Garantihandläggare
Sök bland 5 lediga jobb som Garantihandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi är ett familjeföretag i första generationen med verksamhet inom bilhandel och service. Toveks Bil grundades 1994 av Gregor Tovek, som fortfarande är huvudägare. Vi är totalt ca 850 anställda inom koncernen och omsätter ca 5 MDR. Vi har anläggningar på 18 orter till huvudsak i Västsverige och är återförsäljare för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar samt Scania. Vi bedriver verksamhet inom tre olika bolag, men under ett gemensamt varumärke – Toveks Bil. Som garantihandläggare hos oss arbetar du med alla delar i garantiprocessen. Du är ett stöd till servicerådgivarna som gör den första garantibedömningen. Vidare arbetar du med våra verkmästare i verkstaden för att gå igenom bilen och slutligen bedömer du huruvida garantin beviljas eller ej. Som stöd i detta arbete har du olika IT-system samt vår garantihandbok. På Toveks Bil så strävar vi efter nöjda kunder och hög kvalité i vårt arbete, områden som du dagligen kommer att arbeta med. Exempel på arbetsuppgifter: · Stämma av verkstadens färdiga arbeten · Hantera avveckling av mobilitetstjänster · Kontrollera fakturor i samarbete med ekonomiavdelningen Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet från ett administrativt arbete. För att trivas i rollen så tror vi att du är strukturerad och noggrann med ett sinne för detaljer och siffror. Då du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt så är det viktigt att du är bra på att samarbeta, är flexibel och kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Vi tror att du är bra på att driva ditt arbete självständigt och på att slutföra det du har påbörjat. Du kommer att bli en del av team servicemarknad, där du får jobba tillsammans med alltifrån kompetenta verkmästare till kundorienterade verkstadschefer. Vi söker dig som är en teamplayer och som vill driva arbetet med garantier framåt på Toveks Bil. Hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av driv, integritet och hållbarhet. Vi erbjuder förmåner, i form av uppskattade personalrabatter och friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa. Tillsammans på Toveks Bil vill vi vara våra kunders naturliga val samtidigt som vi har roligt på jobbet och trivs med det vi gör. Vi tror att du som passar in hos oss är en lagspelare och mån om att både du och dina kollegor gör ett bra jobb tillsammans. Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsort: Borås Omfattning: heltid Vi ser fram emot din ansökan! OM FÖRETAGET Vi är ett familjeföretag med ett motto – Hela vägen! Vi ser vår personal som vår framgångsfaktor och hos oss ska du utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du har ett välmående företag och starka varumärken i ryggen och kompetenta kollegor att jobba sida vid sida med. Vi är en stor, men samtidigt enkel, okomplicerad och familjär organisation där vi är nära till beslut. Vår verksamhet präglas och styrs mycket av våra oerhört starka varumärken, som alla är marknadsledande inom sina segment. Bra egenskaper för att trivas hos oss är positivitet, initiativtagande, sunt förnuft och vilja att vara en del i det vinnande laget.
Är du en noggrann och serviceinriktad problemlösare? Riddermark Bil söker en driven och engagerad Garantihandläggare som vill arbeta i ett högt tempo och vara en del av ett team som värdesätter kvalitet och kundfokus. Dina arbetsuppgifter: • Hantering av garanti- och reklamationsanspråk enligt gällande regler och avtal • Utredning och bedömning av ärenden med tekniska och juridiska aspekter • Tätt samarbete med verkstäder, kunder och andra interna avdelningar • Administrera och följa upp pågående ärenden för att säkerställa snabb och korrekt hantering • Arbeta självständigt med många parallella ärenden och leverera hög service Vi söker dig som: • Trivs med att arbeta i ett högt tempo och är duktig på att hålla flera bollar i luften samtidigt • Är kommunikativ, noggrann och har kund fokuserat arbetssätt, Samt strukturerad och metodiskt arbetssätt. Har du erfarenhet från fordonsbranschen, exempelvis som servicerådgivare, mekaniker eller inom garanti- och reklamationshantering så är det meriterande men inget krav. Är du student inom juridik? Vi erbjuder även jobb på timbasis! Perfekta kandidaten -Du som just nu pluggar på Juridik på tex Stockholms Universitet eller liknande. Jobbet är inte "hybrid" man sitter i våra fräscha och moderna lokaler i Alvik. Vi erbjuder: • En utvecklande och varierande roll i en expansiv organisation • Möjlighet att arbeta med både tekniska och juridiska aspekter inom bilbranschen • Ett engagerat team där service och kvalitet står i centrum • En arbetsplats med högt tempo och många spännande utmaningar Du kommer att ingå i ett glatt team med erfarna medarbetare i en familjär atmosfär. Välkommen in med din ansökan så fort som möjligt, intervjuer sker löpande. Ansök nu och bli en del av Riddermark Bil! /Rekryteringsteamet Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sin förmåga att leva upp till våra viktiga värderingar - ärlighet, ansvar, trygghet, engagemang och respekt - något som gör oss starkare och är uppskattat av våra under. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Om H2 H2 är Byggföretaget som på totalentreprenad nyproducerar flerbostadshus. Sedan starten 2015 så ser vi oss som uppstickaren i byggbranschen som vill utmana ”hur det alltid har gjorts”. Hos oss kommer du vara när till besluten där en öppen och tydlig kommunikation är viktigt för att arbetet skall fungera. Hos oss är det fokus på din faktiska prestation i arbetet, inte vilken titel du har vilket innebär att prestige är något vi lämnar hemma. Alla i företaget är lika viktiga för att arbetet skall fungera. Sedan 2021 är Hanssons Hus en koncern och står därmed starka när den blåser starka vindar på marknaden. Läs gärna mer om oss på vår hemsida eller i års & hållbarhetsrapporten Om tjänsten och ditt ansvar Som eftermarknadsansvarig på vår eftermarknadsavdelning inom Bostadsproduktion är du länken under garantitiden. Du ansvarar för att samordna, bevaka och följa upp garantiåtgärder inom tilldelade projekt och säkerställa god kommunikation med alla parter. Rollen innebär varierande arbete med många kontaktytor, både internt och externt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantera garantiärenden och samordna med underentreprenörer och leverantörer. Representera Hanssons Hus vid garantibesiktningar och eftermarknadsfrågor. Planera och följa upp garantibesiktningar samt dokumentera avvikelser och frågor. Upprätta kostnads- och prognosbedömningar samt driva reklamationer och försäkringsärenden. Delta i upphandling av nya underentreprenörer. Du följer upp tilldelade projekt under garantitiden och hanterar alla moment inom dessa. Samarbete inom teamet är avgörande, och du förväntas stötta kollegor vid behov. Du rapporterar direkt till eftermarknadschefen. Vem är du? Vi söker dig som är en administrativ person med ett genuint intresse och engagemang för byggbranschen! Du kommer att hantera flera uppgifter samtidigt, så det är viktigt att du är strukturerad och kan navigera i en dynamisk arbetsmiljö. Om du har kunskaper inom byggjuridik är det en fördel. Du är driven och strävar alltid efter att leverera ett noggrant och kvalitativt arbete, både gentemot våra beställare och internt. Det är meriterande om du har en förståelse för byggbranschen och kan identifiera om inkomna ärenden ska kategoriseras som garantiärenden. Om du saknar erfarenhet, ska du ha en vilja att aktivt söka information både självständigt och internt. Du är strukturerad och ordningsam när det kommer till återkoppling och uppföljning. Du trivs med att utforska lösningar i dialog med kollegor och strävar efter att hitta de bästa alternativen för alla inblandade, både internt och externt. Tjänsten är placerad i Ulricehamn/Stockholm. Vilka kvalifikationer har du? Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från byggbranschen är meriterande. Erfarenhet från serviceyrken är meriterande. Körkort och tillgång till bil. Mycket god datavana. Fördelen med H2? - En stark arbetsgivare med höga ambitioner inom en stabil koncern - Utvecklande arbete med en aktiv utbildningsplan - Friskvårdsbidrag, företagshälsovård och kollektivavtal med tjänstepension ingår i tjänsten
Garanti är den enhet som ansvarar för garantihantering av levererade fordon. Enheten tillhör Field Services vilken är direkt underställd Operations & Supply Chain. Vi söker nu en garantihandläggare. Din framtida utmaning Garantihandläggaren ansvarar för att garantiärenden och reklamerade garantiartiklar registreras, hanteras, analyseras och att ärendena avslutas både internt och mot kund. Det kan handla om reparationer hos underleverantörer och på egentillverkat material. Rollen är utåtriktad och du kommer att hålla frekvent kunddialog där det är viktigt att du kan bygga en god relation. Kontakten med kunderna sker i huvudsak via en ärendeportal samt via telefon och e-post. Garantihantering är idag en process som formas efter kundernas behov, krav och den produktionsuppsättning som gäller för respektive land. Hos några av våra kunder så kommer stora delar av den operativa hanteringen byggas upp och hanteras genom en partner. Vid några tillfällen per år träffar vi kunden vid garantimöten och fattar gemensamma beslut i svåra ärenden tillsammans med projektet. Du kommer att handlägga kundernas reklamationer i vårt affärssystem. Du kommer jobba tillsammans i en grupp, där teamkänslan är viktig då vi över tid ska kunna stötta varandra och bistå med erfarenheter. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår att: - Säkerställa att kundernas garantianspråk hanteras via vår ärendeportal. - Delta i interna besluts-forum och därigenom ta beslut om garanti är godkänd eller avslagen. - Tillse att registrerat garantiärende hanteras och följas upp i vårt affärssystem. - Löpande hålla kunden informerad om pågående ärenden. - Lämna över ärenden internt eller till extern dedikerad underleverantör samt följa upp åtgärder för pågående ärenden. - Säkerställa att kunden får korrekt ersättning, i form av ny artikel eller förslag till reparationskostnad. - Uppföljning av antal ärenden, felutfall och påverkan mot garantivillkor - Vara affärsmässig i kontakter med kund och underleverantör. Resor kan förekomma i tjänsten, då vi ser att det är viktigt att skapa en relation med kunden och kännedom om produkten. Den du är Vi ser att du har en yrkesteknisk utbildning eller motsvarande via arbetslivserfarenhet. Kanske har du utbildning inom- eller jobbat med avvikelser, kvalitet, inköp. Du måste kunna läsa, förstå och analysera tekniska underlag. Har du en Högskoleutbildning är meriterande, likaså om du har erfarenhet av arbete i Aras och SAP. Då de flesta av våra kunder finns i andra länder behöver du ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Du har eget driv och kommer att jobba självständigt i garantiprojekt vilket innebär att du behöver ha god förmåga att samarbeta både externt med kund och med interna kontaktytor. Meriterande för rollen är att man har en vilja att våga påverka morgondagens arbetssätt. Du kommer ha många kontaktytor inom företaget då ärenden högst varierar i omfång och komplexitet. Att hela tiden behålla kundfokus och viljan att påverka för kundens bästa är viktigt. Du är en person som trivs med ordning och reda, du gillar att systematiskt och analytiskt ta dig an problem och du är serviceinriktad. Du är empatisk och lyhörd i ditt bemötande samt trygg i dig själv. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Vad du blir en del av Hos oss är det viktigt att du trivs på jobbet! Du kommer till en grupp som har stor erfarenhet av våra produkter. Du får en viktig kvalitetsroll inom företaget och i din vardag kommer du ha flera kontaktytor internt och externt. Här ges du möjlighet att arbeta i kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Du får anställning i ett globalt företag inom försvarsindustrin som hela tiden utmanar oss själva med ett mål i sikte – att vara bäst i världen! Hos BAE Systems Hägglunds så får du tillgång till ett generöst friskvårdsbidrag som kan med fördel nyttjas till alla de aktiviteter natursköna Höga kusten har att erbjuda. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: rekryterande chef Anders Forslund, 0660-87867 eller rekryteringskonsult Maria Josefsson. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång, så ansök gärna så snart som möjligt! Sista ansökningsdag den 28 mars. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Varmt välkommen med din ansökan!
The opportunity Be a part of our team and lead projects that enables a more sustainable future, for this generation and those to come! As a Warranty Project Manager in the Transformers unit, you will have an exciting role, collaborating with customers, suppliers, and internal resources to ensure projects run smoothly worldwide. Your communication and collaboration skills will be invaluable as you work with both local and global teams, suppliers, and customers. “Join us in our growth journey in number of transformers and reactors, number of people and size of factory. You will contribute to the green transition and create a more sustainable energy future at the same time you will drive the warranty on our projects from taking over from project management until handing over to the customer. Take the chance to be part of our great team, develop yourself and your skills and have fun at work.” – Lise-Lotte Helsing, Manager of Project Support How you’ll make an impact Collaborate globally with regional and local operation units to support our customers in warranty projects. Work closely with engineering, suppliers, and customers to manage and resolve quality issues in your assigned projects. Oversee multiple ongoing warranty projects, serving as the main point of contact for both internal and external customers. Handle a variety of tasks within projects, including fault investigations, coordination of site activities, and maintaining customer relationships. Manage operational and financial review for projects, while continuously seeking improvements to enhance efficiency and quality. Ensure project delivery meets customer expectations, staying within budget and maintaining high-quality standards. Your background As a leader, you are motivated, well-organized, and collaborative, with an open-minded and communicative approach. Have a strong ability to prioritize and take responsibility for your deliveries. You have a keen interest in technology and a curious nature, always eager to challenge yourself and the organization for continuous growth, both in the short and long term. Earlier experience knowledge of Transformer technology is highly valued. You maintain a strong focus on Health, Safety, and Environment (HSE), quality, and integrity. Fluency in both written and spoken Swedish and English is essential. Skilled in Microsoft Office programs, with previous experience in project management being a valuable asset. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us We are looking for a variety of people to join our team so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. We are interested to learn more about you and what you can contribute with. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager, Lise-Lotte Helsing [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Olle Ruzicka, +46 107-38 31 44. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Scholin, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb