Lediga sommarjobb i Aneby

Här kan du söka totalt 9 lediga sommarjobb i Aneby hitta ditt nästa feriejobb här

Sommarjobba som gatuartist

Vill du sommarjobba med teater, musik och kulturarv? Då har vi det perfekta jobbet för dig! I rollen som gatuartist ska du inte bara ge liv till byn genom gatuteater eller musik utan också vägleda besökarna, kunna berätta om kulturreservatet och vad som finns att göra och se. Ni kommer vara minst två guider som jobbar samtidigt (självklart i tidstypiska kläder) och hur de kreativa delarna ska utföras tar vi fram tillsammans beroende på vad du och de andra i gruppen kan och vill. Det kan bli allt från gatuteater, musikframträdanden, guidade upplevelsevandringar, prova-på-aktiviteter för barn och vuxna – eller något helt annat! Vem är då du? Du ska vara mellan 15–19 år, bo i Jönköpings län och ha erfarenhet inom teater eller musik. Du får självklart introduktion och handledning när du börjar hos oss men måste kunna ta egna initiativ och själv bidra till framtagningen av det kreativa konceptet och väl på plats vara självgående och flexibel. Du ska behärska svenska och engelska i tal och kan du dessutom tyska är det ett plus i kanten. Det finns inte möjlighet att åka med kollektivtrafik till byn utan du behöver kunna ta dig hit på egen hand. Anställningen finansieras genom Regions Jönköpings projektmedel feriepraktik kultur. Feriepraktik kultur är en regional insats med syfte att ge unga en möjlighet att prova på hur det är att arbeta inom ett kulturområde och riktar sig till ungdomar mellan 15–19 år i Jönköpings län.

14 mars 2024
Sista ansökan:
13 april 2024
Personlig assistent sökes

STIL är en ideell förening av personer med funktionsvariation. Vi är dessutom en rikstäckande kooperativ assistansanordnare och drivs helt utan vinstintresse. I STIL ser vi personlig assistans som en mänsklig rättighet och ett verktyg för att leva det liv vi vill. Vi kallar det Independent Living. Vårt fokus ligger på hög kvalitet för våra medlemmar och våra personliga assistenter och vårt mål är ett jämlikt medborgarskap. Välkommen att läsa mer om oss på www.stil.se Vi bor i Jönköping med omnejd. Vi söker också personer som kan jobba i sommar. Att jobba som personlig assistent är väldigt varierande beroende på vem man är personlig assistent åt. Det ena jobbet är inte det andra likt. Därför kommer vi att handplocka dig till det uppdrag du får. Vi tror att du är: • Flexibel - Du kan arbeta när plötsliga behov uppstår. • Lyhörd – Du kan uppmärksamma behov och önskemål även om de inte alltid är uttalade. • Respektfull - Kan lägga dina egna värderingar åt sidan och vill förstå andras perspektiv. • Anpassningsbar - Du vill sätta dig in i arbetet snabbt och kan anpassa dig till de arbetsuppgifter, behov och önskemål som finns. • Ödmjuk - Du har bra självkännedom och är medveten om att du har begränsningar. • Professionell - Du kan skilja på din yrkesroll och ditt privatliv. Vi söker inte kompisar. • Tålmodig - Du kan vänta på instruktioner och ta ett steg tillbaka när det behövs. • Pålitlig - Förstår att jobbet innebär tystnadsplikt och håller vad du lovar. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1 maj 2024, om du tror ett jobb som personlig assistent skulle passa dig! Glöm inte att svara på frågorna som finns med.   Hur är det att jobba i STIL? STIL har funnits sedan 1984, innan personlig assistans kom till. Idag är vi arbetsgivare åt runt 1500 personliga assistenter. STILs medlemmar bestämmer själva i sin assistans, från att välja assistenter till hur våra liv ska se ut. Våra assistenter är viktiga för att se till att vi kan bestämma i våra egna liv och vara en del av samhället på lika villkor. STIL jobbar politiskt med att försvara assistansen STIL har kollektivavtal, OB-ersättning och avtalsförsäkringar för dig som assistent. Om du ska jobba hos ett barn eller i vissa andra fall kan vi vilja att du ska visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ gärna utdrag hos polisen redan nu så att du har det tillgängligt den dagen som du erbjuds anställning hos STIL. Du beställer utdraget på polisens hemsida.

16 februari 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Sommarjobb Logistikadministratör

Som en av de ledande tillverkarna av absorberande inkontinenshjälpmedel gör Attends livet bättre för människor varje dag. Med många års erfarenhet och en fantastisk utveckling har Attends vuxit till ett globalt bolag med hög teknisk nivå. I Aneby vi har centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra. Som logistikadministratör ansvarar du för kundservice, distribution och lagerplanering för hela vår europeiska marknad i syfte att tillgodose våra kunders behov av produkter samt leverans- och produktinformation. Du arbetar inom vår Supply Chain-organisation som innefattar produktionsplanering och kundservice. Vill du ha värdefull erfarenhet till sommaren? Vi söker dig som är intresserad av arbete inom logistik och som uppskattar kontakt med såväl nationella som internationella kunder, vilket också förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Du är en van användare av MS Office. Du har lätt för att samarbeta med människor i din omgivning samt har en hög grad av flexibilitet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter drivkraft, ansvarstagande och god kommunikation. För ytterligare information angående tjänsten, kontakta HR Business Partner Ebba Axelsson, 0380-47643. Välkommen med din ansökan senast 3 april. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

17 januari 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Reservdelsadministratör till sommaren

Som en av de ledande tillverkarna av absorberande inkontinenshjälpmedel gör Attends livet bättre för människor varje dag. Med många års erfarenhet och en fantastisk utveckling har Attends vuxit till ett globalt bolag med hög teknisk nivå. I Aneby vi har centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra. Vill du ha värdefull erfarenhet till framtiden? På vårt reservdelslager ansvarar för att förse vår verksamhet med maskin- och reservdelar samt förbrukningsmaterial. Du arbetar självständigt och växlar mellan administration, planering och praktiskt utförande. I arbetsuppgifterna ingår bland annat inventering, artikelklassificering, in- och utregistrering samt uppmärkning av gods. Vi söker dig som studerar inom logistik och har ett teknikintresse. Du föredrar att arbeta noggrant och strukturerat. Du har en god förmåga att arbeta självständigt men även lätt för att samarbeta med människor i din omgivning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter drivkraft, ansvarstagande och god kommunikation. Arbetet innebär kontakter både internt och med externa leverantörer, vilket förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. För ytterligare information angående tjänsten, kontakta HR Business Partner Ebba Axelsson, 0380-476 43. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt men senast 30 april. Urval sker löpande.

9 januari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarjobb Planerare

Som en av de ledande tillverkarna av absorberande inkontinenshjälpmedel gör Attends livet bättre för människor varje dag. Med många års erfarenhet och en fantastisk utveckling har Attends vuxit till ett globalt bolag med hög teknisk nivå. I Aneby vi har centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra. Vill du ha värdefull erfarenhet till framtiden? Som planerare har du en central roll i företagets verksamhet där du tillsammans med övriga medarbetare i teamet ansvarar för planering och samordning av den dagliga produktionen samt försörjning av råmaterial och handelsprodukter. Rollen inkluderar kontakter såväl internt som externt med leverantörer i ett flertal länder, vilket förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi söker dig som studerar eller har en utbildning inom planering/logistik alternativt har motsvarande erfarenhet. För att trivas med arbetsuppgifterna krävs att du är noggrann och kan arbeta med flera saker samtidigt. Du kan växla tempo när så behövs och är van att självständigt lösa arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter drivkraft, ansvarstagande och god kommunikation. För ytterligare information angående tjänsten, kontakta HR Business Partner Ebba Axelsson, 0380-476 43 . Välkommen med din ansökan till via Jobvite senast 3 april. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

4 januari 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Sommarjobb Kvalitetstekniker

Som en av de ledande tillverkarna av absorberande inkontinenshjälpmedel gör Attends livet bättre för människor varje dag. Med många års erfarenhet och en fantastisk utveckling har Attends vuxit till ett globalt bolag med hög teknisk nivå. I Aneby vi har centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra. Som kvalitetstekniker har du kvalitetsansvar vid mottagningskontroll och frisläppning av råmaterial. Du granskar råmaterialens certifikat som kommer från våra leverantörer och frisläpper materialen i vårt affärssystem. En viktig del i arbetet är leverantörskontakter i samband med avvikelser och reklamationer. Vill du skaffa värdefull erfarenhet i sommar? Vi söker dig med intresse för kvalitetssäkring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter noggrannhet, ansvarstagande och god kommunikation. Du har lätt för att samarbeta med människor i din omgivning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och är en van användare av MS Office. Tjänsten är förlagd dagtid. För ytterligare information angående tjänsten, kontakta HR Business Partner Ebba Axelsson, 0380-47643. Välkommen med din ansökan till via Jobvite senast 3 april. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

4 januari 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Sommarjobb inom produktion och lager

Attends står ständigt inför spännande utmaningar och behöver nyfikna och drivna sommarjobbare till vår produktion- och lagerverksamhet i Aneby. Vi söker dig som har fyllt 18 år, är nyfiken, gillar utmaningar och att lära dig nya arbetsuppgifter. Vi har drivit den tekniska utvecklingen framåt och har en högteknologisk verksamhet. Studerar du till ingenjör på högskolan eller industri/teknik på gymnasienivå är detta ett perfekt tillfälle att bredda din kunskap. Om du inte gör något av ovanstående men har ett driv och genuint intresse för praktiskt arbete är du också hjärtligt välkommen att söka. För dig som eftersträvar framtida meriter från en processindustri, och som inte är främmande för att arbeta i skift, kan vi erbjuda följande sommarjobb: Maskinoperatör: Har du ett brinnande intresse för teknik är detta en tjänst för dig! Du har ett omväxlande arbete där du tillsammans med övriga i skiftet ansvarar för att producera och kontrollera tillverkningsprocessen med fokus på kvalitet och leverans i rätt tid. Du arbetar också med underhåll och omställning av våra produktionslinjer. Arbetet innehåller stor variation i arbetsuppgifter, i tillverkandet av produkter samt i användandet av material. Du ställs inför nya utmaningar varje dag. Lageroperatör: Från vårt lager levereras dagligen 1100 pall ut i Europa! Som lageroperatör kommer du att arbeta på vårt lager med lossning, inlagring av råmaterial och färdigvaror, lastning och orderplock, samt materialförsörjning till produktionen. I samtliga tjänster förekommer det varierande arbetstider enligt skiftschema och du behöver därför kunna ta dig till och från vår fabrik i Aneby på egen hand. För ytterligare information angående tjänsterna, kontakta HR Business Partner Ebba Axelsson på [email protected] Välkommen med din ansökan till via Jobvite senast 26 april. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Om Attends Som en av de ledande tillverkarna av absorberande inkontinenshjälpmedel gör Attends livet bättre för människor varje dag. Med många års erfarenhet och en fantastisk utveckling har Attends vuxit till ett globalt bolag med hög teknisk nivå. I Aneby vi har centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra.

22 december 2023
Sista ansökan:
26 april 2024
Aneby kommun söker sjuksköterskor för sommarvikariat!

Du är mycket välkommen till hemsjukvården och Sociala avdelningen i Aneby kommun! Aneby kommun är beläget på småländska höglandet med knappt 7000 invånare. Vår övergripande vision är Ett gott liv i en hållbar och växande kommun där vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Nu söker vi dig som kan arbeta hos oss i sommar. Som sjuksköterska hos oss får du kollegor som tar ett stort dagligt ansvar för att vården fungerar. I den lilla kommunen har vi nära till varandra vilket underlättar kontakter och samverkan med andra professioner. Hemsjukvården i Aneby kommun är organiserad i tre sjukskötersketeam, varav ett arbetar riktat mot vårt särskilda boende och två arbetar riktat mot ordinärt boende. Du kommer att utgå från Svartågården där alla distriktsköterskor och sjuksköterskor har sina kontor samlade. I och med att vi sitter nära varandra har vi möjlighet att stötta varandra och hjälpas åt i vardagen. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/jobbahososs ARBETSUPPGIFTER Som tjänstgörande sjuksköterska ansvarar du både för den specifika och den allmänna omvårdnaden. Du har en central roll där planering, uppföljning, handledning av personal samt stöd och råd till anhöriga är viktiga arbetsuppgifter. Vi arbetar nära andra professioner bland annat arbets- och fysioterapeuter, i ett multiprofessionellt team. Vi utför insatser utifrån individens behov och patientens bästa. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att utföra medicinska bedömningar och planera vårdinsatser, administrera läkemedel, samarbeta med andra vårdgivare och professioner samt att dokumentera och rapportera i våra system. Under sommaren erbjuder vi arbete på schema för veckorna 23-34 och vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta minst fyra veckor. Då vår verksamhet bemannas dygnet runt alla dagar i veckan, finns det möjlighet till flexibla arbetstider. Vi kan erbjuda arbete dag-, kvälls- och nattetid. Vi erbjuder både timanställning och månadsanställning på heltid och deltid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad och legitimerad sjuksköterska. Som person är du positiv, trygg, stabil och ansvarsfull. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och du har lätt att anpassa dig till olika miljöer. Hos oss är du en viktig del av vårt sammanhängande team där dina egenskaper kommer att vara en tillgång, oavsett vilken roll du har. B körkort är ett krav då tjänsten innefattar resor. Vi tillämpar löpande rekrytering, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för att säkerställa din chans att vara med och göra skillnad! ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

21 december 2023
Sista ansökan:
30 april 2024
Sociala avdelningen inom Aneby kommun söker sommarjobbare!

I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår övergripande vision är Ett gott liv i en hållbar och växande kommun med en arbetsplats där sammanhållning och samarbete präglar vardagen. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant. Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html ARBETSUPPGIFTER Vill du göra något meningsfullt i sommar? Sök då redan nu sommarjobb inom vård och omsorg i Aneby kommun. Här är du en hjälpande hand i vardagen och du behövs för att sprida glädje, omsorg och för socialt umgänge. Din insats blir en resa för din personliga utveckling samtidigt som du gör skillnad för andra! Under sommaren erbjuder vi arbete på schema för veckorna 24-33 och vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta minst fyra veckor. Då våra verksamheter bemannas dygnet runt alla dagar i veckan, finns det möjligheter till flexibla arbetstider. Vi kan erbjuda arbete både kvälls- och dagtid, natt och helg. Vi erbjuder både timanställning och månadsanställning på heltid och deltid. Att arbeta inom vård och omsorg i Aneby kommun är ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete som både innebär att jobba i team och att ta eget ansvar. Du kommer arbeta med att underlätta i vardagen för våra äldre och personer med funktionsvariationer. Då alla våra brukare har olika behov av vård arbetar vi individanpassat utifrån den enskildes behov och förutsättningar. Arbetsuppgifterna består av olika praktiska sysslor så som tvätt, städ, matlagning, personlig omvårdnad och hygien men också olika inköp och sociala aktiviteter. Du kan komma att utföra medicinska uppgifter såsom läkemedelshantering. Även dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Den viktigaste uppgiften är dock den personliga kontakten och bemötandet där du bidrar till att våra brukare känner sig trygga och väl omhändertagna. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta hos oss inom funktionshinderomsorg, äldreomsorg, personlig assistans, daglig verksamhet eller hemtjänst. Om du vill veta lite mer om våra olika verksamheter och vilken verksamhet som skulle passa dig bäst så kan du läsa mer på Aneby kommuns hemsida (se länk nedan). Vi erbjuder dig en god introduktion med utbildning och bredvid gång med handledare, detta för att du ska få de bästa förutsättningarna och känna dig trygg i ditt arbete. Söker du sommarjobb redan nu kan du få möjlighet att lära känna verksamheten väl redan innan sommaren, då vi kan erbjuda arbete på timmar under våren. Rekryteringarna sker löpande, vilket också innebär att en tidig ansökan ökar dina chanser att erbjudas arbete inom just den verksamheten du önskar. KVALIFIKATIONER Hos oss blir du en del i våra brukares liv och därför lägger vi stor viktig vid personlig lämplighet, mognad och din empatiska förmåga. Det är viktigt att du är tålmodig och lyhörd för vad brukaren behöver och att du tycker om att hjälpa andra. Du visar engagemang för såväl brukare som verksamheten i dina relationer och handlingar. Ett arbete inom våra olika verksamheter är mångsidigt och förutsätter att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har förmågan att samarbeta med såväl kollegor som anhöriga och andra yrkesgrupper. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift för att underlätta kommunikationen med brukare, anhöriga och kollegor men också för att kunna skriva och ta del av vårddokumentation samt för att ta emot medicindelegering. I vissa av våra verksamheter ingår bilkörning i tjänsten och då krävs att du har körkort. Eftersom våra olika verksamheter ställer olika krav beroende på uppgifterna och det omgivande stödet, tillämpar vi olika grundkrav. Vi kommer att matcha ditt önskemål mot den verksamhet där vi tror att du kommer passa bäst och tillför mest. Det är en fördel om du har vårdutbildning eller en tidigare erfarenhet inom omvårdnadsområdet, men det är inget krav. Eftersom du kommer att arbeta nära människor som är särskilt sköra och infektionskänsliga, och som har en högre risk att bli allvarligt sjuka vid en covid-19-infektion, ser vi gärna att du tagit ditt ansvar och vaccinerat dig mot covid-19. ÖVRIGT Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 november 2023
Sista ansökan:
30 april 2024