Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent
Sök bland 9 lediga jobb som Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent och börja ditt nya yrkesliv idag!
Kilroy Travel expanderar på sitt Stockholmskontor. Om du drömmer om att kombinera din hobby med ett meningsfullt jobb och triggas av tanken på att arbeta i ett dynamiskt, ungt och internationellt företag samt har en passion för försäljning och kundservice, så kan du vara den vi söker! Om KILROY KILROY är en resebyrå som specialiserat sig på resor skräddarsydda för ungdomar och deras olika stadier i livet, oavsett om det är unga och studieresor, studenter och utbildning eller sabbatsår och backpacking. Våra resor bygger på meningsfulla upplevelser och hållbara alternativ med viktiga inslag som att komma nära lokalbefolkningen, resa länge och långsamt, självreflektion och ha kul. Vi tror att resor kan ha en stor positiv inverkan på dig och vår värld, och vi är stolta över de pålitliga och personliga råd vi ger baserade på våra egna upplevelser och våra specialiserade resor vi erbjuder. Vår centralt belägna butik fungerar som hjärtat i vår verksamhet. Vi erbjuder en ung och dynamisk arbetsplats där vi delar en passion för att resa i en inspirerande, internationell miljö. Följ med oss på vår resa med att skapa framtidens världsmedborgare! We believe in the power of travel! KILROYs historia går tillbaka ända till 1946 då studentorganisationer först började organisera resor. Vi är för närvarande marknadsledare i Belgien, Danmark, Finland, Island, Norge, Sverige och Nederländerna. KILROY ingår i en koncern som till 100% ägs av KILROY International A/S med huvudkontor i Köpenhamn, Danmark. Läs mer på www.kilroy.se. Under 2019 omsatte koncernen 1,7 miljarder och i Sverige har vi idag 13 anställda och växer återigen stadigt. Om tjänsten Till vår butik på Drottninggatan 83 i Stockholm letar vi nu efter en resesäljare till vårt fantastiska team. Vårt kontor och butik ligger mitt i centrum, arbetstiden är 40h per vecka och i dagsläget är vår butik öppen Måndag till Lördag. Den primära rollen som resesäljare är att leverera enastående kundservice, vara drivande i försäljning och få våra kunders drömmar att gå i uppfyllelse. The KILROY Way! Du kommer att ingå i ett team där alla arbetar med en individuell försäljningsbudget och mål, samtidigt som vi fokuserar på teamwork med ett kundfokus. Om dig Vi har höga förväntningar på dig – precis som du borde ha på oss! Förutom en egen passion för att resa – som oss andra – söker vi dig som: Har reseerfarenhet av backpacking i Sydamerika (meriterande) Oceanien, Asien från ett minimum av 3 kontinenter och 3-6 månaders varaktighet. Är villig att dela med dig av dina reseupplevelser på events – både fysiska och online Är medveten om att jobbet är ett säljjobb Är ambitiös och målinriktad Är ansvarsfull, strukturerad och kan arbeta självständigt Är engagerad och villig att gå den extra milen vid behov Är bra på att hålla dig lugn trots hektiska dagar och många uppgifter Är alltid ivrig att lära dig och utvecklas Är utåtriktad och med stark kommunikationsförmåga Tycker om att arbeta i en högpresterande kultur och ta ansvar för din egen utveckling Din erfarenhet Reseerfarenhet (backpacking) utanför Europa från 3 månader och längre Erfarenhet av bokningssystem, vi använder Sabre för flygbokningar (meriterande) Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kundservice Flytande svenska och engelska – i både tal och skrift Vi erbjuder Passionerade och drivna kollegor i en dynamisk, ung och internationell arbetsmiljö Ett meningsfullt jobb – där "Power of travel" är nyckeln! Onboarding-program och kontinuerlig individuell utbildning och utveckling Konkurrenskraftig lön, pension och sjukvårdsförsäkring samt andra förmåner inklusive reseförmåner Aktiv social klubb med stort fokus på sociala evenemang och resor Om rekryteringsprocessen Om du tror att det finns en match mellan dig, denna tjänst och KILROY – ansök då direkt här nedan. Om du har några frågor under tiden tveka inte på att kontakta Lizzie Kytölä via [email protected]. Vi kommer att gå igenom alla ansökningar och bjuda in potentiella kandidater till en intervju/workshop löpande. Alla som söker till denna tjänst kommer att höra från oss. Startdatum för tjänsten är 1 mars 2025.
Travel Team grundades 2003 och har sedan dess vuxit till en helhetsbyrå inom resor, möten och event. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för affärsresor, gruppresor, kongresser, större möten och event. Oavsett om det handlar om en enkel affärsresa, ett stort internationellt möte eller ett kreativt och komplext event, ger vi personlig och högkvalitativ service anpassad efter kundens behov. Vi har kontor i Västerås samt Stockholm. Vi söker nu dig somgillar att arbeta personligt och i ett mindre team i Västerås eller Stockholm!Du kommer boka affärsresor med flyg, hotell och transport. Du biljetterar, gör omskrivningar och fakturerar, dvs gör hela processen från A till Ö. Förfrågningar både på telefon och via mejl. Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet från affärsresor med Amadeus och Linkonline som ditt dagliga verktyg. Det är mycket meriterande om du behärskar Antares men även andra resebokningssystem. Tjänsten kräver även att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.Meriterande är en TRAC utbildning. Heltid på fast tjänst, kontorstider 8-17 vardagar. 6 mån provanställning tillämpas. Du har möjlighet att välja att antingen arbeta på vårt Västerås eller Stockholmskontor. Båda ligger mycket centralt till. Kollektivavtal samtfriskvårdsbidrag. Start så snart som möjligt! Hör av dig till ansvarig rekryterare Jannica Grönqvist för funderingar och frågor. Telefon0723-240421 alt mejl [email protected]
Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inom resebranschen, hos oss på Ticket och inte minst som säljare. Drivs du av försäljning och tycker det är givande att jobba mot tydliga mål? Älskar du utmaningar och vill samtidigt ha möjligheten att göra skillnad för våra kunder? Då ska du inte missa chansen att söka tjänsten som säljare till vår butik i Solna Centrum! Vem är du?Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför tror vi att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi tror att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och, om du saknar branscherfarenhet, har du ett brinnande engagemang att lära dig allt om vår spännande bransch. Du trivs bäst i ett team där alla är inkluderade och där du och dina kollegor delar kunskap, nytänkande och utveckling. Vi arbetar i en mängd olika interna och externa system. Därför är det en viktig merit att du har god datakunskap och är van att arbeta i olika system dagligen. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar och förutom att vara en grym kollega och säljare strävar du dagligen efter att nå dina mål och ge våra kunder service i världsklass tillsammans med ditt team. Vad får du hos oss?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns – resor. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. För att du ska kunna driva ditt eget lärande och öka din kompetens har vi en strukturerad onboardingprocess med ett stort utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att hela tiden utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Solna Centrum är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Utöver grundlön arbetar vi med säljbonus ÖvrigtPå Ticket värdesätter vi mångfald och vi är stolta över att vara ett företag representerat av människor med olika bakgrund. Vi vet att mångfald inte bara gör oss starkare men också mer innovativa och att olika perspektiv gör oss mer kreativa.Ticket strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som en del av rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan i din mail för att besvara ett personlighetstest i två delar. Det tar sammanlagt ca 30 minuter att besvara dessa. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss. En objektiv urvalsprocess möjliggör att alla kandidater bedöms på samma sätt, utifrån egenskaper som är relevanta för aktuell tjänst.
Är du en detaljorienterad och administrativ stjärna med erfarenhet från flygbranschen? Vill du bli en del av ett härligt team som brinner för att ge våra kunder fantastiska reseupplevelser med Rolfs och Solresor? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Flight Coordinator kommer du att arbeta med både grupp- och individuella bokningar samt ha ett ansvar för recon-uppgifter på en grundläggande nivå. Du kommer att följa rutiner och manualer för att hantera bokningar, omskrivningar och tidtabellsändringar. Rollen kräver en förmåga att hantera bokningar effektivt enligt fastställda processer och att veta när det är dags att eskalera ett ärende till en senior medarbetare. Dina huvudsakliga ansvarområden är: Hantera namnrapportering, individuella omskrivningar och gruppbokningar enligt standardrutiner. Tolka flygbolagsregler och villkor, omformulera dessa till interna avdelningar. Arbeta nära teamet för att säkerställa att all information är korrekt och uppdaterad. Identifiera när ett ärende blir för komplext för den egna kompetensnivån och eskalera det till en senior kollega. Ge grundläggande support till juniora