Lediga deltidsjobb i Skövde
Det finns totalt 81 lediga deltidsjobb att söka i Skövde
Medborgarskolan, är en icke-vinstdrivande organisation med en stolt tradition av folkbildning och kultur. Om uppdraget Medborgarskolan i Skövde söker efter en erfaren och pedagogisk ledare att hålla kurser inom ämnet Motorsågskörkort AB för privatpersoner. Med ett gediget intresse för motorsåg och säkerhet blir din uppgift att leda kursdeltagarna mot nya kunskaper och godkända prov: teoretiska och praktiska. Behörigheten ABC är obligatorisk för att leda kursen men fler behörigheter är naturligtvis meriterande. Kontakter inom skogsbranschen är även meriterande då det är ledaren som ansvarar för att hitta skog, där den praktiska delen äger rum. Som ledare ordnar du även med kringarbetet för examineringen samt examinatorn. Som ledare har du med dig egen utrustning såsom motorsågar och skyddskläder inför alla kurstillfällen. Vi söker dig som är en kunnig och pedagogisk person och som har ett brinnande intresse för att sprida kunskap inom ditt område. Du tycker om att träffa många nya människor, dela med dig av dina erfarenheter och har förmågan att förmedla dina kunskaper, stötta, motivera och inspirera andra. Som person är du lyhörd och strävar efter god kvalitet och nöjda kursdeltagare. Kursen hålls på svenska. Genom att arbeta som kursledare får du inte bara chansen att dela med dig av värdefulla kunskaper som hjälper deltagarna att nå sin dröm om att erhålla ett Motorsågskörkort AB – du bidrar också till att skapa ett mer jämlikt och kunskapsrikt samhälle. Vad du får som kursledare: • En möjlighet att göra skillnad och hjälpa människor att få sitt Motorsågskörkort AB. • Erfarenhet av pedagogik och gruppledning, vilket stärker ditt CV. • Flexibel arbetstid och en plattform för att sprida din expertis. • Nätverkande med andra kunniga kursledare och möjlighet till personlig utveckling. Vi erbjuder: • Ett flexibelt och givande uppdrag där du får chansen att påverka. • Stöd och resurser från Medborgarskolan för att hjälpa dig lyckas i ditt uppdrag. • Goda möjligheter till utökade uppdrag och fortsatt samarbete. Låter det här som något för dig? Ansök redan idag med cv och ett personligt brev. Eller tipsa en vän. Rekrytering sker löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du vidare frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan
Ta genvägen till dina drömmar via MAX MAX är en arbetsplats med tusen möjligheter att nå dina drömmar. Här finns plats för dig som vill klättra i karriären, resa i höst, träffa nya vänner eller bara landa en stund och fundera på nästa steg i livet. Därför är vi på jakt efter karriärister, semesterälskare, do-ers och drömmare och vi ser att dina personliga egenskaper är viktigare än tidigare erfarenhet. Som restaurangbiträde håller du ordning och reda i restaurangen, packar beställningar, tillreder burgare, smoothies och pommes. Du ser till att alla detaljer är på plats för att skapa en fantastisk gästupplevelse. På MAX varierar arbetstiderna mellan dagar, kvällar, nätter och helger. Och i början av din karriär har du en erfaren kollega vid din sida och vårt digitala utbildningsprogram som lär dig jobbet steg för steg. Trygghet med kollektivavtal, chans att klättra och en kultur som lyfter fram det bästa i dig, det är några av de viktigaste ingredienserna i MAX-receptet för våra medarbetare. För oss handlar det om att skapa möjligheter, både i och utanför våra restauranger. Så oavsett hur stora eller små dina drömmar är, vill vi hjälpa till på vägen dit. PS. Vår högsäsong är mellan juni och augusti, så vi söker dig som kan jobba större delen av sommaren. Det kan finnas möjlighet till förlängning om du är sugen på att jobba mer i höst. Vad MAX kan erbjuda dig Stark gemenskap - Vi har medarbetare från alla världens hörn och här finns hundratals nationaliteter, bakgrunder och erfarenheter representerade. Hos oss är det dina personliga egenskaper och jobbet du gör som spelar roll. Vi vet att en stark gemenskap är viktigt för att alla ska kunna prestera på topp. Och