Planeringsarkitekt/Fysisk planerare

Sök bland 7 lediga jobb som Planeringsarkitekt/Fysisk planerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Planarkitekt och planarkitekt med samordnaransvar

Är du en kreativ och engagerad planarkitekt som vill arbeta med detaljer såväl som helheten i spännande stads- och samhällsutvecklingsprojekt och vara med i förverkligandet av framtidens Leksand, kan det här vara jobbet för dig! Leksands kommuns Plan- och kartavdelning söker nu två nya kollegor, en planarkitekt och en planarkitekt med samordnaransvar.  Höjdpunkter med jobbet: • Möjligheten att vara en del av spännande projekt som formar samhället för framtiden. • Samarbeta med dedikerade och inkluderande kollegor. • Vara en del i ett team med där vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser. Dina arbetsuppgifter Som planarkitekt i Leksand ansvarar du för och projektleder planuppdrag genom hela planprocessen från vision till färdigt planförslag och kommer arbeta med många spännande och utmanande uppgifter. Du kommer arbeta med både detalj- och översiktsplanering och vara en viktig del av samhällsutvecklingen i Leksands kommun där du arbetar i nära samarbete med dina kollegor inom detalj- och översiktsplanering, exploatering, strategisk planering, bygg och miljö m.fl. Arbetet innebär förutom täta kontakter med medarbetare även kontakter med politiker, allmänheten samt offentliga aktörer som t.ex. länsstyrelsen, markägare och konsulter. Tjänsten som planarkitekt med samordnaransvar innebär även att du ger direkt stöd och coachar övriga planarkitekter i deras projekt och dagliga arbete med bland annat planrelaterade bedömningar och avvägningar samt i kontakten med interna och externa parter så att det sker samordnat, enhetligt och rättssäkert. Tillsammans med plan- och kartchef och övriga teamet identifierar och arbetar du med utvecklingsfrågor, effektivisering och förbättring av det dagliga arbetet för att sedan processleda framtagande och vidareutveckling av beslutade arbetssätt, rutiner och metoder samt bidrar med situationsmässiga tolkningar och bedömningar av praxis. Detta är två heltidstjänster tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning och möjlighet till distansarbete finns. Din profil • Vi söker dig som är högskoleutbildad planeringsarkitekt, landskapsarkitekt, samhällsplanerare eller motsvarande med inriktning mot fysisk planering eller har annan utbildning som av arbetsgivaren anses motsvarande. • Du har erfarenhet av att arbeta med samhällsplanering och har god kunskap i plan- och bygglagen och miljöbalken. • Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, då arbetet innebär att skriva och kvalitetssäkra olika underlag och dokument. • I rollen som planarkitekt med samordnaransvar söker vi dig som dessutom har några års erfarenhet av gruppledarskap och coachning där du drivit projekt kopplade till fysisk planering. Vi söker dig som är drivande och engagerad, arbetar strukturerat och lösningsfokuserat samt trivs med att arbeta i team. Ditt relationsskapande förhållningssätt är en viktig förutsättning för att skapa goda resultat och ett bra samarbete. Din förmåga att göra avvägningar mellan olika frågor i planprocessen är en styrka i ditt arbete. Du kommer med nya angreppsätt och arbetar mål- och resultatfokuserat, kan omsätta idéer till verklighet. För tjänsterna krävs att du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt samt är noggrann med kvaliteten. Du är vidare en trygg, stabil person med god samarbetsförmåga.   Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du både får möjlighet till stort eget ansvar och till ett gott samarbete med dina kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är en förutsättning för tjänsten. Om arbetsplatsen Genom progressiv samhällsplanering bidrar sektor samhällsutveckling till att skapa en attraktiv kommun där både yngre och äldre har goda levnadsförutsättningar med tillgång till goda livs- och boendemiljöer samt rikt och aktivt kultur, idrotts – och friluftsliv. Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang. Sektorn består av sju avdelningar; plan- och karta, strategisk planering, näringsliv, myndighet, tillväxt, kultur samt fritid och totalt är vi ca 75 anställda.  Inom plan- och kartavdelningen är vi 9 medarbetare samt chef som arbetar teambaserat kring våra uppdrag. Vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser inom teamet – det skapar arbetsglädje! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare.  På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Din ansökan vill vi ha senast den 8:e maj. Ansökningar granskas löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Projektanställd översiktsplanerare

