Lediga deltidsjobb i Fagersta
Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Fagersta
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Om arbetsplatsen – det här är vi! Brinellskolan är en gymnasieskola i Fagersta kommun. Skolan har tio nationella program samt introduktionsprogram, språkintroduktion, lärlingsutbildning och anpassad gymnasieskola. Skolan har ca 480 elever och 9/10 lärare har lärarlegitimation. Brinellskolan har ett välsorterat bibliotek och ett gott samarbete med företag, högskolor och universitet. Vi jobbar för en skola dit elever och personal går med en känsla av trygghet och trivsel där individen har möjlighet till personlig utveckling. Brinellskolan har välutbildad och engagerad personal och vi strävar emot att hitta individuella lösningar så att alla elever skall kunna nå sin fulla potential oavsett om det gäller stöd eller extra utmaningar. Ditt uppdrag Brinellskolan söker en engagerad och intresserad gymnasielärare med legitimation inom Moderna språk - Spanska i kombination med annat ämne. I arbetet ingår mentorskap och undervisning utifrån gymnasiets kurs- och ämnesplaner. GY25 innebär en hel del förändringar och du bör vara väl insatt i detta. Som mentor och undervisande lärare har du nära kontakt med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en viktig resurs och förebild i elevers lärande och vidareutveckling. Du kommer att arbeta i ett engagerat arbets- och ämneslag i nära samarbete med andra kollegor över programgränserna. På Brinellskolan arbetar vi tillsammans för elevernas och skolans bästa så att så många som möjligt når gymnasieexamen. Utöver dina kunskaper inom dina ämnesområden behöver du även vara en trygg och tydlig ledare i olika undervisningssituationer och andra sammanhang där du möter skolans elever. Vi vill ge våra elever en högkvalitativ utbildning samt en utbildning där omtanke, trygghet och trivsel speglar studievardagen. Möjlighet till deltidsarbete finns om så önskas. Dina kvalifikationer och meriter Gymnasielärare med legitimation i Moderna språk - Spanska i kombination med annat ämne. Dina personliga erfarenheter är av stor vikt i rollen som undervisande lärare. Undervisningen består av både teoretiska och praktiska övningar. Utöver dina ämneskunskaper behöver du även vara en trygg och tydlig ledare i olika situationer där du möter skolans elever. Vi vill ge våra elever en högkvalitativ utbildning där omtanke, trygghet och trivsel speglar studievardagen. För anställning krävs uppvisande av utdrag ur Polisens belastningsregister. Rekrytering och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Om oss Fagersta kommuns vision är att ”Vi ska bli bäst på undervisning”. Alla elever ska utvecklas utifrån kunskapsmålen och sina egna förutsättningar. Välkommen att arbeta på en väl fungerande grundskola med erfarna, engagerade och utbildade lärare! På Mariaskolan är vi cirka 55 medarbetare och 300 elever. Skolan har tre arbetslag, förskoleklass, fritidshem, 1-3 respektive 4-6. Vardera lag har en arbetslagsledare. Skolan är tvåparallellig i samtliga årskurser. Utöver det arbetar samverkanspersonal från fritidshemmet i årskurs 1-2. Mellanstadiet har ämneslärarsystem. Skolans elevhälsa består av speciallärare, kurator, skolsköterska, biträdande rektor och rektor. Det finns tillgång till skolläkare och skolpsykolog. Vi arbetar med systematiskt kvalitetsarbete i form av Modellen. Framtagna utvärderingsverktyg och årshjul har arbetats fram gemensamt i kommunens grundskolor. För närvarande pågår kompetensutveckling, SKUA, språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Detta kommer att fortsätta kommande läsår. Vi genomför även ett stort arbete kring NPF-diagnoser för att ge alla elever goda förutsättningar. Arbetsuppgifter Brinner du för det pedagogiska uppdraget? Är du en lagspelare? Är du lösningsinriktad och gillar utveckling? Då är du kanske vår nya kollega! Vi söker dig som är legitimerad lärare i årskurs 4-6 i musik. På vår skola är samarbetet mellan klasser och kollegor viktigt. Det betyder att du kommer att få stöd i ditt arbete, samtidigt som vi förväntar oss att du är med och stöttar dina kollegor i det dagliga arbetet. I rollen som lärare leder du det pedagogiska arbetet i enlighet med skolans styrdokument. Du ansvarar för planering, undervisning, bedömning och dokumentation av elevernas kunskapsutveckling. Du ingår i ett arbetslag där samverkan och samarbete är en viktig del i ditt arbete. Du deltat aktivt i skolans systematiska kvalitetsarbete enligt Fagersta kommuns framtagna modell. Kvalifikationer Innehar lärarlegitimation. Erfarenhet är meriterande. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du står för god etik och sunda värderingar. Du försvarar lika möjligheter både inom organisationen och samhället i stort. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Övrigt Tillträde: 250811 Tjänsten är deltid 30% ferietjänst. För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister. Detta ska uppvisas vid eventuellt intervjutillfälle. Vi tillämpar löpande rekrytering, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Om oss Fagersta kommuns vision är att ”Vi ska bli bäst på undervisning”. Alla elever ska utvecklas utifrån kunskapsmålen och sina egna förutsättningar. Välkommen att arbeta på en väl fungerande grundskola med erfarna, engagerade och utbildade lärare! På Mariaskolan är vi cirka 55 medarbetare och 300 elever. Skolan har tre arbetslag, förskoleklass, fritidshem, 1-3 respektive 4-6. Vardera lag har en arbetslagsledare. Skolan är tvåparallellig i samtliga årskurser. Utöver det arbetar samverkanspersonal från fritidshemmet i årskurs 1-2. Mellanstadiet har ämneslärarsystem. Skolans elevhälsa består av speciallärare, kurator, skolsköterska, biträdande rektor och rektor. Det finns tillgång till skolläkare och skolpsykolog. Vi arbetar med systematiskt kvalitetsarbete i form av Modellen. Framtagna utvärderingsverktyg och årshjul har arbetats fram gemensamt i kommunens grundskolor. För närvarande pågår kompetensutveckling, SKUA, språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Detta kommer att fortsätta kommande läsår. Vi genomför även ett stort arbete kring NPF-diagnoser för att ge alla elever goda förutsättningar. Arbetsuppgifter Brinner du för det pedagogiska uppdraget? Är du en lagspelare? Är du lösningsinriktad och gillar utveckling? Då är du kanske vår nya kollega! Vi söker dig som är legitimerad lärare i årskurs 4-6 i ämnena Ma-No/So eller annan kombination. På vår skola är samarbetet mellan klasser och kollegor viktigt. Det betyder att du kommer att få stöd i ditt arbete, samtidigt som vi förväntar oss att du är med och stöttar dina kollegor i det dagliga arbetet. Möjlighet till försteläraruppdrag finnes! I rollen som lärare leder du det pedagogiska arbetet i enlighet med skolans styrdokument. Du ansvarar för planering, undervisning, bedömning och dokumentation av elevernas kunskapsutveckling. Du ingår i ett arbetslag där samverkan och samarbete är en viktig del i ditt arbete. Du deltat aktivt i skolans systematiska kvalitetsarbete enligt Fagersta kommuns framtagna modell. Kvalifikationer Innehar lärarlegitimation. Erfarenhet är meriterande. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du står för god etik och sunda värderingar. Du försvarar lika möjligheter både inom organisationen och samhället i stort. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Övrigt Tillträde: 250811 Tjänsten är deltid 60% ferietjänst. För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister. Detta ska uppvisas vid eventuellt intervjutillfälle. Vi tillämpar löpande rekrytering, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Om oss Fagersta kommuns vision är att ”Vi ska bli bäst på undervisning”. Alla elever ska utvecklas utifrån kunskapsmålen och sina egna förutsättningar. Välkommen att arbeta på en väl fungerande grundskola med erfarna, engagerade och utbildade lärare! På Mariaskolan är vi cirka 55 medarbetare och 300 elever. Skolan har tre arbetslag, förskoleklass, fritidshem, 1-3 respektive 4-6. Vardera lag har en arbetslagsledare. Skolan är tvåparallellig i samtliga årskurser. Utöver det arbetar samverkanspersonal från fritidshemmet i årskurs 1-2. Mellanstadiet har ämneslärarsystem. Skolans elevhälsa består av speciallärare, kurator, skolsköterska, biträdande rektor och rektor. Det finns tillgång till skolläkare och skolpsykolog. Vi arbetar med systematiskt kvalitetsarbete i form av Modellen. Framtagna utvärderingsverktyg och årshjul har arbetats fram gemensamt i kommunens grundskolor. För närvarande pågår kompetensutveckling, SKUA, språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Detta kommer att fortsätta kommande läsår. Vi genomför även ett stort arbete kring NPF-diagnoser för att ge alla elever goda förutsättningar. Arbetsuppgifter Brinner du för det pedagogiska uppdraget? Är du en lagspelare? Är du lösningsinriktad och gillar utveckling? Då är du kanske vår nya kollega! Vi söker dig som är legitimerad lärare i slöjd inriktning textil. På vår skola är samarbetet mellan klasser och kollegor viktigt. Det betyder att du kommer att få stöd i ditt arbete, samtidigt som vi förväntar oss att du är med och stöttar dina kollegor i det dagliga arbetet. I rollen som lärare leder du det pedagogiska arbetet i enlighet med skolans styrdokument. Du ansvarar för planering, undervisning, bedömning och dokumentation av elevernas kunskapsutveckling. Du ingår i ett arbetslag där samverkan och samarbete är en viktig del i ditt arbete. Du deltat aktivt i skolans systematiska kvalitetsarbete enligt Fagersta kommuns framtagna modell. Kvalifikationer Innehar lärarlegitimation. Erfarenhet är meriterande. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du står för god etik och sunda värderingar. Du försvarar lika möjligheter både inom organisationen och samhället i stort. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Övrigt Tillträde: 250811 Tjänsten är deltid 75% ferietjänst. För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister. Detta ska uppvisas vid eventuellt intervjutillfälle. Vi tillämpar löpande rekrytering, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 50 % hos vår kund i Fagersta. I denna tjänst ingår arbete under både vardagar och helger, samt nätter med väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Cirka 50%. Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vi behöver personal som Städare/assistent. Om du är ny för Sverige, eller personer som inte har språk och inte har någon erfarenhet som du är intresserad med städare och ansvarig för jobbet. Välkommen till oss. Du är utbildad och arbetar rätt i vårt företag Behöver körkort
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Sundbo utanför Fagersta tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Vi har i uppdrag att bedriva vård för ungdomar med särskilda vårdbehov och tar emot pojkar som har dömts till sluten ungdomsvård (LSU). Arbetsbeskrivning Vi söker nu behandlingsassistenter/-pedagoger för timanställning till SiS ungdomshem Sundbo. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och/eller klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga goda behandlingsrelationer och medverkar till att våra ungdomar och/eller klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor exempelvis behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg eller natt tjänstgöring. Som ny timanställd på SiS Ungdomshem Sundbo kommer du genomgå en anpassad introduktionsutbildning för att rusta dig inför ditt uppdrag. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Som behandlingsassistent ska du ha: • Avslutad gymnasieutbildning • B-körkort • God svenska i tal och skrift För anställning som behandllingspedagog krävs även: • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig Meriterande: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en timanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du väljer sjäv när du kan ta pass genom vårt bokningsystem. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 augusti Rekryteringen sker löpande. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Att arbeta som personlig assistent handlar om att spela en viktig roll i en annan människas liv, om livskvalité, glädje och vänskap. Det är ett mångsidigt arbete som ställer krav på ödmjukhet och acceptans samtidigt som det ger dig ovärderliga lärdomar för hela livet. För dig som söker denna tjänst gäller att du såklart är intresserad av att arbeta med människor, du är noggrann, plikttrogen, flexibel och att du har en positiv livssyn. Du är lättsam, framåt, inte rädd att ta i, nyfiken och påhittig. Vi söker dig som trivs när det händer saker och är en glad person som ser möjligheter istället för hinder. Som personlig assistent är du en annan individ behjälplig i alla sammanhang. Tidigare erfarenheter inom vård och omsorg samt tidigare arbete med kommunikationshjälpmedel och lågaffektivt bemötande är meriterande men inte ett krav. Tjänsten i sig kräver inga tidigare erfarenheter utan all nödvändig kunskap får du under introduktionen. I assistentyrket är personkemi väldigt viktigt och avgörande i rekryteringsprocessen. Alla är välkomna att söka denna tjänst som är ett graviditetsvikariat på 75 % med vaken natt. Vi ser gärna sökande i alla åldrar samt personer av alla kön. Vi välkomnar människor ifrån alla länder och kulturer men för kommunikationens skull är det viktigt att du behärskar det svenska språket i tal och skrift på en god nivå. Tjänsten är hos en glad 30-årig kille med intresse för sport. Arbetsuppgifterna är varierande och består av vanliga hushållssysslor, hjälp med personlig hygien, stöd vid inköp, hjälp vid resor, fritidsintressen och dylika insatser. Att arbeta som personlig assistent är omväxlande och roligt. På denna arbetsplats arbetar man dag, dygn, helg och vaken natt. Du som söker bör således kunna arbeta obekväm arbetstid. Sök via CV och personligt brev!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb