Chaufför inom C+E och YKB sökes till uppdrag i Helsingborg

Om företaget Veterankraft en av Sveriges ledande auktoriserade bemanningsföretag och största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns representerade i ett 40-tal orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Med fokus på trygghet, kvalitet och personlighet förenklar vi vardagen för tusentals hushåll och företag varje år. Om oss Vår vision är att bli bäst på att sätta veteraner i arbete. Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut veteraner till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Varje dag gör vi skillnad. Vi ser dagligen våra veteraner komma ut i jobb hos tusentals kunder med ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande. Det ska vara roligt att gå till jobbet och hos Veterankraft finner du också social tillhörighet och gott kamratskap. Att bli veteran hos oss är flexibelt, enkelt och du bestämmer själv hur mycket du vill jobba. Om tjänsten Intressekoll för nytt chaufförsuppdrag med utgång från Helsingborg, Transportera gods från ICA lager ut till varuhus/butiker under sommaren. Utbildning i form av medåkning kommer att erbjudas. Person krav: Körkort C+E + YKB Truckkort Erfarenhet av liftlossning samt bilar med dubbeldäck. Dina arbetsuppgifter Intressekoll för nytt chaufförsuppdrag med utgång från Helsingborg, Transportera gods från ICA lager ut till varuhus/butiker under sommaren. Utbildning i form av medåkning kommer att erbjudas. Person krav: Körkort C+E + YKB Truckkort Erfarenhet av liftlossning samt bilar med dubbeldäck. Vem är du? Glad och pigg veteran med god fysik. Som person är du en serviceinriktad, positiv och noggrann. Du har en öppen personlighet och lätt för att samarbeta med människor. Ansökan Välkommen in med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Extra Personal inom Lager

Vi söker dig som idag studerar eller har ett annat arbete och har ett intresse av att arbeta ute hos våra kunder. För att vara aktuell behöver du ha en annan sysselsättning på minst 50%, även under sommaren. Om tjänsten Som lagermedarbetare hos våra kunder blir du en mycket viktig del av den dagliga verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att plocka, packa och utleverera beställningar, men även andra arbetsuppgifter som hör lager till; så som truckkörning, inleveranser och inventering, med handscanner som redskap. Arbetsuppgifter Orderplock Truckkörning Om dig som söker Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning. Vi tror att du som söker är en driven, social och flexibel person, som förstår vikten av laganda och av att ha roligt på jobbet! Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift. En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 % Tillgänglig minst 2 vardagar i veckan och söndagar. Meriterande Körkort B Truckkort A+B Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Arbetstider: Dagtid/kvällstid måndag-söndagOmfattning: Extra, vid annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %Lön: Enligt kollektivavtalStart: Omgående, eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Om Tranpenad Group Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Personlig assistent på 50-70 % till en tjej i Helsingborg

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till vår kund som bor i Helsingborg. Tjänsten är på 50-70 % med tillträde omgående enligt överenskommelse. Arbetstiderna är varierade och kan vara 07:00-15:00, 07:00-17:00, 17:00-22:00 och 15:00-22:00. Man arbetar varannan helg och då är arbetspassen på ca 7-8 h fördelade någon gång mellan kl 07:00-21:00. Det förekommer även nattpass.  Vår kund är en tjej i 24 års åldern som har en funktionsvariation och som lever med Retts syndrom samt epilepsi. Hon har ett stort intresse för att bada, rida, lyssna på musik samt att vara ute bland folk och hitta på olika aktiviteter. Kunden bor med sin mamma och pappa samt två äldre syskon (som periodvis bor hemma) i ett centralt läge med nära bussförbindelser och 20 minuter till havet. Det är även nära till skog och hembygdspark. Om tjänsten Kunden har knapp på magen för att kunna få extra näring och behöver hjälp vid matsituationer. Hon kan gå själv men behöver stöd för att resa sig upp samt sätta sig ned och vid utomhusvistelse används främst rullstol. Behöver hjälp och stöd med alla vardagliga situationer.  I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: - vara behjälplig med personlig omvårdnad och förflyttningar - följa med till stallet då vår kund älskar att rida - hjälpa till med vardagssysslor och matsituationer - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader och träffar med kompisar - stötta kunden kring kommunikation  Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är på 50-70% och löper så länge assistansuppdraget varar. Arbetstid: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattid på vardag och helg. Arbetstiderna är varierade och kan vara 07:00-15:00, 07:00-17:00, 17:00-22:00 och 15:00-22:00. Arbetar varannan helg och då är arbetspassen på ca 7-8 h fördelade någon gång mellan kl 07:00-21:00. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar och trygg i arbetet med människor. Du ser det som en självklarhet att visa respekt för den du arbetar med. Kunden ser gärna kvinnliga sökande och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du är rökfri och körkort är ett krav.  Krav:  - Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - B-körkort - Ej pälsdjursallergi och inte någon rädsla för hästar - Rökfri Meriterande: - Erfarenhet av en liknande roll - Erfarenhet av kramper och/eller knapp på magen En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Undersköterskor med erfarenhet sökes för timanställning och sommarvikariat