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. Höörs kommun har vuxit snabbt och det är dags för en ny överiktsplan. Nu behöver vi forma laget som tar fram planen. Som projektanställd översiktsplanerare kommer du att höra till strategiska enheten på samhällsbyggnadssektor. Strategiska planeringschefen kommer att vara din närmaste chef och kommer även att projektleda arbetet med ny översiktsplan. Dina närmaste kollegor kommer att vara samhällsplaneraren och kommunekologen, som båda ingår i projektgruppen för översiktsplanen. Du kommer också att ha ett nära samarbete med andra funktioner i kommunförvaltningen, såsom planarkitekter, tekniska funktioner och kommunikatörer. Samhällsbyggnadssektor hanterar hela planeringskedjan från översiktsplan och markinköp, via detaljplan till bygglov och exploatering. Även utveckling av friluftslivet ligger under samhällsbyggnadssektor. Vi arbetar nära varandra och har ett prestigelöst klimat där vi hjälps åt att lösa samhällsbyggnadsfrågorna för kommunens bästa. ARBETSUPPGIFTER Som projektanställd översiktsplanerare kommer du att ingå i en tajt projektgrupp med uppdrag att ta fram en ny översiktsplan. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att: - Genomföra tematiska utredningar av planeringsfrågor - Författa planförslag (text) - Genomföra omvärldsanalyser och dra slutsatser av konsultrapporter - Analysera samhällsutvecklingen utifrån statistiska underlag - Producera kart-data (med stöd av GIS-enheten) - Ta fram kommunikationsmaterial (text, bild, layout) - Presentera utredningsresultat och planförslag för kollegor, styrgrupp, invånare etc. - I övrigt bidra till projektets framdrift genom att hugga i där det behövs inom ramen för projektet. KVALIFIKATIONER Du behöver ha utbildning som samhällsplanerare, arkitekt, planeringsarkitekt, landskapsarkitekt eller motsvarande. Det är meriterande om du har arbetat med planering i kommun, region eller länsstyrelse. För att lyckas med uppdraget behöver du: - Vara duktig på att skriva - Vara strukturerad och ha god förmåga att hålla ordning och reda - Vara självgående och kunna driva dina arbetsuppgifter framåt - Ha erfarenhet av att arbeta i GIS - Tala och skriva svenska obehindrat Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att genomföra utredningar och/eller författa planförslag - Kunskaper i Adobe-sviten (Indesign/Illustrator/Photoshop). Du behöver ha B-körkort. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande rekrytering. Skicka gärna din ansökan så snart du har möjlighet! Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att vi kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Project Manager Scandinavia till New Yorker

