Importspeditör
Sök bland 2 lediga jobb som Importspeditör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Som Importkoordinator på Husqvarna Group ansvarar du för att effektivt hantera importflöden, säkerställa smidig tullhantering och samarbeta med globala leverantörer. Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och vill vara en del av ett världsledande företag inom trädgårds- och skogsbruksteknik. OM TJÄNSTEN Nu söker vi på Academic Work för Husqvarna Groups räkning en Importkoordinator till deras Import & Customs Compliance avdelning. Avdelningen hanterar bland annat artikelklassificering, frihandelsavtal, importtulldeklarationer inhouse och fraktfakturor för alla transporter. I rollen som Importkoordinator kommer du att få möjligheten att lära dig och utvecklas inom området, med stöd från erfarna kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera kontering och priskontroller av fraktfakturor samt hantering av BOT där fraktfakturorna är automatiserade. Du kommer att ha kontakt med speditörer och hjälpa till med reklamationsprocesser för fraktfakturor. Dessutom kommer du att hantera originaldokument och delta i projekt och förbättringsarbeten som syftar till att förbättra Husqvarnas arbetsprocesser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kontering och priskontroller av fraktfakturor och hantering av BOT där fraktfakturor är automatiserade * Kommunikation med speditörer och drivande av reklamationer på fraktfakturor * Hantering av originaldokument * Förväntas ta del av eller driva projekt eller förbättringsarbete kring avdelningens processer VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant högskoleutbildning (företagsekonomi eller logistik) alternativt har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och leverantörer - Har goda kunskaper i MS Office 365 Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av hantering av fraktfakturor För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Övrigt: - Tjänsten är på 50% - Uppdraget sträcker sig till 31/12 med möjlighet till förlängning - Arbetet sker på plats i Huskvarna Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
MORE ABOUT THE ROLE & TEAM We make cool stuff. Come to us to help us make sure it reaches our Wholesale & Retail customers at the right time and place. As Logistics Lead, you will work within a team of 6 operations coordinators covering our retail, wholesale and online marketplaces. This role reports to our Operations Manager and is based in our Gothenburg HQ near Stenpiren. WHAT YOU WILL DO In this proactive and cross-functional role, your primary focus is to streamline and optimize the transport delivery process while ensuring seamless coordination between our warehouse and logistics partners. You will play a crucial role in maintaining the high standards of our shipping performance and ensuring that orders are processed accurately and efficiently. Wholesale & Retail processes involve the following flows: Retail replenishment Store transfers Warehouse transfers Wholesale Samples/Showroom Inbound Outlets/flashsale Returns all for all abovementioned flows ARE YOU THE ONE? We seek a new team member who brings 2+ years of experience in logistics coordination or supply chain management, preferably in the fashion industry. You have and can discuss a proven track record of managing transportation and warehouse operations efficiently. This is a role for someone with proficiency in logistics software and systems (e.g., ERP, TMS, WMS). We also see you as being strong in most of the following: Knowledge of transportation regulations, incoterms and best practices in logistics management. Export & import processes. Strong analytical skills with the ability to interpret data and make data-driven decisions. Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively across teams. Attention to detail and accuracy in order processing and documentation.Experience working with third-party logistics providers and carriers. In this recruitment, the individual’s personality and adaptivemindset is key. You lead with passion and integrity and the fashion industry is where you really want to be. Our company language is English and as this role is in contact with external partners, English fluency is a requirement. Travel is also expected and required when needed. HERE'S HOW TO JOIN THE A-TEAM Apply by submitting your CV by June 3, 2024. Please apply when you see this ad-we will interview from the start and close the ad if we find a great candidate :) Salary:According toagreement Estimated Starting date: ASAP To see more about our company and careers we welcome you to AXEL ARIGATO - Careers OUR VALUES : DROP Diversity, Respect, Openness and Passion are our values that we live and breathe. They are the foundation for our current state and what we will always bring with us to the future. A BIT ABOUT AXEL ARIGATO The idea of Axel Arigato started with the founders; Max Svärdh and Albin Johansson, questioning the whole structure of the fashion industry - why and how you make things. By foregoing seasonal collections, traditional sales channels and engaging with customers directly, Axel Arigato was launched with one main objective: to create the present, shape the future, and inspire generations. At Axel Arigato, our aim is to build a platform through the power of community, inclusivity, and memorable experiences. We are an equal opportunity employer and value a diverse workforce. We believe that our differences are a strength and that by bringing together our individual perspectives and backgrounds, we make magic happen
Visar 1 till 2 av 2 jobb