Lediga deltidsjobb i Mariestad

Det finns totalt 41 lediga deltidsjobb att söka i Mariestad

CE-Chaufför sökes i Mariestad - Västra Götaland
Tommy Nordbergh Åkeri AB
Lastbilsförare m.fl.

Chaufförer sökes i Mariestad! Tommy Nordbergh Åkeri AB växer och söker erfarna chaufförer med god servicekänsla. Värdesätter du precis som vi en arbetsplats som präglas av bra teamwork och stort eget ansvar? Då kanske du också är en Tommy! Giltigt CE-körkort, truckkort, YKB, förarkort God vana vid att backa med släp Erfarenhet av tempererat gods Vana vid lastning och lossning Två till fyra års erfarenhet i yrket/ Fullgjord praktik på Tommy Nordbergh Goda kunskaper i svenska alternativt engelska i både tal och skrift Arbetsuppgifter - Lots med utgångspunkt Mariestad - Lossning och lastning av livsmedel - Lossning och lastning av kylda För att passa in i vårt team tror vi att du är: - Flexibel med ansvarskänsla - Duktig på att hantera olika typer av människor - Ordentlig och varsam med fordon och arbetsredskap Vi erbjuder Dig: - Avtalsenlig lön, enligt Transport - Tillsvidare, vi tillämpar provanställning - Scheman Skriv i din ansökan "Chaufför Mariestad

20 maj 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025
Part Precision söker Behovsarbetare
NearYou Sverige AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Om företaget Part Precision Sweden, en ledande aktör inom skärande bearbetning av högprecisionskomponenter, söker nu en flexibel och ansvarsfull medarbetare för en behovsanställning. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande produkter som gör verklig skillnad. Tjänstebeskrivning I denna roll kommer du att utföra varierande arbetsuppgifter som bland annat bearbetning, tvätt och avsyning av komponenter. En viktig del av ditt arbete är kvalitetskontroller för att säkerställa att produkterna håller den höga standard vi är kända för. Arbetstiderna kan variera. Arbete kan förekomma både på vardagar och helger, vi söker därför dig som är flexibel och kan anpassa dig efter behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Erfarenhet av tidigare industriarbete • Noggrannhet och intresse för att arbeta med kvalitetskontroller. • Förmåga att arbeta både självständigt och i team. • Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Meriterande: • Erfarenhet av CNC-bearbetning, men detta är inget krav. Vad erbjuder vi dig? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Patrik Johansson 070 785 84 09 Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Att arbeta som konsult på NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

20 maj 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025
Serveringspersonal ,kock,kocka
Mariestads Skärgårdstrafik AB
Kockar och kallskänkor

Sökes moggna servitriser och kock eller kocka till Passagerafartyget Bellevue i fart på Göta kanal-Sjörtorp-Töroboda eller omvänt

20 maj 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025
Tidningsdistributör Mariestad (mopeddistrikt)
NWT Media AB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Är du morgonpigg och vill förstärkta vårt gäng i Mariestad? Om NWT Direkt NWT Direkt är ett bolag inom NWT-koncernen som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. NWT Direkt AB är ett distributionsbolag som distribuerar morgontidningar, tidskrifter och mindre paket samt post i Värmland, delar av Skaraborg och norra Dalsland. Bolaget startade sin verksamhet 1 mars 2019. Om rollen Som distributör är du sista länken mot våra kunder och prenumeranter, därför är det viktigt att du är ansvarstagande och kan jobba självständigt. Vi söker ett nytt bud för mopeddistrikt i Mariestad. Utdelning sker med moped klass II , du behöver då ha ett förarbevis för moped klass II. Har du ett körkort, traktorkort eller fyllt 15 år före den första oktober 2009 behöver inte ett sådant förarbevis. Utdelningen sker måndagar, onsdagar och fredagar. Distriktet är ledigt från 2/6-2025, men man behöver då öva med ordinarie innan dess. Till en början får du en testperiod, där man vid gott arbete kan få förlängt och eventuellt få en tillsvidareanställning. Detta är en deltidstjänst. Arbetstiden har start 01:15 med sluttid mellan 05:05-05:45. Totalt 12,83 h/vecka. Timlönen just nu är 162,51 sek/h OB 11,01 sek/h. Vi har kollektivavtal med Transport. Om dig - Du ska vara noggrann och ha hög servicekänsla - Ha fyllt 18 år, då tjänsten är nattetid. - Tala, läsa och förstå grundläggande svenska eller engelska. - Inneha personnummer (eller samordningsnummer) - Inneha ett bankkonto hos svensk bank - Giltigt arbetstillstånd i Sverige Övrigt Är du intresserad så hör av dig till mig så snart som möjligt med en ansökan. Om du intresserar mig så får vi boka in någon en intervju/introduktion på dagtid på vårt kontor i Skövde. Efter detta får man följa med en distributör för att lära sig arbetsuppgifterna på nattetid. Det är bra om du meddelar mig direkt om det är någon vecka som du inte kan jobba i sommar, alternativt om du har annat arbete också. Tänk på att det tar längre tid än schematiden i början när du ska lära dig distriktet. Då det är deltid så är jag väldigt tveksam om du bor långt bort från där du tänks köra, så om du har tillfälligt boende på orten jag söker för är det viktigt att du meddelar det. Kontaktuppgifter: Hanna Legendi [email protected] Placeringsort: Mariestad Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-06-30. Vi kommer att hålla urval löpande då tjänsten egentligen behöver tillsättas snart, så skicka in din ansökan redan idag!

16 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Blomleverantör sökes till Spira Blommor

Är du en person med öga för färg och form samt en passion för försäljning? Har du dessutom erfarenhet eller ett intresse av att arbeta med blommor? Då kan detta vara rollen för dig! Vår kund är en av Sveriges största blomsteraktörer och levererar blommor till de flesta kedjor inom svensk dagligvaruhandel. Idag säljs deras blommor i närmare 700 butiker runtom i landet. Nu söker de sommarpersonal till rollen som blomleverantör i Mariestad! I arbetsuppgifterna ingår det att förse företagets befintliga kunder med blommor i butik. Du ser till att blomsteravdelningarna sköts med kvalitet och effektivitet i uppdragets alla delar som t.ex. exponering, pris/info-skyltning, beställning och upplockning av blommor. Arbetet innebär hög grad av service och kundkontakt. Tjänsten innebär att du med egen bil kommer förflytta dig mellan kundens butiker där leveransorterna även innefattar Skövde, Falköping, Lidköping samt Skaraborg. Milersättning utgår och restiden är inräknad i arbetstiden. Tjänsten är ett sommarvikariat som sträcker sig från v28-31 och inleds med introduktion innan start. Det finns goda chanser för extrajobb efter sommaren. Vi söker därför dig som är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 procent. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men jobbar hos vår kund. DETTA SÖKER VI Vi söker en engagerad och kreativ blomleverantör som brinner för färg, form och försäljning. För att trivas i rollen som blomleverantör ser vi att du som söker är är självgående och ansvarstagande med en naturlig förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du sätter alltid kunden i fokus och ser lösningar där andra ser utmaningar. Ett intresse för, eller erfarenhet av att arbeta med blommor är mycket meriterande. Krav för tjänsten är B-körkort och tillgång till egen bil. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svenska och engelska. För att vara aktuell för tjänsten söker vi dig som är student eller har ett annat arbete på minst 50%. Vi ser även att du är tillgänglig för arbete under v28-31. På Spira Blommor får du en inspirerande arbetsmiljö där din kreativitet och ditt engagemang uppskattas. Här får du möjlighet att arbeta med vackra produkter och bidra till att sprida glädje till kunder. Låter detta som din nästa utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

16 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Sommarjobb Lokalvård Mariestad

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Sommarjobb Lokalvård Mariestad. ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på deltid, 2 pers sökes till sommarjobb lokalvård i Mariestad. Tjänsten är på 75 % Tidig morgon mån-fred. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket väl i tal o skrift. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 5/7. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Slöjdlärare
MARIESTADS KOMMUN
Övriga utbildare och instruktörer

Från höstterminen 2025 söker vi nu en engagerad och lyhörd slöjdlärare med ett positivt förhållningssätt. Tjänsten är delad mellan fyra olika skolor i kommunen och du kommer vara undervisande slöjdlärare på skolornas låg- och mellanstadium i välförsedda undervisningslokaler. Trivs du med nära kollegialt samarbete och brinner för elevers kunskapsutveckling? Då kan du vara den vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Som slöjdlärare möter du elever från Grangärdet och Ullervads skolor som undervisas i Högelidsskolans lokaler. Du undervisar även på Lyrestads och Hasslerörs skolor som har egna slöjdsalar. Med engagemang och entusiasm skapar du en trygg lärandemiljö som stimulerar elever till lustfyllt lärande. Som slöjdlärare har du ett nära samarbete med dina kollegor och planering, utvärdering och beställning utav material ingår i dina arbetsuppgifter. Hos oss undervisar du elever i årskurs 3-6 i textil- samt trä- och metallslöjd och kommer eventuellt även ha lektioner i anpassad grundskola. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån läroplanen och skolans mål. Du arbetar nära kollegor i arbetslaget för att skapa en stimulerande och trygg lärandemiljö.  I din roll ingår också att: • Samverka med specialpedagog och klasslärare för tydliga stödinsatser. • Integrera digitala verktyg och delta i ämnesövergripande projekt. • Följa upp och dokumentera elevernas utveckling. • Stödja kollegor med inkluderande metoder och verktyg. Anställningen innebär en ferietjänst med omfattning på 90%. Vi hoppas att få glädjen att arbeta tillsammans med dig! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lärarexamen med behörighet i trä/metall och textilslöjd. Tidigare undervisning inom ämnet samt från inkluderande undervisning som exempelvis NPF och flerspråkighet är meriterande. Du är en engagerad pedagog som kan inspirera, motivera och se varje elevs möjlighet att nå målen. Vi vill att du är flexibel och har god samarbetsförmåga. Du värnar om att bygga relationer både vad gäller elever, kollegor och föräldrar. Du ska också ha förmåga att utveckla arbetet utifrån uppdraget och ser att du har ett kreativt tänk samt gillar att utveckla nya arbetssätt. B-körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Rekryteringsarbetet hanteras löpande vilket innebär att intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdag. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

13 maj 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Butikssäljare till Synsam Mariestad 75%
Synsam Group Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi ytterligare förstärkning och vår nya superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra!  För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass  Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!

13 maj 2025
Sista ansökan:
13 juni 2025
Lärare i fritidshem Grangärdet skola, vikariat
MARIESTADS KOMMUN
Fritidspedagoger

Grangärdets skola bedriver undervisning för årskurserna F-6 och till hösten har vi totalt 157 elever fördelade på en klass per årskurs. Vi har två fritidshemsavdelningar och vår härliga skolgård erbjuder miljöer som stimulerar till lek, sport och olika aktiviteter. I nära anslutning till skolan har vi även tillgång till skolskogen med en grillplats och motionsslinga samtidigt som vi också har promenadavstånd till Mariestads centrum. Inför höstterminen söker vi nu två lärare fritidshem. Båda tjänsterna avser vikariat till och med december 2025. Lockas du av att arbeta på en mindre skola med stabilitet i personalgrupper där vi bemöter elever, kollegor och övrig skolpersonal på ett varmt och positivt sätt? Då kan denna tjänst vara något för dig! ARBETSUPPGIFTER Tjänsterna avser; 85% start 11/8, denna tjänst riktar sig till våra äldre elever och du samverkar främst med klasser på mellanstadiet. 100% start 4/8, denna tjänst riktar sig till våra elever på lågstadiet och du samverkar främst med lärare och elever. Som lärare i fritidshem/fritidspedagog på Grangärdets skola är du kopplad till ett arbetslag som består av lärare, speciallärare och ett elevhälsoteam som har ett nära samarbete med varandra. Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för undervisningen och elevernas utveckling både kunskapsmässigt och socialt. Uppdraget utformas med elevgruppens behov i centrum och kompetensen hos varje medarbetare i arbetslaget tas tillvara. Du bidrar till en lärmiljö som främjar elevernas utveckling. Som lärare i fritidshem består en stor del av uppdraget av att planera, genomföra och följa upp det arbete som sker under elevernas tid på fritidshemmet. Hos oss är det viktigt att eleverna känner trygghet och trivs och vi ser hela elevens skoldag, både i skolan och i fritidshemmet. Du som pedagog säkerställer att verksamheten bygger på gällande styrdokument och skolans pedagoger har ett nära samarbete med elevhälsoteamet för att arbeta förebyggande och främjande mot utbildningens mål. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ska du vara utbildad lärare i fritidshem alternativt vara utbildad från den tidigare fritidspedagogutbildningen. Som person är du trygg och inspirerande och har förmågan att skapa goda relationer både med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du trivs i en pedagogisk yrkesroll och du vet att alla har olika förutsättningar och tar till sig kunskap på olika sätt. I arbetet önskar vi att du är kreativ och vågar pröva nya vägar för att möta elevers behov och intressen. Det är viktigt för oss att du har nära till skratt och har lätt för att samarbeta - det bidrar till att vi har roligt tillsammans! Eftersom vi använder digitala verktyg i arbetsvardagen förutsätter vi att du har god digital kompetens. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Precisera även i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av. Rekrytering sker löpande vilket innebär att intervjuer kan hållas redan under ansökningstiden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Varmt välkommen till oss på Grangärdet! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

13 maj 2025
Sista ansökan:
22 maj 2025
PERSONLIG ASSISTENT MARIESTAD MED KÖRKORT
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi en personlig assistent för att stärka upp i teamet kring vår kund, som är en kille på 18 år och som har en ovanlig diagnos FOP. Vi söker dig som kan arbeta extra på timmar vid behov. Vår kund behöver hjälp i sin vardag, runt sina fritidsaktiviteter och sin personliga hygien. För vår kunds räkning söker vi därför främst en man som assistent för att vår kund ska känna sig bekväm.  Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Det är till stor fördel om du gillar PC, PS och Xbox då det är en stor del av kundens intresse. Om du har erfarenhet av likande arbete ser vi det som meriterande. Vi söker dig som är positiv, lyhörd, noggrann och ansvarstagande. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av personlig assistans men inget krav • Gillar PC, PS och Xbox. • Svenska i tal och skrift är ett krav. • Körkort • Ej pälsdjurs allergiker – Katt och hund finns i hemmet Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start enligt överenskommelse. • Timanställning. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

12 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025