Undersköterska 80% till Regementsgatan i Visby
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Beskrivning av tjänsten Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi på Attendo söker nu två undersköterskor till Attendo Regementsgatan. Attendo Regementsgatan är ett äldreboende med 58 platser med särskiltboende och demensboende.  Tillsvidaretjänst 80%  provanställning på 6 månader tillämpas Arbetstider under dag/kväll/helg Tillträdesdatum enligt överenskommelse Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Personlig assistent till en härlig kvinna i Visby
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Jag är en kvinna i 50- års åldern som är bosatt i Visby och som nu söker assistenter dagtid, kvällar och nätter! Jag har diabetes som behandlas med insulinpump och en nervsjukdom som bland annat gjort mig rullstolsburen samt givit mig kronisk nervsmärta, kognitiv påverkan och diverse andra symtom. Arbetet består av att hjälpa mig med diabetesbehandling (dock inte sprutor), administrera mediciner, vara mina ''armar och ben''; utföra alla sedvanliga hushållsuppgifter; ledsagning i stad och natur; hjälp av skötsel av mina djur; hjälpa mig vid bland annat kontakter med myndigheter, läkarbesök etcetera. Man ska även vara behjälplig med administrativa uppgifter, viss personlig vård som påklädning, hygien etc. Sökes Jag söker assistenter som är lugna och trygga i sig själva, och som ser arbetet som personlig assistent som ett seriöst åtagande. Stor vikt läggs på personlig lämplighet och att vi ''klickar''. Utbildning får du på arbetsplatsen och du bör ha lätt att ta till dig nya kunskaper. Att du pratar och förstår flytande svenska är ett KRAV då jag har en del svårigheter med kommunikation. Eftersom att jag är känslig för starka lukter är det mycket viktigt att du inte bär starka parfymer, luktar rök eller dylikt. Du bör heller inte vara pälsdjursallergisk eftersom att jag har katter och hund. Stresstålig Anpassningsbar Följsam Tålmodig Empatisk Vi söker dig som kan arbeta Dagar, kvällar samt natt Utdrag ur belastningsregister kommer att frågas vid intervju. Registerutdraget kan du beställa via denna länk  HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten

22 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Solrosen Demensboende söker personal till timanställning nattetid.

Solrosen Serviceboende AB Solrosen Demensboende är ett serviceboende för personer med demenssjukdom. Boendet ligger mitt i centrala Visby omgivet av en lummig trädgård med många fruktträd. Solrosen Demensboende har funnits sedan 1996. Vår målsättning är att skapa en trygg och hemlik miljö samt stimulera de boende till olika aktiviteter som bevarar deras självkänsla. Vi bemöter med värme och glädje och skapar förutsättningar till delaktighet och självständighet. All mat som serveras på Solrosen lagas från grunden i våra tre olika avdelningskök. Medarbetare När vi arbetar har vi alltid individens bästa i fokus. Vi värdesätter engagerad och kompetent personal och de är lyhörda för individens behov. Vi arbetar för att skapa trygghet och igenkännande miljö då det är viktigt för personer med demenssjukdom. Välkommen till en arbetsplats där vi tar hand om varandra. Boende Solrosen Demensboende har 30 lägenheter, samtliga ligger i markplan. Boendet har tre avdelningar: Solen, Rosen och Solgläntan. Det finns personal dygnet runt och vår egen sjuksköterska finns på plats varje vardag. En husläkare besöker oss varje vecka. Solrosen har fina betyg i Socialstyrelsens äldreguide. Vi använder oss av tydliggörande hjälpmedel och ett lugnt och tryggt bemötande. Vi lyckas när våra boenden upplever självständighet och ett bra liv utifrån sina förutsättningar. Vi lagar all mat från grunden och detta görs enligt rullande schema. Vi söker i första hand dig med erfarenhet inom vård och omsorg. Du gillar att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi ser gärna att du är van vid att ta egna beslut och är trygg. Du tycker om att arbeta med och för människor med vårdbehov. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande, även via Teams om möjlighet finns. Delegering i läkemedel är ett krav samt dokumentation i journal. Introduktion enligt överenskommelse. God arbetsmoral är en mycket viktig faktor. God svenska i tal och skrift. Introduktion enligt överenskommelse och därmed hur man genomför sitt delegeringsprov samt arbete i vårt journalsystem och intranät. Timanställning Flexibel arbetstid dagtid, kväll, natt och helg. Vi är anslutna till Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal. Kontaktperson och ytterligare information om verksamheten: Verksamhetschef: Marianne Riarbäck 0498-28 49 00 [email protected] eller bitr.vrksamhetschef: Anna Nilsson 072 644 67 33 [email protected] -

19 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Sommarvikarier till Solrosen Demensboende
Gotlands Serviceboende AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Solrosen Serviceboende AB Solrosen Demensboende är ett serviceboende för personer med demenssjukdom. Boendet ligger mitt i centrala Visby. Vår målsättning är att skapa en trygg och hemlik miljö samt stimulera de boende till olika aktiviteter som bevarar deras självkänsla. Vi bemöter med värme och glädje och skapar förutsättningar till delaktighet och självständighet. All mat som serveras på Solrosen lagas från grunden i våra tre olika avdelningskök. Medarbetare När vi arbetar har vi alltid individens bästa i fokus. Vi värdesätter engagerad och kompetent personal med lyhördhet inför varje individs behov, personcentrerad omvårdnad. Vi arbetar för att skapa trygghet och igenkännande miljö då det är viktigt för personer med demenssjukdom. Boende Solrosen Demensboende har 30 lägenheter, samtliga ligger i markplan. Boendet har tre avdelningar: Solen, Rosen och Gläntan. Det finns personal dygnet runt och vår egen sjuksköterska finns på plats varje vardag. Läkare från VC Visby Söder besöker oss varje vecka. Rehabiliteringspersonal en dag/vecka. Bemanningssjuksköterska kväll, helg och natt. Vi använder oss av tydliggörande hjälpmedel och ett lugnt och tryggt bemötande. Vi lyckas när våra boenden upplever självständighet och ett bra liv utifrån sina förutsättningar. Vi söker i första hand dig med erfarenhet inom vård och omsorg. Du gillar att arbeta i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi ser gärna att du är van vid att ta egna beslut och är trygg. Du tycker om att arbeta med och för människor med vårdbehov. Varmt välkommen med din ansökan, intervjuer sker löpande, även via Teams om möjlighet finns. Delegering i läkemedel är ett krav samt dokumentation i journal, utbildning sker under/innan introduktion sedan obligatoriskt delegeringsprov och utbildning med ansvarig sjuksköterska. Introduktionsdagar enligt överenskommelse Lön på timme enligt överenskommelse God arbetsmoral är en mycket viktig faktor samt krav på god svenska i tal och skrift. Visstidsanställning över sommaren med goda chanser att få arbeta kvar under hösten. Arbetstid dagtid, kväll och helg. Söker även medarbetare till nattarbete med tjänstgöring varannan helg. Vi är anslutna till Almega/Vårdföretagarnas kollektivavtal... Kontaktperson och ytterligare information om verksamheten: Verksamhetschef Marianne Riarbäck 0498-28 49 00 [email protected] -

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kontaktperson
REGION GOTLAND
Personliga assistenter

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum. Omsorg om personer med funktionsnedsättning söker personer över hela Gotland som vill vara med och göra skillnad. Vi söker nu dig som vill bli kontaktperson. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en positiv och driven person med stort engagemang och intresse för människor. Du har tid över för att kunna stötta, hjälpa och umgås med en annan person under ett par timmar i veckan. Kontaktpersonens viktigaste uppgift är att fungera som ett personligt stöd och sällskap i olika situationer. Huvudsyftet är att brukaren kan få komma hemifrån och göra något tillsammans med dig, exempelvis att fika, promenera, samtala, shoppa, göra utflykter eller något annat utifrån önskemål och intresse. Anställningsvillkor: Att vara kontaktperson är ingen anställning utan ett uppdrag. Som kontaktperson får ni ett arvode som ersättning för uppdraget och en omkostnadsdel som skall täcka utgifter för t ex fika och andra aktiviteter. Detta utbetalas varje månad. Arvodet och omkostnadsersättningen följer Sveriges kommuner och regionens riktlinjer. Vem är du? Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av yrket men det är meriterande om du har en utbildning med inriktning mot barn, vård- och omsorg eller pedagogik eller om du har erfarenhet av arbete med barn eller vuxna med funktionsvariationer. För att bli kontaktperson måste du ha fyllt 18 år samt kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vad händer efter att du har ansökt? Vi går igenom de ansökningar vi får in löpande och om vi har behov av din kompetens kommer vi att bjuda in dig på en intervju. Tillsättning sker löpande under annonseringstiden och varaktighet varierar beroende på ärenden. Varmt välkommen med din ansökan. Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent sökes till en flicka på Gotland
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en flicka som bor på Gotland. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro.  Du kommer vara med och stötta vår flicka i hennes vardag, i skolan och i hemmet. Du ska brinna för att arbeta med barn och att se möjligheter. Vi letar efter en familjekär och social person som ser vår dotters behov och möjligheter. Det viktiga är inte att du har erfarenhet av rollen som assistent, vi kommer utgå från hur du anknyter dig till vår dotter och familj. Arbetet utförs både i Visby och på östra Gotland, varför körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiden fördelas på dag- eller nattpass, mån-sön.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.  Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Primula Hemtjänst i Slite
Anettes hemtjänst på Gotland AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du intresserad av ett arbete som präglas av arbetsglädje, omväxlande arbetsuppgifter och en fin gemenskap med arbetskamrater där du utför ett viktigt arbete för våra äldre? Vi på Primula Hemtjänst söker nu två personal till vår verksamhet i Slite. Vi kan erbjuda en schemarad på ca 80 % eller ca 95 % . Arbetet är förlagt till dag/kväll, och helgtjänstgöring. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska eller har erfarenhet inom hemtjänst men det är inte ett krav. Oavsett tidigare erfarenheter inom området börjar arbetet med en introduktion tillsammans med erfaren personal för att skapa bra förutsättningar i arbetet. Du ska ha god förmåga att bemöta människorna du hjälper på ett professionellt sätt, vara lyhörd för kundens behov och önskemål. Du som person ska vara ansvarfull, självständig och kunna ta egna initiativ. Det är viktigt att du är pålitlig och flexibel. Sökande skall ha B- körkort samt behärska svenska språket i tal och skrift. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag samt klädbidrag till arbetskläder. Maila ditt CV och ett personligt brev där du berättar om dig själv till [email protected] Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
1022 Personlig assistent till kvinna i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Visby. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vår kund uppskattar en lugnare vardag i sitt hem, men tycker även om när det händer saker. Att åka på konsert, teater och utflykter är något som kunden uppskattar. Kunden har egen bil som assistenten kör, så körkort är väldigt viktigt. Vi vill att du som söker är ansvarstagande, har lätt för att samarbeta, har hög arbetsmoral och även kan hoppa in med kort varsel. Som personlig assistent är du med och möjliggör att en annan människa med en funktionsvariation får leva det liv hon önskar.  Vi söker dig som har ett stort tålamod och älskar att jobba med människor. Vi har inget krav på någon specifik utbildning utan det viktigaste är att personkemin mellan dig som assistent och kund fungerar. Under sommaren kommer du att arbeta enligt ett sommarschema, men det finns också stora möjligheter att fortsätta även efter sommaren.     Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen   Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, jour, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Assistent sökes till pojke 3 mil söder om Visby!
Assistans På Gotland AB
Personliga assistenter

Tycker du om att jobba med barn och brinner för att hjälpa andra? Då är du kanske rätt person för oss! Vi söker ytterligare en assistent till en 11-årig pojke, bosatt 3 mil söder om Visby tillsammans med sin familj. Pojken är glad och aktiv, gillar att bada, åka till lekplatsen, Ipad, promenader och vi söker därför en likasinnad assistent som dessutom är ansvarstagande och flexibel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av assistentyrket och har du dessutom erfarenhet av Epilepsi och TAKK så är det ett plus. Det viktigaste är dock din personlighet och att du har barnasinnet kvar! Dina främsta arbetsuppgifter är att ge hjälp och stöd åt pojken i hans vardag samt uppmuntra och stärka i det mesta så som, aktivering, mat, hygien och kommunikation.   Då arbetsplatsen är otillgänglig med kollektiva färdmedel, är ett krav för tjänsten att du har körkort och tillgång till egen bil. På vardagar hämtar och lämnar du på skolan i Visby. Viktigt också att du kan hoppa in vid sjukdomar och ledigheter. Passen är förlagda till kvällar och helg. Tjänsten är på ca 50 % Företagsinformation Assistans på Gotland AB Vi är ett litet gotländsk företag som tillhör Humana Assistans, vårt kontor hittar du i Visby på Herkulesvägen. På vårt mysiga kontor hittar du 6 anställda, 4 som tillhör Assistans på Gotland och 2 som tillhör Humana Assistans.   Vi har förmånen att ha vår egen jurist som arbetar 100% på vårt kontor. Hon heter Ida och hjälper dig som önskar hjälpa att söka assistans men är även behjälplig för de kunder som redan har assistans.   För oss är assistenterna vår största resurs och enormt betydelsefulla.  Har du ett stort hjärta, praktiskt handlag och lust att göra skillnad för en medmänniska? Är du bra på att läsa av vad andra behöver och kan ”verka utan att synas”? Då kan det vara dig vi vill anställa!   Vi på Assistans på Gotland har kollektivavtal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personlig assistent sökes i Gammelgarn/Katthammarsvik
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en man som bor i Gammelgarn/Katthammarsvik. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner och att följa vår kund i hans vardag. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans. Du bör också vara snus- och rökfri. Kunden bor i Gammelgarn men arbetar i Visby och har många aktiviteter där, så du behöver även ha B-körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 09.00-09.00 (dagen efter), mån-sön. Det är ca. 5 timmar väntetid/natt. Om kunden Denna kille har ett stort intresse för historia och gillar att spela TV-spel, resa, vara ute bland folk och att hitta på saker. Vi söker därför dig som är en glad person med mycket humor, som gillar när det händer och bidrar till att det händer mycket om dagarna. Om du och vår kund dessutom delar samma intressen är det väldigt positivt. Om dig Vi söker dig som är glad, positiv och påhittig. Du bör också vara en motiverande och inkännande person. Du behöver ha förståelse för vårdarbetet och kunna ta eget ansvar i jobbet. Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort, Har tillgång till egen bil, Är rök- och snusfri, Är pälsdjursfri. Omfattning: Extra/vid behov. Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025