Kostekonom

Sök bland 1 lediga jobb som Kostekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kostekonom till Mälarbackens vård- och omsorgsboende

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Välkommen till oss Vi söker en ny medarbetare till vårt kök vid Mälarbackens vård och omsorgsboende, i Bromma. Köket producerar dagligen ca 900 portioner till största delen husmanskost. Maten levereras till våra boende vid Mälarbacken, Sörklippan och Brommagården. Vi skickar även ut matlådor till hemtjänsten samt måltider till psykiatri och dagvård. Dessutom servar vi vårt Marys Café med lite enklare måltider samt beställningar av luncher till olika möten. Vi tycker att det är viktigt att erbjuda god och näringsriktig svensk husmanskost i första hand anpassad för vår målgrupp äldre samt ge bra service till våra kunder. Vi söker dig som vill arbeta som kostekonom och som vill bli delaktig i Mälarbackens köks utveckling och resultat. Vi erbjuder Stockholms stad ger rabatt på egna anläggningar och har avtal med flera gym som ger dig förmånlig rabatt på medlemskap och årskort. Alla medarbetare i staden kan få friskvårdsbidrag. Din roll Ditt ansvarområde är framförallt att underhålla kostplaneringssystemet och utveckla recept och menyer tillsammans med övriga medarbetare. Du stöttar och hjälper kunder med vårt kostplaneringssystem. Bevakar och beställer varor enl. vår upphandling. Arbetar utvecklande med egenkontroller samt övriga arbetsuppgifter som är viktiga för driften av vår verksamhet och vårt uppdrag. Du medverkar till att verksamheten når uppsatta mål genom ständiga förbättringar. • Du har kännedom om kostplaneringssystem för att tillvarata systemets alla möjligheter. Utvecklar tillsammans med kockarna menyer enligt kundernas önskemål, nya trender och målgrupp. Stöttar beställarna i systemet med kontinuerliga uppdateringar och utbildningar. • Svara för att menyerna för de mest frekventa kosttyperna är näringsvärdes-beräknade och följer aktuella riktlinjer, lagar och förordningar.  • Deltar i den dagliga planeringen i köket för att uppnå en effektiv drift genom att följa upp och åtgärda avvikelser gällande recept och menyer. • Deltar i samarbetet med avdelningar, vid kostombudsträffar, anhöriga och externa kunder • Genomför uppföljning av avtal för livsmedel och andra produkter som behövs för driften av köket.  Kompetens och erfarenhet Kost- och ledarskapsprogrammet (180 hp) eller har motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete i kök/storkök samt arbete med kostdataprogram är meriterande. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper Du har en god servicekänsla och samarbetsförmåga. Du behöver vara strukturerad o noggrann med arbete av menyer. Tänka på hur du skall lägga upp arbetet för att få bästa resultat vid leveransen av måltiden till kunden. Du behöver kunna fokusera och ta ett stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Initiativtagande i samarbete med kökspersonal för att driva verksamheten framåt. Det är positivt om du är öppen för att prova nya vägar för att nå ett gott resultat i köket. Viktigt är att du ser helheten för hela verksamheten och att du har ett ekonomiskt tänkankande när du planerar ditt arbete. För oss står alltid kunden i centrum, de skall få den bästa måltid som vi kan erbjuda från vårt kök. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Webbplats: start.stockholm

5 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024