Medicinsk sekreterare
Sök bland 122 lediga jobb som Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Barnhälsovården, Nordväst, Jönköping Vill du vara med och arbeta för bästa möjliga hälsa för alla barn i vårt län? Barnhälsovården är en verksamhet som ser till våra allra yngsta och deras familjer. Trivs du i en roll med ansvar? Uppskattar du att ge god service med ett gott bemötande? Vill du utvecklas i din roll? Då är det just dig vi behöver! Nu finns en möjlighet för dig som är utbildad vårdadministratör med några års erfarenhet att söka sig till oss då vi utökar vår administrativa grupp. Rollen som vårdadministratör Arbetet är omväxlande och varje dag innebär nya frågor, utmaningar och möjligheter. Tillsammans med tre vårdadministratörskollegor utgör du den administrativa kompetensen inom barnhälsovården, en verksamhet som ser till våra allra yngsta och deras familjer. Hos oss är arbetet som vårdadministratör mycket omväxlande och du har ett stort eget ansvar att tillsammans med kollegorna driva verksamheten framåt. Du behöver ha ett öga för att se förbättringsmöjligheter och lyfta dessa. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand att vara av vårdadministrativ karaktär. Där ingår bland annat att vara IT-kontaktperson, protokollföra vid arbetsplatsträffar, beställa varor och tjänster, administrativt stödja temagruppsarbete samt att erbjuda allmänt IT-stöd till dina kollegor. Du har också en stödjande roll till din närmaste chef och bistår med arbetsuppgifter som exempelvis schemaläggning, bokningar, beställningar, fakturahantering och revidering av dokument. Vi arbetar sedan två år tillbaka i Cosmic och arbetsuppgifter som kontrollfunktioner, ansvara för arbetet med kvalitetsindikatorer och reservrutiner ingår. Tjänsten innefattar också att boka/kalla patienter samt visst skrivarbete. Vi har nyligen tagit klivet in i Cosmic Insight och arbetar även med TIK vilket lagt grunden till en rad förbättringsarbete. Du samarbetar i första hand med barnhälsovårdssjuksköterskorna och psykologerna i ditt team. Samarbete med övriga chefer och medarbetare ingår. I vissa processer och projekt ingår arbete tillsammans med vår administrativa utvecklare, biträdande verksamhetschef och verksamhetsutvecklare. Din blivande arbetsplats På barnhälsovården arbetar vi enligt det nationella barnhälsovårdsprogrammet, vilket innebär bland annat förebyggande hälsovård, hälsoundersökningar och vaccinationer för alla barn under sex år. Vi ger även föräldrar råd och stöd individuellt och i grupp. Din profil Du är utbildad vårdadministratör, gärna med några års erfarenhet i yrket. Är du intresserad av e-hälsa och digitalisering ser vi det som en tillgång! Har du arbetat i Evolution är det en fördel. Då du har många samarbetsytor ser vi gärna att du känner dig trygg med att möta nya människor och har ett professionellt förhållningssätt. Du klarar att behålla lugnet även i stressade situationer. Du arbetar för god kvalité och är serviceinriktad. Flexibilitet och en förmåga att kunna prioritera bland arbetsuppgifter är en förutsättning för att du ska trivas hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Som vårdadministratör på barnhälsovården är du en viktig del i att verksamheten utvecklas och förbättras. Du får ett självständigt och stimulerande arbete med stort egenansvar. Vi är en länsklinik med ungefär 120 medarbetare, barnhälsovårdssjuksköterskor, psykologer och vårdadministratörer uppdelat på fem enheter. Din tjänst finns i team nordväst. Tjänsten är heltid och utgår ifrån Jönköping, men resor i hela länet ingår vid behov. Vårdadministratörerna ersätter varandra vid frånvaro. I ditt uppdrag ingår även länsövergripande arbetsuppgifter. Barnhälsovården kännetecknas av god sammanhållning och vi strävar efter att nå vårt gemensamma mål – bästa möjliga hälsa för alla barn i vårt län. Medarbetarenkäten visar att arbetsmiljön är god, upplevelsen av delaktighet är hög och närheten till ledningen är stor och uppskattad. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Jannica Persson 010 242 9690, [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 16 maj 2025. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande. Välkommen med din ansökan! Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisen belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Klippan! Vi är den familjära vårdcentralen med det stora hjärtat. Vi håller till i fina, rymliga lokaler och till oss kommer du enkelt med bil eller tåg/buss som stannar på gångavstånd från vårdcentralen. För dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 30 personer som tar hand om våra ca 7 400 listade patienter. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stöd från alla kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Här finns, förutom vårdcentral, kuratorsmottagning och olika specialistmottagningar som diabetes, hypertoni, inkontinens, äldre och astma/kol. Vi har även BMM, BVC, arbetsterapeut och kiropraktor. Här finns också ett laboratorium och mottagning bemannat med undersköterska. Din roll Den här rollen är en kombination av arbetsuppgifter som chefsstöd i verksamheten och mer traditionella uppgifter som medicinsk sekreterare, tex: Sedvanliga sekreteraruppgifter såsom journalskrivning, remiss- och posthantering. Kassaredovisning och ibland även arbete i reception. IT-ombud - Stötta och hjälpa medarbetare med behörigheter, system och teknisk utrustning. Vara behjälplig i verksamheten med olika tekniska utmaningar. Arbeta med administrativa rutiner/riktlinjer viktiga för patientarbetet och vara sakkunnig i frågor kopplat till diagnos- och registreringsanvisningar för vårdcentral, BVC och BMM. Samarbeta med kollegor och supportavdelningar inom Capio. Stötta verksamhetschef med att hantering av ex. behörigheter, SITHS-kort, Skånekatalogen, hemsida, 1177. Hantera och utreda fakturor, följa upp intäkter och kostnader samt vara behjälplig med att ta fram statistik och underlag från ex. QlikView. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsplats med lojal personal som arbetat på vårdcentralen länge, familjär och positiv stämning samt ett nära ledarskap. Vidare erbjuder vi dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte.Hos oss får du som medarbetare chansen att arbeta i ett team med gott samarbete och ett öppet och tillåtande klimat. Som anställd hos oss på Capio erbjuds du en trygg organisation och andra förmåner som ex. kollektivavtal, frukost varje dag och förmånligt friskvårdsbidrag. Du kommer att erbjudas en god introduktion och handledning i din roll då den person som har rollen idag kommer att finnas kvar som kollega inom Capio. Om dig Det här är en riktig spindel-i-nätet-roll och vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. Du är drivande, flexibel, hjälpsam, ansvarstagande och självgående. Att ta egna initiativ, ha god serviceförmåga och professionellt bemötande gentemot patienter och kollegor är självklart hos oss. Har du tidigare erfarenhet från arbete på vårdcentral så ser vi det som meriterande. Vi ser också gärna att du har ett intresse för IT, är tekniskt lagd och har ett sinne för siffror. Det är också värdefullt om du tidigare arbetat i system som PMO, QlikView och 1177. Tjänsten: Tillträde: 25 augusti eller enligt överenskommelse Omfattning: 100% Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid 6 månaders provanställning. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag.
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. Arbetsuppgifter Vi söker en medarbetare som ska administrera databaser och vår neurobiobank, men också kunna assistera och hjälpa forskare. Du kommer bl a av att ansvara för att hantera och registrera prover. Neurobiobank består av ett 20-tal frysar och i arbetet ingår att ta fram sedan tidigare insamlade prov för nya projekt och att skicka både gamla och nya forskningsprover till analys men också att assistera i läkemedelsstudier. I samarbete med forskare förväntas du bygga upp databasen till ett effektivt forskningsinstrument. En huvuduppgift är att bistå forskare i olika projekt med t ex provhantering, datainsamling och enklare databearbetning. Anställningen är em visstidsanställning på 9 månader där möjligheter finns att behovet kan förlägas. Kvalifikationer - Du har en universitesexamen inom ett för arbetet relevant område. Du ska ha erfarenhet från vården, t ex biomedicinsk analytiker, undersköterska eller sjuksköterska. - Erfarenhet av provhantering, pipettering och centrifugering, enklare statistiska analyser och att kunna rita figurer, grafer och tabeller är meriterande. Du får gärna vara erfaren att ta blodprov. - Du förstår och talar svenska flytande utifrån att delar av arbetet handlar om att hämta in uppgifter från patientjournaler. Dokumenterade goda kunskaper i engelska språket är meriterande. - Du har stor datorvana och har arbetat med olika databasprogram (t ex Excel). Tidigare arbete med statistikprogram är meriterande (t ex SPSS). - Du har erfarenhet av att arbeta i biobank och med hantering av prov i läkemedelsstudier. - Du får gärna ha litet juridisk kunskap, t ex om Biobankslagen, Etikprövningslagen, sekretesslagstiftning, GDPR och GCP. Som person är du noggrann, ansvarskännande, metodisk samt serviceinriktad i ditt arbete. Du bör kunna uppvisa goda vitsord med dokumenterad god samarbetsförmåga, kreativitet, flexibilitet och en förmåga att kunna arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Då en av våra medicinska sekreterare ska vara föräldraledig söker vi nu en kollega till vårt team! Hos oss får du möjlighet till ett varierat och omväxlande arbete som medicinsk sekreterare! Din roll hos oss Vi är en rehabiliteringsmedicinsk enhet i Halland som består av slutenvård på avdelning 51 där vi har 12 vårdplatser samt öppenvård såsom dagrehabilitering, ryggmärgskademottagning och spasticitetsmottagning. Våra patienter är vuxna och de vanligaste diagnoserna är stroke, hjärnskador och ryggmärgsskador. Vi som arbetar här värnar starkt om den goda sammanhållningen, vår förståelse och vårt samarbete mellan våra olika yrkesroller i teamet och glädjen i att få stärka och coacha våra patienter mot sina mål. Dina arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare består bland annat av att hantera journalutskrifter från öppen- och slutenvård, utskrift av intyg, hantering av ärenden via TeleQ, 1177, post och telefon, bokningar, remisshantering med mera. Du har nära samarbete med alla professioner på Rehabiliteringsmedicin; arbetsterapeuter, avdelningschefer, fysioterapeuter, kurator, logopeder, läkare, psykolog, sjuksköterskor, rehabassistenter, rehabcoach och undersköterskor. Arbetet som medicinsk sekreterare är varierande och du roterar mellan skrivfunktion och administrativ funktion. På Rehabiliteringsmedicin är vi två medicinska sekreterare, men inom kliniken finns cirka åtta kollegor som arbetar på Rehabiliteringsklinikens vårdadministration i Halmstad och Varberg. Våra medicinska sekreterare samarbetar och arbete inom hela Rehabiliteringsklinikens vårdadministration kan förekomma. Gemensamt för oss alla är att vi utvecklas tillsammans i digitaliseringen samt införandet av vårt nya journalsystem Cosmic och har nära samarbete med våra två digitala samordnare. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning i vårdadministration för medicinska sekreterare. God datorvana och IT-kunskap förutsätts. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket samt kan hantera engelska i tal och skrift. Som person har du lätt för att samarbeta med andra, har ett gott bemötande, är strukturerad och ansvarskännande. Vi ser också att du har en positiv inställning och trivs med att arbeta flexibelt, självständigt och i team. Vi värdesätter ett gott medarbetarskap för en bra arbetsmiljö och arbetsglädje. Vi ser att du aktivt och regelbundet kommer med förslag på förbättringar med vilka du bidrar till en ännu bättre sjukvård. Vi strävar efter att ha rätt person på rätt plats och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vad vi kan erbjuda dig som https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/vara-yrken/medicinsk-sekreterare?mtm_campaign=RH_yrkessida_medsek_jobbannonser i Region Halland! Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Vill du vara en del av vår mottagning BUP Neuropsykiatri Nordväst i Solna? Vi söker nu en vikarie till vårt administrativa team. BUP Stockholm Sektion Neuropsykiatri består av En väg in, samt de sex neuropsykiatriska mottagningarna belägna i Älvsjö, Sickla, Danderyd, Solna och på Brommaplan. Våra enheter arbetar med bedömningar och utredningar där frågeställningen är neuropsykiatriska svårigheter. Uppdraget innefattar även farmakologisk behandling. Enheterna består av psykologer, medicinska sekreterare, läkare och sjuksköterskor. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna i gruppen består i huvudsak av att tillsammans med kollegor hantera inkomna remisser, boka utredningstider, av- och ombokningar, sköta beställningar och fakturor, ta emot och hantera inkommande samtal via telefonsystemet TeleQ. Vi arbetar även digitalt i appen Alltid öppet där vi chattar med våra patienter. I gruppen hanterar vi även personaladministration i Heroma. Vi bemannar en reception, tar hand om posthantering och arkiv. Vi har behov av hjälp med att bemanna receptionen och ta emot besökare och bemöta frågor från patienter och vårdnadshavare som besöker mottagningen. Vi behöver även hjälp med TeleQ och Alltid öppet, av- och ombokningar, posthantering samt att skriva journaler. Kvalifikationer Examen från medicinsk sekreterare-utbildning är ett plus men det går också bra om man är i slutet av sin utbildning men ännu inte tagit examen. I arbetet behöver man kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare inom psykiatrisk verksamhet, samt starkt meriterande om du har arbetat i Take Care (journalföring), Pastill (vårdadministration), TeleQ (telefonisystem), Heroma (personaladministration) och Raindance (ekonomiadministration). Personliga egenskaper Som person är du självgående, samtidigt som du är serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga. För att klara uppdraget behöver du vara lösningsinriktad, arbeta effektivt, samt bidra till ett gott samarbetsklimat i gruppen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder BUP skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, avtalspension samt försäkringar. Vi erbjuder också flexibla arbetstider samt friskvårdsersättning (5000 kr per år). Anställningsform Vikariat 20250501-20250830, med eventuell möjlighet till förlängning. Övrig information Vi intervjuar löpande. Bifoga examensbevis från utbildning till medicinsk sekreterare alternativt intyg på slutförda kurser med din ansökan. Om oss BUP Neuropsykiatri är en del av BUP Stockholm. BUP Stockholm erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar från 0 till 17 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi inom BUP cirka 1 000 anställda som varje år möter drygt 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vi söker nu en engagerad och noggrann medicinsk sekreterare till vår hudmottagning. Hos oss får du en viktig roll i ett kunnigt och varmt team där vi tillsammans skapar trygg och professionell vård för våra patienter. Om tjänsten Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du i nära samarbete med läkare, sjuksköterskor och receptionist. Dina arbetsuppgifter inkluderar journalskrivning i Melior och Webdoc, hantering av remisser och kallelser,delar receptionsarbete samt administrativa uppgifter som stöttar verksamheten med receptionist. Vi söker dig som: Har utbildning som medicinsk sekreterare, gärna med erfarenhet från mottagningsarbete Har god datorvana och är van att arbeta i journalsystem Melior och Webdoc Är noggrann, strukturerad och har ett gott bemötande Trivs med att arbeta i team men också självständigt Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete på hudmottagning eller annan specialistmottagning. Vi erbjuder: Ett stimulerande och varierat arbete i en verksamhet med hög medicinsk kompetens Kollegor som stöttar och hjälper varandra Möjligheter till kompetensutveckling Stimulerande lön Om oss På uppdrag av Region Skåne inom Vårdval Hud på hudmottagningen Hudcenter Eslöv, vi tar emot patienter med olika hudsjukdomar, både kroniska och akuta, och arbetar med modern behandling och diagnostik. Här möter du ett öppet och välkomnande arbetsklimat där vi sätter patienten i fokus. Välkommen med din ansökan!
Som medicinsk sekreterare på ortopeden i Gävle ingår du i vårdteamet på mottagningen och är en viktig del av vårdkedjan. Genom samarbete inom ortopeden och de angränsade verksamhetsområdena blir du delaktig i utvecklingen av verksamheten som också genomsyras av ett stort engagemang från medarbetarna. Arbetsplatsen är förlagd på ortopedmottagningen i Gävle men det finns möjlighet till visst distansarbete. ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar utifrån en väl fungerande grundstruktur med tydliga rutiner, vilket skapar ordning och reda. Ortopedens medicinska sekreterare är delaktiga i arbetet med olika kvalitetsregister och vi värdesätter att sträva efter hög kvalitet på vårt arbete. Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • vårddokumentation och registrering i journal och olika vårdsystem • diagnos- och åtgärdskodning • post- och remisshantering • telefoni för sekreterarärenden • hantering av administrativa ärenden i 1177 och Clinic24. Hos oss får du • ett omväxlande arbete • trygga och engagerade kollegor • möjlighet till personlig utveckling • möjlighet till visst distansarbete hemifrån • utbildning och utvecklingsdagar fortlöpande samt utifrån behov. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är medicinsk sekreterare och som vill arbeta i en stimulerande arbetsmiljö. Du är en ansvarstagande lagarbetare och har också förmågan att arbeta självständigt. Du är flexibel, har god organisationsförmåga och är öppen för förändring och utveckling. Vi lägger stor vikt vid att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund; professionalism & ansvar, respekt & ödmjukhet och öppenhet & ärlighet. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare/läkarsekreterare • ha goda kunskaper i svenska. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av ortopedi samt Cosmic. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen och är ett av Sveriges större länssjukhus. Vi finns på NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus. Sjukhusets upptagningsområde omfattar 280 000 invånare. Tillsammans är vi cirka 5 000 medarbetare som varje dag arbetar för att ge god och säker specialistsjukvård. Vi finns på västkusten och vårt område erbjuder en varierad natur med både hav, berg, skog och sjö. Vårdadministration 2, NU-sjukvården Vi söker dig som vill bli en del av vårt engagerade team och bidra med struktur, service och professionalism under ett föräldraledighetsvikariat på ett år. Hos oss får du en viktig roll i det dagliga administrativa arbetet där noggrannhet, effektivitet och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas. Om tjänsten Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med varierande administrativa uppgifter så som diktatskrivning, remisshantering, kontrollistor av olika slag, bokningar med mera. Arbetet innebär att hantera löpande ärenden, ge god service till både interna och externa kontakter samt se till att administrativa rutiner följs och utvecklas. Vi söker dig som: Har en godkänd examen från KY- eller YH-utbildning hälso- och sjukvårdsadministratör. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi ser det som en självklarhet att du trivs med att ge en god service och att du har ett professionellt bemötande. Du samarbetar väl med övrig personal, kommunicerar tydligt och är självgående i ditt arbete, samt trivs i en roll där du får ta ansvar. Vi erbjuder Ett varierande uppdrag i en organisation där du får vara med och bidra till ett välfungerande team. Du kommer till en arbetsplats med ett gott arbetsklimat, där vi värdesätter engagemang, öppenhet och respekt. Övrigt Tjänsten är ett vikariat på ett år med start enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kan komma att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Gör skillnad. Varje dag. Vill du ha ett meningsfullt arbete där din kompetens bidrar till vårdens viktiga arbete och patienternas bästa? Är du engagerad och serviceinriktad? Då är det kanske hos oss i Åhus du har din nästa utmaning! På Vårdcentralen Åhus arbetar flera yrkeskategorier mot det gemensamma målet att ge god vård med hög kvalité till våra patienter. För att klara detta tar vi hjälp av varandra och drar nytta av varandras olika kompetenser. Tillsammans skapar vi rutiner och tar ansvar för att ständigt förbättra vårt arbetssätt, detta för att ge den bästa vården till våra patienter. Vi erbjuder våra drygt 8200 listade patienter allt från prevention till sjukvård genom hela livet. Bland annat har vi specialistmottagningar inom områdena diabetes, sår, astma/KOL och äldrevård. Här är vi drygt 30 anställda. Till Åhus kan du lätt pendla med bil eller via buss från Kristianstad. För oss är det viktig att du som medarbetare har inflytande och får känna delaktighet, samtidigt som du bidrar till andra människors hälsa. Vi värdesätter medarbetare som ser möjligheter och tycker om att tänka nytt och framåt. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter är på vårdcentralen förekommande administrativa arbetsuppgifter som journalskrivning, remisshantering, posthantering, receptionsarbete med kassahantering, scanning, fakturahantering, förrådsbeställning, diagnosregistrering, e-tjänster, e-intyg och Sectra. Ansvar för IT och telefoni, behörighetsbeställningar mm ligger också på medicinska sekreterarna. Hos oss kommer du hamna i en grupp bestående av fyra medicinska sekreterare där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor som har hög kompetens inom arbetsområdet. Möjligheter att jobba kväll och helg kan finnas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som gillar att planera och organisera ditt arbete med fokus på en hög leveranskvalité. Du ser värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Som person är du trygg, noggrann i din yrkesroll och har hög ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi välkomnar dig som har en utbildning inom hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Vi förutsätter även att du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och erfarenhet av att hantera något av våra olika system som PMO, web-Pasis, MedSpeech, SKAT, 1177 och andra i primärvården förekommande IT-system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Raindance. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare.
Om oss Region Blekinges vårdcentraler ingår som en del i Primärvården. Blekingebor som blir sjuka vänder sig direkt till vårdcentralerna och får tillgång till hälso- och sjukvård som inte kräver sjukhusresurser. Vården ges i länets samtliga städer, på flera mindre orter och ibland i hemmen. Vårt mål är att vara en modern öppenvård där lagarbete och patienternas behov står i centrum. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet. Olofströms vårdcentral ingår i Hälsoval och här är vi cirka 25 medarbetare i olika professioner som arbetar tillsammans för att möta våra drygt 7100 listade patienter. Vi har också en seniormottagning i angränsande lokaler. Vi har specialistsköterskemottagningar inom diabetes, astma/KOL/rökavvänjning och barnhälsovård. Vårdcentralen är miljöcertifierad. Om jobbet Vi söker en sommarvikarie som har stort intresse för administrativa arbetsuppgifter av olika slag, men som även trivs i mötet med människor. Arbetet som medicinsk sekreterare hos oss är varierande och innefattar bland annat vårddokumentation, utskrifter av journaler, intyg, remisser och brev efter diktat. Receptionsarbete är en del av tjänsten. Hos oss får du vana kollegor och självständiga, varierande arbetsuppgifter. Om dig Vi ser gärna att du som söker är utbildad medicinsk sekreterare eller är under utbildning. Du har goda kunskaper i svenska språket, medicinsk terminologi och gärna i engelska. Erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare och erfarenhet av vårdsystemet System Cross är meriterande. Vidare har du en god samarbetsförmåga och uppskattar varierande arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning och bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 122 jobb