Medicinsk sekreterare

Sök bland 103 lediga jobb som Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Medicinsk sekreterare till Hälsocentralen Centrum, Sundsvall
REGION VÄSTERNORRLAND
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Närsjukvårdsområde Söder har ett sjukhus och åtta regiondrivna hälsocentraler. I området finns sex privata vårdcentraler samt fyra kommuner. Närsjukvårdsområde Söder har cirka 900 medarbetare och sex verksamhetschefer. Hälsocentralen Centrum ligger ett stenkast från Sundsvalls stadscentrum men ändå lummigt och grönt. Dina blivande arbetskamrater består av familje- och utbildningsläkare, distrikts- och sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare samt ett psykosocialt team bestående av socionomer och psykolog och psykiatrisjuksköterska. Vi har även en barnhälsovårdscentral och Regionens dietister finns hos oss. I byggnaden finns även 1177, Sundsvalls barnmorskemottagning och Folktandvården. Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vårt team! Du kommer att arbeta för hela verksamhetsområde Söder men du utgår från hälsocentralen Centrum där du också har ditt kontor. Verksamhetsområde Söder består av hälsocentralerna Centrum och Gilleberget i Sundsvall, hälsocentralen Södra Sundet i Härnösand samt Primärvårdsrehab i Sundsvall. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Medicinsk sekreterare till Hälsocentralen Centrum, Sundsvall Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår bland annat administrativt arbete med vårddokumentation som diagnosregistrering, skriva diktat, utföra andra administrativa uppgifter och posthantering. Du kan också få sitta i vår reception där du är vårt ansikte utåt och möter och vägleder patienterna på hälsocentralen. Vi har ett helhetsperspektiv vad gäller vårdadministrativ service och alla tar gemensamt ansvar för helheten Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Utbildad medicinsk sekreterare eller liknande Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Det är meriterande om du Har arbetslivserfarenhet inom primärvård Har erfarenhet av arbete med datajournal NCS Cross För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Självständighet Personlig mognad Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

10 september 2024
Sista ansökan:
17 september 2024
Operationsplanerare sökes till Aleris Specialistvård Täby
Aleris Sjukvård AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Aleris Ortopedi & Operation finns i Stockholm, Täby, Uppsala, Ängelholm, Malmö och Östersund. Som ett av Aleris största affärsområden omsätts nästan 1 miljard kr och har drygt 500 anställda. Vi är specialiserade på knä-, axel- och höftplastiker samt hela ryggens kirurgi och är den enskilt största aktören inom ryggkirurgi i Sverige. Till det också specialister inom den artroskopiska kirurgin i axel, knä, hand och fot med speciell inriktning på Sports Medicine. Enkelt beskrivet hjälper vi till med all utredning, diagnos och behandling inom specialistvårdsortopedi och handkirurgi. Är du en driven, problemlösande och relationsbyggande person som trivs i en roll med högt tempo och många bollar i luften? Vill du vara med och fortsätta utveckla Täby Specialistvård? Då är det dig vi söker! Om Aleris Specialistvård Täby Aleris Specialistvård Täby ligger i nya fräscha lokaler mitt i Täby Centrum och är sedan många år väl känd och mycket omtyckt av både remittenter och patienter. Mottagningsavdelningen är nyrenoverad och fräsch med erfaren och trevlig personal som ger dig service och erbjuder patienterna en hög tillgänglighet. Idag är vi ett 15-tal kollegor som arbetar tillsammans. På ett annat våningsplan har vi vår operationsavdelning med fyra operationssalar som även den är totalrenoverad och fullt modern och medger ett snabbt och smidigt flöde. Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm inom vårdvalet för ortopedi, handkirurgi och urologi samt med försäkring och privat vård. Kvalitet och patientnöjdhet är centrala för oss i vårt arbete och våra ledord ansvarsfullt, enkelt och innovativt genomsyrar vårt arbete. Täby Specialistvård är i en viktig fas där vi satsar på att optimera vår operationsplanering och behöver nu en operationsplanerare som kan ta oss till nästa nivå. Du kommer att vara en nyckelperson på våra operationsenheter och arbeta nära både läkare och operationspersonal för att säkerställa att vi har de mest effektiva operationsprogrammen varje dag. Om rollen: Som operationsplanerare ansvarar du för att: • Planera och boka operationer utifrån läkarnas väntelistor i Take Care. • Optimera operationsprogrammen i vårt bokningssystem Provisio för att maximera resursanvändningen i operationssalarna. • Koordinera utrustning och säkerställa att allt är på plats och sterilt i tid. • Hålla i operationskonferenser och kontinuerligt förbättra våra rutiner och processer. • Bygga relationer och samarbeta med läkare, operationspersonal och patienter för att skapa en smidig och effektiv operationsupplevelse. • Utveckla operationsbokningen med stöd av kollegor inom organisationen. Vem är du? Vi söker dig som är: • Flexibel och självgående med en stark problemlösningsförmåga. • En skicklig logistiker som gillar att ha många projekt på gång samtidigt. • Affärsmässig och resultatorienterad med en förmåga att tänka utanför boxen. • Socialt kompetent och duktig på att bygga relationer med både kollegor och patienter. • Teknisk intresserad och noggrann, med förmågan att planera och följa upp på utrustning och material. • Orädd och drivande, med en vilja att utmana status quo och ständigt förbättra våra operationsflöden. Tidigare erfarenhet som operationssjuksköterska eller sjuksköterska är meriterande, men vi tror också att en bakgrund såsom logistiker, ingenjörer, projektledare eller affärsutvecklare kan passa bra. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med och utveckla Aleris Specialistvård Täbys operationsplanering från grunden, med stor frihet att forma din roll och sätta din prägel på vårt arbete. Du får vara en del av ett team som ständigt strävar efter att bli bättre och där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Övrigt: • Anställningsförmåner som friskvårdsbidrag och tillgång till Söderberg & Partners förmånsportal • Heltid, 40 timmar per vecka mån-fredag • Individuell lönesättning • Tillsvidareanställning där 6 månaders provanställning tillämpas • En trygg anställning med kollektivavtal och tillhörande försäkringar • Tillträde enl. överenskommelse Intresserad? Vi är redo att starta igång denna spännande tjänst som ska vidareutveckla operationsplaneringen – vi är i startgroparna och väntar bara på dej! Så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta oss för mer information. Vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag den 13 oktober. Varmt välkommen med din ansökan!

10 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Medicinsk sekreterare
Capio Sverige AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Om oss Capio Psykiatri Jakobsberg är en stor och trevlig allmänpsykiatrisk öppenvårdsmottagning som erbjuder psykiatrisk specialistvård för vuxna i Stockholmskommunerna Järfälla och Upplands-Bro. Vi finns i stora, öppna lokaler i Jakobsbergs sjukhus och är en bred arbetsgrupp med specialistläkare, psykologer, sjuksköterskor, skötare, case manager, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator, rehabkoordinator och medicinska sekreterare som jobbar tillsammans i team för att skapa vård av hög kvalitet. Din roll Som medicinsk sekreterarare har du alla varierande arbetsuppgifter som ingår i rollen på en psykiatrisk mottagning, det innebär journalskrivning, tidsbokningar/ombokningar, remisshantering, telefon, chatt (vi ändvänder Doctrin och TeleQ) ochvisst receptions arbete. Vi erbjuder dig Att vara del av en trevlig stor arbetsgrupp och flera yrkeskollegor. En god möjlighet att utvecklas i din administrativa roll Utöver det så har vi: • Kollektivavtal • En närvarande chef • Friskvårdsbidrag • Frukost varje vecka • Fri tillgång till gym i huset Om dig vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning. Heltid, dagtid måndag-fredag. Tillträde: Enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Intervjuer sker löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

10 september 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Ekeby vårdcentral söker en medicinsk sekreterare!
Achima Care AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Är du vår nya stjärna till medicinsk sekreterare? Då en av vårakollegor går i pension till hösten såsöker vi nu efter en driven och engagerad ersättare till vårt team på Achima Care Ekeby vårdcentral! Vad vi erbjuderHos oss får du ett varierande och stimulerande arbete där du kommer göra skillnad varje dag. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara journalskrivning och remisshantering. Du kommer även arbeta medkassa- och receptionsuppgiftersamt andra administrativa arbetsuppgifter. Vem är du? Du är utbildad medicinsk sekreterare. Du har god datorvana och känner dig bekväm med att använda olika program i ditt dagliga arbete. Du är serviceinriktad och har en genuin känsla för att möta både patienter och kollegor med ett leende. Du har goda kunskaper i svenska språket och är trygg med medicinsk terminologi. Om dig Vi letar efter en prestigelös lagspelare som tar ansvar och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Flexibilitet är din styrka – du anpassar dig lätt efter olika situationer och är redo att ta dig an nya utmaningar. Din positiva inställning och ditt engagemang lyser igenom i allt du gör. Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom primärvården? Är du dessutom undersköterska?Då är detta högt meriterande!Eftersom du kommer arbeta mycket i journalsystemet PMO, är erfarenhet av detta en stor fördel. Hos oss är din personliga lämplighet lika viktig som dina kvalifikationer, och vi lägger stor vikt vid att du delar Achimas värderingar och bemöter patienter och kollegor med värme och respekt. Om tjänsten Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas Tillträde i höst ellerenligt överenskommelse Om Achima Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården.Idag har vi tio vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona. Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar viThe Achima Wayoch präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier:Linkedin,FacebookochInstagram. Missa inte heller att läsa om allaförmånerdu får som anställd hos oss!För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Benita Persson, på[email protected] 81 58.

10 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Medicinsk sekreterare, Morö Backe hälsocentral
REGION VÄSTERBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Moröbacke hälsocentral om du vill jobba och bo i Skellefteås kärna. Det är en fördel om du älskar livet nära skogen och Vitbergets möjligheter för olika strapatser. Här möter du en stor blandning unga och äldre människor i ett växande samhälle. Att arbeta på Moröbacke hälsocentral innebär att du får ett varierat, utmanande och utvecklande arbete i nära samarbete med ett fungerande team bestående av 25 medarbetare. Alla är måna om varandras arbetsmiljö och tillsammans för vi ständigt en dialog om hur den kan utvecklas och förbättras. Här finns 9300 listade patienter. Hälsocentralen ligger med bra bussförbindelser till och från centrum. I Närsjukvårdsområde Skellefteå ingår Akutmottagningen, Medicinsk och geriatrisk klinik, Rehabcentrum, Psykiatriska kliniken samt Primärvården i Skellefteå och Norsjö. Tillsammans skall dessa verka för god och nära vård. Moröbacke hälsocentral är en av fyra hälsocentraler i Skellefteå primärvårds norra område. Övriga enheter utgörs av Kåge, Byske och Ursviken hälsocentraler. Hälsocentralerna utgör vår viktigaste bas för den nära vården. En gemensam utvecklingsresa är uppstartad Livskraft tillsammans för en hållbar primärvård med god kvalitet och ökad arbetsglädje. Vill du veta mer kring Livskraft tillsammans kontakta Ejja Häman Aktell. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Här arbetar tre medicinska sekreterare för att tillsammans skapa ett gott resultat. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. Som medicinsk sekreterare arbetar du med journalskrivning, remiss- och posthantering och digitala tjänster, bokar och kallar patienter samt tar emot patienter i receptionen. Du är med och bidrar till hälsocentralens utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Du känner ansvar och trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och skiftande intensitet. Du arbetar i team såväl som självständigt där samarbets- och initiativförmåga samt flexibilitet och noggrannhet är egenskaper som är viktiga för att trivas hos oss. Så för oss är dina personliga egenskaper viktiga. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i systemet NCS-cross och erfarenhet från uppdrag som lokalt systemansvarig. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

9 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Smittskyddsadministratör, vikariat, till Smittskydd Skåne i Malmö
REGION SKÅNE
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Trivs du med varierande arbetsuppgifter och att samarbeta med både interna och externa parter? Är du en duktig administratör med ett driv för att skapa goda förutsättningar för Smittskydd Skåne att utföra sitt uppdrag? Sök då tjänsten som smittskyddsadministratör hos oss! Smittskydd Skåne har till uppdrag att planera, organisera och leda smittskyddsarbetet i Region Skåne. Verksamheten regleras i smittskyddslagen och omfattar i första hand allmänfarliga och anmälningspliktiga sjukdomar. Smittskyddet är en egen myndighet när det gäller åtgärder enligt smittskyddslagen. Hos oss på Smittskydd Skåne är vi 16 anställda. ARBETSUPPGIFTER I rollen som smittskyddsadministratör arbetar du med administrativa arbetsuppgifter som stöd till smittskyddsläkaren och medarbetarna på Smittskydd Skåne. Du har ansvar för beställningar av resor, telefoni, IT-utrustning, kontorsmaterial med mera. Vidare arbetar du med att svara i vår växeltelefon och vår funktionsbrevlåda. Det ingår även dokumenthantering samt diarieföring i dina arbetsuppgifter. Du är delaktig i arbetet med att ta fram och publicera information riktad till sjukvården, andra smittskyddsaktörer och allmänheten. I arbetet ingår också att samverka med andra verksamheter inom Region Skåne och med regionala och nationella myndigheter och organisationer. Som smittskyddsadministratör på Smittskydd Skåne arbetar du i ett väletablerat team bestående av smittskyddsläkare, -sjuksköterskor och -administratörer. Annonsen avser ett vikariat till och med 2025-12-31. KVALIFIKATIONER Du som söker har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH, alternativt motsvarande godkänd medicinsk-/läkarsekreterarutbildning. Alternativt motsvarande universitets- eller högskoleutbildning inom lämpligt område för tjänsten. Du har goda kunskaper inom medicinsk terminologi samt inom det svenska språket, i såväl tal som skrift. För tjänsten krävs det att du har god datorvana. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med olika former av digitala system , exempelvis Ritz, Raindance och Episerver. Därtill är det meriterande om du tidigare har arbetat med administrativt arbete inom kommunal- eller landstingsverksamhet. För att göra ett bra arbete och trivas hos oss ser vi att du är målinriktad, initiativrik och välstrukturerad med förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har god förmåga att självständigt fatta beslut samt att planera, genomföra och följa upp olika projekt. Samarbete med olika yrkeskategorier liksom samverkan med andra aktörer är en förutsättning för smittskyddsarbetet. Det är därför mycket viktigt att du även har god förmåga att samarbeta, kommunicera och förmedla information till olika typer av målgrupper. Vi lägger därför stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Vikarierande projektadministratör
Umeå Universitet
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. Arbetsuppgifter Vi söker en medarbetare som ska administrera databaser och vår neurobiobank, men också kunna assistera och hjälpa forskare. Du kommer bl a av att ansvara för att hantera och registrera prover. Neurobiobank består av ett 20-tal frysar och i arbetet ingår att ta fram sedan tidigare insamlade prov för nya projekt och att skicka både gamla och nya forskningsprover till analys men också att assistera i läkemedelsstudier. I samarbete med forskare förväntas du bygga upp databasen till ett effektivt forskningsinstrument. En huvuduppgift är att bistå forskare i olika projekt med t ex provhantering, datainsamling och enklare databearbetning. Anställningen är ett vikariat på 8 månader där möjligheter finns att behovet kan förlägas.  Kvalifikationer - Du har en utbildning inom ett för arbetet relevant område. Du får gärna ha erfarenhet från vården, t ex biomedicinsk analytiker, undersköterska eller sjuksköterska. - Erfarenhet av provhantering, pipettering och centrifugering, enklare statistiska analyser och att kunna rita figurer, grafer och tabeller är meriterande. Du får gärna vara erfaren att ta blodprov. - Du förstår och talar svenska flytande utifrån att delar av arbetet handlar om att hämta in uppgifter från patientjournaler. Dokumenterade goda kunskaper i engelska språket är meriterande. - Du har stor datorvana och har arbetat med olika databasprogram (t ex Excel). Tidigare arbete med statistikprogram är meriterande (t ex SPSS). - Du har erfarenhet av att arbeta i biobank och med hantering av prov i läkemedelsstudier. - Du får gärna ha litet juridisk kunskap, t ex om Biobankslagen, Etikprövningslagen, sekretesslagstiftning, GDPR och GCP. Som person är du noggrann, ansvarskännande, metodisk samt serviceinriktad i ditt arbete. Du bör kunna uppvisa goda vitsord med dokumenterad god samarbetsförmåga, kreativitet, flexibilitet och en förmåga att kunna arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 september 2024
Sista ansökan:
16 september 2024
Klinikadministratör vid Blodcentralen, Laboratoriemedicin i Umeå
REGION VÄSTERBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Laboratoriemedicin är en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Laboratoriemedicin Västerbotten omfattar cirka 550 anställda inom klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och klinisk patologi. Även biobank, vårdhygien och vävnadsinrättning ingår i Laboratoriemedicin och vår verksamhet är ackrediterad. Transfusionsmedicin har som uppgift att hålla länet självförsörjande med avseende på blodkomponenter. Vi tappar såväl blodgivare som plasma- och trombocytgivare. Vi erbjuder också högspecialiserad vård på våra två patientbehandlingsplatser, där vi samarbetar med främst Cancercentrum och Neurologkliniken. ARBETSUPPGIFTER Som klinikadministratör på Blodcentralen är du ansiktet utåt i vår reception där du tar emot våra blod-, plasma- och trombocytgivare. Du svarar på frågor och hjälper folk till rätta, arbetar med våra givare i vårt Lab datasystem och journal, bokar mötestider och lokaler, arkiverar, svarar i telefon och besvarar mail, skickar kallelser och tar mötesanteckningar. Administrativa uppgifter som inköp/beställning av kontorsvaror och resor, fakturahantering i ekonomisystemet Agresso ingår också. Du arbetar självständigt med ett stort eget ansvar tillsammans i ett team bestående av tre medicinska sekreterare. I tjänsten ingår arbete dagtid, måndag till fredag, och kvällspass ungefär en gång per vecka. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom administration, alternativt kunskap och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du gillar att ge god service och har god förmåga att bemöta människor professionellt och empatiskt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och kunna anpassa dig till olika arbetsgrupper och ett varierande arbetstempo samt ha förmåga att kunna se helheten och prioritera i stressiga situationer. Vi vill att du är noggrann, flexibel och serviceinriktad. Det är meriterande om du har goda IT-kunskaper inom exempelvis Officepaketet, Teams och regionens journalsystem. Som person är du lösningsorienterad, har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

