Kvalitetsrevisor
Sök bland 4 lediga jobb som Kvalitetsrevisor och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om Kunden Wedeaq Scandinavia är ett väletablerat konsultföretag som specialiserar sig inom kvalitetsledning och utbildning inom fordonsindustrin. Vi arbetar med metoder och utbildningsmaterial framtagna i Tyskland (VDA QMC ) och USA (AIAG) och erbjuder högkvalitativa utbildningar och skräddarsydda konsulttjänster för att hjälpa företag inom fordonssektorn att uppnå och bibehålla höga kvalitetsstandarder enligt bransch- och kundspecifika krav. Vårt team består av erfarna utbildare och konsulter, oftast certifierade oberoende revisorer med gedigen erfarenhet inom fordonsindustrin. Vi kombinerar teoretisk kunskap med praktiska exempel och lösningar för att stödja våra kunder i att implementera effektiva kvalitetsstandarder. Vi erbjuder både öppna utbildningar och anpassade utbildningar som tar hänsyn till våra kunders specifika behov. Vårt utbud omfattar olika områden inom kvalitetsledning såsom kvalitetsverktyg och metoder, leverantörsutveckling och krav på ledningssystem. Vi ansvarar för ”leveranser” till de nordiska länderna och ingår i ett nätverk av licenstagare till VDA QMC och samarbetar regelbundet med flera av dem. Om Jobbet Wedeaq expanderar sitt tjänsteutbud och behöver stärka upp sitt team med fler konsulter, gärna med erfarenhet av projektledning och/eller ledning inom logistik. Som konsult kommer du att leda utbildningar, i både klassrum och online. Uppdragen kan även innebära att utföra konsultationer inom kvalitetsledning för fordonsindustrin. Driver du idag ett eget bolag och arbetar som konsult är det en fördel, men vi kan även hjälpa dig igång och starta ett eget bolag parallellt till en befintlig anställning. Arbetsbeskrivning Planering, genomförande och uppföljning av utbildningar hos kunder i fordonsindustrin. Erfarenhet Vi söker dig med följande erfarenhet och kompetenser: Minst fem års erfarenhet av kvalitetsarbete inom fordons- eller tillverkningsindustrin - Erfarenhet av arbete med att säkerställa kvaliteten i tjänsteprocesser ex. logistik, kundsupport, underhåll och andra processer som stöder tillverkningskedjan i fordonsindustrin. - Minst två års erfarenhet av arbete med kvalitetsledning eller kvalitetsrelaterade frågor - Kunskap om kvalitetsverktyg och metoder såsom SPC, VDA Volym 5 / MSA, FMEA, VDA MLA / APQP, VDA Volym 2 / PPAP, 8D-metoden - Kunskap om metoder och processer för mjukvaruutveckling är ett plus. - Kunskap om relevanta krav på ledningssystem såsom IATF 16949, ISO 9001, VDA 6.1 - Certifiering som revisor baserat på ISO 19011 eller utbildning som 1:a/2:a parts revisor för ISO 9001, IATF 16949, ISO 14001 eller ISO 45001) Personliga kvalifikationer Vi söker dig med passion för kvalitet och som vill ge ditt engagemang i ett trevligt och lärorikt arbete som du kan ha vid sidan om en ordinarie tjänst eller som uppdrag för dig med enskild firma. Lön och anställningsvillkor Som utbildare med F-skattsedel eller enskild firma fakturerar du för nedlagd tid enligt överenskommet pris. Ansökan Ansök om konsultsamarbete via länk till annonsen. A-Staffing arbetar framgångsrikt med bemanning och rekrytering sedan mer än femton år tillbaka. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, medlemmar i Almega kompetensföretagen, Byggföretagen och Installatörsföretagen. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen samt tillverkningsindustrin i södra och mellersta Sverige. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001.
Om Kunden Wedeaq Scandinavia är ett väletablerat konsultföretag som specialiserar sig inom kvalitetsledning och utbildning inom fordonsindustrin. Vi arbetar med metoder och utbildningsmaterial framtagna i Tyskland (VDA QMC ) och USA (AIAG) och erbjuder högkvalitativa utbildningar och skräddarsydda konsulttjänster för att hjälpa företag inom fordonssektorn att uppnå och bibehålla höga kvalitetsstandarder enligt bransch- och kundspecifika krav. Vårt team består av erfarna utbildare och konsulter, oftast certifierade oberoende revisorer med gedigen erfarenhet inom fordonsindustrin. Vi kombinerar teoretisk kunskap med praktiska exempel och lösningar för att stödja våra kunder i att implementera effektiva kvalitetsstandarder. Vi erbjuder både öppna utbildningar och anpassade utbildningar som tar hänsyn till våra kunders specifika behov. Vårt utbud omfattar olika områden inom kvalitetsledning såsom kvalitetsverktyg och metoder, leverantörsutveckling och krav på ledningssystem. Vi ansvarar för ”leveranser” till de nordiska länderna och ingår i ett nätverk av licenstagare till VDA QMC och samarbetar regelbundet med flera av dem. Om Jobbet Wedeaq expanderar sitt tjänsteutbud och behöver stärka upp sitt team med fler konsulter, gärna med erfarenhet av projektledning och/eller ledning inom logistik. Som konsult kommer du att leda utbildningar, i både klassrum och online. Uppdragen kan även innebära att utföra konsultationer inom kvalitetsledning för fordonsindustrin. Driver du idag ett eget bolag och arbetar som konsult är det en fördel, men vi kan även hjälpa dig igång och starta ett eget bolag parallellt till en befintlig anställning. Arbetsbeskrivning Planering, genomförande och uppföljning av utbildningar hos kunder i fordonsindustrin. Erfarenhet Vi söker dig med följande erfarenhet och kompetenser: Minst fem års erfarenhet av kvalitetsarbete inom fordons- eller tillverkningsindustrin - Erfarenhet av arbete med att säkerställa kvaliteten i tjänsteprocesser ex. logistik, kundsupport, underhåll och andra processer som stöder tillverkningskedjan i fordonsindustrin. - Minst två års erfarenhet av arbete med kvalitetsledning eller kvalitetsrelaterade frågor - Kunskap om kvalitetsverktyg och metoder såsom SPC, VDA Volym 5 / MSA, FMEA, VDA MLA / APQP, VDA Volym 2 / PPAP, 8D-metoden - Kunskap om metoder och processer för mjukvaruutveckling är ett plus. - Kunskap om relevanta krav på ledningssystem såsom IATF 16949, ISO 9001, VDA 6.1 - Certifiering som revisor baserat på ISO 19011 eller utbildning som 1:a/2:a parts revisor för ISO 9001, IATF 16949, ISO 14001 eller ISO 45001) Personliga kvalifikationer Vi söker dig med passion för kvalitet och som vill ge ditt engagemang i ett trevligt och lärorikt arbete som du kan ha vid sidan om en ordinarie tjänst eller som uppdrag för dig med enskild firma. Lön och anställningsvillkor Som utbildare med F-skattsedel eller enskild firma fakturerar du för nedlagd tid enligt överenskommet pris. Ansökan Ansök om konsultsamarbete via länk till annonsen. A-Staffing arbetar framgångsrikt med bemanning och rekrytering sedan mer än femton år tillbaka. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, medlemmar i Almega kompetensföretagen, Byggföretagen och Installatörsföretagen. A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen samt tillverkningsindustrin i södra och mellersta Sverige. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001.
At Sandvik Group IT we’re now looking for an Assurance Officer to join our dynamic Assurance team within the CISO office. We’re responsible for ensuring that our security controls, policies and procedures meet both internal and external requirements. This is a great opportunity to gain in-depth knowledge of information security by managing information security assurance processes and operational activities related to our internal control program. We’re looking forward to hearing from you! About your job In this position, your responsibilities encompass two main areas; IT General Control (ITGC) and Assurance processes. Within the ITGC context, you execute various ITGC Program-related activities and continuously improve the program methodology and controls framework. By supporting the Business Areas with timely execution of the ITGC Program activities, you ensure that Sandvik’s internal control objectives are achieved. Additionally, you support them and other applicable parties to get the security controls implemented and oversee the management of identified issues and remediation actions. Within the assurance context, you execute any activities related to the management of assurance processes such as: Implement and define the applicable information security assurance processes in line with Sandvik’s security strategy. Develop materials for education and communication purposes. Develop and implement standard methodology and materials to enable execution of defined processes. Support the preparation of update and performance reports. The location for this position is Gasverket in Stockholm and we apply a hybrid work set-up, allowing you to combine office and remote work. Your profile We’re looking for someone with experience in process management, program management or similar positions related to information security. It’s beneficial to have experience in internal controls, security assessments and tasks related to security programs as well as the ability to work in a structured manner with a high volume of information. Previous involvement in internal and external audits is also considered a plus. Acting in a global setting calls for excellent skills in English, both verbally and in writing. You’re proactive with the ability to ensure deadlines are met and promptly addressing potential risks. With an understanding of corporate politics, you balance and align the interests of various stakeholders. As a skilled planner and collaborative team player, you thrive in structured, organized work environments, contributing to team success and achieving goals. You share knowledge and foster a culture of continuous improvement and learning. Our culture Our role is clear – through every action, every day, we make the shift and advance the world through engineering. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further. Contact information For further information about this position, please contact Andreia Leiko Matsushita, assurance manager, [email protected]. Recruiting Manager is Jörgen Andersson, Chief Information Security Officer - Sandvik Group. We’ve already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden Anders Rönnqvist, Unionen, +46 (0)70 616 41 21 Göran Norell, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 43 78 Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)70 222 48 55 Recruitment Specialist: Lotta Amnebjer Nordqvist How to apply Send your application no later than November 10, 2024. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0071068. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected]. Sandvik is a global, high-tech engineering group providing solutions that enhance productivity, profitability and sustainability for the manufacturing, mining and infrastructure industries. We are at the forefront of digitalization and focus on optimizing our customers’ processes. Our world-leading offering includes equipment, tools, services and digital solutions for machining, mining, rock excavation and rock processing. In 2023 the Group had approximately 41,000 employees and revenues of about 127 billion SEK in about 150 countries within continuing operations.
Är du redo för rollen att förbättra vår verksamhet? Vi söker en lagspelare till vårt kundsupportteam. Som Quality Specialist är du en nyckelperson inom kvalitet med fokus på kvalitet och förbättringar som utgör grunden i vår verksamhet. Vår enhet, High Voltage Breakers, har ett globalt ansvar för att utveckla, producera och sälja högspänningsbrytare för dagens och morgondagens energisystem. Du kommer arbeta både lokalt och globalt såväl inom Hitachi Energy som med våra kunder. ”Jag tror på att individer trivs bäst i en miljö där de får tydliga mål, tillit och möjlighet att växa!" – Rekryterande chef Martin Magnusson Vi är i en expansiv fas och söker en mängd olika roller. Oavsett om du uppfyller alla krav eller ej så är vi intresserade av att utforska möjligheten hur du kan bidra till vårt arbete i omställningen mot en hållbar framtid. Dina ansvarsområden Administrera och korrdinera aktiviteter från vår kundsupport. Aktivet driva utredningsarbete där inom kvalitetsarbete genom RCA/8D. Bedriva kontinuerligt uppföljning av kundärenden både internt och externt Med hjälp av data och statiskt prioritera och driva kvalitetsförbättringsprojekt. Genomförande av strategiska förbättringsplaner inom kvalitet. Din bakgrund Examen eller yrkeserfarenhet inom ett relevant område. Du är självgående, vågar ta initiativ och fatta beslut. Erfarenhet inom Root Cause Analysis (RCA), Lean Six Sigma, 8D, A3, 5Why eller motsvarande. Du är en god kommunikatör med en styrka i ditt sätt att samarbeta med andra. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har erfarenhet inom kvalitetsområdet, kvalitetsledningssystem, revision eller ISO 9001. Det är meriterande om du har djupare kunskap inom: SAP, SAP Quality Managment (QM), PowerBI, Excel. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibel arbetstid Hälso- och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor som stöd under introduktionsfasen Olika utbildningar och kompetensutveckling för anställda Mångfaldigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Extra ersättning för föräldraledighet Förmånsportal för anställda med tusentals rabatter och förmåner Mer om oss Vi är intresserade av att lära oss mer om dig och vad du kan bidra med, så tveka inte att söka! Ansökningarna kommer att granskas löpande, så vänta inte – ansök redan idag! För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Martin Magnusson, [email protected]. Fackliga företrädare - Sveriges Ingenjörer Philip Bengtsson +46 107 38 25 17, Unionen: Michael Fosselius +46 107 38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. Övriga frågor kan ställas till Talent Acquisition Partner Michael Blomberg, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb