Lediga deltidsjobb i Mark
Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Mark
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Marks kommun! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer.Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet som personlig assistent eller liknande yrke. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-03-09 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nudig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 27-årig kille,bosatt i Sätila har goda kunskaper i svenska har B-körkort och tillgång till bil ej har allergi mot pälsdjur är rökfri under arbetstid Det är även meriterande om du: har erfarenhet av lågaffektivt bemötande delar kundens intressen i att bada, träna och hitta på olika aktiviteter Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 75%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och varannan lördag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: För och efternamn + mailadress
Kliv in i vår bubbla av rörelseglädje! Vi skapar magiska lektioner inom dans och idrott. Därför söker vi magiska ledare. Vi kallar oss Sportys. Är du en av oss? Om Be Sporty Vi är Nordens största kursarrangör för barn. I över 20 år har vi spridit rörelseglädje. Med branschens bästa villkor får du: 300 kr/klass Betald utbildning Gedigen ledarskapsutbildning Coaching, utveckling och vidareutbildning Ett community med good vibes only Om jobbet Du arbetar oftast i team 2 och 2. Ni leder barngrupper i våra dans eller idrottskoncept. Dans Funkykidz- Barndans 2-6 å Funkylinas Balettskola 4-6 år Bliss Dance Academy 6-11 år Idrott Flipkidz- Gymnatik 2-8 år Trix Bollskola- Fotboll 2-6 år Sporty Tigers - Prova på idrott 2-6 år Våra kurser pågår under höst och vårtermin, 10 veckor per termin. Du behöver kunna leda klasser över minst 2 terminer. Du arbetar ca 2-8h/veckan Är du en Sporty? Du behöver älska barn och kunna skapa magi med ditt sätt att leda och vara Ha en bakgrund inom dans eller idrott Bli en del av @besportylife Kika in på instagram för att följa livet i den blå bubblan. Som Sporty hos oss får du bli en figur som strösslar ut sprallig energi, en magnet som barnen ser upp till. Vi har stora hjärtan och är någon att lita på. Du hör själv, du blir en del av en speciell community. Exempel på tidigare meriterande arbetsområden: arbete på förskola, fritids, nöjespark, utbildning inom pedagogik, idrott eller dans alt. bakgrund som gymnastikledare, fotbollstränare, danslärare, barnpassare eller gruppträningsinstruktör.
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Visstidsanställning under sommaren 2025. Vi ser gärna att du är tillgänglig för introduktion och extrajobb under våren. Tillträde: 2025-06-16 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 16 år och gått ut nian. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Var ser du dig själv i sommar? Vid havet eller på Willys? De flesta svarar nog havet, vilket är helt okej. Men vi ser gärna dig hos oss i sommar! När du jobbar på Willys får du en fartfylld vardag. Du gör allt ifrån att packa upp varor, jobba i kassan, hjälpa våra kunder till rätta och hålla rent och fräscht i butiken. Som sommarjobbare på Willys får du snabbt ta eget ansvar och du blir en viktig del av butiksteamet som ska se till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen, varje dag. I utbyte kan vi lova att du får erfarenheter – om till exempel försäljning och service – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Kanske jobbar du kvar hos oss även efter sommaren? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Skene C! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi ser till att du får en bra introduktion när din anställning börjar. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du tar ansvar för ditt jobb, är punktlig och pålitlig. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Du har de förutsättningar och personliga egenskaper som gör att du passar för att jobba hos oss. Om du söker jobbet kommer du att få göra ett test som visar detta. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Maria Ljung, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-02-17. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].
Är du som tandhygienistintresserad av att utvecklas inom privattandvård? Hos oss får du chansen att arbeta med en varierad patientgrupp i alla åldrar, vilket skiljer oss från många andra privata aktörer. Här på Tandläkarna Björnssonfår du erfarenhet av att behandla både vuxna och barn.På vår mindre klinik samarbetar vi tätt, vilket skapar en dynamisk arbetsmiljö där alla bidrar till klinikens framgång.Varmt välkommen med din ansökan med eller utan CV. Vi erbjuder dig En arbetsmiljö med varierade arbetsuppgifter. Ett brett patientklientel - allt från barn till vuxna patienter. Inget krav på intäkter. Mentorskap för den nyexaminerade tandhygienisten. Kurser för vidareutveckling, både interna och externa. Friskvårdsbidrag 2000 kr per år. Kvalifikationer Krav - Obligatoriskt för att anses som behörig kandidat Svensk tandhygienistexamen. Svensk tandhygienistlegitimation. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och i skrift. Meriterande - Önskemål, dock inget krav Mer än 2 års arbetserfarenhetsom tandhygienist. Intresse av digitalt arbetsflöde. Erfarenhet av delegerat arbete. Om dig och tjänsten Som person är du flexibel, noggrann och vill lära och utvecklas. Du är social, har lätt för att samarbeta samt har ett trevligt bemötande mot patienter och personal. Vi värdesätter ett engagerat och drivande förhållningssätt vilket gör att vi utvecklar verksamheten och känner oss delaktiga i vårt gemensamma arbete. Arbetsuppgifter:Som tandhygienist arbetar du självständigt med egna patienter, genomför undersökningar av barn och vuxna samt ansvarar för parodontala behandlingar och uppföljningar. Arbete inom steril och reception ingår. Stöd för att fylla tidboken ges. Du får utföra behandlingar du känner dig trygg med, exempelvis fyllningsterapi och avtryck. Assistans till tandläkare utgör cirka 15-20% av arbetstiden. Arbetsschema: Det utformas i samråd med arbetsgivaren. Klinikens öppettider:Mån-tors:Kl 07:30-16:30.Fre:Kl07:30- 14:00. Bra att veta Patientklientel: Både vuxna och barn i alla åldrar. Journalsystem: Frenda. Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård, stor fokus påprotetik, kirurgioch implantatoperationer. Ort:Knislinge. Anställningsform:Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning. Omfattning:Mellan 70-90%. Du väljer själv. Lönemodell: Fast lön. Kollektivavtal: Ja. Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Adress:Påls väg 4,289 31 KNISLINGE. Om Tandläkarna Björnsson i Knislinge(Göinge Privattandvård) Tandläkarna Björnsson är ett privat tandvårdsföretag som vuxit de senare åren, men behållit sin närhet till patienter och personal. Vi har två kliniker, en i Knislinge och en i Vinslöv. Teamet på Knislinge består avfem tandläkare, två tandhygienister och sex tandsköterskor. Knislingekliniken är nyrenoverad med sex behandlingsrum. Vi ärett härligt gäng med en familjär stämning vilket patienter ofta påpekar som positivt när de kommer till oss. Vi arbetar för att vi ska ha en trevlig och öppen arbetsplats där alla hjälps åt för att skapa god stämning. Vi lägger stor kraft på att utveckla och förbättra kliniken och satsar därför kontinuerligt på kompetensutveckling och ny teknik. Dessa investeringar gör vi för att kunna erbjuda våra patienter toppkvalitet när de kommer till oss. (Bild: Vår fina klinik i Knislinge). Varför ska du välja oss? Arbetsgivaren har ordet"Vi är övertygade om att framgång bygger på ett starkt och effektivt teamwork. Genom att samarbeta nära och stötta varandra skapar vi en arbetsmiljö där varje individs bidrag är avgörande för vårt gemensamma resultat". AnsökanSök medeller utan CV via Odonti I denna rekrytering samarbetar Tandläkarna Björnsson(Göinge Privattandvård)med Odonti, det ledande rekryteringsföretaget inom tandvård. Detta är en direktrekrytering (Du blir anställd av arbetsgivaren) Samtliga ansökningar måste ske via Odonti och dess rekryteringsverktyg, för en professionellhantering av alla kandidater i processen. Obs! Direktkontakt med arbetsgivaren undanbedes vänligt men bestämt! Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare för tjänsten. Odonti kommer att genomföra de initiala intervjuerna och urvalet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatumet 2025-03-03, så visa ditt intresse idag! Ansvariga rekryterare Jashar Samadi & Van Cao Mail: [email protected] / [email protected]: 0709220250 / 0709220253
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet. Sedan många år tillbaka bedriver Göteborgs Stadsmission olika verksamheter och insatser för vuxna med psykisk ohälsa och/eller beroendeproblematik. Vi erbjuder stöd och insatser för människor som är i beroende, som vill lämna eller som har lämnat sitt beroende. Vi ger alltid individanpassat stöd och struktur för att öka förutsättningar att klara eget boende framöver. OM OSS Ingsereds boende har 24 platser fördelat på rum och lägenheter. Boendet ligger ett stenkast från Västra Ingsjön och är omgiven av vacker, lantlig miljö. Området erbjuder rogivande promenadstråk, utomhusgym, bad, fiske, odling samt stora gräsytor, vilket är fantastiska resurser för oss i arbetet med de boende. Verksamhetens syfte är att erbjuda ett tryggt och trivsamt boende där stödet avser att främja den enskildes väg till ett så självständigt och drogfritt liv som möjligt. Målet är att den enskildes fysiska, psykiska och sociala behov av stöd utifrån biståndsbeslutet ska tillgodoses och varje boende ska erbjudas meningsfull aktivering under placeringstiden. Insatserna anpassas efter den enskildes egen förmåga, med utgångspunkten i att nå en ökad delaktighet i samhället. Ingsered arbetar utifrån IBIC vilket innebär att främja den enskildes egna resurser, stödja och förbättra livssituationen och förmågan att hantera vardagslivet. Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i verksamhet med hög kompetens, där dina framtida kollegor till stor del är utbildade socionomer, socialpedagoger och behandlingspedagoger. Vi har en stark tro på de boende och uppmuntrar alltid nya initiativ och förslag. Läs mer om Ingsereds boende och följ med på ett digitalt studiebesök via länken: https://www.stadsmissionen.org/korttidsboende/boende-ingsered/https://www.stadsmissionen.org/korttidsboende/boende-ingsered/https://www.stadsmissionen.org/korttidsboende/boende-ingsered/ OM TJÄNSTEN Vi söker nu dig som vill jobba hos oss i sommar, men också arbeta extra under resten av året när behov finns. Som boendeassistent är stöd- och motivationsarbete den huvudsakliga arbetsuppgiften. Vi arbetar utifrån MI som metod och förhållningssätt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat daglig dokumentation, upprätta samt följa upp genomförandeplan, ge psykosocialt stöd samt att tillse drogfrihet i boendemiljön. Du samverkar såväl externt som internt inom Göteborgs Stadsmission och med olika myndigheter för den enskildes bästa. I din roll har du ett nära samarbete med socialtjänst, primärsjukvård och psykiatrisk öppenvård. Du är tillsammans med en kollega i ett team för de boende och därför ett viktigt stöd under placeringen. Ditt arbete syftar till att trygga den boende under placeringstiden, bidra till social gemenskap samt stärka och stötta den boende till att kunna ta eget ansvar för sin förändringsprocess genom stöd- och motivationssamtal. Den fantastiska naturen i vår omgivning ger oss möjligheter att erbjuda omsorg för hela människan, därför är vistelse skog och mark samt arbete med våra djur en viktig del av ditt arbete. Arbetsgruppen ansvarar gemensamt för verksamheten och en del praktiska göromål förekommer i form av enklare matlagning, städ, körningar och stöd i den boendes ADL. VEM ÄR DU? Du behöver vara under utbildning till eller färdigutbildad socionom, behandlingspedagog, socialpedagog eller annan likvärdig utbildning. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen; personer med missbruk- och psykisk ohälsa samt ha goda kunskaper om socialtjänstlagen då vi arbetar på uppdrag från socialtjänsten. Har du erfarenhet av återfallsprevention/CRA är det meriterande. Vi vill att du är trygg i dig själv, är självständig, ansvarstagande och har en sund människosyn. Du har ett stort intresse och engagemang för målgruppen. Verksamheten utgår ifrån de boendes behov, det fordras därför att du är inlyssnande och kan härbärgera känslor samtidigt som du kan sätta gränser på ett tydligt och konsekvent sätt. Vi vill att du är kreativ och kan se individens möjligheter till förändring. Vi förutsätter också att du har en god samarbetsförmåga, laganda, kreativitet och en lust att vara med och utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/. PRAKTISK INFORMATION Tjänsten innefattar dag, kväll, och helgtjänstgöring samt sovande jour. Innan anställning kan ges skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. B-körkort och tillgång till egen bil behövs, då det är långt till närmsta hållplats. Intervjuer kan komma att bokas in löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan! Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/ Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/ Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/ Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/. Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Nu söker vi på Nytida Sorbusflera timavlönade sommarvikarie för våra medarbetare i omsorgsarbetet både på natten och dagen. Kul att du hittade hit!Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande.Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi?Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik.Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörandeförsäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Nytida SorbusSorbus är ett vårdboende som vänder sig till personer med Huntingtons sjukdom och yngre personer med olika former av demenssjukdomar. Vi har specialistkomptens inom området och vill ge den bästa omsorgen och omvårdnaden för vår målgrupp. Genom tydliga individuella genomförandeplaner och med lyhördhet för den boende och de anhörigas önskningar, skapar vi tillsammans en meningsfull vardag. Vi tror på delaktighet, tydliga rutiner och ett respektfullt förhållningssätt med fokus på personen med sjukdom. Boendet som är byggt 2022 har 12 lägenheter där utemiljön släpps in genom generösa fönsterpartier för att få en ljus och trivsam inomhusmiljö. Lägenheterna består av sovrum/allrum, badrum med tvättmaskin, litet trinettkök och egen utgång till altan eller balkong. Den egna lägenheten är ca 33 kvm och husets totala storlek med gemensamt kök, TV-rum, allrum, behandlingsrum, expedition, teknikrum etc. är ca 1 000 kvm. Vi ligger i en naturskön miljö i kanten av ett befintligt villaområde och gränsande till naturen i Skene. Tillgängligheten är god med närhet till busshållplats. Gästparkering finns för de som kommer med bil. På Nytida Sorbus finns 25 medarbetare undersköterskor och boendestödjare som arbetar dag, kväll och natt, utöver detta har vi sjuksköterskor tillgängliga dygnet runt, tillgång till arbetsterapeuter och sjukgymnaster vid behov och planerade besök. Våra medarbetare har erfarenhet och kunskap för att arbeta med målgruppen och alla får specialutbildning inom de diagnoser de boende har. De har relevant utbildning inom social omsorg i form av till exempel omvårdnadsprogram, KY-utbildning inom social omsorg eller socionomutbildning.Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig.Din erfarenhet och kunskapVi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer.- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar.- trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom vård ochomsorg. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: Efter överenskommelse men senast i juni 2025Sista ansökningsdag: 2025-03-25Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Elaine Jerebko 0760 30 57 46Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se
