Säkerhetshandläggare
SOS Alarm Sverige AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du vara med oss och skapa ett tryggare Sverige? Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden. Om oss Hos Verksamhetsområde Säkerhet kommer du att arbeta med en engagerad grupp kollegor som har olika bakgrund, ansvarsområden och erfarenhet men gemensamt har ett stort fokus på stöd till verksamheten och varandra. Vi arbetar med alla aspekter av säkerhetsarbete vid verksamhetsområdets olika avdelningar. Gemensamt är att vi arbetar med att utveckla vårt långsiktiga säkerhetsarbete men också att hantera operativa händelser och incidenter. Vi söker nu två säkerhetshandläggare som vill arbeta tillsammans med oss och stärka vårt team. En av rollerna kommer ha sitt primära ansvarsområde inom säkerhetsskydd och personalsäkerhet medan en av rollerna primärt kommer hantera vårt systematiska informationssäkerhetsarbete som utgår från ISO27001. Dock kommer båda rollerna vara stödjande mot varandra och respektive områden samt ha vissa gemensamma arbetsuppgifter. För rätt kandidat finns möjlighet att bidra till utveckling av vårt dataskyddsarbete. Du utgår från vårt fina huvudkontor i Stockholm med viss möjlighet till distansarbete. Resor i tjänsten kan förekomma vid behov av din kompetens på annan ort. I rollen behöver du dagligen samverka med andra roller och verksamheter främst inom SOS Alarm men även våra kunder och leverantörer varför vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om rollen Rollen som säkerhetshandläggare ställer höga krav på säkerhetsmedvetenhet och sekretess och du har tidigare arbetet inom en verksamhet där detta är naturligt. Du kommer att vara med och hantera och utveckla vårt arbete inom områdena personalsäkerhet, säkerhetsskydd och/eller informationssäkerhet. Det är viktigt att du vill arbeta stödjande mot verksamheten. Din vardag som Säkerhetshandläggare Handläggning och administration av registerkontroller samt kontroller utifrån lagen om bevakningsföretag Hantera incidentutredningar Genomföra säkerhetsprövningsintervjuer Uppföljning av riskarbete inom främst informationssäkerhet Bidra i arbetet med utveckling av riktlinjer och instruktioner inom rollens ansvarsområde Bidra till utveckling samt genomförande av anpassade utbildningar inom personalsäkerhet säkerhetsskydd och/eller informationssäkerhet Sammanställa underlag och rapporter inom rollens ansvarsområden utifrån verksamhetens behov för delgivning vid exempelvis ledningens genomgång Tillsammans med övriga kollegor inom Verksamhetsområde Säkerhet även kunna arbeta tvärfunktionellt där det behövs och våra ansvarsområden går in i varandra Vi söker dig som har Utbildning inom säkerhet inom ovan områden, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig Kunskap kring och förståelse för de regulatoriska- och/eller standardkrav som ligger till grund för ovan nämnda områden En god förmåga att kommunicera, skapa tillit och förtroende Hög integritet och säkerhetsmedvetande Fallenhet för god struktur, ordning och reda Som är initiativtagande och trygg med att arbeta självständigt samtidigt som du motiveras av samarbete med andra Meriterande Arbetat i liknande roll tidigare Erfarenhet av att ha tagit fram och genomfört utbildningar Erfarenhet av arbete med GDPR och dataskydd Är stabil och kontrollerad. Förmåga att behålla ett sakligt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Vi erbjuder Friskvård på 3000kr samt 1500 kr per medarbetare i hälsofrämjande aktiviteter (SOS Hälsa) Viss möjlighet till distansarbete Vi sponsrar deltagande i lopp och andra tävlingar, till exempel Göteborgsvarvet och Blodomloppet SOS Campus; vår lärandeplattform där SOS:are kontinuerligt på arbetstid får möjligheten att växa och utvecklas. Här får du ta del av inspirerande filmer, uppmaningar och podd-tips Läs gärna mer om Verksamhetsområde Säkerhet här: Säkerhet - SOS Alarm Besök gärna vår kulturbok Bli en del av SOS Alarm - SOS Alarms kulturbok där du får en mer djupgående bild av varför vi går till jobbet och varför vi är stolta över att vara en del av SOS Alarm Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Skicka in din ansökan till oss, dock senast den 20 mars 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef, Fredrik Norlindh Falk [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Verksamhetsområde Säkerhet Platser Stockholm (huvudkontor) Möjlighet till hybridarbete

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Besiktningstekniker till Carspect Tyresö
Carspect AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Tyresö. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierad besiktningstekniker eller har haft certifikat tidigare. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Förutom marknadsmässig lön har du möjlighet till bonus. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!

5 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Trafik/Flaggvakt
Daily Crew AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

Nu söker vi Trafikvakter för våra projekt runt om i Stockholm. I arbetsuppgifterna ingår bland annat dirigering av trafik som trafikvakt och lots. Du som söker ska gärna trivas med ett utomhus arbete. Om jobbet: Som trafikvakt arbetar du som flaggvakt eller trafiklots för att dirigera trafik vid och igenom vägarbetsområden. Du kan vara på en liten landsväg ena dagen för att nästa dag vara i en komplicerad trafiksituation i storstadsområde. Då vissa arbeten utförs nattetid, tex beläggning på motorväg, är det en fördel om du trivs med varierande arbetstider. Även arbetsplats varierar naturligtvis utefter vart vägarbete pågår för stunden Arbetsuppgifter som kan förekomma: Signalperson vid riskzon Dirigering av transporter till bygget Dirigering av civilpersoner runt området Kommunicera med transporter för att de ska komma rätt Dina egenskaper: Serviceinriktad Lösningsorienterad Tar eget initiativ och ansvar Kan både jobba självständigt och i team Målmedveten Flytande svenskt tal Krav för rollen: Arbetat med liknande uppgifter Arbete på väg B-körkort med bil Stockholms stad utbildning Tjänsten innebär varierande arbetstider! Vi erbjuder ett varierande arbete med fantastiska kollegor med möjlighet till utveckling i form av utbildningar, arbetsuppgifter. Är du intresserad av jobbet, kontakta oss redan idag!

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
IT Risk Manager
AB Trav och Galopp
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du arbeta med IT Risk Management i en organisation där säkerhet och riskhantering står högt på agendan? Vi söker en driven och strategisk IT Risk Manager som vill ta ansvar för och utveckla vår riskhanteringsprocess. Här får du chansen att vara med och bidra till världens bästa spelupplevelse! I rollen får du: - Ansvara för den övergripande effektiviteten inom IT Risk Management-processen. - Analysera och identifiera potentiella risker inom IT-området.- Utveckla och stärka den interna styrningen och kontrollen för att proaktivt hantera risker och säkerställa efterlevnad. - Rapportera risker och resultat av riskhantering. - Arbeta med stöttning, rådgivning och med riskhantering i ledningsgrupper.- Skapa och implementera planer för att balansera risknivån med verksamhetens riskaptit. - Följa upp och utvärdera genomförda åtgärder inom riskhantering.- Säkerställa att riskhanteringen och den interna kontrollen uppfyller relevanta lagar, förordningar, föreskrifter och standarder.I denna roll kommer du att etablera en ny förmåga för IT Risk Management. Du kommer att spela en central roll i att säkerställa en effektiv, strukturerad och proaktiv riskhantering inom IT-området. Du kommer att arbeta nära ledningsgrupper och andra intressenter för att identifiera, analysera och hantera risker samt stärka den interna kontrollmiljön. Är det här du? Vi söker en driven och strukturerad person med hög integritet och nyfiken inställning. Med en stark kommunikativ förmåga skapar du förståelse för komplexa frågor på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Din flexibilitet gör att du smidigt kan växla mellan strategiska arbetsuppgifter och detaljer när situationen kräver det. Du trivs i samarbete med både dina närmsta kollegor och andra team. För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har erfarenhet av: - IT Risk Management och tillhörande processer.- Riskhanteringsramverk och standarder (exempelvis ISO 31000, ISO 27005, COSO).- Riskhanteringsverktyg (GRC).- Projektledningsverktyg.- Implementation, förvaltning och kontinuerlig förbättring av riskhanteringsprocesser. ”Tillsammans bildar vi ett snabbfotat team” Jag är nyfiken som person och starkt engagerad i arbetet med att förbättra vår motståndskraft mot en växande hotbild inom Cyber Security. Det viktigaste är händelser som inte redan har inträffat. I min ledarstil vill jag bidra till trygghet och du uppmuntras till att ta stort eget ansvar för arbetsuppgifter och personlig utveckling. Jag är målfokuserad, lyhörd och stöttande för att just du och teamet ska lyckas. Tillsammans bildar vi ett snabbfotat team som ska förebygga, detektera och hantera de hot och risker som vår verksamhet står inför och samtidigt ha riktigt kul på jobbet. - Rekryterande chef, Erik Täfvander, Head of Cyber Security We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. ​ För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. ​ Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.​ Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.

3 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Kontrolledare
Srs Security AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

SRS Group är ett svenskt säkerhetsföretag som hanterar konsultativa och operativa säkerhetstjänster för företag, myndigheter och privatpersoner. SRS är auktoriserat av Länsstyrelsen att bedriva och utbilda i personskydd. Våra tjänster omfattar även analys, utredningar och risk- och krishantering. Som Kontrolledare planerar och genomför du fysiska arbetsplatskontroller, kontrollen kan genomföras både enskilt och tillsammans med ett team kontrollanter på olika arbetsplatser. Arbetet innebär ett proaktivt arbete för en sund konkurrens på lika villkor och för att motverka brottslighet och säkerställa villkoren i hela kedjan av underentreprenörer på olika arbetsplatser. Dessa platser ska vara fria från oegentligheter och alla ska kunna styrka sin ID samt arbetsrätt och annan dokumentation för att ha rätt att vistas på arbetsplatsen. För att trivas i rollen som Kontrolledare bör du som person vara noggrann och strukturerad samt ha en fallenhet för effektiv administration. Rollen innebär bland annat ett noggrant förarbete, kontinuerlig kontakt med kund samt koordinering av teamets insats under platskontrollen. Du bör vara serviceinriktad, stresstålig och ha lätt för att kommunicera med olika typer av människor på ett förtroendegivande sätt. Rapportskrivning tillkommer efter varje genomförd kontroll varav du behöver ha goda förkunskaper inom Microsoft Office och uppskatta skrivandet. Denna tjänst är stationerad i Stockholm men resor inom Sverige kan förekomma på oregelbunden basis. Följande förmågor och karaktärsdrag är kritiska för rollens framgång: Förstå och möta kundens behov Planera och leverera Leda andra Problemlösningsförmåga Beslutsfattande Agera pålitligt och etiskt Övertyga och påverka Kommunicera med inflytande Vi söker dig som har: Kunskap inom konflikthantering Ett väl utvecklat säkerhetstänk Förståelse om problematiken inom arbetslivskriminalitet Grundläggande kunskap om lagstiftning Goda kunskaper i Microsoft Office God förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Kvalifikationer: Relevant eftergymnasial utbildning Militär eller polisiär bakgrund meriterande Samtalsutbildad inom samtalsmetodik eller motsvarande Körkort Ansökan SRS välkomnar mångfald! Olikheter skapar möjligheter och nytänkande som tillför nya perspektiv och idéer och hjälper oss att leverera bättre lösningar, produkter och råd till våra kunder och samarbetspartners. Välkommen med din ansökan där du bifogar CV och personligt brev. Skicka din ansökan senast 26 mars 2025. Intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista dagen för ansökan. Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Koordinator ESS
Srs Security AB
Säkerhetsinspektörer m.fl.

SRS Group är ett svenskt säkerhetsföretag som hanterar konsultativa och operativa säkerhetstjänster för företag, myndigheter och privatpersoner. SRS är auktoriserat av Länsstyrelsen att bedriva och utbilda i personskydd. Våra tjänster omfattar även analys, utredningar och risk- och krishantering. Nu söker vi koordinator för Executive Security Services (ESS) SRS Security är en av Sveriges främsta kvalificerade leverantör av Security Risk Management för svenska och internationella intressen med utgångspunkt från Sverige och närliggande länder, nationellt och internationellt. Vi levererar en kvalitativ helhet av rådgivande, utbildande och operativa tjänster till företag och privatpersoner där vi uppskattas för vår pålitlighet, breda kompetens och innovativa förmåga. Vi är ett ledande säkerhetsbolag där vårt största fokus är människor – både våra kunder och vårt team. Vi bygger förtroende genom att leverera skräddarsydda säkerhetslösningar för individer med höga förväntningar. Med oss får du vara en del av ett kunnigt och dedikerat team, där samarbete och förtroende är nyckeln till framgång. SRS Security söker nu en koordinator för ESS som ska vidareutveckla stödet till våra privatpersoner och företagsledningar. Som koordinator för ESS kommer du att vara ansvarig för att koordinera och säkerställa att våra privata kunder får förstklassig säkerhet och service. Du kommer att vara en nyckelperson i vår organisation och agera som en länk mellan våra kunder och våra säkerhetsexperter och du kommer arbeta nära kunden med hela SRS tjänsteutbud som stöd, från förebyggande till operativa och utredande insatser Dina huvudsakliga ansvarsområden: Att vara kundens främsta kontaktyta Koordinera och övervaka säkerhetstjänster för privata kunder Att verka rådgivande i allt som rör kundens säkerhet Att vidareutveckla SRS tjänster utifrån kundernas behov och önskemål Kommunicera och samordna med kunder, leverantörer, myndigheter och övriga avdelningar på SRS Ansvara för att säkerställa högsta möjliga nivå av säkerhet och diskretion Vi söker dig som: Har erfarenhet av koordination och projektledning, gärna inom säkerhet eller service Är en utmärkt kommunikatör med hög integritet och diskretion Har ett genuint intresse för att skapa trygghet och säkerhet för andra Har en senior profil och är strukturerad, problemlösande och har förmågan att hantera komplexa situationer Har en hög stresstålighet och kan hantera oväntade situationer med lugn och professionalism Vad vi erbjuder: En nyckelroll i ett framgångsrikt och väletablerat säkerhetsbolag Möjlighet att arbeta med spännande och utmanande projekt Ett team som du kan lita på, där du får stöd och utvecklas i din roll Är du redo att ta steget in i en roll där du verkligen gör skillnad? Tillsammans skapar vi trygghet för våra kunder – vi är People to Trust. Ansökan SRS välkomnar mångfald! Olikheter skapar möjligheter och nytänkande som tillför nya perspektiv och idéer och hjälper oss att leverera bättre lösningar, produkter och råd till våra kunder och samarbetspartners. Välkommen med din ansökan där du bifogar CV och personligt brev. Skicka din ansökan senast 26 mars 2025. Intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista dagen för ansökan. Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroller.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Säljande Brandskyddstekniker Växjö
Firesafe Sverige AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Du får jobba i ett distrikt med stora behov av dina tjänster; Kontroll & Underhåll, brandskydd i Växjö och närliggande orter, lämplig bostadsort är i Växjöområdet. Din arbetsgivare är marknadsledande i Norden med en fantastisk tillväxt de senaste åren. Du kommer vara en nyckelspelare i att utöka vår verksamhet. Vill du bidra till den fortsatta framgången? Läs vidare! Om Firesafe Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Verksamheten omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster samt produktförsäljning. Firesafe har 20 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi över 1 000 anställda och omsätter 1,4 mdr NOK. I Sverige är vi ca 250 anställda. Med värdegrunden / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle. Firesafekoncernen är marknadsledare och totalleverantör i Norden inom brandskydd. Vi är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), 14001 (miljö) och 45001 (arbetsmiljö). Om tjänsten Dina dagar är omväxlande och du har lätt för att skapa och bibehålla kontakter och ta alla sorters människor då du har mycket kundkontakt. Du löser både dagliga utmaningar och hittar förbättringsmöjligheter för framtiden. Körkort är ett krav och vi täcker ett stort område vilket kan innebära en del resor, men i huvudsak över dagen. Du ansvarar för ny- och merförsäljning av företagets breda tjänsteutbud. Du jobbar självständigt inom hela säljprocessen, från prospektering, bearbetning, framtagning av anpassade lösningar till genomförd affär. Du utför också service/kontroll/underhåll av brandtekniska installationer, levererar/monterar och installerar utrustning hos kund, service av rökluckor m.m. Detta är en hybridtjänst där större delen är egen försäljning som kombineras med installation/service av brandskyddsprodukter. Vi söker dig som är genuint intresserad av våra kunder och deras frågeställningar om brandskydd. Flerårig erfarenhet av försäljning B2B är ett krav, försäljning inom brand/ säkerhet är meriterande. Du har en stark vilja att sälja, vinna affären, att lyckas. Du kommer att ringa många samtal till personer du inte haft kontakt med förut och besöka många befintliga och blivande kunder. Din inställning är att varje samtal leder framåt. Du lever Firesfes värderingar Professionell, Kompetent och Engagerad och är en person som vill utvecklas. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift då det är mycket kontakt med kunder så väl som internt. Du har god datorvana och är van att jobba med planering och merförsäljning. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Nu kör vi! Firesafe Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och bakgrundskontroll innan anställning. För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Emelie Holmgren. Eftersom vi rekryterar löpande kan det hända att vi tar bort annonsen i förtid så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt! Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Larmoperatör Arvika sommarvikarier och timanställda
Säkra Larm i Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Är du redo för en spännande och varierande arbetsmiljö där varje dag är unik? Vi söker engagerade och ansvarsfulla larmoperatörer för att stärka upp vårt team på vår larmcentral. Som larmoperatör är du hjärtat i vår verksamhet och spelar en avgörande roll i att ge stöd och hjälp till våra kunder i deras mest kritiska ögonblick. Vi behöver förstärkning till vår Larmcentral och söker sommarvikarier och timanställda. Larmcentralen är bemannad dygnet runt 365 dagar om året, jobbet förutsätter att du kan jobba både kvällar, nätter och helger. Hos oss hanteras alla typer av larm, allt från tekniska larm till skarpa inbrotts-och överfallslarm. Du agerar på larm och vidtar åtgärder där du har kontakt med såväl kunder som polis och väktare. Din arbetsuppgift är att koordinera och samarbeta för att säkerställa snabba och effektiva insatser. Det är viktigt att du prioriterar och kan multi-taska för att hantera flera situationer samtidigt medan du följer de regler och rutiner som finns inom företaget. Är du den vi söker? Vi söker dig som tycker om att jobba med människor och som snabbt kan växla fokus och tempo i ditt arbete. Du är snabb, noggrann och har lätt att fatta beslut. Du arbetar med kund i fokus och är mån att leverera service i toppklass. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba som väktare eller om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Kanske har du en bakgrund inom kundservice eller jobbat med kundkontakt i andra sammanhang. För anställning krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserad Larmcentral. Uppdraget börjar med utbildning på plats där du får lära dig jobbet tillsammans med erfarna operatörer. Kvalifikationer: Flytande svenska och engelska i tal och skrift Fullständig gymnasieutbildning Datorvana Erfarenhet av kundservice och telefonbaserat arbete är meriterande Förmåga att behålla lugnet och fokusera under pressade situationer Stark kommunikationsförmåga och förmåga att etablera förtroendefulla relationer Förmåga att arbeta i skift och vara flexibel med arbetstider Ansökan Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team! Välkommen att skicka in din ansökan! Westra Security är en larmcentral som grundades 2019 i samband med ett förvärv av Bonsoc AB och är nu ett bolag inom Secits-koncernen. Westra är en av få fullt certifierade larmcentraloperatörer med helhetserbjudanden både för företags-och privatkunder och med flertalet olika affärsben, vi är även ett auktoriserat bevakningsbolag. Vi jobbar med ny teknik och erbjuder ett brett utbud av helhetslösningar speciellt framtagna för kunder med höga krav på säkerhet och pålitlighet. Från 2022 är Westra en del av Secits koncernen tillsammans med Säkra Larm

25 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rapid söker utbildade ordningsvakter till SL
Rapid Säkerhet AB
Väktare och ordningsvakter

Rapid Säkerhet AB söker fler ordningsvakter till SL-uppdraget Rapids ordningsvakter bemannar kollektivtrafiken i de norra delarna av Stockholm med både fot- och bilburna patruller. Som ordningsvakt i kollektivtrafiken träffar du på, och får bemöta, många olika människor i olika livssituationer och hälsotillstånd. Detta är ett spännande och viktigt arbete där ingen dag är den andra lik och man kan aldrig veta vad dagen ska bjuda på. Jobbet är väldigt varierande där du ena stunden får vara behjälplig med en vägbeskrivning för att i nästa stund rädda liv eller ingripa mot brott som begås. Det är av yttersta vikt att vara bra representant för yrket och för Rapid samt att på bästa sätt förvalta förtroendet man har fått från allmänheten, Rapid och SL. Arbetsuppgifter: Upprätthålla den allmänna ordningen, arbeta med service, skapa trygghet för allmänheten, förebygga brott, samverka och skapa relationer i de områden där vi tjänstgör. Du kommer att jobba i patrull tillsammans med en kollega under tjänstgörande arbetsledare. Kvalifikationer: Du ska vara säkerhetsmedveten, jobba med värdskap och ha en inre trygghet samt en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Vi söker dig som kan kombinera god service med ett högt säkerhetstänk samt att du även har kommunikations- och samverkansförmåga. Våra allmänna krav är att du som söker ska: - vara ostraffad - ha gymnasiekompetens - ha god svenska i tal och skrift samt engelska i tal - ha god hälsa och fysik -ha ordningsvaktsutbildning med gällande förordnande Om Rapid Säkerhet AB Verksamheten som ligger till grund för dagens Rapid koncern startades 1985. Dagens skepnad av Rapid har funnits sedan 1999 och sedan 2002 står Gabrielsson Invest som 100 % ägare. Rapid har utvecklats kraftigt de senaste åren och fortsätter växa. Fokus för vår verksamhet har grundats i vår affärsidé och kvalitetspolicy som också genomsyrat verksamheten. Se företagsprofil http://www.rapidsakerhet.se

21 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Vi söker entrévärdar (Stockholm)
Safetly AB
Väktare och ordningsvakter

Safetly är ett auktoriserat bevakningsföretag hos Länsstyrelsen med ett modernt upplägg. Vi har byggt en marknadsplats där företag (kunder) eller vi på Safetly kan lägga upp uppdrag från vår digitala plattform. När uppdrag läggs upp når de omedelbart ut till alla aktiva arbetstagare genom Safetly-appen. Därefter genomför vi en utvärdering och väljer ut den mest lämpade kandidaten baserat på alla ansökningar. Safetly har idag över 120 företag som kunder och 7000 anslutna personer som potentiella arbetstagare. Ungefär 2–3 % av våra användare är aktiva, eftersom vi noggrant väljer ut de bästa Vi utvärderar alla Safetly-professionals baserat på olika kriterier, detta innefattar bland annat kvalitet, tillgänglighet och pålitlighet. För oss spelar det ingen roll var du kommer ifrån, vilka arbetsgivare du har arbetat för eller i vilken bransch du befinner dig. Besitter du de egenskaper vi söker och bidrar till en tryggare närvaro i samhället, är du varmt välkommen till Safetly! För att framgångsrikt utföra rollen som entrévärd krävs följande egenskaper: Pålitlighet: Du måste vara någon som andra kan lita på att du alltid är där och gör ditt jobb effektivt. Samarbetsförmåga: Förmågan att arbeta väl tillsammans med andra, både i team och med besökare, är avgörande. Stresstålig: Du bör kunna hantera högtryckssituationer med lugn och behärskning. Ansvarstagande: Att ta ansvar för dina handlingar och de uppgifter som tilldelats dig är nödvändigt. Etik och integritet: Stark moral och att alltid agera med integritet är fundamentalt i denna roll. Förmågan att verbalt hantera konflikter: Du bör kunna lösa konflikter på ett konstruktivt och verbal sätt. Engagemang: Ett genuint engagemang för ditt arbete och att förbättra upplevelsen för alla besökare. Du måste ha ett prickfritt register eller vara godkänd av Länsstyrelsen. Vi erbjuder: Arbeta så mycket eller så lite du vill. Du kan själv boka de dagar eller pass du önskar arbeta genom Safetly-appen. Observera dock att vissa tjänster kräver att du arbetar heltid eller deltid. Transparent sätt att arbeta, du ser datum/tider/objekt/lön innan du tackar ja till ett jobb. Skapa ett konto & använd appen gratis. Ta uppdrag i flertal län i Sverige Både dag och natt jobb förekommer. Hur man kommer igång med sin ansökan Ladda ner Safetly-appen i App Store eller Google Play. Skapa din profil under en minut. Logga in via Bank-id. Svara på alla sidor Bli verifierad. Ansök & se tillgängliga uppdrag direkt i mobilen. Varmt välkommen med din ansökan!

20 februari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025