teammedlemmar och hjälpa dem att navigera i enklare flygärenden. Om dig Har en förmåga att snabbt prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. Noggrannhet och precision är en självklarhet för dig, och du arbetar metodiskt. Du är expert alternativt harstor erfarenhet av flygbolags regelverk och rutiner och de bokningssystem som används i braschen t.ex.Amadeus.Har du dessutom erfarenhet av att hantera gruppresor är det ett stort plus. Du har: Minst 2-3 års erfarenhet inom rese- och/eller flygbranschen. God förståelse för flygbolagsregler, villkor, och grupphantering på en grundläggande nivå. Erfarenhet av att använda bokningssystem som Amadeus; kunskap om TravelFusion och NDC grupphantering är meriterande. Förmåga att kommunicera effektivt och stödja kollegor i produktionsavdelningen med hög noggrannhet och serviceanda. Behärskar både svenska och engelska flytande, i såväl tal som skrift. Om oss Rolfs Travel Group som inkluderar Rolfs Buss och Flyg samt Solresor är i kraftig tillväxt och har precis nått en ny milstolpe genom att omsätta en miljard kronor. Detta är en stor bedrift inom reseindustrin och helt unikt för en gruppresearrangör. Vårt mission är att erbjuda oförglömliga resor av högsta kvalitet. Det finns något för alla city breaks, innehållsrika rundresor, avkopplande solresor, vandrings- och cykelresor, kryssningar, vin- och matupplevelser och mycket mer till fler än 450 olika destinationer över världen. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg. Vi är kompetenta och hjälpsamma kollegor som brinner för resebranschen. Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Här kan du läsa mer om Rolfs Flyg och Bussoch om Solresor
På Solresor går det fantastiskt bra och vi upplever en stark tillväxt. Vi brinner för att erbjuda fantastiska resor till våra kunder och satsar stort på våra toppsäljande destinationer som Turkiet, Spanien och Grekland. Nu söker vi en resesäljare till vårt kundtjänstteam som delar vår passion för resor och som drivs av att ge kunderna bästa möjliga service. Om du älskar att rekommendera resor, resmål och vill skapa minnesvärda upplevelser för våra resenärer, är detta tjänsten för dig! Om tjänsten Som resesäljare i teamet kommer du att svara på inkommande samtal, chatt och mail, samt utföra administrativa uppgifter. Du kommer att hjälpa kunder att boka resor, inspirera om resmål, ge rekommendationer och besvara frågor om redan bokade resor. Du är därmed en stor bidragande del till kundernas oförglömliga resor och Solresors tillväxt! Vad du kommer arbeta med Sälja resor Ge fantastisk service till våra kunder Informera om resedetaljer Hjälpa kunder att hitta sina drömresemål Skapa relationer för återkommande kunder Administrativa uppgifter Vem är du? Inspirerande resesäljare God teknisk kunskap och systemvana Kan matcha kundens behov med rätt resmål Tidigare branscherfarenhet Meriterande om du varit reseledare Flytande i svenska och engelska Om oss Solresor är ett svenskt charterbolag som grundades 1989 och sedan 2020 vi en del viktig del av Rolfs Travel Group. Vi värderar att ständigt utvecklas, utmanas och våga tänka nytt. Vår portfölj sträcker sig från avkopplande sol- och badresor till inspirerande vandringsäventyr, livfulla storstadsutflykter och förtrollande rundturer till avlägsna exotiska platser. Vi erbjuder otaliga resmål globalt, där varje resa är designad för att skapa minnesvärda upplevelser. Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg. Hos oss arbetar fler än 120 kompetenta och hjälpsamma kollegor som brinner för resebranschen. Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Här kan du läsa mer om Solresor
Retail24 söker för kunds räkning en Trade Marketing Relief (TMR) som kommer ha Stockholm som bas med delar av landet i tillägg. Är du redo för en ny spännande roll, är flexibel och är lätt att samarbeta med? Då är den här tjänsten för dig! Vi på Retail24 söker dig som vill arbeta som Trade Marketing Relief för vår kund JTI. Du kommer att vara anställd hos oss på Retail24 men jobba hos JTI. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!Start: OmgåendeLängd: 12 månader med möjlighet till förlängningOrt: Stockholm med resor i Sverige Om tjänsten:I tjänsten som Trade Marketing Relief (TMR) är du är strategisk regional resurs där du stöttar befintliga fältsäljare att uppfylla affärsmål. Arbetsuppgifter som ingår är att besöka kunder för att presentera nylanseringar, säkerställa kampanjmaterial och tillfälliga aktiviteter i linje med uppsatta mål som TMR och bidra till gruppens mål som helhet. Vidare kommer du att planera dina besök med säljteamet och rapportera till försäljningschefen.För att passa i tjänsten behöver du:*Ha B-körkort* Möjligheten att vara på resande fot över hela Sverige*Jobbat med försäljning med bevisat goda resultat, gärna inom FMCG* Kommunicera obehindrat på svenska* Känna dig trygg i att kommunicera på engelska i tal och skriftSom person tror vi att du är:Som en TRM behöver du vara flexibel, självgående och ha lätt för att samarbeta. Då tjänsten innebär att resa inom och utanför Stockholm behöver du tycka om att köra. Du behöver även ha lätt att anpassa dig efter nya situationer, vara kommunikativ med god planeringsförmåga och ha lätt för att möta människor.Vidare är du resultatorienterad, gör alltid ditt yttersta för att nå dina mål och trivs med ett arbete som är rörligt då det kommer att innebära en del resande. Det är mycket viktigt att du ser möjligheter och lösningar till utmaningar som kan uppstå.*Om uppdragsgivaren:JTI Sverige är en ledande tobaksleverantör i Skandinavien, sedan 2018 belägen i ett nyrenoverat kontor i centrala Stockholm, med kollektivtrafik och restauranger, shopping och gym i närheten. Fältsäljstyrkan i JTI Sverige består av ett 40-tal anställda fördelade på fyra regioner. JTIs dotterbolag Nordic Snus är en av de största tillverkarna av snus- och nikotinpåsar i Sverige. Alla våra snus- och nikotinpåseprodukter tillverkas i vår moderna snusfabrik i Vårgårda, Västsverige.Vi är engagerade i att bygga en hållbar framtid, med en kultur som är fokuserad på dig. Som ett resultat har vi tilldelats Top Employer-certifieringen varje år sedan 2014. Om Retail24:Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder. https://retail24.se/om-oss/AnsökanVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi söker dig som är pigg, glad och arbetssugen! Nu stärker vi upp vårbokningsavdelning, som tillsammans med vår reception, ärhjärtat här på Ekerum. Det mesta passerar oss och vi har förmånen att få hjälpa våra privat och företagskunder, till den bästa upplevelsen! Arbetet på bokningen är varierande, både när det kommer till vilka gäster vi möter och hur arbetsbelastningen ser ut. Vissa perioder är tempot högt och för att trivas hos oss, behöver man vara arbetsglad och tycka att det är ok med lite "stress och press" i bland. Bokning och reception arbetar tätt tillsammans och vi hjälps också åt med att täcka upp för varandra, vid exempelvis öppningar, stängningar. Då Ekerum är en året runt öppen anläggning med säsongsvariationer, kombinerar vi periodvis våra tjänster. Detbetyder att man ibland hjälper till på andra avdelningar. Att jobba hos oss, innebär en viss arbetstid på kvällar och helger. Vi söker en kollega som vill kasta sig in i vår aktiva verksamhet och som vill vara med och stötta våra spännandeframtidsplaner. Varmt välkommen med din ansökan! Omfattning: 80-100%Varaktighet: TillsvidareAnställningsform: Tillsvidareanställning Tillträde januari 2025
Vi söker dig som är pigg, glad och arbetssugen! Nu stärker vi upp vårbokningsavdelning, som tillsammans med vår reception, ärhjärtat här på Ekerum. Det mesta passerar oss och vi har förmånen att få hjälpa våra privat och företagskunder, till den bästa upplevelsen! Arbetet på bokningen är varierande, både när det kommer till vilka gäster vi möter och hur arbetsbelastningen ser ut. Vissa perioder är tempot högt och för att trivas hos oss, behöver man vara arbetsglad och tycka att det är ok med lite "stress och press" i bland. Bokning och reception arbetar tätt tillsammans och vi hjälps också åt med att täcka upp för varandra, vid exempelvis öppningar, stängningar. Då Ekerum är en året runt öppen anläggning med säsongsvariationer, kombinerar vi periodvis våra tjänster. Detbetyder att man ibland hjälper till på andra avdelningar. Att jobba hos oss, innebär en viss arbetstid på kvällar och helger. Vi söker en kollega som vill kasta sig in i vår aktiva verksamhet och som vill vara med och stötta våra spännandeframtidsplaner. Varmt välkommen med din ansökan! Omfattning: 80-100%Varaktighet: TillsvidareAnställningsform: Tillsvidareanställning Tillträde januari 2025
Vi söker dig som är pigg, glad och arbetssugen! Nu stärker vi upp vårbokningsavdelning, som tillsammans med vår reception, ärhjärtat här på Ekerum. Det mesta passerar oss och vi har förmånen att få hjälpa våra privat och företagskunder, till den bästa upplevelsen! Arbetet på bokningen är varierande, både när det kommer till vilka gäster vi möter och hur arbetsbelastningen ser ut. Vissa perioder är tempot högt och för att trivas hos oss, behöver man vara arbetsglad och tycka att det är ok med lite "stress och press" i bland. Bokning och reception arbetar tätt tillsammans och vi hjälps också åt med att täcka upp för varandra, vid exempelvis öppningar, stängningar. Då Ekerum är en året runt öppen anläggning med säsongsvariationer, kombinerar vi periodvis våra tjänster. Detbetyder att man ibland hjälper till på andra avdelningar. Att jobba hos oss, innebär en viss arbetstid på kvällar och helger. Vi söker en kollega som vill kasta sig in i vår aktiva verksamhet och som vill vara med och stötta våra spännandeframtidsplaner. Varmt välkommen med din ansökan! Omfattning: 80-100%Varaktighet: TillsvidareAnställningsform: Tillsvidareanställning Tillträde januari 2025
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb