Privatekonom

Sök bland 3 lediga jobb som Privatekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

AML Officer på deltid

Vill du arbeta med att motverka förekomsten av penningtvätt & terrorismfinansiering? AML-teamet på NOBA söker nu dig som har lite tidigare erfarenhet inom just AML-utredning och som harett stort intresse och engagemang för området. Förhoppningsvis ser du också din framtida karriär inom bank och finans. Det kommer att finnas möjlighet att arbeta heltid från juni till mitten på augusti samt fortsätta arbeta deltid (cirka 10h/vecka) under terminerna. Om rollen I denna roll ingår du i vårt AML-team som består av 8 heltidare och 2 deltidare.I gruppen arbetar vi med samtliga typer av kunder och larm. Arbetet är omväxlande och här erbjuds du en bredd och möjlighet att delta i olika AML-relaterade projekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att granska och analysera transaktioner, med syfte att motverka penningtvätt & terrorismfinansiering. I arbetsuppgifterna ingår även utredning av larm och rapportering vid misstanke om finansiell brottslighet. Du kommer även att stötta våra AML-specialister med arbete kring regelsättning i vårt transaktionssystem. Rollen innebär mycket interna samarbeten inom avdelningen men även med bland annat Compliance, Customer Operations och Legal. Du kommer även att ha direkt kontakt med våra kunder.Vi söker dig som: Har minst 6 månaderserfarenhet av AML-utredning och därmed har kunskap i AML-regelverk och hur dessa tillämpas. Har erfarenhet av rapportering till Finanspolisen. Har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% i minst 1 år till. Kan arbeta heltid vecka 29, 30 och 31. Talar och skriver obehindrat på svenska & engelska, kan du spanska är det meriterande. Vem vi tror att du är:Vi söker dig som är analytiskt lagd med förmåga att bearbeta och analysera information för att kunna identifiera misstänkta mönster. Det krävs även att du har förmåga att kunna fatta snabba beslut och agera om du upptäcker ett avvikande eller misstänkt kundbeteende. Du är kommunikativ och kan förmedla information till andra människorpå ett tydligt och pedagogiskt sätt är viktigt.Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information:Start: 1 juni eller tidigare enligt överenskommelsePlats: Gävlegatan 22, StockholmAnställningsform: Särskild visstidsanställningOmfattning: Deltid, vid behovArbetstider: 8.30-17Timlön Ta chansen och följ med på en utvecklande resa med oss på banken med stort och snabba .Vad händer när du har skickat in din ansökan?Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sök men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncist som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till underFAQ. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare.Vi ser fram emot din ansökan! NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Sparbanken Skåne söker Kundansvarig Rådgivare Företag

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Till Bankområde Mellersta söker vi en erfaren affärs- och resultatinriktad kollega som ska arbeta som Kundansvarig rådgivare företag. I bankområdet är vi 25 kollegor som brinner för företagsaffären och som arbetar nära vår lokala marknad. Du kommer att utgå från vårt kontor i Eslöv och arbeta med våra företagskunder i Eslöv och närliggande kommuner. Om tjänsten I tjänsten som Kundansvarig Rådgivare Företag arbetar du med en befintlig kundbas, men knyter också an nya kunder till banken genom aktiv prospektbearbetning. Du arbetar självständigt med hela företagsaffären och skapar nätverk och kompetens runt kunden genom ett nära samarbete med bankens specialister. Som Kundansvarig Rådgivare Företag möter du kunden på kundens villkor och att besöka befintliga och blivande kunder är en naturlig del av ditt arbete. Du är aktiv på den lokala marknaden och representerar banken i nätverk och på lokala event. Din profil Du är en utåtriktad, analytisk och engagerad person som drivs av att göra affärer. Du arbetar strukturerat och kan hålla fokus i ditt arbete för att nå bästa resultat för både banken och dina kunder. Det är viktigt för dig att skapa goda relationer med kunder och kollegor. Du lever bankens värderingar och vill bidra till att nå bankens uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen du ska arbeta tillsammans med. För att lyckas i rollen behöver du ha några års erfarenhet från liknande yrkesroll. Krav för yrkesrollen är Swedsecs Rådgivar- och Bolånelicens. Eftersom du kommer att vara verksam på flera orter inom bankområdet är körkort ett krav. Varför ska du jobba hos oss? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Vi är certifierade som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work® och rankas som Sveriges femte bästa arbetsplats bland stora företag alla kategorier. Vi vilar tryggt i våra värderingar – var öppen, ta initiativ, vinn förtroende. Dessa värderingar speglar hur vi jobbar tillsammans, men också hur vi arbetar med våra kunder. Som sparbank går delar av vår vinst tillbaka till den bygd där vi tillsammans bor och verkar. Välkommen med din ansökan! Ansök senast den 5 maj med ett personligt brev samt CV. Motivera tydligt i din ansökan varför du söker och vad du kan bidra med i rollen och till Sparbanken Skåne. Urval kan ske löpande. Personprofilstester och bakgrundskontroller ingår i rekryteringsprocessen Har du frågor om tjänsten kontakta Adam Hoff, Företagschef telefon 0413-29549. Kontaktperson för Finansförbundet är Joacim Hansson telefon 0413-29531. Kontaktperson för SACO är Kristina Månsson telefon 044-13 82 77 Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta! Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se

17 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kundansvarig Företag till vårt kontor i Helsingborg

Har du en passion för att göra affärer och bygga relationer?Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Utveckla affären för våra företagskunder i Helsingborg och Nordvästra Skåne. Skräddarsy lösningar för våra kunder i nära samarbete med bankens specialister. Driva prospektering samt representera Swedbank i lokala nätverk och event. Utvecklas och ha kul med kompetenta och drivna kollegor. I denna roll behöver du: Gedigen erfarenhet av företagsaffären och kreditgivning till företag. Stark drivkraft och förmåga att arbeta strukturerat, målinriktat och affärsmässigt. Stort engagemang och en mycket god analytisk förmåga. Lätt för att skapa relationer med både kunder och kollegor och trivas med att representera bankenexternt. En relevant akademisk examen inom ekonomi, finans eller motsvarande. God muntlig och skriftlig framställning. Swedsec Rådgivarlicens. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär Flexibla arbetsmöjligheter Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner "Bli en del av vårt team och... få möjlighet att jobba med ett av bankens mest prioriterade kundsegment. Jag erbjuder dig ett spännandeuppdrag där du tillsammans med härliga kollegor får möjlighet att utvecklas, bygga upp något nytt ochsamtidigt själv vara med och påverka din vardag i stor utsträckning. Anslut till ett gäng som drivs av att varje månad uppnå våra mål. Detta genom att tillsammans göra affärersom ger resultat. Engagemang och delaktighet är hörnstenar hos oss, att skapa en arbetsmiljö som främjardetta ger de bästa förutsättningarna att gemensamt nå våra mål och utveckla företagsaffären i NordvästraSkåne. Emil Lennartsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-04-26.Arbetsplats:Helsingborg Kontaktpersoner Rekryterande chef:Emil Lennartsson, 0431–415 292 SACO:Camilla Ivarsson, [email protected] Finansförbundet:Åke Skoglund [email protected] Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

8 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024