Om rollen som Produkt och Regulatorisk Specialist I rollen som Produkt och Regulatorisk Specialist kommer du att ha en nyckelposition i att säkerställa att de produkter som Apotea säljer är säkra, lagliga och lever upp till Apoteas höga kvalitetskrav. Du kommer bland annat att: Ansvara för löpande produktgranskning av nya artiklar i vårt handelssortiment, med fokus på innehåll, marknadsföring, märkning och övrig regulatorisk efterlevnad. Hålla din informerad om uppdateringar inom relevant lagstiftning. Delta i produktutvecklingsprojekt för vårt EMV-sortiment, där du säkerställer att de regulatoriska kraven uppfylls. Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter i frågor som rör produkt- och regulatoriska frågor. Samarbeta nära vårt produktutvecklingsteam, men du tillhör organisatoriskt Hållbarhetsteamet. Detta är en operativ roll med särskilt fokus på produktgranskning av vårt handelssortiment samt ansvar för regulatoriska frågor för EMV-sortimentet. Tjänsten är ett föräldravikariat och sträcker sig till och med september 2026, möjlighet till fast anställning efter vikariatet finns. Vi erbjuder i dagsläget ingen hybrid arbetsmodell utan vi utgår från kontoret. Vi söker dig som Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och ansvarstagande. Du kan kombinera arbetet med att omsätta din regulatoriska kunskap till praktiska lösningar som stöd för dina kollegor i EMV-teamet samtidigt som du ansvarar för att vi vidmakthåller Apoteas högt ställa kvalitetskrav på övrigt sortiment. En kandidat- eller magisterexamen inom naturvetenskap eller juridik. Några års erfarenhet av regulatoriskt arbete, gärna med en bred produktportfölj inom receptfria läkemedel, kosttillskott, livsmedel, medicintekniska produkter, kosmetiska produkter, kemiska produkter. Erfarenhet av rådgivande eller utredande roll kring regelefterlevnad och produktsäkerhet. Meriterande är kunskaper om medicinteknik, kosmetikaförordningen, REACH, CLP eller annan lagstiftning som berör kemikalier och produktsäkerhet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad Apotea erbjuder dig Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling och förmåner såsom friskvårdsbidrag och personalrabatter. Vårt starka engagemang för hållbarhet innebär att du som anställd hos oss är en del av ett företag som aktivt arbetar för att minska sin miljöpåverkan och främja socialt ansvar. Hållbarhetsarbetet bedrivs genom hela organisationen och fokuserar på tre övergripande områden: miljömässiga och sociala aspekter på arbetsplatsen och i vår värdekedja. Vi strävar efter en jämlik och inkluderande värld där alla ges samma möjligheter och bidrar till lösningar som gynnar både människor och miljön. Därför samarbetar vi med organisationer som fokuserar på människors välmående, hälsa och miljöskydd. Om Apotea Apotea.se är Sveriges största nätapotek. Vi har det största sortimentet, över 27 000 receptfria varor och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och är Sveriges mest hållbara e-handel enligt Sustainable Brand Index 2021. Med snabba leveranser och rådgivning underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea omsatte under 2023 ca 6 miljarder kronor och har cirka 1000 anställda. Vi finns i Stockholm, på Lidingö och i Morgongåva. För mer information, se apotea.se. Följ oss på sociala medier för att hålla dig uppdaterad kring allt som händer på Apotea LinkedIn Instagram Vi hoppas du vill bli en del av oss Skicka in din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Apotea är en inkluderande arbetsgivare som värdesätter mångfald. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där människor oavsett bakgrund, kön, ålder, religion eller funktionsvariation kan trivas och utvecklas. Välkommen till Apotea – där innovation möter omtanke och varje dag är en möjlighet att göra skillnad!
Är du serviceinriktad och organiserad? Bli en del av vårt team! Vi söker en engagerad och strukturerad administratör/informatör på heltid som vill ha ett varierat och socialt arbete vid en av våra vaccinationsbussar. Du blir en viktig del av teamet och stöttar sjuksköterskan med administrativa uppgifter och informationsgivning till patienter. Vad innebär jobbet? Administrativt stöd – hantera bokningar, betalningar och patientinformation. Informera och guida patienter – besvara frågor om vaccination och hjälpa till vid inskrivning. Samordning vid vaccinationsbussen – säkerställa att allt flyter smidigt på plats. Hantering av material och utrustning – hjälpa till med att hålla ordning på vaccinationsbussen. Ett socialt och varierat arbete – möt människor och gör skillnad varje dag. Arbetstider - Varierande schema måndag - Söndag Vi söker dig som: Är serviceinriktad, positiv och lösningsorienterad. Har god organisationsförmåga och trivs med att arbeta i en rörlig miljö. Har erfarenhet av administration, kundservice eller informationsarbete. Meriterande: Om du har erfarenhet av att köra buss, husbil eller liknande. Om du har erfarenhet av vårdadministration eller liknande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Goda möjligheter till konkurrenskraftig lön och ett spännande arbete från april till 15 augusti! Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.
Är du serviceinriktad och organiserad? Bli en del av vårt team! Vi söker en engagerad och strukturerad administratör/informatör på deltid som vill ha ett varierat och socialt arbete vid en av våra vaccinationsbussar. Du blir en viktig del av teamet och stöttar sjuksköterskan med administrativa uppgifter och informationsgivning till patienter. Tjänsten är 1-2 dagar i veckan, mer vid behov. Vad innebär jobbet? Administrativt stöd – hantera bokningar, betalningar och patientinformation. Informera och guida patienter – besvara frågor om vaccination och hjälpa till vid inskrivning. Samordning vid vaccinationsbussen – säkerställa att allt flyter smidigt på plats. Hantering av material och utrustning – hjälpa till med att hålla ordning på vaccinationsbussen. Ett socialt och varierat arbete – möt människor och gör skillnad varje dag. Arbetstider - Varierande schema måndag - Söndag Vi söker dig som: Är serviceinriktad, positiv och lösningsorienterad. Har god organisationsförmåga och trivs med att arbeta i en rörlig miljö. Har erfarenhet av administration, kundservice eller informationsarbete. Meriterande: Om du har erfarenhet av att köra buss, husbil eller liknande. Om du har erfarenhet av vårdadministration eller liknande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Goda möjligheter till konkurrenskraftig lön och ett spännande arbete från april till 15 augusti! Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.
Från och med årsskiftet driver Kry Kungsbacka närakut. Närakuten är en primärvårdsakut som tar hand om patienter som inte kräver akutsjukhusets resurser och som avlastar vårdcentralerna i omhändertagande av patienter. Närakuten har öppet 07–24 under årets alla dagar och tar årligen emot ca 33 000 patienter. Vill du vara med och skapa förändring? Sök det här semestervikariatet som medicinsk sekreterare på Kry Kungsbacka närakut! Arbetsbeskrivning Kry Kungsbacka närakuts uppdrag är att vara första linjens vård för patienter med akuta tillstånd. I den här rollen så kommer du att arbeta självständigt, du kommer atthantera enhetens medicinska dokumentation, post– och remisshantering vid behov. Kvalifikationer & egenskaper Utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration alternativt motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare. Erfarenhet inom svensk sjukvård. Erfarenhet inom svensk primärvård är starkt meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Goda kunskaper i medicinsk terminologi. Tekniskt intresserad med god datorvana. Erfarenhet av VAS. Du har en hög servicekänsla och är professionell i ditt bemötande. Du har en god samarbetsförmåga och är lyhörd. Utöver detta, är du flexibel och initiativtagande. Du säkerställer och prioriterar alltid att ge hög medicinsk kvalitet i ditt arbete. Om Kry Kry grundades 2015 och driver både digital och fysisk sjukvård i Sverige, Norge, Frankrike och Storbritannien. Kry är Sveriges tredje största vårdgivare och omfattar 59 kliniker som integreras med den digitala vården. Detta möjliggör hög kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet. Kry levererar över 200 000 konsultationer per månad. Kry har aldrig och kommer aldrig att vara ett vanligt vårdbolag. Vår primärvård bygger på enkla grundprinciper: Det ska vara enkelt att komma åt vården. Vården ska vara kostnadseffektiv. Vår medicinska kvalitet och personalens arbetsmiljö ska vara i absolut toppklass. Vården ska styras och designas av kliniker som förstår sjukvård på djupet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Enligt överenskommelse. Arbetstider: Enligt överenskommelse. Plats: Tölövägen 3, 434 80 Kungsbacka. Lön: Enligt överenskommelse. Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida
Om oss Capio Psykiatri Jakobsberg är en stor och trevlig allmänpsykiatrisk öppenvårdsmottagning som erbjuder psykiatrisk specialistvård för vuxna i Stockholmskommunerna Järfälla och Upplands-Bro. Vi finns i stora, öppna lokaler i Jakobsbergs sjukhus och är en bred arbetsgrupp med specialistläkare, psykologer, sjuksköterskor, skötare, case manager, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator, rehabkoordinator och medicinska sekreterare som jobbar tillsammans i team för att skapa vård av hög kvalitet. Din roll Som medicinsk sekreterarare har du alla varierande arbetsuppgifter som ingår i rollen på en psykiatrisk mottagning, det innebär journalskrivning, tidsbokningar/ombokningar, remisshantering, telefon, chatt (vi ändvänder Doctrin och TeleQ) ochvisst receptions arbete. Vi erbjuder dig Att vara del av en trevlig stor arbetsgrupp och flera yrkeskollegor. En god möjlighet att utvecklas i din administrativa roll Utöver det så har vi: • Kollektivavtal • En närvarande chef • Friskvårdsbidrag • Frukost varje vecka • Fri tillgång till gym i huset Om dig vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, Anställningsvillkor: Vikariat ca 1 år. Heltid, dagtid måndag-fredag. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Intervjuer sker löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Publicerat: 2025-01-13 Sista ansökningsdag: 2025-02-14 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 81 till 85 av 85 jobb