Lediga deltidsjobb i Åstorp
Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Åstorp
Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 300 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. Om tjänsten Vi söker en driven och ansvarstagande person som trivs med ett fysiskt arbete och har ett öga för ordning och noggrannhet. Kunden är ett ledande logistikföretag inom livsmedel i Åstorp och Helsingborg, där arbetet sker i kyl- och frysmiljö. Därför är det viktigt att du är bekväm med att arbeta i låga temperaturer. Arbetstiderna är förlagda dagtid 07:00–16:00 och kvällstid 15:45–00:45, måndag till fredag. Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov och har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50 procent. Arbetsuppgifter Lasta och lossa lastbilar Ankomstregistrera Infackning Orderplock Truckkörning med A-truck samt B3. Pallvändning och plastning Slagning av kött Profil & bakgrund Som person tror vi att du är ansvarsfull och noggrann. Vi ser gärna att du har en god samarbetsförmåga och kan arbeta i ett högt tempo. Vi letar efter dig som är vänlig och ödmjuk samt är redo för en ny utmaning hos oss. Flexibilitet och förmåga att hoppa in med kort varsel är en stor fördel. I övrigt anser vi att ett gott samarbete med rätt inställning är det viktigaste för att tillsammans nå de gemensamma målen! Välkommen in med din ansökan redan idag!
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. ARBETSUPPGIFTER Våra tillsvidareanställda längtar efter semester. Semestern börjar redan vecka 24 och slutar vecka 34. Är du sugen att jobba under sommaren? Då har du en ypperlig chans till att prova på hemvården. Fint väder, frisk luft och mycket motion under arbetstid, kan det bli bättre? Du som söker sommarvikariat hos oss kommer arbeta ned vård- och omsorgsarbete. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där din samarbetsförmåga är lika viktig som att jobba självständigt. Vi söker dig som har ett gott bemötande och förhållningssätt. Du är ansvarsfull och har förmåga att skapa trygghet och lugn även i stressiga situationer. Arbetsuppgifterna är varierande och består av att hjälpa, stödja och motivera omsorgstagare i deras hem utifrån individuellt beslutade omvårdnads- och serviceinsatser. Du ska ha ett lyhört och professionellt förhållningssätt med den enskildes självbestämmande i fokus. Dokumentation ingår som en del i det vardagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är sugen på att jobba med oss under sommaren. Du har en godkänd utbildning från vård och omsorgsprogrammet, du är vårdbiträde, eller så har du ingen utbildning men du är ambitiös, engagerad och har hjärta på rätt plats. Du är ansvarstagande och känner dig bekväm med att arbeta självständigt och är en del i gruppen. Du bidrar till en bra stämning och levererar alltid ditt bästa. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt grundläggande datakunskap. Vi arbetar mycket med mobilen. Körkort B (inget krav men vi ser gärna att du har ett körkort) ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande. Beställ redan nu utdrag ur polisregistret och ha gärna med dig telefonnummer till två senaste chefer eller samordnare.
Gillar du mat & dryck? Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Till butiken i Åstorp söker vi nu en engagerad försäljare med varugrupps- och administrativt ansvar som vill ta kundmötet till högsta nivå. Tjänsten är ett vikariat under perioden 2025-03-01 - 2025-08-31. Omfattningen av tjänsten är 75%, arbetstiden per vecka kan variera. Om rollen Rollen som försäljare innebär att man är Systembolagets ansikte utåt. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar levererar du ett imponerande kundmöte tillsammans med dina kollegor. Det dagliga arbetet som försäljare i butik innebär att du växlar mellan att möta kunder, arbeta i kassa och på lagret, upplockning av varor samt lokalvård. Som försäljare med ett varugruppsansvar (exempelvis ansvar för rött, vitt vin eller öl) ingår att hålla ansvarsområdet representativt enligt Systembolagets varuplaceringsregler. Du ansvarar för sortiment, logistik, urval och exponering inom ditt ansvarsområde. Du kommer även att kontinuerligt arbeta med analys av svinn och ge förslag till eventuella åtgärder. I ansvaret ingår också att fortlöpande förmedla kunskap till övriga medarbetare på butiken. Det administrativa ansvaret som ingår i tjänsten innebär att du ser till att gällande regelverk och rutiner kring dokumentering följs. Du ska ha god administrativ ordning på kontoret, genom att följa rutiner för pärmordning, samt ha god kunskap om när och hur dokument ska arkiveras. Om dig Som person är du noggrann och flexibel och delar generöst med dig av din kunskap. Du är serviceinriktad och kan se varje kunds unika behov. Du har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har fyllt 20 år när anställningen påbörjas och arbetet ställer krav på en god fysik eftersom tunga lyft förekommer. Om din utveckling hos oss Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Alla nyanställda genomgår ett introduktionsprogram där du får lära dig mer om Systembolagets uppdrag och våra produkter. Du kommer framför allt att utveckla dina kunskaper i vardagen tillsammans med dina kollegor men vi har även utbildningar på vår kursgård. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Du tar själv ett stort ansvar för ditt lärande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Victor Åsén, butikschef, på telefonnummer 073-3772228. Ansökan Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar ansökningar löpande, och butiken kan komma att avsluta sin annonsering tidigare. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev. ------- Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet? Välkommen till Åstorp – Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar. Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen. Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid. Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling. ARBETSUPPGIFTER Att jobba hos oss inom vård och omsorg är en möjlighet att göra stor skillnad för människors liv. Dessutom får du bra arbetslivserfarenhet och engagerade kollegor! Du jobbar tillsammans med legitimerade sjukgymnaster, fysioterapeuter och sjuksköterskor i ett team som har omsorgstagarens behov i centrum. Som undersköterska och vårdbiträde inom äldreomsorgen arbetar du i omsorgstagarens eget hem, som finns på ett särskilt boende, eller på korttiden, med olika insatser och hjälper till med hygien, förflyttning och påklädning, stötta vid måltider, städa och tvätta. Jobbet handlar om att göra människors vardag bättre, enklare och trevligare. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation. Delegation får du av Åstorps kommun efter utbildning. Du läser och skriver dokumentation löpande i vårt journalföringssystem Lifecare och kan ta över vissa arbetsuppgifter från ordinarie kontaktman som har ett särskilt ansvar för en eller flera omsorgstagare. Vår verksamhet är i gång dygnet runt och du kan välja att arbeta dag och kväll eller natt, alternativt kombinera dag och kvällsarbete med nattarbete. Vanligtvis förekommer helgarbete varannan helg. Vi söker medarbetare till boendena Astern och Vidåsen, samt till kommunens korttidsenhet. KVALIFIKATIONER Du arbetar i nära samverkan med alla professioner på vårt område, har ett flexibelt tankesätt, är självgående och tar gärna egna initiativ. Det är självklart för dig att ha ett trevligt och professionellt bemötande gentemot de du finns till för och dina kollegor. Du har empati i mötet med andra människor och ett genuint intresse för att hjälpa äldre människor i deras vardag. Du delar givetvis vår värdegrund att varje individ ska bemötas med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan och du arbetar med att göra vår vision till verklighet: Ge varje dag ett innehåll! Det är meriterande om du har en färdig eller pågående utbildning som undersköterska, vårdbiträde eller sjuksköterska, alternativt har du tidigare erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift, och behärskar du ytterligare språk ser vi det som positivt. Du känner dig trygg med att använda dator och mobil som ett dagligt arbetsredskap, specifik erfarenhet av Lifecare är meriterande. Vi har inget krav på personligt brev det pratar vi om när vi ses! Det ska vara enkelt att ansöka hos oss. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Arbetsbeskrivning: I rollen som kassa- och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter och i vår informationsdisk med kundservice där arbetsuppgifterna består av att besvara frågor via infodisken, mejl och telefon. Du är vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du är serviceminded, professionell och lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment och den ena dagen är inte den andra lik. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? Vem söker vi? Vi söker efter dig som kan arbeta varierade arbetstider, både dagtid, kvällstid och helger. Då vi verkar inom servicebranschen är det av stor vikt att du är service- och kundfokuserad. Vi gillar om du är en lösningsorienterad och flexibel person som alltid försöker ha en positiv inställning. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Arbetsbeskrivning: Som säljare på BAUHAUS har du en viktig och operativ roll med mycket kundkontakt. Du är BAUHAUS ansikte utåt gentemot våra kunder och en viktig nyckelspelare för oss. Det är därför av betydelse att du är serviceminded, professionell och har lätt för att ge service till kunder. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment och den ena dagen är inte den andra lik. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vem söker vi? För att lyckas i rollen som säljare behöver du vara service- och kundfokuserad. Du är lösningsorienterad, flexibel och kan arbeta självständigt. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald och stor vikt kommer att läggas till dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd och har branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Gör skillnad. Varje dag. Välkommen till en enhet där det pågår ett kontinuerligt arbete med utveckling av verksamheten, arbetar kreativa och nytänkande medarbetare samt där vi har fullt fokus på att ge bästa möjliga vård till våra patienter! På vårdcentralen Åstorp är vi cirka 40 medarbetare med goda och breda kompetenser. Vi erbjuder läkarmottagning med specialister i allmänmedicin och psykiatri, distriktssköterskemottagning, specialistmottagningar, dietist och psykolog. Här finns också ett rehabteam bestående av fysioterapeuter och arbetsterapeut. Hos oss finns även en familjecentral där vår barnavårdscentral (BVC) ingår. Vi har därtill ansvar för särskilt boende och har nära samarbete tillsammans med kommunen. Vi erbjuder god tillgänglighet med hög kvalitet och professionellt bemötande. Vårt mål är att bidra till en god hälsa och livskvalitet för våra patienter. Detta uppnår vi genom att försäkra att de med hög kontinuitet kommer i kontakt med rätt person och får rätt vård. Vi har ett bra samarbete professioner emellan och ett strukturerat rehabiliteringsarbete tillsammans med rehabiliteringskoordinator. Vårdcentralen ligger i Åstorp som är en vackert belägen ort omgiven av natur med närhet till både Söderåsen, kusten och stadsliv. Goda buss- och tågförbindelser gör det enkelt för dig som pendlar och ungefär hälften av personalen pendlar från Helsingborg eller Ängelholm som bara är två mil bort. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en specialist i allmänmedicin som är intresserad av ett stimulerande och varierande arbete där möjlighet finns att ta sig an uppdraget som medicinskt ledningsansvarig läkare. I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter som specialistläkare i allmänmedicin på en vårdcentral, med möjlighet till extra ansvarsområden utifrån dina intressen, som till exempel ansvar för BVC, patienter med insatser inom Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) såsom exempelvis särskilt boende eller patienter i ordinärt boende. Då utbildningsläkare är av stort värde i vår verksamhet önskar vi att du har intresse för handledning av utbildningsläkare. Vi satsar på fortbildning och kompetensutveckling och är flexibelt inställda till att du själv ska kunna påverka och forma ditt tjänsteinnehåll. Om uppdraget som MLA skulle vara av intresse, är uppdraget att du tillsammans med verksamhetschefen driver arbetet med att utveckla vårdcentralens arbetssätt för en god medicinsk kvalitet. Du är en del i en ledningsfunktion på enheten och skall bistå verksamhetschefen i ledning, styrning och utveckling av verksamheten med betoning på medicinsk kvalité, prioriteringsfrågor och åtgärdsförslag. Du kommer även att delta i medicinska rådgivningsmöten och vidareförmedla information därifrån till läkargruppen och enheten. Samtidigt kommer du att bistå verksamhetschefen i att utveckla och vidmakthålla en god patientsäkerhetskultur samt det lokala ledningssystemet för patientsäkerhet och kvalité i vården. KVALIFIKATIONER Nu välkomnar vi dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård och med specialistutbildning i allmänmedicin. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav precis som giltigt B-körkort, då resor förekommer i tjänsten. Erfarenhet av arbete inom primärvården är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av journalsystemet PMO. Som person är du patientfokuserad och har hög medicinsk kompetens och ser vinsten i att arbeta tvärprofessionellt och i team. Du har en god kommunikativ förmåga och vill aktivt bidra till ett gott arbetsklimat. Vi uppmuntrar drivna och utvecklingsinriktade medarbetare som tillsammans med oss vill fortsätta utveckla vår arbetsplats, våra rutiner och erbjuda våra patienter bästa möjliga vård! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även ungdomsmottagningar, dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Hej! Jag söker nu timvikarier vid behov, och som kan arbeta under sommaren. Är en man i 48 års åldern som har assistans dygnet runt, varav en del är dubbelassistans. Som assistent till mig är det viktigt att du är noggran, ansvarstagande, har ett stort hjärta och en stor portion humor. Som min assistent hjälper du mig med alla moment i vardagen. Allt från hygien, träning, matlagning och att hänga med på hockeymatcher. Det är en stor fördel om du har jobbat som assistent eller inom vården innan. Jag bor ensam i ett väl anpassat hus med hjälpmedel så som taklift, rullstol mm. Träning av olika slag är en stor del av min vardag. Jag har inget verbalt tal, men mina assistenter som känner mig kan med hjälp av mina ögonrörelser samt med min taldator förstå vad jag menar. Det tar då lite längre tid för mig att förmedla vad det är jag vill, så du behöver ha ett visst tålamod. Jag har en egen bil, som assistenterna kör åt mig, så jag ser gärna att du har körkort så att vi kan komma ut på utflykter. Du behöver kunna arbeta dag, kvällspass, nattpass med jour och helger för att det ska fungera hos mig. Jag ser gärna att du är en lugn person, med stort tålamod. Du ska tycka om att hitta på saker, och gärna komma med eget initiativ på saker som vi kan hitta på under min fritid. Du måste behärska det svenska språket väl i både tal och i skrift. Låter detta som ett jobb för dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan. Arbetstider: dag, kväll, natt med jour samt helg Anställningsvillkor: timanställning vid behov Tillträde: snarast eller efter överenskommelse För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Företagsinformation Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Arbetsbeskrivning: I rollen som säljare på BAUHAUS är du en nyckelspelare och ansiktet utåt mot våra kunder. Du arbetar mot din/dina avdelningar och främst med det sortiment som är på de avdelningarna. Du ska kunna agera rådgivande och sälja rätt produkter till våra kunder. Du kommer att ingå i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor genom att ge dem bästa tänkbara service. Du är lösningsorienterad, flexibel och har en positiv inställning till din omgivning. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer,riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Tycker du om att träna och ser fördelarna med att ha ett arbete i rörelsedär du dessutom får möjlighet att vara utomhusunder ditt arbetspass? Då kan du vara vårnästa brevbärarkollega! CityMail delar post och paket till ca 6 miljoner privatpersoner och företag i Sverige. Vi söker nu fler kollegor tillÅstorpVi erbjuder dig: ett varierat jobb i rörelse tillsammans med ett gäng härliga kollegor möjlighet att utvecklas inom CityMail på sikt närhet till jobbet Vi söker dig som: är minst 18 år har grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift har B-körkort trivs med ett fysiskt arbete är bekväm med att framföra fordon som du har körkort/förarbevis för(cykel, moped, bil) Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete men för oss är inte din bakgrund det allra viktigaste. Vi värdesätter ditt engagemang, sinne för detaljeroch inställning till arbetetoch lägger därför storvikt kring dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. Hur ser arbetsdagen ut? Verksamheten är öppen under helgfria vardagar. Arbetstiden är fördelad mellan kl 07:00-18:00. Arbetsdagen inleds med förberedelse av dagens utdelning, där du och dina kollegor sorterar dagens post och paket. Därefter sker utdelningen inom området. Vi använder främstelcykel under utdelning men du kan även tänkas använda bil, moped och vanlig cykel beroende på vilken utdelningsrunda du har för dagen. När alla brev och paket delats ut åker du tillbaka till kontoret och avslutar med administration och förberedelse inför morgondagens arbete tillsammans med dina kollegor. Anställningsform Tjänsten är en s.k. timanställning där varje arbetspass utgör en särskild visstidsanställning.Du kommer att jobba varierande arbetstider och omfång, beroende på dag och behov. Vi ser gärna att du är tillgänglig att jobba upp mot en heltid under dagtid. För att du ska få rätt förutsättningar att lyckas inleds anställningen med en introduktion. Lön Fast tim- eller månadslön enligt kollektivavtal. Lönetrappa tillämpas, för både ordinarie och timanställda. Ingångslön/timme är 143,53 (inkl. 12% semesterersättning) vilket motsvarar 128,15 kr (exkl. 12% semesterersättning). Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Skicka ansökan".Vid frågor är du välkommen att kontakta oss [email protected] tar inte emot ansökningar via e-post. ++=
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb