Arbeta som butiksmedarbetare i Lysekil

Nu har du chansen att arbeta hos oss på Storesupport by Job&Talent! Vi erbjuder personal till butiker inom dagligvaruhandeln vid akut eller planerat behov och nu söker vi kunniga, positiva och serviceinriktade medarbetare för arbete. Är du den vi söker? Om tjänsten Din roll kommer vara ambulerande butikskonsult runt om Lysekil. Du kommer att utgå ifrån din bostadsadress, men jobba i Lysekil med omnejd.Du kommer vara på plats i våra kunders butiker där vi behövs som mest och det är meriterande om du bor runt Lysekil. Vi erbjuder dig chansen att arbeta i flera olika butiker- och kedjor som ger dig en bred och värdefull kompetens inom dagligvaruhandeln. Arbetet innebär vid start främst kassaarbete och varuplock men vi arbetar på samtliga avdelningar med alla dess arbetsuppgifter. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet avtidigare arbete i butik, såsomplockarbete ochkassaarbete på ICA, Coop, Willys eller City Gross. Du som person är serviceminded och positiv gentemot kunder samtidigt som du arbetar snabbt och effektivt. När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Anställningsform Extra -Vi erbjuder arbete för dig som är student eller har en annan sysselsättning på minst 50%. Du lägger dig tillgänglig vecka för vecka så det passar dig perfekt som studerar eller arbetar vid sidan om. Du kommer att ingå i vår pool och vi söker dig som tycker det är kul med arbete i butik. Resor upp till 7,5 mil kan förekomma. Krav: - Bil & Körkort Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl,vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Vianvänder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas allt eftersom så skicka därför in din ansökanså snart som möjligt. Varmt välkommen!

5 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Bärförsäljare utanför Coop Lysekil

Rödsgubben AB är ett familjeägt företag som säljer lokalodlade jordgubbar. Företaget startades av Hans-Erik Lundin och drivs idag av hans son Jakob. Tjänsten Vi söker bärförsäljare som kan arbeta självständigt på våra försäljningsplatser. Du skall vara social, trevlig och serviceinriktad vilket är viktigt då du träffar på många kunder varje dag och kommer vara företagets ansikte utåt. Vidare innebär arbetet ett ansvar för jordgubbsförsäljning, Ta hand om jordgubbarna, betalning med kort samt Swish, kunna ta ut kassarapporter, ge daglig kvalitetskontroll samt ge inrapportering om aktuellt lagersaldo under och efter arbetspassets slut. Du skall bära våra tröjor som ni kommer bli tilldelade. Dessa skall bäras under alla arbetspass och lämnas åter efter avslutad säsong. I övrigt klä dig efter väder då försäljning sker utomhus oavsett väder. Tjänsten är på cirka 60-80% . Arbetet innefattar jobb vardagar samt Helger enligt förlagt schema. Vi har kollektivavtal via Gröna arbetsgivare och lönen går i en stege utifrån ålder. Vid anställning kommer lättare handledning inom kassahanteringen att ske. Vem är du? Barn under 16 år får inte arbeta ensamt eller ansvara för kassan enligt arbetsmiljölagen. Enligt stadgas i 5 kap 2 §. Detta gäller även transport av pengar till annat utrymme utanför arbetsstället t.ex. inne i butiken. Trevlig, glad, öppen och serviceinriktad. Tekniskt intresse är till fördel då all försäljning sker digitalt med surfplatta och i-Zettle Snus- och rökfri Mobilen är till för att vi skall kunna nå dig och att du skall kunna nå oss vid rapportering. I övrigt skall fokus ligga på kundbemötande och försäljning och skall därför inte användas mer än nödvändigt under arbetspasset. I din ansökan Informationen som vi önskar att du har med i din ansökan är bland annat; Vad heter du? När är du född? Var bor du? Kontaktinformation: hemadress, hemtelefon, mobiltelefon, e-post. Under vilken period kan du jobba? När slutar du skolan? Har du något inplanerat så du inte kan jobba vissa datum? När börjar skolan igen? Viktigt att denna informationen stämmer då man anställs utefter sin tillgänglighet. Utöver detta önskar vi få veta mer om dig. Vad gör du om dagarna och vad gillar du att göra på din fritid? Bifoga ett foto på dig så att vi får ett ansikte till namnet. Obs! Vi tar endast emot ansökan via E-post. Vi riktar in oss på dem som skickar en fullständig ansökan. Anser vi att du är rätt kandidat för jobbet kontaktas du i första hand med svar via E-post.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Bärförsäljare Utanför ICA Brastad

Rödsgubben AB är ett familjeägt företag som säljer lokalodlade jordgubbar. Företaget startades av Hans-Erik Lundin och drivs idag av hans son Jakob. Tjänsten Vi söker bärförsäljare som kan arbeta självständigt på våra försäljningsplatser. Du skall vara social, trevlig och serviceinriktad vilket är viktigt då du träffar på många kunder varje dag och kommer vara företagets ansikte utåt. Vidare innebär arbetet ett ansvar för jordgubbsförsäljning, Ta hand om jordgubbarna, betalning med kort samt Swish, kunna ta ut kassarapporter, ge daglig kvalitetskontroll samt ge inrapportering om aktuellt lagersaldo under och efter arbetspassets slut. Hålla snyggt och rent omkring försäljningsområdet. Du skall bära våra tröjor som ni kommer bli tilldelade. Dessa skall bäras under alla arbetspass och lämnas åter efter avslutad säsong. I övrigt klä dig efter väder då försäljning sker utomhus oavsett väder. Tjänsten är på cirka 60-80% . Arbetet innefattar jobb vardagar samt Helger enligt förlagt schema. Vi har kollektivavtal via Gröna arbetsgivare och lönen går i en stege utifrån ålder. Vid anställning kommer lättare handledning inom kassahanteringen att ske. Vem är du? Barn under 16 år får inte arbeta ensamt eller ansvara för kassan enligt arbetsmiljölagen. Enligt stadgas i 5 kap 2 §. Detta gäller även transport av pengar till annat utrymme utanför arbetsstället t.ex. inne i butiken. Trevlig, glad, öppen och serviceinriktad. Tekniskt intresse är till fördel då all försäljning sker digitalt med surfplatta och i-Zettle Snus- och rökfri Mobilen är till för att vi skall kunna nå dig och att du skall kunna nå oss vid rapportering. I övrigt skall fokus ligga på kundbemötande och försäljning och skall därför inte användas mer än nödvändigt under arbetspasset. I din ansökan Informationen som vi önskar att du har med i din ansökan är bland annat; Vad heter du? När är du född? Var bor du? Kontaktinformation: hemadress, hemtelefon, mobiltelefon, e-post. Under vilken period kan du jobba? När slutar du skolan? Har du något inplanerat så du inte kan jobba vissa datum? När börjar skolan igen? Viktigt att denna informationen stämmer då man anställs utefter sin tillgänglighet. Utöver detta önskar vi få veta mer om dig. Vad gör du om dagarna och vad gillar du att göra på din fritid? Bifoga ett foto på dig så att vi får ett ansikte till namnet. Obs! Vi tar endast emot ansökan via E-post. Vi riktar in oss på dem som skickar en fullständig ansökan. Anser vi att du är rätt kandidat för jobbet kontaktas du i första hand med svar via E-post.

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Ansvarig Fisk - Coop Lysekil (Mariedal)

Har du ett brinnande intresse för färskvaror och tycker om att leda och motivera andra? Då kan du vara rätt person för oss! Coop Lysekil (Mariedal) är en väletablerad och uppskattad butik med bra sortiment och en tydlig ekologisk profil. Våra öppettider är 7-23 alla dagar i veckan för att erbjuda en god tillgänglighet för våra kunder. Butiken har runt 35 anställda och ett antal extrajobbare. Vi söker nu dig som vill vara med och göra våra manuella fiskdiskar till succéer! - Har passion för mat och matlagning - Är engagerad och målinriktad som person - Har en servicekänsla utöver det vanliga - Trivs med att vara på språng och att arbeta i högt tempo I din roll som ansvarig för fisk kommer du att ha varierande arbetsuppgifter såsom att ge service till våra kunder i butikens manuella diskar samt ansvara för inköp, försäljning och egenkontroll på avdelningen. Du kommer inneha spetskompetens inom området och ska se till att utvecklingen och driften på avdelningarna sker på ett effektivt och professionellt sätt. Vi vill att du har lätt för att kommunicera, är tydlig i ditt ledarskap och har ett coachande och stöttande förhållningssätt gentemot dina kollegor. Vidare är duktig på att inspirera och engagera dina medarbetare. Tidigare erfarenhet från manuella diskar och fisk ser vi som mycket meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (35h/vecka) med tillträde omgående eller enligt ök. Vi tillämpar provanställning. Rekrytering sker löpande tjänsten kan komma och tillsättas innan sista ansökningsdag, Vill du veta mer om tjänsten kontakta färskvaruchef Linda Borggren tfn: 010-747 07 82 Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV. Ansök via coop.se - God svenska i tal och skrift är ett krav. - 18 år fyllda är ett krav då vi har vissa maskiner med åldersgräns. - tidigare erfarenheter från arbete i manuella diskar och fisk är meriterande - tidigare erfarenhet från liknande ansvarsroller är meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

4 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
KOCK HELTID - DELTID SOMMARSÄSONG

Vann Spa Hotell och Konferens är ett fyrstjärnigt hotell som ligger 23 km nordost om Lysekil och cirka 1 timme från Göteborg. Hotellet har 156 rum, 8 konferenslokaler och 10 grupprum. Vårt SPA är 1 000 kvm stort med 8 pooler både ute och inne. Det finns ett flertal tränings-, behandlings- och avkopplingsformer att välja bland och allt detta i ett naturskyddsområde precis intill Gullmarsfjorden. Vann Spa Hotell Konferens ingår, tillsammans med systerhotellet Smögens Hafvsbad på Smögen, i Meholmen Hotell AB. Vår ägare, Aspelin Ramm Fastigheter, står för att solvent ägande och en sund personalpolitik. Är du en av våra nya stjärnor? Vi söker kock till vårt kök: Passionerade och professionella människor med gästservice i ryggen som har ett brinnande matintresse. Du är stresstålig, samarbetar väl med dina kollegor och strävar efter att utveckla och upprätthålla kvaliteten på varje gästs upplevelse. Du har nära till skratt och glädje, är hängiven och genuint intresserad av matlagning. Vår filosofi är att jobba med mat tillagad från grunden som är säsongsanpassad mat. Fisk fångad ur säkra bestånd, rena smaker, goda drycker och högsta service. Vi kan erbjuda dig en energifylld och händelserik arbetsplats. Våra ambitioner är höga och målsättningen är att varje gäst skall få en upplevelse i världsklass. Arbetsuppgifter Vi söker efter dig som gillar att jobba i ett omväxlande och roligt jobb som ofta har ett högt tempo. Du är prestigelös, har hög flexibilitet, självständig, strukturerad, driven och klarar av att ha många bollar i luften. Du gillar att jobba i team, du tar ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Arbetet sker både vardagar och helger. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har gått en kockutbildning. Vi lägger även stor vikt på personliga egenskaper. Villkor Heltid - Deltid, enligt överenskommelse. Eventuell möjlighet finns för tillsvidareanställning till hösten. Vi är anslutna till VISITA och har därigenom kollektivavtal med HRF. Frågor om tjänsten besvaras av Johan Bendix, maila [email protected] eller ring 076 1003999. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!             VANNs kök/restaurang är certifierad i Västsvensk Mersmak. Det innebär att vi väljer kortresta råvaror och höga smaker och strävar efter att alltid erbjuda säsongens primörer från lokala producenter. Med egen bagare och konditor på plats får våra gäster dagligen dessutom njuta lyxen av nybakat bröd och läckra bakverk. Sommartid öppnar vi den härliga utomhusterrassen för mys med utsikt över Gullmarsfjorden. Mycket dofter, smaker och stämning utlovas.

21 mars 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarvikarier inom vård- och omsorg, LSS och personlig assistans 2024

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Beskrivning Är du en empatisk och serviceinriktad person som drivs av att ge människor en meningsfull tillvaro? Då kan du vara rätt person för oss i sommar. Vi söker nu semestervikarier och timvikarier som vill vara med och göra en betydelsefull insats hos våra brukare inom hemtjänst, särskilt boende, LSS samt personlig assistans. Det är meriterande om du arbetat inom området tidigare, men inget krav. Däremot behöver du en vilja att göra skillnad och skapa livskvalitet för andra människor. Hemtjänst I Lysekils kommun är hemtjänsten indelade i tre olika områden. Brastad, Lysekil och Skaftö. B-körkort krävs för dessa tjänster. Hemtjänst innebär hjälp i den egna bostaden i form av; serviceinsatser som städning, tvätt och inköp, omvårdande insatser som personlig hjälp med att äta, dricka, klä sig och sköta sin personliga hygien. Hjälpen kan också bestå av trygghetslarm och matdistribution. Särskilda boende Särskilda boende också, kallat äldreboende, är till för personer som har behov av omfattande omsorg, vård och service. I Lysekils kommun finns tre särskilda boende där personen är permanent boende och är diagnostiserad med demenssjukdom och/eller med fysisk funktionsnedsättning. Våra boenden heter Fiskebäck, Skärgårdshemmet och Stångenäshemmet. LSS-Socialpsykiatri/Gruppbostad På gruppboende arbetar du med personer med varaktiga funktionshinder och där personen kan ha olika behov såsom, stöd dygnet runt, ha personal i sin närhet, få direkt och spontant stöd vid behov, stöd med omvårdnad, stöd för att kunna umgås med släkt och vänner. Aktivitet även utanför boendet kan förekomma.  Ett gruppboende är en bostad som har lägenheter samlade runt ett gemensamt utrymme. Om en person bor i ett gruppboende för vuxna har hen en egen lägenhet. I det gemensamma utrymmet kan hen träffa personalen och de andra som bor i gruppboendet. I gruppboendet får hen stöd av personal för att känna sig så självständig som möjligt. Personlig assistans Att arbeta som personlig assistent innebär mycket ensamarbete och ofta stor lyhördhet och anpassningsförmåga. Det innebär att det är mycket praktiskt stöd/hjälp med matlagning, personlig hygien, av/på klädning kommunikation med andra, ge läkemedel, motivering till at göra eller inte göra, stöd med fritidsaktiviteter, komma till arbete/ skola. Under arbetstid har man inte någon kollega att bolla med utan man måste ta ansvar och fattar beslut själv. Oftast har personen assistans på natten som benämns sovande jour. Arbetsuppgifter Vad innebär det att jobba som timvikarie och sommarvikare? Som vikarie inom Bemanningsenheten är du tillsammans med dina kollegor en av nyckelpersonerna i nätverket kring brukarna. Dina arbetsuppgifter innebär att ge brukarna omsorg och stöd utifrån deras individuella behov. Utöver omvårds- och serviceuppgifter ingår även dokumentation i Combine samt delegerande hälso- och sjukvårdsinsatser från sjuksköterska i dina arbetsuppgifter.  I ditt uppdrag ingår också att ha ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot brukare, anhöriga, kollegor och andra samarbetspartners. Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad! När du fått en anställning som vikarie får du en muntlig övergripande information från enhetschef samt introduktion på arbetsplatsen tillsammans med ordinarie personal som sätter dig in i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Du som söker ska ha fyllt 18 år och bör ha lägst Svenska A på gymnasienivå eller motsvarande samt god förmåga att behärska svenska språket i så väl tal som skrift. Vi ser också gärna att du har god datorvana samt vana att hantera mobiltelefon, andra digitala verktyg och system. Villkor Rekryteringen kommer att ske utifrån verksamheternas behov av vikarier.  - Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden utifrån verksamheternas behov. - I din ansökan önskar vi att du uppger namn, telefonnummer och mailadress till två referenser. Det skall vara personer i arbetsledande befattning. För dig som inte kan ange någon chefsreferens godtar vi även referens från praktikplats eller lärare. Ett krav för att kunna dokumentera i kommunens system är att du har/skaffar FrejaeID för inloggning och signering.  Utdrag ur belastningsregistret behöver visas upp inför en eventuell anställning. Det kan ta lång tid att få sitt utdrag varpå det är av vikt att beställa ditt utdrag i god tid. Använd länken nedan och beställ ditt utdrag. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du har några frågor gällande ansökan kontakta oss via mail: [email protected]   Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi ser fram emot din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024