Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent

Sök bland 6 lediga jobb som Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Utbildningsansvarig/Area Manager

AVISTA Education Språkresor AB marknadsför språkkurser och högskoleutbildningar vid skolor och universitet i Europa, USA och Australien. Vi är ett väletablerat företag grundat 1980 med 4 anställda och kontor i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter: det dagliga arbetet består av kundkontakt, rådgivning och försäljning, kontakter med utländska skolor och administration av kursbokningar. Mycket av arbetet sker per mail och telefon. Vid sidan av detta deltar du i att utveckla informationen på vår hemsida och i marknadsföringen av våra kurser på internet, sociala medier, skolor och mässor. Arbetet är självständigt och ställer krav på god organisations- och initiativförmåga. Kvalifikationer: Lämplig bakgrund är högskoleutbildning i Sverige eller utomlands. Du bör vara nyutexaminerad eller med något års arbetslivserfarenhet. Egna studier utomlands är en merit. Mycket god talad och skriftlig svenska och engelska.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Resesäljare aktiva resor

Är du sportig, intresserad av aktiva resor och älskar att arbeta med människor? Då kan du vara perfekt för detta jobb! Active Scandinavia är sedan mer än 10 år specialist på individuella, aktiva resor. Vi behöver nu utöka vår personalstyrka med personal som kan hjälpa våra kunder samt organisera våra aktiva resor. Vi söker nu en resesäljare på hel- eller deltid med ansvar för företagets inkommande bokningar och förfrågningar. Dina arbetsuppgifter Du organiserar den bästa tiden på året åt våra gäster! Du arbetar med att organisera cykel- och vandringsresor runtom i Europa på ett växande företag. Du är kommunikativ, vänlig och kundorienterad när du hjälper våra kunder i telefon och per e-post. Du är bra på att organisera och hanterar självständigt resebokningar från erbjudande till faktura. Efter omfattande inskolning ansvarar du för en egen målregion. Under säsongen organiserar och genomföra du personliga möte inkl cykelutlämning för våra gäster i Stockholm på engelska. Det här har du med dig Du tycker om aktiva resor och arbetar gärna i ett litet, motiverat team. Du har utbildning inom handel och kan kommunicera med våra kunder på flytande svenska och engelska. Om du dessutom kan tyska är det ett stort plus. Du är öppen, kommunikativ, vänlig och kundorienterad. Att arbeta hands-on och ta ansvar är självklarheter för dig. Du ser fram emot att både jobba självständigt och i grupp samt flexibelt och lösningsorienterat. Du har B-körkort och erfarenhet av att köra transportbil Är du motiverad och intresserad är du rätt person – resten lär du dig hos oss. Vad du kan se fram emot Vi arbetar tillsammans: Du arbetar i modern miljö i ett litet, trevligt team och vi kommunicerar på lika villkor. Platt organisation och snabba beslutsvägar gör att vårt företag snabbt utvecklas framåt. Du kan aktivt delta i den vidareutvecklingen och utformningen. Vi vill att du ska trivas på jobbet: Vårt kontor ligger i Bålsta och är lätt att ta sig till. Det finns även kostnadsfri parkering. Vi värdesätter hållbarhet och miljömedvetenhet: Papperslöst arbete, kaffe/te och snacks, kostnadsfri cykel om du tar dig till jobbet med kollektivtrafik. Teamevents: Att ha det roligt och bra är viktigt både på våra resor samt på och utanför jobbet. Därför organiserar vi regelbundet teamevents. Vad du också får hos oss: en eventuell extra semestervecka som en del av våra reseerbjudanden, personalrabatt, vidareutbildningar och mycket mer. Så ansöker du Oavsett om du är en professionell resesäljare eller en karriärbytare - vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Hos oss kan du förvänta dig en helt transparent och okomplicerad ansökningsprocess. Berätta för oss vad som motiverar dig och varför du är entusiastisk över ett jobb hos oss. Det är viktigt att dina ansökningshandlingar är fullständiga. Vi behöver dessa dokument från dig: personligt brev samt CV referenser dina löneförväntningar ditt tidigaste möjliga startdatum Vi arbetar löpande med urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt. Om oss Active Scandinavia grundades 2011 och är en svensk arrangör av aktiva resor, beläget i Håbo kommun. Vi är specialiserade inom aktiva resor på egen hand i Europa och erbjuder ett varierat utbud på mer än 250 resor. Teamet på Active Scandinavia drivs av tron att man ser världen bättre från cykelsadeln, en passion som våra gäster själva märker när de bokar en resa med oss. Oavsett om det är en tur på tre dagar eller en anpassad resa på tre veckor, så älskar teamet att inte bara möta gästernas förväntningar, men även att överträffa dom. Kanske är det kulturälskare eller finsmakare, äventyrslystna eller de som letar efter att sänka tempot - det finns en perfekt resa för alla. Trots allt så finns inget bättre sätt att lära känna ett land och få uppleva det med alla sinnen än på ett aktivt och hållbart sätt - vyerna, dofterna, ljuden, känslorna, och för att inte glömma smakerna. Europa har så mycket att erbjuda och vi strävar varje dag efter att våra gäster ska få ut så mycket de bara kan av sin semester.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Resesäljare skräddarsydda resor, Indcen Resor

Indcen Resors grundare Uttam Sood reste från Indien år 1959 som nyexaminerad mot Finland och Sverige. Efter att arbetat som ingenjör i industribolaget, bytte han spåret för att hjälpa finnarna bli friskare och särskild slippa medicinerna. År 1967 introducerade han yoga och ayurveda i Finland. Det blev väldigt populärt och han fick även ett eget tv-program. Första gruppresan till Indien blev år 1969. För att ta Indisk kökskonst närmare till Norden, öppnades första Indiska restaurang i Helsingfors år 1979. Direkt import av Indiskt te och kryddor från Indien startades år 1983. 1990 etablerades resebyråfilialen ”Indcen Resor” i Stockholm. Omsättning 48 milj år 2022. IATA byrå. Indcen Resor är specialist på resor till Indiska Oceanens paradisöar (Maldiverna, Seychellerna, Mauritius, Sri Lanka m fl), Fj. Österns pärlor (Indien, Nepal, Bhutan, Thailand, Vietnam, Filippinerna, Indonesien, Malaysia m fl) och Safariresor till Afrika. + bokning av flygbiljetter till hela världen med personlig service Vi söker nu dig som har arbetat länge med att skräddarsy resor till våra destinationer.Du kan mycket om och har med fördel rest tillAsien med fokus på Indiska Oceanen samt Fjärran Östern. Du är van att ge personlig service via telefon, mejl, kundbesök på kontoret samt på chatt. Du är självgående och resultatorienterad som person. Vi önskar följande kompetenser: • Minst 3 årserfarenhet av försäljning av skräddarsydda resor till ovan destinationer • Goda destinationskunskaper. • Goda kunskaper i Sabre och/ellerAmadeus. • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. För tjänst på Helsingfors kontoret krävs även flytande Finska i tal samt skrift. • Genomgången relevant utbildning (TRAC/TEC) Vi ser det mycket meriterande om du även har/kan: • Travelwire. • Canva samt vana av att arbeta med nyhetsbrev. • Uppnått goda försäljningsmål. • Ytterligare språkkunskaper. • Goda kunskaper i Officepaketet. Vi erbjuder: • Stor flexibilitet i arbetstider under vardagar mån-fre. • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. • Kontor mitt i Stockholm city alternativt i Helsingfors. • Både heltid samt deltid är möjligt/hybridarbete kan diskuteras. Tillträde efter överenskommelse Vid frågor kontakta rekryterare Jannica Grönqvist på [email protected]

1 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Säljare med stort reseintresse till vårt team i Marieberg

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Marieberg! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Marieberg är på deltid (80%) med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig!

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Resesäljare

Vi är ett mindre team, som alltid arbetar för att våra kunder skall få den bästa servicen och den bästa reseupplevelsen. Vi hjälper våra kunder både via telefon, online och i butik med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfers och olika landarrangemang. Hos oss är ingen dag den andra lik, då vi ständigt möter nya människor med specifika önskemål. Vår ambition är att alltid leverera en upplevelse utöver det vanliga och alltid ge professionell service. Att arbeta hos oss innebär att du i en positiv miljö får vara med och förverkliga resedrömmar. Därför ser vi gärna att du är serviceinriktad, lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder som förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Vi på Travel 4 You Sweden har ett stort utbud av resetjänster i form av flyg, hotell, charter, hyrbilar, transfers, upplevelseresor, kryssningar, rundresor, skidresor, vandrings resor och gruppresor. Genom att samla marknadens utbud av resor på ett och samma ställe kan vi erbjuda våra kunder bästa möjliga pris och professionell service oavsett typ av resa.

25 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Terawatt AB söker en säljare

Terawatt AB söker en säljare med erfarenhet av direktförsäljning Som säljare hos Terawatt AB ansvarar du för att planera och genomföra kundmöten, rapportera resultat, ge information till kunder och följa upp genomförda besök. Du kommer även att svara på tekniska förfrågningar, ge förslag på olika typer av energilösningar och ha regelbunden kontakt med dina kollegor och leverantörer för teknisk rådgivning. I ditt dagliga arbete kommer du att ha nära kontakt med kunder med olika behov, vilket gör det viktigt att kunna erbjuda den support som behövs för varje kund. Ditt geografiska fokus kommer huvudsakligen att vara på Småland & Östergötland, och resor inom Sverige kan förekomma. Arbetstiden är varierande där kvällar och helger kan förekomma. Dina kvalifikationer Du har minst 2 års erfarenhet av försäljning med dokumenterat goda resultat. Om du har erfarenhet av försäljning av energilösningar, projektering, projektledning eller teknisk support inom solenergi är det mycket meriterande. Det är även meriterande om du har en relevant utbildning, till exempel inom försäljning, teknik eller energi. Du har god datorvana då du kommer att arbeta med projekteringsprogram, CRM och offertprogram. Du arbetar strukturerat och metodiskt, och du trivs i en miljö där effektivitet och noggrannhet är högsta prioritet. Du är bekväm med att jobba mot uppsatta mål. Vad erbjuder vi ? En möjlighet att vara en del av en växande och innovativ organisation inom förnybar energi. En möjlighet att arbeta med ett engagerat och kompetent team. En möjlighet att göra skillnad för miljön. Möjlighet till professionell utveckling och avancemang inom företaget. Kollektivavtal. Attraktivt fast lön med provision utan tak. Vilka är vi ? Terawatt AB är ett familjeägt företag med huvudkontor i Västervik. Vi erbjuder kundanpassade lösningar inom förnybar energi, inklusive solenergi och energilagring. Våra produkter och tjänster är utformade för att hjälpa våra kunder att minska sin energianvändning och sitt koldioxidavtryck. Våra kunder inkluderar privatpersoner, bostadsrättsföreningar och företag. Vi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat: Solcellssystem, energilagring, och Energikonsultation. Vi bygger vår verksamhet på säkerhet, precision och yrkesstolthet. Våra kundanpassade anläggningar i kombination med experttjänster och kännedom om nordiska förhållanden säkerställer att våra kunder får optimala helhetslösningar som är hållbara, energieffektiva och närproducerade. Vad händer efter att du har sökt tjänsten? Vi granskar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Om vi är intresserade av att träffa dig kommer vi att kontakta dig inom kort för att boka in dig för en första intervju. Tjänsten är tillsvidare och på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tar endast emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

31 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024