Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Sök bland 53 lediga jobb som Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om jobbet Vi behöver förstärka vårt team med en Kvalitetstekniker på vår Kvalitetsavdelning. Är du en noggrann och analytisk person med ett öga för detaljer? Vill du vara med och säkerställa att våra produkter håller högsta kvalitet? Då kan du vara den vi söker! Dina arbetsuppgifter Som en del av ett team kommer du huvudsakligen jobba med kvalitetsfrågor i produktion, såsom säkerställande av kontroller, genomförande av olika kontroller, avvikelsehantering, kalibrering och instruktioner. Inom ramen för projekt och förbättringsarbeten kommer du även i kontakt med olika typer av provning, revisionsarbete och dylikt. För att passa in i rollen hos oss behöver du kunna jobba självständigt, vara noggrann, strukturerad, stresstålig, ansvarsfull, vara en lagspelare och kunna hålla många bollar i luften. För att kunna bli effektiv i ditt arbete hos oss, förväntar vi oss god kunskap inom kvalitetsområdet såsom ritningsläsning, automotive-krav (Core Tools), mätteknik för att nämna några. God datorvana, kunskap i flera språk såsom främst svenska, engelska och tyska. Pressgjutning i lättmetall är andra meriterande faktorer Meriterande är om man har arbetat inom tillverkningsindustrin tidigare med kvalitetsfrågor. Arbetstider/övrigt Dagtid första tiden, sedan 2-skift. Heltid. Vi vill helst ha din ansökan senast 31 augusti, men vänta inte då vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Detta är Teknia Vimmerby AB Teknia Vimmerby, tidigare Svensk Tryckgjutning AB (STG) startade i Rosenfors, Hultsfreds kommun, 1967. Två år senare flyttades verksamheten till Vimmerby. Företagets viktigaste produkt blev snart detaljer till säkerhetsbälten. Just detaljer för bilindustrin hör fortfarande till den huvudsakliga tillverkningen. Bland våra kunder kan nämnas Mercedes-Benz, Emerson, ABB, HUF, Bosch, BMW och Scania. Företaget har gått stadigt framåt, allt sedan starten, och fortsätter att utvecklas positivt. År 1995 kunde en helt ny fabrik invigas, speciellt ritad och byggd för att passa STG:s verksamhet. Fabriken påminner inte mycket om traditionella gjuterier. Byggnaden rymmer ett fullt modernt gjuteri, verkstads- och bearbetningslokaler, samt en kontorsdel. Sven Hjelte grundade Svensk Tryckgjutning och 1998 tog sonen Peter över ledarskapet. Sedan våren 2023 tillhör nu Svensk Tryckgjutning den internationella koncernen Teknia Manufacturing group som är specialiserade på metall- och plastkomponenter baserat på ett brett spektrum av teknologier. Teknia Vimmerby AB tillverkar produkter inom deras spetskompetensområde- komplexa pressgjutna komponenter till bilar, transportindustrin och elektronikutrustning. Teknia Vimmerby har ca 100 anställda Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi ser fram emot din ansökan.
We’re looking for a Quality Process Engineer to join our Global Quality & Product Care team at our Techcenter in Trosa, Sweden. What you’ll do As our Quality Process Engineer, you will: Standardize and harmonize production and operational processes across our international sites, ensuring consistent, efficient, and high-quality outcomes. Analyze, design, document, and optimize end-to-end processes to align with global best practices. Conduct process capability studies, root cause analyses, and gap assessments to drive improvements and compliance. Develop and roll out global Standard Operating Procedures (SOPs) and visual work instructions. Collaborate closely with quality teams to identify process gaps, implement corrective and preventive actions (CAPA), and support internal and external audits. Contribute to Lean manufacturing projects to reduce waste, enhance productivity, and improve product quality. Use data and KPIs to measure progress and share best practices across teams. What you bring A Bachelor’s degree in Engineering (Mechanical, Industrial, or related). 2+ years of experience in process or manufacturing engineering. Solid knowledge of quality tools and methods (FMEA, SPC, MSA, Control Plans, DOE). Experience with process simulation tools is a plus. Strong analytical and problem-solving mindset, with the ability to drive projects independently. Excellent communication skills to work effectively across cultures and functions. Fluency in English; additional languages are a plus. Willingness to travel internationally. Why join us? At Camfil, you’ll be part of a collaborative global team committed to excellence, innovation, and continuous improvement. Your expertise will help us deliver products that meet the highest standards—everywhere we operate. The selection process is ongoing—apply as soon as possible, no later than Aug 7. The position may be filled before the final application date.