9 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Medicinsk vårdadministratör Huvud-,hals- och plastikkirurgi USÖ
REGION ÖREBRO LÄN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vill du bli en del av ett härligt MVA-gäng där samarbete och utveckling är ledord? Kom och jobba med oss i H-huset! För att kunna möta pensionsavgångar och föräldraledigheter behöver vi nu bli flera positiva och drivna medicinska vårdadministratörer till den administrativa enheten där arbetsuppgifterna är omväxlande. Det relativt nya verksamhetsområdet har en gemensam operationsavdelning, mottagning och vårdavdelning i nybyggda lokaler med hög teknisk nivå. Inom verksamheten finns etablerad samverkan i Centrum för Huvud- och halsonkologi samt en utvecklad verksamhet inom specifika områden, bl.a. cochleaimplantat, laryngologi och sialendoskopi. I och med bildandet av verksamhetsområdet har två mottagningar slagits samman till en. Här bedrivs både akut och planerad verksamhet, dessutom finns kontaktsjuksköterskor som arbetar med i SVF-flöden inom verksamheten samt operationsplanering. Verksamhetsområdet har en gemensam operationsavdelning, mottagning och vårdavdelning i nybyggda lokaler med hög teknisk nivå. Inom verksamheten finns etablerad samverkan i Centrum för Huvud- och halsonkologi samt är en nationell aktör inom specifika områden, bland annat inom rekonstruktionskirurgi. Inom plastik- och käksektionen bedrivs planerad, akut, läns- och högspecialiserad vård inom orofacialmedicin och käkkirurgi på länets samtliga tre sjukhus. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör Huvud-,hals- och plastikkirurgi USÖ Arbetsuppgifter Medicinsk dokumentation, diagnoskodning, remisshantering, posthantering och andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Alla MVA har också egna ansvarsområden. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad medicinsk vårdadministratör, har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter egenskaper som samarbetsförmåga, initiativförmåga, ansvarstagande. Kunskaper i sjukhusets vårdsystem är meriterande. Att vara med i utvecklings- och förändringsarbete ser vi som en naturlig del av arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ansökan Urval och intervjuer sker fortlöpande. Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

9 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Medicinsk sekreterare till Victoria vård & hälsa, Malmö
Kalkbrottet Vård & Hälsa AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Victoria vård och hälsa är en välfungerande och trevlig privatägd vårdcentral på Limhamn med vårdavtal med Region Skåne. Vi är ca 40 medarbetare inom yrken såsom Läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, psykolog, fysioterapeuter, kurator, undersköterskor, dietist, kiropraktor, arbetsterapeut och medicinska sekreterare. Tillsammans arbetar vi för att kunna erbjuda våra patienter en trygg och tillgänglig vård av hög kvalitet och med ett gott bemötande. Vårdcentralen har flera specialistmottagningar såsom Triage-, Diabetes-, Astma/KOL-, Levnadsvanor-, Psykiatri-, Hypertonimottagning, ÄVC- samt en filial med stor rehabklinik. Vårdcentralen har ca 9700 listade patienter och ligger i ett lugnt och expansivt område i Limhamn med goda kollektiva bussförbindelser samt parkeringsmöjligheter för personal. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar Dig med godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400 p YH alternativt motsvarande godkänd utbildning som medicinsk sekreterare. Du ska ha goda kunskaper i medicinsk terminologi samt det svenska språket och det är meriterande om du har kunskaper i PMO, Pasis och Lissy. Vi är idag ett härligt glatt team på 4 sekreterare och 3 receptionister/administratörer. Vi värdesätter att du är trygg i din yrkesroll, flexibel, serviceinriktad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du bidrar själv till verksamheten genom att dela med dig av dina kunskaper, har ett starkt engagemang och en positiv inställning. Vi värdesätter samarbetsförmåga mellan yrkesgrupperna då vi arbetar i tvärproffesionella team. I din roll som medicinsk sekreterare är du en viktig tillgång för verksamheten. Dina arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare är bl a journalskrivning i PMO, CGMJ4, patientärenden via telefon, 1177/MVK, receptionsarbete, posthantering, dokumentbevakning mm. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så varmt välkommen med Din ansökan redan idag. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemanning- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024