Lediga deltidsjobb i Lerum

Det finns totalt 19 lediga deltidsjobb att söka i Lerum

Personlig assistent sökes i Lerum till kvinnlig uppdragsgivare
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad och omtänksam personlig assistent till vår kvinnliga uppdragsgivare i Lerum. Uppdragsgivaren, en positiv kvinna på 53år som behöver din hjälp för att fortsätta leva ett självständigt och aktivt liv. Uppdragsgivaren har nyligen fått track och PEG men strävar efter att kunna återgå till arbete.   Som personlig assistent för uppdragsgivaren kommer du att spela en avgörande roll i hennes vardag. Uppdragsgivaren sitter i rullstol och har problem med fysisk ork. Därför behöver hon hjälp med vardagliga sysslor för att spara energi och fortsätta att njuta av livet till fullo.   Uppdragsgivaren kan köra bil själv, men hon önskar att assistenter hjälper till med detta för att underlätta och spara energi. Utöver detta behöver uppdragsgivaren hjälp med aktiviteter såsom promenader utomhus och besök på konserter. Om du har kunskaper inom matlagning är det en fördel, då uppdragsgivaren uppskattar god mat och kulinariska upplevelser. Uppdragsgivaren får det mesta av matintaget via PEG. Arbetsuppgifterna innebär en hel del hantering av track och andning.   Arbetstiderna är deltid, blandade tider dag som kväll. Vi söker därför assistenter med flexibilitet som kan anpassa sig efter uppdragsgivarens behov och önskemål. Det förväntat 2-3 pass i veckan. Där varje pass är 12 timmar.  Sysselsättningsgraden är ungefär 50%. Med start i augusti men vi ser gärna att du kan börja på timmar innan det.    Om du är en empatisk, pålitlig och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra, kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Erfarenhet inom vården eller som personlig assistent är ett KRAV, utbildning inom vården eller erfarenhet av track och PEG mycket meriterande. Om du känner att du skulle vara lämplig för rollen som personlig assistent åt uppdragsgivaren, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till detta meningsfulla uppdrag där du kan göra verklig skillnad i någons liv.

2 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Speciallärare/Specialpedagog
Aspen Montessori
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Aspen Montessori är en liten, icke vinstdrivande fristående förskola och grundskola, vackert belägen i en naturskön miljö. Här har vi ängar, bäckar och skogen alldeles inpå knuten – en fantastisk plats för lärande och utevistelse. OM JOBBET Vi är en liten skola med sex klasser, från förskoleklass till årskurs 5. Vår organisation bygger på god bemanning i klassrummen och drivs av en stark inkluderingstanke. Vi är ett engagerat och drivande arbetslag som arbetar med positivt förhållningssätt, öppenhet och lyhördhet. Vi strävar ständigt efter hög kvalitet, både i vår undervisning och i skolans utveckling. På Aspen Montessori präglas vardagen av arbetsglädje och ett starkt driv hos alla medarbetare – och vi hoppas att du vill bli en av oss! Vi söker dig som har ett stort engagemang och pedagogisk kompetens, och som vill vara med och utveckla vår skola vidare. Du är lösningsinriktad, ansvarstagande och kreativ, med god förmåga att samarbeta och ta initiativ. Du skapar förtroendefulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare – allt för att varje elev ska nå så långt som möjligt. Du har erfarenhet av att arbeta med extra anpassningar inom klassens ram, och du bidrar med trygghet genom ditt förhållningssätt. ARBETSUPPGIFTER Som speciallärare/specialpedagog på Aspen Montessori arbetar du nära vår nuvarande specialpedagog – tillsammans utgör ni skolans specialpedagogiska team. En stor del av tjänsten är elevnära med fokus på att stärka måluppfyllelsen för eleverna – deras behov är alltid i centrum. Du ansvarar för att genomföra skolans screeningplan och samarbetar med pedagogerna för att tidigt identifiera behov och möjligheter. Du bistår även i kartläggningar, utredningar och deltar i arbetet med åtgärdsprogram och extra anpassningar. KVALIFIKATIONER Vi söker en positiv och engagerad person med grundskollärarexamen samt behörighet som speciallärare eller specialpedagog – alternativt att du är under utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: har god samarbetsförmåga och vill utvecklas tillsammans med andra, bygger goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor, har ett respektfullt förhållningssätt och en professionell kommunikation, tar tydligt ansvar för dina uppgifter och ditt uppdrag, har lösningsfokus och ser möjligheter, brinner för att hjälpa elever att nå sina mål – både kunskapsmässigt och socialt, gillar att bidra med idéer och nya perspektiv, och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Känner du igen dig? Då är du troligen helt rätt person för oss på Aspen Montessori. ANSTÄLLNINGSVILLKOR · Omfattning: Deltid 20 %, fördelat på två till tre förmiddagar per vecka. · Tjänstetyp: Semestertjänst, tidsbegränsad anställning. · Tillträde: 2025-08-18, eller så snart som möjligt. · Slutdatum: 2026-06-26 (eventuell möjlighet till förlängning). · Intervjuer sker löpande, med start vecka 32. Varmt välkommen med din ansökan! Mer information om vår verksamhet och föräldraföreningens engagemang hittar du på vår hemsida: 👉 www.aspenmontessori.se

1 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Jobba på Lerums bästa städföretag!

Vi söker nu dig som älskar att städa och hålla ordning och reda. Du kanske alltid har varit pedanten i familjen eller vänskapskretsen? Eller så jobbar du redan med detta och vill ha nya utmaningar eller vidga dina vyer. Kanske är du en som trivs med ditt nuvarande jobb men aldrig får en chans att utvecklas eller får en fast tjänst. Vi söker dig som är social och tycker om att jobba med andra människor. Du kommer att ha kollegor och kommer träffa många kunder. Vi har vår lokal på Stillestorps Industriväg 2 i Stenkullen. Där utgår vi ifrån och åker sen runt i hela Lerums kommun och servar de kunder vi har som är både företag och privatkunder. Firmabilar har vi till alla anställda. Har du erfarenhet av att jobba professionellt med städ är det mycket meriterande men det viktigaste för oss är att du tycker om jobbet och känner att det här är vad du vill syssla med. Fissa & Feja AB är ett företag som har funnits sen 1988. Vi jobbar idag över hela Sjuhäradsområdet med fokus på Alingsås, Borås, Lerum och Bollebygd med omnejd. Vi utför all sort städning i både privata hem och på företag. Fissa & Feja söker en till medarbetare till teamet i Lerum. Jobbet innefattar mestadels städ av privata hem men vi utför alla sorter av städ så som kontor, trappstäd, byggstäd, flyttstäd, fönsterputs m.m. Det är meriterande om ni har tidigare städerfarenhet. Men det viktigaste är att du älskar att städa och har öga för detaljer. Gillar att hålla ordning och reda och tycker det är roligt med kundkontakter. Den sociala kompetensen är mycket viktig i detta arbetet då man träffar många utav kunderna. Vi söker just nu en 75-90 % tjänst som kan övergå till heltidstjänst om allt fungerar. Har du inte rätt kompetens, erfarenhet eller körkort kan vi inte erbjuda dig något jobb mer möjligtvis timanställning. Det viktigaste för oss är att du är rätt person. Vi arbetar måndag till fredag. Tiderna kan dock variera lite beroende på uppdrag. Tjänsten innebär att du arbetar själv men kan omfatta städ i par med annan kollega vissa dagar så det är viktigt att du kan arbeta tillsammans med andra men även att du är självständig. Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann, positiv, flexibel, stresstålig, och har god känsla för service och kundbemötande. Det är ett krav att Ni har B-körkort och behärskar det svenska språket i tal och skrift, Utgångsort är Stenkullen Tillträde efter överenskommelse Vi har kollektivavtal med Fastighetsanställdas Förbund och Byggnads och lön utgår enligt avtal. #jobbjustnu

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Administratör inom socialtjänst
Lerums kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Verksamhetsområde Myndighet ansvarar för myndighetsutövning inom socialtjänst. I verksamhetsområdet finns sju enheter varav administrativa enheten är en av dem. I den administrativa enhetens ansvar ingår socialtjänstens reception, hantering av post, beställningar, fakturahantering, avgiftshandläggning, utbildning i säkerhet med mera. Kommunen befinner sig i arbetet med att ställa om till den nya socialtjänstlagen och i det arbetet kommer den administrativa enheten att ha en viktig roll. Enheten består av cirka nio medarbetare som tillgodoser verksamhetsområdet med administrativt stöd. Medarbetarna tar stort ansvar och har ett gott samarbete både inom den egna enheten och med övriga enheter. Till socialtjänstens reception kommer besökande som behöver få stöd och hjälp i olika frågor. Vi söker nu dig som med kunskap och engagemang vill vara med oss i att kvalitetssäkra, utveckla och digitalisera administrationen inom Lerums socialtjänst. Intervjuer kommer att ske löpande. ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag kommer du bland annat att jobba med: • Beställningar • Chefsstöd • Fakturahantering • Kontrollera avtal för köpta platser utifrån gällande ramverk  • Posthantering • Receptionsarbete • Ev. avgiftshandläggning KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning, alternativt en gymnasial utbildning i kombination med flerårig erfarenhet från administrativt arbete. Erfarenhet Det är meriterande att du har erfarenhet av administrativt arbete i en kommun, region eller statlig myndighet samt att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom socialtjänst. Personliga egenskaper Det är viktigt att du är noggrann, är administrativt skicklig och har en hög servicekänsla. Du tar ett stort eget ansvar, har god datorvana och är bra på att formulera dig på svenska i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Du behöver kunna hantera snabbt uppkomna situationer och frågor. Det är också viktigt att du är självgående, flexibel, noggrann, strukturerad och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du förväntas ha ett stort intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer. Vi är varandras arbetsmiljö och därför är det viktigt att du tillsammans med oss vill skapa ett välfungerande arbetsklimat där vi gör varandra bättre. Den här tjänsten kräver på plats-arbete och arbetstiden är förlagd enligt nedan med viss möjlighet till flexibilitet. Måndagar kl. 08:00-18:00 Tisdagar-Onsdagar-Torsdagar kl. 08:00-16:30 Fredagar kl. 08:00-15:00 Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent sökes i Lerum till kvinnlig uppdragsgivare
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad och omtänksam personlig assistent till vår kvinnliga uppdragsgivare i Lerum. Uppdragsgivaren, en positiv kvinna på 53år som behöver din hjälp för att fortsätta leva ett självständigt och aktivt liv. Uppdragsgivaren har nyligen fått track och PEG men strävar efter att kunna återgå till arbete.   Som personlig assistent för uppdragsgivaren kommer du att spela en avgörande roll i hennes vardag. Uppdragsgivaren sitter i rullstol och har problem med fysisk ork. Därför behöver hon hjälp med vardagliga sysslor för att spara energi och fortsätta att njuta av livet till fullo.   Uppdragsgivaren kan köra bil själv, men hon önskar att assistenter hjälper till med detta för att underlätta och spara energi. Utöver detta behöver uppdragsgivaren hjälp med aktiviteter såsom promenader utomhus och besök på konserter. Om du har kunskaper inom matlagning är det en fördel, då uppdragsgivaren uppskattar god mat och kulinariska upplevelser. Uppdragsgivaren får det mesta av matintaget via PEG. Arbetsuppgifterna innebär en hel del hantering av track och andning.   Arbetstiderna är deltid, blandade tider dag som kväll. Vi söker därför assistenter med flexibilitet som kan anpassa sig efter uppdragsgivarens behov och önskemål. Det förväntat 2-3 pass i veckan. Där varje pass är 12 timmar.  Sysselsättningsgraden är ungefär 50%. Med start i augusti men vi ser gärna att du kan börja på timmar innan det.    Om du är en empatisk, pålitlig och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra, kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Erfarenhet inom vården eller som personlig assistent är ett KRAV, utbildning inom vården eller erfarenhet av track och PEG mycket meriterande. Om du känner att du skulle vara lämplig för rollen som personlig assistent åt uppdragsgivaren, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till detta meningsfulla uppdrag där du kan göra verklig skillnad i någons liv.

18 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Stödassistenter BmSS
Lerums kommun
Vårdare, boendestödjare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi längtar efter dig! Vill du bli vår nya kollega? Vi söker nu två stödassistenter till Björkebacken, en på 100 % och en på 80 %. Du arbetar tillsammans med övriga stödassistenter, stödpedagog, samordnare och enhetschef med att stödja, motivera och serva hyresgästerna i ett liv med goda levnadsvillkor. Arbetet utgår alltid från varje individs individuella behov, resurser och förmågor. Som stödassistent jobbar du för ökad självständighet, känslan av delaktighet och inflytande för hyresgästerna både i deras hem och ute i samhället. Vi lägger stort fokus på ett pedagogiskt bemötande, alternativ kommunikation och dokumentation. Till grund för arbetet finns hyresgästens genomförandeplan. Du kommer att vara ansvarig stödperson till en eller flera hyresgäster och ha ett stort ansvar i att behoven och stödet efterlevs. Du behöver samverka med, för den enskilde, viktiga personer och instanser så som anhöriga och myndigheter. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad. På Björkebacken arbetar vi med rullande åttaveckorsschema i Timecare. Tjänstgöring sker i regel varannan helg. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. KVALIFIKATIONER •         Vi söker någon som vågar arbeta med utveckling och förändring. •         Vi söker dig som har för tjänsten relevant utbildning så som Omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete av målgruppen inom LSS och BmSS. Du har god kunskap av att dokumentera i verksamhetssystem och du har god förmåga att formulera dig både muntligt och i skrift på svenska. Önskvärt är att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med tydliggörande pedagogik, AKK eller liknande. Du som person är positivt inställd till ditt uppdrag, är tydlig i din kommunikation och en god kollega och medarbetare. Du behöver kunna anpassa och prioritera arbetet efter det behov hyresgästerna och verksamheten kräver. Körkort är meriterande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten: Vi söker erfarna och trygga personlig assistent till en 26-årig tjej i Gråbo. Du har en naturlig omsorgsförmåga, ser det där lilla extra och är på en stabil plats i livet. Du vågar ta initiativ och skapar en trygg, meningsfull vardag för henne. Din erfarenhet gör att du kan hantera både planerade och oväntade situationer med lugn och professionalism. Vår uppdragsgivare har ett omfattande vårdbehov och behöver assistans dygnet runt, inklusive dubbelbemanning. Trots att hon inte talar, förstår hon allt och kommunicerar med hjälpmedel. Som assistent spelar du en nyckelroll i hennes vardag och hjälper henne att vara delaktig både personligt och socialt. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller utbildning som undersköterska är särskilt meriterande och kan vara avgörande för att kunna ge det stöd och den omsorg som krävs. Tjänsten är på 75 % och följer ett fast schema med arbetspass förlagda till dag, kväll och helg. Vi söker dessutom en vikarie som kan arbeta extra nattetid vid behov, främst för att täcka upp vid vakennätter. Vem är du? Du är en trygg och pålitlig person med ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Med en positiv inställning och initiativförmåga ser du vad som behövs och skapar en meningsfull och säker vardag för vår uppdragsgivare. Det finns goda bussförbindelser som gör det möjligt att pendla till arbetsplatsen, även om du bor i exempelvis Göteborg. Stabil och ansvarsfull – du hanterar både planerade och oväntade situationer med lugn och trygghet. Fysisk och flexibel – du har god kroppsstyrka och kan assistera vid förflyttningar. Erfarenhet eller intresse av alternativ kommunikation – meriterande men inget krav. Engagerad och lyhörd – du ser detaljerna som gör skillnad i vardagen. Personlig kemi och humor – viktigt för en god arbetsrelation. Rökfri – för en hälsosam arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter: Som assistent spelar du en central roll i hennes vardag och möjliggör hennes delaktighet både personligt och socialt. Ditt arbete innebär att: Stödja vid förflyttningar, måltider och personlig hygien. Hjälpa till med träningsövningar och dagliga aktiviteter. Hantera medicinska hjälpmedel (slemsug, hostmaskin, inhalator etc). Använda och förstå alternativa kommunikationsverktyg. Omfattning: Tjänsten är på 75 % mes start omgående och följer ett fast schema med arbetspass förlagda till dag, kväll och helg. Vi söker dessutom en vikarie som kan arbeta extra nattetid vid behov, främst för att täcka upp vid vakennätter. Inför start erbjuds introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg i din roll. För en fast schemarad behöver du vara ansvarsfull, självständig och flexibel. Under inskolningen är det viktigt att du visar engagemang, tar initiativ och vill utvecklas för att senare kunna arbeta mer självständigt. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Skolsköterska till grundskola, åk F-9
Klara D AB
Skolsköterskor

