Studie- och yrkesvägledare till Ekerö Vuxenutbildning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. CENTRUM FÖR VUXENUTBILDNING, ARBETE OCH GYMNASIUM erbjuder ett samlat stöd för medborgarna i Ekerö kommun, riktat mot vägledning och studier inom vuxenutbildningen samt praktik och arbete inom arbetsmarknadsenheten/Jobbcenter. Gymnasieenheten ansvarar för administrationen kring allt som rör gymnasieskolan och eleverna där. Vi som arbetar inom avdelningen är en avdelningschef, två administratörer, en rektor för vuxenutbildningen, tre studie- och yrkesvägledare, tre jobbcoacher, samt en arbetsledare. Vi arbetar med olika uppdrag och målgrupper men samverkar för att möta individens behov av stöd och hjälp. Totalt består avdelningen av 11 medarbetare. Jobba i Ekerö kommun Arbetsbeskrivning Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser. Vuxenutbildningens uppdrag blir allt viktigare i ett Sverige där Komvux spelar en nyckelroll för landets kompetensförsörjning. För individen betyder Komvux många gånger en andra (eller tredje) chans att bygga på sin egen framtid. Som studie- och yrkesvägledare har du en central roll i vuxenutbildningen och din kompetens i att vägleda individer är många gånger avgörande. Ekerö Vuxenutbildning har idag ingen undervisning på plats i kommunen, i stället bedrivs all vuxenutbildning på entreprenad genom auktoriserad samt upphandlad vuxenutbildning och även via interkommunal ersättning. Det här erbjuds du: Du möts av en dynamisk och mångfacetterad arbetsplats som kännetecknas av kommunens värdeord: professionellt förhållningssätt, engagemang samt kommunikation - öppen dialog. Du kommer ingå i en enhet med studie- och yrkesvägledare, administratör samt rektor. Din roll är en generalistroll och du vägleder därmed samtliga målgrupper. Som studie- och yrkesvägledare hos oss vägleder du medborgare i Ekerö kommun till vuxenutbildning eller annan utbildningsform. Fokus ligger på att vägleda nya/presumtiva elever. Du blir del av ett kompetent och tight gäng. Vi arbetar i trevliga lokaler belägna centralt i Ekerö när samtliga bussförbindelser till/från Brommaplan. Det här är tjänsten för dig som vill fokusera på ditt huvuduppdrag - att vägleda! Kvalifikationer För att du ska lyckas med uppdraget: • Vi söker dig som har ett stort engagemang för studie- och yrkesvägledning och en förståelse för det kommunala vuxenutbildningsuppdraget och som har erfarenhet av att arbeta med vuxenutbildning. • Du har integritet, har god självkännedom och är trygg i din roll. Du har ett professionellt förhållningssätt och anpassar din vägledning utifrån individens behov. Du vägleder genusmedvetet, väl medveten om att yrkesval fattas utifrån individens handlingshorisont, och du vidgar individens perspektiv och visar på flera alternativa karriärvägar. • Du ser fram emot att dagligen möta individer i behov av vägledning och att vägleda coachande och motiverande och du har lätt för att bygga tillitsfulla relationer. • Du kan planera och prioritera ditt arbete och kan parera mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vi ser gärna att du också uppfyller följande kvalifikationer: • Du har studie- och yrkesvägledarexamen och har erfarenhet av att vägleda inom vuxenutbildning. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänst kan därmed komma att ske innan ansökningstiden har löpt ut. Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse. Omfattning: Vikariat 80%, tjänsten kan anpassas till 50% eller 60% om önskemålet finns.  Anställningsform: Visstid, till och med slutet av dec 2024. Så tar du dig till Ekerö kommun Om Ekerö kommun Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina. Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt. Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post. Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vikariat på Ekerö 80% vaken natt - personlig assistans

Glad, ansvarstagande och engagerad person med stort hjärta sökes! 80% vikariat med möjlighet till förlängning! Vill du vara personlig assistent för vår fina tjej på 12 år? Vill du få goda lönevillkor, relativt flexibla arbetstider och utbildning på plats? Och framförallt, vill du göra en meningsfull insats för en annan människa?   Då ska du söka den här tjänsten som assistent på 80% vaken natt vikariat med chans till förlängning i bästa gänget på hela ön!   Du blir ett viktig stöd i allt det dagliga, men du är även högst delaktig när det gäller motorisk, intellektuell och social träning. Arbetet innebär också omvårdande uppgifter som medicinering, omhändertagande vid epileptiska anfall och att vara uppmärksam på allmäntillstånd och dagsform.    Det är jättebra med erfarenhet av barn, vård-och omsorg eller funktionsnedsättning men det absolut viktigaste är vem DU är och vad du tar med dig till oss! Vi hoppas du är en nyfiken, engagerad och varm person som gillar att göra det lilla extra för andra. Dessutom gillar du barn, är anpassningsbar och flexibel! Du är helt rökfri och har gärna körkort. Ansök redan i dag då urval sker löpande. Introduktion och uppplärning sker i hemmet, och kan starta relativt omgående. Övrigt: * God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  * Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  * Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget, gärna innan intervjun.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Hemstädare / Home cleaners - Hemfrid Bromma / Ekerö

We are looking for new home cleaners to join our team in the area Bromma / Ekerö.Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i områdetBromma / Ekerö.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Undersköterska tillsvidare Ekerö

Om Aleris Närsjukvård Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt. Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och uppmuntrar till att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande vaccination av covid-19 vid anställning i vårdnära arbete. Läs mer på: www.aleris.se På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också? Våra värdeord är Ansvarsfullt, Enkelt, Innovativt som vi alla arbetar utifrån. Om arbetet och din utveckling Vi på Basal hemsjukvård arbetar på uppdrag av vårdcentralerna. På jourtid ansvarar vi för de patienter som är inskrivna i hemsjukvården. Det vanligaste uppdraget är att administrera läkemedel (tabletter, injektioner, inhalationer osv), men vi hjälper även patienter med sondmat, stödstrumpor, omläggningar, urinkatetrar mm. Varje pass arbetar flera undersköterskor och en arbetsledande sjuksköterska/distriktssköterska. Alla undersköterskor har delegering i de medicinska uppgifterna. Sjuksköterskan/distriktssköterskan finns ett samtal bort. Vi erbjuder regelbundet fortbildning och kompetensutveckling i t ex diabetesvård, HLR, dokumentation mm Vi dokumenterar i Take Care och använder oss av SwipeCare (iPad som kopplas till Take Care). Vi använder oss av Epsilon/Mobil klinik för logistiken av patientslingor. Vi erbjuder fri läkarvård, friskvårdsbidrag på 4000:-/år Vi finns i Bromma, men ska nu utöka vår verksamhet på Ekerö. Därför öppnar vi den 1 maj ett kontor på Bryggavägen 121. Därifrån utgår vi när vi åker ut till våra patienter på Ekerö, Färingsö, Munsö och Adelsö. Till vår verksamhet söker vi därför fler undersköterskor. Varför arbeta hos oss? Vi är stolta över vår gemenskap på enheten som kännetecknas av hjälpsamma kollegor och ett gott samarbete i ett glatt gäng. Vi har en företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras Kvalifikationer Vi söker dig, undersköterska, med Bevis om skyddad yrkestitel samt B-körkort. Erfarenhet från hemsjukvård/primärvård och/eller akutsjukvård är meriterande. Du har ett intresse för patientnära vård, är stresstålig och arbetar strukturerat. Du tycker om att arbeta i team, men är ändå mycket självständig och ansvarstagande. Vi tror även att du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Under din första tid hos oss får du introduktion. Anställningsvillkor • Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning • Omfattning: 70% • Bakgrundskontroll utförs • Tillträde: Enligt överenskommelse • Lön: Individuell lönesättning • Kollektivavtal finns • Bevis om skyddad yrkestitel är ett krav Har du frågor om tjänsten? Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Då vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Biträdande enhetschef Linda Edvardsen [email protected] 072-857 82 17 Hoppas att vi hörs! –-------------------------------------------------------- I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till kvällsteamet Ekerö

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Vi behöver just nu fylla på med kompetenta och engagerade undersköterskor till vårt kvällsteam i hemtjänsten! Vi är ca. 45 medarbetare samt en enhetschef och en biträdande enhetschef. Vi sitter i fräscha lokaler vid goda kommunikationer på Ekerö och i Stenhamra. Vi använder oss av moderna arbetsverktyg, till exempel mobilt ledningssystem. Som undersköterska får du en introduktion till dina arbetsuppgifter och du kommer att jobba tillsammans med erfarna kollegor som du kan vända dig till med dina frågor. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har arbetserfarenhet inom vård och omsorg, speciellt inom äldreomsorgen.B-körkort är ett krav.Du behöver kunna dokumentera och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Omfattning och arbetstid Tillsvidareanställning deltid, kvällar och helger.Provanställning 6 månader Vi gör löpande urval så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vi erbjuder hemtjänst, personlig assistans och boendestöd. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi. I dag är vi cirka 500 medarbetare på Kungsholmen, Östermalm, Bromma, Hässelby/Vällingby, Ekerö, Lidingö, Sigtuna och i Norrköping.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bussförare skolskjuts

Traveller Buss är en stor aktör inom skolskjuts och vi söker nu flera duktiga och engagerade chaufförer som är intresserade av att köra skolbuss på Ekerö! Ekeröbussarna utgår från Ekerö så därför så ser vi helst att du bor på Ekerö med omnejd.  Förutom de formella krav som finns såsom D-körkort samt YKB vill vi att du har empati och förståelse för barn från förskoleålder till tonåringar, tycker om att köra buss på slingrande vägar och har god kommunikativ förmåga samt behärskar svenska språket. Då du arbetar med barn krävs ett utdrag ur belastningsregistret. För att kunna utföra ditt uppdrag på allra bästa sätt kommer du att få intern utbildning i evakuering, i vissa fall lift, trygg skolresa och andra viktiga kunskaper. Tjänsterna avser delade turer, vilket innebär minst tre timmar morgon och minst tre timmar eftermiddag. Ibland kan en arbetsdag också bli längre, men alltid minst tre timmar betalning förmiddag respektive eftermiddag med uppehållstid däremellan. Att köra buss är ett roligt och flexibelt jobb för dig som trivs med kundkontakter. I rollen som bussförare träffar du barn som alla har olika önskemål med sin resa. Som bussförare är det en självklarhet att du framför bussen med säkerhet och precision. I lika hög grad är du även företagets ansikte utåt, med ett positivt och lojalt uppträdande med ambitionen att alltid ge våra resenärer bästa service och en trevlig och säker färdupplevelse. Tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsterna avser behovsanställningar.  Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till kvällsteamet Ekerö

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Vi behöver just nu fylla på med kompetenta och engagerade undersköterskor till vårt kvällsteam i hemtjänsten! Vi är ca. 45 medarbetare samt en enhetschef och en biträdande enhetschef. Vi sitter i fräscha lokaler vid goda kommunikationer på Ekerö och i Stenhamra. Vi använder oss av moderna arbetsverktyg, till exempel mobilt ledningssystem. Som undersköterska får du en introduktion till dina arbetsuppgifter och du kommer att jobba tillsammans med erfarna kollegor som du kan vända dig till med dina frågor. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: - omvårdnad och hygien - städning - inköp - tvätt - måltider - promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har arbetserfarenhet inom vård och omsorg, speciellt inom äldreomsorgen. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Omfattning och arbetstid Tillsvidareanställning deltid, kvällar och helger. Provanställning 6 månader Vi gör löpande urval så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vi erbjuder hemtjänst, personlig assistans och boendestöd. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi. I dag är vi cirka 500 medarbetare på Kungsholmen, Östermalm, Bromma, Hässelby/Vällingby, Ekerö, Lidingö, Sigtuna och i Norrköping.

22 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Familj på Ekerö söker hemhjälp på halvtid – 80h/månad

Familj på Ekerö söker hemhjälp på halvtid Är du en person som brinner för att göra vardagen enklare för andra? Har du ett öga för detaljer och älskar att organisera, städa, och skapa en trivsam hemmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! En familj i centrala Ekerö, bestående av två vuxna och två barn (4 och 6 år gamla), söker nu en hjälpsam och ansvarsfull person som kan bidra till att deras hushåll fungerar smidigt. Med en anställning på halvtid, cirka 80 timmar per månad, blir du en viktig del av familjens vardag. Arbetsuppgifter: Passa barnen Städa och organisera hemmet Diska och tvätta Handla och laga mat Övriga ärenden Vi söker dig som: Är pålitlig, organiserad och självgående Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Pratar Svenska eller Engelska flytande Är du den vi söker? Ansök idag! Vi ser fram emot att höra från dig! In English A family in Ekerö is looking for part-time domestic help. Are you a person who is passionate about making everyday life easier for others? Do you have an eye for detail and love to organize, clean, and create a pleasant home environment? Then this could be the job for you! A family in central Ekerö, consisting of two adults and two children (4 and 6 years old), is now looking for a helpful and responsible person who can contribute to the smooth running of their household. This is a half time position, around 80 hours per month. Responsibilities: Taking care of the children Clean and organize the house Doing dishes and washing clothes Shopping for food and cooking Other Errands Requirements: You are reliable, organized and self-motivated You have previous experience in similar tasks You Speak Swedish or English fluently Are you who we are looking for? Apply today! We look forward to hearing from you!

18 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till kvällsteamet Ekerö

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Vi behöver just nu fylla på med kompetenta och engagerade undersköterskor till vårt kvällsteam i hemtjänsten! Vi är ca. 45 medarbetare samt en enhetschef och en biträdande enhetschef. Vi sitter i fräscha lokaler vid goda kommunikationer på Ekerö och i Stenhamra. Vi använder oss av moderna arbetsverktyg, till exempel mobilt ledningssystem. Som undersköterska får du en introduktion till dina arbetsuppgifter och du kommer att jobba tillsammans med erfarna kollegor som du kan vända dig till med dina frågor. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: - omvårdnad och hygien - städning - inköp - tvätt - måltider - promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har arbetserfarenhet inom vård och omsorg, speciellt inom äldreomsorgen. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Omfattning och arbetstid Tillsvidareanställning deltid, kvällar och helger. Provanställning 6 månader Vi gör löpande urval så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vi erbjuder hemtjänst, personlig assistans och boendestöd. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi. I dag är vi cirka 500 medarbetare på Kungsholmen, Östermalm, Bromma, Hässelby/Vällingby, Ekerö, Lidingö, Sigtuna och i Norrköping.

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till kvällsteamet Ekerö

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Vi behöver just nu fylla på med kompetenta och engagerade undersköterskor till vårt kvällsteam i hemtjänsten! Vi är ca. 45 medarbetare samt en enhetschef och en biträdande enhetschef. Vi sitter i fräscha lokaler vid goda kommunikationer på Ekerö och i Stenhamra. Vi använder oss av moderna arbetsverktyg, till exempel mobilt ledningssystem. Som undersköterska får du en introduktion till dina arbetsuppgifter och du kommer att jobba tillsammans med erfarna kollegor som du kan vända dig till med dina frågor. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: - omvårdnad och hygien - städning - inköp - tvätt - måltider - promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har arbetserfarenhet inom vård och omsorg, speciellt inom äldreomsorgen. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Omfattning och arbetstid Tillsvidareanställning deltid, kvällar och helger. Provanställning 6 månader Vi gör löpande urval så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vi erbjuder hemtjänst, personlig assistans och boendestöd. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi. I dag är vi cirka 500 medarbetare på Kungsholmen, Östermalm, Bromma, Hässelby/Vällingby, Ekerö, Lidingö, Sigtuna och i Norrköping.

13 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024