Personlig assistent till härlig tjej i Karlshamns kommun
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

För vår kunds räkning i Karlshamns kommun söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål.    Eftersom kunden är under 18 år behöver du uppvisa utdrag ur belastningsregistret, skicka med detta vid ansökan. "Arbete med barn med funktionsnedsättning", detta kan du beställa till Kivra/din digitala brevlåda.  För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Vem söker vi? Kunden är en tjej som söker en aktiv assistent som trivs med att hitta på aktiviteter och ett varierande arbete. Du behärskar svenska flytande  i tal och skrift. Du är en positiv person som trivs med att ta intiativ och ansvar, du har god problemlösningsförmåga. Du är stresstålig och lösningsorienterad i utmanande situationer. Som personlig assistent behöver du vara uppmärksam, lyhörd och trygg i din roll. Du ska kunna förebygga och hantera riskfyllda situationer och skapa struktur i vardagen.    Meriterande:  • Meriterande om du talar serbiska eller bosniska.  • Har körkort  • Har erfarenhet av NPF • Erfarenhet av AKK och bildstöd  • Arbetat som personlig assistent tidigare  • Utbildning inom vård & omsorg    Om kunden:  Kunden är en tjej som är social, positiv och har en hög aktivitetsnivå. Till följd av bristande impulskontroll och hög aktivitetsnivå ser hon inte potentiella risker såsom trafikfaror. Kunden har även en tendens att smita iväg eller rymma, stark nyfikenhet och kan utforska farliga föremål såsom spris, strömbrytare kontaktar med mera. I större sociala sammanhang kan hon känna nervositet och behöver då stöttning och vägledning av sin assistent.  Kunden tycker om att bada, leka på lekplatser, musik och dans.    Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden.   Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.   Det är önskvärt att du kan uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

18 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Semestervikarier till omsorgsförvaltningen, våren och sommaren 2025
Kristianstads kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Välj sommarjobb med omsorg! Nu söker vi semestervikarier/timvikarier till ordinärt boende/hemtjänst, vård- och omsorgsboenden och till våra verksamheter för personer med funktionsvariation. Inom Funktionsstöd hjälper du personer i alla åldrar med olika funktionsnedsättningar, som autism, fysisk eller intellektuell funktionsnedsättning, att få en meningsfull och fungerande vardag. Arbetet följer LSS och Socialtjänstlagen, och stödet anpassas individuellt för att stärka självständighet och delaktighet. Dina uppgifter kan inkludera omvårdnad, hjälp med matlagning, städning, planering, aktiviteter och social samvaro. Du kan arbeta som personlig assistent, på boenden, i daglig verksamhet eller inom socialpsykiatrin. I denna film kan du se mer vad arbetet innebär https://youtu.be/iuSqrJcbzZg. Vårt mål inom äldreomsorgen är att stödja våra kunder så att de kan ha en fortsatt god livskvalitet och behålla sina förmågor för att bo hemma så länge som möjligt. Genom att erbjuda vård, omsorg och service strävar vi efter att främja varje individs välbefinnande, trygghet och mening i tillvaron. Våra insatser är inriktade på att vara av hög kvalitet och utförs med stor respekt för varje individs inflytande, delaktighet och integritet. I denna film kan du se mer vad arbetet innebär https://youtu.be/JKU00JpM_Yk. Vi tillämpar löpande rekrytering så sök redan nu. Välkommen att göra skillnad med oss! För att göra vår rekryteringsprocess smidigare och mer rättvis använder vi oss av chatboten Hubert. Om du har gått vidare efter första urvalsprocessen kommer du att få ett mejl med en länk till chatboten där du får svara på några frågor relaterade till tjänsten. Detta hjälper oss att göra en första bedömning på ett effektivt och objektivt sätt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som kan arbeta under juni, juli och augusti som semestervikarie för våra ordinarie medarbetare. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid och/eller natt, veckans alla dagar. Våra verksamheter har även ett behov av timvikarier under våren så är du intresserad av att arbeta redan nu får du gärna ange det i din ansökan. Arbetsuppgifterna varierar beroende på om du arbetar inom funktionsstöd eller äldreomsorgen. Du arbetar motiverande för att få kunder att våga utmana sig själv och vara delaktiga i aktiviteter och insatser. Arbetet innebär även praktisk hjälp för våra kunder att utföra till exempel personlig hygien samt måltidshjälp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med hjärtat på rätt plats och som har intresse för att arbeta med människor. Du har ett gott bemötande, är ansvarsfull, har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbete. Det är meriterande om du har utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vissa assistansutbildningar, stödpedagog, pågående studier inom sjuksköterske- , psykolog- eller socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning. Eftersom dokumentation är en del av vår verksamhet är det viktigt att du har datorvana och kan förstå och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För arbete i hemtjänsten är det meriterande om du kan cykla och har om du har B-körkort för manuell växellåda. Du bör vara över 18 år. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan. Vi vill också att du tar med dina utbildningsbetyg/intyg om du blir kallad på intervju. Om du blir erbjuden anställning inom barnverksamheten behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Universitetsadjunkt i naturvetenskapernas och teknikens didaktik
HÖGSKOLAN KRISTIANSTAD
Övriga universitets- och högskolelärare

Vi söker dig med lärarexamen och som vill undervisa blivande lärare inom ämnesområdet naturvetenskapernas och teknikernas didaktik. Vid fakulteten för lärarutbildning bedrivs forskning och utbildning inom ett brett fält av områden. För att ta del av fakultetens forskning se https://www.hkr.se/forskning/ eller respektive forskningsmiljö nedan Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt i naturvetenskapernas och teknikernas didaktik kommer du företrädesvis att arbeta i förskollärarutbildning, grundlärarutbildning, ämneslärarutbildning och i uppdragsverksamhet. Ytterligare arbetsuppgifter inom andra program och kurser kan tillkomma. I arbetsuppgifterna ingår administrativa uppgifter i anslutning till undervisningen samt besök hos och examination av studenter i verksamhetsförlagd utbildning. Samverkan med det omgivande samhället är också en del av arbetsuppgifterna.  Som anställd vid Högskolan Kristianstad har du möjlighet att delta i olika typer av kollegiala verksamheter som utvecklar dig professionellt, som till exempel forskningsseminarier och kurslag. Du har också möjlighet att i samråd med avdelningschef och programområdesansvarig kompetensutveckla dig inom för verksamheten centrala områden. Behörighet och kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen eller motsvarande, med behörighet att undervisa i de naturvetenskapliga ämnena och om du har påbörjad doktorandexamen ses det som meriterande. För tjänsten krävs det att du har yrkeserfarenhet från högskola/universitet samt att du har undervisningserfarenhet inom naturvetenskap och naturvetenskapernas didaktik inom grundlärarutbildning, Om du dessutom ar erfarenhet av handledning och bedömning, ser vi det som meriterande. Meriterande är även om du har undervisningserfarenhet inom grundskola.  Tjänsten kräver att du har en god datorvana och förmåga att använda digitala undervisningsverktyg och digitala administrativa system. Om du har erfarenhet av Canvas eller Ladok, ses det som meriterande. Vidare ska du kunna uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska. Stor vikt läggs på personliga egenskaper och vi söker dig som kan arbeta självständigt och strukturerat. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Givetvis värderar du ett gott samarbete och arbetar bra med andra människor samt besitter en god pedagogisk insikt och kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap.  Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning på 50 % med start enligt överenskommelse, fram till och med 2026-01-31. Placering är i Kristianstad på Näsby med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Viss undervisning kan förläggas till kvällstid eller helger och även till annan ort än Kristianstad.  Ansökan Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden.  Sista ansökningsdag är 2025-07-01. Arbetsplats Högskolan Kristianstad Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Kristianstad utses till årets studentstad 2024 av Sveriges förenade studentkårer. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Lärare i Ma/NO för årskurs 4-9 på Axonaskolan
Thorengruppen AB
Grundskollärare

Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Våra ledord – Trygghet, Engagemang och Lärande genomsyrar allt vi gör. Axonaskolan i Tollarp är en F-9 skola med ca 190 elever. Som pedagog hos oss kommer du att spela en viktig roll för våra elever samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med skolledningen och dina kollegor arbeta för att utveckla skolan. Axonaskolan är en del av Edukatus Alliance där vi arbetar aktivt med olika nätverk mellan våra skolor för att lära oss av och tillsammans med varandra och delar frikostigt med oss av vår kunskap och våra erfarenheter som präglas av kollegialt utbyte och samverkan. Vi har modet att ständigt utmana oss själva och utveckla vår undervisning.  Vi söker dig som - Har lärarexamen och som är behörig att undervisa i Ma/No i årskurs 4-9. - Drivs av att ge varje elev ett personligt bemötande och skapa en inlärningsupplevelse som är anpassad efter deras unika behov. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i arbetslag. - Har ett reflekterande förhållningssätt och arbetar aktivt med att utveckla dina och skolans undervisningsmetoder. - Planerar, dokumenterar och genomför din undervisning i enlighet med våra styrdokument. - Besitter god kommunikativ förmåga och strävar efter att skapa goda relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare   KvalifikationerDu har lärarlegitimation i Ma/NO 4–9 och har tidigare erfarenhet av arbete inom skolan.  Det är meriterande om du även har behörighet att undervisa i svenska och teknik, samt erfarenhet av mentorskap.  Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig.  I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Butiksmedarbetare Järn/Verktyg/El 30 h/vecka
Hornbach Byggmarknad AB
Butikssäljare, fackhandel

HORNBACH Byggmarknad AB Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår järn/verktyg-och el-avdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Aktiv försäljning av produktsortimentet inom järn, verktyg och framförallt el  * Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet * Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen * Analysera avdelningens varupresentation * Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln * Erfarenhet inom järn och verktyg är meriterande  * Goda kunskaper från tidigare yrkeserfarenhet/eller utbildning inom el är ett krav * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Som person är  du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad * Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4)   Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter * Möjlighet till vinstandel Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Deltid 30 timmar/veckan. Schemalagd arbetstid månd-fre samt varannan helg.  Lön: Lön enligt kollektivavtal. Tillträde: 1/7-2025

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Utbildad barnskötare

På Magleladans förskola erbjuder vi en unik miljö, förskolan ligger vackert beläget i utkanten av Maglehem. I väst betar korna och mot öst skymtar havet. Hos oss har barnen sällskap av kaniner, höns och våra två grisar. I denna härliga miljö får våra barn på förskolan spendera sina dagar som vi hjälps åt att måna om. För oss är det viktigt att alla barn har en trygg miljö med plats att utvecklas och lära. Magleladan är en ekonomisk förening som drivs av en styrelse bestående av personal på förskolan. Föreningen skall verka för en kvalitativ och stimulerande förskoleverksamhet, samt tillgodose barnens individuella behov av trygghet och varaktiga relationer. Du som söker ska vara en utbildad barnskötare med erfarenhet av att arbeta på förskola. Du är en tydlig och engagerad barnskötare som kan hantera förändrade situationer, vara flexibel i ditt arbete, vara transparant, se möjligheter och ha ett intresse för att arbeta både med barn, djur utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Det är viktigt att du skapar en relation till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du som söker har pedagogisk förmåga och tydligt pedagogiskt syfte att skapa en lärande, lustfylld och utvecklande lek-/lärmiljö. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis på din barnskötarutbildning. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. Tjänsten är på 75% men eventuellt mer beroende på barngruppens behov. Tillträde 11 augusti till den 21 december, ev förlängning över vårterminen.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Behovsanställd sökes till kvinna i Kristianstad
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent Vi söker nu kvinnliga assistenter för behovsanställning till en härlig  kvinna boendes i Kristianstad. Gärna pensionär som har möjlighet att hoppa in vid kort varsel och har möjlighet att arbeta i juli månad.   Till kundens intresse hör bland annat att gå ut på dans och fixa i trädgården. Vi ser gärna att du som assistent delar liknande intressen. Vidare är kunden en djurälskare och då det ibland förekommer hundar i hemmet är det viktigt att du som söker inte är hundrädd. Arbetsuppgifterna innebär att i nära samarbete med kunden sköta om hemmet och hjälpa henne i hennes dagliga livsföring, exempelvis i hygiensituationer och att vara ett allmänt stöd i hennes vardag. Du som söker tjänsten behöver vara trygg, ansvarstagande och mogen. Du behöver även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ med kundens bästa i åtanke och samtidigt känna av när du behöver ta ett steg tillbaka.  Vi ser gärna att du som söker tjänsten har körkort och ett krav är att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Behovsanställning  Omfattning: pass under juli månad samt vid behov.   Arbetstid:  Passen är förlagda 15.10-12.00 ( väntetid 22.30-07.00) Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-07-30 Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta: Linda Laulumaa, Verksamhetschef, 010 130 30 82 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Hästtjej söker assistent i Kristianstad
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej i 27-årsåldern som har en cp-skada med synnedsättning, vilket innebär begränsad syn. Jag söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag behöver hjälp med olika sysslor, såsom hushållsarbete, inköp, matlagning, vägledning i min omgivning och stöd vid personlig hygien.  Jag bor i Kristianstad och lever ett aktivt liv med många intressen - jag älskar ridning, simning, shopping och umgås med vänner och familj. Smink och hår är också något jag tycker är roligt, så jag ser gärna att du kan hjälpa mig med det. Jag jobbar 2 dagar i veckan på en ridskola, där jag behöver stöd och assistans. Eftersom ridning är en stor passion för mig, vore det fantastiskt om du har hästvana och känner dig bekväm med att vara runt hästar. Arbetstider: Dagpass 7:30-13:30, 9:00-13:00 Kvällspass 14:00-18:00, 18:00-22:00 Omfattning: Timvikarie Antal tjänster: 1-2 Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, har goda kunskaper i det svenska språket, god kommunikativ förmåga samt vana vid hjälpmedel och stöttning. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Har tidigare erfarenhet inom personlig assistans Har manuellt körkort Inte är pälsdjursallergiker. Meriterande om du  Har tillgång till egen bil Har hästvana Är rökfri Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Säljare deltid Thansen Kristianstad
thansen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi behöver nu deltids- butikssäljare till vårt team i Kristianstad. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Flexibelt extrajobb med ansvar – lagerarbete i Kristianstad
Aditro Logistics Staffing AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Arbetsuppgifter Flexibelt extrajobb med ansvar – lagerarbete i Kristianstad Vill du ha ett extrajobb där du inte bara packar och plockar – utan också får ta ansvar och bidra till teamets framgång? Då kan detta vara helt rätt för dig! Vi söker nu en initiativtagande och engagerad lagermedarbetare med ledarskapsförmåga till ett aktivt och snabbt växande lager i Kristianstad. Tjänsten passar dig som vill arbeta extra vid behov, och samtidigt ta ett större ansvar i det dagliga arbetet när ordinarie arbetsledare inte är på plats. Om jobbet Du kommer att vara en nyckelperson i det operativa flödet – någon som håller ihop arbetslaget under dagarna och ser till att arbetet rullar på som det ska. Arbetet är fysiskt och varierande, och det krävs att du både har struktur i arbetet och ett öga för förbättringar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: -Koordinering och fördelning av dagliga uppgifter inom teamet -Planering av bemanning utifrån behov och prioriteringar -Introduktion av nyanställda och stöd i deras upplärning -Rapportering av avvikelser och produktivitet -Fokusera på att förbättra arbetssätt och flöden -Bidra till att veckomål nås och kvaliteten hålls hög Praktisk information -Plats: Kristianstad -Omfattning: Vid behov, du väljer själv vilka dagar du är tillgänglig -Arbetstider: Dagpass måndag–fredag (7-16) -Start: Omgående Din profil Vem vi söker Vi letar efter dig som: -Är trygg i dig själv och gillar att ta initiativ -Trivs med att kombinera praktiskt arbete med ledarskapsansvar -Är van vid att lösa problem direkt när de uppstår -Har god kommunikationsförmåga och är lyhörd för dina kollegor Kvalifikationer -Du studerar eller arbetar minst 50 % (ej timanställning) -Talar och skriver svenska och engelska utan problem -Har god planeringsförmåga och sinne för struktur -Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande Truckkort A + B ses som ett plus Om du söker ett extrajobb som utmanar dig, låter dig växa och där du verkligen kan göra skillnad – skicka in din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande!

7 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025