Klara söker skolsköterska till grundskola åk F-9 Uppdraget är på 60%, tre heldagar i veckan under perioden 250825 - 251121. Varmt välkommen med din ansökan! Ort Gråbo Arbetsuppgifter Sedvanliga skolsköterskeuppgifter. Kvalifikationer Sjuksköterskeexamen med minst 2 års yrkeserfarenhet med vidareutbildning till skolsköterska, distriktssköterska eller barnsjuksköterska. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Önskvärt med kunskap i journalsystemet Prorenata. Personliga egenskaper Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. Om arbetsgivaren Rent a Nurse blev i mars 2018 Klara. Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal, att vi har ansvarsförsäkring, att vi följer etiska regler och allmänna leveransvillkor och att vi har en fastställd jämställdhetsplan. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Vi vill vara en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Det betyder i klartext fungerande rutiner men också värme, gemenskap, kompetensutveckling och omtanke. Vården behöver vår kompetens – på flera sätt. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. På vår hemsida www.klarakompetens.se/lediga-uppdrag/ presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig Assistent till 26årig tjej på landet
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

. Vi söker nu personliga assistenter till en 26 årig tjej som har autism och ADHD. Hon bor tillsammans med sin familj en bit ut på landet vilket gör att du behöver körkort och bil. Hon kommunicerar genom kroppsspråk/peka men använder sig också av egna tecken och tal, hon kan svara på enklare frågor. Hon tycker om att lyssna på musik, rita och kolla på datorklipp. Som personlig assistent kommer du att stödja och hjälpa kunden i hennes vardag så som diverse aktiviteter, matlagning och personlig hygien. Du behöver vara flexibel och anpassningsbar då aktiviteter som kund vill utföra kan ändras väldigt fort. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av funktionsvariationer och arbetat som personlig assistent. Arbetspassen är fördelat på dag, kväll och helg. Kunden har även dubbelassistans.   Krav på dig som söker * Körkort och bil * Vara trygg i dig själv * Ha erfarenhet inom assistans * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Vara av kvinnligt kön   Övrigt: * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Du måste kunna svenska flytande i tal och skrift då det är viss dokumentation lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Bagges Torg 13 i Lerum. Vi finns utspritt på 9 orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör.     Vill du jobba hos denna goa tjej? Ansök redan i dag. Urval sker löpande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Timvikarie sökes till gaming-kille i Gråbo
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad. Vi söker dig som brinner för att arbeta med barn. Vi ser gärna att du är spel/sportintresserad. Detta arbete är en tjänst som personlig assistent åt en pojke på 15 år som bor tillsammans med sin familj i Gråbo. Pojken har ett stort hjälpbehov och behöver hjälp med allt i sin vardag. Han har epilepsi och autism. Spel och sport är stora intressen och vi ser gärna att du tycker om att hitta på aktiviteter inom detta. Viktigt är att du är lugn, lyhörd med en stor empatisk förmåga och kunskap inom autism. Vi söker dig som är: Trygg Lugn Rökfri Mogen Ansvarstagande Lyhörd Har erfarenhet av barn Har erfarenhet av epilepsi Krav: Autismerfarenhet, Körkort och bil. Vi söker dig som vill jobba som timvikare, men chans till fler pass nu i sommar. På sikt kan anställningen leda till en fast tjänst. Erfarenhet av barn, autism och vården är ett krav. Merit: Har du erfarenhet av epilepsi är det meriterande. Vi ser gärna manliga sökanden! Välkommen med din ansökan.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025