"Dress for the moment." is more than just a slogan for us. NEW YORKER makes fashion for real moments. We are looking for employees with passion, the courage to innovate and enjoy creativity. Employees who drive us forward with their personality and enthusiasm and constantly inspire us to take the next step. Are you looking to join an attractive and dynamic company where you can make a difference every day? Then start your career in New Yorker and one of the most beautiful industries in the world! We open around 100 stores every year. Our experts in Rental and Energy Management, Store Construction, Planning, Facility Management and Commercial Management ensure that our stores and all other business premises, warehouses and offices are professionally converted, maintained and managed. This requires not only organizational talent, but also manual dexterity About the job As a Project Manager, you will be responsible for our new construction and renovation projects. You will ensure that the projects are on time, within budget and to agreed quality standards. You will have close contact with our Expansion Manager and our Area Facility Manager and you will report directly to New Yorker's Management in Germany. Excellent written and spoken German and English skills and the willingness to travel is a must to thrive in this job. About the role • Management of challenging projects in the area of store construction including coordination and supervision of construction work in the Scandinavian countries • Develop detailed project plans. Coordinate all aspects of the projects, including resources, timelines, contractors and suppliers. Manage communication and negotiations with all parties involved • Evaluation of rental agreements from a structural perspective • Calculation of construction services • Manage and be responsible for project budgets and financial reporting. Ensure that all projects are according to quantitative and qualitative specifications • Monitor and ensure that all project tasks meet applicable quality standards and regulations. Conduct regular quality reviews and make adjustments as necessary • Obtaining official approvals • Manage and interpret risks and issues across the projects • Handover of construction projects to Maintenance and Sales About you • Strong knowledge of project management principles and practices • Completed studies (Bachelor) in the field of construction management, architecture, engineering or comparable fields • Ability to work effectively on multiple, concurrent or competing projects • In-depth knowledge of building contract law and building regulations law • Financial awareness and budget management experience • Project and time management skills • Sound knowledge of construction management, ideally in the area of branch construction • Leadership skills, strong communication skills and hands-on mentality • Unrestricted willingness to travel • Excellent written and spoken German and English skills  We offer • Attractive earning potential • Corporate benefits which will reward your hard work, motivate you and inspire you to work  • Flexible working hours • Many development prospects and career opportunities • Collective agreement Svensk Handel/Unionen • We’re an inclusive employer. We celebrate and value different backgrounds and cultures. Our diverse people and perspectives give us a range of skills which are recognised and respected – whatever their background.  Additional information Start: As soon as possible Location: Malmö or Stockholm Contract Type: Permanent, fulltime Salary: By agreement A B-driving license is required as the job involves some travel  The application must include • Resume in German • Relevant grades and certificates. • A brief description in German of a maximum of 2 pages, in which you describe your experience, background and skills related to the position applied for that will make you the most suitable candidate.   Application: Applications are reviewed as soon as they are received. We do not handle applications that come by post or email, only through our website: https://jobs.newyorker.de Closing date: 10.04.2024. Selection and interviews will be conducted on an ongoing basis and the position may be filled before the deadline.  If you should have any questions please contact: Anna Rozacka, Recruiting Specialist [email protected]  We would love to have you on the team!   About New Yorker NEW YORKER is an international family owned retail company in the field Young Fashion with more than 1200 stores in 47 countries worldwide. Over 16,000 employees work at this forward-thinking company, which places great emphasis on cooperation and cohesion. Our passion for fashion, drive and efficiency have allowed us to be a part of the fashion world for more than 40 years

9 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Planarkitekt/Fysisk planerare

Välkommen till Bergs kommun. Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Om du är nyfiken på vilken bergsliv som passar dig så får du snabb vägledning via vårt quiz. Välkommen att hitta ditt drömliv i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vi söker nu en planingenjör/planarkitekt/fysisk planerare till vår verksamhet i Berg och Härjedalens kommuner. Vi letar efter dig som vill arbeta med serviceinriktad och förtroendeingivande myndighetsutövning. Arbetsuppgifter Som planarkitekt hos oss i Berg och Härjedalen är ditt huvudsakliga uppdrag att ta fram och pröva planförslag enligt beviljade planbesked. Det innebär bland annat att upprätta plankartor, planbeskrivningar och illustrationer. Du kommer vara en viktig del av vår detaljplanegrupp som arbetar gemensamt och projektinriktat med detaljplanering i ett stort antal planer parallellt. Arbetet bygger mycket på samverkan med andra yrkesgrupper, samt att kommunicera med kommuninvånare, politiker och myndigheter. Hos oss är samarbete centralt och vi arbetar dagligen för att hjälpa varandra att lyckas i vårt gemensamma uppdrag. Våra kommuner är landsbygdskommuner med besöksnäring vilket ger en stor variation i de uppdrag vi arbetar med. Just nu har vi större projekt inom både tätortsutveckling med skolor, centrum och bostäder samt utveckling av våra skiddestinationer. Vi söker dig som tillsammans med oss kan och vill driva planprojekt från idé till färdig plan! Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fysisk planering, arkitektur med inriktning stadsplanering, samhällsplanering eller motsvarande område som arbetsgivaren bedömer vara likvärdigt. Du har minst ett par års erfarenhet från arbete med prövningar av planförslag och framtagande av handlingar till detaljplaner. Goda kunskaper inom Plan- och bygglagen samt Miljöbalken är ett krav. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift, samt körkort för personbil (B-körkort). Vi ser också att du är en van användare av något ritprogram/3D-modellering samt av Officepaketet. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av MyCarta/MyCartaplan, samt ByggR som är vårt ärendehanteringssystem.  Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har tidigare erfarenhet med arbete från annan samisk förvaltningskommun eller har kunskap i sydsamiskt språk eller kultur. Personliga egenskaper För att trivas hos oss behöver du vara initiativtagande och lösningsorienterad. Samarbetsförmåga är centralt, och du behöver trivas med att arbeta i grupp samt att föra dialoger med både medborgare, exploatörer och politiker. Det är viktigt att du både självständigt och tillsammans kan strukturera och prioritera arbetsuppgifter, eftersom arbetet sker i flera parallella processer. Den här tjänsten passar dig som är: • helhetsorienterad och strategisk med förmåga att se helhet, sammanhang och konsekvenser • flexibel och resultatinriktad med förmåga att hitta rätt nivå för att nå önskvärt resultat • kommunikativ, både i bild, tal och skrift • stabil och trygg i dig själv • lyhörd, serviceinriktad och prestigelös med förmåga att samarbeta samt att bygga och upprätthålla förtroendefulla arbetsrelationer. Om oss Kommunerna Berg och Härjedalen har en gemensam miljö- och byggavdelning med gemensam miljö- och byggnämnd. Sammanlagt är vi cirka 55 medarbetare som arbetar med frågor inom plan, bygg, miljö, livsmedel, alkohol och geodata. Våra lokalkontor finns på orterna Svenstavik, Hackås, Sveg, Hede, Vemdalen och Funäsdalen. Då kontoren ligger relativt långt från varandra utförs stora delar av arbetet via Teams och andra digitala kommunikationsverktyg. Som planarkitekt hos oss kommer du själv att kunna påverka vilket av våra kontor du har din placering vid. Inom detaljplanering är vi en liten arbetsgrupp med brett kunskapsspann som arbetar gemensamt med alla detaljplaner. Vi har arbetsmöten flera dagar i veckan för att planera, stämma av, dela upp uppgifter och arbeta. Vi har detta arbetssätt för att kunna göra gemensamma bedömningar och val, täcka upp för varandra och samtidigt möjliggöra ett varierande arbete där alla är delaktiga. Idag är vi tre medarbetare som arbetar med detaljplaner på heltid. Kommunens stadsarkitekt ingår i arbetsgruppen och arbetar med detaljplanefrågor på deltid. En av våra medarbetare ska sluta och gå vidare till nya utmaningar, varför vi söker en ny kollega.  Ansökan I din ansökan vill vi att du, utöver CV och personligt brev, bifogar plankarta och planbeskrivning från två projekt du arbetat med. Beskriv även din roll i projekten.  Urval och kallelse till intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. Det innebär att annonsen kan komma att tas bort innan ansökningstiden går ut. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss kommer du att arbeta nära kollegor, exploatörer och politiker i en expansiv fjällmiljö. Vi erbjuder semester- och pensionsväxling, och har även en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden tillgänglig för alla våra tillsvidareanställda. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Miljö- och bygg i Berg och Härjedalen! Kontaktinformation Tina Blomster, Planchef, +46 0687-16551 Fackliga representanter, Kommunväxeln, 088716100 Arbetsplats Skolvägen 1 840 40 Svenstavik

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Sommarjobbare inom Samhällsbyggnad

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen. Beskrivning Vill du som studerar till fysisk planerare, samhällsplanerare, stadsplanerare eller motsvarande spendera sommaren i norra Norrland, uppleva nätter utan mörker och jobba med en fördjupad översiktsplan? Då bör du söka denna tjänst som sommarjobbare inom samhällsbyggnad på Arjeplogs kommun. Tanken med tjänsten är att du som får den kommer jobba vidare med en fördjupad översiktsplan över en av kommunens tätorter. Planen har inte varit ute på samråd utan är i sin linda genom att några inledande dialogmöten har hållits med invånare, näringslivet och samebyn. Även om majoriteten av arbetet går ut på att jobba med FÖPen kan det även bli tal om andra uppgifter kopplade till samhällsbyggnad och kommunal verksamhet. Som person kan du arbeta relativt självständigt, strukturerat och kunna ha ett övergripande tänk kring planering. Eftersom vi är stora till ytan men få invånare gäller det också att ha ett glesbygdsperspektiv. Vi välkomnar dig som går första året på kandidaten till sista året på mastern. Kunskaper inom GIS är meriterande och ännu bättre om du dessutom tycker det är roligt. Övrigt Tillträde 2024-06-06 eller enligt överenskommelse Varaktighet till och med 2024-08-20 eller enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad heltid Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

25 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Produktionsplanerare

Om jobbet Northcon söker en produktionsplanerare för placering hos kund i Västerås. Har du ett par års erfarenhet i rollen som planerare och söker nya utmaningar? Då är det kanske just dig vi söker! Vanliga arbetsuppgifter Som produktionsplanerare kommer du bland annat att: - Ta fram, följa upp och analysera produktions planer - Följa upp satta mål och nyckeltal för ditt produktions avsnitt - Identifiera, utreda och åtgärda eventuella avvikelser - Säkerställa att material och produkter finns eller fylls på Kvalifikationer - Högskoleingenjör eller Civilingenjör - Minst ett par års erfarenhet som planerare - Förmågan att identifiera och lösa problem - Kunskaper i SAP - Talar och skriver engelska och svenska obehindrat Varför ska du välja Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar inom kort. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Product Manager Residential

We develop and manufacture turnkey energy storage solutions, based on lithium-ion battery technology. Our goal is to engineer technology that both stores and optimizes energy as we shift towards more efficient energy usage and renewable energy sources on a global scale. You’ll have the opportunity to work with exceptional engineers, scientists, developers and more to pave the way for the next big leap in the energy industry through our battery energy storage and optimization systems. Now we are hiring a Product Manager Residential to our skilled PMO team. The Product Manager for residential is responsible for Polarium’s Energy Optimization solution  The position is to be based at the Polarium headquarter in Stockholm. Responsibilities: - Responsibility to maintain and grow the residential technology strategy together with stakeholders and customers.  - Takes ownership of the product(s) part of Polairum’s residential offering, battery, Hybrid inverters, Smart meter, Optimoizers, EV charging, - Drives, defines, refines, and redefines the product solutions - Develop product roadmap for the residential product line  - Perform business development to create new strong offerings with clear value adding features - Have control of GM%, STD cost and STD price for all products in the product area.  - Follow up outcome of product investments  - Ownership of product packaging and pricing - Be the link between the different parts of the organization, especially Sales and R&D - Conducts regular sessions with stakeholders for effective information sharing - Support Business Area Management and sales channel partners with domain knowledge - (Qualifications and experience: - Strong knowledge of managing complex hardware products.  - Strong understanding of the commercial case for energy storage across markets now and in the future. - Knowledge of the whole product lifecycle, from conceiving a product, through development and manufacturing to retirement.   - Specific knowledge of key technologies used in batteries.  - Specific knowledge of the global energy market and regional differences - Previous experience from Product Manager role required We see that you are: - Demonstrated ability to build structure and processes. - An entrepreneurial mind, confident, down to earth and a self-starter. - Relational with good ability to build and maintain strong relationships within the company - Result-oriented, disciplined, and structured with a strong business focus. We offer - Bonus system - Maximized wellness contribution - Five extra flexibility days - Pension and health insurance Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!

8 januari 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024