Medicinsk sekreterare

Sök bland 134 lediga jobb som Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Medicinsk sekreterare till VO vuxenpsykiatri i Helsingborg

Gör skillnad. Varje dag. Brinner du för att ge god service? Gillar du att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög kvalitet? Då tror vi att du har goda förutsättningar för att trivas hos oss. Vuxenpsykiatrin Helsingborg är en del av Psykiatri och Habilitering Skåne. Vår heldygnsvård och mottagningar på lasarettsområdet i Helsingborg är i en spännande och utvecklande fas. Där kan du få vara med och bidra till psykiatrisk vård som präglas av samarbete, öppenhet och kvalitet samt teamarbete. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad medicinsk sekreterare som vill arbeta både på vår öppenvårdsmottagning samt vår heldygnsvårdavdelning. Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt, utvecklande, spännande och varierande arbete. Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du flexibelt med både mottagning och heldygnsvård. Dina arbetsuppgifter består av sedvanliga sekreteraruppgifter, vilket innebär bland annat bokningar i VÅPS, kodning av behandlingar och diagnoser, inregistrering av post, skriva remissvar, vara konferenssekreterare och bevaka remissvar. Det förekommer även arbete med e-tjänsterna 1177 samt telefonservice till patienterna. Du arbetar i nära samarbete med andra yrkeskategorier i ett tvärprofessionellt team. Vi är en arbetsplats med engagerade kollegor som kan stötta dig i din vardag. Vi tillämpar tillitsbaserat ledarskap vilket gör att du arbetar under eget ansvar vilket ger stor frihet, arbetsro och möjlighet till egen utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare ser vi som meriterande. Vi använder oss av systemen Melior, MedSpeech och Pasis och ser gärna att du har kunskaper i dessa system men inget krav. Det här är en tjänst för dig som är ansvarsfull, drivande och självständig i ditt arbete. Som person är du serviceinriktad, flexibel och har god förmåga att samarbeta. För oss är det viktigt att våra medarbetare har både patienternas och verksamhetens bästa i fokus. Då vi är måna om att anställa rätt person lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. I denna rekrytering sker löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vill du arbeta som medicinsk sekreterare på Akademiska sjukhuset?

Verksamhetsområde sjukhusadministrationen Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Vår verksamhet Vårdadministrativ service (VAS) är en sjukhusövergripande organisation där medicinska sekreterare, administratörer och receptionister ger vårdadministrativt stöd till alla verksamheter inom sjukhuset. Detta innebär att du blir en viktig del i vårdkedjan på ett av Sveriges största universitetssjukhus med hög kompetens, specialistsjukvård, valmöjligheter och en enorm bredd. Vi är ledande i Sverige i diagnosklassificering och vi strävar efter att behålla den positionen genom kontinuerlig fortbildning för våra medarbetare. Inom VAS anordnar vi regelbundet utbildningsdagar och möjlighet till riktade utbildningar som vänder sig till vår yrkesroll och vi erbjuder stora möjligheter till ett omväxlande arbete. Vi utvecklar hela tiden vår verksamhet och vågar prova nytt och tänka annorlunda. Hos oss är du betydelsefull, vi har en god gemenskap där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans för ett hållbart arbetsliv. Ditt uppdrag Som medicinsk sekreterare hos oss är arbetsuppgifterna varierande med fokus på vårdadministration. Som medicinsk sekreterare bidrar du till en välfungerande vårdkedja för våra patienter. Hos oss arbetar vi tillsammans för att upprätthålla en strukturerad och välfungerande vårdadministrativ organisation där vi alltid har patienten i fokus. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har en godkänd utbildning inom hälso-och sjukvårdsadministration (80p KY/400p YH) eller motsvarande utbildning för medicinska sekreterare. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift, samt i medicinsk terminologi. Vidare har du god IT-vana i Windowsmiljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av diagnosklassificering och tidigare arbete i Cosmic ses som meriterande. Din kompetens För att arbeta som medicinsk sekreterare hos oss krävs en hög ansvarskänsla och noggrannhet för att administrationen kring patienterna ska fungera på ett patientsäkert sätt. För att lyckas i din roll ser vi att du kan samarbeta väl med samtliga yrkeskategorier samt har god förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar och situationer. I pressade situationer har du lätt att ställa om och prioritera arbetet utifrån sjukhusets behov. Du ser värdet av ett flexibelt förhållningssätt, är intresserad av den digitala utvecklingen av våra vårdsystem och trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor. Din servicekänsla, engagemang och positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Vi ser gärna att du medverkar till utveckling av rutiner och arbetssätt. Vi värdesätter att du på eget initiativ underhåller din specialistkunskap och trivs med att vara en kunskapsresurs för andra. Vi erbjuder Ett hållbart arbetsliv är högt prioriterat i VAS! Vi erbjuder möjligheter till distansarbete, goda flexramar, friskvård på arbetstid genom friskvårdsprojekt. Dessutom erbjuder vi ett förmånligt friskvårdbidrag på 3000 kronor per år och en välutrustad hälsoanläggning till kraftigt subventionerat pris. Här kan du träna i gymmet, delta i gruppträningspass, boka massage och personlig tränare samt fysioterapi och ergonomi. Det är viktigt för oss att du får en bra start i ditt arbete, därför ger vi dig en gedigen introduktion anpassad utifrån dina erfarenheter och behov. Du som är anställd hos oss kan dessutom köpa UL-biljett till förmånligt pris. Det är en periodbiljett som gäller tills vidare och kan användas för resor med bussar och tåg inom hela UL:s trafikområde. Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning eller ett vikariat, se under respektive tjänst. Vi söker medicinska sekreterare inom följande verksamheter; ortopedi och handkirurgi, kirurgi, psykiatri, kvinnosjukvård, neuro, ÖNH, endokrin och barnsjukhuset. Här hittar du information om våra lediga tjänster (https://www.akademiska.se/for-vardgivare/stod-och-omsorg/vardadministrativ-service-vas/vill-du-arbeta-hos-oss/). Vid anställning på våra akutmottagningar är arbetstiderna är förlagda till dag och kväll, vardag/helg, alternativt nattjänstgöring vardag/helg. Provanställning om högst 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Mer om oss finns att läsa på vår hemsida, välkommen dit! Vårdadministrativ service (http://www.akademiska.se/vas) Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Brita Kango, vårdadministrativ chef VAS, 018-612 23 98 eller [email protected] (http://mailto:[email protected]/) Caroline Eriksson Berlin, vårdadministrativ chef VAS, 018-612 23 97 eller [email protected] Fackliga kontaktpersoner Vision: Maria Ahlgren, 018-611 93 67 eller [email protected] Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Rekrytering kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Administratörer till BUP Brommaplan - Sommarjobb

Är du ordningsam och ansvarstagande ? Vi behöver hjälp med att ordna vårt patientjournalsarkiv under sommaren och erbjuder därför några högskolestudenter sommarjobb. BUP Brommaplan är en specialistvårdsenhet där barn och ungdomar 0-17 år med medelsvår och svår psykisk problematik bedöms, utreds och behandlas. På enheten arbetar cirka 35 medarbetare med ett brett spektrum av erfarenheter och kompetenser. Vi arbetar tvärprofessionellt i team kring patienterna. Vi har en mycket god stämning på mottagningen och strävar efter att medarbetare både ska kunna göra ett gott jobb och trivas tillsammans. Vår nyrenoverade mottagning är lättillgänglig på Brommaplan med närhet till mataffärer, bussar och tunnelbana. Arbetsuppgifter Vi söker efter dig som vill och kan arbeta med mottagningens journalarkiv. Arbetsuppgifterna innebär att journaler ska gallras enligt givna föreskrifter, sorteras och packas i arkivboxar som förtecknas innan de skickas till Regionarkivet för slutarkivering och långtidslagring. Kvalifikationer Du som söker ska vara över 18 år och studera på något hälso- och sjukvårdsprogram på universitet/högskola. Vi tar också emot ansökningar från dig som studerar till medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Bifoga studieintyg! Ansökningar utan studieintyg beaktas inte. Det är meriterande med erfarenhet av administrativt arbete, särskilt arbete med arkivering. I ditt personliga brev, motivera varför du vill ha just det här jobbet. Vad ger det dig och vad kan du bidra med? Personliga egenskaper Du är en person som är strukturerad och tycker om att skapa ordning och reda. Du klarar av och trivs med att arbeta självständigt samt har god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så ge exempel i ditt personliga brev på när du haft nytta av dessa egenskaper. Anställningsform Anställningarna är timanställningar fr o m den 1 juni och som längst t o m den 31 augusti. Vi har behov av att du i princip jobbar heltid (kl 8-17) måndag-fredag under hela perioden, men en viss flexibilitet finns för ledighet. Vi prioriterar dem som kan jobba mest under perioden. Övrig information Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Brommaplan är en del av BUP Stockholm. BUP Stockholm erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar från 0 till 17 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Stockholms läns landsting. Tillsammans är vi cirka 1 000 anställda som varje år möter drygt 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

7 maj 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Medicinsk sekreterare

Habilitering & Hälsa erbjuder specialiserad vård och stöd till personer som har en varaktig funktionsnedsättning; som nedsatt förmåga att kommunicera, se, höra eller röra sig. Målet är att bibehålla och utveckla funktionsförmågan, skapa förutsättningar för en god hälsa och möjlighet att aktivt delta i samhället. Vill du göra skillnad för personer som har en funktionsnedsättning? Välkommen till Habilitering & Hälsa, en del av Västra Götalandsregionen. Tillsammans har vi kraft att förändra. Habilitering är specialiserad hälso- och sjukvård för barn och ungdomar som har autism, intellektuell funktionsnedsättning, rörelsenedsättning eller förvärvad hjärnskada. Vi ger hälsofrämjande och behandlande insatser utifrån varje individs unika behov och förutsättningar, och har specialistkunskap om hur funktionsnedsättningar kan påverka vardagsliv, hälsa och utveckling. Beskrivning Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vårt administrativa team. Tjänsten avser ett vikariat på ett år med en tjänstgöringsgrad på 100%, tillsättning snarast. Vår administration består av 6 medicinska sekreterare och 2 assistenter. Arbetsplatsen är belägen mitt på Frölunda torg. Här finns goda förbindelser med kollektivtrafiken. Arbetsuppgifter I tjänsten som medicinsk sekreterare vid Habiliteringen Frölunda arbetar du med varierande arbetsuppgifter såsom vårddokumentation/hantering av notat i AsynjaVisph, receptionsarbete, bemanna telefon vid telefontid, hantera ärenden i 1177, scanning, posthantering, support till behandlare på mottagningen samt övriga administrativa uppgifter. Vi arbetar med digital diktering och vi har börjat arbeta med taligenkänning. Det finns olika administrativa roller som några av administrationspersonalen har,  till exempel LITA (lokalt IT-ansvar) och LOKA (lokalt lokalansvar). Kvalifikationer Du ska ha utbildning till medicinsk sekreterare (YH-utbildning) eller vårddokumentationsutbildning (60-90 hp). Du behöver ha goda kunskaper gällande IT- och Officeprogrammen. Har du goda kunskaper i AsynjaVisph är det meriterande. Eftersom tjänsten innebär att du har kontakt med många personer dagligen, såväl behandlare som patienter  förutsätter vi att du är mycket serviceinriktad och har en god social förmåga. Du är bra och tycker om att samarbeta med andra men är också trygg i att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har förmågan att ta initiativ och kan involvera andra, samt är strukturerad och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet i vår administration innebär ett mycket varierande arbete Önskvärt att du kan kommunicera på engelska då vi har många utländska patienter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Rekryteringen sker löpande och du kan bli kontaktad innan ansökningstiden har gått ut. Inom Habilitering & Hälsa strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. Du kan läsa mer om Habiliteringen på vår hemsida: http://www.vgregion.se/hoh Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Medicinska sekreterare till Verksamhetsområde medicin i Kristianstad

Gör skillnad. Varje dag. Inom verksamhetsområde (VO) medicin bedrivs både öppen- och slutenvård inom olika specialistområden. Vi är en stor och sammanhållen verksamhet bestående av flera sektioner inom hela det medicinska området, som innefattar såväl planerad som akut vård. Till medicinmottagningen inom kardiologi kommer patienter bland annat för behandling och uppföljning av hjärtsjukdom samt för undersökning av hjärtat med ultraljud. På minnesmottagningen utreds och behandlas patienter i olika åldrar för kognitiv nedsättning och misstänkt demenstillstånd. Inom båda mottagningarna arbetar vi i tvärprofessionella team där flera yrkeskategorier ingår som till exempel medicinsk sekreterare, läkare, sjuksköterska, kurator, arbetsterapeut och biomedicinsk analytiker. Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. Vi har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. CSK erbjuder invånarna i upptagningsområdet vård med korta väntetider inom alla specialiteter, med drygt 2 600 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar två medicinska sekreterarkollegor till våra härliga team på båda mottagningarna! Den ena tjänsten utgår från medicinmottagningen med inriktning kardiologi. Den andra tjänsten utgör en delad tjänst och utgår 50 procent av tiden på medicinmottagningen med inriktning kardiologi och 50 procent av tiden på minnesmottagningen. I rollen som medicinsk sekreterare utgör du en mycket viktig del av verksamheten genom att du tillsammans med dina kollegor skapar förutsättningar för och ser till att mottagningsarbetet flyter på bra. Ni delar på ansvaret för de dagliga och löpande arbetsuppgifterna så som telefon, diktatutskrifter, registreringar och bokningar. Därtill har ni ett nära tvärprofessionellt samarbete med de andra professionerna hos oss. Ni hjälps åt och fördelar arbetet efter verksamhetens behov och efter era olika kompetenser. Vi använder oss av Pasis för bokning, bevakning och diagnosregistrering. Melior och MedSpeech för journalföring och taligenkänning. För annan administration använder vi oss till största del av Microsoft Office-paketet. Skulle du vara intresserad av att bredda dina yrkeskunskaper och ta mer ansvar finns det goda möjligheter att göra det, exempelvis inom kvalitetsregister, kvalitetssäkring eller förbättringsarbete. För att du ska komma in i verksamheten och din roll på bästa sätt erbjuder vi dig en introduktion som är anpassad utifrån dina erfarenheter och behov. Då utveckling är centralt för oss lägger vi stor vikt vid att du som medarbetare är delaktig och får möjlighet att påverka utvecklingen hos oss. Om du är nyfiken på vår verksamhet och vill veta mer om tjänsterna är du varmt välkommen att höra av dig så berättar vi mer. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande godkänd utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare, likaså om du har kunskaper i Melior och Pasis. Därtill är det fördelaktigt om du har kunskaper i att boka samt innehar klassificeringsutbildning. Du som söker är nyfiken och som värdesätter utveckling i ditt arbete. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande gentemot såväl kollegor som patienter. I ditt arbetssätt är du strukturerad, har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna kräver det. Vidare ser vi gärna att du är bekväm med att ta egna initiativ och att du är noggrann. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du har en positiv attityd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Medicinsk sekreterare/receptionist, Psykiatrisk klinik, Lycksele

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Psykiatrisk klinik Södra Lappland är en öppenvårdsmottagning med samtliga diagnosgrupper. Slutenvårdsplatser finns i Skellefteå och Umeå. I verksamheten är vi cirka 45 medarbetare. Vi ingår i närsjukvårdsområde Södra Lappland där det pågår ett utvecklingsarbete inom ramen för God och Nära vård. Detta arbete görs tillsammans med primärvården och kommunerna i upptagningsområdet. På kliniken arbetar vi i tvärprofessionella team. Vi lägger stor vikt vid samarbete med patientens nätverk och vårdgrannar. Södra Lappland har ett stort upptagningsområde vilket gör att vi använder oss av digitala lösningar i både personalträffar, möten samt i patientarbetet. Nu söker vi en sekreterare/receptionist som vikarie under sommaren. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare/receptionist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du arbetar tillsammans med medicinska sekreterare på plats och på distans. Arbetet är varierat och inkluderar bland annat journalskrivning, remissregistrering, receptionsarbete, telefonservice till patienter och andra vårdenheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har vana av att arbeta administrativt. Det är meriterande om du är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Du är en närvarande och serviceinriktad person som med ditt förhållningssätt bidrar till en helhetssyn som gör vårdprocessen bättre och tryggare. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

7 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Medicinsk sekreterare

Om oss Frösjö vårdcentral ligger centralt i Gnesta, ca 2 min promenad från tåg- och busstationen. Vi har funnits sedan oktober 2019 och har idag mer än 3400 listade patienter. Vi är ett flexibelt team som jobbar tajt tillsammans och gör vårt bästa för att både personal och patienter ska trivas. Vi är en privat vårdcentral som har avtal med Hälsoval, Region Sörmland. Nu behöver vi förstärka vårt administrativa team med en medarbetare på hel- eller deltid! Dina arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare hos oss får du ett varierande och roligt jobb. Förutom sedvanligt jobb som journalskrivning och remisshantering, bemannar vi även receptionen, arbetar med vår digitala plattform FrösjöOnline, schemaläggning, sociala medier, statistik, kvalitetssäkring, teleQ mm. Vi har även ett nära samarbete med ett flertal underleveratörer. Till våren 2025 får vi ett nytt journalsystem i Region Sörmland som redan nu kräver det en hel del förberedelser. I dagsläget jobbar vi i NCS Cross. Din kompetens Du ska vara utbildad medicinsk sekreterare och gärna ha några års erfarenhet. Du ska ha lätt för att samarbeta med alla övriga professioner, du ska vara noggrann och öppen för att lära nytt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsform Provanställning 6 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan, inklusive CV. Intervjuer kommer att ske löpande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Gör skillnad - bli en del av vårt team som lokalt ansvarig vårdadministr...

Moment Psykologi förstärker nu sitt team med rekrytering av serviceinriktad vårdadministratör/medicinsk sekreterare till vår verksamhet i Malmö. Är du medicinsk sekreterare eller är utbildad i vårdadministrationinom hälso- och/eller sjukvård och lockas av en verksamhetskultur som kännetecknas av omtanke och kunskap? Trivs du som bäst i en verksamhet som erbjuder stort inflytande, korta beslutsvägar och att tillsammans med kollegor arbeta för att bli en branschförebild inom psykiatri för unga och vuxna - då vill vi komma i kontakt med dig! Moment är en verksamhet med patienters bästa i fokus. Här arbetar vi tillsammans för att patienterna ska få ett gott omhändertagande från första kontakt och igenom hela vårdkedjan. Som vårdadministratör/medicinsk sekreterare är du vår lokala nyckelperson. Om verksamhetenMoment Psykologi här en psykologi- och psykiatriverksamhet med målgruppen barn, ungdomar och vuxna. Våra uppdragsgivare är offentlig sektor, företag och privatpersoner. Verksamheten bedrivs i en representativ lokal belägen Storgatan 5 centralt i Malmö. Vår vision är att skapa hälsa och rädda liv med omtanke och kunskap. Om tjänstenSom vårdadministratör/medicinsk sekreterarehos oss arbetar du tillsammans med dina kollegor i Stockholm i vårtteam affärsstöd. Arbetet består övergripande av lokalt lokalansvar,remisshantering, kallelse-bokning, telefoni, reception,beställningar, säkerställande av rätt registreringar i pasism.m. Dukommer att ha mycket kontakt med patienter och deras anhöriga samt med kollegor på mottagningen. Arbetet innebär fokus på ett gott bemötande och kundvård i alla kontaktytor med våra patienter och kunder. Det finns goda arbetsrutiner och som medarbetare engageras du i att utveckla och förbättra våra arbetssätt. Hög grad av struktur Kvalitetsmedveten organisation Patientens bästa i fokus Hos oss har vi dessutom en uppskattad tradition som innebär att du alltid är ledig på din födelsedag! Vem är du?Vi söker dig med arbetserfarenhet av vårdadministrationinom hälso- och/eller sjukvård. Som person har du ett positivt förhållningssätt, är trygg i din roll och kan vara både uppgifts- och relationsorienterad. Du uppskattar och bidrar till en god arbetsmiljö och ständig utveckling av verksamheten. Du är van att arbeta effektivt i ett högt tempo - och alltid med patientens bästa i fokus. Du uppskattar att ge god service och är självständig, ansvarstagande och noggrann. Du är medicinsk sekreterare eller är utbildad inom vårdadministration.God kunskap och erfarenhet av arbete i pasis är ett krav . Särskilt meriterande är erfarenhet av journalsystemet Webdoc, 1177, Doctrinoch god kompetens inom Office 365. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt kunna tala engelska obehindrat. Erfarenhet från arbete inom företagshälsovård, BUMM, BUP eller vårdcentral är meriterande. Vi sergärna att du vill dela vår värdegrund: VI GER Vi omsätter högspecialiserad evidensbaserad vård till handfasta råd och verktyg Vi är fokuserade på utveckling och arbetsglädje för våra medarbetare Vi ger vård som ger hållbara resultat Vi delar med oss av kunskap och stödjer varandra kollegialt VI LÄR Vi anstränger oss för att ta reda på ny kunskap Vi tar del av vetenskapliga rön och utvecklar våra metoder kontinuerligt Vi bedriver förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen VI GÖR SKILLNAD Våra tjänster skapar kännbar förändring och mätbara resultat Våra tjänster ger effekt som håller i sig över tid Vi skapar en branschförebild i enlighet med vår vision och affärsidé som förbättrar vården Vi erbjuder dig Som medarbetare på Moment får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Hos oss hittar du arbetsglädje, gemenskap och stor möjlighet att få vara med ochpåverka verksamhetens utveckling. Här arbetar du tillsammans med kollegor i en kvalitetsfokuserad organisation med snabba beslutsvägar - allt för att du ska kunna göra det du gör bäst. Om ossMoment Psykologi är en del av Moment Hälsa. Vi grundades 2010 och erbjuder specialisttjänster inom psykologi/psykiatri, barnmedicin och neuropsykiatri till företag, privatpersoner och offentlig sektor. Vi har mottagningar i Stockholm, Malmö, Vällingby, Borlängeoch Umeå och genomför även konsultuppdrag i hela Sverige. Hos oss arbetar mer än70 psykologer, specialistläkare och sjuksköterskor med att skapa psykisk och fysisk hälsa genom metoder som har tydlig förankring i vetenskap. Moment grundades med visionen att förbättra kvalitet, tillgänglighet och bemötande inom vårdsektorn. Företaget leds värderingsstyrt med stort fokus på att skapa samhällsnytta. Vi har haft en mycket stark och sund tillväxt under ett flertal år och blivit utsedda till Gasellföretag fem gånger, senast2023. Om anställningen Tjänsten är på 50% med möjlighet till 100%,vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde juni-augusti2024. Lönetyp: Fast månadslön. Anställningsvillkor: Deltid, tillsvidare. Vi har löpande urval så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig, varmt välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

Vi söker ny kollega till vårt sekreterarteam och dig som är utbildad medicinsk sekreterare! Krokom hälsocentral är en trivsam och välfungerande arbetsplats som präglas av god gemenskap och ett nära samarbete. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från glesbygd till stad med ett primärvårdsansvar för ca 10 000 invånare. Vi har hög kompetens inom forskning och handledning och är en populär utbildningscentral. Hälsocentralen är välbemannad med 50 medarbetare och representeras av Distriktsläkare, Distriktssjuksköterskor, Barnmorskor, Fysioterapeuter, Arbetsterapeut, Dietist, Psykologer, Kuratorer, Undersköterskor och Medicinska sekreterare. BHV och MHV är organiserade i en familjecentral tillsammans med kommunens öppna förskola. Medarbetarna har två enhetschefer som tillsammans i ett samledarskap driver hälsocentralen och personalarbetet framåt. Är du intresserad? Läsa vidare och skicka in din ansökan idag! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som sekreterare i primärvården är väldigt brett och varierande. Det är i huvudsak att skriva diktat men andra uppgifter förekommer också, bland annat ingår receptionsjobb där sekreterargruppen turas om att bemanna receptionen. Det kan även vara aktuellt om uppdrag som vaccinationssamordnare. Krokoms Hälsocentral erbjuder ett intressant, ansvarsfullt samt omväxlande arbete där du kommer att arbeta i team tillsammans med 4 medicinska sekreterare och övriga professioner. Inskolning ingår och anpassas individuellt och utefter erfarenhet som vår nya medarbetare går in med. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, det är meriterande om du har god vana av datajournalarbete i Cosmic samt övrigt administrativt arbete inom primärvården. Du har vana av receptions/kassaarbete, kan hantera att ha många bollar i luften samtidigt, är serviceinriktad, har ett gott bemötande och ser patientkontakt som en berikande del i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, samarbetsförmåga, organisationsförmåga samt flexibilitet. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Du är varmt välkommen att kontakta oss vid frågor! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

6 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Medicinsk sekreterare, Kåge hälsocentral, Skellefteå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Kåge hälsocentral om du vill jobba och bo nära havet Det är en fördel om du älskar naturupplevelser. Här möter du även en stor blandning unga och äldre människor i ett växande samhälle. Att arbeta på Kåge hälsocentral innebär att du får ett varierat, utmanande och utvecklande arbete i nära samarbete med ett väl fungerande team bestående av 15 medarbetare. Alla är måna om varandras arbetsmiljö och tillsammans för vi ständigt en dialog om hur den kan utvecklas och förbättras. Här finns 5 000 listade patienter. Hälsocentralen ligger utanför Skellefteå tätort med bra bussförbindelser till centrum. Kåge har också Skellefteås största hamn belägen inne i Kågefjärden, väl skyddad och i direkt anslutning till ett gemytligt hamncafé värt ett besök. I Närsjukvårdsområde Skellefteå ingår Akutmottagningen, Medicinsk och geriatrisk klinik, Rehabcentrum, Psykiatriska kliniken samt Primärvården i Skellefteå och Norsjö. Tillsammans skall dessa verka för god och nära vård. Kåge hälsocentral är en av fyra hälsocentraler i Skellefteå primärvårds norra område. Övriga enheter utgörs av Byske, Ursviken och Morö Backe hälsocentraler. Hälsocentralerna utgör vår viktigaste bas för den nära vården. En gemensam utvecklingsresa är uppstartad Livskraft tillsammans för en hållbar primärvård med god kvalitet och ökad arbetsglädje Vill du veta mer kring Livskraft tillsammans kontakta Ejja Häman Aktell. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Här arbetar två medicinska sekreterare för att tillsammans skapa ett gott resultat. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. Som medicinsk sekreterare arbetar du med journalskrivning, remiss- och posthantering, bokar och kallar patienter samt tar emot patienter i receptionen. Du är med och bidrar till klinikens utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Du känner ansvar och trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och skiftande intensitet. Du arbetar i team såväl som självständigt där samarbets- och initiativförmåga samt flexibilitet och noggrannhet är egenskaper som är viktiga för att trivas hos oss. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i systemet NCS-cross. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024