Hyreskonsulent

Sök bland 2 lediga jobb som Hyreskonsulent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Affärsförvaltare Kommersiella hyresavtal
REGION STOCKHOLM
Fastighetsförvaltare

Vill du vara med och förvalta SL:s kommersiella hyresavtal? Är du en resultatorienterad person som kan bidra till en aktiv och ansvarsfull förvaltning av våra hyresavtal och dess intäkter? Vill du vara med på en spännande resa och delta i utveckling av våra stationer och kan bidra med driv då är det dig vi söker!   Om oss Hos oss på trafikförvaltningen får du jobba med starka varumärken som SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänst i Region Stockholm och Spårvägsmuseet. Tillsammans ansvarar vi för halva Sveriges kollektivtrafik och vi har höga ambitioner. Vi utvecklar en av världens mest hållbara och attraktiva kollektivtrafik. Och vi jobbar dagligen med att minska vår miljöpåverkan, öka social hållbarhet och ansvarfullt förvalta våra gemensamma medel. Utan oss stannar Stockholm. Om rollen Under avdelningen Kommunikation och Försäljning hittar du sektionen Resenärsservice och gruppen Kommersiella Avtal – en energifylld och sammansvetsad grupp på 13 engagerade medarbetare. Tillsammans arbetar vi med att förvalta och utveckla SL:s hyres- och reklamavtal, där vårt fokus är att skapa långsiktiga resultat och maximera intäkterna. Det är här, mitt i hjärtat av SL:s kommersiella verksamhet, som det händer! Några exempel på arbetsuppgifter: Förvaltning av SL:s kommersiella hyresavtal Etablering av nya kommersiella verksamheter Interna projekt rörande ombyggnation eller/och nybyggnation med kommersiella lokaler och hyresgästpåverkan Löpande hyresgästkontakter Ekonomiska uppföljningar, prognos – och budgetarbete Stationsutveckling För att trivas och lyckas i rollen: Krävs en stark affärsmässighet då du behöver kunna bemöta SL:s hyresgäster professionellt och arbeta resultatorienterat för att driva affärsmål. Du är relationsbyggande och bygger långsiktiga affärsrelationer, samtidigt som du samarbetar effektivt både internt och externt för att säkerställa framdrift i projekt. Om detta stämmer in på dig, är du rätt person för rollen. Krav: Relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning Några års arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen med fokus på kommersiella hyresavtal, hyresgäster samt uthyrning Utbildning eller gått kurs inom Hyreslagen Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete inom större komplex organisation, gärna inom offentlig sektor Kunskaper i (PM) Unit 4 Property Management, avtalsdatabassystem eller liknande system Erfarenhet från att etableringsarbete med butiksetableringar i komplex miljö Det här erbjuder vi dig På trafikförvaltningen har du möjlighet att växa och utvecklas för ett helt yrkesliv. Här kan du vara expert och fokusera på ditt sakområde. Samtidigt som du jobbar i ett lag och i en organisation med stor bredd. Det finns stora möjligheter att röra sig mellan olika roller och uppgifter. Du har utrymme att forma din egen karriärväg och stärka både din personliga och professionella utveckling i en spännande och varierad miljö! Vi är en välkomnande och öppen arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra. Vi vet att nyckeln för att vi ska klara vårt uppdrag – är medarbetare som trivs, mår bra och kan utvecklas på jobbet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa hållbarhet i vårt arbetssätt, bland annat genom att erbjuda flexibilitet i vardagen och hybridarbete när möjlighet finns. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag på 5 000 kr. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss. Läs mer om våra förmåner här. Välkommen med din ansökan! Du ansöker med CV via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post. För att säkra objektiva bedömningar använder vi tester i samband med urval. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Eva Melin, tfn 070-786 36 56 . För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 070-786 36 74.  Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2 maj. Vi ser fram emot din ansökan!  Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Grundutredning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vissa tjänster ställer krav på svenskt medborgarskap samt omfattas av en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).  Provanställning kan komma att tillämpas och eventuella arbetsprov kan bli aktuella för tjänsten. Webb och sociala medier För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida. Du hittar oss också på LinkedIn. #LI-Hybrid Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

11 april 2025
Sista ansökan:
2 maj 2025
Hyresadministratör sökes till bank!
Perido AB
Fastighetsförvaltare

Som hyresadministratör i den här tjänsten blir du en del av ett litet men dedikerat team och ansvarar för hanteringen av leasingavtal för fastigheter världen över. Vill du vara en del av en professionell och dynamisk miljö där din noggrannhet och struktur verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om tjänsten Perido söker nu en hyresadministratör för att stärka vår kunds team, en av Sveriges största banker. Kontoret ligger strax norr om Stockholm, och de erbjuder en flexibel arbetsmiljö med en policy om tre dagar på plats och två dagar på distans. Observera dock att du förväntas arbeta 100% på plats under din upplärningsperiod. Dina arbetsuppgifter Här ges du möjligheten att få arbeta i en professionell och föränderlig miljö där du får ansvar för att administrera och utveckla hanteringen av leasingavtal. Mer specifikt består dina uppgifter av: Registrering av nya svenska avtal samt löpande uppdatering av befintliga avtal för att säkerställa att de alltid är aktuella Hantering av flödet av hyresfakturor för svenska avtal och kontakt med leverantörer Deltagande i förvaltning och utveckling av avtalsystemet Planon, inklusive testning av nya versioner vid systemuppgraderingar Hantering av frågor relaterade till den globala standarden för leasingredovisning IFRS16, då registreringen av avtal påverkar balans- och resultaträkning Stöd till kollegor i olika frågor rörande hyresavtal Dina egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, analytisk och har ett skarpt öga för detaljer. Du trivs i en dynamisk miljö, är kommunikativ och har en god förmåga att samarbeta. Att hantera stora mängder information och arbeta noggrant under tidspress är något du behärskar. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Praktisk och juridisk erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, helst för kommersiella fastigheter Erfarenhet av att hantera ett stort flöde av fakturor och säkerställa att de hanteras i tid Erfarenhet av att arbeta i Excel Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet av hyresavtalsadministration Erfarenhet av att arbeta i hyresavtalssystem Grundläggande förståelse för redovisning och IFRS-ramverket Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-04-30. Start 2025-04-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35169 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

3 april 2025
Sista ansökan:
3 maj 2025