Lediga deltidsjobb i Örebro

Det finns totalt 171 lediga deltidsjobb att söka i Örebro

Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

7 februari 2025
Sista ansökan:
9 mars 2025
Personlig assistent till aktiv tjej i Hjortkvarn, Extra!

Jag är en glad och aktiv rullstolsburen tjej på 14år som älskar vatten, bus och lek. Jag har ett stort hjälpbehov för att få min vardag att fungera och för att jag ska kunna uppleva omvärlden på mina villkor. Hos mig får man lära sig om lågaffektivt bemötande och att kommunicera med hjälp av bilder och tecken som stöd för att bli den bästa assistenten just för mig. Jag söker dig med erfarenhet av assistans och det är en stor fördel om du har jobbat hemma hos en familj förut. Du kommer att behöva hjälpa och stötta mig både pedagogiskt och omvårdande och känna dig bekväm med de utmaningar det kan medföra. Detta är inget stillasittande jobb, utan mer för dig som är glad med en positiv energi och uthållighet. För rätt person finns här ett arbete i många år och jag ser gärna att du som söker har en vision om ett långt samarbete Detta är en rökfri arbetsplats och pälsallergi finns i familjen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av personer med: · Autism · Epilepsi · Cerebral pares Om du har körkort och bil så underlättar det eftersom kollektivtrafiken inte går så tätt. Omfattning: Extra vid behov under ordinarie assistenters frånvaro vid sjukdom och semestrar. Jag har assistans dygnet runt enligt ett rullande schema med, dagar, kvällar, nätter (vakna) samt helger. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

7 februari 2025
Sista ansökan:
7 mars 2025
Assistent sökes till härlig kvinna i Örebro (Vikariat ett år, 80%)
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

OM JOBBET En härlig kvinna i 40-års åldern söker nu en kvinnlig assistent till sin arbetsgrupp. Hon tycker om att lyssna på musik, bada, basta, rida, åka bil och äta god mat. Hon har en grav hjärnskada, grav utvecklingsstörning och autistiska drag.   I dina arbetsuppgifter kommer det ingå att göra allt som krävs för att få vardagen att fungera och vara rolig och givande. Som person är hon lättsam men kan i perioder må sämre och blir då allt ifrån apatisk till arg.  Familjen ingår i arbetsgruppen, eller vill ha nära kontakt.    DU SOM SÖKER ÄR Vi söker dig som är ansvarsfull och lyhörd med förmåga att läsa av och tolka människor. Du behöver vara bra på omsorg och ha förmåga att samarbeta nära med familjen och resten av arbetslaget. Du behöver vara initiativrik, lösningsfokuserad och matlagningskunnig. Vi ser gärna även att du är informativ och bra på kommunikation. Har du tidigare vårderfarenheter är det är plus. Även om du har intresse för och kunskap om alternativ kosthållning och medicinering då det är vad hon använder sig av. Ett krav för att söka tjänsten är att du har B-körkort.    DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD Anställningen startar 1 juni som en behovsanställning och går sedan över till 80% vikariat från 1 augusti och gäller i ett år framåt.. Du som söker bör vara öppen för att jobba de flesta tider på dygnet då kvinnan har assistans dygnet runt. Det innebär att vaken natt kan förekomma och även helgarbete.    LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.   TILLTRÄDE 1 juni - Behovsanställning 1 augusti - 80% vikariat   ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-05-11. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret". Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

7 februari 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Personlig assistent sökes till kvinna i Örebro
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en 49 årig rullstolsburen kvinna bosatt i centrala Örebro Har goda kunskaper i svenska Har B-körkort och tillgång till egen bil Är rökfri Tål pälsdjur, hund och katt finns i hemmet Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 90 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid, både vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]

7 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Lokalvård Örebro

Vi är en ständigt växande grupp som trivs tillsammans. Du ska tycka om att skapa ordning och reda samt att serva och ta hand om våra kunder. Vi tror att du är social och gillar att jobba med människor omkring dig. Du ska tycka att städning är ett viktigt och roligt jobb! Du behöver vara en noggrann och pålitlig person. Tjänsten är lokaliserad i Örebro. Körkort är ett krav.

7 februari 2025
Sista ansökan:
9 mars 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten Vi söker en positiv och trygg kvinna som vill arbeta som timvikarie på förskolan som personlig assistent till en 5-årig pojke i Örebro. Pojken har autism och är icke-verbal, men han är också nyfiken, energisk och viljestark. För att skapa en trygg och stabil miljö behöver han en pålitlig och ansvarsfull assistent som kan finnas vid hans sida. Det är viktigt att du är flexibel och kan rycka in med kort varsel när ordinarie personal är frånvarande. Den här tjänsten passar perfekt för dig som exempelvis studerar och har möjlighet att arbeta extra vid behov. Även helgarbete kan bli aktuellt längre fram. Arbetsuppgifter: I den här rollen är det viktigt att du identifierar dig som en flexibel och omhändertagande person. Ditt arbete kommer att präglas av varierade arbetsuppgifter som bland annat inkluderar: Sondmatning via PEG. Hjälpa till vid omvårdnad och personlig hygien, såsom blöjbyten och sårvård. Hantera central venkateter (CVK) och näringsdropp. Skapa en trygg och säker miljö för pojken. Vem vi söker? Vi söker en ansvarstagande kvinna som är duktiga på att läsa av signaler och att skapa en trygg miljö omkring sig. Det är också viktigt att du har ett snällt och lugnt bemötande och är tydlig i din kommunikation med pojken. Erfarenhet inom omvårdnad är meriterande men inget krav och personlig lämplighet är det mest avgörande. Viktiga kvalifikationer och egenskaper är: Rökfri. Körkort och tillgång till bil. God kroppsfysik. Alternativ kommunikation. Flytande i svenska i både tal och skrift. Då pojken är minderårig krävs det ett utdrag från polisens belastningsregister innan en eventuell anställning. För att detta ska gå smidigt rekommenderar vi att du beställer ett i samband med att du skickar in din ansökan till oss. Beställ ett här! Omfattning Tjänsten är en timanställning vid behov för att arbeta på förskolan. Innan du påbörjar arbetet erbjuder vi introduktionspass för att säkerställa att du känner dig trygg och väl förberedd i din nya roll. Arbetstiderna gäller främst vardagar på förskolan, men kan senare även inkludera kvällar och helger vid behov. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Ett generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Vid anställning hos minderårig tillkommer även en introduktionsutbildning rörande barnperspektivet. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

7 februari 2025
Sista ansökan:
8 april 2025
Butikssäljare med visuellt fokus 30h/v
Gina Tricot AB
Butikssäljare, fackhandel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en driven och kreativ person för rollen som säljare med visuellt fokus på Gina Tricot. Om du har en passion för mode och ett öga för visuell presentation så är detta en spännande möjlighet för dig! OM ROLLEN Som säljare med visuellt fokus blir du drivande för att Gina Tricots koncept visualiseras och optimeras i butik. Din passion för mode väl till hands när du samarbetar nära med butikschef för att utveckla butiken och stärka Gina Tricot som varumärke. I dina arbetsuppgifter ingår det att tillsammans med ditt team ständigt driva försäljningen och att se till att vi alltid levererar en bra upplevelse för våra kunder. Tillsammans med ditt visuella ansvar har du självklart också rollen som säljare där du alltid sätter kunden i fokus. VEM ÄR DU? Du är en passionerad kreatör med en genuin känsla för färg, form och mode. Din drivkraft ligger i att förstå hur Gina Tricots koncept bäst kan visualiseras och optimeras i butiken för att maximera försäljningen. Utöver detta är du en skicklig kommunikatör som trivs i en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Din kunskap inom mekanisk försäljning använder du för att stötta teamet inom produktkunskap. Kvalifikationer: • Erfarenhet av en liknande roll som Visual Merchandiser/säljare. • Intresse att arbeta med snabbrörliga modeprodukter, deadlines och problemlösning. • Erfarenhet av att mäta försäljning genom produktanalysering och nyckeltal. • Flexibel gällande arbetstider och har möjlighet att jobba både helger och kvällar. VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Tjänsten är ett vikariat på 30h/v med start 1/4. Vikariatet pågår t.o.m. 31/8 med goda chanser till förlängning. Sista ansökningsdag 21/2 Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande.

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Hemglass i Örebro söker säljare
Bsga Västerås AB
Företagssäljare

Hemglass är ett av Sveriges mest välkända varumärken. Vi har sålt glass och mat direkt till Sveriges hushåll sedan 1968. Vi finns i hela Sverige via 29 säljkontor och 280 säljbilar. För oss är det viktigt med hög kvalitet, personlig service och stort engagemang. Nu söker Hemglass i Örebro säljare som kan hjälpa oss att ta hand om våra kunder på bästa sätt! Du kommer att köra Hemglassbilen på planerade säljturer och möta kunder i alla åldrar för att distribuera vår glass och våra matprodukter. Vi söker dig som har förmågan att ge våra kunder en bra upplevelse i mötet med oss på Hemglass. Du har en hög energinivå, är självständig och har en stark servicekänsla. Arbetstid: Ca 25-30 timmar/vecka. Eller enl överenskommelse. Vardagar em/kväll. Lördagar/helger dagtid. Grundlönen är fast med möjlighet till en extra rörlig del baserad på både kundnöjdhet och resultat. Rätt person kan räkna med att komma upp i goda inkomster. Möjlighet till tillsvidareanställning efter säsong finns för den som trivs med oss och våra kunder. Du bör kunna starta din anställning omgående. Du söker och hittar mer information om jobbet via länken https://hemglass.se/jobba-hos-oss/ Tillsättning av tjänsterna sker löpande så skicka gärna din ansökan redan idag! #jobbjustnu

7 februari 2025
Sista ansökan:
9 mars 2025
Universitetsadjunkt i socialt arbete med inriktning mot samtalsmetodik
Örebro Universitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Nu kan du söka jobbet som universitetsadjunkt i socialt arbete med inriktning samtalsmetodik och få möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Ämnesområde Ämnesområdet för anställningen är socialt arbete. Bakgrund Ämnet socialt arbete är en del av Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap (BSR). Vid BSR finns en unik kombination av huvudområden i form av socialt arbete, psykologi, rättsvetenskap och kriminologi som möjliggör samarbeten över ämnesgränserna, möten och utbyte av kompetens samt goda möjligheter för tvärvetenskapliga forskningsprojekt. Vid BSR erbjuds fristående kurser och utbildningsprogram på grund-, avancerad och forskarutbildningsnivå. Inom ämnet, och på enheten för, socialt arbete vid Örebro universitet ges socionomprogrammet, hälso- och sjukvårdskuratorsprogrammet (avancerad nivå), fristående kurser på grundläggande och avancerad nivå, olika uppdragsutbildningar, samt forskarutbildning. Forskningen i socialt arbete behandlar olika aspekter av sociala relationers betydelse och strukturella förutsättningar för socialt förändringsarbete med människor med svåra levnadsvillkor i olika livsfaser inom yrkesliv och institutioner. Forskningen inom ämnet rör såväl studier av sociala problematiker kring barn och ungas utsatthet, vuxna och äldre, som förutsättningar och villkor för socialt arbete samt sociala insatser i anslutning till detta. Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt ägnar du dig huvudsakligen åt undervisning inom utbildning på främst grundnivå, samt därtill hörande samverkan. En universitetsadjunkt bör även bidra till universitetets utveckling. Den sökande ska bedriva undervisning inom socionomprogrammet främst inriktat mot samtalsmetodik och i färdighetsträning rörande samtal inom socialt arbete på en grundläggande nivå samt på en fördjupande nivå.  Den sökande kan även, i mån av formell behörighet, komma att handleda kandidat- och magister/masteruppsatser på enhetens program och fristående kurser. Behörighet Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som visat pedagogisk skicklighet och avlagt examen på lägst magisternivå (eller motsvarande) inom relevant område. Annan teoretisk kompetens i kombination med relevant erfarenhet från ämnesområdet kan prövas motsvara magisterexamen. Bedömningsgrunder Vid Örebro universitet grundas lärandet i vetenskap och beprövad erfarenhet och utgår från universitetspedagogisk och didaktisk forskning och reflektion. Lärare ska ha förmåga att informera, att samverka med det omgivande samhället och att verka för nyttiggörande av universitetets forskning. Nationell och internationell erfarenhet och mobilitet ska beaktas. Dessutom prövas den sökandes lämplighet. Med lämplighet avses att den sökande ska uppvisa sådana personliga egenskaper som krävs för att fullgöra de aktuella arbetsuppgifterna, kunna samverka med övrig personal och bidra till utveckling av verksamheten. Pedagogisk skicklighet Vid Örebro universitet sammanfattas pedagogisk skicklighet i kategorierna pedagogiskt förhållningssätt, förverkligandet av pedagogiskt förhållningssätt samt professionell utveckling som lärare. Den sökandes pedagogiska meriter dokumenteras enligt Örebro universitets mall för pedagogisk portfölj och relaterar tydligt till Örebro universitets pedagogiska grundsyn. Den pedagogiska skickligheten ska visas genom tidigare meriter från undervisning eller liknande lärsituationer. Den sökande ska även kunna redogöra för hur ett vetenskapligt förhållningssätt tillämpas i undervisningen. Övriga bedömningsgrunder • Undervisningsspråket är svenska vilket förutsätter att sökande ska kunna kommunicera, både skriftligt och muntligt, på svenska språket. • Tjänstens innefattar att undervisa i både kvantitativa och kvalitativa metoder, vilket innebär att kunskaper i olika forskningsmetoder på avancerad nivå är ett krav. • Den sökande ska ha kunskapsmässiga färdigheter och praktiska erfarenheter som väl motsvarar innehållet på de kurser som personen ska undervisa i. • Att vara disputerad i socialt arbete, samt inom nämnda undervisningsområden, är en merit. • Vi fäster stor vikt vid hög närvarograd i verksamheten. Information Anställningen är 20-30% under ca 4 månader med start 1 mars 2025 eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Björn Johansson 019-303502, [email protected] Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer) • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/ Sista ansökningsdag är 2025-02-21. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

7 februari 2025
Sista ansökan:
21 februari 2025
Terminalarbetare Örebro, Sommarjobb
PostNord Sverige AB
Brevbärare och postterminalarbetare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & vi & jobbet PostNord är alltid i rörelse. Gods, paket och försändelser sorteras, packas och skickas för att nå en väntande destination. Dagens förväntningar på leveranser är höga och här är du som terminalarbetare en viktig del för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Tillsammans hjälps vi åt för att leverera en hållbar och pålitlig kedja av eviga leveranser. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 50%. Anställningen startar vecka 24 och pågår fram till och med vecka 34. Dina arbetstider kommer att vara förlagda 05:15-09:10, måndag till fredag. Terminalen ligger på Vältgatan 4 Örebro. Vad du kommer att göra - Sortera brev, paket eller pall, manuellt eller med hjälp av maskin - Arbeta med inleverans/utleverans Vem du är - Självständig: En del av jobbet gör du ensam, men teamkänslan är viktig. - Inre lugn: Många saker samtidigt kan vara stressande, men behöver inte vara det. - Strukturerad: Kunder är beroende av sina leveranser. Ditt ansvar matchar deras förväntningar. - Positiv & orädd: Dela dina tankar och bidra till förbättring. Mångfald av människor och idéer gör oss bättre. - God styrka och rörlighet: Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete. - Lagspelare: Kan inte nog poängteras. Samarbete vinner alltid i längden. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Samarbetsförmåga och laganda - Flexibilitet och positiv attityd - Svenska i tal och skrift - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

7 februari 2025
Sista ansökan:
10 mars 2025