Säkerhet och bevakning

Sök lediga jobb inom Säkerhet och bevakning

Kriminalvårdare till anstalten och häktet Nyköping - semestervikariat

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Vid verksamhetsområde har vi både anstalt i säkerhetsklass 2 samt häkte där vi har både gemensamhets- och restriktionshäkte. ARBETSUPPGIFTER Som kriminalvårdare ingår du i ett team där du har den dagliga kontakten med klienten. Arbetsuppgifterna vid anstalt/häkte är varierande: omvårdnads-, bevaknings-, visitations- och säkerhetsarbete blandas med frigivningsplanering och samtals-/motivationsarbete. Arbetet vid häkte är ofta rutinstyrt och inriktat på omvårdnads- och säkerhetsuppgifter. Klienter kan sitta häktade under lång tid utan att få träffa andra än sin advokat och personalen vid häktet, vilket ställer särskilda krav på dig som kriminalvårdare. Du är en del av teamet som jobbar närmast klienten - det är du som låser och låser upp, följer klienter till olika aktiviteter och är den som ser till att vardagen fungerar, alltid med fokus på säkerhet. Du får två veckors betald introduktion. Du arbetar både dag- kväll och helg. Ett sommarjobb är en bra ingång till en fast tjänst med betald utbildning. KVALIFIKATIONER Vi tar stor hänsyn till din personliga lämplighet. Du är trygg, stabil, har god självinsikt, gott omdöme och integritet. Du gillar att jobba tillsammans med andra och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du kan även agera fysiskt när det krävs. Du delar vår tro på att människan kan utvecklas och förändras. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet • Fullständig gymnasiekompetens alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God datorvana Det är meriterande om du: • Har arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, servicearbete, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kan flera språk Kriminalvården är en del av rättsväsendet med ansvar för fängelser, frivård och häkten samt transporter. Vi erbjuder dig teamarbete i en av Sveriges största myndigheter med arbetsplatser och utvecklingsmöjligheter över hela landet. Våra grundläggande värderingar är human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. Vårt uppdrag är att minska återfall i brott att bryta den onda cirkeln. Lyssna på podden Utan att Passera Gå. Finns där poddar finns. Allt du behöver veta om hur det är att sommarjobba https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/sommarjobb/ ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, och schemaläggning sker därför på oregelbunden arbetstid där tjänstgöring på dagar, kvällar och helger ingår. Vissa scheman innebär arbete på nätter. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Vi jobbar med löpande urval. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

27 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Trafikvärd till Nobina !

Tjänstebeskrivning & erbjudande Söker du ett deltidsjobb vid sidan av idrotten eller studierna? Vill du vara en del av ett team som arbetar för att säkerställa smidig och säker trafik? Nobina är Nordens största kollektivtrafikoperatör och en viktig del av samhällets infrastruktur. Just nu söker vi efter dedikerade individer som vill vara en del av vårt team och säkerställa en smidig framkomlighet för trafiken vid vägarbeten eller andra tillfälliga hinder. Rollbeskrivning & ansvarsområden. För att arbeta i trafiken krävs utbildningen Arbete på väg, har du inte den? Ingen fara, vi utbildar dig innan din första arbetsdag! Som flaggvakt/trafikvärd har du en nyckelroll i att dirigera trafiken och säkerställa att vägarbeten och andra tillfälliga hinder hanteras på ett effektivt och säkert sätt. Som flaggvakt/trafikvärd är du hjälten på vägen som säkerställer att förare och fotgängare navigerar säkert genom exempelvis arbetsområden. Med din tydliga kommunikation blir du en viktig länk för att minimera trafikstockningar och skapa en trygg miljö. Om du är redo att ta ansvar, arbeta utomhus och vara en del av ett team som gör verklig skillnad på vägarna, då är rollen som flaggvakt/trafikvärd rätt för dig. Gör dig redo att bli en del av vår trafiksäkerhetsarmé och bidra till en smidigare resa för alla! Sök idag och bli en del av vårt dedikerade team. Personprofil Vi söker dig som är ute efter ett spännande och betydelsefullt deltidsjobb vid sidan av studier eller annan huvudsaklig sysselsättning. Vidare ser vi att du är serviceminded, lugn samt en god informatör. För att lyckas i denna roll är det krav på B-körkort och goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Övrigt Start: Omgående. Omfattning: Deltid vid behov. Plats: Södertälje. Arbetstider: Varierande. Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. För mer information, besök www.performiq.se Välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Biträdande stationschef till Ks Göteborg

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kuststationsenheten söker en biträdande stationschef med placering vid kuststationen i Göteborg. Arbetsuppgifter Som biträdande stationschef förväntas du bistå i att planera, leda och svara för stationens operativa verksamhet utifrån en helhetssyn samt svara för att fartyg och materiel ständigt är operativt användbara. Du ska verka för och agera efter Kustbevakningens värdegrund och ledningsfilosofi. Som biträdande stationschef förväntas du verka för samordning och ett effektivt samarbete med övriga stationer, enheter och ledning för att nå satta verksamhetsmål. I befattningen som biträdande stationschef ingår både arbetslednings- och personalansvar. Personalansvaret omfattar bland annat kompetensplanering, ansvar för medarbetarnas arbetsmiljö inklusive systematiskt arbetsmiljöarbete och riskbedömningar, utvecklings- och lönesamtal, likabehandlingsfrågor samt svåra och personalstödjande samtal. Den biträdande stationschefen har också mål-, resultat- och budgetansvar för verksamheten inom ramen för tilldelade uppgifter och resurser. Häri ingår ett ansvar för den interna styrningen och kontrollen inom ansvars- och verksamhetsområdet. I arbetsuppgifterna ingår även att företräda Kustbevakningen i olika sammanhang, omvärldsbevakning samt samverkan med andra myndigheter och organisationer. I övrigt ingår arbetsuppgifter enligt stationschefens ledning och anvisning. Kvalifikationer Som sökande har du en utbildningsbakgrund som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten samt erfarenhet av ledarskap. God kännedom om Kustbevakningens verksamhet och dess uppdrag är meriterande. Du är mål- och resultatinriktad, har god analytisk och administrativ förmåga. För att vara framgångsrik i rollen är ett gott omdöme, personlig styrka och integritet viktiga parametrar. Som person är du prestigelös, kommunikativ och din samarbetsförmåga är dokumenterat god. Du har intresse för att delegera arbetsuppgifter, stimulera medarbetare till goda insatser och förmåga att fatta beslut. Egenskaper som krävs är god förmåga att organisera, strukturera och administrera. Du behöver vara en god lagspelare samtidigt som du har hög integritet och är noggrann och engagerad. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid din dina personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas. Tjänsteresor förekommer. Villkor Anställningen är en tidsbegränsad anställning under 2 år med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer hålls under vecka 17 eller enligt överenskommelse. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Arbetsmiljöingenjör mark och anläggning åt kund

Är du en arbetsmiljöingenjör inom mark och anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur.   Vem är du? Bustos Konsulttjänster AB söker en arbetsmiljöingenjör åt  kund . Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom mark och anläggning. För att du ska finna dig väl till rätta i rollen är det grundläggande att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya projekt. Din karaktär kännetecknas av att du är lösningsorienterad, resultatorienterad, driven, strukturerad och stresstålig samt att du arbetar med ett stort engagemang. Du kommer att vara en del av ett rutinerat lag som består av en miljö- data- och kvalitetssamordnare och därmed samarbetar du mycket bra i grupp. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av: - Stötta Bas-U och KMA med implementering av Arbetsmiljöplanen - Skyddsronder, brandskyddsronder - Arbetsplatsintroduktioner - Admin av rapporteringsverktyget Infobric Field - Utredning av tillbud och olyckor tillsammans med KMA chef och Bas-U - Granska arbetsberedning utifrån Arbetsmiljöperspektiv - Kontinuerlig uppföljning på arbetsplatsen   Vi söker dig som: - Har minst 3 års erfarenheter av att vara arbetsmiljöingenjör inom mark och anläggningsprojekt - Är utbildad högskoleingenjör/yrkesingenjör eller har motsvarande erfarenheter - Genomgått kurserna BAM, Bas-U, Bas-P, riskhantering etc - Du är i besittning av goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift - Har körkort B   Anställningsform: Projektanställning Tillsvidareanställning Underkonsult   Start: Omgående   Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.   Ansökan Ansökan, intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-04-22. Ansökan kan också skickas till [email protected].

27 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Handläggare Säkerhet

Sveriges vackraste arbetsplats söker en Handläggare Säkerhet för arbete på central nivå med placering i Norrköping Stab säkerhet och beredskap (SSB) Är en central stab som leds av myndighetens säkerhetschef. SSB är en styrande och stödjande stab som arbetar inom flera olika områden exempelvis informationssäkerhet, fysisk säkerhet, säkerhetsskydd, totalförsvar. Uppdraget är i stort att bidra till att Sjöfartsverkets tillgångar får det skydd som behövs samt att säkerställa förmåga till krisledning samt planering inför höjd beredskap. Gemensamt kan sägas att SSB har stort fokus på att stödja ledningen, chefer och medarbetare med strategier, riktlinjer, rutiner, utbildning och rådgivning. Staben består av 14 personer och du kommer arbeta nära och tillsammans med alla handläggare. Vi söker nu en handläggare säkerhet för arbete på central nivå i en spännande myndighet med ett för Sverige viktigt uppdrag. Beroende på bakgrund kommer ett omfattande introduktionsprogram erbjudas för att komma in i rollen.  Befattningen är placerad i Norrköping och resor förekommer. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag som handläggare säkerhet är att bidra till att Sjöfartsverkets tillgångar får det skydd som behövs och där utveckla samverkan samt stödjande processer. I rollen ingår både strategiska och operativa säkerhetsfrågor och du kommer komma i kontakt med verksamhet där höga krav på sekretess föreligger.  I rollen som handläggare säkerhet kommer du att: - Ge råd och rekommendationer syftande till att myndighetens tillgångar får det skydd som behövs. - Identifiera, initiera, leda och aktivt delta i initiativ för att förbättra säkerheten. - Samordna ditt arbete med andra centrala funktioner som ansvarar för andra områden t ex systematiskt brandskydd, tekniska säkerhetssystem och receptionstjänst.   - Ansvara för och sammanhålla arbetet gentemot vår befintliga bevakningsleverantör och i övrigt samverka med Inköpsavdelningen inför upphandlingar. - Hantera samt ge stöd vid inträffade säkerhetsincidenter. - Ta fram styrande och stödjande dokument. - Genomföra utbildningar samt representera SSB i interna och externa forum. Beroende på din kompetens kan andra uppgifter tillkomma. Du rapporterar till Säkerhetschefen och vid behov är du även föredragande för Sjöfartsverkets ledning. Ditt arbete bedrivs förankrat och i nära samarbete med verksamhet och relevanta centrala funktioner. Vem är du? För tjänsten krävs att du har: - Säkerhetsutbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola, alternativt för området relevant utbildning som vi bedömer som likvärdig. - Minst fem års yrkeserfarenhet av säkerhetsarbete alternativt tjänst som polis / militär. - Erfarenhet av roll i arbetsledande ställning med uppgift att leda personal och fatta beslut men du behöver inte ha erfarenhet av formellt personalansvar.  - Erfarenhet av att genomföra utbildningar med både teoretiskt och praktiskt innehåll. - Goda kunskaper i både svenska och engelska. - B-körkort. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och där samverkat med olika myndigheter. - Erfarenhet av att hantera säkerhetsincidenter / arbeta med trygghetsskapande åtgärder. - Erfarenhet av att arbeta som utredare i områden som arbetsgivaren bedömer relevanta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara en ansvarstagande person med god organisatorisk, strukturerad och administrativ förmåga som snabbt kan skifta fokus när verksamheten kräver det. Du gillar att arbeta proaktivt och där upprätthålla många kontakter. Vi tror att du gillar att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och kan hantera stressiga situationer. Därtill har du förmågan att motivera och få med dig andra människor för att skapa resultat. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med bakgrundskontroll samt registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare.  Varför ska du välja Sjöfartsverket? Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, det kan till exempel finnas möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete någon dag i veckan. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den här rekryteringen gäller en tillsvidareanställning som beräknas tillsättas snarast.  Sjöfartsverket kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket.  Intervjuer kommer att hållas vecka 17 & 18. Upplysningar: Säkerhetschef Cay Pettersson, 010-478 47 87 Fackliga företrädare:  Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000.  Ansökan: Registrera din ansökan senast den 18 april 2024. Diarienummer: 24-01935 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

27 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Energisamordnare - Gävle

Vill du vara med på vår spännande resa att utveckla och förstärka våra energitjänster? Värderar du också miljön högt och vill jobba med projekt som främjar energi- och hållbarhetsarbete hos oss och våra kunder? L&T utför ett systematiskt energiarbete där vi löpande kontrollerar och optimerar våra kunders anläggningar och arbetar för en minskad energianvändning. Vi är aktiva i arbetet med miljöcertifiering av byggnader. Vi söker dig som kan självständigt genomföra energikartläggningar, analyser, utredningar och leda resurser för energiarbete. Som energisamordnare jobbar du brett med parallella uppdrag där fokus ligger på energiuppföljning i våra kunders fastigheter, genomförande och rapportering av energibesiktningar samt framtagande av åtgärder för energieffektivisering. Du förväntas att självständigt hantera och leda driftoptimering och energieffektiviseringsprojekt. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom området energi • Erfarenhet av energiarbete under minst 2 år • Erfarenhet av att sammanställa mätdata, utföra beräkningar och tekniska analyser samt skriva/sammanställa tekniska rapporter. • B-körkort. Meriterande • Fastighetstekniska utbildningar • Kunskap inom styr- och reglerteknik • Kunskap inom mätteknik för el, VVS och ventilation • Erfarenhet av arbete med energiberäkningsprogram • Certifierad energiexpert • Certifikat för energikartläggning av stora företag • OVK behörighet Din profil Du kommer att trivas hos oss om du är serviceinriktad, håller vad du lovar, är kommunikativ samt utför ditt arbete med en stor entreprenörsanda. Vidare bör du ha ett strukturerat arbetssätt och vara lösningsorienterad. Du är driven, har en hög energinivå och är bra på att prioritera. Du är även pedagogisk i ditt sätt att lära ut energikunskap till andra, både internt och till kunder. Vi är stolta över att säga att hos L&T får du möjlighet att utvecklas. Så motiveras du av möjligheten att påverka och få växa i din yrkesroll så kommer du att trivas hos oss. Ansökan Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Nordberg; 073 183 08 32

27 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Energi- och klimatrådgivare

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas, Fagerstas och Norbergs miljö- och byggförvaltningar. Vid den gemensamma förvaltningen, med Avesta som värdkommun, arbetar ca 60 medarbetare. Energi- och klimatrådgivarens utgångspunkt och organisatoriska tillhörighet är V-dala i Avesta men uppdraget omfattar arbete i de fem samarbetskommunerna: Avesta, Norberg, Hedemora, Sala och Säter. Vi söker en engagerad energi- och klimatrådgivare som vill vara med och bidra till att minska energianvändning och klimatpåverkan hos medborgare, företag och organisationer. Var med och gör skillnad! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att bidra till att effektivisera energianvändningen och klimatpåverkan hos privatpersoner, företag och organisationer. Du genomför även insatser som syftar till att öka medvetenheten om energieffektivisering samt öka kännedomen om att energi- och klimatrådgivning finns att tillgå. Du planerar och organiserar arbetet självständigt vilket innebär både frihet och ansvar. I arbetsuppgifterna ingår att delta och leda projekt inom området. Du har som neutral part också en rådgivande roll. Du möter dina målgrupper genom personliga möten, telefon, mail och sociala medier. Du genomför även andra informations- och kommunikationsinsatser för att medvetandegöra och skapa förändring som energieffektiviserar och minska klimatpåverkan. Ett exempel kan vara att delta i evenemang i de fem olika kommunerna. Vid sådana tillfällen lastar du släpvagnen med utrustning för att på plats möta privatpersoner, företag och/eller organisationer. Det innebär att du både måste ha b-körkort och kunna köra med släpvagn i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med ett genuint intresse för och kunskap om energi- och klimatfrågor. Du har högskoleexamen inom energiområde eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Erfarenhet av rådgivning inom energieffektivisering är meriterande. Har du även erfarenhet av transportrådgivning och att leda projekt ser vi det som ett plus. Som person är du kommunikativ och har förmåga på ett enkelt och begripligt sätt, både muntligt och skriftligt, förmedla kunskap till olika målgrupper. Du är trygg och professionell i din roll och har lätt för att etablera förtroendefulla relationer. Vi söker dig som har förmåga att organisera och driva arbetet och projekt för energieffektivisering från start till mål. Du behöver självklart ha tillräckligt goda IT-kunskaper för att hantera system och digitala verktyg som används i vardagen. Du behöver också kunna använda dig av digitala plattformar och sociala medier för kommunikation med målgrupperna. ÖVRIGT Avesta är värdkommun, den kommun som kommer vara din arbetsgivare. Avesta är en utvecklingskommun med framtidstro. Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också också mod och handlingskraft. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid vill du vara med? // För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan!

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Är du redo för en ny karriärutmaning i rollen som SHES-specialist?

Är du redo för en ny karriärutmaning i rollen som SHES-specialist i ett världsledande globalt företag? Brinner du för att säkerställa en trygg, hälsosam och miljöansvarig arbetsplats? Vårt SHES-team letar förstärkning i form av en ny enastående stjärna. Är det dig vi söker? Om rollen Vi är glada att meddela att vi nu letar efter en kunnig och erfaren SHES-specialist till vårt dedikerade och professionella SHES-team i Gyttorp. Som SHES-specialist kommer du aktivt driva SHES-arbetet framåt och vara ett viktigt stöd för våra andra avdelningar i implementering och förvaltande av SHES-processer och program i vår dagliga verksamhet. Med din rutin och förmåga att se helheten kommer din expertis i genomförande av kontinuerliga förbättringar inom områden som arbetsmiljö, säkerhet, miljö och hållbarhet vara av stor betydelse för våra framtida framgångar. Jobbet innebär till stor del att vara ute på siten, hjälpa till med incidentutredningar, riskanalyser, arbetsmiljö, genomföra nya centrala/globala direktiv, skriva och implementera siteövergripande instruktioner, hålla utbildningar inom området m.m. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du tycker om att jobba i team och vara ett aktivt stöd till produktionen. Ibland är det tvära kast och då krävs en flexibel, strukturerad och lösningsfokuserad attityd där du har förmågan att vara stresstålig och behålla lugnet. Om du ser fram emot den här utmaningen med entusiasm, ansvar och ägandeskap för att förbättra säkerheten för all vår personal ser vi med glädje fram emot din ansökan! Kvalifikationer Civilingenjörs- eller naturvetenskaplig examen (grundnivå eller avancerad nivå) inom områden relaterade till SHES. Relevant praktisk erfarenhet av arbete med SHES, helst inom tillverkningsindustrin eller tung industri. Erfarenhet av säkerhets- och hälsoföreskrifter, riskhantering och säkerhetssystem. God dokumentations- och kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Om Orica På Orica är det kraften hos våra medarbetare som driver förändring och formar vår framtid. Varje dag, över hela världen, hjälper våra medarbetare till att mobilisera viktiga resurser som är avgörande för framgång. Sedan starten 1874 har vi vuxit till att bli världsledande inom sprängmedel och tändsystem för civilt bruk. Vi är specialiserade inom gruv- och tunnelbrytning och levererar innovativa lösningar för ökad produktivitet och säkerhet. Vårt diversifierade team med över 13 000 medarbetare i hela världen jobbar dagligen med att göra våra kunder framgångsrika. Vad vi erbjuder Du blir en del av vår globala organisation där vi erbjuder en mångsidig och samarbetsvänlig kultur som främjar relationer och lärande mellan globala och lokala team. Vi har förmånliga arbetsvillkor och en möjlighet att lära från kompetenta kollegor inom olika områden. Låt din unika potential blomstra i en trygg och stöttande arbetsmiljö! Vi respekterar och värderar alla Orica främjar en kultur av mångfald och inkludering med lika möjligheter överallt där vi verkar. Vi behandlar alla våra medarbetare och sökande med rättvisa, värdighet och respekt. Det är en spännande tid att ansluta sig till oss – tillsammans formar vi framtiden! Arbetstider: Heltid, dagtid. Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Placeringsort: Gyttorp Kontakt och ansökan: I denna rekrytering samarbetar Orica med Simplified. För mer information eller vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ellen Lektorp på tel. 0730 – 73 18 87. Vi tillämpar ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Oricas ansökningsportaler eller direkt via Simplifieds länkar.

27 mars 2024
Sista ansökan:
1 april 2024
Fukttekniker

Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba på Anticimex här Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss. Vad du gör På Anticimex har vi över 25 års erfarenhet av husbesiktningar vilket gett oss gedigen kunskap om huskonstruktioner och fukt i byggnader. Vi besiktar årligen över 100 000 hus och finns i hela landet. Som fukttekniker arbetar du nära våra kunder och huvudsakligen med uppgifter som • Kundbesök • Utför skadebesiktningar • Skriver skaderapporter med åtgärdsförslag för kunden • Konstaterar uppkomna skadeorsaker • Installerar avfuktare vid fukt- och vattenskador Vem du är • Du brinner för god service och kundrelationer • Har kunskap inom byggkonstruktion och renovering tack vare arbete inom bygg • Trygg i att arbeta mycket med dator, mobil och plattor samt bekväm i Microsoft Office-miljö • Har körkort B • Talar och skriver väl på svenska, men gärna fler språk • Meriterande om du tidigare arbetat med fuktskador och våtrum samt har relevant utbildning, t ex BKR • Meriterande om du kan programmet Meps Vad du får • En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning • Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka • Ett engagerat ledarskap • Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss. Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex!

27 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Avarn Security söker stationär väktare till nytt uppdrag i Falkenberg

Som väktare inom Avarn Security får du en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet och förebygga incidenter samt värna för en tryggare miljö. Vid stationär bevakning arbetar man hos kunden. Det kan innebära allt från receptionsarbete till rondering och bemanning av bevakningscentraler. Vi arbetar aktivt med att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ska känna sig välkomna oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Du ska vara en god och hjälpsam kollega, som bidrar till att skapa trivsel på jobbet. Självklart delar du våra värderingar. Det är vårt jobb att skapa trygghet . För allmänheten och våra kunder representerar du en trygg hamn, där de kan söka stöd och få hjälp. Våra kunder har gett oss ett stort ansvar och det ställs vissa formella krav på våra medarbetare. Oavsett tjänst så är ditt arbete viktigt. Det här kan du förvänta dig av oss som arbetsgivare • ett arbete där din insats är viktig • goda utvecklingsmöjligheter i företaget • lön efter avtal • att vi tar din arbetsmiljö på allvar och arbetar med ständiga förbättringar Annonsen riktar sig mot ett nytt stationärt uppdrag i Falkenberg. Vi arbetar nära vår kund som har höga krav på vår leverans och utförande av tjänst, samtidigt som detta är ett spännande och utmanande uppdrag.  Tjänsteställe: Falkenberg Arbetstider: Varierande Varaktighet: Heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse  Kvalifikationer: Vi söker dig som är flexibel, serviceinriktad, lugn och organiserad person och som har ett högt säkerhetstänkande. Du ska kunna ta egna initiativ, lösa problem och tycka om att arbeta i grupp. Utifrån erfarenhet och kunskap om uppdraget förväntas du kontinuerligt finna och föreslå förbättringar och utveckling av uppdraget och dess utförande, i syfte att leverera värde till kunden.   Våra krav för denna tjänst är att du som söker ska ha:  - fyllt 18 år och vara ostraffad*  - drogfri  - gymnasiekompetens  - god svenska i tal och skrift  - god hälsa och fysik  - ordnad ekonomi  - B-körkort Meriterande  - väktarutbildning (VU1+ VU2) Meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet. Har du ej väktarutbildning och uppfyller våran kravprofil så kan vi utbilda dig till väktare. Information om processen Välkommen att skicka ansökan via vår hemsida (ej via mail) där du bifogar ditt CV och besvarar ett antal urvalsfrågor.  Sista ansökningsdag 2024-04-26 På Avarn tillämpar vi färdighetstester som ett av våra urvalssteg. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Du får mer information via e-post så håll utkik i din mailkorg (även skräppost). Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår rekryterare. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.   Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024