Medicinsk sekreterare

Sök bland 90 lediga jobb som Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Administrativ assistent/ Medicinsk sekr. - Röntgenkliniken Karlskrona
REGION BLEKINGE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vi söker en ny kollega till vårt Team. Om oss I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Röntgenkliniken på Blekingesjukhuset har sin verksamhet förlagd till två orter, Karlskrona och Karlshamn. Administrationen arbetar dagtid och är förlagd enbart till Karlskrona, i teamet arbetar medicinska sekreterare, administratörer samt undersköterskor. Röntgenkliniken arbetar med ständig utveckling, teknik och leveranser av hög kvalitet. Våra kunder är både offentliga och privata. Vår verksamhetsidé är att säkerställa bästa möjliga beslutsunderlag till remittenten för att möjliggöra rätt diagnos och snabb behandling av patienten. RIS/PACS från Sectra är vårt informationssystem. På röntgenkliniken finns möjlighet att utföra de flesta förekommande röntgenundersökningarna med ny maskinpark inom konventionell röntgen, ultraljud, interventioner, magnetkamera, Spect-Ct, datortomografer, extern röntgen och en CBCT. Vi är ca 110 medarbetare på kliniken och vi ser fram emot att få dig som ny kollega. Om jobbet Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete i samarbete med engagerande kollegor och med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Hos oss arbetar du brett och varierat med många olika arbetsuppgifter. Tidbokning av patienter i klinikens patientadministrativa system (RIS/PACS), telefonservice, förberedande av digitala ronder, vårddokumentation, remissregistrering, avvikelse- och bildhantering samt receptionsarbete är exempel på arbetsuppgifter. Då vi har taligenkänning skriver vi inga diktat. Med anställningen följer erbjudande om friskvårdsbidrag, gratis tillgång till gym, flexibel arbetstid samt goda semestervillkor. Provanställningar förekommer vid behov. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Om dig Vi söker dig som har en godkänd utbildning inom administration eller är utbildad medicinsk sekreterare. Goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift, är grundförutsättningar. Meriterande kan vara erfarenhet av RIS/PACS, arbetslivserfarenhet inom yrket samt erfarenhet av arbete på en röntgenavdelning. Du är en noggrann och serviceinriktad person som ser samarbete och flexibilitet som en naturlig del i det vardagliga arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

7 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Medicinsk vårdadministratör VO Huvud-, hals- och plastikkirurgi, USÖ
REGION ÖREBRO LÄN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vill du bli en del av ett härligt MVA-gäng där samarbete och att vara lösningsfokuserad är ledord? Kom och jobba med oss! Om du är en flexibel, noggrann, ansvarstagande och gillar ett högt tempo är detta något för dig. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete, där du blir en del av ett team med engagerade kollegor. Huvud-, hals- och plastikadministration består av medarbetare som arbetar vid Universitetssjukhuset Örebro, Lindesberg lasarett och Karlskoga lasarett. Verksamhetsområde Huvud, hals och plastikkirurgi består av specialiteterna Öron, näsa och hals, plastikkirurgi, käkkirurgi och OFM (orofacialmedicin). Våra patienter är i alla åldrar. Här bedrivs både akut och planerad verksamhet inom läns- och högspecialiserad vård. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör VO Huvud-, hals- och plastikkirurgi, USÖ Arbetsuppgifter Medicinsk dokumentation, diagnoskodning, posthantering, remisshantering och andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Vi är en länsklinik där vi hjälper varandra. Vi arbetar i journalsystemet Cosmic. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad medicinsk vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter egenskaper som samarbetsförmåga, initiativförmåga, ansvarstagande. Kunskaper i sjukhusets vårdsystem är meriterande. Att vara med i utvecklings- och förändringsarbete ser vi som en naturlig del av arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Urval och intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

7 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Medicinsk sekreterare
REGION SÖRMLAND
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Synmottagningen, Eskilstuna Vi söker en viktig lagspelare till vårt team på Synmottagningen! Om oss Vi har ett gott samarbetsklimat där vi värnar om teamarbete. Inom vår verksamhet pågår ett ständigt förbättringsarbete, där alla medarbetare är delaktiga. Vill du vara med oss och bidra med din del? Synmottagningen är en specialist verksamhet och är länsövergripande med mottagningar i Eskilstuna och Nyköping. Synmottagningens uppdrag innebär att ge re-/ habiliterande insatser till personer med olika grader och typer av synnedsättning eller andra synpåverkande tillstånd. Arbetet sker i tvärprofessionella team bestående av kurator, optiker, sjukgymnast, synpedagog, arbetsterapeut samt medicinsk sekreterare. Arbetet är varierande och mångsidigt och anpassas utifrån teamets behov och verksamhetens dagliga rutiner. Det krävs av dig att ha en helhetssyn och som gör ditt arbetet flexibelt och varierande. Habiliteringsverksamheten ingår i division psykiatri och funktionshinder, inom Region Sörmland. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för barn, unga och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar att få ett aktivt och självständigt liv genom utvecklande, stödjande och kompenserande insatser. Habiliteringen är ett komplement till övriga sjukvården. Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett inspirerande och omväxlande arbete i nära samarbete med mottagningens yrkesgrupper och team. Dina arbetsuppgifter består bland annat av vårddokumentation, tidsbokning, remisshantering, 1177, en del tid i reception, TeleQ och posthantering samt fördjupning inom olika ansvarsområden. Du kommer att ha ett nära samarbete med den medicinska sekreteraren på Hörsel- och Dövmottagningen. Vi är lokaliserade tillsammans och delar på en del arbetsuppgifter. Din kompetens Du är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Du har goda kunskaper i svenska språket och i Officepaketet. Som person är du flexibel med förmåga att arbeta i grupp såväl som förmåga till självständigt arbete. En bra egenskap är att kunna se helhetens betydelse för patientens resa genom vården. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidare anställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Annika Nordin, 072-146 43 39. Yrkessamordnare Jenny Karlsson 0720-83 10 79 Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss i Habiliteringsverksamheten! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-08-31 Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

7 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Receptionist vikariat 1 år
REGION STOCKHOLM
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Universitetskliniken Psykiatri Sydväst drivs av visionen att erbjuda den bästa psykiatriska vården i Sverige. Vi är en del av SLSO psykiatri och har omfattande samverkan med Karolinska Institutet. Kliniken och präglas av forskning, nytänkande, innovationer och ständig utveckling. Psykiatri Sydväst är i sin helhet samlad i Flemingsberg vid Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge. http://psykiatrisydvast.se// Vårt anställningserbjudande Vi erbjuder en gedigen och individuellt anpassad introduktion och utbildning i olika delar/system utifrån ditt behov, inklusive kontinuerlig uppföljning efter introduktionsperioden. Vi vill att alla ska känna sig trygga i sin roll och vi kommer göra det som krävs för att du ska känna dig trygg i din. I introduktionen ingår mentorskap med en erfaren medarbetare. Psykiatri Sydväst erbjuder friskvårdstimme varje vecka, friskvårdsbidrag på totalt 5000 kr/år, flextid och fri egen öppenvårdssjukvård. Arbetsbeskrivning Som receptionist i Centralkassan tar du emot patienter och övriga besökare till de olika mottagningarna i huset och registrerar dessa besök/kontakter. Du svarar tidvis i telefon. Du kommer också göra efterregistreringar och följa upp med KVÅ-registreringar och göra utomläns/storkundsfakturering. Beställning av sjukresor och övriga transporter, posthantering, journalkopiering, inskanning av dokument till patientjournaler är andra exempel på arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har vana från reception och kassaarbete inom sjukvården. Erfarenhet av journalsystemet Take Care är en fördel liksom vana av utomläns/storkundsfakturering, kunskap om LMA-kort, att möta patienter med skyddad personuppgift. Tolkbokning, inskanning av dokument i patientjournal, journalrekvisitioner och postsortering är andra moment som kan förekomma. Kunskap och erfarenhet av Tele-Q och 1177, Mina Vårdkontakter är också bra liksom erfarenhet från psykiatrisk öppenvård. Goda IT-kunskaper tillmäts stor betydelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

7 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Medicinsk sekreterare till Affektiv mottagning Södermalm
REGION STOCKHOLM
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Psykiatri Södra Stockholm strävar efter att bli ett ledande föredöme inom svensk psykiatri. Det gör vi genom att arbeta personcentrerat, erbjuda rätt kompetens för patientens behov, betona tillämpning av evidensbaserade riktlinjer och vårdprogram. Vi satsar fortsatt på utvecklingsarbete inom områdena patientsäkerhet, vårdprocesser och vår viktigaste resurs medarbetaren. Vi är över 850 engagerade medarbetare som erbjuder patienter en god, säker och jämlik vård. Om Affektiv mottagning Södermalm Affektiv mottagning Södermalm är en specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning inom Psykiatri Södra Stockholm och behandlar patienter med depression, bipolaritet och/eller mani. Vår mottagning är centralt belägen på Södermalm, bredvid Zinkensdamms idrottsplats, i verksamhetsanpassade lokaler. Vi söker En strukturerad och lösningsorienterad medicinsk sekreterare som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår mottagning. Du behöver kunna jobba självständigt, vara flexibel och kunna bemöta patienter i behov av psykiatrisk vård. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetsbeskrivning Som medicinsk sekreterare kommer du arbeta med varierande uppgifter, till exempel: Ansvara för journalskrivning och dokumentation i journalsystemet Take Care från diktat och andra anteckningar. Säkerställa att journalhantering och arkivering sker på ett korrekt sätt. Bemanna mottagningens reception och bemöta patienter, närstående och kollegor. Arbeta med olika vård- och IT-system t.ex. Take Care, TeleQ, Webcert och Clockwork. Stötta i planering av verksamheten, boka in besök, samordna tider för teamets olika funktioner och lösa dagliga behov som kan uppstå. Vara ett administrativt stöd till mottagningens olika yrkesgrupper och t.ex. säkerställa att KVÅ-kodningen följer klinikens riktlinjer. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och som: Har erfarenhet av arbete inom psykiatrisk öppenvård Behärskar Take Care, TeleQ och KVÅ-kodning   Meriterande Arbetat med diarieföring i dokumenthanteringssystemet Platina Särskild kompetens i klassifikation av vårdåtgärder (KVÅ) och åtgärdsklassificering.   Vad kan vi erbjuda dig? Tjänsten är en tillsvidareanställning med arbetstid måndag till fredag, 39,5 timme/vecka och tillträde kan ske enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta självständigt och systematiskt för att säkerställa en högkvalitativ vård för våra patienter. Vi erbjuder en arbetsplats som ger utrymme för personlig och professionell utveckling både på individuell nivå och gruppnivå. Arbetet erbjuder en variation av arbetsuppgifter och möten med olika diagnosgrupper samt vårdgrannar. Det kommer även finnas möjlighet att utföra vissa arbetsuppgifter på distans. Mottagningen erbjuder dessutom fri sjukvård, flextid, friskvårdstimme och har ett årligt friskvårdsbidrag på 5 000 kronor. Vi vill informera om att intervjuer kommer påbörjas tidigast under v.30. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

6 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Medicinsk sekreterare till Beroendevård, Vuxenpsykiatrin
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Nu har du möjlighet att jobba som medicinsk sekreterare inom vuxenpsykiatrin på Skaraborgs Sjukhus. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får tillfälle att utveckla din kompetens tillsammans med nya kollegor. Om vår lediga tjänst Som medicinsk sekreterare hos oss inom beroendevård blir du en viktig del i våra fina team. Vuxenpsykiatrins heldygnsvård är en modern arbetsplats i helt nya lokaler som är specialanpassade och utformade för psykiatri, och att ge trygghet och trivsel både för patienter och personal.   Som medicinsk sekreterare hos oss har du varierande arbetsuppgifter. Din arbetsdag kan bland annat bestå av dokumentation, journalskrivning, arkivering och telefonservice. Vi vill ge dig den bästa möjliga starten hos oss och erbjuder därför övergripande introduktionsutbildning och arbetsplatsintroduktion, utifrån dina behov och erfarenheter.  Du kommer, utöver en beroendeavdelning, även ingå som en viktig pusselbit i vår LARO-mottagning, som är en liten, öppenvårdsenhet, som utgår från samma lokaler. Sekreterarna inom vårt verksamhetsområde samarbetar vilket gör att du får se flera delar av vår verksamhet. Din kompetens För att vara aktuell ska du vara färdigutbildad medicinsk sekreterare. Kunskap i Melior och Elvis och tidigare arbete inom psykiatrisk verksamhet är meriterande.  Du ska vara noggrann och ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Vi värdesätter att du är ansvarsfull och ger ett bra bemötande till både patienter och kollegor för att skapa hög patientsäkerhet. Du har med fördel ett flexibelt förhållningssätt och tycker om förbättringsarbete. Stor vikt kommer läggs vid personlig lämplighet. Ansökan För att vi ska kunna hantera din ansökan måste du skicka in betygshandlingar som styrker att du är behörig. Du bifogar dina betygshandlingar via rekryteringssystemet. Vid arbete inom psykiatri gör vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret, denna förfrågan sköts av arbetsgivaren. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

6 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Medicinisk sekreterare till hjärtmedicin
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Vill du bli en del av vårt team? Vår vårdadministrativa enhet inom VO8 erbjuder administrativ service till hjärtmedicin, kliniskt fysiologiskt laboratorium samt infektion. Just nu söker vi en ny medarbetare till vårt administrativa team på hjärtmedicin. Hos oss får du vara med och forma framtidens vård! Vi erbjuder både akut och planerad vård i en arbetsmiljö som präglas av öppenhet och positivitet. Vi tror på att skapa inspiration tillsammans och utforska nya arbetssätt för att erbjuda en trygg och värdefull arbetsplats. Vi vill att varje dag på jobbet ska vara rolig och meningsfull, och vi tror på våra medarbetares förmåga att skapa den atmosfären. Välkommen med din ansökan! Vad kan vi erbjuda dig? Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att ha en mångsidig och utvecklande roll. Dina uppgifter kommer bland annat att inkludera medicinsk dokumentation, tidbokning, receptionsarbete, posthantering, remisshantering, ärenden i 1177, och registreringar i vårt patientadministrativa system. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vårdpersonal och vara en nyckelperson i vårt utvecklings- och förbättringsarbete. Vi står inför spännande förändringar med en ny vårdmiljö och journalsystem, och vi söker dig som vill vara med och driva vår verksamhet framåt. Vem söker vi? Vi söker dig som har en KY- eller YH-utbildning till medicinsk sekreterare eller motsvarande, med goda kunskaper i svenska språket. Du är van vid att arbeta med olika IT-verktyg, gärna journalsystemen Melior och Elvis. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad, lösningsorienterad, flexibel och har lätt för att samarbeta. Nytänkande och kreativitet värdesätts högt, liksom en öppenhet för förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Övrigt Vi intervjuar löpande.  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

6 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Medicinsk sekreterare till enhet sekreterare medicin
REGION GÄVLEBORG
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vi är en arbetsgrupp med 20 ordinarie medicinska sekreterare och några vikarier som bemannar och stöttar flera enheter inom Region Gävleborg. Vårt verksamhetsområde täcker akuten, internmedicin, kardiologi och paramedicin. Enheten sekreterare medicin i Hudiksvall består av 14 medicinska sekreterare som arbetar för verksamhetsområdena internmedicin, kardiologi och paramedicin. Nu har du som är medicinsk sekreterare möjlighet att jobba hos oss i Region Gävleborg, en arbetsplats där du får växa och utvecklas. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som en del av vårt team kommer du att få värdefull erfarenhet i en stimulerande arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att säkerställa en effektiv och kvalitativ vårddokumentation. Vi har ett pågående arbete i länet med att växla över administrativa arbetsuppgifter från andra yrkeskategorier till verksamhetsområdet sekreterare medicin. Som medicinsk sekreterare kommer du bland annat att arbeta med • vårddokumentation och registrering • diagnos- och åtgärdskodning • kvalitetsarbete med bevakning att registrering sker i våra olika system • post- och remisshantering, samt förberedelse för scanning • sedvanliga förekommande arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare. Hos oss får du • ett stimulerande och varierande arbete där du varje dag bidrar till en ökad patientsäkerhet i vården • vara del av en engagerad och trygg arbetsgrupp där vår styrka ligger i det goda och nära samarbetet med samtliga kollegor • möjlighet till distansarbete på max 50 procent efter överenskommelse, då uppdraget även kräver närvaro på plats. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är serviceinriktad och positiv, har viljan att lära nytt och bli en i vårt team. Arbetet kräver god förmåga till självständigt arbete, samarbetsförmåga, personlig lämplighet, hög flexibilitet och serviceanda. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare, vårdadministratör eller läkarsekreterare • ha god kunskap i svenska språket, både i tal och i skrift • ha god datorvana. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av vårat vårdadministrativa system Cosmic. Tidigare erfarenhet av arbetet är också meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund: • Professionalism & ansvar. • Respekt & ödmjukhet. • Öppenhet & ärlighet. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Medicinsk sekreterare till öron- näs- halsmottagningen
REGION GÄVLEBORG
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Verksamhetsområde öron näs och hals bedriver akut och planerad öron-näsa-halssjukvård med mottagnings- och operationsverksamhet. Nu söker vi en medicinsk sekreterare till öron- näsa- halsmottagningen i Gävle. Det är en verksamhet med mottagnings-, avdelnings-, operations- och jourverksamhet. Förutom läkarmottagning har även sjuksköterskor och undersköterskor egna mottagningar. Vi som arbetar har kompetenser som läkare, sjuksköterska, undersköterska och medicinsk sekreterare. Vi sitter alla tillsammans på mottagningen vilket gör att vi har lätt för samverkan och dialog. ARBETSUPPGIFTER Du som medicinsk sekreterare har en nyckelfunktion som får helheten att fungera och du är viktig för oss. Tillsammans med kollegor och övrig personal kommer du att vara med och skapa samt upprätta en strukturerad och välfungerande administrativ organisation som är till gagn för våra patienter. Vi är sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, audionomer, tekniker/ingenjörer, specialpedagoger, hörselpedagoger och medicinska sekreterare som jobbar nära tillsammans. Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • vårddokumentation från både planerad mottagning samt jourmottagning • operationsberättelser, avdelningsdiktat samt registrering av diagnos- och åtgärdskoder • posthantering • remisshantering • kvalitetsarbete med bevakning att registrering sker och att ansvara för kvalitetsregister. Hos oss får du • arbeta dagtid måndag-fredag • möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan • arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor i en trivsam och patientfokuserad miljö. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, har en god organisationsförmåga samt ett gott bemötande. Vi ser att du är en person som uppskattar samt har lätt för att samarbeta med andra. Viktigt är att du kan arbeta självständigt såväl som i team. Du är öppen för förändring och utveckling och kan ta ett professionellt ansvar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i vårdprogrammet Cosmic. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Medicinsk sekreterare, kirurg-ortopedmottagningen, Lycksele
REGION VÄSTERBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Välkommen till Lycksele sjukhus, ett litet och modernt akutsjukhus i Västerbottens inland! Vi har ett bra samarbetsklimat mellan sjukhusets kliniker och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Tillsammans servar vi ca 40 000 invånare på en yta lika stor som Schweiz. Kirurg - ortopedmottagning ingår i kirurgiskt centrum södra Lappland tillsammans med akutmottagning, vårdavdelning, operation, centralsterilen, AN/IVA och helikopterverksamheten. Kirurg - ortopedmottagningen består av ungefär 25 medarbetare och tillsammans tar vi emot patienter inom ett brett kirurgiskt spektrum, allt från urologi till ortopedi och vi bedriver även endoskopiskverksamhet dagligen. Bredden genomsyrar hela verksamheten och ger dig möjlighet till att utvecklas både på bredden och djupet inom specifika arbetsuppgifter. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som förutom journalskrivning också innebär bokning, remisshantering, rådgivning i 1177 och TeleQ.  På Kirurgiskt centrum försöker vi ständigt förbättra vårt sätt att arbeta. Därför är idéer och förslag på förbättringsarbeten alltid välkomna. För oss är ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete viktigt för att öka trivseln bland medarbetarna och skapa en attraktiv arbetsplats. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Eventuellt är du i senare delen av studierna inom vårdadministratörsutbildningen. I arbetet ingår mycket kontakter med såväl patienter, medarbetare, som andra vårdgivare vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. Rekrytering sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025