Undersköterska till kvällen 75% Lidingö

Vi på AdeoCare brinner för vår uppgift och vi vill vara den mest glädjande hemtjänsten. Vi har varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, roliga kollegor och kompetenta chefer. Vi erbjuder också goda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Nu söker vi undersköterska till kvällen till Östermalm. Vi är ca. 50 medarbetare en planeringsledare samt en enhetschef. På kvällen arbetar du i en grupp på 6 kollegor. Vi sitter vid goda kommunikationer vid Lidingö C. AdeoCare har en unik kompetens inom demens och kognitiva sjukdomar och du erbjuds utbildning som du kommer att ha nytta av i din fortsatta karriär. Arbetsuppgifter Du går hem till våra kunder och erbjuder stöd i deras vardag. Till dina arbetsuppgifter hör att hjälpa bland annat med: omvårdnad och hygien städning inköp tvätt måltider promenader Till arbetsuppgifterna hör också att dokumentera enligt lagkraven. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har åtminstone ett par års erfarenhet från äldreomsorgen, gärna från hemtjänsten. Du behöver kunna dokumentera på datorn och dina kunskaper i svenska är bra. Du brinner för att ge god service till dina kunder och en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du gillar att jobba både självständigt och i team och tar gärna egna initiativ. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Körkort är ett krav hos oss på kvällen. Omfattning och arbetstid Tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Kvällstid, 75 %. Vi gör löpande urval så skicka din ansökan gärna så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss AdeoCare är ett privatägt omsorgsföretag grundat 2011. Vi erbjuder hemtjänst, personlig assistans och boendestöd. Vår verksamhet är demensinriktad och vi verkar utifrån Silviasystrarnas palliativa vårdfilosofi. I dag är vi cirka 500 medarbetare på Kungsholmen, Östermalm, Bromma, Hässelby/Vällingby, Ekerö, Lidingö, Sigtuna och i Norrköping.

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Hemstädare i Lidingö/Stockholm/Sollentuna med omnejd - deltid

Städpulsen är ett företag som specialiserat sig på främst Svanenmärkt hemstädning, kontorsstädning samt andra hushållsnära tjänster. Företaget eftersträvar att minska klimatpåverkan, därmed transporterar sig de anställda i största möjliga mån med kommunaltrafik. I det dagliga arbetet används miljömärkta rengöringsmedel och material för att minska på förbrukningen av kemikalier och vatten. Företaget har kring 200 medarbetare som dagligen levererar service till organisationer och privatpersoner i hela Sverige, från Uppsala till Skåne. Beskrivning Brinner du för att hålla rent och fint? Vill du arbeta på deltid ha möjlighet att påverka ditt arbetsschema? Bor du eller kan tänka dig arbeta i  Lidingö, Stockholm city och Sollentuna med omnejd? Då kan du vara den vi söker! Städpulsen söker nu efter nya kollegor som vill jobba på deltid med ett fast schema mellan 15-32h i veckan! Vi är väldigt flexibla när vi bygger schemat eftersom vi tar hänsyn till dina förutsättningar samtidigt som vi kombinerar detta med vårt behov av personal. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer, är självgående, vågar ta initiativ och brinner för kvalitet. Vi värderar positiv attityd och god service eftersom du som anställd hos oss kommer att bli en del av våra kunders vardag. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med hemstädning hemma hos våra privata kunder. Vissa dagar befinner du dig hos samma kund, och andra dagar har du flera kunder. Du transporterar dig med kollektivtrafik eller bil mellan kunderna.  Arbetet kan komma ske individuellt eller i grupp.   Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Kan arbeta ensam och i grupp * Kan arbeta i ett hem där det kan finnas husdjur så som hund och katt * Talar svenska eller engelska för att kunna kommunicera med kunderna och läsa instruktioner * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner Meriterande * B-körkort samt tillgång till bil * Tidigare erfarenhet av hemstädning eller lokalvård * Tidigare erfarenhet av fönsterputs Stämmer detta in på dig? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer och rekrytering sker löpande! Villkor * Varierande arbetstider på vardagar mellan klockan 7-17 * Friskvårds bidrag * Vid anställning får du tillgång till vår egna utbildningsportal * Start omgående eller enligt överenskommelse * Avtalsenliga löner

2 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Pelican Self Storage söker en assisterande butikschef till Lidingö

Self Storage till alla! Vi söker dig som älskar service och vill bygga långsiktiga, professionella relationer med våra kunder på anläggningen på Lidingö. Vi specialiserar oss på att göra det lilla extra, hitta bästa lösningen och säkerställa att alla kunder går från butiken med ett leende. Vi har en bra blandning av både privat- samt företagskunder där alla dagar ser olika ut. Du är vårt ansikte utåt, det viktigaste vi har. Vi söker nu en assisterande butikschef med start enligt ök. Våra öppettider är vardagar 10:00-18:00 samt lördagar 10:00-14:00. Ordinarie arbetstid inkluderar arbete varannan lördag. Till din hjälp har du en butikschef som stöttar för att driva vår anläggning på Lidingö framåt! Det kan även bli vissa pass på våra andra anläggningar i Stockholm beroende på frånvaro, semestrar och liknande. Vi är ett litet team där alla jobbar tillsammans och hjälper varandra. Våra anläggningar finns idag i Täby, Sollentuna, Sundbyberg, Botkyrka, Upplands Väsby, Bromma& Kungsholmen. Med andra ord, hos oss får du en trygg och framtidsäker anställning i en bransch som växer så det knakar och är inte sårbar för händelser ute i världen. Behov för förråd och utrymmen ökar i dagsläget och kommer fortsätta i framtiden. Vi erbjuder alla våra medarbetare en god möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett växande företag i en framtidsbransch, följ med oss på denna spännande resa! Arbetsuppgifter Uthyrning av förråd till både företag och privatpersoner. Bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Hjälpa våra kunder över telefon. Visst administrativt arbete. Underhåll av butik och anläggning. Försäljning av våra produkter i butik. Ger våra kunder ett bemötande med en exceptionellt hög servicegrad och kunskapsnivå. Vi söker dig som Tar initiativ, är självsäker med kunderna och tar kommandot samt är en glädjespridare som älskar service och försäljning. Arbetat med försäljning i butik tidigare och har kassavana är meriterande. Har lätt att lära sig nya IT-system. Flytande svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. Är trygg och bekväm med mycket eget ansvar då det förekommer pass där du jobbar själv i butiken. AnsökanDu bli anställd direkt av Pelican Self Storage som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med möjlighet till mer tid och extra pass. Bli en del av vårt team. Urvalet sker löpande, så sök redan idag. Välkommen med din ansökan! Vår bakgrundPelican Self Storage grundades i Danmark 2009 av Nordic Real Estate Partners (NREP) med investering från M3 Capital Partners i London. Sedan den dagen har vi kommit en lång väg och vi fortsätter framåt. Idag arbetar vi med många nya projekt, och vårt mål är att skapa en kedja av kvalitets- och serviceinriktade anläggningar i Norden huvudsakligen kring huvudstadsregionerna och de större omgivande städerna.Vi fortsätter växaMed 34 anläggningar i Sverige, Danmark och Finland och ännu fler på väg, har Pelican Self Storage en snabb utveckling.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Pelican Self Storage söker en assisterande butikschef till Lidingö

