Produktionsekonom
Sök bland 9 lediga jobb som Produktionsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara med nära våra kunder och säkerställa kommunikation och kundhantering som ger bästa förutsättningarna för en expansiv region och en hållbar utveckling? Då kan det här vara rollen för dig! För att klara klimatutmaningarna behöver vi hitta nya lösningar – nya vägar. Det är där du kommer in. Vi söker en enhetschef som med ny energi vill vara med på vår resa framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och att bygga karriär inom företaget. Följ med på Resan mot noll! Din roll Som enhetschef på Nätmarknad – Kund och kommunikation ansvarar du för samordning av dialogen med våra kunder och att koordinera kommunikationen med dem i samråd med kommunikationsavdelningen. Din enhet ansvarar för att Mälarenergi Elnäts kunder får ett likvärdigt och gott bemötande. I din roll ingår att agera representant för Mälarenergi Elnät i några av våra allra viktigaste och mest aktuella frågeställningar, såsom prissättning av elnätsavgifter. I rollen ingår även ett operativt energicontrolleransvar där du budgeterar och följer upp nätintäkter och nätförluster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Du ansvarar för att leda och utveckla en enhet som; • Har kundkontakt för att stötta kunder second line efter vårt koncerngemensamma kundcenter • Administrerar kundförändringar i bakomliggande system • Hanterar skadestånd och utredningar kopplat till mätarförväxlingar • Planerar och följer upp extern kommunikation i samråd med funktionen kommunikation på koncernen • Prissättning eldistribution och elanslutningar • Budgeterar och följer upp nätintäkter och nätförluster Tillsammans med avdelningschef och avdelningens andra enhetschef bildar ni en ledningsgrupp som kommer arbeta tätt tillsammans för att leda medarbetarna framåt. Vi söker dig För denna tjänst ser vi att du har en akademisk utbildning med teknisk inriktning. Det är meriterande om du även har studerat med inriktning ekonomi. Vi ser även att du har några års erfarenhet av ledarskap där du varit med om att leda förändring och utveckling. Vi ser även positivt på om du har tidigare erfarenhet av att jobba nära kunder. Du har ett intresse för ekonomi och affärsmässiga frågeställningar och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med prognostisering och ekonomisk uppföljning i någon form. För att trivas i rollen behöver du tycka om kommunikation och att jobba med människor. I och med att rollen innebär mycket kundkontakt så behöver du även ha lätt för att uttrycka dig pedagogiskt och uppskatta kommunikation och nätverkande. Du bör finna glädje i att vara med och påverka hur vi uppfattas både som elnätsföretag och som arbetsgivare. I ditt ledarskap är du trygg och det är viktigt för dig att vara närvarande, kommunikativ och tydlig för att få dina medarbetare att trivas och utvecklas. Du bidrar ofta med att tänka utanför boxen och tycker om att hitta nya vägar fram. Du uppskattar en prestigelös laginsats för att nå nya möjligheter, tillsammans. Det här är vi, dina kollegor Enheten Kund och kommunikation består av 5 medarbetare som arbetar med kundfrågor. Vi har gemensamt stor erfarenhet av energibranschen och brinner för att hjälpa kunden. Vi söker nu en enhetschef med energicontrolleransvar som med ny energi vill lösa framtidens utmaningar tillsammans med oss. Vi erbjuder dig Hos oss får du en trygg anställning med bra arbetsvillkor. Vi tror på balans mellan jobb och fritid. Du har alltid möjlighet att utvecklas och bygga karriär inom företaget. Tillsammans med dina kollegor blir du en del av vår förändringsresa för att minska utsläpp av fossil koldioxid. Vi gör Mälardalen till en region dit människor vill flytta, leva och verka. Idag och imorgon. Övrigt Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Läs mer om att jobba på Mälarenergi samt vår rekryteringsprocess här. På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Mälarenergi utgör en vital del av samhället genom att leverera grundläggande funktioner som energi-, vatten- och bredbandslösningar. Genom att tillhandahålla viktiga och innovativa erbjudanden kan vi möjliggöra ett levande samhälle och blomstrande näringsliv. Just nu står vi inför vår största utmaning någonsin, att anpassa verksamheten så att vi kan lämna efter oss en hållbar värld till framtida generationer. Senast 2035 ska vi leverera energi med noll utsläpp av fossil koldioxid. Var med oss på Resan mot noll!
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. What you'll do We are now searching for a Senior Product Manager for the Factory Transaction Product which is a part of our Industrial Cluster located within Digital Finance. The digital transformation is running with full speed forward with multiple ongoing transformation programs related to our manufacturing footprint at Volvo Cars, and you will be one of the centrepieces in it. You will be responsible for the products deliveries, securing that the right things get’s done and that the backlog is correctly prioritized. To help you realizing the value of the product you will have a dedicated development and support team lead by the engineering lead. They are responsible to build the solutions, where you are responsible to make sure that right things are built by maximizing business value in each iteration. The domain is highly integrated into all aspects of Volvo Cars operations. Volvo Cars is on a journey to replace a lot of the legacy systems that are currently in the manufacturing and finance areas to a new greenfield SAP S4 landscape. This transformation is in full swing you will have to manage multiple SAP implementation projects at the same time as you are managing finance operations on the SAP platform. Your in-depth knowledge in SAP FI/CO and manufacturing controlling will support your efficient decision making and team organization. In your role you are expected to lead the product and the finance function in at least one SAP implementation project. Your input will be key to the features that the product is delivering. You will set the right level of specification to make sure that the features are delivered with the right speed and quality, always with the customer requirements and the business outcome in the back of your mind. The large stakeholder community will put their trust in you and your ability to make the right priorities for the product. You will strive for continuous improvement in the way of working to set the Cluster, Digital Finance and Volvo Cars up for success. Working with culture, diversity and inclusion, psychological safety, way of working and other key areas, you will push us forward and catalyse improvement together with your peers. Helping our organization provide the best, possible environment for our teams and individuals to thrive in to deliver as much value as possible. What you'll bring To succeed in this role, we believe you need to be a servant leader that easily articulate your vision to the product team. You have a deep understanding of Finance, controlling in the automotive industry and SAP FI/CO. You have successfully implemented SAP S4 FI/CO and product costing modules in an international environment, and you have gained experience from all steps in an implementation. You can also ensure that IT operations on are working efficiently and adheres to established SLA agreements. One key aspect of manufacturing controlling is product costing, so if you have experience from this in SAP it is an advantage. Your holistic thinking allows you to effectively navigate through the organization in times of change and disruption. These personal skills and positive influence have led you to successful digital implementations in the past. You have experience from agreeing and setting solution and feature designs and you are not afraid to dig deep into fully understanding which is the desired outcome. Setting the right pre-requisites for the development team is essential, and we believe that you have worked with IT and process development in the past. We believe that you have a background with a higher education degree in finance and/or IT. With the core expertise obtained in the academic world we believe that you have then worked passionately with both IT & Finance for many years. In your career you have worked with SAP as system, and you have done at least five major projects were your technical and functional skill have made the difference. In these projects you have enriched and widened your skills outside finance to also cover SAP authorizations and SAP Logistics modules (mainly MM).
Är du en driven och analytisk person som vill arbeta med M&A i en spännande och föränderlig organisation? Vill du leda affärskritiska M&A-processer och vara en nyckelperson i företagets strategiska utveckling? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten: I rollen som M&A Director på PostNord kommer du att arbeta med att identifiera, utvärdera och genomföra strategiska förvärv, partnerskap och avyttringar. Du kommer att självständigt få projektleda hela M&A-processer från analys och due diligence till förhandling. Du arbetar nära koncernledning och våra affärsområden för att säkerställa att förvärv och investeringar stämmer överens med bolagets långsiktiga strategi. Du kommer även vara delaktig i att driva och utveckla vår M&A-process. Dina arbetsuppgifter * Analysera finansiella och strategiska aspekter av potentiella transaktioner för att bedöma värdeskapande och risker. * Projektleda tvärfunktionella team genom hela M&A processen. * Leda due diligence-processer och koordinera insatser från interna resurser och externa rådgivare. * Förhandla avtal och villkor samt stödja framtagandet av integrationsplaner. * Stödja koncernledningen med strategiska analyser och beslutsunderlag. Bli en del av vårt team Som M&A Director blir du en central del av vårt M&A team och du rapporterar till Head of M&A och arbetar nära såväl interna som externa experter. Du kommer att ha stor frihet att påverka och driva viktiga projekt i en dynamisk och internationell miljö med många krossfunktionella samarbeten. Vi söker dig som har * Master inom företagsekonomi, finans eller motsvarande område. * Flerårig erfarenhet av M&A, Management Consulting eller Corporate Finance. * Erfarenhet av att självständigt leda projekt och koordinera olika intressenter och arbetsströmmar. * Stark analytisk förmåga och vana att hantera komplexa transaktioner. * Utmärkta kunskaper i finansiell modellering, värdering och analys. * Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av Corporate M&A. Personliga egenskaper Vi söker en driven, strukturerad och lösningsorienterad person som trivs i en snabbföränderlig miljö. Du är van vid att ta egna initiativ och ansvar för dina uppgifter och drivs av att leverera resultat och utmanas i ditt arbete. För att lyckas och trivas i rollen är det av yttersta vikt att du är skicklig på att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer inom organisationen, gillar förändring och vara öppen för nya idéer. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en internationell miljö med ständigt nya utmaningar och snabba beslut. Vi erbjuder möjligheter att utveckla kreativa lösningar under eget ansvar och arbeta i en prestigelös grupp där vi gemensamt hjälps åt att nå våra mål. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och vi erbjuder trygga anställningsvillkor och förmåner. Förutom ovan nämnda förmåner erbjuder vi: * flexibel hybrid arbetsplats med ett öppet arbetsklimat * goda utvecklings- och karriärmöjligheter * goda försäkrings- och tjänstepensionsvillkor * friskvårdsbidrag & tillgång till kontor Arkens gym och simhall * personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus * anställning sker enligt kollektivavtal. Vi gör vardagen enklare PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. PostNord är ansvarstagande, modiga och engagerade. Vi leder effektivt förändring, oavsett om vi leder oss själva eller andra. Tillsammans uppmuntrar vi lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com Ansök I den här rekryteringen samarbetar PostNord med Jefferson Wells. Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att kontakta [email protected]. Vi genomför urval löpande och vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt. För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Vi ser fram emot din ansökan
About ISOVER At ISOVER, we produce the invisible power of insulation. As a global leader in insulation solutions, we design, manufacture, and distribute innovative products that may be out of sight but are vital behind the scenes. Our solutions help save energy, reduce costs, minimize carbon footprints, and enhance comfort for homes, workplaces, and communities. With nearly 100 years of experience and innovation, we are dedicated to improving quality of life through high-performance products and services tailored to the needs of our diverse customers—from specification to construction. About Saint-Gobain Saint-Gobain designs, manufactures and distributes materials and solutions for the construction, mobility and industrial markets. Developed through a continuous innovation process, our integrated solutions provide sustainability and performance in daily life, addressing the renovation of public and private buildings, light construction and the decarbonization of construction and industry. In this way, we contribute to reducing carbon emissions, leveraging resource efficiency and increasing circularity. Saint-Gobain believes in progress and seeks to be a game-changer that improves individual and collective health and wellness. We are