Supplier Quality Engineer till Matthews Marking Systems // Mölndal

Vill du bidra till framtidens utveckling och kvalitetsförbättring av märkningsprodukter? Är struktur, dokumentation och processer ditt expertisområde? Välkommen till spännande roll hos oss på Matthews! Din nästa utmaning: Nu är vi på jakt efter en analytisk problemlösare som vill bli en del av vårt internationella bolag! Här väntar en självständig roll på vår kvalitetsavdelning där du kommer leda förbättringsprojekt och kvalitetsärenden gällande dokumentation, processer och samarbete med leverantörer. Med ansvar för kvaliteten i våra produktioner och produkter, säkerställer du att vi möter leveranskrav, uppfyller standarder och väljer rätt leverantör och material. Förutom teamet i Mölndal, kommer du även samarbeta med kollegorna på Costa Rica och närmsta chef i USA. Några resor per år förkommer i din tjänst. Ett axplock av dina uppgifter och ansvarsområden: - Utvärdera och jämföra leverantörer baserat på kvalitet och prestanda - Utveckla acceptanskriterier för material - Skapa och underhålla kvalitetsprocessen för inkommande material och godkännande av komponenter för användning i produkter - Utveckla testprotokoll, övervaka tester och utfärda kvalificeringstestrapporter Det här har du med dig: - Ingenjörsutbildning - Några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter  - Goda kunskaper i Excel  - Flytande svenska och engelska i tal och skrift  Om Matthews Marking Systems Som en del av det etablerade företaget Matthews International, är vi stolta över att ha allt från utveckling och tillverkning till försäljning under ett och samma tak på vårt svenska kontor - samtidigt som vi arbetar i en global kontext. Vi jobbar mot olika typer av branscher och märker allt ifrån äggkartonger, kvalitetsmärkning på ändträ och spårbarhet på pappersbruk. Här välkomnas du in i en internationell och trivsam miljö där vi levererar både till svenska slutkunder och partners runt om i världen. Dessutom väntar en grundlig onboarding och utbildning i våra produkter, ett generöst friskvårdsbidrag, leasingcykel, flextid och kollektivavtal. För rätt person finns det såklart även stora möjligheter till utveckling inom bolaget. Intresserad? Skicka in ditt CV på engelska, vi ser fram emot att höras! START: Enligt överenskommelse PLATS: Mölndal OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)  SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Document control engineer

Vilka är vi? Vi är ett teknikkonsultbolag med kontor i centrala Göteborg som befinner oss på en spännande tillväxtresa. Med driv och engagemang hjälper vi branschens största processindustrier inom processdesign, processautomation och projektledning. Vi vill att det ska vara både tryggt och utvecklande att jobba som konsult, därför satsar vi mycket på interna Nevita-dagar och kompetensutveckling. Det är viktigt för oss att du känner att din karriär utvecklas i rätt riktning! Vi vill bygga Göteborgs bästa team inom processteknik, som medarbetare på Nevita är du och ditt arbete av stor betydelse för teamet och bolaget. Du erbjuds mycket inflytande och deltar i utvecklingen av bolagskulturen, din roll och ansvarsområden du vill ta dig an. Din roll Du har en bakgrund som ingenjör med erfarenhet av teknisk dokumentation och dokumenthanteringssystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är strukturerad, noggrann och en duktig kommunikatör. Huvuduppgifter - Ansvarig för all projektdokumentation - Assistera vid skapandet av DDM - Skapa och uppdatera master document register - Skapa rapporter i SPF, Excel och Power BI åt projektledare Bland övriga uppgifter kan nämnas att säkerställa att all teknisk dokumentation hålls uppdaterad och att all personal följer denna. Det är meriterande om du har erfarenhet av Smartplant. Vem är du? Vi tror att du har ett starkt teknikintresse och tycker om ordning och reda. Du är en teamspelare som söker en platt organisation där du får vara med och påverka. Som person är du kommunikativ, van att arbeta både självständigt och i team.. Vi ser även att du: Har en examen som civilingenjör eller annan relevant teknisk utbildning för arbetet Tidigare har jobbat med liknande tjänster Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Intresserad? Vi ser fram emot att höra mer om dig! Intervjuer och urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Lindelöf, [email protected]

8 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Kvalitetsingenjör kommande uppdrag

Om tjänsten Northcon söker en Kvalitetsingenjör för kommande uppdrag hos vår kund i Västerås. Som Kvalitetsingenjör är du med och stöttar olika delar av organisationen i frågor kopplade till kvalitet och UV. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleexamen eller motsvarande och minst tre års erfarenhet av rollen som Kvalitetsingenjör. Du har erfarenhet av interna och externa revisioner samt kvalitetsmetoderna och verktyg så som 8D, 5Why och DMAIC. Du talar och skriver både engelska och svenska obehindrat. Arbetsuppgifter Som Kvalitetsingenjör kommer du bland annat att: - Hantera interna och externa avvikelser/reklamationer - Delta och leda olika former av ISO revisioner, interna och externa - Delta eller leda mindre projekt, främst projekt inom verksamhetsutveckling - Utveckla och implementera processer inom kvalitet och VU Om Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar vi så fort vi kan. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.

4 februari 2024
Sista ansökan:
23 juli 2024
Senior Production Quality Engineer

About the job We are looking for an experienced Senior Quality engineer in Production Quality at Northvolt in Skellefteå who will be responsible for ensuring quality of our new products and processes. You will work very closely with Manufacturing and Engineering to follow-up and improve processes to ensure a flawless transition into manufacturing and supplying our Li-Ion cells. You will be the technical leader for specific processes, and will be responsible for their performance and results, providing technical expertise and guidance to the team you are working with to reach targets assigned. Key responsibilities include but are not limited to: Leads quality assurance activities to ensure that production/product quality specifications are met. Leads and trains quality team members and operations on quality standards and procedures. Creates Control plan and takes part in FMEA analysis. Facilitate continuous update of PFMEAs by working with multidisciplinary teams. Defines and improves Work instructions and procedures for Quality related activities. Monitors and analyses complex data with the help of statistical process control tools. Monitors and leads analysis of internal and external quality problems. Drives complex problem solving and root cause analysis. Drives quality improvement and optimization projects utilizing six sigma methodology. Transfers actions and lessons learned between products and production lines. Integrate external lessons into preventive or corrective actions. Quality stakeholder in change management. Provides expert technology and quality knowledge of selected manufacturing processes. Defines, improves, and validates results of the methods for MSA of the measurement equipment. Lead the team members on SPC, capability studies and quality process release and line release activities. Performs onboarding, timesheets validation related to led team members. Supports performing interviews during recruitment process. Leads launch activities to ensure the deliverables of different projects. Report and mitigate safety relevant issues within the team in the appropriate system. Collaborates closely with Customer quality engineers to deliver required input to customer projects, e.g. PPAP documentation. Is part of equipment commissioning team and deliver acceptance testing and qualification milestones of new process equipment and installation of additional production lines. Quality stakeholder in process and product gate reviews. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary Skills & Requirements We believe that you have : MSc or BSc degree in Chemical/Manufacturing/Engineering. 6+ years of relevant work experience within high volume assembly/production, ideally in an operational role. Experience in Manufacturing quality in relevant industry. Experience in the battery/ automotive industry is a plus. Leadership skills and a successful track record of leading quality improvement/six sigma projects in manufacturing and/or with suppliers. Knowledge of quality management systems, e.g. ISO 9001, IATF16949, TQM. Knowledgeable in SPC, process capability, FMEA, Quality troubleshooting tools and problem-solving methodology, Lean Six sigma and Statistics. Is curious, action and result oriented, has hands on approach.

31 januari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Production Quality Engineer

About the job We are looking for a Quality Engineer in Production Quality at Northvolt in Skellefteå who will ensure the quality of our new products and processes. You will work very closely with Manufacturing and Engineering to follow up and improve processes to ensure a flawless transition into manufacturing and supplying our Li-Ion cells. You will be responsible for specific processes, their performance, and results, providing technical expertise and guidance to the team you are working with to reach targets assigned. Please note that as Northvolt's production runs 24/7, the role will require shift work. Key responsibilities include but are not limited to: Leads quality assurance activities in production ensuring that production/product quality specifications are met. Leads and trains quality team members and operations on quality standards and procedures. Performs onboarding and attendance timesheet validation related to led team members. Leads problem-solving and root cause analysis activities in relation to deviations and quality issues, e.g 8D and non-conformity investigations. Contributes to FMEA reviews. Leads launch activities to ensure the deliverables of different projects. Collaborates cross-functionally on shopfloor to improve manufacturing processes and implements solutions. Monitors NCM processes and ensure closing of actions in defined time. Updates and monitoring the Quality Control plans for each process operation. Defines and improves Work instructions and procedures for Quality related activities. Monitors quality procedures, quality KPI's, evaluate performance and make improvement proposals, i.e. Process capability: SPC and Cpk. Defines and monitors MSA activities. Develops, implements and audits standard instructions. Implements and audits standard procedures. Plans and performs product / process audits and lead action plan to comply with customer's requirements and IATF 16949 and VDA. Contributes/leads scrap reduction action plan and improvements implementation. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary + shift allowance. Skills & Requirements We believe that you have : MSc or BSc degree in Chemical/Manufacturing/Engineering. 3+ years of relevant work experience within high volume assembly/production, ideally in an operational role. Experience in Manufacturing quality in relevant industry. Experience in the battery/ automotive industry is a plus. Knowledgeable in SPC, process capability, FMEA, Quality troubleshooting tools and problem-solving methodology, Lean Six sigma and Statistics. Is curious, action and result oriented, has hands on approach and a sense of leadership. Bonus points for: Experience in Greenfield or Brownfield projects Fluency in other languages (Japanese, Swedish, Chinese, French) Experience from a multi-cultural environment

31 januari 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Customer Quality Engineer

We are looking for an experienced and dedicated Customer Quality Engineer to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our excellent Quality Compliance, specifically the Customer Quality team based in Skellefteå. Reporting to the Customer Quality Manager, you will play a pivotal role in ensuring outstanding customer experiences and driving the ongoing enhancement of our products and services. Your expertise in customer quality management, meticulous problem-solving, and adept relationship-building will be instrumental in achieving our mission of exceeding customer expectations. About The Job As a Customer Quality Engineer, your responsibility lies in collaborating closely with cross-functional teams to comprehensively understand customer needs and align them with our quality standards. Working in synergy with the Customer Quality Manager, you will be proactive in addressing customer concerns, analyzing feedback, and fostering robust customer relationships. Key Responsibilities Include But Are Not Limited To Collaborate closely with the Customer Quality Manager to actively contribute to the strategic development and execution of the Customer Quality System, ensuring alignment with overarching business objectives. Collaborate closely with the Customer Quality Manager to actively contribute to the strategic development and execution of the Customer Quality System, ensuring alignment with overarching business objectives. Adhere to the Production Part Approval Process (PPAP) and ensure the protocol and the latest standard for any changes are followed Work with cross-functional teams to gain a comprehensive understanding of customer needs and seamlessly align them with our unwavering quality standards across the entire product lifecycle. Assist in identifying and implementing initiatives aimed at not only enhancing product quality but also raising the bar for the overall customer experience. Proactively communicate and address customer complaints and feedback effectively, showcasing your agility in swiftly resolving issues with 8D methodology to maintain and elevate customer satisfaction. Apply your analytical prowess to dissect customer data, feedback, and complaints, thereby uncovering trends that can guide the implementation of effective preventive measures. Being the Customer Service Representative (CSR) for the individual customer and upholding strong relationships with key customers, solidifying your position as a dependable point of contact for all quality-related matters. Participate actively in regular quality reviews with customers, adeptly collecting valuable feedback, pinpointing opportunities for improvement, and ensuring transparent communication on corrective actions. Support and champion the coordination and participation in customer audits and visits, leaving no room for compromise in meeting specific customer requirements. Collaborate effectively with internal teams, contributing your insights to the development and execution of comprehensive quality improvement plans, all hinged upon customer feedback and stipulations. Be responsible for the supplier portal management and make sure a smooth flow throughout the supplier management process Analyse customer portals on regular basis to trace important details Eg: no of complaints and Part Per Million (PPMs) Stay attuned to evolving industry trends and emerging best practices in customer quality management, seamlessly integrating them into our processes to keep us at the forefront of excellence About You The ideal Customer Quality Engineer brings a robust background in customer quality management, driven by a passion for surpassing expectations. Your excellent communication and interpersonal skills enable you to cultivate strong relationships across customers and internal stakeholders. Your sharp problem-solving abilities and meticulous attention to detail empower you to identify concerns, analyze data, and enact effective solutions. Your proactive, results-driven approach thrives in dynamic environments. Collaborating seamlessly with cross-functional teams and managing multiple priorities, you ensure swift resolution of customer quality matters. With a customer-centric focus, you're committed to continually enhancing product quality and elevating customer satisfaction. Skills & Requirements We Believe That You Have Bachelor's degree in a relevant field or equivalent practical experience. Solid grasp of customer quality management processes, preferably within the automotive or manufacturing sector. Proficiency in analyzing customer data, feedback, and complaints, enabling the identification of trends and proactive implementation of preventive measures. Outstanding communication and interpersonal skills, facilitating the establishment of robust relationships with customers, internal stakeholders and the ability to collaborate seamlessly with cross-functional teams. Strong attention to detail and a proactive learning attitude. Effective communication skills and an aptitude for successful collaboration within cross-functional teams. Ability to manage tasks under pressure and navigate multiple priorities. Familiarity with automotive quality compliance regulations and customer requirements beneficial. Join us in our mission to elevate customer satisfaction and spur continuous improvement as a vital Customer Quality Engineer at Northvolt. To apply, please submit your CV in English or provide a comprehensive LinkedIn profile. This is a full-time position that offers a competitive salary package. The anticipated start date for this role is flexible based on the candidate's availability.

5 januari 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Quality Technician

English Description further down! ⬇ Är du redo att bli en nyckelspelare i förändringen mot en hållbar framtid? X Shore söker nu en kvalitetstekniker, som drivs av utmaningar, har ett öga för detaljer och är redo att utmana status quo. Detta är din chans att ansluta till ett dynamiskt team och göra verklig skillnad. Om Rollen Som Kvalitetstekniker på X Shore kommer du att ha en central roll i att säkerställa högsta kvalitet och överensstämmelse med branschspecifika krav. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: - Delta i kvalitetsriskanalyser för nya och pågående projekt. - Säkerställa att företaget uppfyller kundspecifika krav inom båtindustrin. - Proaktivt och i realtid hantera kvalitetsrelaterade ärenden i produktionen. - Genomföra internrevisioner och delta i förbättringsprojekt. - Utbilda personal i grundläggande kvalitetsmedvetenhet. - Utveckla kontrollchecklistor och genomföra utbildning för QA-kontroll. - Stödja logistik vid ankomstkontroll vid behov. - Delta aktivt i etablering och utveckling av kvalitetsfunktioner i Dynamics (ERP). - Dagligen stötta produktionen i kvalitetsärenden med fokus på grundorsaksutredning. - Leda veckovisa kvalitetsmöten med återkoppling från testkörningar och Field Service. Vi söker dig som: - Har minst två års relevant arbetslivserfarenhet inom kvalitetsområdet. - Har god kommunikationsförmåga på engelska, både i tal och skrift. - Självgående och effektiv i hanteringen av utmaningar. - Organiserad, målinriktad och resultatdriven. - Trivs med högt tempo och tar ansvar för att upprätthålla hög kvalitet och leveransprecision. - Utvecklad kommunikations- och samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har: - Eftergymnasial teknisk utbildning. - Erfarenhet av båtkörning och driftsättning, samt aktiv felsökning vid avvikelser. - Erfarenhet inom Automotive-industrin. - God kommunikationsförmåga på svenska, både i tal och skrift. Tjänsten finns i Nyköping och vi hoppas du kan börja så snart som möjligt. Are you ready to become a key player in the transition towards a sustainable future? X Shore is now looking for a Quality Technician who is driven by challenges, detail-oriented, and ready to change the status quo. This is your opportunity to join a dynamic team and make a real difference. About the Role As a Quality Technician at X Shore, you will play a central role in ensuring the highest quality and compliance with industry-specific requirements. Your responsibilities include, but are not limited to: - Participate in quality risk analyses for new and ongoing projects. - Ensure that the company meets customer-specific requirements within the boat industry. - Proactively and in real-time manage quality-related issues in production. - Conduct internal audits and participate in improvement projects. - Educate staff in basic quality awareness. - Develop control checklists and conduct training for QA control. - Support logistics in arrival inspections when needed. - Actively participate in establishing and developing quality functions in Dynamics (ERP). - Daily support production in quality matters with a focus on root cause analysis. - Lead weekly quality meetings with feedback from test runs and Field Service. We are looking for someone who: - Has at least two years of relevant work experience in the quality field. - Has good communication skills in English, both verbal and written. - Is self-reliant and effective in handling challenges. - Is organized, goal-oriented, and results-driven. - Thrives in a fast-paced environment and takes responsibility for maintaining high quality and delivery precision. - Has good communication and collaboration skills. It's a plus if you have: - A higher technical education. - Experience in boat driving and commissioning, as well as active troubleshooting in case of deviations. - Experience in the automotive industry. - Good communication skills in Swedish, both verbal and written. The position is located in Nyköping, and we hope you can start as soon as possible.

21 december 2023
Sista ansökan:
8 juni 2024