Nu söker vi en Customer Quality Engineer, en nyckelperson som säkerställer att våra kunder får högsta möjliga kvalitet och service. Här blir du en del av ett team där samarbete, nytänkande och kvalitet står i centrum. Vi värdesätter din erfarenhet och kompetens, och erbjuder dig möjligheten att bidra med dina insikter och idéer i en dynamisk arbetsmiljö där alla kan utvecklas och växa. Dina arbetsuppgifter: Kundkontakt och kommunikation – Bygg starka kundrelationer genom tydlig och professionell dialog. Presentera tekniska utredningar och säkerställ att kundens behov tillgodoses med snabba och effektiva åtgärder. Driva kvalitetsutredningar – Hantera kundreklamationer genom att analysera tekniska avvikelser och leda problemlösningsprocesser. Säkerställa teknisk kvalitet – arbeta proaktivt i tidig projektfasen för att förbättra kvalitetssäkring och minimering av avvikelser i serieproduktion. Erfarenhetsåterföring – Skapa och implementera lesson learned från hanterade avvikelser samt sprida bäst praxis horisontellt i tillämpbara områden. Dataanalys och rapportering – Arbeta med kvalitetsstatistik (Parts per Million, Non-Conforming Report, Cost of Poor Quality) och fatta datadrivna beslut. Ledningsstöd och eskalering – säkerställa att tekniska och kommersiella konsekvenser kommuniceras effektivt inom organisationen. Processutveckling – förbättra och vidareutveckla Faiveley Nordics kvalitetsprocesser och system. Vem vi söker: Vi tror att du är en nyfiken och lösningsorienterad person som gillar att arbeta i team och skapa förbättringar. Ingenjörsutbildning (meriterande inom produktionsteknik, mekanik eller elektronik). Erfarenhet av industriell produktion och det är meriterande om du har arbetat inom fordons-, järnvägsbranschen eller underhållsverksamhet av fordon. Kunskap om kvalitetstekniker såsom QRQC, APQP, FMEA, FTA, 8D, Six Sigma, etc. Teknisk analysförmåga och god förståelse för ritningar. Starka färdigheter i MS Office och vana vid att hantera kvalitetsdata. Flytande svenska och engelska i tal och skrift Kundfokus och är service minded. Driv och initiativförmåga – du gillar att lösa problem och förbättra processer Vad vi erbjuder: Som en global ledare inom tågbromssystem erbjuder vi dig möjligheten att arbeta med innovativa och högpresterande bromslösningar som bidrar till säkrare, mer hållbara och effektiva järnvägstransporter världen över. Vi tror på mångfald och att alla perspektiv gör oss starkare. Möjlighet att påverka och utveckla kvalitetsprocesser. Ett team av kompetenta och engagerade kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med omgående tillträde. Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas och kan komma att avslutas innan sista ansökningsdagen om vi hittar rätt kandidat. Sista ansökningsdag är 15 augusti.
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll. Rollen Som kvalitetsingenjör får du en varierad roll med stort ansvar. Du arbetar nära både kunder och leverantörer, med fokus på kvalitetsutveckling inom tillverkning och montering. Ditt mål är att säkerställa hög produktkvalitet och ökad kundnöjdhet. Du driver förbättringsarbete, hanterar reklamationer och genomför rotorsaksanalyser. Du arbetar tvärfunktionellt och har många interna och externa kontaktytor. Arbetsuppgifter - Vanliga uppgifter inkluderar: - Driva kvalitetsarbete enligt APQP och PPAP. - Analysera avvikelser, föreslå åtgärder och följa upp förbättringar. - Genomföra inspektioner, tester och statistiska analyser. - Hantera kundreklamationer och leda 8D-arbete. - Stödja revisioner och kvalitetssäkring internt och externt. - Arbeta med processoptimering och ständiga förbättringar. - Samarbeta med produktion, inköp och utveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning inom relevant område. Minst 2 års erfarenhet av kvalitetsarbete. Erfarenhet av ISO 9001, ISO 14000, IATF 16949. Kunskaper i Office 365 och affärssystem. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av FMEA, MSA, SPC och kvalitetskontroll. Förmåga att tolka data och driva förbättringsprojekt. Meriterande - Six Sigma-certifiering (Green/Black Belt). - Erfarenhet av VDA-standarder. - Kunskap om rotorsaksanalyser och riskanalyser. Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du är: - Analytisk - Initiativtagande - Kommunikativ - Strukturerad Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/ Vi erbjuder Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar. Ansökan Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju. För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du: 1. Delar våra värderingar 2. Är etablerad i ditt yrke 3. Har relevant erfarenhet för uppdraget 4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss på: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Bring more to life. Are you ready to accelerate your potential and make a real difference within life sciences, diagnostics and biotechnology? At Cytiva, one of Danaher’s 15+ operating companies, our work saves lives—and we’re all united by a shared commitment to innovate for tangible impact. You’ll thrive in a culture of belonging where you and your unique viewpoint matter. And by harnessing Danaher’s system of continuous improvement, you help turn ideas into impact – innovating at the speed of life. Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. Take your next step to an altogether life-changing career. Learn about the Danaher Business System which makes everything possible. The Audit leader is responsible for planning and realization of internal and external (customer) audits at Umeå site. You will drive improvements based on audit outcomes and track and support implementation on actions. This position reports to the Umeå QA Director and is part of the Quality team located in Umeå, Sweden and will be an on-site role. What you will do: Facilitate Customer Audits – in-person or paper based - depending on customer requests. Manage internal audit program - Plan and perform internal audits together with other internal auditors. Responsible for training other internal auditors on site and maintaining a good collaboration to learn from each other within the internal auditor team. Collaborating with global audit team. Secure timely implementation on actions resulting from audits. Who you are: Bachelor’s degree or working experience in Quality Assurance or 4 years working experience in hardware/pharmaceutical industry. Excellent oral communication and reporting skills in Swedish and English. Excellent business correspondence and procedure-writing skills in Swedish and English. Valid work permit It would be a plus if you also possess previous experience in: Hosting audits Customer communication Knowledge of industry standards and regulations (e.g., ISO 9001, GMP) To excel in this role, we believe you should have a quality-focused mindset, enjoy collaborating both within your function and cross-functionally, be comfortable interacting with customers, and possess the ability to build trust. Welcome in with your application!
Har du ett skarpt öga för detaljer, ett analytiskt sinne och en passion för ständiga förbättringar? Vi söker en kvalitetsingenjör som vill vara med och säkerställa att våra produkter och processer håller högsta möjliga kvalitet. Hos oss får du en nyckelroll i att driva kvalitetsarbetet framåt – från analys till åtgärd – i en verksamhet där kvalitet verkligen gör skillnad. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som kvalitetsstöd kommer du att spela en central roll i vårt arbete med att identifiera, analysera och åtgärda kvalitetsbrister. Du kommer att: •Ta fram underlag och utföra analyser av kvalitetsbrister med hjälp av analysverktyg för att skapa en tydlig bild av nuläget och identifiera förbättringsområden. • Stötta med att identifiera kvalitetsbrister i samarbete med verksamheten och bidra till att skapa en kultur av ständiga förbättringar. •Vara behjälplig med att utreda problem och sätta åtgärdsplaner och nyckeltal som leder till konkreta och hållbara förbättringar. Tjänsten är ett vikariat på 1 år. Dina huvudsakliga ansvarsområden Ta fram, analysera och presentera statistik. Ta fram förbättringsförslag inom det område som man är ansvarig för. Presentera analyser och förslag för linjen och eventuellt andra intressenter. Stötta respektive avdelning vid kvalitetsavvikelser. Om dig Vi tror att du är strukturerad, analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Du har erfarenhet av processutveckling eller kvalitetsarbete och trivs i en roll där du får samarbeta med olika delar av organisationen. Du har en flerårig högskoleutbildning i grunden, gärna med inriktning mot materiallära, tillverkningsprocesser eller kvalitet. Kunskaper inom ståltillverkning och erfarenheter inom QA är meriterande. Din analytiska förmåga är viktig och du är van vid datahantering samt att bl a hålla presentationer och agera mötesledare. Du behöver kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Hälsoundersökning 5. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Victoria Robertsson, Kvalitetschef. Kontakta Victoria via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Jag heter Victoria Robertsson och är din blivande chef. SSAB:s värdeord ”drivande, äkta och steget före” ligger mig varmt om hjärtat. Vi på kvalitetsavdelningen är ett bra och nyfiket gäng som arbetar enligt LEAN-principer nära produktion. Välkommen till vårt team! " SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube
Vill du vara med och utveckla framtidens kvalitetsprocesser inom en producerande verksamhet? I den här rollen får du möjligheten att påverka och forma arbetssätt i en föränderlig miljö såväl operativt som strategiskt. OM TJÄNSTEN För kunds räkning söker vi en produktionstekniker med inriktning kvalitet. I den här tjänsten kommer du att ansvara för att säkra och utveckla processer, metoder och arbetssätt för att kunna ta nästa steg i företagets kvalitetsarbete. Du kommer att arbeta för att förbättra struktur och gemensamma arbetssätt inom gruppen och ha ett nära samarbete med andra avdelningar inom organisationen, för att fabriken ska kunna nå uppsatta mål och förbereda sig för framtida möjligheter och utmaningar. Du kommer att ingå i ett produktionstekniskt team och ha en sammanhållande funktion och rapportera till Sitechef. Ditt arbete är en viktig del i att följa upp, stötta och och utveckla kvalitetsarbetet såväl operativt som strategiskt. Inom det produktionstekniska arbetet kommer du även att få möjlighet att driva förändrings- och investeringsprojekt inom exempelvis digitalisering och automatisering,. Du erbjuds: - Arbeta i en föränderlig miljö där du har goda möjligheter att påverka och växa som person - Arbeta såväl strategiskt som operativt och driva förändringsarbetet framåt i organisationen - Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkra och utveckla processer, metoder och arbetssätt * Förbättra struktur och gemensamma arbetssätt inom gruppen * Utveckla samarbetet mellan produktion, produktionsteknik, planering och kvalitet * Följa upp, stötta och utveckla kvalitetsarbetet operativt, taktiskt och strategiskt * Driva förändrings- och investeringsprojekt inom digitalisering * Deltaga i produktionstekniska projekt VI SÖKER DIG SOM - Har en ingenjörsexamen inom relevant område, exempelvis maskin, logistik eller liknande - Har tidigare erfarenhet av projekt- och förändringsarbete, gärna i en producerande verksamhet - Tidigare har utvecklat och implementerat nya processer - Har goda kunskaper om kvalitetsverktyg, exempelvis Lean Production och Six Sigma - Har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av digitalisering och automation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som serviceingenjör eller systemintegrations- och verifieringsingenjör kommer du att bygga, serva, underhålla och hjälpa till med utprovning av luftvärnssystem vilket omfattar en uppsjö underliggande system. Radar-, lednings-, navigering, samband och kryptering. Arbetet som serviceingenjör innefattar * Hjälpa till vid produktionen av våra system när de sätts samman och integreras * Självständigt planera, serva och underhålla system både hos oss och ute hos kund * Tätt samarbete med systemingenjörer och andra systemintegrationsteam för att bygga lösningar för att tillgodose kundens behov * I rollen ingår att driftsätta, konfigurationshantera och följa upp den tredjepartsmateriel som FMV levererat till Saab * Rollen utförs väsentligen i Halmstad, men visst resande i tjänsten kan förekomma inom Sverige och även till utländska kunder Arbetet som systemintegrations- och verifieringsingenjör innefattar * Integration och verifiering av radar- och ledningssystem som består av flera mjuk- och hårdvaror i en komplex miljö där systemen skall kommunicera med varandra * Tätt samarbete med systemingenjörer och andra systemintegrationsteam för att bygga lösningar för att tillgodose kundens behov * Viktig roll i ett gemensamt arbete av att utföra formell verifiering och godkännande test tillsammans med våra kunder * I rollen ingår att integrera, driftsätta, konfigurationshantera och följa upp den tredjepartsmateriel som FMV levererat till Saab * Rollen utförs väsentligen i Halmstad, men visst resande i tjänsten förekommer Spännvidden i våra uppdrag är mycket stor och då vi är en del i en stor organisation finns goda utvecklingsmöjligheter inom såväl teknik som ledning. Vi erbjuder dig en kreativ plattform för att kunna utvecklas mot det som passar just dig! Din profil Om du vill anta det här jobbet har du troligtvis några års erfarenhet som servicetekniker inom industrin eller jobbat med utvärdering och utprovning av system. Verksamheten i Halmstad är under uppbyggnad och den går att utforma så den kommer passa dig perfekt. Du gillar att arbeta i team och lösa komplexa problem med andra. Du trivs med variation och ser det som en utmaning att möta nya problem. Du är van att planera ditt arbete och du är beredd att ändra planerna efter ständigt förändrade förutsättningar. Du ser alltid till helhetens bästa. Du trivs med en blandning av teoretiskt kontorsarbete och praktiskt handhavande av systemenheter. Arbetet utförs i tätt samarbete med kunder, produktledare, projektledare, utvecklings- och testingenjörer. Du företräder produktens systemvy och vi förutsätter därför att du är kommunikativ och har en väl utvecklad initiativ- och ledarförmåga. Du är målinriktad, gillar att arbeta med människor, är öppen för nya idéer och har ett genuint teknikintresse. Vi ser gärna att du: * Har postgymnasial teknisk utbildning tex civil/högskoleingenjör eller militärteknisk utbildning * Har några års relevant yrkeserfarenhet * Är bekväm med att ta egna initiativ i ett tekniskt kompetent team. * Har en god analytisk förmåga där du kan se samband och behov * Inspireras av att ta ansvar * Tycker om att samarbeta, sprida kunskap och bidra med nya idéer * Ser laget före jaget Vi ser det som meriterande med kunskap inom: * Systemutveckling * Informationssäkerhet * Militära system * Underhåll av system där programvara ingår Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av? Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här. Då vi nu går in i en semesterperiod kommer vi inte påbörja urvalsarbetet förrän efter sommaren. Vi tackar för ditt tålamod!
Därför är detta jobb för dig Som Kvalitetsingenjör hos oss får du en varierad och utvecklande roll där du stöttar våra kunder inom fordon- och annan industri med deras kvalitetsarbete. Uppdragen kan skilja sig åt, men fokus ligger alltid på att optimera processer, analysera avvikelser och driva förbättringar. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och vara en nyckelperson i att säkerställa att kvalitetskrav uppfylls på ett hållbart och effektivt sätt. Du har ett öga för detaljer och en analytisk förmåga som gör att du snabbt identifierar förbättringsområden. Att arbeta nära både kunder och produktionsteam mot gemensamma kvalitetsmål motiverar dig, och du trivs med att ta initiativ och hitta lösningar. Som konsult uppskattar du omväxlande uppdrag och ser det som en chans att bredda din erfarenhet, utvecklas i din yrkesroll och skapa värde i olika verksamheter. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Ansvarsområden Leda och koordinera kvalitets- och förbättringsarbete i produktionen. Planera och genomföra FMEA samt upprätta kontrollplaner. Säkerställa produktkvalitet och ansvara för kvalitetsrelaterade processer. Utföra rotorsaksanalyser vid avvikelser och implementera korrigerande åtgärder. Delta i interna och externa kvalitetsrevisioner. Arbeta med standarder och metoder som ISO 9001 och 8D. Kvalifikationer Ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom kvalitet. Minst två års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustrin, gärna fordonsindustrin. Erfarenhet av kvalitetsledningssystem och standarder såsom ISO och AQAP. Kunskap om verktyg och metoder såsom FMEA, 8D och Lean Six Sigma. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor på Magasinhallén 2, Örnsköldsvik. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Som Kvalitetsingenjör hos oss får du en varierad och utvecklande roll där du stöttar våra kunder inom fordon- och annan industri med deras kvalitetsarbete. Uppdragen kan skilja sig åt, men fokus ligger alltid på att optimera processer, analysera avvikelser och driva förbättringar. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och vara en nyckelperson i att säkerställa att kvalitetskrav uppfylls på ett hållbart och effektivt sätt. Du har ett öga för detaljer och en analytisk förmåga som gör att du snabbt identifierar förbättringsområden. Att arbeta nära både kunder och produktionsteam mot gemensamma kvalitetsmål motiverar dig, och du trivs med att ta initiativ och hitta lösningar. Som konsult uppskattar du omväxlande uppdrag och ser det som en chans att bredda din erfarenhet, utvecklas i din yrkesroll och skapa värde i olika verksamheter. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Ansvarsområden Leda och koordinera kvalitets- och förbättringsarbete i produktionen. Planera och genomföra FMEA samt upprätta kontrollplaner. Säkerställa produktkvalitet och ansvara för kvalitetsrelaterade processer. Utföra rotorsaksanalyser vid avvikelser och implementera korrigerande åtgärder. Delta i interna och externa kvalitetsrevisioner. Arbeta med standarder och metoder som ISO 9001 och 8D. Kvalifikationer Ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom kvalitet. Minst två års erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkningsindustrin, gärna fordonsindustrin. Erfarenhet av kvalitetsledningssystem och standarder såsom ISO och AQAP. Kunskap om verktyg och metoder såsom FMEA, 8D och Lean Six Sigma. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor på Brogatan 1, Umeå. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 53 jobb