Nu söker vi på Vardaga Villa Maria undersköterskor eller vårdbiträde med ett par års erfarenheter för timanställning och/eller sommarvikariat. Känner du dig träffad och du med handen på hjärtat kan titulera dig som en positiv och lösningsorienterad person vill vi gärna att du fyller i ansökan och skickar in redan idag! Det här får du hos oss: • Introduktionsutbildning som gör ditt arbete enklare• En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen• Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb• Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal Om Villa MariaPå Villa Maria har vi både korttidsplatser och platser för särskilt boende. Vi har 30 korttidsplatser och 30 SÄBO platser fördelat på tre våningsplan. Villa Maria ingår i Skåneavtalet och räknas därför som en extern placering. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya MuangsiriDu står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta ställetHos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar som genomsyrar vår verksamhet: RespektHos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Respekt ska visas både boende, deras närstående, kollegor och chefer.AnsvarHos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.EnkelhetHos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.KunskapHos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetensTillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss.Din erfarenhet och kunskapVi ser att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. Har du erfarenhet av både särskilt boende och korttidsboende är det meriterande men inte ett krav. God datorvana samt erfarenhet och förståelse av dokumentation är en nyckel för att lyckas. Mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. För att klara av arbetet måste du vara villig och beredd att ta delegering som krävs. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du:- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar - har ett bemötande i världsklass - har en positiv grundsyn på dig själv och din omvärld - ser lösningarna istället för att fokusera på problemen - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-05-07Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningSysselsättningsgrad: Enligt överenskommelseArbetstider: Dag/kväll/natt inklusive helgerHar du frågor? Kontakta gärna: Gruppchef:Petra Hultberg, [email protected] Eriksson, [email protected] Dock, [email protected]:Daniel Rydén, [email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

29 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Extrajobb som lagermedarbetare - Helsingborg

Arbetsuppgifter I rollen som lagermedarbetare kommer arbetsuppgifterna övervägande bestå av orderplock av bl.a. krukväxter, snittblommor, krukor ochfröer då vår kundär ett stort blomsterföretag. Du ansvarar för att deras orders är fullständiga samt färdigställdainom angiven tidsram inför leverans till butik. Arbetet är aktivt då du står och går under hela passet, det kommer även att förekommaarbete i cirka +4C. ArbetstiderArbetstiderna ärförlagda måndag-söndagar, fördelat på tre skift: 6-15, 7-16, 8-17. Under högsäsong som är mellan mars-juni tillkommer arbetsmöjligheter05-14:00 och15-00. Där ser vi gärna att man kan jobba 2-3 pass/veckan. Behovet kommer att minska efter detta och gå ner till 1-2 pass/veckan. Start för tjänsten är omgåendeoch inleds med en dagsbetald utbildning. Personliga egenskaper/kvalifikationer Som orderplockare ser vi att du är uthållig och trivs med att jobba i grupp, samt ha förmågan atthålla tempo och fokus uppe. Du bör vara i god fysisk form då det förekommer en del tunga lyft och arbetet sker i ett raskt tempo.Vidare är du också ambitiös och ser till att arbetet utförs medhög kvalité då felplock får direkta konsekvenser för beställande butik.Vikt kommer även att läggas vid dina övriga personliga egenskaper. Krav För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50%, eget företag eller elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst. Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket. MeriterandeTruckkort A Hantering av scanner Tidigare erfarenhet avarbete med växter Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att våra anställda inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Specialpedagog eller speciallärare till vuxenutbildning - Yrkesspår med sfi

Vill du jobba innovativt som specialpedagog/speciallärare med vuxna deltagare i Yrkesspår med svenska för invandrare (sfi)? Tycker du om att samarbeta och nätverka? Då har du hittat rätt! Merit driver Yrkesspår med sfi på uppdrag av Helsingborgs stad. På Merit arbetar många kompetenser tillsammans runt deltagarna. Vi erbjuder också gymnasiala yrkeskurser och orienteringskurser som en integrerad del av Yrkesspåren. Vi söker dig som: är specialpedagog eller speciallärare med examensbevis/legitimation är nyskapande, proaktiv, öppen och har ett stort driv vill hitta olika kreativa lösningar som ger deltagarna en individanpassad utbildning där de förbereder sig för sina studie- och jobbmål. är intresserad av att arbeta flexibelt med nya arbetssätt med till exempel digital lärplattform och med metoder som utgår från riktigt deltagarinflytande Du kommer att: vara delaktig i att utveckla lärmiljöer, individanpassning och stöd till deltagarna för att de ska nå sina mål stödja lärare och annan personal i att planera, genomföra och kvalitetssäkra individanpassad undervisning, och följa upp resultaten stödja enskilda deltagare i deras utveckling Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Vikarierande Ställföreträdande Varuhuschef

Åhléns Outlet söker Ställföreträdande Varuhuschef – Helsingborg Åhléns Outlet är ett varuhuskoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan ”fynda snyggt” av kända varumärken i en modern miljö till låga priser. Vill du var med och bidra till Åhléns Outlets framgång? Som Ställföreträdande Varuhuschef på Åhléns Outlet coachar du varuhusets medarbetare och bidrar till att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset. Du ansvarar för att utveckla varuhusets arbetsmetodik för att kunna leverera ett välfyllt och inspirerande varuhus. I rollen ingår det att i enlighet med Åhléns Outlets strategi, policys och processer coacha varuhusets säljare till att bli sitt bästa jag samtidigt som kunden får en magisk köpupplevelse. För att lyckas med dessa arbetsuppgifter behöver du besitta ledaregenskaper och agera utifrån att du är en förebild, där glädje, energi, ansvar och enkelhet genomsyrar arbetet. Som person är du: - Sälj- och resultatfokuserad - Initiativrik, lösningsorienterad och har mod att utmana dig själv och andra - Prestigelös och motiverad av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika - Positiv och genom att ha kul tillsammans skapar du förutsättningar för ett gott samarbete - Affärsmässig, med ett stort engagemang samtidigt som du är handlingskraftig - Van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande - Intresserad av att utvecklas Till oss tar du med dig: - Erfarenhet från detaljhandeln. Vi ser att du som sökande idag jobbar inom detaljhandeln, gärna handel som hanterar stora volymer - Erfarenhet från ledande befattning inom detaljhandeln/servicenäringen där du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla team med goda resultat För att lyckas i rollen krävs att du har ett stort intresse för detaljhandeln. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig och kommunikativ. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter där flexibilitet är en nyckel. Passar detta in på dig så är chanserna stora att vi kommer trivas ihop. Tjänsten är ett vikariat på 32 timmar/veckan som sträcker sig fram till 2025-08-31 och vi ser gärna att du kan börja hos oss i Maj månad. I rollen som Ställföreträdande Varuhuschef ingår att: - Leverera ett kundmöte som överensstämmer med vårt kundlöfte - Tillsammans med Varuhuschef skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus - Bidra till en god och funktionell arbetsmiljö - Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetare Du rapporterar till Varuhuschefen. Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Vi på Åhléns Outlet är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Sista ansökningsdag 5 Maj, urval sker dock löpande så vänta inte med att lämna in din ansökan om du tycker beskrivningen stämmer in väl på dig. Åhléns Outlet kommer med ett tydligt prislöfte och erbjuder dig som kund en spännande sortimentsmix till dam, herr och barn inom kategorierna Hem / Skönhet / Mode, till 30–70 procent lägre pris än rekommenderat pris på varumärkesprodukter. Hos oss hittar du som kund etablerade och återkommande varumärkesfavoriter såväl som att du kan överraskas av sortiment med nya och tillfälliga varumärken. Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhléns AB med en separat organisation.

29 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Aktivitetscoacher / stödassistenter till daglig verksamhet i Helsingborg...

Vi på Frösunda Omsorg söker nu dig med erfarenhet inom LSS och somvill jobba extra vid behov som aktivitetscoach på vår nya dagliga verksamhetAktivitetscentrum i Helsingborg. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som aktivitetscoach på Frösunda? Som aktivitetscoach inom daglig verksamhet stöttar du personer som har beviljats insats enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Det kan vara fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar. Daglig verksamhetens innehåll bygger på aktiviteter som bland annat ska bidra till ökad social färdighetsträning. Som aktivitetscoach ger pedagogiskt stöd och omsorg för att främja våra kunders förmågor och självständighet. Du planerar, iordningställer och handleder utifrån varje individs behov. Det kan till exempel vara genom att ge stöd i social aktivitet, vid måltider och vid hygienrutiner. Som aktivitetscoach arbetar du med olika kommunikationsredskap som alternativ kompletterande kommunikation (AKK) och digitala hjälpmedel. Arbetet innebär även att föra dokumentation över kundens utveckling och behov för att följa upp och säkerställa att varje deltagare får rätt stöd och hjälp. Exempel på arbetsuppgifter: Vara med i att hållaaktiviteter för våra deltagare Stöd vid måltider, social aktivitet etc. Dokumentering och rapportering Personlig omvårdnad som hygien, toalettbesök, stöttning, social närvaro Om Aktivitetscentrum Under våren 2024 öppnade vi upp dörrarna till vår nya dagliga verksamhet Aktivitetscentrum i Helsingborg. Vi är en daglig verksamhet för personer inom personkrets 1 med inriktning kommunikation, rörelseglädje, musik och skapande.Vår vision är att skapa konserter och musikaler. Våra ljusa, fantastiska lokaler på 550 kvm är helt tillgänglighetsanpassade och utformade för att möta våra deltagares behov. Vi kommer att erbjuda en tydligt talande fysisk miljö som uppmuntrar till kommunikation, interaktion och gemenskap. Vi söker personal somser charmen i att vara med i en uppstartsprocess och få forma verksamheten efterhand utifrån såväl sina egna, sina kollegors ochvåradeltagarnas styrkor, förmågor och intressen. Vi vill skapa engagemang, känslan av sammanhang, och att man är betydelsefull för verksamhetens utveckling. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Vi ser gärna att du har studerat Vård- och omsorg eller Barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med LSS och har omsorgsvana. Det är extra meriterande om du dessutom har kunskaper och intresse för att spela musik eller arbeta med kreativt skapande i diverse material. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Övrig information Anställningsform: Timanställning, vid behov. Arbetstider: Måndag-fredag 08.00-16.00 (vid behov). Tillträde: Efter överenskommelse, men snarast möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Förbered gärna utdrag ur belastningsregistret inför en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 2024-02-11 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Sara Thronée, Verksamhetschef Telefonnummer: 010-1303758 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lagerpersonal / Containerlossare - deltid

Vår vision ärsimpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar Scania Bemanningmot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation.ArbetsuppgifterSedvanliga arbetsuppgifter inom lager, så som plock och pack samt containerlossning.Krav- Fysiskt stark (tunga lyft ärofta förekommande)- Tidigareerfarenhet av lagerarbete och containerlossning- Behärska både svenska och engelska i tal och skrift- Tillgänglig för arbete minst 3 dagar i veckan- Klara av arbete i högt tempo Meriterande- B-körkort och tillgång till bil- TruckkortVillkorStart: OmgåendeOrt: Helsingborg med omnejdArbetstider: 7.30-16.00Omfattning: Deltid (ev. heltid)Din profilSom person är du handlingskraftig och tycker om ett fysiskt arbete.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning. En hög arbetsmoral och viljan att lära sig kommer man långt med.AnsökanVi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Klasslärare F-3, 80-100%

Varmt välkommen till Dibber skolor och förskolor. Vi drivs av vår värdegrund, att alla barn och elever får uppleva att de är värdefulla. Värdegrunden är gemensam för alla medarbetare i både förskolor och skolor. Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag både skolor och förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna. På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby.       Vill du bidra till att få alla elever att känna sig värdefulla? Trivs du med ett engagerat team och utvecklande arbetsdagar? Då är det dig vi söker! Hos oss har du alla möjligheter att utvecklas både som yrkesmänniska och individ samtidigt som du utför världens viktigaste jobb på bästa möjliga sätt – Med hjärta för lärande! Som lärare arbetar du aktivt och lojalt med skolans dagliga uppdrag och pedagogiska arbete, med utgångspunkt från våra mål och planer. Vi får världens viktigaste värden att växa! Dibber Fyrklövern ligger på Gustavslund och består av en förskola med 5 avdelningar och en grundskola åk F-5, ca 160 barn/elever. Vi har en fin utemiljö och nära till natur. Det är viktigt att du är trygg i din lärarroll och ditt uppdrag. Våra barn börjar som ettåringar på förskolan och lämnar Fyrklövern som trygga elvaåringar. Arbetsuppgifter .Se till att skolan drivs i enlighet med läroplanen och kvalitetsstandard, skolans mål och arbetsformer .Ha en god förmåga när det gäller att skapa goda relationer till elever och låter eleverna delta så att de utvecklar färdigheter, självförtroende och livsglädje  .Ha en positiv attityd gentemot både elever och medarbetare .Du ansvarar för att dina elever klarar kunskapskraven och utvecklas maximalt utifrån sin potential .Du ansvarar för att utforma eventuell pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram med stöd av elevhälsan .Du håller dig à jour genom att delta och ta till dig de kurser och utbildningar som erbjuds Kvalifikationer .Du är utbildad lärare med legitimation och har stor erfarenhet som klasslärare .God kommunikationsförmåga .Förmåga att planera och organisera ditt arbete samt ta ansvar för gemensamma arbetsuppgifter i arbetslaget/organisationen .Erfarenhet av digitala verktyg som stöd i utveckling av lärande .Brinner lite extra för Ma/NO .Mycket goda kunskaper i svenska, såväl skriftliga som muntliga Personliga egenskaper Som utbildad lärare har du förståelse för att du som lärare är en av de enskilt viktigaste faktorerna för att eleverna ska lyckas. Samtidigt arbetar du aktivt för att göra eleverna delaktiga och ansvarstagande i sitt lärande. Vi tror att du ser utmaningar som möjligheter snarare än problem och förutsätter att du har ett stort engagemang i eleverna. Du tror också på alla elevers möjligheter att utvecklas fullt ut utifrån sina förutsättningar. Du tar egna initiativ där du ser att behov finns och har en förmåga att se till hela verksamhetens bästa. God förmåga att skapa relationer med elever, personal och vårdnadshavare och att samverka för elevernas bästa är givet. Du har ambitioner och passion för det du gör. Du kan också skapa engagemang och deltar i elevens utveckling. Du är lösningsorienterad, flexibel och samarbetsvillig. För att vara framgångsrik i rollen måste du kunna kommunicera med människor med olika bakgrunder och i olika livssituationer. Du måste kunna arbeta självständigt och ta ansvar.  Vi erbjuder Engagerade och duktiga kolleger i en professionell miljö! Vi har ett attraktivt pedagogiskt koncept med tillgång till ett omfattande utbildningsmaterial. Vi har kollektivavtal genom Almega (Friskoleavtalet). Förmåner i samtliga av Dibbers verksamheter: *Fria pedagogiska måltider *Friskvårdsbidrag *Personalstöd via Falck Health Care   Information om tjänsten Tillträde enligt överenskommelse. Lön Enligt överenskommelse Ansökan Endast sökande som uppfyller kvalifikationskraven beaktas. Vi frånsäger oss kontakt från rekryterare. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna felfritt utdrag ur belastningsregistret från rikspolisstyrelsen före tillträdesdagen Varmt välkommen med din ansökan!  Kontaktinformation Pernilla Brink, Rektor, 0734 445585, [email protected] Arbetsplats Kungsljusgatan 22 256 67 Helsingborg

27 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024