Produktionsekonom
Sök bland 6 lediga jobb som Produktionsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en Ekonom till vår kund Newsec. Hos Newsec får du arbeta på en modern arbetsplats med många kollegor inom ekonomi i fina lokaler mitt i centrala Göteborg. Vi söker efter en person med engagemang och nyfikenhet med några års erfarenhet av att ha arbetat med redovisning och som är redo att ta sig an en ny utmaning. Här blir du en del av ett engagerat och sammansvetsat team. Du får du arbeta tillsammans med de främsta specialisterna på norra Europas fastighetsmarknad. Dina huvudsakliga ansvarsområden består bland annat av att självständigt ansvara för att driva: Bokslut och Årsredovisningar Avstämningar Projektredovisning Ekonomisk rapportering Resultatanalys Skatteberäkning och Inkomstdeklaration Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler kvalifikationer. Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av att ha arbetat självständigt i en liknande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastighetsbranschen eller revisionsbakgrund. Vi arbetar i Unit4 ERP, Adra Balancer och Adra Matcher och PAL, har du erfarenhet från dessa system ser vi det som positivt. Du är van användare och duktig i Excel. Då vi arbetar med internationella kunder och tillsammans med kollegor inom Newsec i andra länder behöver du vara flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du behöver vara positivt inställd till förändring och trivas i att arbeta som konsult. I din personlighet är du framåt, har ett eget driv och tar initiativ till saker. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Bokslut och Årsredovisningar Avstämningar Projektredovisning Ekonomisk rapportering Resultatanalys Skatteberäkning och Inkomstdeklaration Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi gärna med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av att ha arbetat självständigt i en liknande roll och vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastighetsbranschen eller revisionsbakgrund. Vi arbetar i Unit4 ERP, Adra Balancer och Adra Matcher och PAL, har du erfarenhet från dessa system ser vi det som positivt. Du är van användare och duktig i Excel. Då vi arbetar med internationella kunder och tillsammans med kollegor inom Newsec i andra länder behöver du vara flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du behöver vara positivt inställd till förändring och trivas i att arbeta som konsult. I din personlighet är du framåt, har ett eget driv och tar initiativ till saker. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs är en självklarhet för dig. Om företaget Newsec Property Asset Management Sweden AB Newsec – Transforming real estate and beyond Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett komplett utbud av tjänster inom tjänsteområdena Property Asset Management och Advisory. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 700 medarbetare fördelade över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare.
Shape the future of chemistry – one solution at a time Perstorp is a global company in the specialty chemicals sector, recognized for its strong company culture, reinforced by our core values: Care, Customer Focus, Innovation Now, Enterprising, Courage to Act, and Speak Up. These values are integral to our daily operations and guide our commitment to each other and the world around us. We lead with our hearts, take responsibility, and strive to fulfill our promises while continuously seeking smarter and better ways to work. As a world leader in several specialty chemicals sectors, Perstorp offers extensive opportunities for involvement in international investments and development projects. Our new owner, PCG (Petronas Chemical Group), provides a stable foundation with a long-term vision, ensuring sustained growth and development. If you share our values and are ready to make a significant impact, we believe you will thrive at Perstorp. Join us and be part of a team that is dedicated to customer focus, excellence, and innovation. About the position Perstorp is seeking an experienced Indirect Tax Manager to join our team in Sweden. In this role, you will be responsible for managing indirect tax matters across the group, with a main focus on VAT, for our EU entities as well as providing support to non-EU operations. The position combines operational responsibilities—such as VAT reporting and compliance—with strategic involvement in projects like SAP implementation, process improvements and M&A activities. This is a key role within our tax function, offering the opportunity to work in a global context, contribute to efficient tax processes, and ensure compliance with evolving tax regulations. What will you do As Indirect Tax Manager you will: Support in monthly VAT calculations and manage VAT reporting for Swedish entities, both domestically and internationally (with external support as needed). Ensure efficient processes for handling and reporting excise duties for Swedish entities. Establish and maintain effective VAT processes for EU-based companies. Manage VAT issues (e.g. VAT handling in new transactions, amending prior filings, questions and audits from tax authorities and litigations) for EU entities. Provide support on indirect tax issues to EU entities. Provide high-level support on indirect tax matters to non-EU companies. Inform and support internal teams (e.g. EMEA Shared Services, ITOC) on EU VAT rules and system compliance. Support e.g. VAT-related aspects of SAP implementation in EU companies and tax transformation projects that impact indirect tax strategy, processes, policies and technologies. Address indirect tax considerations in strategic projects, including M&A and site developments Monitor, communicate, and prepare the organization for changes in EU indirect tax legislation. Identify and, to extent possible, mitigate indirect tax leakage and negative cash flow impacts. Report and update VP Group Tax on significant matters related to the above work assignments. Who are we looking for We are looking for a structured and driven professional with a strong background in indirect tax, particularly within the EU VAT framework. You should be comfortable working independently as well as collaboratively in cross-functional teams, and have the ability to navigate complex tax matters in a multinational environment. To be successful in this role, you should have: A university degree, preferably in Law or alternatively in Economics. At least 5 years of experience working with EU VAT and other indirect tax matters, ideally within a large multinational group. Experience with SAP or similar ERP systems is considered a strong advantage. A good understanding of how multinational businesses operate. Strong analytical and problem-solving skills, with sound judgment and the ability to work independently. Excellent interpersonal skills and a collaborative mindset; experience leading or participating in cross-functional projects. Proficiency in both Swedish and English, with strong written and verbal communication skills. What can we offer A challenging and fulfilling career with an expanding global organization. A wealth of opportunities to grow expertise, skills and experience. An environment which promotes leadership, innovation and creativity. A possibility to develop the group’s indirect tax handling to meet future challenges and opportunities within indirect tax. Work in an international and broad role with focus on innovation and care. Be part of a tax team that is bringing value by being business-focused and solution-oriented while growing both individually and as a team. Other information Welcome with your application as soon as possible but no later than the 2nd of July, 2025. This is a permanent position based in Malmö, Sweden . We work with a hybrid model meaning that we offer good flexibility in terms of working from the office or from home. For more information contact hiring manager Daniel Fridell, VP Tax, [email protected] If you want to get in touch with a union representative, you can contact Per Igglund (Akademikerna) [email protected], Rickard Martinsson (Unionen) [email protected], or Rebecka Lundell (IF Metall) [email protected]
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Är du en driven ekonom som vill ta nästa steg i karriären? Nu söker vi dig till ett spännande bemanningsuppdrag via Siemens Energy där du får möjlighet att arbeta i en internationell och tekniskt avancerad miljö. Här får du vara med i ett engagerat team som tillsammans driver ekonomiprocesser och digitalisering framåt. Om Teamet Du kommer att ingå i ett team bestående av 8 personer med olika åldrar och bakgrunder. Teamet präglas av god sammanhållning och ett positivt tankesätt när det gäller att ta sig an nya utmaningar och möjligheter. Arbetsmiljön kan stundtals ha ett högt tempo där samarbete och effektivitet är nyckeln till framgång. I rollen som ekonom kommer du att ha ett brett och varierat ansvar som bland annat innefattar: Budget- och prognosarbete Bokslutsarbete Ansvar för KPI:er, framtagning av mål samt löpande uppföljning av prognoser och utfall Utveckling av ekonomiprocesser tillsammans med kollegor inom ekonomifunktionen Aktivt deltagande i förbättringsprojekt och stödja nästa steg i digitaliseringen Din profil Vi söker dig som: Är civilekonom eller civilingenjör med kommersiell påbyggnad eller inriktning, alternativt har motsvarande kompetens genom utbildning och arbetslivserfarenhet Har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet Har goda kunskaper i SAP och Excel, vilket är viktiga verktyg i rollen Är analytisk, noggrann, strukturerad och drivande i ditt arbetssätt Har god social kompetens, helhetssyn och en stark samarbetsförmåga Behärskar engelska väl i både tal och skrift då rollen har internationell anknytning Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.
Vill du jobba i en inspirerande miljö och bidra till Marinens utveckling. Marinbasen söker nu en produktionssamordnare till Marinverkstadens båtunderhållsavdelning på Muskö. Vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka din egen arbetsdag. Anställningen innefattar flexibel arbetstid och erbjuder möjligheter till friskvård på arbetstid. Din bakgrund Är självgående samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt? Arbetar du idag med beredning och logistik inom varvs - eller verkstadsindustrin? Då kanske du är vår nya produktionssamordnare! Om enheten Avdelningen för båtunderhåll är en ny avdelning som byggs upp för att öka Marinens förmåga till underhåll och tekniskt stöd. Avdelningen ingår i Marinverkstäderna och byggs som ett flexibelt lag där alla ingår i hela underhållsåtagandet. Inom laget kommer särskilda kompetenser att behövas som tex god administrativ förmåga, ledaregenskaper och produktionsplanering. Dessa är meriterande i ansökningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Produktionssamordnare är arbetsuppgifterna varierade utefter verksamhetens behov men dina huvudsakliga arbetsuppgifter att reservdelsbereda produktionen. Du kommer även att administrera dokumentation både internt för verkstadens systematiska kvalitetsarbete men även för produktionen. En stor del av din vardag innebär kundkontakter, ekonomisk uppföljning och reservdelshantering. Du jobbar dagligen med inköp och leveransuppföljning och fungerar som produktionsstöd för verksamheten. KRAV Kvalifikationer • godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • flerårig dokumenterad erfarenhet inom beredning och logistik • vana att hantera affärssystem, SAP • god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • körkort lägst klass B manuell Personliga egenskaper Som person är du öppen, prestigelös och jobbar kontinuerligt med att förbättra verksamheten. Du är noggrann, självgående samt har ett strukturerat arbetssätt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. En förutsättning för goda resultat och kvalitet i arbetet är att du har en god kommunikativ förmåga och en social kompetens där du är bra på att samarbeta, såväl i team som självständigt. Som person är du är lugn i ditt sätt genom att vara inlyssnande, tillmötesgående och serviceorienterad. Samtidigt är du omdömesgill och mån om att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Självklart bidrar du till ett positivt arbetsklimat och det är viktigt för dig att ge förutsättningar för ett bra teamsamarbete. Du bidrar med ditt engagemang, har en drivkraft och trivs med att arbeta arbeta utefter uppsatt mål och uppföljning. Du har även lätt för att växla mellan olika uppgifter som vår verksamhet kan komma att kräva av dig. Det är med fördel du är tekniskt lagd och har ett teknikintresse med fallenhet för struktur och planering. Du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme som person. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. MERITERANDE • logistik och lagerhantering • goda kunskaper i Microsoft Office • erfarenhet och kunskap av arbete inom Arbetsmiljölagen, AFS • ledarskapsutbildning • grundläggande militärutbildning För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort: Muskö. Befattning: Civil. • läkarundersökning med godkänt resultat med avseende på arbete med härdplaster • tjänsteresor förekommer inom ramen för arbetsuppgifterna Upplysningar om befattningen Kontakta Fredrik Ringblom, nås via FM växel 010-823 30 00 Information om rekryteringsprocessen kontakta Ida Bergström via FM växel: 010-823 30 00 Fackliga företrädare Försvarsförbundet: Mikael Olsson SEKO: Andreas Emilsson SACO: [email protected] Officersförbundet: Johnas Mård Samtliga nås via FM växeln; 010-8285000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-25. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker en projektkoordinator för ett spännande och innovativt livsmedelsprojekt till en kund i Malmö. Vi välkomnar en person som är initiatirikt, lösningsorienterad och nyfiken på att testa nya arbetssätt, samtidigt som du har en strukturerad och noggrann arbetsstil. I denna roll kommer du att vara en del av projektteamet med huvudsakligt fokus på att stötta projektledningen och hålla samman projektdokumentation och nätverkskontakter. Ditt ansvar omfattar bland annat administrativa uppgifter kopplade till projektet, omvärldsbevakning, sammanställning av rapporter samt praktiska förberedelser inför och under olika evenemang. Uppgifterna kan anpassas utifrån din bakgrund och intresseområden, vilket ger möjlighet till variation och utveckling. Detta är en roll för dig som vill bidra till ett framtidsinriktat projekt inom livsmedelssektorn och som trivs med att ha en central funktion i projektets framdrift. Skallkrav • Eftergymnasial utbildning inom ett relevant fält, exempelvis livsmedelsområdet, ekonomi eller administration. • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för egna arbetsuppgifter. • God planeringsförmåga och ett öga för detaljer. • Relationsskapande och kommunikativ, med en stark förmåga att samarbeta i grupp. • Flytande engelska och svenska, både muntligt och skriftligt. Meriterande • Tidigare arbete inom EU-finansierade projekt. • Erfarenhet från små och medelstora företag (SME) inom foodtech-sektorn. Tillträde och ansökan Startdatum: 01 jul 2025 Slutdatum: 31 okt 2025. Möjlighet till 6 månaders förlängning Sista ansökningsdagen: 29 apr 2025 Distansarbete: 25% Ort: Malmö Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välkommen till REMONDIS Traineeprogram 2025 Är du redo att forma din framtid och göra skillnad? REMONDIS, en av världens ledande företag inom återvinning och avfallshantering, söker nu engagerade och ambitiösa talanger till vårt traineeprogram. Om Traineeprogrammet Vårt 1,5-åriga traineeprogram erbjuder en unik möjlighet att utvecklas och forma din roll inom företaget. Under programmets gång kommer du att få arbeta på uppdrag av framtiden och bidra till vår vision om en hållbar värld. Du kommer att ha en dedikerad mentor i en ledande position som stöttar dig och ger ett bolagsövergripande perspektiv under hela programmet. Trainee i Falköping Vi söker nu en trainee till vår anläggning i Falköping. Här får du möjlighet att i tätt samarbete med regionchef utveckla och förbättra verksamheten. Som trainee får du en unik möjlighet att växa in i din roll samtidigt som du får djup insyn i branschen. Genom ett tvärfunktionellt arbetssätt bidrar du till bolagets tillväxt och framgång. Huvudsakliga ansvarsområden: Analysera och utveckla verksamheten. Utveckla försäljning och marknadsföring. Samarbeta med olika avdelningar för att förstå behov och driva förbättringar inom verksamheten. Dokumentera och presentera insikter och projektresultat på ett tydligt och strukturerat sätt. Delta i utvecklingen av affärsmodeller och strategier för att optimera tillväxt. Understödja utveckling av affärssystem och införande av nya lösningar. Kompetenskrav: Examen inom ekonomi, industriell ekonomi eller likvärdigt område. God förståelse för affärsprocesser och affärsutveckling. God förståelse för marknadsföring. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Personliga egenskaper: Resultatinriktad Lyhörd Engagerad Orädd God samarbetsförmåga Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Placering: Falköping Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Falköping. Start: September 2025. I den här rekryteringen kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb