HR-strateg

Sök bland 2 lediga jobb som HR-strateg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vikarierande personalstrateg med arbetsledaransvar 80 %

EFS Västerbotten söker en Vikarierande personalstrateg med arbetsledaransvar 80 % till distriktskansliet i Umeå EFS är en självständig organisation inom Svenska kyrkan med betoning på den personliga tron på Jesus Kristus, mission, lekmannaengagemang och vardagskristendom. Var och ens möjligheter att växa i tro och utvecklas i lärjungaskap är viktiga. Vi vill verka för en kyrka som bärs av mångas engagemang och delaktighet. EFS vision är ”Människor och samhällen förvandlade av Jesus”. Vi söker dig som med din kristna tro, din utbildning och erfarenhet inom personalområdet ser det som en utmaning att arbeta i en kristen organisation som EFS i Västerbotten. EFS Uppdrag är att med Guds hjälp: – Leva mission genom tro, ord och handling. – Växa i lärjungaskap genom undervisning, träning och verktyg. – Forma kristna gemenskaper genom att plantera, utveckla och utrusta. Där får du vara en del i att utföra det uppdraget. Arbetsuppgifter Som EFS Västerbottens personalstrateg får du en spännande roll med stort ansvar, varierande arbetsuppgifter och mycket kontakt med våra 50-talet anställda samt föreningarna. Du har tillsammans med distriktsföreståndaren ansvaret för att utveckla, samordna och genomföra alla typer av HR-processer inom organisationen vilket också inkluderar arbetsmiljön. Exempel på arbetsuppgifter är personalfrågor (från rekrytering till avgång), handläggning av anställningar, arbetsledning, personalvård, rutiner med policy-, rehab- och arbetsmiljöfrågor, utveckla arbetsgivar- och medarbetarfunktioner tillsammans med ledningsfunktionen. Önskvärda kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och erfarenhet inom personalområdet. Vi förutsätter att du har kännedom om EFS och Svenska kyrkan samt delar våra värderingar. Egenskaper Vi tror att du är prestigelös och har ett stort hjärta för våra medarbetare, är en skicklig relationsbyggare med god samarbetsförmåga, samt är strukturerad och tar ansvar för ditt arbetsområde. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övriga upplysningar Tjänsten är ett vikariat från 1 september 2024- 31 maj 2025 Placeringsort Umeå, EFS Västerbottens kansli. B-körkort krävs. För anställningen gäller avtalet mellan Arbetsgivaralliansen och Vision Ekumeniska. Arbetsplatsen EFS Västerbottens kansli har uppgiften att stödja det gemensamma arbete som EFS i Västerbotten bedriver och rollen som arbetsgivare. På kansliet arbetar åtta personer. Vi eftersträvar mångfald och en jämn könsfördelning på arbetsplatsen. Kontakt och ansökan Upplysningar om tjänsten lämnas av distriktsföreståndare Mats Lindberg, 090-12 58 69 eller [email protected]. Välkommen med ansökan, CV och eventuella löneanspråk som du skickar till EFS Västerbotten, [email protected] eller till EFS Västerbotten, Vasagatan 12 C, 903 29 Umeå. Sista ansökningsdatum är 26 maj, urval sker löpande.

24 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Management Assistant - Group People & Culture

WHO YOU ARE Are you passionate about people and business and interested in driving our People and Culture and business ambitions together with us? Would you like to contribute to the overall people agenda and work with us to achieve our goals, and at the same time want to take your next step in developing yourself within Ingka, then keep on reading! The person we are looking for should have solid IKEA experience and be passionate about people and business. We believe our ideal candidate is familiar with our values, our business and how we operate. It’s important in this role to have a good knowledge of various parts of our organization e.g in P&C: Talent Management, Leadership & Change and/or Retail. This, together with your leadership, planning, and communication skills will support you in doing a great job. You should be able to apply strategic, tactical, and operational thinking to maximize the benefit for our many co-workers. Further, you will have an analytical mind and can absorb information quickly and will be able to conceptualise, develop and build on ideas. We also need your ability to create strong narratives and accompanying presentation material, reports, and other formal documents. You work interdependently and can communicate and connect with people at all levels. Most important is that you are a true ambassador for IKEA culture and values! YOUR RESPONSIBILITIES As Management Assistant to Deputy P&C Manager & Business Partnering Manager you will work closely to lead, support and execute assigned global business assignments and projects to reach our our goals and ambitions – developing business through people! In this role, working with different initiatives and stakeholders, you will have a great opportunity to grow, learn, and develop a broader perspective within Ingka. This means, some examples of responsibilities as below: - Responsible to stay up to date on ongoing business initiatives, strategies, and people agenda, securing strategic and tactical connections, between and to these, in ongoing projects and initiatives. - Oversee and secure preparation, organization, attendance of meetings and key forums to support the Deputy P&C Manager & Business Partnering Manager. - Drive and manage internal key projects or change initiatives assigned by Deputy P&C Manager & Business Partnering Manager. - Managing various contacts and represent the Deputy P&C Manager & Business Partnering Manager in different meetings / forums. - Preparing presentations, key documents and other communication material to ensure the Deputy P&C Manager & Business Partnering Manager has all relevant information needed. This is a permanent position but should be seen as a 2–3-year assignment, where after you will find your next step and continue your journey to grow IKEA with us. The Management Assistant role is based in Malmö. TOGETHER AS A TEAM IKEA believes that people are at the heart of our business. That we create a better everyday life together by living our shared values and safeguarding our unique culture. To be able to create an inspiring IKEA experience we need to make sure our co-workers have the preconditions to meet our customers in the best possible way. The People and Culture function aims to secure the competence and organization to reach our business ambitions, and this is where you come in. QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT! For questions about the recruitment process, please contact recruiter Julia Schnittger at [email protected]. We want you to send us your application (CV and cover letter) in English until latest 2nd of May 2024. Please note that a background check will be part of the recruitment process for the final candidate. We look forward to receiving your application!

22 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024