Operativ Driftchef Region Skåne

Cubsec söker dig som vill vara en del av vårt team i Region Skåne! Du erbjuds att arbeta i en välmående organisation på ett modernt säkerhetsföretag där vi inspirerar till ett trivsamt arbete med stark gemenskap! Som medarbetare på Cubsec får du möjlighet att utvecklas i ett nytänkande säkerhetsföretag, där verksamheten präglas av personligt engagemang. Tjänsten som driftchef är en strategiskt viktig roll i en målinriktad verksamhet. Vi tror därför att du är en kommunikativ och tydlig ledare som vill utveckla både medarbetare och verksamheten. Vi vill att du är med och driver arbetet med att skapa en ännu mer konkurrenskraftig verksamhet genom att tillsammans med oss vidareutveckla interna rutiner och processer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att hantera och utveckla större konton. Vi tror att du är en driven och innovativ person som förstår affärsmodellen runt säkerhetstjänster. Som person är du självständig, strukturerad och målmedveten. Du trivs med att vara det självklara bollplanket och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. I rollen som driftchef på Cubsec ges du en unik möjlighet att vara delaktig i företagets utvecklingsarbete för att långsiktigt skapa en stabil tillväxt samt stärka vårt varumärke. Vi söker dig som tycker att det är utmanande att leda och utveckla människor samt att arbeta nära våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är en coachande och entusiasmerande ledare med en förmåga att motivera och förmedla på ett tydligt sätt till dina medarbetare. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från ett större skyddsobjekt. Grundläggande krav: 3 års erfarenhet från Bevakningsbranschen 3 års erfarenhet som Chef/gruppledare Du ska kunna bli godkänd i registerkontroll klass 2 Arbetsområde: Malmö med omnejd Arbetstid: Helgfria vardagar under kontorstid eller efter överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Start: Tjänsten är tillsätts enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Avarn Security söker en platschef till vårt nya uppdrag på Malmö Airport!

Är du vår nya Platschef till Malmö Airport! Avarn Security har fått uppdraget att leverera säkerehtstjänset till vårt nya uppdrag på Malmö Airport. Idag har Avarn Security uppdraget att leverera säkerhetstjänster till Stockholm Arlanda Airport. Vilket innebär skyddsvaktsbemanning som arbetar med bevakning av samhällsviktig anläggning och flygplatskontrollant bemanning som ansvarar för att inga obehöriga personer eller otillåtna föremål passerar säkerhetskontrollerna. Vi har även sedan många år tillbaka levererat säkerhetstjänster till Oslo Lufthavn Gardermoen. Avarn söker en Platschef till vårt nya uppdrag på Malmö Airport! Avarn Security har fått fömånen att leverera en del av säkerhetstjänsterna till Malmö Airport. Du som söker skall ha god förståelse för säkerhetsbranschen och gärna erfarenhet från skyddsvakter, samt tidigare erfarenhet av att hantera kundrelationer på ett professionellt och ansvarstagande sätt, så du kan säkerställa att vi arbetar optimalt utefter kunds önskemål. Som platschef ingår du i regionens ledningsgrupp och rapporterar direkt till regionchefen. I din roll som platschef innebär att du har det övergripande ansvaret för uppdragets bevakningsben och skyddsvaktsstyrka. I det dagliga arbetet kommer du att växla mellan att hantera strategiska, taktiska samt problemlösande operativa frågor. Du kommer även vara ansvarig för utvecklingsarbetet, kvalitetsfrågor och instruktioner. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer vara att • Leda och utveckla bevakningsuppdraget • Personal- och arbetsmiljöansvar för bevakningen • Budget och resultatansvar • Hantera avvikelser och incidenter kopplat till bevakningen • Utveckla metoder, planera och kvalitetssäkra bevakningsbenet liksom interna processer i företaget • Delta i olika projekt och driva utvecklingsarbete • Driva kvalitetsarbetet • Ansvarig för instruktioner Egenskaper Du är en mycket god och uppskattad ledare som visar vägen genom ett modernt, entusiasmerande och coachande ledarskap. Du har ett brinnande intresse för säkerhetsarbete. Genom ditt handlingskraftiga och lösningsorienterade ledarskap får du saker att hända och levererar enligt plan och behov. Du är lyhörd och lyssnar till din personal och förstår värdet av en levande företagskultur. Du ska leda och utveckla verksamheten enligt Avarns vision, affärsidé, policys och mål samt enligt affärs-/budgetplan. Framtagande av verksamhetens mål samt plan för hur dessa ska uppnås tillsammans med regionchefen. Vi arbetar nära vår kund som har höga krav på vår leverans och utförande av tjänst därav förväntar vi oss att du aktivt följer och engagera dig i verksamhetens processer och i ständiga förbättringar.  Tjänsten är en heltidstjänst, måndag - fredag. Viss förskjuten arbetstid kan förekomma vid behov. Vi arbetar aktivt med att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ska känna sig välkomna oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Du ska vara en god och hjälpsam kollega, som bidrar till att skapa trivsel på jobbet. Självklart delar du våra värderingar. Det här kan du förvänta dig av oss som arbetsgivare • ett arbete där din insats är viktig • goda utvecklingsmöjligheter i företaget • att vi tar din arbetsmiljö på allvar och arbetar med ständiga förbättringar Tjänsteställe: Malmö Varaktighet: Heltid, tillsvidare (Avarn tillämpar 6 månaders provanställning) Tillträde: Enligt överenskommelse Avarn Security är ett säkerhetsklassat företag och därför görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Ekonomisk granskning utan anmärkning är också en förutsättning för anställning. Tester kommer att  tillämpas i rekryteringsprocessen. Sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl.  Välkommen med din ansökan - vi vill ha din ansökan senast 2024-05-05 Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag Varje år utser Karriärföretagen ett antal företag i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger. För andra året i rad är vi 2024 med på listan över attraktiva arbetsgivare. Så här lyder nomineringen: Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare deras starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör dem till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Projektledare till Avarn Security

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Avarn Security. Om företaget: Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören för privat och offentlig verksamhet. Enheterna arbetar tätt tillsammans för att kunna erbjuda kunderna skräddarsydda lösningar från alla verksamhetsområden. Idag har Avarn Security ca 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Avarn Security Systems är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till sina kunder. Dem erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser dem det kompletta behovet av säkerhet. Idag är Avarn Security Systems rikstäckande och har kontor och butiker på flera orter i Sverige och är i ständig utveckling. Arbetsuppgifter: I rollen som projektledare arbetar du mot Avarns största kunder i olika typer av installationsprojekt med inriktning på säkerhetssystem, inbrottsystem och passersystem. Du har ett helhetsansvar för dina projekt med avseende på planering, bemanning, uppföljning, dokumentation och ekonomi. Du är även ansvarig för ÄTA-hantering, prognoser samt att vara behjälplig vid anbudsarbete. Du står också i nära kontakt med beställare och slutkund, samt ansvarar för professionell handläggning och ledning av uppdragen. Du har stor vana av att driva kundmöten och att dokumentera korrekt projektdokument. Vidare är det naturligt för dig att leda projektgruppen mot uppsatt projektmål och KPI: er. Kontinuerlig dialog med kund, underentreprenörer, leverantörer samt internt inom Avarn är en del av din vardag. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst tre års erfarenhet som projektör eller projektledare, föredragsvis inom säkerhetsbranschen • B-Körkort • Obehindrade kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift • Goda kunskaper i affärssystem och Office-paketet För denna tjänst är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi ser att du är en person som har en förmåga att skapa struktur för dig själv och dina projekt. Därtill är du i din roll som projektledare skicklig på att ta dialoger med kunder och medarbetare. Du är dessutom en person som har en naturlig pondus och kan driva projekt framåt på ett naturligt och professionellt sätt. Slutligen är du en person som trivs i en fartfylld tjänst och kan hantera krav från kunder. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Utvecklingsledare inriktning säkerhet-krisberedskap på Socialförvaltningen

Beskrivning Som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap ansvarar du för övergripande planering, samordning och uppföljning av socialförvaltningens arbete med kris och beredskap. Du kommer arbeta på socialförvaltningens avdelning Kvalitet och utveckling, som är en del av förvaltningens stabsfunktion. Du kommer ha ett nära samarbete med avdelningens övriga roller som är utvecklingsledare, MAS/MAR, SAS, enhetschef för Digital utveckling och digitalisering, systemförvaltare och verksamhetschef. Du kommer också ha ett nära samarbete med kommunens övergripande roller inom säkerhet, krisberedskap och informationssäkerhet. Hos oss jobbar du nära dina kollegor och din chef, där skratt är en del av vardagen. Öppenhet och prestigelöshet är viktigt när vi arbetar tillsammans. Vår värdegrund finns med oss i arbetet: ”För oss är den professionella relationen viktig – förvaltningen ska präglas av respekt, omtanke och dialog. Genom kompetens och engagemang ska brukare och medarbetare uppleva trygghet och tillit.” Arbetsuppgifter - Samordna och systematisera förvaltningens arbete med informationssäkerhet, personsäkerhet, fysisk säkerhet, systematiskt brandskyddsarbete, krisberedskap och krishantering. - Informera chefer om beslut, lagar och riktlinjer som gäller området säkerhet, risk och kris. - Stödja chefer i det förebyggande säkerhetsarbetet bland annat genom att ge stöd i att göra riskanalyser och krishanteringsplaner. - Samordna och planera förvaltningens arbete rörande larm och bevakning. - Medverka i kommunövergripande arbetsgrupper/nätverk gällande säkerhet, kris och beredskap. - Ta fram beslutsunderlag till förvaltningsledning och socialnämnd. - Ingå i kommunens tjänsteperson i beredskapsfunktion, TIB organisation. - Vara en del av kommunens POSOM arbete. Tjänsten är ny och du kommer vara med och bidra till utformningen av den. Tjänstens innehåll kan komma att förändras över tid. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av risk- och/eller säkerhetsarbete. Du har en högskoleexamen som är relevant för området alternativt en examen som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom kris och säkerhet i en politisk styrd organisation är det meriterande. För att passa i rollen som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap krävs att du är strategisk i tanken men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen och omvärlden. Arbetet innebär både en ledande och en samordnande roll, vilket ställer krav på att du är både drivande och serviceinriktad. Som person är du mål- och resultatorienterad. För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du är en noggrann person som är mycket bra på att självständigt planera, prioritera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter. Du har lätt för att skapa förtroende, etablera och utveckla goda samarbetsrelationer och du har en mycket god språklig förmåga i såväl tal som skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då du kommer att ingå i kommunens TIB organisation krävs svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Intervjuer kommer att ske 6/5, 7/5, 14/5 och 15/5. B-körkort är ett krav. Krigsplacering Om du söker en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Övrigt Vänersborgs kommun - attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Våra värdeord: Levande, attraktiv, hållbar - tillsammans Olika är normen! Hos oss är mångfald positivt, alla är vi olika och det är en tillgång. Vi arbetar även aktivt med att skapa ett hållbart arbetsliv och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Kommunen nyttjar vår tids möjligheter att ge nya medarbetare en introduktion direkt vid start! Är du nyfiken på att prova introduktionen redan nu och få veta mer om hur vi arbetar i Vänersborgs kommun? Starta http://introduktion.vanersborg.se/ genom att välja avsnitt och skriv in ditt namn för att få ett diplom efter genomförd introduktion. Ditt namn registreras ingenstans. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - surfa in på vårhttp://jobb.vanersborg.se/ och sidan https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/jobba-i-vanersborgs-kommun . Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer . Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling.

3 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024