Handlingskoordinator

Sök bland 4 lediga jobb som Handlingskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektadministratör till ledande aktör inom energibranschen!
Academic Work Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Har du erfarenhet av projektadministration och trivs i en roll med många kontaktytor? Vi söker dig som har arbetat nära projektledare, är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att ha en stödjande och samordnande roll. Nu har du chansen att bli en del av ett företag som bidrar till ett klimatpositivt Stockholm! OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som projektadministratör. I denna centrala och varierande roll kommer du att stötta projektorganisationen – framför allt projektledare med administrativa och koordinerande uppgifter inom pågående projekt. Du fungerar som en viktig länk i projektteamet med många kontaktytor och ett högt tempo. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete, uppskattar struktur och har lätt för att växla mellan olika uppgifter utifrån projektens behov. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Projektadministratör kommer du ha ett brett ansvarsområde med många olika kontaktytor där du fungerar som spindeln i nätet. Du kommer bland annat: * Planera och skapa inköpsrekvisitioner. * Hantera löpande fakturor samt följa upp avtal och inköp. * Uppdaterar kostnadsrapporter, bokar och planerar konferenser och resor samt hanterar reseräkningar. * Koordinera IT-beställningar. * Boka möten och utbildningar; och övrig strukturering tillsammans med projektledare/delprojektledare PMO. VI SÖKER DIG SOM - Har 5‐9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet gärna inom en likande roll. - Har kompetens och utbildning inom aktuellt området. - Har en mycket god administrativ förmåga och ett strukturerat arbetssätt. - Kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och är bra på att prioritera. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. - Har B-körkort. Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Som person är du positiv, ansvarstagande och serviceinriktad, med en stark kommunikationsförmåga och en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att växla mellan olika uppgifter. Med en mogen inställning, ett lösningsorienterat arbetssätt och en tydlig vilja att hjälpa till, bidrar du till struktur och framdrift i projektmiljöer. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

13 maj 2025
Sista ansökan:
14 juni 2025
Handläggare logistik
Försvarsmakten
Transportledare och transportsamordnare

Är du en driven och målmedveten person med erfarenhet av logistiksystem, alt inköp och / eller teknisk tjänst? Vill du vara med och utveckla logistik i försvarsmakten? Logistikenhetens stab Logistikenhet Revingehed är en garnisonsresurs som samordnar eget logistikstöd enligt mandat och gränsdragningar i styrande dokument och centrala funktionsstyrningar. LogE samordnar och prioriterar behoven från understödda OrgE avseende egen verksamhet för stöd till förbandsproduktion inom förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst och transporttjänst samt återrapporterar genomförd verksamhet till understödda OrgE och Försvarsgrensstaber. Logistikenhet Revingehed samordnar fack- och funktionsmässiga mobiliseringsförberedelser inom garnisonen avseende förnödenhetsförsörjning, teknisk tjänst och transporttjänst samt utför åtgärder enligt garnisonens orderverk för insatser, beredskap, aktivering och mobilisering. LogE stab leder, analyserar, bereder och planerar arbetet för logistikenhetens tre avd. · Försörjningsavdelningen · Tekniska avdelningen · Mobiliseringsavdelningen Huvudsakliga arbetsuppgifter Det övergripande arbetet innebär ansvar för analys, beredning, planering och uppföljning för tilldelade uppgifter inom området logistik. Det innebär också ansvar för att stödja och utbilda och ge direktiv både inom enheten samt stödja de förband som är hänvisade till garnisonen exempelvis Militärregion syd. Arbetet genomförs både enskilt och tillsammans med andra. Arbetet inom logistik genomförs i FM stödsystem LIFT och PRIO varför god IT-kunskap hos våra handläggare är ett krav. Som handläggare logistik kommer du att krigsplaceras vid Militärbas Revinge vilket ställer vissa krav på fysisk förmåga och kondition.Försvarsmakten är starkt tillväxt och att arbetsuppgifterna kan komma utvecklas över tid. Kvalifikationer · 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som kan anses likvärdiga · Goda IT kunskaper · Körkort klass B · Erfarenhet i att administrera logistik flöden och/eller, inköp, teknisk tjänst Personliga egenskaper · Du har en egen drivkraft att utveckla dig själv, organisationen och verksamheten · Du är självgående, noggrann, och bra på att skapa struktur i arbetet · Du ser lösningar istället för problem · Du har god kommunikativ förmåga och är duktig på att bygga relationer · Du arbetar prestigelöst för verksamhetens bästa · Du är bra på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande · Goda kunskaper i Försvarsmaktens stödsystem LIFT/PRIO · God förmåga att tillgodogöra sig nya administrativa direktiv och styrningar, och tillämpa dessa i stödsystem · God förmåga att kunna kommunicera, utbilda och förmedla · Utbildning inom logistik, alt inköp och/eller teknisk tjänst · Erfarenhet som handläggare inom logistik och/eller inköp, teknisk tjänst · Genomförd militär utbildning (GU, GMU, GSU) · Genomförd militär utlandstjänst Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för den som inte är anställd i myndigheten Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Revingehed Civil befattning Arbetstid: Normalt kontorstider mån – fre men kvälls- och helgtjänstgöring förekommer Resor i tjänsten förekommer Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen Rekryterande chef: [email protected] Information om rekryteringsprocessen HR specialist rekrytering: [email protected] Fackliga företrädare · OFR/O: [email protected] · OFR/S: [email protected] · SACO:[email protected] · SEKO: [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-05-28. Din ansökan ska innehålla CV, ansökningsbrev samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra skånska regementet kallas också för P 7. P står för pansar eftersom regementet främst använder sig av pansarfordon. Vi genomför en militär grundutbildning för värnpliktiga i markstrid, mekaniserad och motoriserad strid med stöd av våra huvudfordon som är: stridsvagn 122, stridsfordon 9040C och pansarterrängbil 360. P 7 har heltid- och deltidsanställd personal som tjänstgör i sina olika befattningar nationellt och internationellt. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 maj 2025
Sista ansökan:
28 maj 2025
Saab söker export control manager
SAAB AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som Export Control Manager blir du en del av Saabs exportkontrollfunktion inom Trade Compliance och affärsområdet Dynamics. Din roll innebär att stödja verksamheten inom affärsområdet genom bland annat rådgivning samt handläggning av ärenden till olika myndigheter inom exportkontrollområdet men också övervaka densamma så att tillämpliga lagar och regler inom exportkontrollområdet efterlevs. Verksamheten inom exportkontrollfunktionen är ortsövergripande och din placeringsort kommer vara placerad i antingen Karlskoga eller Linköping, samt att resor mellan orterna kan förekomma. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära: * Exportkontrollklassning av hårdvara, mjukvara och information i enlighet med tillämpliga lagar och förordningar * Handläggning av ansökningar mot svenska och utländska myndigheter * Uppföljning och rapporteringar till svenska och utländska myndigheter av licenser och leveranser * Implementation av direktiv och processer för exportkontroll * Utbildning och rådgivning i exportkontroll till anställda inom Dynamics * Uppföljning och bevakning av utländska exportkontrollbestämmelser, i synnerhet för EU och USA. Det dagliga arbetet är omväxlande och ofta händelsestyrt. Du samarbetar med kollegor inom hela koncernen. Din profil Du är en person med integritet och tycker om att arbeta både i team och självständigt samt är noggrann i ditt arbete. Du har lätt att bygga goda relationer, såväl internt som externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då rådgivning är en viktig del av dina arbetsuppgifter. Du har: * Vi tror att du som passar för tjänsten har en högskoleutbildning gärna inom teknik och/eller juridik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: * Erfarenhet från exportkontrollområdet * Erfarenhet från verksamhetsutveckling och processutveckling * Kännedom om Saabs produkter inom affärsområdet Dynamics produkter. Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

2 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Material Coordinator
Hitachi Energy Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

The Opportunity HVDC in Ludvika, Sweden is looking for a Material Coordinator to join the team. HVDC is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables, as well as to connect power systems. At Hitachi Energy, you will have the opportunity to work for a leading technology company that is committed to sustainability and environmental responsibility. We are looking for 1 Material Coordinator to join our team! It is a wide position where you will handle, prioritize, and plan materials, and you will get great opportunities for learning and development. Our team culture is flexible, transparent, and cooperative. How you’ll make an impact Supporting projects and the service department regarding material related questions. Maintenance and handling of material in our ERP system (SAP4Hana/Reiwa). Create and keeping track of orders. Updating delivery times and stock levels. Prioritization of material distribution. Create packing-lists. Preparing material to be shipped to site. Handling of pre-purchases requisitions. Your background Minimum 2 years work experience in similar areas (e.g administration or planning). Good skills in any enterprise recourse planning tool is a merit. (Especially SAP4Hana.) Fluency in Swedish and English both written and spoken. As a person you have good social skills, you are independent, responsible and comfortable with taking own initiative, follow up the ongoing process and ask the right questions to the right person. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Moren, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions should be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

5 februari 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025