Uthyrningschef

Sök bland 4 lediga jobb som Uthyrningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Depåchef till Arlandastad
Cramo AB
Chefer inom handel

En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. I rollen som Depåchef hos Cramo erbjuds du en varierad vardag där du arbetar med allt från skapandet/bibehållandet av kundrelationer till utveckling och uppföljning av verksamheten. Gruppen består av tre olika avdelningar som du leder, vår depå i Arlandastad, våran lift- och anläggningsavdelning i Stockholm samt vårt Kundcenter. Tillsammans består gruppen av cirka 12-15 medarbetare. I nära samarbete med ditt team och andra kollegor på Cramo arbetar du med att utveckla affären för att stärka Cramo på marknaden och säkerställa företagets mål och resultatuppfyllnad. Som Depåchef har du även ett strategiskt ansvar vilket innebär att du har en god förmåga att blicka framåt och hitta aktiviteter för att nå långsiktiga mål. I nära samarbete med Distriktschef är du delaktig i strategier och affärsplaner för att stärka affären på Arlanda. För att kunna ta dig an rollen som Depåchef hos oss på Cramo är du en person som drivs av att motivera dina medarbetare. En av Cramos strategier är att skapa möjligheter för våra medarbetare att utvecklas och prestera. Därför söker vi en ledare som har en god förmåga att se alla sina medarbetare och skapar rätt förutsättningar för att var och en ska utvecklas. Huvudsakliga arbetsuppgifter  Personalansvar Lokalt sälj- och kundansvar Budget och resultatansvar Måluppfyllnad Utveckling av verksamheten, både lokalt och i distriktet Administration  Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade.    Kollektivavtal: Basindustrin - Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och utveckla personal. Som ledare är du engagerad och positiv med ett coachande ledarskap som skapar förtroende i verksamheten. Du är kommunikativ, bra på att förmedla riktning och mål samt har förmågan att motivera och få med dig medarbetare. Du är strukturerad, lösningsorienterad och en duktig relationsbyggare. Kvalifikationer  Du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla personal samt erfarenhet av att ha ett större ekonomiskt ansvar. Vi ser gärna att du tidigare lett en mer komplex verksamhet bestående av arbetsgrupper inom olika områden.  Du är en van användare av systemstöd och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har en avslutad gymnasial utbildning. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du har B-körkort. Ansökan Urval och återkoppling sker huvudsakligen i augusti på grund av sommarsemester. Men tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! För att skapa en mer fördomsfri och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi på Cramo som policy att sökande personer ska genomföra ett personlighetstest. Efter att du har registrerat din ansökan kommer du få en inbjudan till testet via mejl.  Innan en eventuell anställning på Cramo har vi som policy att genomföra ett alkohol-och drogtest i syfte för att säkerställa en trygg arbetsmiljö för alla.  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erdem Bozatli på [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Partner Strategy Lead, Franchise

Company Description H&M group has since 2006 worked with Franchise partners around the world in order to help liberate fashion for the many. Through these partnerships, we get access to local knowledge, infrastructure and talent whilst they get access to our amazing brands and retail excellence. H&M Group today works with 5 main franchise partners and are present, with around 250 stores, in 18 markets, located in the Middle East, North Africa, Israel, Southeast Asia and Central America. We launched our first franchise driven HM.com site in 2018 and we are now live with 8 online markets and 4 marketplaces – with many more to come. The H&M Group has a team supporting our partners based at the Head Office in Stockholm. In this team we work to create the best conditions for our partners’ in order to achieve our ambitious targets and deliver on our brand plan. Expanding into new markets, new channels through new partnerships will be key for our growth for the years to come. We are now looking for a new Partner Strategy Lead to join our diverse and dynamic team as we look to take the Franchise business to the next level. Job Description As Partner Strategy Lead, you set a cross functional and cross brand strategy to include (Branding, Marketing, Assortment, Buying Stores & Online) to deliver an updated approach to drive improved Sales, Brand Customer Experience and Profitability in the Region You are a relationship focused individual with strong communication skills and a “get things done” attitude. You perform your work in close collaboration with the franchise team, franchise, partners and support functions. Franchise is a hybrid between a region and global function and hence many of the things we work on differ from the global way of working. You need to be able to roll up your sleeves and solve all the different problems that comes your way. Key responsibilities: Set a roadmap and execute upon a plan to create local relevance for the region. Ensure Franchise Markets growth and profitability for the Franchise Partner. Act as Senior Programme Manager to help set and ensure full execution of a key Franchise Partners Business Plan to turnaround the business in a critical business Region. Work with our Franchise Partners and become key account manager for them to enable growth and support them in the execution of the strategy. Qualifications To be successful in the role as Partner Strategy, you are commercially driven & results oriented. You can handle several different topics and projects simultaneously and are used to working in an environment of ambiguity, uncertainty and limited information. You have the ability to zoom out of the day-to-day tasks to identify long-term strategic needs and can define effective long-term plans in line with broader brand and franchise direction. You enjoy teamwork and collaborate effectively with a group of diverse people to achieve set goals and targets. You have a strong business mindset, communicate well and you are comfortable in making decisions. And also have proven Program and/or Project management. What you need to succeed: Demonstrated experience of working in a complex environment and managing and negotiating with several different stakeholder Very strong communication skills are essential Additional information The role is based in H&M HQ in Stockholm, Sweden. Inclusion & Diversity H&M is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Driftansvarig Sportuthyrningen
Stiftelsen Idre Fjäll
Chefer inom handel

Driftansvarig Sportuthyrningen Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla Idre Fjäll som en av Sveriges bästa fjällupplevelser. Dessutom tillsammans med fantastiska kollegor i en organisation som står för såväl hög kvalité som enastående engagemang. Rollen Nu öppnar vi upp en riktigt kul tjänst på fjället - Driftansvarig för vår Sportuthyrning. I denna roll arbetar du nära Verksamhetsansvarig med fokus på arbetsledning, planering och utveckling av fjällets sportuthyrning för såväl vinter som sommar. Under vintersäsongen är det framför allt skidor, såväl alpint som längd, i fokus. Under sommarhalvåret är cyklarna vår hjälteprodukt. Sportuthyrningen spelar en viktig roll i våra gästers upplevelse. Syftet är att erbjuda våra gäster att hyra bra produkter genom ett effektivt och smidigt flöde med en hög kunskap om just våra produkter. Oavsett om gästen väljer att förboka utrustning, få den utkörd eller önskar testa på plats hos oss. Ett minst lika viktigt fokus blir att skapa de bästa förutsättningarna för våra värdefulla medarbetare. Profil För att trivas i denna roll har du såklart ett genuint intresse och engagemang för att skapa fjällvärldens bästa sportuthyrning. Som person är du strukturerad och noggrann. Du har en god kommunikativ förmåga och bidrar med positiv energi. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en sportuthyrning eller i en serviceroll från liknande verksamhet. Har du erfarenhet från affärssystem som R360 och Winpos är det meriterande. Du trivs med att arbeta utifrån en strukturerad plan och är samtidigt beredd på att ingen dag är den andra lik. Dessutom ser vi gärna att du delar vår passion för skidåkning och cykel. Tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi önskar tillträda så snart vi har rätt kandidat för tjänsten. Intervjuer sker löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor eller funderingar om rollen kontakta gärna Ida Einarsson, Ansvarig Människor & kultur, på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Verksamhetsansvarig Sportuthyrningen
Stiftelsen Idre Fjäll
Chefer inom handel

Idre Fjäll är en av Nordens populäraste fjällanläggningar. Anläggningen har 9000 bäddar fördelat på stugor, lägenheter, hotell och camping direkt vid skidbackarna. På Idre Fjäll finns vintertid 40 nedfarter och 24 liftar och sommartid fantastisk mountainbikecykling, forsränning och många andra kittlande aktiviteter. Vi har också aktivitetscenter med gym, bowlingbanor och bad samt butiker och restauranger. Vi ägs i stiftelseform och vår affärsidé innebär att vi erbjuder genuina upplevelser i äkta fjällmiljö. Verksamhetsansvarig Sportuthyrningen Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla Idre Fjäll till Sveriges bästa fjällupplevelse, tillsammans med fantastiska kollegor i en organisation som står för hög kvalité, engagemang och go stämning. Rollen Som Verksamhetsansvarig för Idre Fjälls Sportuthyrning har du det övergripande ansvaret för verksamhetens utveckling och operativa drift. Verksamheten omfattar idag totalt fyra enheter av uthyrning och två verkstäder. Vintertid är det skidutrustning i fokus och sommartid cyklar som vi kompletterar med utrustning som sup-brädor, båtar och kanoter. I den här rollen arbetar du för att hålla en hög nivå inom vårt produktutbud och optimera våra gästflöden. Du förväntas även lyfta blicken och utveckla verksamheten i takt med nya trender och att Idre Fjäll växer. Tillsammans med verksamhetens Driftansvariga arbetar du för att skapa rätt förutsättningar för kollegorna i den operativa driften vilket du självklart är en del utav. I denna roll arbetar du med nyckeltal kopplat till lönsamhet, gästnöjdhet och medarbetarengagemang. Detta gör du enligt vår värdegrund Laganda, Engagemang, Glädje och Omtanke. Profil Till denna roll söker vi ett entreprenöriellt ledarskap, vi söker dig som drivs av att utveckla affären och identifiera nya trender och utvecklingsområden. Du har erfarenhet från planering och uppföljning av ekonomi och vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i en kundnära verksamhet, meriterande är om du arbetat i en sportuthyrning tidigare. Du har en förmåga att inspirera människor i din närhet och bidrar gärna till struktur och tydlighet. Som person har du ett stort gästfokus och är lösningsorienterad i ditt förhållningssätt. Dessutom trivs du i ett arbetsklimat som kännetecknas av ett gott samarbete och nära till skratt. För att trivas i denna roll är det viktigt att du själv längtar ut på skidor eller en cykeltur, kort och gott vi tror vi att du själv verkligen uppskattar våra prylar och vårt aktivitetsutbud. Ansök Tjänsten är en tillsvidareanställning. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tveka inte att kontakta tf. VD Calle Enarsson vid frågor om tjänsten eller Ansvarig för Människor & Kultur Ida Einarsson vid frågor om processen. Du når oss på [email protected] eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

21 februari 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025