som familjeägt företag vet vi att man måste vara snäll. Kanske är det därför har vi kollegor som jobbat hos oss hela livet. Vi förstår att passionen vi har för våra medarbetare är grunden till framgång. Utvecklingsmöjligheter - Vi förstår att utveckling är A och O för att hitta lösningar till helt nya problem. Därför har vi en gedigen kurskatalog och ledarprogram som hjälper våra medarbetare att bli sina bästa jag, oavsett om det handlar om självledarskap, konflikthantering eller arbetsplanering. Vi är här för att du ska kunna ta nästa steg i din karriär på MAX. Chansen att jobba med burgare som både smakar och gör gott - Vi är ett familjeägt företag som leder hållbarhetsutvecklingen i branschen. Vi jobbar för att göra världen lite godare och på den resan har vi lärt oss att passion och mod är viktigare än att följa gamla fotspår. Vi förstår att hållbarhet handlar lika mycket om att ta hand om vår planet som att ta hand om våra medarbetare. Företagskultur som vill att du lyclas - MAX är byggt på passion, mod och gemenskap. Vi förstår att talangfulla medarbetare och entreprenöriell kultur är nyckeln till framgång. Vi förstår att frihet under ansvar får människor att växa och inspirerar fler till stordåd. Hur fungerar det? När du skickar in din ansökan svarar du på några urvalsfrågor, vi tar inte emot CV och personligt brev och det är därför viktigt att du svarar utförligt på frågorna. Efter att ha skickat in din ansökan får du ett test skickat till din e-post. Det är ett servicetest för att få en bild av hur du hanterar olika situationer som kan dyka upp under en dag på MAX. Det tar högst 15 minuter att slutföra och ger dig också en idé av hur det är att jobba på MAX och vad du kan förvänta dig. När du gjort klart testet kollar vi på din ansökan och återkopplar så snart som möjligt. Vi ser över ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstiden går ut. Observera att servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess och vi går inte vidare med kandidater som inte slutför det. Sista ansökningsdag är den 21 maj, men vi granskar ansökningar regelbundet, så skicka in idag! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Vi söker nu sommarvikarie hos Anders som bor på en gård utanför Tidan i Öja. Gården ligger alldeles vid sjön Östen. Omfattning enligt överenskommelse. Du behöver ha körkort och klara att köra en lite större bil. Det är nästan alltid dubbelassistans så du jobbar i stort sett aldrig själv. Hos Anders arbetar idag en stor grupp assistenter. Vid samtliga pass är ni två som arbetar mellan kl 09:30 och fram till kl 21:00. Delade pass förekommer. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det Anderas inte klarar att göra själv då han är halvsidesförlamad efter en stroke. Du kommer att arbeta i hemmet där även hans fru bor. Du erbjuds trevliga kollegor och en stabil kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • Utbildad undersköterska meriteras • Gillar att vara ute i naturen • Tala flytande svenska • B-körkort och körvana. Arbetstid/tjänstgöring • På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester. • Under sommarmånaderna juni, juli och augusti ska du kunna arbeta i genomsnitt 30 timmar per vecka. • Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällar, helger. • Start med introduktionspass omgående. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Hos vår kund Elias finns redan fem assistenter på schema. Han är en bestämd och aktiv kille med stor personlighet och flera funktionsnedsättningar. Vi vill stärka upp i arbetsgruppen och söker nu dig som kan jobba extra på timmar. Elias är rullstolsburen har epilepsi, saknar tal och har en utvecklingsstörning. Assistenterna hjälper honom med det mesta i vardagen. Han bor i eget parhus och har många intressen, så hans assistenter har minst sagt ett omväxlande arbete. Elias har assistenter vid sin sida dygnets alla timmar och har ett stort hjälpbehov. Assistentens roll och erfarenhet Du behöver vara lyhörd, omtänksam med positiv energi samtidigt som du har eget driv. Som assistent hos Elias behöver du också vara en person med stort tålamod då han behöver få sin tid för att göra sig förstådd. Du ska uppskatta att arbeta tillsammans med kollegor i gruppen men också kunna arbeta självständigt. Eftersom Elias är beroende av hjälp från sina assistenter för att planera både sina sysslor och intressen så får du inte vara rädd för att testa nya saker. Det kanske inte fungerar första eller andra gången, men tredje så. B-körkort och god fysik är ett krav hos dig som söker. Tillgång till bil (automat) med ramp finns. Arbetspassen innefattar dag, kvällar, natt med jour och helg på ett rullande schema. På helgerna är ni oftast 2 assistenter som jobbar (dubbelassistans) för att Elias under lediga dagar gärna har spännande aktiviteter. Utbildning och introduktion sker på arbetsplatsen och tillsammans med andra assistenter och Elias. Meriterande erfarenheter • Personlig assistent, 1–2 års erfarenhet • Svenska i tal och skrift • B-Körkort Arbetstid/ tjänstgöringsgrad • Vidbehovs anställning, timvikarie. • Arbetstider förlagda dag, kvällar, natt med jour och helg. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor! För att börja jobba som Barista måste du vara myndig, är du minderårig, kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi behöver en ny säljare! Brinner du för detaljhandel? Drivs du av de utmaningar som finns i ett varuhus? Då är det dig vi behöver till vårt team. Nu söker vi dig som kan arbeta extra under våren och därefter mer under sommaren när vår ordinarie personal är på semester. Arbetstiden kommer vara ca 5 timmar/vecka under våren och ca. 25 timmar/vecka under sommaren. Det vore jättekul om du vill vara med och utveckla Rusta tillsammans med oss! Din roll som säljare Arbetet i ett Rusta-varuhus är fartfyllt, varierat och roligt. Ingen dag är den andra lik! Du kommer att arbeta med och ta ansvar för olika typer av uppgifter varje dag; från kassaarbete och kundbemötande till varupåfyll och ombyggnad av varuhusets avdelningar. Ditt ansvar som säljare: att alltid sätta kund- och försäljningsfokus som första prioritet och att bidra till att uppnå och överträffa varuhusets försäljnings- och lönsamhetsmål. att arbeta effektivt med kassaarbete, varuhusexponering, prissättning, lagerhantering och påfyllnad. (inkl. inventeringar) att hålla ordning och reda. Din profil Framförallt är du en person som trivs med ett högt tempo och som vill utvecklas i din roll som säljare hos oss på Rusta. Raka puckar, högt i tak och ett glatt humör är självklart för dig. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Som säljare på Rusta är rätt attityd och inställning det allra viktigaste. Våra värderingar Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet. Sätt igång och ansök! Låter det här som en tjänst för dig? Sök redan i dag, ansökningarna behandlas löpande. Vi använder oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Testet mäter egenskaper som är viktiga för arbetet, och ser till att alla sökande bedöms på samma sätt. Testet tar ca 15 min att fylla i och är en förutsättning för att gå vidare i urvalsprocessen. Går du vidare i rekryteringen så använder oss av digital referenstagning som slutsteg. Som en del av rekryteringsprocessen för tjänsten Säljare genomför vi en bakgrundskontroll på alla externa rekryteringar innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Välkommen att registrera CV och personligt brev! Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Tibro. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.22-V.35 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom distribution och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
På INTERSPORT arbetar vi tillsammans som ett team där våra medarbetares engagemang och passion är avgörande för att vi ska nå hela vägen. Tillsammans skapar vi köpupplevelser i världsklass och inspirerar till ett hållbarare liv! Vi letar efter dig som tycker att kombinationen av att jobba med försäljning, service och människor vore ditt drömjobb. Är du redo att ge dig in i matchen? Vi söker just nu Säljare med driv som kan jobba extra från April/maj samt få ett sommar vikariat hos oss. Det här innebär rollen Rollen som Säljare på INTERSPORT är en varierande, spännande och framförallt helt avgörande roll för vår fortsatta framgång! Duktiga och engagerade Säljare är vad som gör att kunderna vill komma tillbaka till oss, om och om igen. Försäljning hos oss på INTERSPORT innebär lyhördhet, att vara aktiv i kundmötet, fokus på att skapa en inspirerande kundupplevelse och personlig helhetförsäljning med de bästa lösningarna! Fokus för den här tjänsten är försäljning på avdelning Kassalinjen -. Därför söker vi dig som har kunskap och ett stort intresse för kundmötet och vara sista ansiktet utåt i butiken . Förutom kundmötet och försäljning finns det även andra arbetsuppgifter i butiken, som att beställa och packa upp varor samt se till att butiken alltid är ren och fräsch. Hos oss får du en varierad vardag med möjligheten att arbeta på flera av våra avdelningar. Vad vi förväntar oss av dig INTERSPORT andas sport och utmaningar, därför ser vi det som självklart att du som Säljare gör detsamma. Det viktigaste för oss är att du som söker har ett genuint intresse för försäljning och kundservice i kombination med en inre drivkraft och en vilja att fortsätta utvecklas. Har du tidigare erfarenhet av arbete i sportbutik ser vi det som ett stort plus i kanten. Vi söker dig som motiveras av att arbeta mot mål, som är bra på att ta initiativ och som tycker om utmaningar. Du älskar kundmötet, lyfts av att tillhöra ett team som vill framåt samt uppmuntrar och lyfter dina kollegor. Du är ett föredöme i arbetet, skapar förtroende och bidrar till ett öppet arbetsklimat där människor inspireras och vågar utmana. På INTERSPORT är personliga egenskaper och rätt inställning minst lika viktigt som erfarenhet och kunskap. Vi vill alltid vara på plats när våra kunder besöker oss, tjänsten är därför förlagd på främst kvällar och helger, men det finns även möjlighet att arbeta vardagar i perioder (perfekt för dig som vill kombinera arbetet med studier eller annat deltidsjobb). Vi förutsätter flexibilitet och att du gillar att ha många bollar i luften - då vi har som mål att varje säljare ska kunna serva flera kunder samtidigt i hela butiken. Din ansökan Vill du bli en av oss? Ansök redan IDAG , REKRUTERING SKER LÖPANDE I din ansökan ber vi dig inkludera CV och personligt brev. Vi tillämpar provanställning. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att maila butikschef [email protected] (vi tar inte emot ansökningar och CV via mail). Välkommen med din ansökan! INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskap som möjligt. INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med ca 100 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Nu söker vi behovsanställda till nya spännande uppdrag i Skaraborg inom butiksmiljö. Arbetsuppgifter Som lokalvårdare hos Primär ansvarar du för inre skötsel av fastigheten, med fokus på lokalvård. Arbetsuppgifterna består bland annat av: • Butiksstädning inom livsmedel • Obekväm arbetstid (Dagtid, helger & kvällar) Kvalifikationer Bra språkkunskap i svenska Städutbildning är meriterande Personliga egenskaper Vi söker dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter och känner dig mån om att ditt arbete blir väl utfört. Som person är du ansvarsfull och ordningsam, och kan trivas med att växla mellan olika arbetsuppgifter På Primär arbetar vi utifrån våra värderingar Tillsammans, Framåt och Kul. Vi erbjuder Anställningen startar med 6 månaders provanställning med lön enligt kollektivavtal. Tillämpligt kollektivavtal är Serviceentreprenad Fastighets. Om Primär Primär startades 1987 och idag är vi nästan 600 medarbetare, omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kund- och medarbetarnöjdhet. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är ISO- certifierade. För mer information Välkommen att kontakta verksamhetschef Josefine Lippens på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan snarast. Urvalsprocessen sker löpande.
Västra Götalands Parasportförbund är ett specialdistriktsidrottsförbund inom Parasport Sverige och fungerar som en stödorganisation för såväl parasportföreningar som idrottsföreningar som bedriver parasportverksamhet. Västra Götalands Parasportförbund har två olika roller; folkbildning och företrädarrollen för paraidrotten, där man ger stöd, leder och utvecklar idrotten. Västra Götalands Parasportförbund är medlemmar i RF-SISU Västra Götaland och ingår därmed även i genomförandet av RF-SISU VG:s genomförande av sitt uppdrag. Arbetet med fysisk aktivitet för barn och unga samt inkluderande idrott för alla är särskilt viktiga uppdrag för förbundet. Det finns stora skillnader i Västra Götaland gällande parasport på distriktsnivå. 2022 gjordes en sammanslagning av Västergötlands, Bohuslän-Dals och Göteborgs Parasportförbund till Västra Götalands Parasportförbund. Distriktet rymmer cirka 110 föreningar och drygt 10 000 medlemmar. De tre distrikten har genom åren arbetat på olika sätt och haft olika verksamhetsinriktningar vilket gör att det finns en bred kompetens och kunskap inom olika områden men också utmaningar gällande samordning. Västra Götalands Parasportförbund strävar efter att bygga upp nätverk av kontakter med främst paraföreningarna, skolor, familjer, habiliteringar samt med övrigt föreningsliv. Västra Götalands Parasportförbund jobbar med nyrekrytering genom att bland annat anordna prova-på-aktiviteter i samarbete med skolor och habiliteringar. Parasportförbundet anordnar även utbildningar, arbetar med tillgänglighetsfrågor och försöker initiera och leda projekt. Ett viktigt arbete är att utveckla, stödja och vara den förlängda arm som föreningar är i behov av för att utveckla sin verksamhet, kompetenshöja och kompetensutveckla sina ledare och nyrekrytera barn, ungdomar och vuxna till parasporten. Västra Götalands Parasportförbund jobbar med inkludering och integrering. Läs mer om oss här: www.parasport.se/distrikt/vastra-gotaland Nu söker Västra Götalands Parasportförbund 1st 50% idrottskonsulenttjänst med stationering i Skaraborg. Tjänsten är en visstidsanställning / provanställning under 6 månader med möjlighet till förlängning. Som idrottskonsulent arbetar du främst med att utveckla och stödja idrotten och dess föreningar genom uppsökande verksamhet, rådgivning och utbildning samt att marknadsföra och informera om vår verksamhet. Rollen som idrottskonsulent bygger på att skapa goda relationer i ett nätverk med idrottsföreningar samt för idrotten viktiga samarbetspartners på området. Som idrottskonsulent kommer du vara en viktig medspelare i detta arbete. Tjänstens huvudsakliga innehåll: • att med folkbildningens metoder starta utbildningsverksamhet i idrottsföreningarna • samarbeta med idrottsföreningar, skolor och andra organisationer på området • samverka med kommunen genomföra möten, träffar, utbildningar etc. på området • föreläsa, utbilda och leda processer för aktiva, ledare och styrelser tillsammans i våra idrottsföreningar Som idrottskonsulent ingår du i ett team där självständigt arbete kompletteras med gemensamma aktiviteter och möten i teamet. Arbetet innebär en stor del uppsökande verksamhet. Kvälls- och helgarbete är kan förekomma. Vi värdesätter särskilt följande hos dig som söker tjänsten. Du har: • bred erfarenhet av ideellt arbete som ledare eller styrelsemedlem i en idrottsförening • kunskap om idrottsrörelsen i allmänhet och idrottslivet i stort. Vi ser gärna att du har erfarenhet av parasport i någon utsträckning. • genomfört utbildning med inriktning idrott, fritid, folkhälsa, pedagogik på rörelseanknuten folkhögskola eller högskola/universitet • pedagogisk och social kompetens • ett trevligt bemötande och trivs med att utveckla och tala inför en grupp • stort intresse för att arbeta med lärande processer • god administrativ förmåga • kontaktnät inom idrotten i Västra Götalandsregionen • väl förtrogen med Windowsprogram som Word, Excell, Power Point etc. • kunskap i digitala verktyg som Teams och ZOOM är meriterande. Tjänsten är förlagd till Skaraborg, men rörlighet inom distriktet kommer att krävas. För tjänsten är körkort och tillgång till egen bil ett krav. Anställningen är 1st 50% avtalad visstidsanställning under 6 månader med möjlighet till förlängning. Start snarast möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt datsskyddsförordningen. Arbetsgivaren kommer från den som erbjuds tjänsten begära in ett utdrag från Belastningsregistret. Verkar detta vara en spännande och intressant utmaning för dig? Då ser vi gärna att du skickar in ditt CV samt ett kort personligt brev där du motiverar dina tre huvudkvaliteter kopplat till vad denna tjänst kräver och löneönskemål. Ansökan skall vara oss tillhanda via mail senast den 17 april 2025. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänster kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan. Vid frågor och kontakt: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 81 jobb