Uthyrningschef
Sök bland 5 lediga jobb som Uthyrningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. I ansvaret ligger också att arbeta med att utveckla strukturen inom depån och se till att den har en attraktiv och rätt dimensionerad maskinpark. Som depåchef ansvarar du även för att utveckla och förbättra verksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Personalansvar Lokalt sälj- och kundansvar Budget och resultatansvar Måluppfyllnad Utveckling av verksamheten, både lokalt och i distriktet Administration På Cramo strävar vi efter att alltid ligga i framkant med samhällsutvecklingen. Vi bidrar inte bara till våra kunders framgång utan till samhället i stort. Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sitt fulla potiential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: Basindustrin - Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna. Vi söker dig som är en engagerad och positiv ledare som med ett tydligt och coachande ledarskap skapar förtroende till verksamheten. Du har följande profil: Tidigare erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare samt att ha ett större ekonomiskt ansvar, och du har god ekonomisk förståelse för att kunna följa upp nyckeltal och resultat. God förmåga att motivera och att få med dig dina medarbetare. Goda kunskaper i systemstöd och Officepaketet Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning samt att leda och utveckla personal, gärna från en branschnära verksamhet. I ditt ledarskap coachar och motiverar du dina medarbetare genom att vara öppen, visa tillit och stötta dem så att de växer och tar ansvar. Du visar vägen framåt på ett tydligt sätt och driver mot era gemensamma mål genom kommunikation, värme och självförtroende. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att se helheten. Vi arbetar aktivt för att vara en inkluderande arbetsgivare som välkomnar jämställdhet och mångfald, och vi ser därför gärna kvinnliga sökande. Det är meriterande om du har produkt- och/eller branscherfarenhet, men det är inget krav. Ansökan Urval och återkoppling sker huvudsakligen i augusti på grund av sommarsemester. Men tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! För att alla ska få samma chans till en rättvis process använder vi oss av en personlighetstest i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med att öka vår mångfald och välkomnar alla typer av sökanden. Vi tillämpar alkohol- och drogtest för att säkra en trygg arbetsmiljö för alla. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Joakim Linton på [email protected]
Do you have previous experience in lease negotiations and knowledge of Swedish rental legislation? Are you at the beginning of your career as a Leasing Manager? Great! We are looking to expand the Swedish Leasing Team at our head office, located at the Central Station in Gothenburg! Your role in our team You will be part of the Retail Development team, within the Commercial Department, which manages and develops Lindex's Global Store Portfolio. You play an active role in shaping and executing, on a local level, all activities that support the Lindex Global Store Portfolio network to improve profitability in line with the Store Portfolio Strategy, as well as managing landlord-tenant relationships. This position involves many stakeholders, and you will collaborate with both external and internal contacts. You will work closely with our Global Leasing Team and our Swedish building and maintenance team. We understand that you want to know more about the role! You will prepare lease documentation and ensure compliance with both legal and company standards. You will also negotiate lease agreements for renegotiations, re-establishments, rebuilds, and new stores. In addition, the role includes preparing the basis for, and executing, lease terminations. Is this you? Then you might be just the person we’re looking for. You bring a strategic mindset combined with operational drive, and you thrive when working closely with others to move things forward. You’re energised by change, eager to grow, and comfortable navigating a dynamic environment. You take ownership of your development, value feedback, and are always looking for smarter ways of working – especially through digital tools. You believe in teamwork and are motivated by the opportunity to make a real impact. We also see that you have: A bachelor’s or master’s degree in Economics, Real Estate, or Law Knowledge of Swedish rental law and practice Work experience within commercial leasing and retail Meritorious: experience in retail expansion and leading retail projects Excellent communication and negotiation skills Good knowledge of MS Office Strong financial and analytical skills We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability, and the customer runs through everything we do. It’s a focus we carry in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation — best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally at every step. Everything we do is powered by people, and we believe in doing things together — because that’s when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like we do, you’ll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this resonates with you, then we’re probably a great match. Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today — we can’t wait to get to know more about you. Since we’re eager to find the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the stated end date. And since we like to keep things simple, please apply online (and not via email).
En dag på Cramo På Cramo arbetar vi tillsammans och stöttar varandra. Alla är lika viktiga. Vi har en arbetsmiljö som uppmanar till samarbete, där vi stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer av företaget. Det är vad som skapar vår sanna laganda! Cramo erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med en positiv företagskultur fina anställningsvillkor och bra personalförmåner. I rollen som Depåchef hos Cramo erbjuds du en varierad vardag där du arbetar med allt från skapandet/bibehållandet av kundrelationer till utveckling och uppföljning av verksamheten. Gruppen består av tre olika avdelningar som du leder, vår depå i Arlandastad, våran lift- och anläggningsavdelning i Stockholm samt vårt Kundcenter. Tillsammans består gruppen av cirka 12-15 medarbetare. I nära samarbete med ditt team och andra kollegor på Cramo arbetar du med att utveckla affären för att stärka Cramo på marknaden och säkerställa företagets mål och resultatuppfyllnad. Som Depåchef har du även ett strategiskt ansvar vilket innebär att du har en god förmåga att blicka framåt och hitta aktiviteter för att nå långsiktiga mål. I nära samarbete med Distriktschef är du delaktig i strategier och affärsplaner för att stärka affären på Arlanda. För att kunna ta dig an rollen som Depåchef hos oss på Cramo är du en person som drivs av att motivera dina medarbetare. En av Cramos strategier är att skapa möjligheter för våra medarbetare att utvecklas och prestera. Därför söker vi en ledare som har en god förmåga att se alla sina medarbetare och skapar rätt förutsättningar för att var och en ska utvecklas. Huvudsakliga arbetsuppgifter Personalansvar Lokalt sälj- och kundansvar Budget och resultatansvar Måluppfyllnad Utveckling av verksamheten, både lokalt och i distriktet Administration Nyckeln till vår framgång är våra fantastiska medarbetare som har en positiv ”allt är möjligt”-attityd. För oss är det viktigt att arbeta för en mer inkluderande arbetsplats där alla våra medarbetare får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Cramo erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och anställnings- och personalförmåner. Dessutom värnar vi om våra medarbetares hälsa och välmående, och erbjuder en arbetsmiljö, där alla ska trivas och känna sig uppskattade. Kollektivavtal: Basindustrin - Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och utveckla personal. Som ledare är du engagerad och positiv med ett coachande ledarskap som skapar förtroende i verksamheten. Du är kommunikativ, bra på att förmedla riktning och mål samt har förmågan att motivera och få med dig medarbetare. Du är strukturerad, lösningsorienterad och en duktig relationsbyggare. Kvalifikationer Du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla personal samt erfarenhet av att ha ett större ekonomiskt ansvar. Vi ser gärna att du tidigare lett en mer komplex verksamhet bestående av arbetsgrupper inom olika områden. Du är en van användare av systemstöd och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har en avslutad gymnasial utbildning. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du har B-körkort. Ansökan Urval och återkoppling sker huvudsakligen i augusti på grund av sommarsemester. Men tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! För att skapa en mer fördomsfri och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi på Cramo som policy att sökande personer ska genomföra ett personlighetstest. Efter att du har registrerat din ansökan kommer du få en inbjudan till testet via mejl. Innan en eventuell anställning på Cramo har vi som policy att genomföra ett alkohol-och drogtest i syfte för att säkerställa en trygg arbetsmiljö för alla. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erdem Bozatli på [email protected]
Driftansvarig Sportuthyrningen Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla Idre Fjäll som en av Sveriges bästa fjällupplevelser. Dessutom tillsammans med fantastiska kollegor i en organisation som står för såväl hög kvalité som enastående engagemang. Rollen Nu öppnar vi upp en riktigt kul tjänst på fjället - Driftansvarig för vår Sportuthyrning. I denna roll arbetar du nära Verksamhetsansvarig med fokus på arbetsledning, planering och utveckling av fjällets sportuthyrning för såväl vinter som sommar. Under vintersäsongen är det framför allt skidor, såväl alpint som längd, i fokus. Under sommarhalvåret är cyklarna vår hjälteprodukt. Sportuthyrningen spelar en viktig roll i våra gästers upplevelse. Syftet är att erbjuda våra gäster att hyra bra produkter genom ett effektivt och smidigt flöde med en hög kunskap om just våra produkter. Oavsett om gästen väljer att förboka utrustning, få den utkörd eller önskar testa på plats hos oss. Ett minst lika viktigt fokus blir att skapa de bästa förutsättningarna för våra värdefulla medarbetare. Profil För att trivas i denna roll har du såklart ett genuint intresse och engagemang för att skapa fjällvärldens bästa sportuthyrning. Som person är du strukturerad och noggrann. Du har en god kommunikativ förmåga och bidrar med positiv energi. Vi ser att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en sportuthyrning eller i en serviceroll från liknande verksamhet. Har du erfarenhet från affärssystem som R360 och Winpos är det meriterande. Du trivs med att arbeta utifrån en strukturerad plan och är samtidigt beredd på att ingen dag är den andra lik. Dessutom ser vi gärna att du delar vår passion för skidåkning och cykel. Tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi önskar tillträda så snart vi har rätt kandidat för tjänsten. Intervjuer sker löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor eller funderingar om rollen kontakta gärna Ida Einarsson, Ansvarig Människor & kultur, på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Idre Fjäll är en av Nordens populäraste fjällanläggningar. Anläggningen har 9000 bäddar fördelat på stugor, lägenheter, hotell och camping direkt vid skidbackarna. På Idre Fjäll finns vintertid 40 nedfarter och 24 liftar och sommartid fantastisk mountainbikecykling, forsränning och många andra kittlande aktiviteter. Vi har också aktivitetscenter med gym, bowlingbanor och bad samt butiker och restauranger. Vi ägs i stiftelseform och vår affärsidé innebär att vi erbjuder genuina upplevelser i äkta fjällmiljö. Verksamhetsansvarig Sportuthyrningen Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla Idre Fjäll till Sveriges bästa fjällupplevelse, tillsammans med fantastiska kollegor i en organisation som står för hög kvalité, engagemang och go stämning. Rollen Som Verksamhetsansvarig för Idre Fjälls Sportuthyrning har du det övergripande ansvaret för verksamhetens utveckling och operativa drift. Verksamheten omfattar idag totalt fyra enheter av uthyrning och två verkstäder. Vintertid är det skidutrustning i fokus och sommartid cyklar som vi kompletterar med utrustning som sup-brädor, båtar och kanoter. I den här rollen arbetar du för att hålla en hög nivå inom vårt produktutbud och optimera våra gästflöden. Du förväntas även lyfta blicken och utveckla verksamheten i takt med nya trender och att Idre Fjäll växer. Tillsammans med verksamhetens Driftansvariga arbetar du för att skapa rätt förutsättningar för kollegorna i den operativa driften vilket du självklart är en del utav. I denna roll arbetar du med nyckeltal kopplat till lönsamhet, gästnöjdhet och medarbetarengagemang. Detta gör du enligt vår värdegrund Laganda, Engagemang, Glädje och Omtanke. Profil Till denna roll söker vi ett entreprenöriellt ledarskap, vi söker dig som drivs av att utveckla affären och identifiera nya trender och utvecklingsområden. Du har erfarenhet från planering och uppföljning av ekonomi och vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i en kundnära verksamhet, meriterande är om du arbetat i en sportuthyrning tidigare. Du har en förmåga att inspirera människor i din närhet och bidrar gärna till struktur och tydlighet. Som person har du ett stort gästfokus och är lösningsorienterad i ditt förhållningssätt. Dessutom trivs du i ett arbetsklimat som kännetecknas av ett gott samarbete och nära till skratt. För att trivas i denna roll är det viktigt att du själv längtar ut på skidor eller en cykeltur, kort och gott vi tror vi att du själv verkligen uppskattar våra prylar och vårt aktivitetsutbud. Ansök Tjänsten är en tillsvidareanställning. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tveka inte att kontakta tf. VD Calle Enarsson vid frågor om tjänsten eller Ansvarig för Människor & Kultur Ida Einarsson vid frågor om processen. Du når oss på [email protected] eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb