Lediga deltidsjobb i Fagersta
Det finns totalt 14 lediga deltidsjobb att söka i Fagersta
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Fagersta. Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en ung och aktiv kille som gillar tvspel, fiska, shoppa och gå på bio. Han behöver all hjälp med personlig omvårdnad och sysslor i hemmet, så som städ, tvätt och matlagning. Arbetsuppgifterna innebär även att medverka vid läkarbesök, träning och andra aktiviteter som kunden vill delta i. I denna assistans är det viktigt att du är flexibel, självgående och inkännande för hur kunden vill ha det. Det är uppskattat om du tycker om att laga mat, pyssla i hemmet, har viss datavana och gillar djur. Kunden tycker även om att vara utomhus och ta promenader. Vi söker dig som vill jobba på schema ca 80-90%. Arbetstiderna hos kunden är 16.00-16.00 (dygnspass med jour hos kunden under natten). Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta dygns pass samt helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Har körkort. Övrig information Anställningsform: Visstid så länge assistansuppdraget varar Omfattning: ca 80-90 % Arbetstider: 16.00-16.00 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025 06 30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pia Widén, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Som biståndshandläggare på Socialförvaltningen i Fagersta kommun arbetar du utifrån en helhetssyn med kunden/stödanvändaren i fokus. Arbetet innebär att utreda, bedöma och fatta beslut om samt följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. I det dagliga arbetet innebär det enskilda möten, samverkan med interna och externa aktörer, anhöriga samt dokumentation. Vi utreder enligt modellen IBIC, Individens Behov i Centrum. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor och andra professioner och verksamheter. Du har nära stöd av teamledare och kollegor i det dagliga arbetet. Dina kvalifikationer och meriter Socionom med erfarenhet av myndighetsutövning, framför allt Socialpsykiatri alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 50 % hos vår kund i Fagersta. I denna tjänst ingår arbete under både vardagar och helger, samt nätter med väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Cirka 50%. Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Här på Alfaskolan har vi ett gott arbetsklimat med engagerad personal. Vi har ett tvålärarsystem i alla årskurser, vilket innebär att det är två pedagoger i varje klass. Idag har vi ca 300 elever på skolan och vi är en mångkulturell skola. Vårat elevhälsoarbete är prioriterat. Samtliga medarbetare på Alfaskolan arbetar utifrån Fagersta kommuns övergripande vision, STAR där Samarbete, Trygghet, Ansvar och Respekt är ledorden. Ett systematiskt kvalitetsarbete pågår enligt ”modellen” med fokus på förbättrade resultat. Som slöjdlärare på Alfaskolan: Bedriver du undervisning & bedömning inom slöjdämnet trä- och metallslöjd från årskurs 3-6. - Arbetar för att utveckla undervisningen så att den utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. - Har en allsidig undervisning med variation av undervisningsmetoder, utmaningar och anpassningar utifrån varje elevs förutsättningar - Arbetar med elevinflytande i din undervisning på ett sådant sätt att eleverna kan utvecklas och äga sin lärandeprocess och ger återkoppling till eleven som för den framåt i sitt lärande. - Har ett tydligt elevfokus i din lärarroll i arbetet med undervisning och bedömning. - Kan skapa ett tryggt och tillåtande klimat i klassrummet genom tydlig struktur. - Kan skapa goda relationer genom nyfikenhet och förtroende för elever och kollegor. - Har höga förväntningar och tilltro till elevernas förmåga samt har ett uppmuntrande och stödjande bemötande. För att kunna påbörja anställningen hos oss krävs det ett giltigt utdrag ur belastningsregistret för barnomsorg från polisen utifrån 2 kapitlet 31 § skollagen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Lindgårdsskolan söker en elevassistent på deltid/heltid inför höstterminen 2025. Lindgårdsskolan F-6 är en friskola som drivs av Västanfors Västervåla församling, Svenska kyrkan i Fagersta och har ca 240 elever i fyra skolhus. Lindgårdsskolan har en välfungerande elevhälsa och skoladministration. Du kommer vara i sällskap av stöttande, erfarna och kompetenta kollegor. Nu söker vi på Lindgårdsskolan en elevassistent som i första hand kommer arbeta riktat mot en elev och till viss del inom vår fritidsverksamhet under lov eller för att fylla ut sin tjänst. Du kommer finnas till hands under elevens hela skoldag och ha det huvudsakliga ansvaret för att stödja och hjälpa eleven med dennes arbete i klassrummet samt den sociala interaktion under rasterna. Du kommer samtidigt när möjlighet ges att vara ett stöd för övriga elever i klassen/årskursen i den pedagogiska verksamheten både under skoltid, rasttid och fritidshemstid. I grunden har du en utbildning som elev-/personligassistent, behandlingspedagog eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av kvalificerat pedagogiskt stöd till barn i årskurs FK-6 är det starkt meriterande. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du arbetar med ett tydligt elevfokus. Du gillar att arbeta med barn, är lyhörd, har god samarbetsförmåga. Du förstår vikten av att hålla tider och deadlines. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten Tjänsten är på deltid/heltid med tillträde 2025-08-13 tom 2025-12-19 med ev möjlighet till förlängning. Vi tillämpar 40 timmars arbetsvecka och semestertjänst med fridagar och förtroendetid. Sista ansökningsdag: 2025-06-02, rekrytering sker fortlöpande. Du ska kunna uppvisa ett aktuellt utdrag från belastningsregistret vid en ev. intervju. Vi ser fram emot din ansökan med sedvanliga betygshandlingar och löneanspråk. Ansökan: skickas till [email protected] Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakt Amanda Wallin, Biträdande rektor [email protected] 0223-434 60 Besöksadress Lindgårdsskolan F-6 Kyrkvägen 7 737 32 Fagersta
Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 100 invånare. Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR. Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad. Om arbetsplatsen – det här är vi! Brinellskolan är en gymnasieskola i Fagersta kommun. Skolan har tio nationella program samt introduktionsprogram, språkintroduktion, lärlingsutbildning och anpassad gymnasieskola. Skolan har strax under 500 elever och 9 av 10 lärare har lärarlegitimation. Skolan har ett välsorterat bibliotek och ett gott samarbete med företag, högskolor och universitet. Vi jobbar för en skola dit elever och personal går med en känsla av trygghet och trivsel och där individen har möjlighet till personlig utveckling. Brinellskolan har välutbildad och engagerad personal och vi strävar emot att hitta individuella lösningar så att alla elever skall kunna nå sin fulla potential oavsett om det gäller särskilt stöd eller extra utmaningar. Ditt uppdrag Vi söker en skolbibliotekarie med engagemang och pedagogisk drivkraft. Som skolbibliotekarie är du en del av den pedagogiska verksamheten och har ett nära samarbete med skolans lärare. Du kommer att arbeta utåtriktat i en central och välbesökt miljö. Du arbetar läsfrämjande och har en stark vilja att sätta läsning i fokus, samt att hitta vägar för ungdomar att uppskatta bokläsning. I samverkan med elever och lärare bidrar du till temadagar med koppling till bland annat litteratur. Du kommer att genomföra och leda boksamtal och bokcirklar samt ha övergripande ansvar för administrativa uppgifter såsom mediehantering, tidskriftsprenumerationer, bokinköp samt bibliotekslokal. Vidare har du ett elevfokus i ditt arbete, där arbetsuppgifter bland annat inkluderar undervisning i källkritik och informationssökning i samband med till exempel gymnasiearbeten. Uppdrag även inom grundskolans skolbibliotek kan bli aktuellt. Möjlighet till deltidsarbete finns om så önskas. Dina kvalifikationer och meriter Vi söker dig med relevant utbildning som bibliotekarie. Du har god kommunikationsförmåga och ett gott bemötande mot alla. Det är viktigt att du är självgående, noggrann och strukturerad, samt flexibel och snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i informationssökning och litteratur samt erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Vi ser det som meriterande om du har kännedom om eller vana av bibliotekssystemet BookIt och/eller WeLib. Vi ser gärna att du har B-körkort. För anställning krävs uppvisande av utdrag ur Polisens belastningsregister. Rekrytering kan komma att ske under ansökningsperioden. Intervjuer sker löpande. Provanställning om 6 månader tillämpas. Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Fagersta kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökande med kunskaper i finska i tal och skrift. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Information om arbetsplatsen Praktikertjänst är etablerad i Fagersta - välkommen att jobba hos oss! Vill du bli en del i vårt team och utvecklas med oss? Förvänta dig ett omväxlande, stimulerande och meningsfullt arbete på en arbetsplats i positiv förändringsanda. Vi har sex fasta allmänspecialister, distriktssköterskor, sjuksköterskor, BVC/MVC, kurator, fysioterapeuter samt alla övriga professioner som ingår i Primärvårdsuppdraget. Vårdcentralen är belägen i Norra delen av Västmanland och har cirka 10 700 listade patienter och drivs sedan 1/12 2022 av Praktikertjänst AB. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna inkluderar bedömning med diagnostik, rådgivning och behandling både på mottagningen och via internetbaserad KBT-behandling. Tjänsten innebär att teama ihop med vårdcentralens kurator och samarbeta med övriga medarbetare för att bygga upp och utveckla vårt psykosociala flöde. Fokus ligger på att behandla besvär på primärsvårdnivå i ett tidigt skede. Kvalifikationer Leg psykoterapeut, leg hälso- och sjukvårdskurator med KBT steg 1 Tidigare erfarenhet från arbete inom primärvården är meriterande, men personlig lämplighet är av största vikt. Personliga egenskaper Som person är du är positiv, flexibel och engagerad. Du är ödmjuk och inkännande. Du är duktig på att prioritera och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp och tycker om att vara delaktig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är en person som bidrar med engagemang och arbetsglädje. Övrig information Närvarande chef och MLA Gratis parkering En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar Praktikertjänst erbjuder förmånligt friskvårdsbidrag, förmånscykel, sjukvård- och läkemedelskostnader upp till högkostnadsskyddet samt möjlighet att hyra semesterboende vid Spanska solkusten, Franska Rivieran eller fjällstuga vid Ramundberget. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Denna rekrytering sker helt genom Praktikertjänst AB. Vi undanbeder oss därför telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker en engagerad timvikarie för rollen som personlig assistent, där du vid behov kommer att arbeta med vår kund i Fagersta. I denna tjänst arbetar du både helger och vardagar, och under nattetid tillämpas väntetid. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 09:00 - 11:00 dagen efter Kl. 16:00 - 23:00 OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 30-årsåldern som har en förvärvad ryggmärgsskada, vilket innebär att hon är förlamad från nacken och nedåt. I hemmet finns en taklyft för att underlätta vid förflyttningar, och kunden använder även koff-assist som hjälpmedel. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära att: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Vidare tycker hon om att baka, laga mat eller bara koppla av och titta på film hemma i soffan, ofta tillsammans med sina assistenter. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har ett starkt engagemang för ditt arbete som assistent, är flexibel och trivs med att arbeta i team. Det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull och har en positiv inställning, då dessa egenskaper bidrar till en trygg och trivsam arbetsmiljö. Du bör också vara trygg i dig själv och ha en vilja att jobba med människor. Humor är en viktig del av vår arbetsmiljö – med en bra dos humor kommer vi att trivas tillsammans! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet baserat på dessa egenskaper. Vår kund föredrar kvinnliga sökande. KRAV Goda kunskaper i svenska, tal och skrift MERITER B-körkort Erfarenhet av liknande arbete Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov Startdatum: Enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja introduktionen omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 14 jobb