Informationskonsult

Sök bland 5 lediga jobb som Informationskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Senior Consultant till Cyber team i Deloitte
Deloitte AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Risk Advisory identifierar och analyserar risker och granskar och utvärderar hur de identifierade riskerna hanteras. Våra kunder får därmed hjälp att förstå sina strategiska, operativa, finansiella, IT- och cyberrelaterade risker. Våra kunder är främst stora, nordiska och globala företag. Uppdragens längd varierar från en dag till tre månader och i vissa fall ännu längre. Oavsett tjänsteområde och typ av uppdrag arbetar vi alltid i team. Vår portfölj består huvudsakligen av uppdrag som: - Cyberstrategi och mognadsbedömningar baserade på vårt Deloitte-ramverk, som är baserat på säkerhetsstandarder som ISO27000, NIST och ISF; - Identitets- och åtkomsthantering, inklusive projektledning, rådgivning, implementering och garantitjänster; - Datasekretesstjänster, till exempel Data Protection Officer as a Service (”DPOaaS”) och rådgivningstjänster. Dina ansvarsområden kommer att omfatta; - Leda den dagliga driften av dina Cyber-engagemang; - Kommunicera med kunder och team angående budget, omfattning, planering, bemanning, prestanda och resultat av projekten; - Kvalitetssäkring av leveranser; - Analys och rapportering; - Engagemang i försäljningsaktiviteter relaterade till våra Cybertjänster; - Utveckling av vår cyberpraxis och dess tjänsteutbud. Du kommer att få möjlighet att tidigt ta mycket eget ansvar och vara med och styra inriktningen på din karriär över tid. Arbetet innebär en hög grad av kundkontakt, med personer i mycket varierande befattningar, vilket ger insikt i såväl styrelsebeslut som affärsprocesser. Oavsett bransch, omfattning, vilken process eller del av en verksamhet vårt uppdrag berör, finns det en gemensam nämnare: Vårt arbete syftar till att hjälpa våra kunder att bättre förstå och hantera sina risker och därigenom bli mer framgångsrika.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Teknisk Skribent
Quest Consulting Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

För vår kund söker vi efter en Teknisk skribent. Arbetsbeskrivning Undersökning och informationsinsamling: Genom samarbete med laboratorieingenjörer få kunskaper om instrument, teknik och processer som ligger till grund för att skapa teknisk kravspecifikation. Sätta de tekniska kraven: Genom egen analys, utvärdera de tekniska funktioner som önskats utifrån grundläggande hälso- och säkerhetskrav, ergonomi, hållbarhet etc. Kontrollera att krav ställs enligt maskindirektivet (där detta tillämpas) samt relevanta kund-krav. Skapa tekniska kravspecifikationer: Skapa tekniska kravspecifikationer baserat på utförd informationsinsamling och se till att dokumentationen hamnar i rätt system med rätt attribut och relationer Uppföljning och tekniskt stöd: Vara med på offertgenomgångar, design reviews och andra leverantörsdiskussioner samt följa upp att vi får in den dokumentation/information som vi kravställer. Kravprofil Intresse för teknik och den verksamhet vi arbetar i. Erfarenhet av att skriva tekniska kravdokument. Kunskap om maskindirektivet. Goda språkkunskaper i svenska/engelska. God kunskap i Officeprogrammen.  Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

26 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Teknisk kommunikatör / Technical Writer
Sigma Technology Information AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Jobbeskrivning Vi på Sigma Technology Information ser ljust på 2024 och satsar på att växa med fler drivna och skickliga personer till vårt team i Småland. Vi har stor efterfrågan från våra kunder och söker därför både erfarna och juniora profiler. - Är du en skicklig kommunikatör som är lyhörd och samtidigt kan få andra att lyssna? - Har du känsla för språk och informationsflöde? - Är du en skicklig koordinator som är duktig på att prioritera? - Har du koll på Adobe CC med In-design, Illustrator, Photoshop och Acrobat? Då kan du vara den vi söker! Hos oss på Sigma Technology Information står teknisk kommunikation i fokus. Tillsammans hjälper vi våra kunder att förse användare med noggranna och tydliga instruktioner och beskrivningar för att lyckas med installationer, underhåll och drift. Det gör vi genom text, illustrationer, animationer och film med användarperspektivet i fokus. Tillsammans skapar vi teknisk dokumentation i världsklass! Som konsult på Sigma kommer du att få jobba med bland annat framtagande och utveckling av tekniska manualer, instruktioner och illustrationer med mera. Vi arbetar inom mjukvara, hårdvara, IT och vi utför uppdrag gentemot ett stort antal olika branscher. Detta innebär att vi kan erbjuda dig en stor variation av arbetsuppgifter med möjligheter att jobba inom olika industrier som fordon och försvar, telekom och medtech, eller andra intressanta områden. Baskunskaper För att du ska trivas i rollen som konsult inom information och kommunikation hos oss är det viktigt att du: har ett genuint intresse och förståelse för teknik är duktig på att skriva och kommunicera på både engelska och svenska är strukturerad, metodisk och har tålamod Har ett driv, är proaktiv och orädd Vi tror dessutom att du har erfarenhet av arbete med: XML & DITA Regulatoriska texter Adobes programvaror Officepaketet Teknisk dokumentation, både i skrift och illustrationer Vi arbetar nära våra kunder och B-körkort är en förutsättning. Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss på Sigma. Eftersom du kommer att arbeta som konsult trivs du också med att samarbeta med många olika människor, i en internationell arbetsmiljö. Vi erbjuder Sigma Technology strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder. På Sigma sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till personlig och professionell utveckling, och en stor variation av uppdrag. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Som konsult hos oss på får du alltid en engagerad chef, en trygg anställning, en flexibel arbetsplats, och möjlighet till bra balans i livet. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi har roligt tillsammans!

16 september 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Teknisk kommunikatör / Technical Writer
Sigma Technology Information AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Jobbeskrivning Vi på Sigma Technology Information ser ljust på 2024 och satsar på att växa med fler drivna och skickliga personer till vårt team i Småland. Vi har stor efterfrågan från våra kunder och söker därför både erfarna och juniora profiler. - Är du en skicklig kommunikatör som är lyhörd och samtidigt kan få andra att lyssna? - Har du känsla för språk och informationsflöde? - Är du en skicklig koordinator som är duktig på att prioritera? - Har du koll på Adobe CC med In-design, Illustrator, Photoshop och Acrobat? Då kan du vara den vi söker! Hos oss på Sigma Technology Information står teknisk kommunikation i fokus. Tillsammans hjälper vi våra kunder att förse användare med noggranna och tydliga instruktioner och beskrivningar för att lyckas med installationer, underhåll och drift. Det gör vi genom text, illustrationer, animationer och film med användarperspektivet i fokus. Tillsammans skapar vi teknisk dokumentation i världsklass! Som konsult på Sigma kommer du att få jobba med bland annat framtagande och utveckling av tekniska manualer, instruktioner och illustrationer med mera. Vi arbetar inom mjukvara, hårdvara, IT och vi utför uppdrag gentemot ett stort antal olika branscher. Detta innebär att vi kan erbjuda dig en stor variation av arbetsuppgifter med möjligheter att jobba inom olika industrier som fordon och försvar, telekom och medtech, eller andra intressanta områden. Baskunskaper För att du ska trivas i rollen som konsult inom information och kommunikation hos oss är det viktigt att du: har ett genuint intresse och förståelse för teknik är duktig på att skriva och kommunicera på både engelska och svenska är strukturerad, metodisk och har tålamod Har ett driv, är proaktiv och orädd Vi tror dessutom att du har erfarenhet av arbete med: XML & DITA Regulatoriska texter Adobes programvaror Officepaketet Teknisk dokumentation, både i skrift och illustrationer Vi arbetar nära våra kunder och B-körkort är en förutsättning. Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss på Sigma. Eftersom du kommer att arbeta som konsult trivs du också med att samarbeta med många olika människor, i en internationell arbetsmiljö. Vi erbjuder Sigma Technology strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder. På Sigma sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till personlig och professionell utveckling, och en stor variation av uppdrag. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Som konsult hos oss på får du alltid en engagerad chef, en trygg anställning, en flexibel arbetsplats, och möjlighet till bra balans i livet. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi har roligt tillsammans!

16 september 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Program Manager
Aptiv Contract Services Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Imagine a world with zero vehicle accidents, zero vehicle emissions, and wireless vehicle connectivity all around us. Every day, we move closer to making that world a reality. Aptiv's passionate team of engineers and developers creates advanced safety systems, high-performance electrification solutions and data connectivity solutions so that automakers can bring advanced capabilities to more people around the globe. This is how we enable sustainable mobility and help to prevent accidents caused by human error. Working Context The Program Manager leads the multifunctional teams to assure the execution of the product development process to assure a flawless product launch. A PM manages high degrees of change, conflict, customer interaction and crisis management. The program manager will regularly coordinate between and interact with executives and all internal functions. Main Duties and Responsibilities: Lead the multifunctional teams to ensure the execution of the product development process Define Project Milestones according to PDP and synchronize with customer milestones. Define Project Team including all required functions. Define action plans and control execution Schedule, prepare and conduct project reviews (PDP gate reviews) Respect project frame and goals (Timing, Cost, Quality) Define project timeline Ensure customer communication Essential requirements: Bachelor's Degree in Engineering or similar is required. Good knowledge of MS Office & MS Project. 7 years within Aptiv and minimum 2 functional rotation, or 7 years as program manager on automotive industry. Excellent verbal and written English language skills. Flexibility to do business travels to customer plants and aptiv locations. High level of interpersonal skills to work effectively with others. Strong communication and negotiation skills. Disciplined and accurate/structured working style. Attitude of urgency, passion for result and team spirit. Situated in Sweden (Gothenburg area) Aptiv Rewards & Benefits: Competitive compensation package Learning, professional growth and development in a world recognized international environment Access to internal & external training, coaching & certifications Recognition for innovation and excellence Opportunities to give back to the community Meaningful work that makes a difference in the world Why join us? You can grow at Aptiv. Aptiv provides an inclusive work environment where all individuals can grow and develop, regardless of gender, ethnicity or beliefs. You can have an impact. Safety is a core Aptiv value; we want a safer world for us and our children, one with: Zero fatalities, Zero injuries, Zero accidents. You have support. We ensure you have the resources and support you need to take care of your family and your physical and mental health with a competitive health insurance package. Apply today, and together let's change tomorrow!

10 september 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024