Säkerhetschef

Sök bland 18 lediga jobb som Säkerhetschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Regional säkerhetschef
Försvarsmakten
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag. Om avdelningen Du tillhör FMTIS stab och ingår i säkerhetsavdelningen som till huvuddel är placerade i Örebro. FMTIS har närvaro i hela landet där Försvarsmakten bedriver verksamhet och representeras i vardera av Försvarsmaktens Militärregioner och på Gotland av en regional säkerhetschef ur säkerhetsavdelningen (FMTIS J2). Huvudsakliga arbetsuppgifter Du är en av våra regionala säkerhetschefer inom FMTIS stab J2 under förbandets Säkerhetschef. Du skall: • leda, stödja och utbilda FMTIS enheter och chefer vad avser militär säkerhetstjänst • samverka med Försvarsmaktens övriga förband samt med förekommande civila företag och myndigheter • delta i FMTIS kontrollverksamhet • delta i stabens arbete med styrande dokument och arbeten inom olika projekt • delta i säkerhetsarbetet inom övriga regioner men främst inom Miltärregion Mitt, enligt säkerhetschefens och avdelningschefens anvisningar • Du ingår i ett arbetslag som har till uppgift att säkerställa att förbandet handlägger ärenden inom säkerhetsskyddet där myndigheten är skyldig att följa säkerhetsskyddslag, säkerhetsförordningen samt Försvarsmaktens föreskrifter • Arbetet innebär resor inom landet, samt eventuell internationell tjänstgöring. Vi erbjuder Uppskattade anställningsförmåner som till exempel: • 3h träning/vecka på arbetstid, flextid och upp till 35 dagars semester beroende på din ålder • en roll som ger dig ansvar och befogenheter inom ett mycket viktigt område • en arbetsgivare som värnar om balans mellan arbets- och privatliv • kompetensutveckling genom kvalificerade utbildningar, såväl internt som externt, i vissa fall utbildningar som endast finns tillgängliga för oss i Försvarsmakten På sikt finns även möjlighet till annan utbildning inom underrättelse- och  säkerhetsområdet. KRAV Kvalifikationer • Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt • Kunskap om säkerhetsskyddslagstiftningen samt tillhörande och motsvarande lagstiftning • Kunskaper om sekretesslagstiftning och informationsklassificering • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • Körkort (Lägst B) Personliga egenskaper Du har lätt att samarbeta med andra samt skapa och behålla förtroende. Du tar egna initiativ och kan självständigt driva ditt arbete i mål. Vidare är du ordningsam, noggrann och säkerhetsmedveten. Du har lätt för att anpassa dig och vara flexibel och lyhörd. Det är viktigt att du har en analytisk- och strukturerad förmåga. Du ska ha möjlighet att resa i tjänsten för att stödja säkerhetsarbetet inom hela FMTIS och där behov av stöd finns, både nationellt och internationellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tidigare tjänstgöring i säkerhetsbefattning i Försvarsmakten, eller annan motsvarande statlig verksamhet • Kunskap om SUA och registerkontroll • Kunskap om Försvarsmaktens anläggningar och säkerhetskrav för dessa • Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens stödsystem (PRIO, Vidar, ISUS etc). • Erfarenhet av arbetsledning t.ex. som chef eller projektledare • Auktoriserad Säkerhetschef och/eller IT-säkerhetschef i Försvarsmakten • Signalskyddschefsutbildning vid TSS • Civil relevant utbildning (exempelvis inom SSF) För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Befattningen är öppen för både civila och militära. Arbetsort: Huvudsakligen inom GOTLAND med placering i VISBY. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltidstjänst (100%), 6 månaders provanställning tillämpas för dig som inte sedan tidigare är anställd inom Försvarsmakten. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Nicholas McGuinness eller Anders Henriksson, som nås via växeln på telefon 019-39 35 00. Fackliga företrädare OFR/S Martin Sparr OFR/O Anna Tuulik SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-10-25. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Enhetschef fysisk säkerhet
Svenska Kraftnät
Övriga administrations- och servicechefer

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Enhetschef fysisk säkerhet erbjuds du ett av Sveriges viktigaste fastighetsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna. Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet. Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser – är Du en av dem? Om tjänsten Fastighetsavdelningen ansvarar för att leverera kontor och tekniska lokaler som innehåller attraktiva och ändamålsenliga arbetsplatser inkl. relevanta stödtjänster med en professionell organisation som är proaktiv och alltid redo att hantera nya förutsättningar. Svenska kraftnäts kontor förhyrs genom olika fastighetsägare men Svenska kraftnät äger också vissa förrådsfastigheter som avdelningen ansvarar för. Avdelningen ansvarar även för att etablera nya lokaler samt att säkerställa en god fysisk säkerhet för våra kontor och anläggningar. Fastighetsavdelningen består av tre enheter som leds av varsin enhetschef. Enhetscheferna ingår, tillsammans med avdelningens fastighetskoordinator, i avdelningens ledningsgrupp som leds av avdelningschefen. Enheten består av nio medarbetare, varav två team, samt resurser för bevakning och reception som arbetar på huvudkontoret, Bevakningscentralen och ute på anläggning. Arbetsuppgifter I rollen ingår följande arbetsuppgifter: • Fortsätta arbetet med den goda gruppsammanhållningen och kommunikationen med andra enheter. • Ansvara för samtliga leveranser samt fortsätta utveckla arbetssätt och metoder inom enheten. • Leverera på mål och aktiviteter i det strategiska arbetet inom avdelningen och enheten. • Följa upp medarbetarnas och enhetens arbetsmiljö och leveranser. • Ansvara för och följa upp enhetens avtal, budget, fakturor och prognoser. Organisationen är i en utvecklingsfas, vilket kräver ett målmedvetet engagemang att styra den enligt det strategiska resonemanget som finns på Svenska Kraftnät och på avdelningen. Därför finns det stora möjlighet att forma en enhet i utveckling och i samband med det utveckla sig själv och avdelningen. Om dig Personliga egenskaper. Vi söker en lyhörd ledare som skapar tillit, coachar medarbetare och driver enhetens utveckling framåt för att uppnå gemensamma mål. Det är av vikt att du uppvisar ett moget ledarskap och agerar med gott omdöme. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet, förstår din ledarroll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut utifrån vad som blir bäst för avdelningen och Svenska kraftnät som helhet. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för berörda parter. Du är en trygg ledare, har goda erfarenheter av att bygga team och samverkan samt att verka för långsiktiga relationer inom och utom den egna verksamheten. Viktigt att du kan föregå med ett gott exempel i kommunikation med andra. Att du förhåller dig väl till den statliga värdegrunden och ledarskapskriterierna på myndigheten. Sist men inte minst krävs att du kan vara ett föredöme som ledare i att bemöta såväl medarbetare som andra enheter/funktioner på ett vänligt och professionellt sätt. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Skallkrav. Utbildning; Relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom försvars- eller säkerhetsbranschen. Du skall även ha: • Arbetat i försvars- eller säkerhetsbranschen i minst 8 år. • Har erfarenhet som teamledare. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • Körkort (B). • Goda kunskaper i Microsoft office. Meriterande: • Har tidigare chefserfarenhet med personalansvar. • Ledarskapsutbildning. • Säkerhetsskyddsutbildning (ex. säkerhetsskyddschef). • Kunskap inom Säkerhetslagen. • Tidigare erfarenhet av förvaltning av tekniska säkerhetssystem. • Erfarenhet av arbete med säkerhetskänslig verksamhet. • Erfarenhet och förståelse av processen vid upphandlingar av varor och tjänster enligt LOU eller LUF. • Erfarenhet av avtalsförhandlingar. • Erfarenhet från statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete, finns men eftersom det är höga skyddsvärden i verksamheten så kommer mycket av arbetet att behövas utföras på plats på kontoret. • Resor kan förekomma i tjänsten, men i begränsad omfattning. • Publiceringsdag:          2 oktober 2024. • Sista ansökningsdag: 23 oktober 2024. • Tjänsten är en tillsvidareanställning, utan provanställning. Personlighetstest kommer att genomföras på slutkandidaterna.  Kontakta gärna följande personer för mer information; Rekryterande chef Christoffer Denkert, tel. 010-350 90 80. Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. nr. 010-350 91 49. Fackliga representanter är; Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72. Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

1 oktober 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Kriminalvårdschef till verksamhetsområde Mariefred
Kriminalvården
Övriga administrations- och servicechefer

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens verksamhet är geografiskt indelad i sex regioner. Varje region leds av en regionchef och verksamhetsområde Mariefred tillhör region Mitt (Södermanland, Västmanland, Örebro, Värmland och Uppsala län med sammanlagt tolv verksamhetsområden). Vi söker vi nu en kriminalvårdschef till verksamhetsområde Mariefred som består av en anstalt med idag 144 klientplatser i säkerhetsklass 2 och är belägen två kilometer utanför Mariefreds centrum. Anstalten bedriver sysselsättning genom påverkansprogramverksamhet, vuxenutbildning, olika former av arbetsdrift (verkstad). Verksamhetsområdet har cirka 120 medarbetare. Merparten arbetar som kriminalvårdare men här finns även många andra exempelvis produktionsledare, programledare, lärare, sjuksköterskor, vakthavande befäl, klienthandläggare, administratörer och kockar. ARBETSUPPGIFTER Du ingår i den regionala ledningsgruppen som består av regionchefen, sektionschefer vid regionkontoret och de övriga anstalts-, häktes- och frivårdscheferna. I den regionala ledningsgruppen bidrar ni tillsammans till att utveckla verksamheten och omsätta Kriminalvårdens övergripande mål till praktik inom ditt ansvarsområde. Samarbetet med övriga verksamhetschefer syftar till att nå gemensamma mål och hitta effektiva gränsöverskridande arbetssätt. Du har verksamhets-, budget- och personalansvar för verksamhetsområdet. Ditt uppdrag är att planera, leda och samordna verksamheten utifrån regionala inriktningar och lokala förändringar i omvärlden och till din hjälp har du fem kriminalvårdsinspektörer (första linjens chefer). På regionchefens uppdrag bedriver ni en effektiv verksamhet inom tilldelade budgetramar och tillser att kompetens och materiella resurser används optimalt och i god dialog med personalorganisationer och skyddsorganisation. Du ansvarar för lokal verksamhetsplanering, lokala arbetsgivarfrågor, arbetsmiljö, intern och extern samverkan och klientbeslut. Verksamheten är likt inom övriga Kriminalvården i ett mycket expansivt skede och ditt uppdrag kommer att präglas av detta. Ditt uppdrag innebär således att leda förändrings- och utvecklingsarbete inom säkerhet, arbetsmiljö, påverkansarbete och vård samt tillse intern styrning och kontroll. Resor ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en stabil person, har stor personlig mognad, är relationsbyggare och besitter en god kommunikativ förmåga. I ditt chefs- och ledarskap har du framträdande kompetenser inom förändringsledarskap, problemlösningsförmåga, planeringsförmåga och resultatorientering. Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. I handling omsätter du den värdegrund vår verksamhet vilar på och därmed agerar du förebild för dina medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att kunna bli aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav: • akademisk utbildning eller examen med för Kriminalvården relevant inriktning (relevant är exempelvis juridik, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller socialt arbete, om minst 120 hp motsvarande två år på högskola/universitet), alternativt annan akademisk utbildning i kombination med relevant erfarenhet enligt nedan • väl vitsordad, flerårig chefserfarenhet • väl vitsordad indirekt chefserfarenhet i form av att leda andra chefer samt leda genom en ledningsgrupp • erfarenhet av att framgångsrikt leda utvecklingsarbete och att driva förändringsprocesser • erfarenhet och förmåga att samverka både internt och externt • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • B-körkort Det är meriterande om du har: • goda kunskaper om och erfarenhet av de övergripande förutsättningar (regelverk, budget, arbetsgivarpolitik m.m.) som gäller för offentlig verksamhet, gärna statlig • aktuell flerårig erfarenhet som verksamhetsnära chef inom i Kriminalvården, eller inom andra delar av rättsväsendet • erfarenhet och vana av att representera verksamhet som är av massmedialt intresse • dokumenterad ledarskapsutbildning ÖVRIGT Kriminalvården strävar efter ökad mångfald och jämn könsfördelning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer:https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

30 september 2024
Sista ansökan:
22 oktober 2024
Director Public Affairs - Totalförsvar och Försörjningsberedskap
Volvo Business Services AB
Övriga administrations- och servicechefer

Varje dag, över hela världen, skapar våra lastbilar, bussar, motorer och anläggningsmaskiner, i kombination med våra finansiella tjänster och lösningar, förutsättningar för ett hållbart och modernt samhälle. Vi är fler än 100 000 medarbetare som bidrar med att forma vår framtid med effektiva, säkra och hållbara transportlösningar. Sverige behöver stärka samhällets robusthet och motståndskraft, och där spelar näringslivet och Volvo en stor och viktig roll. Som en totalförsvarsviktig koncern har Volvo ett eget intresse i att bidra till ett robustare samhälle och försvara de grundläggande mänskliga fri och rättigheterna, men också möta de ökade åtaganden och krav som kommer från samhället. Vi ser fram emot att välkomna en passionerad och kompetent medarbetare till vårt team för att fortsätta stärka Volvokoncernens roll inom samhällets totalförsvar och försörjningsberedskap. Ansvarsområden Som Director Public Affairs, Totalförsvar och Försörjningsberedskap, kommer du vara en del av koncernens Public Affairs funktion med ett särskilt fokus att hålla samman koncernens engagemang i återuppbyggnaden av det svenska totalförsvaret i nära samarbete med berörda offentliga aktörer. Vi arbetar aktivt till att stärka Sveriges robusthet och säkerhet, men vi behöver göra mer och driva frågan om ett starkt totalförsvar och försörjningsberedskap mer strukturerat internt inom koncernen. Vi är stolta över vårt engagemang för att bidra till samhällets säkerhet och söker nu en erfaren och engagerad medarbetare att leda våra initiativ inom området. Du kommer rapportera till SVP Group Public Affairs och vara en del av Public Affairs med placering i Göteborg eller Stockholm. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Strategisk planering: Utveckla och implementera strategier för totalförsvar och försörjningsberedskap i linje med företagets övergripande mål och samhällets krav.  Projektledning: Driva och övervaka projekt genom alla faser – från konceptualisering till genomförande och utvärdering. Säkerställa att projekten genomförs enligt tidsplan och budget. Samverkan: Skapa och underhålla starka samarbetsrelationer med myndigheter, leverantörer och andra intressenter för att säkerställa en effektiv implementering av projekt och insatser. Men även att hitta bra vägar för samarbete inom koncernen, mellan bolag och funktioner. Riskhantering: Identifiera och hantera potentiella risker som kan påverka Volvos förmåga inom totalförsvar och försörjningsberedskap samt implementera lämpliga åtgärder för att minimera risk och säkerställa robusthet. Rapportering: Utarbeta och presentera rapporter om projektstatus, prestanda och resultat till ledningsgruppen och andra relevanta intressenter. Ta fram en modell för hur koncernen ska strukturera sitt arbete och engagemang inom totalförsvar och försörjningsberedskap. Kvalifikationer * Minst 10 års erfarenhet av projekt och programledning inom olika områden i komplexa organisationer. * Stark förståelse och intresse för försvar och säkerhet. * Erfarenhet av myndighets och samhällskontakter. * Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för projektens framgång. * Utmärkta kommunikations- och förhandlingsförmågor. * God förmåga att samla olika intressenter internt * Erfarenhet av att använda projektmodeller för att driva och rapportera projektens framdrift. * Erfarenhet av strategiskt arbete där omvärldsbevakning och analys har varit viktiga delar. * Tvärfunktionell erfarenhet från både näringsliv och myndighet/samhälle är meriterande. * Relevant högskoleutbildning, så som; civilingenjör, statsvetenskap, nationalekonomi eller motsvarande. * Svenskt medborgarskap är ett krav och vid eventuell anställning är det ett krav på godkänd säkerhetsprövning. För att trivas i den här rollen är det bra om du:  * Är nyfiken och gillar nya utmaningar med ett diplomatisk mindset. * Gillar att hålla ordning och arbeta strukturerat. * Tycker om att möta nya människor och lära dig nya saker.  * Har intresse för samhällsfrågor.  * Är självgående men också uppskattar att arbeta i team. * Är flytande i både det svenska och engelska språket.  Frågor Karl-Johan Runnberg, SVP Group Public Affairs, [email protected] Urval kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är 20 oktober, 2024.  Vi respekterar din dataintegritet och tar därför inte emot ansökningar via e-post.

30 september 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Driftansvarig för säkerhet - Mälardalen
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Avarn Security är en ledande aktör inom säkerhetsbranschen med ett starkt engagemang för att skapa trygghet och säkerhet. De erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där deras medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas. Deras vision är att leverera högkvalitativa säkerhetslösningar, och vi söker nu för Avarn Securitys räkning en driven och erfaren ledare för att säkerställa att deras tjänster levereras på högsta nivå. Dina arbetsuppgifter I rollen som ansvarig hos en av Avarn Security kunder i Mälardalen kommer du att ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften. Detta innebär att du hanterar och övervakar alla operativa uppgifter inom klustret, inklusive onboarding, utbildning och uppföljning. Du kommer att vara ansvarig för att leda och koordinera medarbetare för att säkerställa att alla arbetsuppgifter utförs effektivt och enligt fastställda rutiner. Du kommer också att coacha och stödja teamet av väktare, vilket innebär att hantera flera uppgifter samtidigt och säkerställa deras utveckling och motivation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Säkerhet och Tekniskt Intresse: Hantera och utveckla säkerhetstjänster för kund, med fokus på fysisk säkerhet och tekniska lösningar. • Ledarskap och Coaching: Stödja och utveckla teamet av väktare, leda och motivera personalen. Du kommer att vara en stark och trygg ledare som är bra med människor och kan coacha teamet effektivt. • Daglig Drift och Operativt Ansvar: Övervaka och samordna den dagliga driften, inklusive avstämningar och sammanställning av statistik. • Utveckling och Förbättring: Utveckla och förbättra verksamhetens processer och rutiner för att möta förändrade behov och krav. Din roll innefattar att upprätthålla och förbättra befintliga rutiner snarare än att skapa nya. • Onboarding och Utbildning: Ansvara för onboarding av nya anställda och säkerställa att alla rutiner upprätthålls. Detta inkluderar koordinering och genomförande av plats-specifik utbildning och årlig vidareutbildning för personalen. • Säkerställande och Implementering: Kommunicera och implementera uppdateringar av mätvärden och procedurer, spåra reparationer och delta i leverantörsmöten vid behov. • Övervaka och Säkerställa Kvalitet: Granska och rapportera data från desk journal, tickets, accesskortloggar och besöksregister dagligen samt sammanställ kvartalsdata. Spåra larmöverträdelser och säkerställ att rapporterings- och kontraktskrav uppfylls. Hantera säkerhetsproblem och nödsituationer, utveckla operativa procedurer, och säkerställ att verktyg och resurser är tillgängliga. Arbeta nära kunden för att lösa frågor om leveranser, personalhantering, bemanning, SLA och kontinuerlig förbättring, samt delta i resor och möten enligt behov. Din profil Vi söker en person som är strukturerad och kommunikativ med följande egenskaper: • Ledarskap: Trygg ledare med förmåga att coacha, handleda och motivera personalen. Du ska kunna fatta beslut och följa upp påtagna beslut. • Teknikintresse: Intresse för teknik och erfarenhet från säkerhetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. • Engagemang och Kommunikation: Förmåga att kommunicera effektivt och arbeta nära både interna och externa parter för att driva verksamheten framåt. KVALIFIKATIONER • Utbildning och Erfarenhet: Eftergymnasial utbildning och ledarskapsutbildning är meriterande. Väktarutbildning (VU1+VU2) och erfarenhet från säkerhetsbranschen är en fördel. • Körkort: Krävs för tjänsten och bil ingår. Ansökan Denna tillsättning är i samarbete med Clockwork. Vi svarar löpande på frågor rörande tjänsten, sista ansökningsdag 4/10-24. Om du har några funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer som vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Vi ser fram emot din ansökan.

30 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Driftansvarig för säkerhet - Mälardalen
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Avarn Security är en ledande aktör inom säkerhetsbranschen med ett starkt engagemang för att skapa trygghet och säkerhet. De erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där deras medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas. Deras vision är att leverera högkvalitativa säkerhetslösningar, och vi söker nu för Avarn Securitys räkning en driven och erfaren ledare för att säkerställa att deras tjänster levereras på högsta nivå. Dina arbetsuppgifter I rollen som ansvarig hos en av Avarn Security kunder i Mälardalen kommer du att ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften. Detta innebär att du hanterar och övervakar alla operativa uppgifter inom klustret, inklusive onboarding, utbildning och uppföljning. Du kommer att vara ansvarig för att leda och koordinera medarbetare för att säkerställa att alla arbetsuppgifter utförs effektivt och enligt fastställda rutiner. Du kommer också att coacha och stödja teamet av väktare, vilket innebär att hantera flera uppgifter samtidigt och säkerställa deras utveckling och motivation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Säkerhet och Tekniskt Intresse: Hantera och utveckla säkerhetstjänster för kund, med fokus på fysisk säkerhet och tekniska lösningar. • Ledarskap och Coaching: Stödja och utveckla teamet av väktare, leda och motivera personalen. Du kommer att vara en stark och trygg ledare som är bra med människor och kan coacha teamet effektivt. • Daglig Drift och Operativt Ansvar: Övervaka och samordna den dagliga driften, inklusive avstämningar och sammanställning av statistik. • Utveckling och Förbättring: Utveckla och förbättra verksamhetens processer och rutiner för att möta förändrade behov och krav. Din roll innefattar att upprätthålla och förbättra befintliga rutiner snarare än att skapa nya. • Onboarding och Utbildning: Ansvara för onboarding av nya anställda och säkerställa att alla rutiner upprätthålls. Detta inkluderar koordinering och genomförande av plats-specifik utbildning och årlig vidareutbildning för personalen. • Säkerställande och Implementering: Kommunicera och implementera uppdateringar av mätvärden och procedurer, spåra reparationer och delta i leverantörsmöten vid behov. • Övervaka och Säkerställa Kvalitet: Granska och rapportera data från desk journal, tickets, accesskortloggar och besöksregister dagligen samt sammanställ kvartalsdata. Spåra larmöverträdelser och säkerställ att rapporterings- och kontraktskrav uppfylls. Hantera säkerhetsproblem och nödsituationer, utveckla operativa procedurer, och säkerställ att verktyg och resurser är tillgängliga. Arbeta nära kunden för att lösa frågor om leveranser, personalhantering, bemanning, SLA och kontinuerlig förbättring, samt delta i resor och möten enligt behov. Din profil Vi söker en person som är strukturerad och kommunikativ med följande egenskaper: • Ledarskap: Trygg ledare med förmåga att coacha, handleda och motivera personalen. Du ska kunna fatta beslut och följa upp påtagna beslut. • Teknikintresse: Intresse för teknik och erfarenhet från säkerhetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. • Engagemang och Kommunikation: Förmåga att kommunicera effektivt och arbeta nära både interna och externa parter för att driva verksamheten framåt. KVALIFIKATIONER • Utbildning och Erfarenhet: Eftergymnasial utbildning och ledarskapsutbildning är meriterande. Väktarutbildning (VU1+VU2) och erfarenhet från säkerhetsbranschen är en fördel. • Körkort: Krävs för tjänsten och bil ingår. Ansökan Denna tillsättning är i samarbete med Clockwork. Vi svarar löpande på frågor rörande tjänsten, sista ansökningsdag 4/10-24. Om du har några funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer som vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Vi ser fram emot din ansökan.

30 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Driftansvarig för säkerhet - Mälardalen
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Avarn Security är en ledande aktör inom säkerhetsbranschen med ett starkt engagemang för att skapa trygghet och säkerhet. De erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där deras medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas. Deras vision är att leverera högkvalitativa säkerhetslösningar, och vi söker nu för Avarn Securitys räkning en driven och erfaren ledare för att säkerställa att deras tjänster levereras på högsta nivå. Dina arbetsuppgifter I rollen som ansvarig hos en av Avarn Security kunder i Mälardalen kommer du att ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften. Detta innebär att du hanterar och övervakar alla operativa uppgifter inom klustret, inklusive onboarding, utbildning och uppföljning. Du kommer att vara ansvarig för att leda och koordinera medarbetare för att säkerställa att alla arbetsuppgifter utförs effektivt och enligt fastställda rutiner. Du kommer också att coacha och stödja teamet av väktare, vilket innebär att hantera flera uppgifter samtidigt och säkerställa deras utveckling och motivation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Säkerhet och Tekniskt Intresse: Hantera och utveckla säkerhetstjänster för kund, med fokus på fysisk säkerhet och tekniska lösningar. • Ledarskap och Coaching: Stödja och utveckla teamet av väktare, leda och motivera personalen. Du kommer att vara en stark och trygg ledare som är bra med människor och kan coacha teamet effektivt. • Daglig Drift och Operativt Ansvar: Övervaka och samordna den dagliga driften, inklusive avstämningar och sammanställning av statistik. • Utveckling och Förbättring: Utveckla och förbättra verksamhetens processer och rutiner för att möta förändrade behov och krav. Din roll innefattar att upprätthålla och förbättra befintliga rutiner snarare än att skapa nya. • Onboarding och Utbildning: Ansvara för onboarding av nya anställda och säkerställa att alla rutiner upprätthålls. Detta inkluderar koordinering och genomförande av plats-specifik utbildning och årlig vidareutbildning för personalen. • Säkerställande och Implementering: Kommunicera och implementera uppdateringar av mätvärden och procedurer, spåra reparationer och delta i leverantörsmöten vid behov. • Övervaka och Säkerställa Kvalitet: Granska och rapportera data från desk journal, tickets, accesskortloggar och besöksregister dagligen samt sammanställ kvartalsdata. Spåra larmöverträdelser och säkerställ att rapporterings- och kontraktskrav uppfylls. Hantera säkerhetsproblem och nödsituationer, utveckla operativa procedurer, och säkerställ att verktyg och resurser är tillgängliga. Arbeta nära kunden för att lösa frågor om leveranser, personalhantering, bemanning, SLA och kontinuerlig förbättring, samt delta i resor och möten enligt behov. Din profil Vi söker en person som är strukturerad och kommunikativ med följande egenskaper: • Ledarskap: Trygg ledare med förmåga att coacha, handleda och motivera personalen. Du ska kunna fatta beslut och följa upp påtagna beslut. • Teknikintresse: Intresse för teknik och erfarenhet från säkerhetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. • Engagemang och Kommunikation: Förmåga att kommunicera effektivt och arbeta nära både interna och externa parter för att driva verksamheten framåt. KVALIFIKATIONER • Utbildning och Erfarenhet: Eftergymnasial utbildning och ledarskapsutbildning är meriterande. Väktarutbildning (VU1+VU2) och erfarenhet från säkerhetsbranschen är en fördel. • Körkort: Krävs för tjänsten och bil ingår. Ansökan Denna tillsättning är i samarbete med Clockwork. Vi svarar löpande på frågor rörande tjänsten, sista ansökningsdag 4/10-24. Om du har några funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer som vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Vi ser fram emot din ansökan.

30 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Driftansvarig för säkerhet - Mälardalen
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Övriga administrations- och servicechefer

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Avarn Security är en ledande aktör inom säkerhetsbranschen med ett starkt engagemang för att skapa trygghet och säkerhet. De erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där deras medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas. Deras vision är att leverera högkvalitativa säkerhetslösningar, och vi söker nu för Avarn Securitys räkning en driven och erfaren ledare för att säkerställa att deras tjänster levereras på högsta nivå. Dina arbetsuppgifter I rollen som ansvarig hos en av Avarn Security kunder i Mälardalen kommer du att ha det övergripande ansvaret för den dagliga driften. Detta innebär att du hanterar och övervakar alla operativa uppgifter inom klustret, inklusive onboarding, utbildning och uppföljning. Du kommer att vara ansvarig för att leda och koordinera medarbetare för att säkerställa att alla arbetsuppgifter utförs effektivt och enligt fastställda rutiner. Du kommer också att coacha och stödja teamet av väktare, vilket innebär att hantera flera uppgifter samtidigt och säkerställa deras utveckling och motivation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Säkerhet och Tekniskt Intresse: Hantera och utveckla säkerhetstjänster för kund, med fokus på fysisk säkerhet och tekniska lösningar. • Ledarskap och Coaching: Stödja och utveckla teamet av väktare, leda och motivera personalen. Du kommer att vara en stark och trygg ledare som är bra med människor och kan coacha teamet effektivt. • Daglig Drift och Operativt Ansvar: Övervaka och samordna den dagliga driften, inklusive avstämningar och sammanställning av statistik. • Utveckling och Förbättring: Utveckla och förbättra verksamhetens processer och rutiner för att möta förändrade behov och krav. Din roll innefattar att upprätthålla och förbättra befintliga rutiner snarare än att skapa nya. • Onboarding och Utbildning: Ansvara för onboarding av nya anställda och säkerställa att alla rutiner upprätthålls. Detta inkluderar koordinering och genomförande av plats-specifik utbildning och årlig vidareutbildning för personalen. • Säkerställande och Implementering: Kommunicera och implementera uppdateringar av mätvärden och procedurer, spåra reparationer och delta i leverantörsmöten vid behov. • Övervaka och Säkerställa Kvalitet: Granska och rapportera data från desk journal, tickets, accesskortloggar och besöksregister dagligen samt sammanställ kvartalsdata. Spåra larmöverträdelser och säkerställ att rapporterings- och kontraktskrav uppfylls. Hantera säkerhetsproblem och nödsituationer, utveckla operativa procedurer, och säkerställ att verktyg och resurser är tillgängliga. Arbeta nära kunden för att lösa frågor om leveranser, personalhantering, bemanning, SLA och kontinuerlig förbättring, samt delta i resor och möten enligt behov. Din profil Vi söker en person som är strukturerad och kommunikativ med följande egenskaper: • Ledarskap: Trygg ledare med förmåga att coacha, handleda och motivera personalen. Du ska kunna fatta beslut och följa upp påtagna beslut. • Teknikintresse: Intresse för teknik och erfarenhet från säkerhetsbranschen är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. • Engagemang och Kommunikation: Förmåga att kommunicera effektivt och arbeta nära både interna och externa parter för att driva verksamheten framåt. KVALIFIKATIONER • Utbildning och Erfarenhet: Eftergymnasial utbildning och ledarskapsutbildning är meriterande. Väktarutbildning (VU1+VU2) och erfarenhet från säkerhetsbranschen är en fördel. • Körkort: Krävs för tjänsten och bil ingår. Ansökan Denna tillsättning är i samarbete med Clockwork. Vi svarar löpande på frågor rörande tjänsten, sista ansökningsdag 4/10-24. Om du har några funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer som vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Vi ser fram emot din ansökan.

30 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Säkerhetschef
Göteborgs Universitet
Övriga administrations- och servicechefer

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vill du leda säkerhetssektionen vid Göteborgs universitet och därmed vara med och driva den fortsatta utvecklingen av säkerhetsarbetet framåt vid ett av Sveriges största lärosäten? Universitet strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats för att stärka utbildningens och forskningens kvalitet och relevans. En viktig del i detta är att säkerställa en trygg och säker arbetsplats och studiemiljö för universitets medarbetare och studenter och här kan du bli en central del i det fortsatt strategiska arbetet. Vid Göteborgs universitet får du möjligheten att driva det spännande utvecklingsarbetet framåt gällande säkerhetsfrågor vid ett av Sveriges största lärosäten, en fråga som just nu är i starkt fokus hos både lärosäten och organisationer runt om i Sverige och världen. Arbetsuppgifter  Säkerhetsarbetet vid Göteborgs universitet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv och utgår från den akademiska verksamhetens behov. I rollen som säkerhetschef på universitetet ingår såväl ett strategiskt ansvar med att bygga och stärka en generell säkerhetskultur samt att utveckla ett säkerhetsarbete med utgångspunkt i högt ställda externa och interna krav i en stor och komplex organisation. I strategiska frågor rapporterar säkerhetschefen direkt till universitetets ledning och i de mer operativa frågorna kring fysisk säkerhet leder och planerar säkerhetschefen det dagliga arbetet i sektionen för säkerhet som utgörs av sammanlagt 17 medarbetare. I rollen som chef för sektionen för säkerhet har du personal- och budgetansvar. För att säkerställa ett framgångsrikt och effektivt genomförande ställs krav på en lyhördhet inför verksamhetens behov och en god kommunikativ förmåga i samverkan med chefer och ledare på institutionerna samt det centrala verksamhetsstödet. Säkerhetschefen ansvarar för att skapa en helhetssyn och struktur kring säkerhetsfrågorna samt att tydliggöra de logiska samband som behöver finnas för ett ändamålsenligt säkerhetsarbete inom ett brett och decentraliserat lärosäte. Din lyhördhet, uppmärksamhet och analytiska förmåga innebär att du identifierar nya och förändrade stödbehov vilka utmynnar i konkreta förbättringsförslag utifrån välavvägda prioriteringar med utgångspunkt från verksamhetsnytta och ändamålsenlighet. Du genomför omvärldsbevakning, utreder, analyserar och föreslår både angreppssätt och lösningar inom säkerhetsområdet. Som säkerhetschef på Göteborgs universitet förväntas du bland annat: • Verka för en god säkerhetskultur och ett ändamålsenligt systematiskt säkerhetsarbete • Samordna säkerhetsarbetet på Göteborgs universitet • Delta samt vara aktiv i universitets krisledningsarbete • Vägleda ledning och övrig organisation i säkerhets- och beredskapsrelaterade frågor • Representera universitetet i externa sammanhang som rör säkerhet och beredskap • Utvärdera och följa upp säkerhetsarbetet och dess resultat, samt föreslå förbättringar och utvecklingsåtgärder • Upprätta och uppdatera styrdokument, rutiner, processer samt arbetssätt inom säkerhetsområdet • Utbilda och informera personal och vid behov studenter om säkerhetsfrågor • Medverka i upphandling och avtal för säkerhetsrelaterade tjänster och produkter • På direkt delegering av rektor agera i rollen som säkerhetsskyddschef Kvalifikationer  Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning (t.ex. inom säkerhet, kriminologi eller juridik) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Flerårig erfarenhet av säkerhetsarbete i en större organisation • Flerårig chefserfarenhet från en större organisation • Goda kunskaper om lagar och föreskrifter som rör säkerhetsområdet samt erfarenheter av arbete med omvärldsbevakning • Erfarenhet av handläggnings- och utredningsarbete • Uppvisad förmåga att leda och motivera kollegor med säkerhetsuppgifter och samarbete med olika intressenter • God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska • God analytisk och problemlösande förmåga • Förmåga att fatta beslut under tidspress Vi ser det som meriterande om du har: • Dokumenterad utbildning inom juridik • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och gärna på universitet eller högskola • Erfarenhet av att leda och genomföra utvecklings- och förändringsarbete Som person är du lyhörd med god integritet och har förmåga att balansera krav i lag och säkerhetsperspektivet med den akademiska verksamhetens förutsättningar, och har lätt för att se olika lösningsalternativ som för verksamheten framåt. Du är förtroendeingivande och handlingskraftig. Du uppskattar att dels kunna vara operativ i ditt arbetssätt samtidigt som du har en förmåga att tänka strategiskt. Vidare är du initiativrik och arbetar lösningsfokuserat, trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt och har en beslutsamhet för att uppnå de fastställda målen och leverera i tid. Du är stresstålig och har ett flexibelt och serviceinriktat förhållningssätt. Du är genuint intresserad av att förstå akademin, studenterna och verksamhetsstödet, och du är därför samverkansinriktad och kommunikativ i ditt arbetssätt. Ansök och läs hela annonsen på www.gu.se  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal. Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-10-31   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

26 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Säkerhetschef
Karlstads Universitet
Övriga administrations- och servicechefer

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 17 300 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Nu söker vi en erfaren säkerhetschef för jobbet att leda, utveckla och samordna ett högkvalitativt säkerhetsarbete inom universitetet. Säkerhetschefen är organiserad direkt under universitetsdirektören. Arbetsuppgifter I rollen som säkerhetschef ligger ett övergripande ansvar för alla delar av universitetets säkerhetsarbete. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter gällande säkerhetsfrågor, information och kommunikation i säkerhetsfrågor samt för universitetets krisplan. På senare tid har arbetet med ansvarsfull internationalisering, dvs att förebygga riskfyllda internationella samarbeten, växt i omfattning. Som säkerhetschef ansvarar du också för att samordna uppföljningen av hur lärosätet följer lagar och myndighetskrav inom säkerhetsområdet.  I det arbetet ingår även att handlägga och ta fram erforderliga dokument och rapporter på området. Du ansvarar även för att planera samt i viss mån även genomföra och följa upp myndighetens övningar och utbildningar inom säkerhetsområdet. Arbetet som säkerhetschef innebär dessutom att operativt leda universitetets krisorganisation. I det arbetet kommer du tillsammans med universitetets ledning driva säkerhetsarbetet med ett stort utvecklings- och framtidsfokus. Du samverkar i säkerhetsfrågor med olika parter utanför universitetet och deltar i nätverk med andra lärosäten inom Sverige och Europa.  Som säkerhetschef har du en nyckelroll i att forma och leda säkerhetsarbetet vid Karlstads universitet. Du kommer att samordna, driva och utveckla säkerhetsstrategier för att såväl studenter som medarbetare och besökare ska kunna arbeta, studera och vistas i en trygg miljö. Din roll innebär både ett strategiskt och operativt ansvar för det dagliga säkerhetsarbetet.  Arbetet innebär ett övergripande processansvar för hela säkerhetsområdet inklusive övergripande processansvar för hela säkerhetsskyddsområdet. Internt håller du ledningen informerad om relevanta säkerhetsfrågor, men du är även universitetets externa kontaktperson i dessa frågor. Därmed håller du både dig själv och Karlstads universitet uppdaterade på säkerhetsläget i omvärlden, nya regelverk och omvärldstrender inom säkerhetsområdet. Genom att arbeta proaktivt och systematiskt med dessa frågor bidrar du till att skapa en säker och trygg miljö för alla på universitet. Säkerhetsarbetet bedrivs i nära samarbete med universitetsledningen, olika avdelningar inom centrala stöd samt med universitetets institutioner och andra intressenter som exempelvis informationssäkerhetssamordnaren, IT-säkerhetssamordnaren, säkerhetskoordinator för fysisk säkerhet samt universitetets jurister.  Kvalifikationer Du har omfattande erfarenhet och bred kompetens inom både strategiskt och operativt säkerhetsarbete. En relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens samt dokumenterad erfarenhet av att leda arbete inom risk-, kris-, hot- och våldsfrågor gör dig väl rustad för denna roll.  Erfarenhet av säkerhetsarbete inom både IT- och informationssäkerhet är meriterande. Erfarenhet av säkerhetsarbete i ledande roll inom myndigheter eller stora organisationer är meriterande. Du är van att hantera mediakontakter och uttrycker dig väl i både tal och skrift såväl på svenska som på engelska. Din förmåga att arbeta strategiskt, analytiskt och strukturerat med en helhetssyn på universitetet, samt att effektivt drivaprocesser framåt är en stor tillgång.  Du har en god administrativ förmåga och trivs med att växla mellan operativt och strategiskt arbete. Som person har du hög integritet, förmåga att skapa goda relationer, gott omdöme, är lyhörd och kommunikativ. Stort vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.    Villkor Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Du ansöker i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska innehålla: - Personligt brev med beskrivning av dina kvalifikationer i förhållande till arbetsuppgifterna. - CV. - Kopior av relevanta betyg, examensbevis och intyg. - Redogörelse för språkkunskaper. Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. Sista ansökningsdag: 13 oktober 2024                                      Ange referensnr: Rek 2024/159 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

24 september 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024