convinced that the solutions that meet everyone’s essential needs and allow us to live better together, without jeopardizing future generations, are still to be invented. Our commitment to reach this ambitious objective is guided by our shared purpose “MAKING THE WORLD A BETTER HOME”. About the Role: We are seeking an Operations Controller to oversee all plant-related financial activities for ISOVER Sweden’s site in Billesholm. In this role, you will act as a key business partner to plant leadership, driving financial performance, identifying opportunities for improvement, and proactively delivering solutions to business challenges. You will be part of the Nordic & Baltic Operations Controlling team with colleagues across the Nordic countries. As the Operations Controller, you will manage the financial aspects of forecasts (plans, budgets, and rolling forecasts) for the plant and contribute to maintaining a robust internal control environment alongside plant leadership. Key Responsibilities As an Operations Controller, you will: • Collaborate with leadership to achieve business objectives by: • • Maintaining accurate industrial dashboards and key performance indicators. • • Challenging financial results, identifying issues, and proactively providing analysis and solutions. • • Supporting the plant manager, plant organization, cost center managers, and country controllers with financial studies to optimize costs and processes. • • Monitoring operating working capital and proposing improvements to mitigate risks. • Support plant projects such as World Class Manufacturing (WCM) and World Class Supply Chain (WCMS), by computing and validating benefits. • Oversee capital expenditure: • • Prepare and evaluate payback analyses for industrial projects. • • Monitor project completion and budgets and conduct post-realization audits. • Design and maintain plant standard costs and inter-company prices. • Ensure the accuracy of financial information in accounting and analytical reporting. • Partner with accounting departments/Shared Service Centers to manage closing processes, validate accruals and provisions, and ensure accurate valuation of the P&L and Balance Sheet. • Prepare post-closing financial reports, production cost variance analysis, and monthly performance commentary. • Reconcile inventory counts, improve inventory controls, and reduce losses. • Develop and manage plans, budgets, and forecasts for the plant in coordination with local leadership and the Head of Controlling. • Serve as a key user for the entity’s ERP analytical module, ensuring proper business flow design within systems. • Partner with the plant manager to maintain a strong internal control environment and enforce group policies. • Deliver accurate industrial reporting for the Group. Soft Skills We are looking for someone who is: • Adaptable and Resilient: Thrives in dynamic environments, steps out of their comfort zone, and embraces new challenges with an open mind. • Logical and Structured: Skilled in problem-solving, analysis, and prioritization to meet deadlines and achieve targets. • Customer-Oriented: Understands the needs of internal and external stakeholders, delivers value-added solutions, and continuously improves processes. Key Technical Competencies / Requirements Ideal candidates will have: • Bachelor of Science in Business & Economics or relevant discipline. • A minimum of 5 years of proven experience in financial control or related field. • Expertise in accounting, controlling, and cash management. • Experience from process industry in an SAP environment is highly desirable. • Proficiency with BI systems for collecting, organizing, and presenting data logically. • Fluency in Swedish & English (written and spoken) with excellent communication and interpersonal skills. • Strong skills in analytics, problem-solving, communication, and change management. • Proficiency in financial modeling and forecasting. • Strong analytical skills and attention to detail. • Proficient in Microsoft Office Suite, especially Excel; experience with financial reporting software. • Knowledge of World Class Manufacturing (WCM) is a plus. What We Offer: • A challenging and rewarding role in a supportive environment. • Competitive salary and benefits package. • Opportunities for personal and professional development. • A chance to work in a crucial industry with a dedicated team. The local will be: Billesholm, Sweden. Application Process: Dont hessitate to apply today, as applications are processed continuously. But apply at the latest on february the 23rd. Interested candidates should submit a CV and a cover letter outlining their qualifications and experience. Please ensure all documents are in English or Swedish. If you have any question, please contact our Head of Controlling for Operations Insulation in Nordic & Baltic Marcus Troedsson at +46 70 855 61 02 or HR Business Partner Jørgen Liberg at +45 3038 5222 Join us to advance your career in a role where you can truly make a difference! We look forward to receiving your application.
Vi söker en driven och prestigelös produktionscontroller till ett snabbväxande bolag. Vår kund Swedish Smokeless Solutions är en del av GIVITON Holding AB och befinner sig i en expansiv fas med i dagsläget ca 300 anställda. Tjänsten är förlagd på Swedish Smokeless Solutions lokaler i Enköping. Din nästa utmaning? Vi söker en driven och prestigelös produktionscontroller till ett snabbväxande bolag. Vår kund Swedish Smokeless Solutions är en del av GIVITON Holding AB och befinner sig i en expansiv fas med i dagsläget ca 300 anställda. Tjänsten är förlagd på Swedish Smokeless Solutions lokaler i Enköping. Arbetsuppgifter Som produktionscontroller kommer du att: Arbeta nära produktionen och verksamheten för att hitta effektiva metoder och verktyg för att utveckla verksamheten. Detta innebär att arbeta aktivt för att få en god kännedom och förståelse för produktionen för att i sin tur sedan kunna lokalisera och prioritera bland relevanta nyckeltal och förbättringsområden. Du kommer på sikt även stödja produktionsledningen i att implementera processer och säkerställa kontinuerlig förbättring enligt identifierade områden. Du kommer rapportera nyckeltal och sammanställa data gentemot kravställare. I rollen kommer du framgent arbeta med ett agilt förhållningssätt för att säkerställa en hållbar, effektiv och lönsam utveckling för företaget. Du kommer vara länken mellan produktion, ekonomi och ledning. Ditt mål är implementera, följa upp och utveckla standardiserade mätmetoder, processer och arbetssätt för siten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: * Utbildning på högre nivå inom ekonomi, finans, industriell ekonomi eller motsvarande. Ingenjörsutbildning med liknande erfarenhet ses också som meriterande. * Ca 5-10 års relevant arbetslivserfarenhet kopplat till tjänsten. * Erfarenhet av att arbeta inom tillverkande industri. * Goda kunskaper i svenska och engelska. * Erfarenhet av att arbeta med Business Central eller liknande system ses som meriterande. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper väger tungt för denna roll. Vi söker en prestigelös
Job description Are you a cybersecurity expert ready to work with advanced OT systems in a strategic and high-responsibility role? We are seeking a Senior OT SOC Analyst to be a key player in safeguarding our operations from cyber threats. Responsibilities As a Senior OT SOC Analyst, you will handle threats, investigate incidents, and develop solutions within our Operational Technology Security Operations Centre (OT SOC). You'll work with leading technologies and contribute to the development of security strategies for OT systems like SCADA and PLC. Key Responsibilities: Analyze and manage escalated OT security incidents, including creating recommendations and action plans Develop and update tools and techniques to improve detection and incident handling Implement and maintain detection rules while supporting the onboarding of new log sources Prepare detailed technical reports outlining incidents and response actions Collaborate with implementation teams and contribute to training and mentoring initiatives This role includes business trips – usually 1 per month Welcome with your application! Ready to take the next step in your career and shape the future of OT security? Apply today and become part of our dynamic team! We are collaborating with Randstad Digital in this recruitment process and if you have any questions contact responsible recruitment consultant Julia Rhönnstad, [email protected] Qualifications What We’re Looking For: At least 5 years of experience in cybersecurity (3–4 years will be considered) A degree in engineering, computer science, energy, or a related field Hands-on experience in OT device data analysis and incident response Knowledge of OT/ICS systems (e.g., SCADA, PLC) and security concepts like network segmentation and monitoring Experience with SIEM/SOAR tools and onboarding systems into OT SOC environments Fluency in Swedish and English in both written and spoken Highly Valued Skills Experience building SOC teams from the ground up Familiarity with legacy technical systems Background in the energy or manufacturing industries About the company Fortum Sverige AB Fortum is a leading energy company that develops and provides solutions for electricity, heating, cooling, recycling, and waste management to our customers. We also offer services to other companies in the energy sector. Energy has always been a driving force in human progress, and modern life demands more energy than ever before. For decades, reducing carbon emissions has been embedded in Fortum's DNA. Our carbon emissions are already among the lowest in European power production. We ensure a fast and reliable transition to a carbon-neutral economy by delivering clean energy and sustainable solutions to customers and communities. We prioritize our employees, their safety, and well-being. Everything we do is guided by our values: curiosity, responsibility, integrity, and respect, and is governed by our Code of Conduct.
Arbetsbeskrivning Vill du till en arbetsplats där god stämning och bra samarbete är en självklarhet? Härligt! Vi söker dig, redovisningsekonom som har en helhetsförståelse för företagets olika ekonomiska processer och som strävar att leverera med kvalité. Du kanske har varit involverad och behjälplig vid bokslut, har koll på läget och vill testa dina vingar? Vi vet att det finns många som är redo för nästa steg i sin utveckling och karriär. Vi vill inte stoppa dig från att flyga, berätta gärna för oss varför just du skulle passa för detta konsultuppdrag. Då kunden har ett brådskande behov, är det viktigt att du finns tillgänglig för att kunna starta detta uppdrag inom närtid. Uppdragets längd är initialt 6 månader, med eventuell möjlighet till nya uppdrag inom Randstad Finance. Hos oss på Randstad Finance Mälardalen får du vara en del av vår grupp av ekonomer, controllers och lönespecialister. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-12-17. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bahrami, [email protected] För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Kunder / Kundreskontra Daglig matchning av inbetalningar Hantera påminnelser och inkassoärenden Supportärenden från kunder, kopplat till fakturor och påminnelser Hantera uppsägningar av kundavtal Leverantörsreskontra Ansvara för daglig registrering av leverantörsfakturor Ansvara för godkännande-processen avseende leverantörsfakturor Kontrollera att fakturor betalas i tid Bistå i likviditetsplanering Bistå i extern fakturering Ansvara för bokföring och månadsavslut i ett antal mindre bolag Löpande bokföring Intercompany-fakturering Kontroller i samband med månadsavslut Kvalifikationer Du behöver finnas tillgänglig inom några veckor för att kunna starta uppdraget. Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Det kan vara från universitet, YH-utbildning eller enstaka kurser. Erfarenhet från kund- och levreskontra Löpande bokföring Fakturering Avstämningar Meriterande om du varit behjälplig med bokslut eller är bokslutssjälvständig. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Är du en erfaren ekonom med passion för utveckling och bredd i arbetet? På B3 Consulting Group erbjuder vi dig möjligheten att ta en nyckelroll som bolagsekonom, där du kombinerar redovisning och controlling med strategiska analyser. Hos oss blir du en del av en innovativ Nasdaq-noterad koncern som präglas av entreprenörsanda, samarbete och olikheter. Vad innebär rollen? Som bolagsekonom får du ett helhetsansvar för cirka 5–8 av koncernens dotterbolag, där antalet bolag beror på deras storlek och komplexitet.Du hanterar allt från redovisning och projektredovisning till analys och support för våra dotterbolag. Du arbetar nära personalen och verksamhetschefer för att driva effektivitet och lönsamhet. Till din hjälp har du ekonomiassistenter som hjälper till med enklare moment för dina bolag. Rollen erbjuder både strategiskt djup och operativa utmaningar, både för dina egna bolag och för B3:s redovisningsavdelning. Här arbetar du tillsammans med andra bolagsekonomer för att effektivisera interna rutiner och processer. Rollen passar dig som trivs med variation och vill kombinera strategiskt och operativt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av löpande redovisning, inklusive månadsbokslut och årsredovisning. Löpande beräkning och rapportering av skatter, inklusive moms, personalskatt och inkomstskatt. Projektredovisning och kundreskontra, vilket bland annat innefattar att säkerställa att intäkter och kostnader bokförs korrekt, driva på tidsrapportering och arbeta medkundfaktureringsprocessen samt riskanalyser. Stöd till anställda i olika ekonomiska frågor samt att verka som bollplank och huvudkontakt för dotterbolagschefer. Analys och uppföljning av resultat för dotterbolag, inklusive uppföljning gentemot prognos samt identifiering och förklaring av avvikelser. Bidrag till utveckling och effektivisering av ekonomiska arbetssätt inom koncernen. Möjlighet till specialisering över tid utifrån intresse och behov, exempelvis inom systemfrågor eller skatt. Du kan bli ekonomiavdelningens specialist med utökad kompetens inom utvalda områden. Vi söker dig som: Har minst 4 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som redovisningsekonom eller financial controller. På grund av rollens bredd och variation av dotterbolag är den anpassningsbar för olika senioritetsnivåer. Är en prestigelös, analytisk och lösningsorienterad person med ett serviceminded förhållningssätt, då rollen innebär många olika kontaktytor inom koncernen. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande är om du även har: Erfarenhet av projektredovisning och kundreskontra. Erfarenhet av arbete på konsultbolag eller i en noterad organisation. Erfarenhet av business control och arbete med ekonomiska analyser. Kunskap om affärssystemet Maconomy. Erfarenhet av lönemodeller där anställda fungerar som egna kostnadsställen. Du är en person som kombinerar analytisk skärpa med en problemlösningsorienterad attityd. Att arbeta proaktivt, anpassa dig till nya förutsättningar och bygga relationer inom organisationen är självklart för dig. Varför B3 Consulting Group? Hos B3 Consulting Group får du arbeta i en miljö som präglas av innovation, samarbete och möjligheten att växa – både professionellt och personligt. Vi är en dynamisk och framåtlutad organisation där din insats syns och gör skillnad. Här får du: Variation och utveckling – arbeta med bolag av olika storlekar och komplexitet. Påverkan och frihet – en nyckelroll där du kan forma och förbättra processer. Ett starkt team – bli en del av en inkluderande företagskultur där vi stöttar varandra och har roligt på vägen. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök redan idag och bli en del av vår spännande resa! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lidia Hagos på [email protected] eller rekryterande chef Daniel Garpenfeldt på [email protected]. Rollen avser fem olika tjänster, varav tre till B3:s huvudkontor i Stockholm, en till B3:s kontor i Göteborg och en till kontoret i Malmö. Urval och intervjuer sker löpande, så kom in med din ansökan så snart som möjligt! Start för fyra av tjänsterna är planerat till andra och tredje kvartalet 2025, medan en tjänst i Stockholm startar under första kvartalet 2025.
Arbetsbeskrivning Studerar du eller har du nyligen tagit examen inom IT, ekonomi eller teknik? Är du driven och ser dig själv som framtidens ledare eller specialist inom ditt område? Då kan vi erbjuda dig en framgångsrik start på karriären genom vårt unika traineeprogram för framtidens stjärnor – Randstad Future Talent Program, med start hösten 2025! Bli en del av ett ambitiöst team och få chansen att kombinera praktiskt arbete med en gedigen utbildning i personlig utveckling. Tillsammans tar vi din karriär till nästa nivå! Ansvarsområden Om du blir antagen till programmet trivs du i en roll som konsult och gillar ett högt tempo. Du är nyfiken på att utvecklas och utmana dig själv, både i arbetet och på ett personligt plan. Du är öppen för att dela med dig av dina idéer, samtidigt som du är intresserad av att lära av andra. För att lyckas förväntas du delta aktivt i programmet och engagera dig i dess aktiviteter. Flytande svenska och engelska är ett krav, då våra kunder ofta är globala. Randstad Future Talent Program är en unik möjlighet att: Arbeta som konsult inom ditt specialistområde hos några av våra mest spännande kunder. Delta i ett tvåårigt utbildningsprogram som fokuserar på personlig utveckling och viktiga "power skills". Utveckla färdigheter inom kommunikation, samarbete, målsättning, stresshantering, ledarskap och innovation. Få stöd och vägledning av en legitimerad psykolog som coachar dig genom hela programmet. Dessutom ordnar Randstad regelbundet AW:s, middagar och föreläsningar med konsulter från både ditt egna och andra specialistområden, allt för att ni som går Randstad Talent Program ska kunna nätverka på ett roligt sätt tillsammans! Kombinationen av konsultuppdrag, personlig utveckling och vidareutveckling inom ditt specialistområde gör att du får en flygande start på din karriär och får uppleva erfarenheter och utveckling som få personer får uppleva under sina första yrkesår. Vi söker dig som är tillgänglig för start av uppdrag hösten 2025 eller enligt överenskommelse. För kännedom börjar alla antagna sina enskilda uppdrag på olika datum beroende på behov från kund och har tillsammans en gemensam takeoff för utbildningsprogrammet med förväntad start hösten 2025. Låt oss kickstarta din karriär tillsammans! Urvalet och intervjuprocessen kommer att påbörjas längre fram. Vi rekommenderar ändå att du skickar in din ansökan redan nu för att säkra din plats i processen. Kvalifikationer Vi söker dig som har tagit eller snart tar examen inom något av våra fokusområden: Technologies (IT) Finance (Ekonomi) Engineering (Teknik) Det är en fördel om du har grundläggande erfarenhet från studier eller extraarbete, såsom: Kund- eller leverantörsreskontra (ekonomi) Projektledning eller programmering (IT/teknik) Du har 0–2 års arbetslivserfarenhet inom ditt område och är inledningsvis intresserad av juniora roller inom ditt fält. På längre sikt lockas du av att utvecklas till roller som specialist, ledare eller expert inom ditt område. Om företaget Randstad AB
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb