Revisionschef

Sök bland 5 lediga jobb som Revisionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Chef Business Controlling

Företagsbeskrivning Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Läs mer om oss här Jobbeskrivning En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Vi söker dig som vill ta dig an uppdraget att leda och utveckla avdelning Business Controlling inom Vattenfalls svenska elnätsverksamhet; Vattenfall Eldistribution. Bolaget står mitt i energiomställningen och har en central roll i den kraftfulla elektrifieringen som just nu sker på samhällsnivå. Om tjänsten Som chef för avdelningen Business Controlling kommer du inom ditt uppdragsansvar leda och utveckla avdelningen i linje med bolagets fokusområden för ledarskap; driva innovation, accelerera lärandet och koppla samman människor. Du kommer att samordna rapportering och uppföljning av Distributions verksamhet, framförallt inom Sverige med också för mindre verksamhet i bl.a. Storbritannien. Avdelningen Business Controlling består av 11 medarbetare med huvudsaklig placering i Solna. Dina främsta ansvarsområden innefattar; Rapportering av all intern och extern finansiell rapportering från affärsområdet Distribution Vara en affärspartner till verksamheten i arbetet att utveckla, styra, förbättra lönsamhet och effektivitet Medverka och driva utvecklingsprojekt relaterade till finansiella system och rapportering inom bolaget och som del i koncernprojekt Bygga ett nätverk inom Vattenfall, såväl inom den egna enheten som inom andra koncerndelar Du rapporterar till chef i affärsområdets ledningsgrupp - VP Business Control/Director Business Strategy & Controlling och sitter med i ledningsgruppen för Business Strategy & Controlling. Dina främst gränssnitt är förutom din ledningsgrupp mot VD och övriga enhetschefer på Vattenfall Eldistribution såväl som koncernen och externa revisorer. Kravspecifikation Relevant akademisk examen/motsvarade arbetslivserfarenhet och god erfarenhet inom Business Control-området där du självständigt hanterat ekonomisk rapportering, analys, budget- och prognosarbete Lång erfarenhet i en ledande befattning – med fördel från en större organisation Erfarenhet av att initiera och driva utvecklings/transformationsprojekt Erfarenhet från att leda i förändring, exempelvis stark tillväxt, omställning eller liknande Har du erfarenhet av SAP/S4Hana ser vi det som meriterande Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift Vi söker en mogen ledare med ett inkluderande och coachande förhållningssätt. Du har förmågan att utveckla både team och individer på ett sätt som stärker gruppen och verksamheten. Vidare motiveras du av innovation och driver ditt team och område framåt genom att se möjligheter och lösningar. Du trivs i förändring och står stadigt när förutsättningar ändras. Som person är du positiv, aktiv och öppen. Ytterligare information Vi erbjuder dig Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i. Läs mer om oss på: www.vattenfalleldistribution.se Som chef på Vattenfall Eldistribution motiveras du av att driva transformation genom att: Engagera dina medarbetare att delta i utvecklingsarbete Ansvara för att lyfta nya verksamhetsutvecklingsbehov Ta ett tydligt sponsorskap inklusive ansvar för nyttorealisering för våra verksamhetsutvecklingsprojekt Ansvara för mottagande och efterlevnad av nya arbetssätt Placeringsort: Solna, med möjlighet till hybridarbete. För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Kristina Emanuelsson på tfn 076 767 39 57. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Angeliqa Haapanen på tfn 070 235 73 21 eller [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 15 april 2024. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
15 april 2024
Audit Manager responsible NonRegulated entities Traton Financial Services

In April 2023 Traton Financial Services was created as the global multi-brand captive finance provider for the Traton Group. Services include financing for customers, dealers, and distributors as well as insurance solutions and additional services. We are now strengthening the internal audit function. Perhaps you are the perfect candidate to join us on our journey. As an Audit Manager for Non-regulated entities you will make sure we perform audits that address the most relevant risks and controls as well as communicate the results in a way that has impact and creates value. In order to achieve this you will manage a team of internal auditors located in Södertälje, Sweden. In practice you and the team should acquire a deep understanding about the commercial vehicle sale and financial services business, assessing risks, planning audits, reviewing performed audits and communicating audit results that drive (positive) change. Also, you and the team needs also to drive efficiency in the audits. Responsibilities as Audit Manager: • Secure that risks are identified and prioritized resulting in an internal audit plan • In order to identify the most relevant risks ensure that audit team has a deep understanding of the commercial vehicle selling and financial services business • Secure that audit projects are conducted in a structured way • Review reports on audit findings • Secure that standard audit programs are relevant, up-to-date and used • Encourage and enable the utilization of data analytics tools to perform analysis and identify trends, anomalies, and potential areas of risk. • Administration of employees including recruitment, performance development, performance assessment, salary review and redeployment is performed in accordance with set procedures. Requirements • Bachelor's degree in accounting, finance, business administration, law, science or a related field • Excellent communication skills in English, both written and verbal. • Fluency in other languages is a great advantage. • Strong project management skills, proven track record or certification • Ability to travel domestically and internationally, as necessary, to meet with colleagues, stakeholder and to support in audit work. • Minimum 10 years’ experience from auditing automotive industry, captive financing or auditing within the financial services sector. • Minimum 3 years’ experience of leading employees We offer Opportunities for international travel and meeting colleagues from around the world. Also, benefits such as private lease car, pension, flexible working hours and working from distance, lunch at reduced prices and more. Join our dynamic and growing team today and take the first step towards an exciting career in TRATON Financial Services! Further information This position needs regular presence in Södertälje and can be carried out from Traton Financial Services Head Office in Sweden or Scania Financial Services entity. If you have any questions regarding this recruitment process please contact Camilla Lövgren, Chief Audit Executive, TRATON Financial Services Audit, +46 8 553 806 27. Application Your application should include a CV, a cover letter and copies of any relevant certificates. Apply via Scania’s career website. Interviews will be held continuously and we will therefore need your application in English as soon as possible. Please apply through our website HR Inline/Job search at Scania as soon as possible and no later than 2 of April. Job Id 4385 We look forward to your application!

19 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Audit Manager responsible Regulated entities in Traton Financial Services

In April 2023 Traton Financial Services was created as the global multi-brand captive finance provider for the Traton Group. Services include financing for customers, dealers, and distributors as well as insurance solutions and additional services. We are now strengthening the internal audit function. Perhaps you are the perfect candidate to join us on our journey. As an Audit Manager for Regulated entities you will make sure we have identified the regulatory requirements regarding internal audit in the jurisdiction we operate in. You need to make sure that we comply with these regulations. In order to achieve this you will manage a team of internal auditors located in several locations around the world. In practice the you and the team will maintain an overview of applicable regulations when performing risk assessment, plan activities, review performed audits and communicate audit results that drive (positive) change. Also, you and the team needs also to drive efficiency and relevance in the audits. Responsibilities as Audit Manager: • Secure that we have identified applicable external regulations where we are obliged to have an internal audit function and/or specific internal audit activities • Develop and execute an internal audit plan fulfilling applicable external regulations in regulated entities with regards to governance, risk management, compliance, and internal control processes. • Ensure that audit projects are well organized and carried out in a timely manner. • Secure that standard audit programs are relevant, up-to-date and used in order to improve efficiency and quality. • Continuously identify potential for efficiency through e.g. process simplifications, re-use, automation, data pipelines, etc. • Administration of employees including recruitment, performance development, performance assessment, salary review and redeployment is performed in accordance with set procedures. • Communicate reports on audit findings and recommendations to senior management and other stakeholders Requirements • Bachelor's degree in accounting, finance, business administration, law, science or a related field • Excellent communication skills in English, both written and verbal. • Fluency in other languages is a great advantage. • Strong interest in governance, risk management, compliance, and internal control principles and best practices in the financial services industry. • Strong project management skills (project management certification is an advantage) • A positive mindset, with the ability to build positive relationships with stakeholders at all levels of the organization • Ability to travel domestically and internationally, as necessary, to meet with colleagues, stakeholder and to support in audit work. • A willingness to learn and grow within the role, with the potential to obtain professional certification in internal auditing or related field (e.g. Certified Internal Auditor, Certified Information Systems Auditor, Certified Fraud Examiner) in the future. • Minimum 10 years’ experience from auditing automotive industry, captive financing or auditing within the financial services sector. • Minimum 3 years’ experience of leading employees We offer Opportunities for international travel and meeting colleagues from around the world. Join our dynamic and growing team today and take the first step towards an exciting career in TRATON Financial Services! Further information This position can be carried out from a TRATON Financial Services Headoffice or regulated entity in Europe. If you have any questions regarding this recruitment process please contact Camilla Lövgren, Chief Audit Executive, TRATON Financial Services Audit, +46 8 553 806 27. Application Your application should include a CV, a cover letter and copies of any relevant certificates. Apply via Scania’s career website. Interviews will be held continuously and we will therefore need your application in English as soon as possible. Please apply through our website HR Inline/Job search at Scania as soon as possible and no later than 2 of April. Job Id 4384 We look forward to your application!

19 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Revisionsdirektör till Göteborgs stad

Göteborg är Sveriges näst största stad med lite mer än en halv miljon invånare. Göteborgs Stad är en organisation som omfattar ett 30-tal nämnder och en bolagskoncern med flera stora bolag. Totalt omsluter Göteborgs Stad cirka 60 miljarder kronor och har drygt 62 000 medarbetare. Göteborgs Stad befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Göteborg växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplicerade. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande framsteg inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen. Revisionskontorets roll i detta kommer att vara viktig. Dels kommer vi själva att påverkas genom att vi är en del av staden, men framför allt kommer vår granskande roll att vara särskilt angelägen. När det sker stora utvecklingssprång i en stor organisation ökar risken för att det uppstår brister i processerna. Här kommer stadsrevisionen ha en viktig roll när det kommer till att upptäcka brister och hjälpa verksamheterna framåt. ARBETSUPPGIFTER Revisionsdirektören leder revisionskontorets arbete och svarar inför revisorskollegiet och revisorsgruppen. Kollegiet fungerar som nämnd gentemot revisionskontoret och revisorsgruppen är den samling av förtroendevalda revisorer som ansvarar för granskningen. Som revisionsdirektör kommer du att arbeta direkt under revisorskollegiet och de förtroendevalda revisorerna i revisorsgruppen. Revisionskontoret ansvarar för att verkställa de beslut som tas och säkerställa att de förtroendevalda får uppföljning och återrapportering. God revisionssed i kommunal verksamhet innebär en rollfördelning mellan förtroendevalda revisorer och sakkunniga biträden. I rollen som revisionsdirektör krävs det därför att du kan balansera uppdragen som de förtroendevalda revisorerna ger kontoret med den revison som sedan genomförs av yrkesrevisorer på revisionskontoret. En del i uppdraget som revisionsdirektör är också att bidra till utvecklingen av revisionsarbetet ur ett nationellt perspektiv. Detta sker bland annat genom att du deltar i nationella nätverk där du förväntas vara drivande, samtidigt som du praktiskt visar vägen i den egna organisationen. Revisionskontoret i Göteborgs Stad är Sveriges största kontor inom kommunal revision, sett till antalet anställda och mängden granskning. Idag har kontoret 32 medarbetare. Direkt under sig har revisionsdirektören en direktion. Direktionen består av en administrativ avdelningschef, två avdelningschefer inom revision, en förvaltningsjurist, en samordnare för projektgranskning och en kommunikationsansvarig. De senaste åren har kontoret bedrivit ett omfattande utvecklingsarbete med fokus på organisation, granskning, rapportering och kommunikation. Ett prioriterat utvecklingsområde har också varit informationssäkerhet och dataskydd- ett arbete som förväntas fortsätta. Det är också ett område där staden som helhet tar stora utvecklingskliv just nu. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och med flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap. Du har också kunskaper om och erfarenhet av politiskt styrd verksamhet. Det är meriterande med flerårig erfarenhet av kvalificerad revision, och om du inte redan är certifierad kommunal revisor är det önskvärt att din utbildning medger att du så småningom kan bli certifierad. Som chef är du van att leda och coacha kvalificerade medarbetare och du har förmåga att skapa relation med ett kommunikativt och utåtriktat sätt. Du är analytisk med förmåga att överblicka genom strategiskt helhetsperspektiv och har stor integritet och lyhördhet. ÖVRIGT Befattningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer därför att genomföras före anställning. Vid denna rekrytering samarbetar vi med SOURCE. Formell ansökan till tjänsten registrerar du här senast den 12 april 2024. Om du vill göra en konfidentiell och förutsättningslös intresseanmälan kan du göra detta via SOURCE hemsida www.source-executive.se. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Karin Rudhag 070-414 0010, [email protected] eller Elnaz Adilipour, 073352 3481, [email protected]

19 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Accounting Manager

Join Sellpy, an innovative leader in sustainable e-commerce, as our Accounting Manager in Sweden. We're looking for an exceptional accounting professional who thrives in a fast-paced, entrepreneurial environment and is passionate about building and leading a modern, efficient accounting function. You will be part of our Finance team in the Stockholm office and report to the Head of Finance. The role is responsible for leading the Swedish accounting team and together ensuring accurate accounting for the Swedish legal entity. In short, you will: Manage the accounting operations for the Swedish entity with responsibility for the entire general ledger. Lead the Swedish accounting team. Manage the monthly and quarterly closing including analysing and ensuring accurate bookkeeping and preparing the group reporting. Review VAT declarations and other relevant filings for the Swedish entity. Lead statutory audits and prepare financial statements for the Swedish entity. Participate in budgeting/forecasting processes and budget reviews. Deliver material to internal stakeholders and auditors. Develop and improve processes. You need: A relevant degree in Accounting, Finance, or a related field. A minimum of 3 years of experience working with accounting in a Swedish legal entity, including but not limited to journal entries, audits, VAT filings, and working with the full income statement and balance sheet. Proficiency in MS Excel or Google Sheets. Excellent communication skills in both Swedish and English, both verbally and in writing. An analytical mindset, strong attention to detail and a continuous drive to improve processes. To be comfortable working in a high-growth company and facing new challenges we haven’t met before. We are impressed if you have: Worked in SQL. Familiarity with international VAT. Speak an additional European language. We are extra impressed if you know German. You get to: Develop the accounting function in a tech-minded company that’s driving the change towards a sustainable lifestyle. In return, you will get direction, energy, and work on meaningful projects on a daily basis. Work with highly skilled and motivated colleagues. Thrive in a social and friendly people culture. Benefit from hybrid work from our office at Medborgarplatsen, and from home. Relax with a sizeable vacation offering. Enjoy employee discounts at Sellpy and the H&M brands (Arket, COS, Other Stories, Weekday and more). Save up with a monthly pension plan. Engagement in Sellpy’s social traditions with game nights, interactive planning days, guest speakers and other activities. About Sellpy Sellpy aims to empower everyone to live a circular life. We believe there is huge financial, social, and environmental value in prolonging the life of things and clothes. We are proud to be the leading service for second hand items, and one of the fastest-growing scale-ups in Sweden. The list of countries we are available in grows by the day. Since launching, we have given new life to more than 30 million pre-owned items, saving more than 170.000+ tons of CO₂. Location You are welcome to do all these things at our new office at Medborgarplatsen in Stockholm, and from home. We want you to enjoy a flexible work setup because well, it’s 2024 and digital meetings work just as fine. Form of employment: Full-time Start: As agreed upon Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

12 mars 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024