Garantihandläggare
Sök bland 2 lediga jobb som Garantihandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Som garantihandläggare på Komatsu Forest får du möjlighet att du arbeta i en internationell kontext där du kommer ha kontakt med många olika avdelningar och externa partners, vilket gör din roll varierad och utvecklande. Vi strävar ständigt efter att utveckla våra processer och vår verksamhet, för att bidra till en hållbar framtid där människor, verksamheter och vår planet utvecklas tillsammans. Ditt nya jobb Som garantihandläggare har du en central roll i att hantera ärenden från våra säljbolag och distributörer samt driva garantiärenden mot våra leverantörer. Du kommer att granska rapporter och beskrivningar från fältet samt leverantörers rotorsaksanalyser. I arbetet ingår att regelbundet analysera, visualisera och rapportera status gällande garantier. Dessutom omfattar arbetet förbättring och utveckling av den egna funktionen samt bidra till den kontinuerliga utvecklingen av våra processer för att uppnå organisationens övergripande mål. Du kommer även att utbilda säljbolag och leverantörer i hur man arbetar i garantisystemet samt hålla i möten med leverantörer för att stämma av status och diskutera reklamationer. Vem är du? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och erfarenhet från tillverkande industri eller liknande verksamhet. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning samt erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i affärssystem eller erfarenhet av garantiärenden alternativt liknande arbete. Det är även meriterande om du har kunskap i Power BI. Som person är du samarbetsorienterad och arbetar bra med andra människor. Du är även ansvarstagande och pålitlig samt har gott omdöme och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. För att trivas i rollen har du även god förmåga att kunna prioritera och fokusera på de, för stunden, viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Då arbetet kan innebära tjänsteresor B-körkort. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett teamorienterat arbetssätt både inom och utanför avdelningen, där vi stöttar och lär av varandra samt löser problem tillsammans. Här får du dessutom möjlighet till ett tryggt och omväxlande arbetsliv i en stor och stabil organisation med en lång historia. Vi värdesätter din ambition och dina drivkrafter och erbjuder en karriär med intressanta, meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter. Allt detta sker såklart i vår nybyggda och klimatsmarta kontors- och produktionsanläggning i Umeå med tillgång till moderna arbetsplatser & mötesrum, restaurang, sjukgymnast på plats samt friskvårdsrum. Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Du ansöker enkelt genom att endast bifoga ditt CV och besvara några frågor. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Vi på Aura Personal söker nu en garantihandläggare till vår kund Hedin Automotive i Segeltorp – en av Sveriges största återförsäljare inom bilbranschen. Det här är en möjlighet för dig som trivs i en koordinerande roll och vill bli en del av en modern verkstad med hög servicenivå och god teamkänsla. Om tjänsten Som garantihandläggare ansvarar du för att hantera och administrera garantiärenden från början till slut. Du kommer att arbeta med att granska anspråk, kommunicera med kunder och leverantörer samt säkerställa att alla ärenden hanteras enligt gällande riktlinjer och avtal. Rollen innebär ett tätt samarbete med både interna och externa parter för att säkerställa en smidig process och en hög kundnöjdhet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Administrera och hantera garantianspråk enligt gällande avtal och riktlinjer • Föra dialog med kunder, leverantörer och verkstäder • Granska och analysera dokumentation för att säkerställa att garantikraven uppfylls • Följa upp pågående garantiärenden och säkerställa att de hanteras inom utsatt tid • Skapa rapporter och sammanställa statistik relaterat till garantiärenden Vi söker dig som • Har erfarenhet av garantihantering, administration eller en liknande roll inom fordonsbranschen eller annan teknisk miljö • Har god förståelse för avtal och garantiåtaganden • Är noggrann, strukturerad och har god analytisk förmåga • Har god kommunikativ förmåga och trivs med att ha kontakt med olika parter • Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och goda kunskaper i Office-paketet • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som garantihandläggare är en direktrekrytering där du får anställning direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb