Medicinsk sekreterare
Sök bland 88 lediga jobb som Medicinsk sekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi är en arbetsgrupp med 20 ordinarie medicinska sekreterare och några vikarier som bemannar och stöttar flera enheter inom Region Gävleborg. Vårt verksamhetsområde täcker akuten, internmedicin, kardiologi och paramedicin. Enheten sekreterare medicin i Hudiksvall består av 14 medicinska sekreterare som arbetar för verksamhetsområdena internmedicin, kardiologi och paramedicin. Nu har du som är medicinsk sekreterare möjlighet att jobba hos oss i Region Gävleborg, en arbetsplats där du får växa och utvecklas. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som en del av vårt team kommer du att få värdefull erfarenhet i en stimulerande arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att säkerställa en effektiv och kvalitativ vårddokumentation. Vi har ett pågående arbete i länet med att växla över administrativa arbetsuppgifter från andra yrkeskategorier till verksamhetsområdet sekreterare medicin. Som medicinsk sekreterare kommer du bland annat att arbeta med • vårddokumentation och registrering • diagnos- och åtgärdskodning • kvalitetsarbete med bevakning att registrering sker i våra olika system • post- och remisshantering, samt förberedelse för scanning • sedvanliga förekommande arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare. Hos oss får du • ett stimulerande och varierande arbete där du varje dag bidrar till en ökad patientsäkerhet i vården • vara del av en engagerad och trygg arbetsgrupp där vår styrka ligger i det goda och nära samarbetet med samtliga kollegor • möjlighet till distansarbete på max 50 procent efter överenskommelse, då uppdraget även kräver närvaro på plats. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är serviceinriktad och positiv, har viljan att lära nytt och bli en i vårt team. Arbetet kräver god förmåga till självständigt arbete, samarbetsförmåga, personlig lämplighet, hög flexibilitet och serviceanda. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare, vårdadministratör eller läkarsekreterare • ha god kunskap i svenska språket, både i tal och i skrift • ha god datorvana. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av vårat vårdadministrativa system Cosmic. Tidigare erfarenhet av arbetet är också meriterande men inget krav. Vi lägger stor vikt vid att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund: • Professionalism & ansvar. • Respekt & ödmjukhet. • Öppenhet & ärlighet. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Verksamhetsområde öron näs och hals bedriver akut och planerad öron-näsa-halssjukvård med mottagnings- och operationsverksamhet. Nu söker vi en medicinsk sekreterare till öron- näsa- halsmottagningen i Gävle. Det är en verksamhet med mottagnings-, avdelnings-, operations- och jourverksamhet. Förutom läkarmottagning har även sjuksköterskor och undersköterskor egna mottagningar. Vi som arbetar har kompetenser som läkare, sjuksköterska, undersköterska och medicinsk sekreterare. Vi sitter alla tillsammans på mottagningen vilket gör att vi har lätt för samverkan och dialog. ARBETSUPPGIFTER Du som medicinsk sekreterare har en nyckelfunktion som får helheten att fungera och du är viktig för oss. Tillsammans med kollegor och övrig personal kommer du att vara med och skapa samt upprätta en strukturerad och välfungerande administrativ organisation som är till gagn för våra patienter. Vi är sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, audionomer, tekniker/ingenjörer, specialpedagoger, hörselpedagoger och medicinska sekreterare som jobbar nära tillsammans. Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • vårddokumentation från både planerad mottagning samt jourmottagning • operationsberättelser, avdelningsdiktat samt registrering av diagnos- och åtgärdskoder • posthantering • remisshantering • kvalitetsarbete med bevakning att registrering sker och att ansvara för kvalitetsregister. Hos oss får du • arbeta dagtid måndag-fredag • möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan • arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor i en trivsam och patientfokuserad miljö. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, har en god organisationsförmåga samt ett gott bemötande. Vi ser att du är en person som uppskattar samt har lätt för att samarbeta med andra. Viktigt är att du kan arbeta självständigt såväl som i team. Du är öppen för förändring och utveckling och kan ta ett professionellt ansvar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i vårdprogrammet Cosmic. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Välkommen till Lycksele sjukhus, ett litet och modernt akutsjukhus i Västerbottens inland! Vi har ett bra samarbetsklimat mellan sjukhusets kliniker och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Tillsammans servar vi ca 40 000 invånare på en yta lika stor som Schweiz. Kirurg - ortopedmottagning ingår i kirurgiskt centrum södra Lappland tillsammans med akutmottagning, vårdavdelning, operation, centralsterilen, AN/IVA och helikopterverksamheten. Kirurg - ortopedmottagningen består av ungefär 25 medarbetare och tillsammans tar vi emot patienter inom ett brett kirurgiskt spektrum, allt från urologi till ortopedi och vi bedriver även endoskopiskverksamhet dagligen. Bredden genomsyrar hela verksamheten och ger dig möjlighet till att utvecklas både på bredden och djupet inom specifika arbetsuppgifter. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. Vi erbjuder ett omväxlande arbete som förutom journalskrivning också innebär bokning, remisshantering, rådgivning i 1177 och TeleQ. På Kirurgiskt centrum försöker vi ständigt förbättra vårt sätt att arbeta. Därför är idéer och förslag på förbättringsarbeten alltid välkomna. För oss är ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete viktigt för att öka trivseln bland medarbetarna och skapa en attraktiv arbetsplats. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. Eventuellt är du i senare delen av studierna inom vårdadministratörsutbildningen. I arbetet ingår mycket kontakter med såväl patienter, medarbetare, som andra vårdgivare vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. Rekrytering sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Om oss På Capio Vårdcentral Ystad har vi samlat all vår kunskap under samma tak vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på cirka 40 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra ca 13 400 listade patienter – idag och genom hela livet. Vårdcentralen är centralt belägen i Ystad med närhet till både centrum och havet. Det är lätt att ta sig till oss med tåg och lokalbuss och vi har goda parkeringsmöjligheter för dig som åker bil. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi erbjuder dig ett utvecklande och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. I uppdraget som medicinsk sekreterare innebär det att du arbetar med vanligt förekommande arbetsuppgifter samt arbete i reception. Hos oss på Capio använder de flesta av våra läkare en AI-baserad lösning för anteckningar i journal (Tandem), så det är mindre journalskrivning. Vi värnar om nytänk, utveckling och digitalisering. Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi välkomnar nu dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) eller 400p (YH) alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Fördel om du har utbildning inom diagnoskodning. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Kunskap i PMO, Medspeech, PASiS, och QlikView är meriterande likaså om du har ett intresse för digitalisering. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-07-03 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vi söker två medicinska sekreterare till Psykiatri Nordväst, en medicinsk sekreterare till Visionsgatan 70 A och en medicinsk sekreterare till Centrummottagningen i Solna centrum. Arbetsbeskrivning Vi arbetar i administrativt team på Visionsgatan, Centrummottagningen och heldygnsvården Danderyds sjukhus, vilket innebär att vi förväntas vara förstärkningsresurs över enheterna. Arbetsuppgifter är omväxlande med journalskrivning, KVÅ-registrering, remiss- och väntelistebokningar, telefonservice, receptions- och kassaarbete, administrativ service åt behandlare samt arbetsuppgifter där våra kunskaper behövs som medicinska sekreterare. Eventuellt kan distansarbete någon dag/vecka erbjudas. Beställning av diverse kontobehörigheter, hantera reservkort, larm och nycklar. Personalrapportering i Heroma. Kvalifikationer och personliga egenskaper Ett krav är att du är utbildad medicinsk sekreterare. Erfarenhet av psykiatrisk verksamhet och intresse för vår patientgrupp är önskvärd. Du trivs med att ge god service till både kollegor och patienter samt känner dig bekväm i patientkontakter i både reception och via telefon. Du är nyfiken, tycker om att lära nya saker och bidrar till god stämning på mottagningen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Goda IT-kunskaper tillmäts stor betydelse. Gärna kunnig i KVÅ-registrering. Erfarenhet av remisshantering och vårdgaranti. Gärna kunskap om Raindance och fakturor samt personalsystemet Heroma. Du är flexibel, prestigelös, samarbetsvillig och kan vid behov rycka in där det behövs. Du har mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Villkor Båda tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Förmåner Vi erbjuder generösa förmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimma, fri öppen sjukvård, förmånliga försäkringar och utökat antal semesterdagar för dig över 40 år. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen samlas primärvård, tandvård och sjukhusvård i en gemensam förvaltning och organiseras därunder i läns- och närsjukvårdsområden. I Närsjukvårdsområde Skellefteå ingår Akutmottagningen, Medicinsk och geriatrisk klinik, Rehabcentrum, Psykiatriska kliniken samt Primärvården i Skellefteå och Norsjö kommun. Tillsammans skall dessa verka för god, nära vård. Hos oss blir du en del av en klinik där vårdplatserna är fördelade utifrån medicinska och geriatriska inriktningar. Huvuddelen av inläggningarna är akuta och sker via akutmottagningen. Öppenvårdsverksamheten består av medicin-, geriatrik- och dialysmottagningarna. Inom medicinmottagningen finns också dagvårdsverksamheter samt fysiologiskt laboratorium. Till kliniken hör också en Forskningsenhet vilket är unikt för ett länsdelslasarett. Arbetet på medicinsk och geriatrisk mottagning sker i team som har fokus på olika diagnoser för att ge patienterna bästa möjliga vård. I teamen arbetar sjuksköterskor, läkare och andra yrkesprofessioner tillsammans för patientens bästa. Här kan vi erbjuda dig ett mycket roligt, omväxlande och betydande dagtidsarbete, måndag till fredag. Vi söker nu en medicinsk sekreterare till medicinsk- och geriatriskmottagning i Skellefteå och ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Arbetet som medicinsk sekreterare innefattar bland annat journalskrivning, remiss- och posthantering, registrering av provsvar och hantering av inkommande dokument. Även registerarbete och telefonservice ingår i arbetsuppgifterna. Våra arbetssätt präglas av teamarbete och de medicinska sekreterarna är en viktig del av helheten. Vill du ha varierande arbetsuppgifter, möta utmaningar och få möjligheten att växa i din yrkesprofession? Då ska du söka jobb som medicinsk sekreterare hos oss, en arbetsplats där dina kunskaper och ditt engagemang skapar förutsättningar för kvalitetssäkring av vårddokumentationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. För uppdraget krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete. Då vi i nuläget är i ett byte av journalsystem till Cosmic, ser vi gärna att du har erfarenhet därifrån. Som person uppskattar du att känna ansvar, samt trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och skiftande intensitet. Du har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du är van att organisera och strukturera din tid och dina arbetsuppgifter samt är flexibel och stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen men din ansökan! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Högsbo närsjukhus erbjuder en spännande arbetsplats där du får möjlighet att arbeta efter nya arbetssätt och där du kommer att vara en viktig del i införandet av nya innovativa arbetsformer för nära vård. Högsbo närsjukhus är ett så kallat smart sjukhus där vi kombinerar innovativa arbetssätt med framtidens IT-stöd för att möjliggöra vård med hög kvalitet med patienten i fokus. På sjukhuset finns dagkirurgiskt centrum, specialistcentrum med radiologi och provtagning för vuxna och barn. Högsbo närsjukhus är en viktig del i utvecklingen av närsjukvården i Göteborgsområdet. Vi på Högsbo närsjukhus söker dig som är engagerad och serviceinriktad för en timanställning som medicinsk sekreterare! Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande och självgående. Du är engagerad och har ett positivt förhållningssätt som bidrar till ett gott arbetsklimat. Din förmåga att hantera varierande arbetsbelastning och samtidigt ge patienter ett professionellt bemötande är en viktig del av din roll. Du är motiverad att ta dig an uppgifter, du ser lösningar, inte problem och har ett gott öga för att skapa och utveckla effektiva arbetssätt och rutiner. Du trivs med att arbeta i team där alla bidrar till smidiga lösningar och ett produktivt arbetsflöde. Varför jobba hos oss? Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där du är en viktig del av att skapa trygghet och kvalitet för våra patienter. Arbetet är varierande och stimulerande, och vi strävar efter att erbjuda dig som medicinsk sekreterare kvalificerade och utvecklande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare har du en viktig och koordinerande roll i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att inkludera: Journaldokumentation Patient- och diagnosregistrering samt bokningar i journalsystemet ELVIS Handläggning av in- och utgående remisser Telefonkontakt med patienter via Telia Ace Posthantering samt administrering av ärenden via 1177 Du är ansiktet utåt för våra patienter och deras anhöriga och har en nyckelroll i att skapa en trygg och välorganiserad vårdkedja. Arbetstider Måndag till fredag kl. 07.30–16.15. Helger och röda dagar är lediga. Arbetet sker på plats på mottagningen. Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen krävs: Avslutad 2-årig YH-utbildning som medicinsk sekreterare eller motsvarande utbildning Mycket god datorvana Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Meriterande kompetenser: Erfarenhet av liknande arbete Vana vid journalsystemen ELVIS och Melior Flexibilitet vad gäller arbetstider Välkommen att söka till oss och bli en del av vårt team! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi tillhör länsverksamhet kirurgi/urologi/ÖNH och har ett gott samarbete över hela kliniken. Totalt arbetar idag 20 medicinska sekreterare inom området Kirurgi/Urolog och ÖNH i Sundsvall. Våra medicinska sekreterare arbetar nära verksamheten och har en viktig funktion för att vi ska kunna bedriva en god och patientsäker vård. I och med vårt nya journalsystem finns möjligheter att få vara med när vi nu utvecklar nya arbetssätt och rutiner. Vill du bli en del av vårt team? Vi söker nu en medicinsk sekreterare för att utöka vårt team och tillsammans med oss fortsätta att driva verksamheten framåt. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, placeringsort i Sundsvall. Medicinsk sekreterare till Kirurgi och Urologi och ÖNH, Sundsvall Arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med: Journaldokumentation efter diktat Diagnosregistrering Remisshantering Övriga administrativa arbetsuppgifter Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en utbildning som medicinsk sekreterare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har goda kunskaper i medicinsk terminologi Det är meriterande om du Har tidigare erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare Har erfarenhet av journalsystemet Cosmic Är utbildad diagnoskodare För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Flexibel Samarbetsförmåga Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Gör skillnad. Varje dag. Söker du ett stimulerande och betydelsefullt arbete i en organisation som är i utveckling och där tvärprofessionellt arbete är en självklarhet? Vill du vara en del av ett team som ger behandling till barn och ungdomar med svår psykiatrisk problematik? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi välkomnar nu en medicinisk sekreterare till oss på Barn- och ungdomspsykiatrimottagning bipolär och psykos. Barn- och ungdomspsykiatrimottagning Bup mottagning bipolär och psykos ingår i verksamhetsområde barn- och ungdomspsykiatri Bup heldygnsvård och specialistmottagningar, och har ett regionalt ansvar för hela Bup Skåne. Mottagningen är ett specialiserat team som arbetar med bedömning och behandling av barn och unga under 18 år med bipolära tillstånd och psykos. Mottagningen är lokaliserad i Malmö och är samlokaliserad med en annan regional mottagning, Bup Trauma. Vi är ett litet team som består av en psykolog, en kurator, en läkare, en sjuksköterska, två skötare och en medicinsk sekreterare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är redo för nya utmaningar och vill bli del av ett team som hjälper och stöttar varandra! I tjänsten som medicinsk sekreterare erbjuds du ett varierande arbete med hög grad av delaktighet och ansvar. Du kommer ha ett tätt samarbete med alla yrkeskategorier i teamet. Det innebär bland annat att du ger administrativt stöd och service till såväl medarbetare som vårdgrannar, patienter och anhöriga. Dina arbetsuppgifter omfattas av bland annat dokumentation och patientregistrering i befintliga system såsom Melior, Pasis och VÅPS. Remisshantering, registrering, 1177, kallelser och bokning av patienter, intyg samt receptionsarbete. Utöver detta kopplas andra ansvarsuppgifter på beroende av kunskap och intresse. Du är ensam sekreterare i teamet men kommer ha samarbete med den medicinska sekreteraren på Bup Trauma. Digitalisering är ett fokus för både mottagningen och hela Region Skåne. Besök via internet, taligenkänning, tid bokning online och SDV är sådant som står på agendan att införa. Därför välkomnar vi särskilt dig som är intresserade av att utvecklas inom digitalisering. Till din hjälp har du hela teamet men också andra sekreterarkollegor runt om i vår organisation. Vi ger dig även goda möjligheter att påverka och utvecklas som medicinsk sekreterare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY/400p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har även goda kunskaper i svenska, både tal och skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Vi använder oss av systemen Melior, Våps och PASIS och ser gärna att du har kunskaper i dessa system. Vidare ses allmänt god IT-vana i digital miljö som meriterande. För att lyckas i din roll är du som person flexibel, samtidigt som du kan sätta egna ramar utifrån de rutiner och beslut som fattas. Du har lätt för att se helheten, anpassa dig efter ändrade omständigheter och har förmåga att kunna hantera och prioritera när tempot är högt. Därtill har du en god servicekänsla och ett genuint intresse för människor med patienten i fokus. Du värdesätter ett arbete som präglas av eget ansvar, delaktighet och självständighet. För att trivas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, har god kommunikationsförmåga och är trygg i din yrkesroll. Då vi arbetar i team förutsätter vi att du har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är ansvarsfull och trivs väl med att arbeta både individuellt och i team. Vi är måna om att hitta rätt person för uppdraget och kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vid en eventuell anställning görs kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering planeras intervjuer att hållas 22/8. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ambulanssjukvården i Norrbotten omfattar 15 ambulansstationer och ingår tillsammans med fem akutmottagningar och den luftburna ambulanssjukvården i verksamhetsområdet Akut omhändertagande. Vårt primära uppdrag är att erbjuda bästa möjliga omhändertagande vid allvarliga och livshotande sjukdomstillstånd och olycksfall. Utöver det utför vi även överflyttningar av patienter mellan vårdinrättningar inom och utom länet. Vi sökerVi söker dig med gymnasieexamen med utbildning inom administration. Goda kunskaper i data, exel, word samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt B-körkort. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med schemaplanering i Timecare och har man vana av det och som administratör. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, initiativtagande och har en problemlösande förmåga. Du tar ansvar för din uppgift och ser helheter och tar häsnyn till det större perspektivet. Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Det här får du arbeta med Som administratör inom ambulanssjukvården Norrbotten jobbar du tätt med din kollega och enhetschef på stationerna med administrativa uppgifter, du tillsammans med din kollega är också dom som är spindeln i nätet för schemaplaneringen för våra medarbetare inom ambulanssjukvården. Det här erbjuder vi dig - Vi erbjuder dig introduktion och handledning inför dina arbetsuppgifter - Utbildning för att klara av schemahandläggning och alla våra system - Personlig utveckling - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 88 jobb