Barnpassare till Hemfrid (Extrajobb)
Hemfrid i Sverige AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Hemfrid söker erfarna barnpassare till våra kunder i Stockholm! Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Just nu söker vi barnpassare till våra kunder i Stockholm! Vi söker dig som är trygg, flexibel och såklart - älskar barn! Arbetsbeskrivning Som barnpassare hos oss får du ett meningsfullt extrajobb, perfekt för dig som studerar eller vill jobba deltid. Du kommer att hämta barn från förskola/skola, leka och pyssla med dem, hjälpa till med läxläsning, mellanmål och ibland enklare matlagning. Du följer även med på barnens aktiviteter när det behövs. Det här är en viktig roll där du får stort ansvar och arbetar direkt i våra kunders hem, med nära kontakt med din chef för stöd och vägledning. Vi söker dig som… Vi söker en barnpassare som är trygg, förtroendeingivande och har en genuin kärlek för barn. Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet och personlighet. Vi ser gärna att du: Har minst ett års erfarenhet av barnpassning, exempelvis genom att ha tagit hand om syskon eller släktingar, eller genom att ha arbetat som privat barnpassare eller au pair. Eller har minst 6 månaders erfarenhet av arbete i förskola, eller som barnskötare för små barn. Är flexibel och kan arbeta inom Stockholmsområdet. Talar och förstår svenska flytande. Kan arbeta några eftermiddagar i veckan, och ibland helger efter kundens önskemål. Vi erbjuder Ett flexibelt extrajobb, perfekt för dig som är student eller vill jobba deltid Timanställning med OB-tillägg (kvällar, helger och storhelger) Kollektivavtal och goda anställningsvillkor Vill du bli en del av Hemfrid? Välkommen med din ansökan! Kontakta oss gärna på [email protected] om du har några frågor om tjänsten eller vår rekryteringsprocess. Vi genomför alltid en bakgrundskontroll innan anställning.

17 april 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Hotellstädare på Lidingö

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?  Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!  Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!  Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.   Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!   Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.  Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.  Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Semestervikarie för vaccination Sjuksköterska - Åkersberga, Häggvik och ...
Vaccinova AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade Sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till våra mottagningar i Åkersberga, Häggvik och Lidingö. Tjänsten är en säsongsbaseradanställning med möjlighet till fortsättning och påbörjas ca 2025-06-16 till och med 2025-08-08. Vaccinova är en vaccinatör med fokus på trygghet och hälsa. Vaccinova finns idag på mer än 170 platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagningar och hos våra partners Kronans apotek och Doz apotek. . Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccinering -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering -Administrativt arbete För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sen innan är meriterande men inget krav! Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning i vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen! Tjänsten ämnas tillsättas innan sista april.

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Hotellstädare på Lidingö

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Hotellstädare på Lidingö

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Jobba som personlig assistent i sommar (Lidingö)!

Våra assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

6 mars 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Hotellstädare på Lidingö

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Undersköterska till Hemtjänsten Kväll Lidingö
Adeocare AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Nu söker vi en undersköterska som vill jobba kvällstid med tjänstgöring varannan helg till oss på Lidingö Stockholm Du kan se fram emot varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. I dina arbetsuppgifter ingår: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider med matlagning promenader. Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Vi söker endast dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. B-körkort är ett krav. Du behöver kunna dokumentera på datorn och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Vart finns vi? Vi har vårt kontor nära Lidingö centrum. Goda kommunala förbindelser. Stämmer det här in på dig? Då kommer du att trivas! Omfattning och arbetstid ca 70% tjänst arbetstid 15.30-22.00 samt varannan helg. Anställningen inleds med provanställning. Vad kan vi erbjuda dig? Adeocare är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård. Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Butikssäljare med trädgårdskunskap - Blomsterlandet, Lidingö
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Blomsterlandet på Lidingösöker efter en butikssäljare med trädgårdskunskap(vikariat v. 13-35) som brinner för det personliga kundmötet och som har en passion för växter som man gärna delar med sig av i form av vägledning till våra kunder. Brinner du för försäljning, service och människor och har ett starkt växt- och trädgårdsintresse? Då kanske just du är rätt person att komplettera vårt fantastiska team. För att lyckas hos oss tror vi att du är en person med ett stort engagemang för kunden och växter. Vi tror att du tillsammans med hela teamet i vår butik kommer att få både dig själv och butiken att växa. Vi vill att du ska:Älska kundmötet, vara positiv, ha lätt för att samarbeta med andra, vara självgående och ha en utpräglad servicekänsla. Du behöver även vara stresstålig, ordningsam och trivas med att ha många bollar i luften. Krav på erfarenhet:För att lyckas i rollen inom inomhusväxter, säsongsväxter och trädgårdsväxter är det värdefullt att ha kunskaper motsvarande en trädgårdsmästare eller annan relevant växtutbildning. Ett genuint intresse för växter samt erfarenhet av försäljning inom området är också meriterande. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kommer att bestå av försäljningsplanering och viss beställning Varumottagning Varuexponering Varuplock Växtskötsel Kundservice samt rådgivning inom växter och trädgård För tjänsten behöver du även kunna arbeta helger och kvällar Tunga lyft förekommer i arbetet Om jobbetOrt: LidingöTillträde: Vikariat v. 13-35Anställningsgrad: 30h/v.Arbetstiderna varierar, man ska kunna jobba tidiga mornar och sena kvällar, jobb var tredje helg (rullande schema)

24 januari 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till man på Lidingö
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund på Storholmen, storholmen ligger på en Ö i Lidingö kommun! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänstenVi söker just nuefter en personlig assistent till en av våra kunder på Lidingö. Kunden bor på en härlig ö som heter Storholmen, för att ta dig till ön åker du båt, det finns SL båt som går från Mor Annas brygga (5 min resa) alt att du reser från Ropsten med båt som tar (30min). Kunden är en 60-årig rullstolsburen man som behöver hjälp med bla. förflyttningar, personlig hygien, matlagning, följa med på aktiviteter.Kunden berättar själv vad han behöver hjälp med.Passen är förlagda 09-17 / 17-09. Passen innehåller "sovande jour"-väntetid.Du som söker ska: vara kvinna vilja arbeta extra vara glad och positiv tala mycket god svenska Att arbeta som personlig assistent är ett roligt, spännande och utvecklande jobb där du på ett aktivt sätt får vara med på en persons utvecklingsresa. Vi på Vår Omtanke arbetar för kunder med olika funktionsnedsättningar, och här arbetar kunniga, engagerade och ansvarsfulla medarbetare. Vem är du?Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Endast kvinnliga sökande efter önskemål från kund. Vad får du?Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Extra,- vid sjukdom och semester samt något fast pass i veckan.Förekommer dygnspass.Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu?Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och även av kunden. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025