Lediga jobb i Lysekil
Sök totalt 58 lediga jobb i Lysekil
DVT Assistans har sedan starten 2005 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättning. Vi arbetar runt om i Mellansverige utifrån ledorden Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsnedsättningar att leva som andra och själva bestämma över sina liv. I dag sysselsätter DVT ca 200 personliga assistenter. Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent till vår kund i Lysekil. Vi har en tjänst på schemarad på 63% samt att hoppa in extra vid behov. Vår kund är i 60 års åldern och bor i en trevlig lägenhet i centrala Lysekil. Hon har assistans dygnet runt med några timmar dubbelbemanning per dag. Vi söker därför kvinnliga assistenter som kan hjälpa henne med hygien, matlagning, träning, städ samt övriga fritidsaktiviteter som kan förekomma. Hon sitter i rullstol men vill komma ut på långa promenader dagligen. Hon saknar tal, det är därför extra viktigt att du är en lyhörd person som är duktig på att läsa av ögonen och kroppsspråket. Som person ska du vara lugn, varm, engagerad och ha ett stort intresse för målgruppen. Du behöver brinna för att göra kundens livskvalité och vardag bättre och din empatiska förmåga är något vi värdesätter stort. Kunden värdesätter goda middagar bestående av husmanskost och älskar att drick kaffe. Vi ser det därför som meriterande om du är intresserad av matlagning. Anställningsform: Så länge uppdraget varar. Arbetstid är varierande med arbetspass förlagda dag, kväll samt vissa helger. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Introduktion snarast, på schemarad från 250801. Vi ser framemot din ansökan!
Vill du spela en viktig roll i projekt som bidrar till säkerhet och hållbarhet inom svensk industri? BUCHEN-ICS är ledande inom industrisanering i Norden och hanterar uppdrag på raffinaderier och kemiska fabriker. Nu söker de en strukturerad och driven projektkoordinator som vill arbeta nära projektledare och vara med och driva projekt framåt i en miljö där inget är den andra lik. OM TJÄNSTEN BUCHEN-ICS är verksamma inom industrisanering i Norden och arbetar enbart med avancerade uppdrag inom svensk industri. De utför saneringsarbeten vid raffinaderier och kemiska fabriker, med fokus på reaktor- och silosanering. Med hög teknisk kompetens och en tydlig projektmetodik har de under mer än 40 år byggt upp ett gott rykte som en pålitlig och professionell partner. Nu söker de en projektkoordinator till kontoret i Lysekil. I denna roll arbetar du nära projektledaren och bidrar till att saneringsuppdragen planeras, bemannas och genomförs med högsta kvalitet. Rollen är navet i projektens administration, där struktur, kommunikation och framförhållning är avgörande. Du erbjuds - En viktig roll i samhällsviktiga och tekniskt utmanande projekt - Möjlighet att arbeta i ett bolag med stort kundfokus och familjär kultur - Internutbildningar och utvecklingsmöjligheter - Kollektivavtal, sjukvårdsförsäkring och goda förmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Assistera projektledaren med planering, koordinering och uppföljning av saneringsuppdrag * Hantera myndighetsrapporteringar, dokumentation och utstationeringsanmälningar inom EU * Samordna logistik som resor, boenden, hyrbilar samt beställningar av utrustning och material * Skapa och uppdatera projektplaner med mål och delmål i Excel och Microsoft Project * Samarbeta med interna och internationella team inom planering, administration och inköp VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant eftergymnasial utbildning - Har erfarenhet av administrativt arbete i en projektintensiv miljö, t.ex. från bygg eller energi - Är van att hantera myndighetskontakter och har mycket god dokumentationsvana - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Har god datorvana - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Arbetat i en liknande koordinerande roll inom industrin - Goda erfarenheter i Excel, gärna även i Microsoft Project och SharePoint För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Ansvarstagande - Social - Flexibel Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Vi kommer även genomföra en bakgrundskontroll i slutet av processen. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om BUCHEN-ICS, här!
Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Nu söker vi en ny assistent som kan stärka vårt goa gäng hos kund utanför Lysekil! Kunden är en kvinna som har 6 hundar. Det är små och snälla hundar men det passar givetvis inte om du är rädd för hundar eller allergisk. Allra helst har du hundvana och ännu hellre vana av att ställa ut hundar osv, men det är inget krav. Det viktigaste är personkemin och att du talar och skriver svenska obehindrat eftersom det är oerhört viktigt att ni kan förstå varandra samt att kundens föräldrar (där hon tillbringar mycket tid), som är äldre och har nedsatt hörsel, kan förstå dig. Det är också krav på dokumentation i tjänsten. Eftersom kunden har väldigt nedsatt immunförsvar måste alla som arbetar vaccinera sig mot säsongsinfluensa och Covid-19. Detta bekostas av bolaget mot uppvisande av kvitto. Schemat är inte helt spikat men det är fördelat på dag, kväll & helg. Framöver kommer troligtvis även natt vara aktuellt. OBS! Det krävs egen bil och körkort för denna tjänst eftersom du behöver köra kundens bil i tjänsten.
Strukturerad och systemvan administratör? Ta chansen att bli en del av ett viktigt industriprojekt efter sommaren! Vi söker nu en konsult till ett administrativt uppdrag kopplat till ett större underhållsstopp inom processindustrin. En roll för dig som trivs med ordning och struktur, är trygg i system och van att hantera flera kontaktytor i en händelserik miljö. Om tjänsten Vår kund förbereder ett omfattande underhållsstopp på en av sina anläggningar. I samband med detta söker vi en administratör som kan stötta organisationen med tidrapportering och administrativt projektarbete. Uppdraget inleds efter sommaren och pågår under hösten. Du kliver in i ett högt prioriterat skede där din förmåga att arbeta självständigt, noggrant och lösningsorienterat blir avgörande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Registrering av personaltid Granskning och korrigering av inpasserings- och tidsregistreringar Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av liknande administrativa roller. Du har god systemvana och trivs med att arbeta självständigt i en roll med flera kontaktytor och många parallella arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Avslutad gymnasieutbildning God datorvana och erfarenhet av MS Office Flytande svenska och engelska i tal och skrift Som person är du strukturerad, ansvarstagande och stresstålig – med ett lösningsfokuserat arbetssätt och förmåga att hålla ordning även i intensiva perioder. Det är meriterande om du har flytande språkkunskaper i polska. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO med start 8 september fram till 24 oktober, med chans till förlängning. Omfattning: Heltid, kontorstider 7-16 Placering: Lysekil Start: 8 september Kontaktperson: Elsa Jonasson Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag ca 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 13 900 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U Beskrivning Vi söker dig som är intresserad av att bidra i vård- och omsorgsarbete där ditt uppdrag är att bidra till att skapa en trygg vardag för våra brukare genom god vård och omsorg. Stödet du förväntas ge kan se olika ut beroende på den enskildes behov och önskemål. Placeringen utgår från Fiskebäck, vårt fina särskilda boende vid infarten till Lysekil. Här håller vi till i lokaler placerade invid skogsbrynet och strax intill Gullmarsfjorden med en trevlig innegård och möjlighet till härlig gemenskap. Boendet består av fyra enheter varav en somatisk och tre demens. På Fiskebäcks äldreboende bor ca 80 personer. Vi har nu behov av dig som söker en tillsvidareanställning. På grund av heltidsresan kan man utifrån sin anställning även bli placerad på andra avdelningar på boendet. Tjänsten gäller i första hand på demensenhet. Arbetsuppgifter Vi arbetar med att ge individuellt anpassad och personlig vård och omsorg samt social stimulans. För oss är det viktigt med den boendes integritet, medbestämmande och delaktighet. Vårt uppdrag är att vara professionella yrkesutövare som ska arbeta för att stärka den enskilde i sin vardag så att denne upplever sin vardag begriplig, hanterbar och meningsfull. Du kommer erbjudas ett stimulerande, utvecklande och varierande arbete som tillför meningsfullhet för våra brukare som behöver våra resurser. Kvalifikationer Du förväntas ha läst omvårdnadsprogrammet, undersköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning och erfarenhet av omvårdnadsarbete inom demens är högt meriterande. Du ska förmedla lugn och trygghet samt kunna bemöta människor i olika situationer på ett professionellt sätt. Du behöver vara flexibel, klara av att prioritera samt fatta egna beslut. Du ska ha förmåga att vara lyhörd för våra brukares behov och ha ett gott bemötande. Vidare är det viktigt att Du har en positiv inställning och att Du är engagerad i arbetet. Du ska kunna arbeta såväl enskilt som i grupp. Du förväntas kunna dokumentera i vårt dokumentationssystem Combine samt hantera andra aktuella system som krävs i tjänsten. Du som söker bör ha lägst Svenska A på gymnasienivå samt behärska svenska språket i så väl tal som skrift. Villkor Tillsvidare 100%. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utdrag ur belastningsregistret behöver visas upp inför en eventuell anställning. Det kan ta lång tid att få sitt utdrag varpå det är av vikt att beställa ditt utdrag i god tid. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi ser fram emot din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Tjänsten innefattar främst service och reparation av fritidsbåtar och dess motorer, rekonditionering, vårrustning, upptagning och sjösättning. I uppdraget ingår även skötsel av våra fastigheter och maskinpark. Du bör ha tidigare erfarenhet som mekaniker ocg vara självgående. Erfarenhet från andra typer av eftermarknadsjobbb inom marinbranschen är ett stort plus. b-körkort samt svenska i tal och skrift är krav. Tjänsten är en tillsvidare anställning heltid
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till ISS verksamhet hos Preem i Lysekil söker vi nu nya kollegor till vårt team under 2025. Vi kommer att fördubbla vår verksamhet mellan 1 september till 31 oktober och behöver nu visstidsanställa ca 14 personer. Vi öppnar upp ytterligare två matsalar och en grillkiosk inne på området. Om rollen Hos Preem vill vi nu utöka köksteamet med olika tjänster ex. kockar, kallskänka, restaurangbiträden som drivs av kvalitet, noggrannhet och tempo. Jobbet innebär att kunna göra alla förekommande saker inom restaurang. Ex. Matlagning, göra smörgåsar och sallader, kassaarbete, diskning m.m. Vi är ett bra team med god stämning som har roligt tillsammans. Kvalifikationer Till denna roll söker vi dig som har ett genuint intresse för matlagning och arbetar för 100 % kvalitet och skapa mat i toppklass! Du arbetar enligt gällande instruktioner med hög kvalitet och god egenkontroll. Du har en god kommunikativ förmåga i svenska i tal och skrift. Du är målinriktad, självgående och ansvarstagande. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Tjänstens omfattning Det är visstidsanställningar på 100 % under perioden 4 september till 25 oktober. Tjänsten omfattas av Visita – HRFs kollektivavtal och lön efter överenskommelse. Arbetstider dagtid, kvällstid och helger. Tillträde enligt överenskommelse. Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 25-07-17. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Kristina Gamalielsson [email protected]
Var med och skapa Sveriges bästa tandvård tillsammans med oss! Här får du gehör för dina tankar och idéer – i teamet, på kliniken och i hela Smile. Vi erbjuder en hälsosam och trygg arbetsmiljö där varje medarbetare får möjligheten att växa. Vi sätter kvaliteten och patientens behov i fokus genom utbildning och personlig utveckling. Med vår prestigelösa ledarstil och starka teamanda kommer du att känna dig hörd, uppskattad och delaktig. Hos Smile skapar vi en hållbar framtid där varje medarbetare bidrar till vår gemensamma framgång - Vi vet att vi är bäst tillsammans! Till vår fina klinik i Lysekil söker vi nu en tandläkare. Här får du möjligheten att tillhöra en arbetsgrupp med god teamkänsla. Kliniken ligger fint placerad precis vid vattnet och innehar modern utrustning. Missa inte möjligheten att bli en del av Smile! Vilka är Smile? Sveriges största privata tandvårdskedja - det är viktigt för oss att finnas tillgängliga för våra patienter i hela landet - inte begränsa oss till varken små- eller storstad. Över 65 kliniker och 1100 medarbetare. Här får du bli en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter för både utbildning och personlig utveckling. Collaboration,Care & Entrepreneurship - vår värdegrund. Vår vision - friska leenden i hela Sverige! Här siktar Smile på att verka för friska patienter i hela landet och skapa varma leenden hos våra medarbetare genom vår unika kultur. Tillsammans med våra systerorganisationer inom Colosseum Dental Group erbjuder vi tandvård för fler än 3 miljoner patienter i 11 länder i Europa. Att vara tandläkare hos Smile Tandvård Som allmäntandläkare inom Smile är du specialist i oral diagnostik och ansvarar för att arbetet som utförs är patientsäkert och följer god kvalité. En viktig del i ditt arbete är att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård tillsammans med ditt tandvårdsteam. På Smiles olika kliniker kan du komma att utföra allt från vanliga undersökningar till akut tandvård och mer avancerade behandlingar. På våra kliniker har vi regelbundet gemensamma klinik- och terapimöten där du får möjlighet till gemensam diskussion och reflektion. Genom detta har du möjlighet till stor påverkan och utveckling av din arbetsplats tillsammans med dina kollegor. På Smile arbetar vi i Frenda. Vem söker vi? Smile Tandvårds medarbetare är avgörande för vår framgång. Därför är din inställning och personlighet A & O för oss. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Smile är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsorienterad och prestigelös. Som person trivs du i en kultur där vi arbetar nära varandra, är teamorienterade och öppna för varandras olikheter. Vi arbetar med modern utrustning och den senaste tekniken och som tandläkare hos oss har du möjlighet att ge den bästa kvalitativa vården till dina patienter. Utöver ovan kompetenser ser vi att du: Innehar svensk legitimation som Tandläkare Talar & skriver god svenska Det är inget krav, men meriterande om du: Innehar arbetslivserfarenhet som Tandläkare Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en omfattning som motsvarar 75-100% beroende på vad som passar dig. Tjänsten inleds med en provanställning. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Ansökan och frågor Vill du också vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa tandvård? Då tror vi att den här tjänsten kan vara något för dig! Du skickar in din ansökan genom vårt ansökningsformulär, så återkommer vi till dig via mail eller telefon för återkoppling så snart vi har möjlighet. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Därför använder vi oss utav arbetspsykologiska tester, kompetensbaserade intervjuer och bakgrundskontroll i våra rekryteringsprocesser. Här på vår karriärsida kan du läsa mer om stegen i vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. I rekryteringsprocessen genomför vi bakgrundskontroll via Verifiera, IVO & Hosp i samband med referenstagning. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta platschefen, och din närmsta chef, Camilla Rexhagen: [email protected] alternativt ansvarig rekryterare Amanda Almgren Wyser: [email protected]. Smiles erbjudande Odontologi - kärnan i allt vi gör! Här erbjuder vi dig en arbetsplats med odontologi och kvalité som kärna i vår kultur med stark gemenskap. Vill du ta del av medarbetarberättelser och lära känna några av våra stjärnor? Läs mer HÄR. Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Därför är vi extra stolta över att ha fått ta emot utmärkelserna Årets Karriärföretag 2024 & 2025 samt Great Place to Work. HÄR kan du läsa mer om dessa utmärkelser. Vi älskar kompetensutveckling! Hos oss är utveckling A & O. Därför är vi stolta över de utbildnings- och utvecklingsmöjligheter vi erbjuder våra medarbetare. Läs mer HÄR. Vi firar framgångar! Och vi har självklart goda villkor och förmåner för att du är viktig för oss. Läs mer om vårt erbjudande till dig HÄR.
Vill du arbeta i en spännande bransch där det händer mycket? Är du tekniskt kunnig, bilintresserad och brinner för service? Då kan du vara den vi söker som Personlig Servicetekniker till vår anläggning i Lysekil! Om tjänsten Som Personlig Servicetekniker på Brandt får du en central roll i kundens verkstadsupplevelse. Du arbetar med några av bilvärldens mest välkända märken - Volvo, Polestar, Renault och Dacia - och ansvarar för hela kundresan: från första mötet och arbetsplanering till service, reparation, återlämning av bilen och slutligen betalning. Vi arbetar för att göra verkstadsbesöket enklare, snabbare och mer personligt för kunden. Vem är du? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och trivs i en roll där du får arbeta ut mot kund. Du är engagerad, lyhörd och tydlig för att kunna förstå kundens behov och beskriva hur dessa ska lösas. Du arbetar strukturerat och har lätt för att följa rutiner och processer, men är också flexibel och stresstålig när planeringen förändras. Du strävar alltid efter att leverera service i världsklass och skapa supernöjda kunder!. Kvalifikationer Du har - Gymnasiekompetens, gärna fordonsteknisk utbildning - Minst B-körkort - Goda datakunskaper Meriterande - Erfarenhet av liknande arbete Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö. Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag ca 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 13 900 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U Beskrivning Vi söker en engagerad och strukturerad driftledare till vår utegrupp. Ditt uppdrag är att tillsammans med medarbetare, kollegor på avdelningen och i samverkan med andra delar av kommunen arbeta för en välskött och trivsam utemiljö i våra fastigheter och anläggningar. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Lysekils kommun befinner sig i en utvecklingsfas. En ny organisation startar sommaren 2026 där vår fastighetsavdelning får ett utökat uppdrag för kommunens fastigheter och utemiljöer. Utegruppen ansvarar för drift och underhåll av fastigheternas yttre miljöer såsom grönområden, vägar, parkeringsplatser samt vissa anläggningar som badplatser. Arbetet spänner över både löpande drift, felhantering, planerat underhåll och utvecklingsprojekt. Gruppen har en viktig roll för att bidra till attraktiva och säkra miljöer för kommunens verksamheter och invånare. Som driftledare ansvarar du för planering, arbetsledning och uppföljning av utegruppens arbete. Du säkerställer att lagar och regler följs, att arbetet håller hög kvalitet och bedrivs kostnadseffektivt. Rollen innebär både operativa och administrativa uppgifter, med fokus på ledarskap och samverkan. Arbetsuppgifter Som driftledare ansvarar du för att leda och utveckla utegruppens arbete i enlighet med lagstiftning, interna riktlinjer och kommunens mål. Du planerar och fördelar arbetet, följer upp resultat och hanterar felanmälningar. Rollen omfattar även budgetuppföljning, inköp och beställningar inom ramen för beslutad budget. Du samarbetar nära fastighetsavdelningens övriga funktioner samt externa leverantörer. I uppdraget ingår även tillsyn och utveckling av kommunens badplatser samt att verka för en säker arbetsmiljö i enlighet med uppsatta krav. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning inom drift och underhåll av utemiljöer eller liknande verksamhet. Du har god förståelse för budgetarbete och inköpsprocesser. Erfarenhet av myndighetsuppföljning, kvalitetsarbete och samverkan med olika aktörer är meriterande. Du är strukturerad, har god planeringsförmåga och trivs i en roll med varierade uppgifter och många kontaktytor. Du har ett tydligt och engagerande ledarskap och är van att arbeta självständigt. B-körkort krävs. Villkor Tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 58 jobb