Self Storage till alla! Vi söker dig som älskar service och vill bygga långsiktiga, professionella relationer med våra kunder på anläggningen på Lidingö. Vi specialiserar oss på att göra det lilla extra, hitta bästa lösningen och säkerställa att alla kunder går från butiken med ett leende. Vi har en bra blandning av både privat- samt företagskunder där alla dagar ser olika ut. Du är vårt ansikte utåt, det viktigaste vi har. Vi söker nu en assisterande butikschef med start enligt ök. Våra öppettider är vardagar 10:00-18:00 samt lördagar 10:00-14:00. Ordinarie arbetstid inkluderar arbete varannan lördag. Till din hjälp har du en butikschef som stöttar för att driva vår anläggning på Lidingö framåt! Det kan även bli vissa pass på våra andra anläggningar i Stockholm beroende på frånvaro, semestrar och liknande. Vi är ett litet team där alla jobbar tillsammans och hjälper varandra. Våra anläggningar finns idag i Täby, Sollentuna, Sundbyberg, Botkyrka, Upplands Väsby, Bromma & Kungsholmen. Med andra ord, hos oss får du en trygg och framtidsäker anställning i en bransch som växer så det knakar och är inte sårbar för händelser ute i världen. Behov för förråd och utrymmen ökar i dagsläget och kommer fortsätta i framtiden. Vi erbjuder alla våra medarbetare en god möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett växande företag i en framtidsbransch, följ med oss på denna spännande resa! Arbetsuppgifter - Uthyrning av förråd till både företag och privatpersoner. - Bygga långsiktiga relationer med våra kunder. - Hjälpa våra kunder över telefon. - Visst administrativt arbete. - Underhåll av butik och anläggning. - Försäljning av våra produkter i butik. - Ger våra kunder ett bemötande med en exceptionellt hög servicegrad och kunskapsnivå. Vi söker dig som - Tar initiativ, är självsäker med kunderna och tar kommandot samt är en glädjespridare som älskar service och försäljning. - Arbetat med försäljning i butik tidigare och har kassavana är meriterande. - Har lätt att lära sig nya IT-system. - Flytande svenska i både tal och skrift. - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. - Är trygg och bekväm med mycket eget ansvar då det förekommer pass där du jobbar själv i butiken. Ansökan Du bli anställd direkt av Pelican Self Storage som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med möjlighet till mer tid och extra pass. Bli en del av vårt team. Urvalet sker löpande, så sök redan idag. Välkommen med din ansökan! Vår bakgrund Pelican Self Storage grundades i Danmark 2009 av Nordic Real Estate Partners (NREP) med investering från M3 Capital Partners i London. Sedan den dagen har vi kommit en lång väg och vi fortsätter framåt. Idag arbetar vi med många nya projekt, och vårt mål är att skapa en kedja av kvalitets- och serviceinriktade anläggningar i Norden huvudsakligen kring huvudstadsregionerna och de större omgivande städerna. Vi fortsätter växa Med 34 anläggningar i Sverige, Danmark och Finland och ännu fler på väg, har Pelican Self Storage en snabb utveckling.

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Personlig assistent sökes till man på Lidingö

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund på Storholmen, storholmen ligger på en Ö i Lidingö kommun! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker just nu efter en personlig assistent till en av våra kunder på Lidingö. Kunden bor på en härlig ö som heter Storholmen, för att ta dig till ön åker du båt, det finns SL båt som går från Mor Annas brygga (5 min resa) alt att du reser från Ropsten med båt som tar (30min). Kunden är en 60-årig rullstolsbunden man som behöver hjälp med bla. förflyttningar, personlig hygien, matlagning, följa med på aktiviteter. Kunden berättar själv vad han behöver hjälp med. Du som söker ska: - vara kvinna - vilja arbeta extra, passen innefattar jour mestadels är det dagtid där vi behöver extra pass - vara glad och positiv - tala mycket god svenska Att arbeta som personlig assistent är ett roligt, spännande och utvecklande jobb där du på ett aktivt sätt får vara med på en persons utvecklingsresa. Vi på Vår Omtanke arbetar för kunder med olika funktionsnedsättningar, och här arbetar kunniga, engagerade och ansvarsfulla medarbetare. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Endast kvinnliga sökande efter önskemål från kund. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Extra, vid sjukdom och semester samt något fast pass i veckan. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och även av kunden. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Pelican Self Storage söker en butiksmedarbetare till Lidingö

Self Storage till alla! Vi söker dig som älskar service och vill bygga långsiktiga, professionella relationer med våra kunder på anläggningen på Lidingö. Vi specialiserar oss på att göra det lilla extra, hitta bästa lösningen och säkerställa att alla kunder går från butiken med ett leende. Vi har en bra blandning av både privat- samt företagskunder där alla dagar ser olika ut. Du är vårt ansikte utåt, det viktigaste vi har. Vi söker nu en assisterande butikschef med start enligt ök. Våra öppettider är vardagar 10:00-18:00 samt lördagar 10:00-14:00. Ordinarie arbetstid inkluderar arbete varannan lördag. Till din hjälp har du en butikschef som stöttar för att driva vår anläggning på Lidingö framåt! Det kan även bli vissa pass på våra andra anläggningar i Stockholm beroende på frånvaro, semestrar och liknande. Vi är ett litet team där alla jobbar tillsammans och hjälper varandra. Våra anläggningar finns idag i Täby, Sollentuna, Sundbyberg, Botkyrka, Upplands Väsby, Bromma & Kungsholmen. Med andra ord, hos oss får du en trygg och framtidsäker anställning i en bransch som växer så det knakar och är inte sårbar för händelser ute i världen. Behov för förråd och utrymmen ökar i dagsläget och kommer fortsätta i framtiden. Vi erbjuder alla våra medarbetare en god möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett växande företag i en framtidsbransch, följ med oss på denna spännande resa! Arbetsuppgifter - Uthyrning av förråd till både företag och privatpersoner. - Bygga långsiktiga relationer med våra kunder. - Hjälpa våra kunder över telefon. - Visst administrativt arbete. - Underhåll av butik och anläggning. - Försäljning av våra produkter i butik. - Ger våra kunder ett bemötande med en exceptionellt hög servicegrad och kunskapsnivå. Vi söker dig som - Tar initiativ, är självsäker med kunderna och tar kommandot samt är en glädjespridare som älskar service och försäljning. - Arbetat med försäljning i butik tidigare och har kassavana är meriterande. - Har lätt att lära sig nya IT-system. - Flytande svenska i både tal och skrift. - Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift. - Är trygg och bekväm med mycket eget ansvar då det förekommer pass där du jobbar själv i butiken. Ansökan Du bli anställd direkt av Pelican Self Storage som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med möjlighet till mer tid och extra pass. Bli en del av vårt team. Urvalet sker löpande, så sök redan idag. Välkommen med din ansökan! Vår bakgrund Pelican Self Storage grundades i Danmark 2009 av Nordic Real Estate Partners (NREP) med investering från M3 Capital Partners i London. Sedan den dagen har vi kommit en lång väg och vi fortsätter framåt. Idag arbetar vi med många nya projekt, och vårt mål är att skapa en kedja av kvalitets- och serviceinriktade anläggningar i Norden huvudsakligen kring huvudstadsregionerna och de större omgivande städerna. Vi fortsätter växa Med 34 anläggningar i Sverige, Danmark och Finland och ännu fler på väg, har Pelican Self Storage en snabb utveckling.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Timanställd Sjuksköterska till Villa Dalénum Lidingö

Nu söker vi på Villa Dalénum en sjuksköterska för sporadiska pass men även inför sommarledigheten! Hos oss på Vardaga får du engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om Villa Dalénum Villa Dalénum har 65 platser fördelade på 7 avdelningar, 4 avdelningar har somatisk inriktning och 3 avdelningar är för personer med demenssjukdom. Villa Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vattnet och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Till Dalénums brygga är det 11 minuters båtfärd från Nacka strand, 15 minuters båtfärd från Ropsten och 26 minuters båtfärd från Nybroplan. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: - Bra schema och arbetstider: Vardagar är vi bemannade med sjuksköterska 8-17 och helger 8-16. - Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. - Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära (https://lara.se/) med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. - Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. - Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. - Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. - Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här (https://vardaga.teamtailor.com/pages/kampanjsida-for-sjukskoterskor). Om rollen Som sjuksköterska är du spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Demenscertifiering Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/). Ung Omsorg Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du - gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar - är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare - tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig - tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor - är van att strukturera och organisera ditt arbete. Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 20240430. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Emma Lundin Tel: 073-5938502. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. (https://vardaga.teamtailor.com/) Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer: 076-6217703, Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

7 mars 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Fysioterapeut till Villa Dalénum på Lidingö

Nu söker vi på Villa Dalénum en fysioterapeut på 50-80 %. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Som fysioterapeut ingår du i ett team tillsammans med arbetsterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal. Tillsammans har ni i uppgift att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. I rollen som fysioterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sin rörelseförmåga. Ofta innebär detta att du undersöker/bedömer/behandlar de boendes rörelseproblem och funktionsnedsättningar. Det innebär också att du provar ut och ordinerar medicinska hjälpmedel. Du jobbar också förebyggande genom att utbilda övriga medarbetare om förflyttningsteknik för att undvika belastningsskador. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Om Villa Dalénum Villa Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Det är 11 minuters båtfärd från Nacka strand och 15 minuters båtfärd från Ropsten till Dalénum. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/). Vi har behovsanpassat önskeschema. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: lockas av ett arbete som är varierat som kräver stor kunskap om vård/omsorg. .. tycker om att möta människor i olika situationer. är ansvarsfull och driftig och har ett positivt och pedagogisk förhållningssätt har god förmåga att samarbeta likväl som att arbeta självständigt trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. är van att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är legitimerad fysioterapeut och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Flexibelt. Sista ansökningsdag: 20240430. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn: 08-617 44 00. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://vardaga.teamtailor.com/). Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Sommarvikarier till Villa Dalénum på Lidingö

Nu söker vi på Villa Dalénum Lidingö sommarvikarier till sommaren 2024. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden - oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa Dalénum Villa Dalénum ligger på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Det är 11 minuters båtfärd från Nacka strand och 15 minuters båtfärd från Ropsten till Dalénum. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur, en hund. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Sommaren 2024. Sista ansökningsdag: 20240431. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Extrapersonal till reception på Lidingö

Carotte Staff söker för kunds räkning en välkomnande, flexibel och professionell receptionist till anläggning på Gåshaga ute på Lidingö. Du kommer att vara en viktig del av teamet och hjälpa till att säkerställa en smidig verksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att hantera receptionen, ta emot besökare, svara i telefon och hantera inkommande och utgående post. Öppning av receptionen sker 06:00 så det är en förutsättning att du kan börjar den tiden. Tidigare erfarenhet av att arbeta i receptionen är meriterande, men inte ett krav. Det är dock av stor vikt att du har tidigare erfarenhet av att jobba med service och är van vid att hantera kundkontakter. För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, kan vara flexibel med dina arbetstider och att du har möjlighet att med kort varsel hoppa in. Det är även till stor fördel om du är bor i närheten eller på ett rimligt pendlingsavstånd för att korta ned resor när det behövs. Flytande svenska i både tal och skrift är ett absolut krav för att kunna kommunicera effektivt med besökare och kollegor. Goda kunskaper i engelska är också ett krav då det förkommer internationella kontakter. Som person är du serviceinriktad, noggrann och har en positiv attityd. Du är bekväm med att arbeta i ett varierande tempo och är van vid att ta egna initiativ för att lösa problem. Arbetstider: Varierande efter behov, receptionen är bemannad mellan 06:00-20:00. Ordinarie personal har rullande scheman. Anställningsform: Extra vid behov. Du blir anställd hos oss på Carotte Staff. Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse. OM CAROTTE Carotte Staff är rekrytering- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Välkommen med din ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta oss på [email protected]. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

27 februari 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024