Kursutvecklare

Sök bland 3 lediga jobb som Kursutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Koordinator intern utbildning

Arbetsbeskrivning Vill du bidra till trygghet och säkerhet i en samhällsviktig verksamhet? Gästrike Räddningstjänst söker nu en koordinator för intern utbildning. Vi har ca 120 heltidsanställda, drygt 170 deltidsanställda och ungefär 20 olika yrken. Alla behövs för att vi ska klara vårt uppdrag. Gästrike Räddningstjänst består av fem medlemskommuner, Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby. Som koordinator för intern utbildning arbetar du för hela förbundet men din arbetsplats är på brandstationen i Gävle eller Sandviken. Som koordinator för intern utbildning ansvarar du för planering och utveckling av vår övnings- och utbildningsverksamhet. En viktig del i arbetet är att du omvärldsbevakar och håller dig uppdaterad utifrån behovet av övning och kompetenshöjande utbildningar för operativ personal inom räddningstjänsten. Du har många kontaktytor och för en löpande dialog och samverkar med andra enheter/funktioner inom Gästrike Räddningstjänst samt externa organisationer/myndigheter. Du har ett nära samarbete med ansvariga för funktionsområden inom övning samt personalplanering. Du delar aktivt i olika små och stora projekt inom Gästrike Räddningstjänst ansvarsområde.  I denna roll är det viktigt att du är ansvarstagande och har en god förmåga att planera och strukturera såväl åt dig själv som åt andra. Du har ett prestigelöst och pedagogiskt arbetssätt som bidrar till att utveckla vår övnings- och utbildningsverksamheten inom hela förbundet. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och ha goda förutsättningar att arbeta med olika digitala verktyg samt ha goda kunskaper i Officepaketet. Gästrike Räddningstjänst vill att alla medarbetare ska ha ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi förmåner som flexibel arbetstid och möjlighet att växla semesterdagstillägget till ledig tid. Vi erbjuder även friskvård på arbetstid med tillgång till fullt utrustat gym på brandstationen. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. I denna rekrytering samarbetar Gästrike Räddningstjänst med rekryteringsföretaget Randstad. Du söker tjänsten på www.randstad.se, innan den 2024-04-14. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]. Ansvarsområden Övergripande styrning för samtliga aktiviteter kopplade till övnings- och utbildningsverksamheten. Utveckling inom området övning och utbildning. Planering och utveckling av förbundets arbete med att tillvarata erfarenheter och kunskap inom övning. Fackliga kontakter Vision: Johan Melin, 026-17 96 55, [email protected] Sveriges Ingenjörer: Martin Johansson, 026-17 96 57, [email protected] Kommunal: Fredrik Hellman: 026-179917, [email protected] Kvalifikationer Gymnasieutbildning B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete inom räddningstjänst Eftergymnasial utbildning Skydd mot olyckor eller annan äldre räddningstjänstutbildning i regi av MSB/SRV Ledningskurs för räddningstjänst i regi av MSB/SRV Brandingenjör med påbyggnadsutbildning för räddningstjänst Tidigare arbete med planering och/eller logistik Om företaget Gästrike Räddningstjänst Hos oss på Gästrike Räddningstjänst får du en flexibel arbetsplats, i en organisation som är under utveckling. Vårt förbund sträcker sig över fem kommuner. Det ger oss ett stort uppdrag i att skapa trygghet och säkerhet för över 165 000 medborgare. Vi är en räddningstjänst för alla, med mångfald och jämställdhet som hjärtefrågor. Hos oss ska alla kunna trivas och må bra. Vi arbetar ständigt med förbättringar för att kvalitetssäkra vårt arbete samt hitta effektiva och hållbara arbetssätt för framtiden. Tillsammans arbetar vi för din trygghet och ett hållbart samhälle.

19 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Utvecklare

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Vill du bidra till att fler går till arbete och studier genom strategiskt kvalitetsarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig. Uddevalla vuxenutbildning består av kommunal vuxenutbildning i form av svenska för invandrare, särskild utbildning, grundläggande utbildning, allmänna kurser, gymnasiala yrkesutbildningar samt yrkeshögskoleutbildningar. Verksamheten har ett stort fokus på kompetensförsörjning som tillgodoses bland annat genom Lärlingscentrum och Lärcentrum. Den kommunala vuxenutbildningen ska utgöra en bas för den nationella och regionala kompetensförsörjningen genom att erbjuda och genomföra utbildning som stärker individens ställning på arbetsmarknaden och möjliggör vidare studier. Hos oss finns ca 150 anställda och 3100 elever och studerande varje år, organiserat inom fem rektorsområden, en enhet för administration och en enhet för planering och utveckling. Som utvecklare ingår du i planerings- och utvecklingsenheten, vars uppdrag i stort handlar om att kvalitetssäkra rutiner, samordna utvecklingsprocesser, ta fram beslutsunderlag och stödja övriga funktioner i verksamheten inför, under och efter utbildning. Utöver utvecklare så består enheten av specialpedagoger, utbildningskoordinatorer, planerare och kommunikatör. Välkommen till Uddevalla vuxenutbildning!    Arbetsuppgifter Tjänsten består till övervägande del av att initiera, driva och kvalitetssäkra pedagogiska utvecklingsprocesser. Utvecklaren kommer också ansvara för och utveckla schemaläggning samt arbete med kunskapsbedömningar. Schemaläggning kompletterar en befintlig tjänst, med ett utökat fokus på det pedagogiska perspektivet. Arbete med kunskapsbedömningar innebär att självständigt planera och genomföra kunskapsbedömningar som genomförs för att bedöma elevers förutsättningar att tillgodogöra sig utbildning. Det innebär i praktiken att upptäcka problem som behöver kompenseras, besluta om när det är lämpligt och vilken kompensatorisk metod som är lämplig på individnivå.    Följande arbetsuppgifter ingår: - Initiera, planera, driva och följa upp utvecklingsprocesser inom det systematiska kvalitetsarbetet - Stötta personal i kvalitetsarbete - Genomföra behovs- och resultatanalyser - Producera resultatsammanställningar och rapporter - Schemaläggning och lokalbokningar - Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av kunskapsbedömningar   Kvalifikationer - Lärarlegitimation - Erfarenhet av elevadministration - Goda IT-kunskaper - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - Erfarenhet och kompetens inom systematiskt kvalitetsarbete - Erfarenhet av processledning   Meriterande - Erfarenhet av schemaläggning/lokalbokning - Erfarenhet av kommunal vuxenutbildning och yrkeshögskola - Högre utbildning inom pedagogik/kvalitetsarbete/processledning - Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation - Dokumenterad god analytisk förmåga - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter   För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara självgående, uthållig, strategisk och mycket analytisk. Vidare behöver du tycka om att arbeta lösningsfokuserat och ha god samarbets- och kommunikationsförmåga.   Övrigt Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 mars 2024
Sista ansökan:
29 mars 2024
Projektmedarbetare

Projektmedarbetare Till Arvsfondsprojektet On track! Välkommen till oss och var med och gör utbildning lärorik. Vi söker en engagerad och kreativ projektmedarbetare som vill vara en del av vårt team för utveckling av introduktionskurser för våra unga vuxna som får sitt första arbete inom skolan/föreningslivet. Du kommer att spela en nyckelroll i att forma och implementera innovativa fortbildningsprogram för att stödja denna viktiga målgrupp i sitt uppdrag som saknar formell utbildning. Arbetsuppgifter Du kommer finnas med i utformningen och utvecklingen av introduktionskurser och dess material för våra unga vuxna. Du kommer finnas med och skapa ett pedagogiskt material som inspirerar till lärande och engagemang. Samarbeta nära med experter, samverkanspartners och teammedlemmar för att säkerställa högkvalitativa utbildningsresurser. Genomföra utvärderingar och feedbackprocesser för att kontinuerligt förbättra våra utbildningsinsatser. Aktivt bidra till att skapa en inkluderande och stödjande utbildningsmiljö. Kvalifikationer Utbildning inom pedagogik, didaktik eller liknande område. Erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial och kurser. Starkt engagemang för att stödja unga vuxna i deras utbildningsresa. God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. Kreativ och flexibel att anpassa sig till olika inlärningsstilar och behov. Ansökningsprocess Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och motivation för rollen. Ort: Värnamo Välkommen med ansökan! Sofia Elmgren Se Sofias e-post på hemsida under kontakt Senast 5/4

5 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024