Gillar du mat & dryck? Vill du ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Till butiken i Skene söker vi nu en engagerad försäljare som vill ta kundmötet till högsta nivå. Tjänsten är ett vikariat under perioden 2025-03-01 - 2025-08-31. Omfattningen av tjänsten är 50%, arbetstiden per vecka kan variera. Om rollen Rollen som försäljare innebär att man är Systembolagets ansikte utåt. Med passion, högt driv, engagemang och ett personligt ansvar levererar du ett imponerande kundmöte tillsammans med dina kollegor. Det dagliga arbetet som försäljare i butik innebär att du växlar mellan att möta kunder, arbeta i kassa och på lager, upplockning av varor samt lokalvård. Om dig Vi söker dig som har kundfokus, är driven och social. Som person är du noggrann och flexibel och delar generöst med dig av din kunskap. Du är serviceinriktad och kan se varje kunds unika behov. Du har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du har lätt för att samarbeta och bidrar till ett gott arbetsklimat. Du har fyllt 20 år när anställningen påbörjas och arbetet ställer krav på en god fysik eftersom tunga lyft förekommer. Om din utveckling hos oss Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Alla nyanställda genomgår ett introduktionsprogram där du får lära dig mer om Systembolagets uppdrag och våra produkter. Du kommer framför allt att utveckla dina kunskaper i vardagen tillsammans med dina kollegor men vi har även utbildningar på vår kursgård. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Du tar själv ett stort ansvar för ditt lärande. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Wanneroth, butikschef, på telefonnummer: 08-503 327 79. Ansökan Vid intresse är du välkommen att registrera din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar ansökningar löpande, och butiken kan komma att avsluta sin annonsering tidigare. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev. ------- Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.
Vi söker en engagerad tandsköterska till Kinna Tandhälsa! Vill du bli en del av en trevlig och modern tandvårdsklinik i hjärtat av Kinna? På Kinna Tandhälsa arbetar vi med både vardaglig tandvård och spännande, avancerade behandlingar. Vi hanterar större protetiska fall, kirurgi och implantat – här får du möjlighet att utvecklas och bidra till våra patienters bästa leenden! Om oss Kliniken består idag av en tandläkare och en tandsköterska, men vi växer och behöver förstärka vårt team. Vi har tre välutrustade behandlingsrum och arbetar med ett fokus på kvalitet, omtanke och god stämning. Hos oss finns ingen stämpelklocka – vi tror på frihet under ansvar och erbjuder flexibla arbetstider som kan anpassas efter dig. Vem söker vi? Vi letar efter dig som är: 🦷 Utbildad tandsköterska (meriterande). 🦷 Erfaren som tandsköterska (meriterande). 🦷 Engagerad, noggrann och serviceinriktad. 🦷 Flexibel och bekväm med att arbeta deltid, timmar eller heltid – vi anpassar oss efter dina önskemål! Här får du möjlighet att utvecklas i en rolig och dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. Timanställning / Deltid/ Heltid är av intresse Vad erbjuder vi? ✅ Trevlig arbetsmiljö i en väletablerad klinik. ✅ Möjlighet att jobba med spännande och utmanande behandlingar. ✅ Flexibla arbetstider – hitta balansen som passar dig bäst. ✅ Bra lönevillkor & förmåner Vill du vara med och växa tillsammans med oss? Skicka din ansökan till oss redan idag!
Nu söker vår härliga kund i Horred fler assistenter till sitt team! Våran lilla stjärna tycker om att komma ut och hitta på olika aktiviteter som t.ex att besöka badhuset, gå ut på promenader med Krokodilen (rullatorn), besöka lekparker m.m. Kunden går i skolan och slutar 13.00 eller 15.00 på vardagarna. Det är viktigt att du som ska arbeta med honom har ett driv och engagemang då det för honom är viktig att få både social och fysisk stimulans i vardagen. För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut och initiativ för att avlasta anhöriga. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med ett aktivt liv. Dina arbetsuppgifter: För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen utgår ifrån kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Du arbetar stödjande och motiverande. Arbetstider: Morgonpass: 06.30-08.30 Kvällspass: 13.00 - 17.00 el 19.00 ca Helg: 10.00-14.00 ca. Vi söker en assistent för en omfattning på ca 50% men även timvikarier. Under lovveckor har kunden mer assistanstimmar. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb