Kvalitetsrevisor
Sök bland 6 lediga jobb som Kvalitetsrevisor och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om din roll Nu utökar vi på Åhléns vårt Hållbarhetsteam med en Hållbarhetsspecialist. I rollen ingår att säkerställa att Åhléns som företag och våra produkter uppfyller höga krav på hållbarhet. Detta med särskilt fokus på social och miljömässig due diligence i värdekedjan i linje med internationella ramverk och gällande och kommande EU-lagstiftning. Rollen innebär att utveckla och implementera processer, rutiner och verktyg för linjering av Åhléns verksamhet och produkter med EU:s due diligence-lagstiftning. Du är även en nyckelperson i att bidra till Åhléns hållbarhetsrapportering. Exempel på arbetsuppgifter: Utveckla och implementera processer, rutiner och verktyg för att säkerställa att vår verksamhet och produkter möter relevanta lagkrav, branschstandarder, interna hållbarhetsstrategier och -krav och kundförväntningar. Bidra till utveckling och implementering av policyer och strategier Leda och koordinera utvecklingsinsatser i samarbete med inköp, design, leverantörer och andra relevanta funktioner. Samarbeta med leverantörer, produktionskontor och interna team för att säkerställa att hållbarhetskrav uppfylls och att förbättringar genomförs. Ansvara för uppföljning och analys av efterlevnad och kontinuerlig utveckling Hålla sig uppdaterad om lagstiftning, standarder och marknadstrender inom hållbarhet samt implementera relevanta förändringar i organisationen. Utbilda och stötta interna team i hållbarhetsfrågor Du blir en del av ett litet och passionerat team om 3 personer. Du kommer även jobba nära bland annat inköpare, vårt produktionskontor och leverantörer. Vi erbjuder dig: Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid. Till oss tar du med dig: Flera års erfarenhet av att utveckla och implementera hållbarhets-due diligence, gärna inom en verksamhet som säljer liknande produkter som vi. God förståelse för internationell lagstiftning och ramverk samt erfarenhet av att översätta dessa till affärskrav. Erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer och att implementera hållbarhetskrav i globala leverantörskedjor. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett passionerat intresse för hållbarhet för att driva ditt arbete framåt i en bransch i ständig förändring. Du är lösningsorienterad och trivs med att ta fram konkreta förslag på hur vi kan förbättra arbetssätt, hantera avvikelser eller lösa situationer som uppstår. Eftersom vi arbetar i en komplex miljö där lagstiftning och regelverk ständigt utvecklas, är det avgörande att du har ett strukturerat arbetssätt. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa relationer och samarbeta med både interna och externa kontaktytor. Om rekryteringen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på vårt huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm och ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Som Hållbarhetsspecialist på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi söker en erfaren Lead Auditor till ett konsultuppdrag där du får arbeta självständigt med leverantörsrevisioner i en tekniskt avancerad industrimiljö. Här får du använda din specialistkompetens inom kvalitet och revision – i nära samarbete med både leverantörer och interna kvalitetsfunktioner. Uppdraget utgår från Solna, Linköping eller Karlskoga och innebär regelbundna resor, främst inom Sverige och Europa. Din framtida utmaning Som Lead Auditor får du en central roll i att säkra att leverantörer håller måttet – både på pappret och i praktiken. Du planerar, genomför och rapporterar leverantörsaudits med fokus på produkter och produktionsprocesser. Det är alltså inte bara system du granskar – utan också verkligheten bakom. Du kommer arbeta främst mot kvalitetsstandarder som ISO 9001, men också mot ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Ibland kan andra standarder bli aktuella, så bredd är en fördel. Din vardag innebär tätt samarbete med kvalitetsfunktioner inom organisationen och mycket kontakt med leverantörer. Därför är din kommunikativa förmåga och förståelse för verksamheter och processer lika viktiga som din tekniska kompetens. Vill du göra skillnad i en organisation där kvalitet är en grundpelare? Då vill vi gärna höra från dig. Vem vi tror att du är Du är den som ser vad andra missar – detaljfokuserad, noggrann och med en naturlig fallenhet för att hitta förbättringspotential i komplexa processer. Du har gedigen erfarenhet eller utbildning inom kvalitet och revision, och en trygghet i rollen som granskare och rådgivare. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: - Certifiering som Lead Auditor. - Erfarenhet av att arbeta med produkt-, process- och kvalitetssystemsrevision. - God kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001, ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Meriterande erfarenhet av kvalitetssäkring och verktyg som 6σ, 8D, RCA, DMAIC, MSA och FMEA. Du är strukturerad, analytisk och trivs med att ta initiativ. Samtidigt är du lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina möten – oavsett om det handlar om tekniker, leverantörer eller kollegor. Både svenska och engelska behärskar du obehindrat, i såväl tal som skrift. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi söker en erfaren Lead Auditor till ett konsultuppdrag där du får arbeta självständigt med leverantörsrevisioner i en tekniskt avancerad industrimiljö. Här får du använda din specialistkompetens inom kvalitet och revision – i nära samarbete med både leverantörer och interna kvalitetsfunktioner. Uppdraget utgår från Solna, Linköping eller Karlskoga och innebär regelbundna resor, främst inom Sverige och Europa. Din framtida utmaning Som Lead Auditor får du en central roll i att säkra att leverantörer håller måttet – både på pappret och i praktiken. Du planerar, genomför och rapporterar leverantörsaudits med fokus på produkter och produktionsprocesser. Det är alltså inte bara system du granskar – utan också verkligheten bakom. Du kommer arbeta främst mot kvalitetsstandarder som ISO 9001, men också mot ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Ibland kan andra standarder bli aktuella, så bredd är en fördel. Din vardag innebär tätt samarbete med kvalitetsfunktioner inom organisationen och mycket kontakt med leverantörer. Därför är din kommunikativa förmåga och förståelse för verksamheter och processer lika viktiga som din tekniska kompetens. Vill du göra skillnad i en organisation där kvalitet är en grundpelare? Då vill vi gärna höra från dig. Vem vi tror att du är Du är den som ser vad andra missar – detaljfokuserad, noggrann och med en naturlig fallenhet för att hitta förbättringspotential i komplexa processer. Du har gedigen erfarenhet eller utbildning inom kvalitet och revision, och en trygghet i rollen som granskare och rådgivare. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: - Certifiering som Lead Auditor. - Erfarenhet av att arbeta med produkt-, process- och kvalitetssystemsrevision. - God kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001, ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Meriterande erfarenhet av kvalitetssäkring och verktyg som 6σ, 8D, RCA, DMAIC, MSA och FMEA. Du är strukturerad, analytisk och trivs med att ta initiativ. Samtidigt är du lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina möten – oavsett om det handlar om tekniker, leverantörer eller kollegor. Både svenska och engelska behärskar du obehindrat, i såväl tal som skrift. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Vi söker en erfaren Lead Auditor till ett konsultuppdrag där du får arbeta självständigt med leverantörsrevisioner i en tekniskt avancerad industrimiljö. Här får du använda din specialistkompetens inom kvalitet och revision – i nära samarbete med både leverantörer och interna kvalitetsfunktioner. Uppdraget utgår från Solna, Linköping eller Karlskoga och innebär regelbundna resor, främst inom Sverige och Europa. Din framtida utmaning Som Lead Auditor får du en central roll i att säkra att leverantörer håller måttet – både på pappret och i praktiken. Du planerar, genomför och rapporterar leverantörsaudits med fokus på produkter och produktionsprocesser. Det är alltså inte bara system du granskar – utan också verkligheten bakom. Du kommer arbeta främst mot kvalitetsstandarder som ISO 9001, men också mot ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Ibland kan andra standarder bli aktuella, så bredd är en fördel. Din vardag innebär tätt samarbete med kvalitetsfunktioner inom organisationen och mycket kontakt med leverantörer. Därför är din kommunikativa förmåga och förståelse för verksamheter och processer lika viktiga som din tekniska kompetens. Vill du göra skillnad i en organisation där kvalitet är en grundpelare? Då vill vi gärna höra från dig. Vem vi tror att du är Du är den som ser vad andra missar – detaljfokuserad, noggrann och med en naturlig fallenhet för att hitta förbättringspotential i komplexa processer. Du har gedigen erfarenhet eller utbildning inom kvalitet och revision, och en trygghet i rollen som granskare och rådgivare. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har: - Certifiering som Lead Auditor. - Erfarenhet av att arbeta med produkt-, process- och kvalitetssystemsrevision. - God kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001, ISO 14001, AQAP 2110 och EN 9100. Meriterande erfarenhet av kvalitetssäkring och verktyg som 6σ, 8D, RCA, DMAIC, MSA och FMEA. Du är strukturerad, analytisk och trivs med att ta initiativ. Samtidigt är du lyhörd, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i dina möten – oavsett om det handlar om tekniker, leverantörer eller kollegor. Både svenska och engelska behärskar du obehindrat, i såväl tal som skrift. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Välkommen till en roll där just du får chansen att bygga ett lokalt team inom kvalitets- och förbättringsarbeten i en global organisation. För dig som har en teknisk nyfikenhet och naturlig känsla för problemlösning väntar rollen som SQE på dig! OM TJÄNSTEN Som Supply Quality Engineer (SQE) hos vår kund blir du en central spelare i ett engagerat och växande team. Här kombineras vardagen av praktiska leverantörsbesök med strategiskt förbättringsarbete – alltid med målet att säkerställa att era produkter håller den höga standard kunderna förväntar sig. I rollen arbetar du med att kvalificera nya leverantörer samt genomföra audits hos befintliga leverantörer. Du fungerar som bryggan mellan flera nyckelområden inom företaget – som Supply Chain Management, Teknik och Kvalitet. Det handlar om att knyta ihop säcken och se till att ni levererar rätt kvalitet – varje gång. Du erbjuds Hos vår kund får du chansen att vara med och forma framtiden i en miljö där teknik och kvalitet går hand i hand. Vi söker dig som brinner för kvalitet, har ett öga för detaljer och samtidigt kan se helheten i en global leveranskedja. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som SQE kommer du att arbeta med att kvalificera och utveckla leverantörer, lösa tekniska problem och säkerställa kvaliteten på material och komponenter. * Kvalificera nya leverantörer och omvärdera befintlig leverantörsbas genom att utföra revisioner * Leda processen för att lösa avvikelser hos leverantörer vid eskalerade tekniska problem samt säkerställa effektiv rotorsaksanalys och åtgärder * Övervaka och konsolidera leverantörers leverans- och kvalitets-KPI:er * Utveckla kvalitetsprocesser mot vår kunds leverantörsbas * Säkerställa att proaktivt arbete med leverantörer för att säkerställa rätt kvalitet på inköpt material * Ansvara för att driva utfallsprov (PPAP) VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet eller utbildning inom kvalitet, supply, tillverkande produktion eller materiallära - Har relevant erfarenhet av kvalitetsarbete inom tillverkande industri och/eller erfarenhet av leverantörsrelationer - Har god förståelse för kvalitets- och kontinuerliga förbättringsmetoder (t.ex. 8D, DMAIC, 5Why, A3, Poka-Yoke) - Talar och skriver engelska och svenska obehindrat - Har körkort B då resor lokalt och globalt förekommer i tjänsten Det är meriterande om du har * Erfarenhet av processrevisioner och Statistical Process Control * Kännedom om ISO-9001, ISO 14001 och OHSAS 18001-standarder * Lean Six Sigma-utbildning och certifiering * Materialkännedom inom metall, plast, komposit * SAP-kunskaper * Erfarenhet av Audits För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som är ansvarstagande, målmedveten och trivs i föränderliga miljöer. Du har en god förmåga att strukturera ditt arbete och hålla ordning även när tempot är högt. Du är socialt självsäker, tar initiativ i möten med andra och bygger snabbt förtroende – både internt och externt. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Om företaget Företaget är en världsledande aktör inom energiteknik som utvecklar och tillverkar avancerade gasturbiner för en global marknad. Med över 2600 medarbetare levererar de innovativa och hållbara lösningar för elproduktion, ånga och värme. Företaget spelar också en viktig roll inom olje- och gasindustrin med sina högpresterande turbiner för kompressorer och pumpar. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en Kvalitetsledare som vill ta en central roll ivår kundskvalitetsarbete. I den härrollen blir du en nyckelperson i att säkerställa högsta möjliga kvalitet i företagets produkter och processer. Som Kvalitetsledare kommer du att: Hantera avvikelser i SAP: Registrera, följa upp och avsluta avvikelser samt säkerställa dokumentation och åtgärder. Utföra rotorsaksanalyser: Identifiera grundorsaker till avvikelser och föreslå effektiva korrigerande och förebyggande åtgärder. Analysera kvalitetsdata: Sammanställa och analysera statistik samt nyckeltal för att identifiera trender och förbättringsområden. Rapportera och presentera: Förbereda kvalitetsrapporter och rekommendationer till ledningen. Samarbeta tvärfunktionellt: Arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att kvalitetsstandarder efterlevs och processer förbättras. Bidra till revisioner och förbättringsinitiativ: Delta i både interna och externa kvalitetsrevisioner samt driva förbättringsprojekt. Din profil Vi tror att du som söker har: En relevant utbildning inom kvalitet, teknik, produktion eller liknande område. Erfarenhet av avvikelsehantering och rotorsaksanalyser. God kunskaper inom SAP eller liknande ERP-system. Starka analytiska färdigheter och erfarenhet av att arbeta med statistik. Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter. Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt.Det är en fördelom du dessutom har: Erfarenhet av kvalitetsstandarder som ISO 9001 eller liknande. Kunskap om kvalitetverktyg och metoder som t.ex. Six Sigma, FMEA. Tidigare erfarenhet från svets- eller tungindustrin. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss och planeras starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. eller på 031-3803324 Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb