Lediga deltidsjobb i Lerum

Det finns totalt 14 lediga deltidsjobb att söka i Lerum

Timvikarier till Nattpatrullen

Är du en person som är lyhörd, har erfarenhet inom vård/omsorg och är trygg i dig själv? Då är du varmt välkommen att söka arbete som timvikarie i Nattpatrullen. Arbetstiderna är förlagda natt (kl 22-07) på vardagar och helger. Du får introduktion, utbildning och uppföljning för att du ska utvecklas och känna dig trygg i din roll som medarbetare i Lerums kommun. ARBETSUPPGIFTER Som nattpersonal arbetar du större delen av arbetet självständigt, men med kontinuerlig kommunikation med kollegor. Du kommer bidra till omsorgstagarnas välmående och livsglädje, så att de får en värdefull och trygg tillvaro. Det är omsorgstagarens behov som står i centrum för allt arbete. De vanligaste arbetsuppgifterna är: • tillsyn • social omsorg • personlig hygien (exempelvis dusch och toalettbesök) • städ och tvätt • medicinhantering Du utför hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktioner och delegering från sjuksköterska. KVALIFIKATIONER För den här tjänsten behöver du ha B-körkort samt tidigare erfarenhet inom vård/omsorg. För att trivas i hemtjänsten behöver du vara en social person som är trygg i dig själv och har lätt för att skapa relationer. Du trivs att arbeta ensam och har lätt för att strukturera ditt arbete. Du är lösningsfokuserad, har ett eget driv och vågar ta för dig i arbetet. Har du utbildning inom vården är det meriterande, men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I arbetsuppgifterna ingår dokumentation och kommunikation med omsorgstagare, kollegor och andra parter, vilket kräver goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas. Du beställer själv hem belastningsregistret, Kontroll av egna uppgifter (länk finns i autosvar när du skickat in din ansökan). ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

4 december 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Butikssäljare - Coop Mjörnbotorget Gråbo

Är du en serviceinriktad person som älskar försäljning? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker dig som är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande. Vidare är du ansvarstagande, initiativtagande och drivs av nya utmaningar. Som butikssäljare är du butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt tillgodoser du våra kunder bästa service samtidigt som du sprider glädje och energi. För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du är en lagspelare av rang, är ambitiös, trivs i ett högt arbetstempo och känner dig trygg i stressade situationer. Dina arbetsuppgifter kommer variera och innehålla alla typer av arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom kolonial- och färskvarupåfyllning samt kassaarbete och kundservice. Tidigare erfarenhet från arbete i kassa är meriterande. Annonsen gäller två tillsvidareanställningar på vardera 10 tim/veckan (vi tillämpar provanställning). Arbetstiderna varierar men är mestadels dagtid, även om kvällar och helger förekommer. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten kontakta butikschef Malin Samuelsson tfn: 010-746 33 80 alt mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via coop.se - Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift, är ett krav - 18 år fyllda är ett krav så du behöver kunna arbeta i kassan på egen hand. - Genomförd gymnasieutbildning är ett krav (gärna med inriktning Handel) - Tidigare erfarenheter från detalj- eller dagligvaruhandeln är mycket meriterande - Körkort är meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

4 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Gymnasielärare i IT & webb 50%

Lerums gymnasium ska vara en av regionens mest attraktiva gymnasieskolor och ett självklart alternativ för ungdomarna i Lerum. Vi söker nu dig som tillsammans med elever, medarbetare och skolledning vill vara med i det arbetet. Med sina ca 1200 elever är Lerums gymnasium en attraktiv och populär skola med en stark värdegrund som fokuserar på trygghet, närvaro och utmaningar. Skolan kännetecknas av bredd och spets. Vi har nio nationella program, gymnasiesärskola och IM, uppdelad i fem skolenheter som var och en leds av en rektor. Skolan har också en administrativ chef och en verksamhetschef för samordning. Lärarna är organiserade i arbetslag runt eleverna på de olika programmen. Gymnasiet ligger i en fantastisk miljö, med ett grönt parkområde, alldeles intill Säveån, bara några minuters promenad från Lerums centrum och tågstation. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare på 50% i webbutveckling, programmering 1 och dator- och nätverksteknik på Teknikprogrammet. I uppdraget ingår mentorskap för en klass tillsammans med en av dina närmaste kollegor och du kommer tillhöra teknikarbetslaget. På Lerums gymnasium arbetar vi med såväl Googles SFE som Officepaketet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ämnesbehörighet och legitimation i att undervisa i webbutveckling, programmering 1 och dator- och nätverksteknik. Det är viktigt att du är en utpräglad lagspelare som tillsammans med dina kollegor i arbetslaget arbetar för att eleverna ska nå så långt som möjligt i sin kunskaps- och livsutveckling. Du är lärare i ämnen och kurser men din praktik genomsyras av läroplanens värdegrund och examensmålen för programmet. Ditt mentorskap kännetecknas av ett stort engagemang för hela människan och du förstår värdet av ett aktivt mentorskap i kontakten med eleven och med vårdnadshavare. Vi lägger särskild vikt vid att du har en förmåga att möta elever med olika behov och utmaningar i sitt lärande. Du ser samarbete med andra lärare och resurspersoner (skolbibliotekarie, studie- och yrkesvägledare, elevhälsans personal) som en självklarhet och en förutsättning för att lyckas. Du är mån om ditt eget lärande och utveckling tillsammans med andra. Vi lägger också stor vikt vid flexibilitet och lösningsfokus och att du kan samarbeta och kommunicera med elever, kollegor, skolledning och övrig personal. Tjänsten är en visstidsanställning på 50 % under vt 2024 med start 5 februari. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde snarast eller efter överenskommelse ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

27 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Glädjespridare sökes!

Brinner du för dans eller idrott? Att arbeta som ledare för barn på Be Sporty är fantastiskt. Tusentals söker varje år, men endast ett fåtal blir utvalda. Vi tror att du är en av dem. Ta chansen och få ett meningsfullt och utvecklande extraarbete. Varje termin innehåller 10 kursveckor och kommande termin startar i februari 2024. Be Sporty erbjuder bra villkor för rätt person: Upp till 300 kr/klass Betald förberedelsetid Betald utbildningstid Du blir en del av ett team av talanger med massor av vilja, energi och ansvar Gå gärna in på @besportylife på instagram för att följa livet som ledare på Be Sporty. Ansök idag inför start våren 2024! Tillsammans gör vi skillnad för Sveriges barn.

23 november 2023
Sista ansökan:
5 december 2023
Lärare F-5

Vi är en liten skola fördelad på sex klasser F-åk 5. Vår organisation är uppbyggd på god bemanning i klassrummen och drivs av en stark inkluderingstanke. Vi är ett engagerat och drivande arbetslag som tar sin utgångspunkt i ett positivt förhållningssätt med stor öppenhet och lyhördhet i det gemensamma arbetet. Vi främjar utveckling – både av individ och verksamhet och strävar alltid efter hög kvalitet. Aspen Montessori kännetecknas av arbetsglädje och ett starkt driv hos alla medarbetare. Hoppas att du vill bli en av oss. Vi söker dig som har ett stort engagemang, pedagogisk kompetens och vill vara en del av den fortsatta utvecklingen av vår skola. Du är lösningsinriktad, ansvarsfull och kreativ och har god förmåga att samarbeta och ta initiativ. Du skapar goda relationer med elever, kollegor och föräldrar som en del i arbetet med att alla elever ska nå så långt som möjligt. Du ska ha erfarenhet av och kunskap om att utveckla möjligheter för alla elever när det gäller extra anpassningar inom klassens ram. Genom ditt sätt att vara bidrar du till trygghet och inger förtroende. Vi ser gärna att du har så bred behörighet som möjligt både när det gäller ämnen och årskurser. Meriterande är om du har behörighet i bl.a. idrott, engelska eller teknik. Tjänsten är ett vikariat på ca 50% under vårterminen 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande.

20 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023
Timvikarierande Boendestödjare till Nytida Entreprenad Lerum

Nu söker vi flera timvikarierande boendestödjare för våra tre enheter i Lerum. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Om Nytida Entreprenad Lerum Nytida har sedan 2010 bedrivit LSS verksamhet i Lerum på gruppbostäderna Fredriksberg och Fredriksäng i Stenkullen samt på servicebostaden Brahevägen i Floda. Det är tre trivsamma, väl inarbetade enheter med en låg personalomsättning. De som bor på våra enheter varierar i behov av stöttning och ålder. Alla har någon form av intellektuell funktionsnedsättning som till exempel autism eller ADHD och har en relativt bra fysik. Alla enheterna ligger naturnära och har även gångavstånd till affär, lunchrestauranger och kommunala transportmedel. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. På alla boendena finns personal dygnet runt. Du som söker skall kunna arbeta alla typer av pass som vi har som dag, kväll, helg och jour. Anställningen gäller behovsbaserat timvikariat samt vikariat under semestertid i sommar. Det är bra om du redan har ett annat deltidsjobb men vill jobba lite extra hos oss, då vi inte kan garantera ett visst antal timmar per månad. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har erfarenhet av målgruppen och är van att arbeta både självständigt och i team. Du är bra på att pusha och motivera och har hjärtat på rätta stället. Du har goda kunskaper i svenska, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av autism. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor, är ansvarskännande och har personlig mognad. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Vi ser gärna att du har körkort då vi har två verksamhetsbilar och boende som gärna vill ha en aktiv fritid. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Kompetensutveckling via webb - Förmånsportal med rabatter och förmåner - Ledarskapsutbildade chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Vid behovsanpassad timanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: löpande Sista ansökningsdag: 20240131 För mer information kontakta: Linnéa (gc Fredriksberg) 0735 183235, Daniel (gc Fredriksäng) 0735 432093 Sandra (gc Brahevägen) 0735 312816 eller maila verksamhetschef [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

20 november 2023
Sista ansökan:
31 januari 2024
Jobba på Lerums bästa städföretag!

Vi söker dig som älskar att städa och hålla ordning och reda. Du kanske alltid har varit pedanten i familjen eller vänskapskretsen? Vi söker också dig som är social och tycker om att jobba med andra människor. Du kommer att ha kollegor och kommer träffa många kunder. Vi har vår lokal på Stillestorps industriväg 2 i Stenkullen Där utgår vi ifrån och åker sen runt i hela Lerums kommun och servar de kunder vi har som är både företag och privatkunder. Firmabilar har vi till alla anställda. Har du erfarenhet av att jobba professionellt med städ är det mycket meriterande men det viktigaste för oss är att du tycker om jobbet och känner att det här är vad du vill syssla med. Fissa & Feja AB är ett företag som har funnits sen 1988. Vi jobbar idag över hela Sjuhäradsområdet med fokus på Alingsås, Borås, Lerum och Bollebygd med omnejd. Vi utför all sort städning i både privata hem och på företag. Fissa & Feja söker en till medarbetare till teamet i Alingsås. Jobbet innefattar mestadels städ av privata hem men vi utför alla sorter av städ så som kontor, trappstäd, byggstäd, flyttstäd, fönsterputs m.m. Det är meriterande om ni har tidigare städerfarenhet. Men det viktigaste är att du älskar att städa och har öga för detaljer. Gillar att hålla ordning och reda och tycker det är roligt med kundkontakter. Den sociala kompetensen är mycket viktig i detta arbetet då man träffar många utav kunderna. Vi söker just nu en 75 % tjänst. Om det fungerar bra så finns goda möjligheter till heltid. Har du inte rätt kompetens och erfarenhet kan heltid ej erbjudas. Men det viktigaste för oss är att du är rätt person. Vi arbetar måndag till fredag med ordinarie arbetstid kl. 07.30-16.00. Tiderna kan dock variera lite beroende på uppdrag. Tjänsten innebär att du arbetar själv men kan omfatta städ i par med annan kollega vissa dagar så det är viktigt att du kan arbeta tillsammans med andra men även att du är självständig. Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann, positiv, flexibel, stresstålig, och har god känsla för service och kundbemötande. Det är ett krav att Ni har B-körkort och behärskar det svenska språket i tal och skrift, Utgångsort ärStenkullen Tillträde snarast eller efter överenskommelse Vi har kollektivavtal med Fastighetsanställdas Förbund och Byggnads och lön utgår enligt avtal. #jobbjustnu

16 november 2023
Sista ansökan:
18 december 2023
Timvikarier sökes till Humana Riddarstensgården

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb som timvikarie samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Då skall du söka till oss på Riddarstensgården. Vi rekryterar just nu timvikarier till vår verksamhet.  Är du en driven person som har lätt för att samarbeta med andra och är trygg i dig själv. Vill du bidra till att skapa en bättre vardag för våra kunder och vill sprida glädje i ditt arbete. Då är du varmt välkommen att söka dig till oss!  Innan du börjar som timvikarie kommer du att få introduktion till arbetet, så att du skall känna dig trygg i din roll som medarbetare på Riddarstensgården. Du kommer även erhålla utbildning och uppföljning för att du skall känna att du utvecklas och trivs i verksamheten.  Vår verksamhet är öppen veckans alla dagar och dygnets alla timmar. Det innebär därför att arbetstiderna är både dag, kväll och helg efter behov. Det förekommer även arbete vaken natt, för att bli aktuell som timvikarie på natten vill vi att du har tidigare erfarenhet av arbete i vården.   Om arbetsplatsen: Riddarstensgården är ett boende för äldre personer med demenssjukdom. Verksamheten består av fem avdelningar med totalt 40 enrumslägenheter. På varje avdelning finns gemensamhetsutrymmen och fina uteplatser. Riddarstensgården är ett Silviahemscertifierat boende vilket innebär att personalen på Riddarstensgården är utbildade i demensvård i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för demenssjuka och deras anhöriga. Riddarstensgården ligger på vackra Riddarstenshöjden i Lerum.  Arbetsuppgifter: Som timvikarie på Riddarstensgården arbetar du både självständigt och i grupp. Du kommer under arbeta tillsammans med en van medarbetare i verksamheten.  Ditt arbete kommer att gå ut på att ge god vård och omsorg om de äldre som bor här. Ditt uppdrag är att bidra till deras välmående och att de får en trygg vardag. Vården här är personcentrerad och det innebär att det är den äldres behov som står i centrum för allt arbete. Våra vanligaste arbetsuppgifter är: • Social omsorg & samvaro • Personlig hygien (ex. dusch och toalettbesök) • Städ, tvätt och matlagning • Medicinhantering  • Aktiviteter Du kommer även att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering och instruktion av sjuksköterska. För detta uppdrag får du utbildning. Du kommer också att dokumentera regelbundet i systemet Treserva.  Vem är du? För att trivas med arbetet på ett äldreboende behöver du vara en person som är trygg i dig själv och har en god samarbetsförmåga. Du behöver vara social, ansvarsfull och ha förmågan att arbeta i grupp såväl som enskilt. Du behöver ha ett genuint intresse för de individer du möter och tycka om mötet med andra. Våra kunders behov och integritet är viktigt för oss att du förstår och på det sättet skapar du en trygg och värdefull vardag för dem vi är till för. Ett respektfullt bemötande är viktigt.  Vi ser gärna att du har vårderfarenhet men det är inget krav, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har utbildning inom vård och omsorg och har erfarenhet med av att arbeta med personer med demenssjukdom. Eftersom dina arbetsuppgifter innehåller dokumentation och kommunikation med såväl kunder, kollegor och andra behöver du behärska det svenska språket i både tal och skrift.  Förutom utbildning och erfarenhet är dina personliga egenskaper minst lika viktiga. För att du ska trivas i rollen som timvikarie tror vi du är en social person som vill sprida glädje och skapa välmående för personerna i din omgivning. Ett leende eller ett fint ord kan vara det som gör någon annans dag mycket bättre.  Före erbjudande om timanställning behöver du lämna in ett utdrag ur polisens belastningsregister till oss. Detta beställer du själv hem från polisens hemsida.  Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda. Låter detta som ett jobb för dig? Då är du varmt välkommen att fylla i ansökan redan idag. Sista ansökningsdag för tjänsterna är 2024-01-07. Vill du veta mer om tjänsterna eller om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Petra Höglund på [email protected]. Urval sker löpande vilket innebär att vi kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag.  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som ansöker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.  Om Humana På humana arbetar vill alltid utifrån vår värdegrund - glädje, engagemang och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvalitén i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.  Läs mer på www.humana.se.

8 november 2023
Sista ansökan:
7 januari 2024
Undersköterska till Riddarstensgårdens äldreboende

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som undersköterska hos oss på Humana Riddarstensgården. I rollen som undersköterska kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Riddarstensgården består av fem enheter med totalt 40 enrumslägenheter. Inom varje enhet finns gemensamhetsutrymmen och fina uteplatser. Riddarstensgården är ett Silviahemcertifierat boende vilket innebär att personalen på Riddarstensgården är utbildade i demensvård i syfte att kunna bidra till högsta möjliga livskvalitet för demenssjuka och deras anhöriga.  Vi erbjuder ett spännande och givande arbete där du får möjlighet att göra skillnad för våra kunder samt jobba i vår verksamhet som ligger vackert i ett grönområde på Riddarstenshöjden i Lerum. Om tjänsten Som undersköterska hos oss på Humana ingår bland annat  följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:  - Vara kontaktperson, där du utifrån ett personcentrerat förhållningsätt ansvarar för dina kunders veckoplanering och genomförandeplan  - Följa kunders veckoplanering och genomförandeplan utifrån ett personcentrerat förhållningsätt  - Erhålla delegering av läkemedel från sjuksköterska efter genomgången utbildning  - Genomförande av aktiviteter  - Hantera dokumentation och avvikelser  - Teamarbete, där du tillsammans med dina kollegor har ett helhetsanvar för att planera och fördela arbetsuppgifter  - Tydlig kommunikation med HSL personal; sjuksköterska, rehabpersonal och joursjuksköterska Arbetstid och tjänstgöringsgrad:  Tillsvidareanställning 85%, arbetstid dag,kväll - vi tillämpar 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning av grundlön, Övriga ersättningar ges enligt kollektivavtal. Tillträde: enligt överenskommelse, så snart som möjligt.  Vem är du? Vi söker dig som tycker om att arbeta i team, är ansvarstagande och har förmåga att se till hela avdelningen.  Du har ett positivt synsätt och är van att arbeta med bland annat dokumentation, med kvalitet som ledord. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personcentrerat arbete. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga.   För denna tjänst krävs det att du: -  är utbildad undersköterska   Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst - har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom   Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda. Vad händer nu? Sista ansökningsdag för tjänsten är 2024-01-07. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer och kompetensbaserade intervjuer. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Petra Höglund på [email protected] eller 0701 64 74 64. Välkommen med din ansökan!  Att jobba på Humana På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - ansvar, glädje och engagemang. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Läs mer på www.humana.se

8 november 2023
Sista ansökan:
7 januari 2024
Säljare 80%

Har du lätt att prata med folk och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då har du bra förutsättningar att kunna bli en skicklig säljare hos oss. Vi söker dig som vill jobba med försäljning i vår butik Phonehouse Lerum. Den viktigaste uppgiften för dig som säljare är att hitta den perfekta lösningen för din kund genom att lyssna, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du genomför kampanjer tillsammans med kollegor och får säljträning och coachning. Arbetsuppgifter: • Möta kunder, försäljning • Hantera frågor och kundärenden • Fylla på varor och hålla butiken säljande och konceptenlig • Genomföra kampanjer • Kassa, Öppning-Stängning • Träning och utbildning Du går på rullande schema och arbetstider kan variera mellan dagtid, kvällstid och helger. Att arbeta för Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Tillsammans med dina kollegor är uppgiften att göra våra kunder 100 % nöjda varje dag - och att ha roligt under tiden!  Profil & Bakgrund  Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning. Du älskar att uppnå dina mål och när du gör det vill vi fira det med dig. Vi tror att du: • Tycker om att arbeta med människor • Resultat- och lösningsorienterad • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Vill göra ditt absolut bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel, men inte ett krav. Du får en bra introduktion som kommer att förse dig med de kunskaper och expertis som du behöver samt som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas. Arbetsglädje Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans! Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Abbe på j[email protected] Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.

7 november 2023
Sista ansökan:
10 december 2023