Vi söker en snabb, glad och arbetsvillig person till vårat serveringsteam för sommaren. Kunskap och erfarenhet är en merit, men inte ett måste.
Rudolf Steinerskolan i Göteborg har funnits i drygt 50 år och är belägen på en höjd med utsikt över staden, omgiven av en stor naturtomt. Idag har skolan 230 elever i klasserna F-9. Mer information om skolan hittar du på hemsidan: www.steinerskolan.se Vi söker nu en Resurs till mellan och högstadiet. Vi förutsätter att du har utbildning och erfarenheter som svarar mot den tjänst du söker. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom skolverksamheten sedan tidigare och erfarenhet av annat arbete med barn och unga är också meriterande för tjänsten. Erfarenhet av Waldorfpedagogik är meriterande. Tjänsten är på ca 50%. Kvalifikationer: Om rollen Vill du vara med och skapa en skoldag där alla elever får möjlighet att lyckas? Vi söker en resurs som med värme, struktur och engagemang vill stötta våra elever i årskurs 4–9 – både i och utanför klassrummet. Du kommer att arbeta nära elever med behov av extra stöd, i samarbete med lärare, specialpedagoger och elevhälsoteam. Ditt uppdrag är att bidra till en trygg och stödjande lärmiljö där eleverna får möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Dina huvudsakliga uppgifter: Stödja elever i undervisningen, enskilt och i grupp Skapa goda relationer och vara en stabil vuxen i elevernas vardag Hjälpa till att skapa struktur och arbetsro i klassrummet Delta i rastverksamhet och andra sociala sammanhang Samarbeta med skolans personal för att anpassa stödet efter elevernas behov Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn och unga, gärna i skolmiljö Är lugn, tydlig och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt Har god samarbetsförmåga och är flexibel i din roll Har intresse för pedagogik och inkludering Vi erbjuder: En varm och inkluderande arbetsplats Ett nära samarbete med engagerade kollegor Möjlighet att göra verklig skillnad för elever varje dag Övrigt: Tjänsten är på 50 %. Tillträde 12 augusti 2025 eller efter överenskommelse. Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan. Vänta inte med att söka tjänsten då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Arbetsbeskrivning: Vi söker en noggrann och ansvarsfull lokalvårdare till vår förskola - The International Preschool AB i Biskopsgården. Som lokalvårdare kommer du att spela en viktig roll i att skapa en trygg, ren och trivsam miljö för både barn och personal. Du arbetar i nära samarbete med förskolans team och har förståelse för de särskilda hygienkrav som gäller i en förskolemiljö. Arbetsuppgifter: Daglig städning av klassrum, korridorer, toaletter och gemensamma utrymmen. Desinficering av ytor som används av barn och personal. Rapportering av eventuella skador eller underhållsbehov i lokalerna. Samarbete med förskolepersonalen för att upprätthålla en säker miljö. En detaljerad arbetsbeskrivning och schema tillhandahålls vid anställning. Kvalifikationer: Erfarenhet av lokalvård, gärna i förskola, skola eller annan miljö med höga hygienkrav. Förståelse för hygienrutiner och smittskydd i barnverksamhet. Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar. Noggrann, metodisk och pålitlig. Vänlig, respektfull och hjälpsam inställning. Behärskar grundläggande svenska eller engelska, gärna båda, i tal och skrift. Meriterande är genomgången utbildning inom lokalvård eller motsvarande arbetsmarknadsutbildning. Vi erbjuder: En positiv och engagerande arbetsmiljö. Möjlighet att bidra till barns välmående och trygghet. Friskvårds bidrag. Anställningsform: Visstidsanställning, deltid (25 timmar/vecka) Startdatum: 4 augusti 2025 Arbetsplats: The International Preschool AB - Biskopsgården www.theinternationalpreschool.se Arbetstid: Arbetspassen är förlagda inom förskolans öppettider Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] senast 19 juni 2025.
Letar du efter nästa kockäventyr? Är du den som skär löken snabbare än din egen skugga? Har du smaksinnet skarpt som en nyvässad kockkniv? Då kan det vara dig vi letar efter! Vi söker dig som älskar tempot i köket, gillar att lösa problem på studs, och som alltid har en ny idé i bakfickan. Hos oss är ingen dag den andra lik – det är nya menyer, nya kök, nya kollegor och nya chanser att glänsa varje vecka. Det är som att jobba i ett kulinariskt äventyrsspel – och vi behöver dig i vårt team! Vad vi erbjuder dig: En fartfylld vardag där du utvecklas som kock i raketfart Möjlighet att jobba på Göteborgs mest spännande restauranger Flexibla arbetstider – du bestämmer själv hur mycket du vill jobba Roliga personalaktiviteter, utbildningar och nätverkande i branschen Kollektivavtal och en trygg anställning Vem är du? Du har gått restaurangutbildning eller lärlingsprogram Du har minst 4 års erfarenhet från ALC-kök Du vill bli bättre, snabbare, skarpare Du är hängiven, stolt över ditt yrke, en problemlösare och flexibel som få Låter det här som din grej? Skicka in din ansökan idag – ju snabbare desto bättre! Om ditt CV får oss att höja på ögonbrynen (på ett bra sätt) så hör vi av oss snabbt för att planera nästa steg mot att bli stjärnan i vårt köksteam! Lön? Såklart! Vi kommer överens – det ska kännas bra för båda.. Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
"Sommar"kockar sökes – Från Falkenberg till Smögen Kort säsong. Högt tryck. Stora möjligheter. Sugen på att byta avgaser mot havsbris? Vill du känna doften av nystekt fisk och salt tång i samma andetag? Då har vi sommarjobbet för dig! RA Hospitality i Göteborg söker nu hungriga, erfarna och snabba kockar för säsongsuppdrag på västkusten sommaren 2025 – från pittoreska Smögen i norr till strandnära Falkenberg i söder. Vi söker dig som... Har minst 2 års erfarenhet i ett A la carte-kök Har gått restaurangutbildning eller motsvarande lärlingstid Trivs bäst när det brinner lite i stekpannan – älskar högt tempo och snabba puckar Gärna byter storstadspuls mot saltstänkta klippor och service i solnedgång Är kreativ, självgående och alltid redo att leverera på topp Tycker att "sommarsäsong" låter mer som en kul utmaning än ett jobb Vi erbjuder: Boende nära arbetsplatsen – vi fixar så du slipper pendla Utvecklingsmöjligheter i Sveriges största bemanningsföretag inom hotell & restaurang Lön enligt erfarenhet och ansvar – vi vet att du är värd det Så om du är redo att byta "dagens lunch" mot dagar du minns, skicka in din ansökan redan idag. Sommaren 2025 blir vad du gör den till – gör den grym med oss på RA Hospitality! Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Har du minst ett år i ett kök med fart och fläkt? Drömmer du om att vässa dina skills och bli ännu bättre? Då är det dig vi vill ha med i vårt gäng på RA Hospitality Göteborg! Just nu söker vi i synnerhet dig som kan tänka dig sommaruppdrag utanför Göteborg – men till hösten skiftar fokus mot stan igen! Vi söker dig som: Har minst 1 års erfarenhet i ett Ala cartè kök med högt tempo Älskar mat och vill lära dig mer Är nyfiken, driven och aldrig rädd för en utmaning Har körkort och bil? Stort plus! Hos oss får du: Jobba på allt från toppkrogar till bistrofavoriter Massor av härliga kollegor Flexibla tider – du styr ditt schema men dyker alltid upp på avtalad tid Bra lön & schysta villkor med kollektivavtal Chans till utveckling Det viktigaste för oss är att du vill framåt – vi fixar resten. Låt denna sommar bli startskottet på något stort! Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.
Är du beredd att jobba i en samhällsbärande verksamhet? Göteborgs hamn är inte bara Skandinaviens största hamn – den är också en pulserande knutpunkt där svensk industri möter världen. Nära 30 procent av Sveriges utrikeshandel passerar här, och mitt i detta flöde spelar Distriktsveterinärerna en viktig roll. Som en del av vårt myndighetsuppdrag från Jordbruksverket ansvarar vi för gränskontrollen av djurfoder och animaliska biprodukter. Arbetet sker på plats i hamnen, i moderna och välanpassade lokaler, under dagtid på vardagar. Här får du vara med och göra skillnad – varje dag. ARBETSUPPGIFTER I din roll som gränskontrollveterinär är du en nyckelperson i vårt team. Du förbereder och genomför kontroller av importerade produkter från tredje land, och ser till att allt sker enligt gällande regelverk. Du arbetar både praktiskt och administrativt från provtagningar och fysiska kontroller till dokumentation och beslutsfattande. Det är ett ansvarsfullt och meningsfullt arbete där du får använda din kompetens fullt ut. Gränskontrollen i Göteborg är en del av vår verksamhet inom Border Inspection Point (BIP), som även omfattar Helsingborgs hamn och Arlanda. Du blir alltså en del av ett större sammanhang med kollegor som delar din drivkraft och ditt engagemang. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad veterinär med god datorvana och ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att arbeta enligt tydliga regelverk och ser myndighetsutövning som en viktig och stimulerande del av din yrkesroll. Du är trygg i att fatta beslut med stöd i lagstiftningen och har ett öga för detaljer. Har du tidigare erfarenhet av gränskontroll eller är du officiell veterinär är det meriterande men viktigast är att du har viljan att bidra och utvecklas tillsammans med oss. Tjänsten kan innebära resor till andra gränskontroller samt exportkontroller. Svensk veterinärlegitimation, B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. ÖVRIGT Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen. Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!
Vi söker nu lagerarbetare, truckförare, montörer och orderplockare för uppdrag hos våra samarbetspartners i Göteborgsområdet. Som deltidsanställd hos oss kommer du att få chansen att arbeta med varierade arbetsuppgifter då våra samarbetspartners är verksamma inom olika branscher. Allt från containerlossning, truckkörning och orderplock till montering, renhållning och produktion. Arbetet utförs ofta manuellt och det kan förekomma tunga lyft. Start: Omgående/Löpande – ansök redan idag då urval sker löpande Ort: Göteborg Omfattning: Vid behov, arbetet är förlagt mån-fre dagtid, skiftgång och natt Anställningsform: Konsultuppdrag Din profil Krav • Annan huvudsaklig sysselsättning • Behärska svenska flytande i tal och skrift Meriterande • Körkort och tillgång till bil • Truckort Vi söker dig som är flexibel och som uppskattar varierande arbetsuppgifter. Då detta är en behovsanställning varierar behovet beroende på hur mycket det är att göra ute hos våra kunder. Därför behöver du vara inställd på att behöva hoppa in med kort varsel. För att kunna jobba med oss måste du ha en annan huvudsaklig syssla och du måste ha fyllt 18 år. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser därför gärna sökande av båda kön. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.
NRG Agency söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor. Om kunden Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp". Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik Vara ansiktet utåt för Asics Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon Vara behjälplig för kunder i butik Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag Personliga egenskaper: Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är: En universitetsstudent Flexibel och lättsam Social och framåt med egen initiativförmåga Intresserad av rörelse och sport. Arbetstider Lördag (6 timmars skift) Söndag (6 timmars skift) Period Start: 16 augusti Slut: 21 september Utbildning: 6e augusti. Arbetet sker under 6 helger. Övrigt: Du blir anställd av NRG Sweden och representerar Asics i en Stadium butik. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start i butik är 16 augusti, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ella Seger på [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.
Om tjänsten Älskar du service och söker ett roligt extrajobb? Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team! I denna roll som receptionist får du vara med och utveckla ett serviceuppdrag i ett av Göteborgs populäraste köpcentrum! Frölunda Torg invigde sin fina informationsdisk under 2022 där du som receptionist är en del av shoppingupplevelsen för besökare och en naturlig kontakt för medarbetare i centrumet. Tillsammans med din kollega kommer du vara köpcentrumets ansikte utåt, vilket kräver en god kommunikativ förmåga, lyhördhet och ett gott humör. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt jobb i en trevlig miljö med glada och serviceinriktade kollegor. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort, kontakt med leverantörer och centrumledning samt övriga kundärenden. Vem är du? Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet samt talar flytande svenska och engelska. Anställningen Anställningsform: Timanställning Sysselsättningsgrad: Fasta helgpass samt extra vid behov. Du kan även komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, du kan själv söka lediga pass samt lägga in din tillgänglighet i vår schemaläggningsapp. Start: Omgående Arbetstider: Varierande under centrumets öppettider (vardagar: 10.00-20.00, lördagar: 10:00-18.00 och söndagar: 11:00-17:00). Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!
Välj ett jobb för att visa detaljer