Lediga deltidsjobb i Skövde

Det finns totalt 50 lediga deltidsjobb att söka i Skövde

Barista till Skövde 5h/veckan

Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst!  Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor!  För att börja jobba som Barista måste du vara myndig, är du minderårig, kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Avonova Hälsa söker leg. fysioterapeut/ergonom till Skövde
Avonova Sverige AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Beskrivning Som leg. fysioterapeut/ergonom hos oss är du en specialistkompetens och en del i Avonova-teamet som bidrar till att främja en god arbetshälsa hos våra kundföretag.  Du arbetar som konsult inom arbetsmiljö med fokus mot belastningsergonomi och stöttar våra kunder i deras systematiska arbetsmiljöarbete. Du genomför sambandsbedömningar mellan exponeringar i arbetsmiljön och muskuloskelettala belastningsbesvär på individ, grupp eller organisationsnivå samt rekommenderar åtgärder. I rollen ingår även att hålla sig uppdaterad gällande Avonovas interna tjänsteinstruktioner, evidensbaserade metoder och aktuell forskning samt att bidra till ökad kunskap inom belastningsergonomiområdet internt i Avonova-teamet. Arbetsuppgifter - Fysioterapeutbedömning och behandling av arbetsrelaterade belastningsbesvär och sjukdomar - Rehab och coachning - Arbetsförmågebedömning- TIPPA - Fysiska hälsokontroller - Funktionsanalyser, Konditionstest - Medicinsk kontroll vid handintensivt arbete -MEBA - Föreläsning och utbildning i belastningsergonomi och arbetsteknik inom olika branscher - Arbetsplatsbesök: bedömningar och anpassningar på individ-, grupp- och organisationsnivå - Belastningsergonomiska riskbedömningar - Konsultativ roll i samband med ny-ombyggnation, omorganisation och förändrade arbetssätt Den relativa vikten avgörs av vilka kunder vi har och hur deras behov ser ut.  Kvalifikationer Du är leg. fysioterapeut/ergonom gärna med vidareutbildning inom arbetsmiljö och hälsa/ergonomi. Det är meriterande om du har Tippa- och MEBA utbildning samt erfarenhet av att arbeta med riskbedömningsmetoderna RAMP, KIM1-3, HARM, HAL och QEC. Ergonomer på Avonova jobbar utifrån MTO-perspektivet, dvs. människa, teknik och organisation och hur dessa faktorer samspelar när risker uppstår inom arbetsmiljön hos våra kunder.  Vi söker dig som är initiativtagande och tar ansvar för att strukturera och driva ditt arbete framåt. Vidare ser du helheter och tar hänsyn till det vidare perspektivet i ditt agerande. Du är noggrann, har lätt för att samarbeta och är väl medveten om mål och kvalitet. Vi ser det som meriterande om du har arbetat inom företagshälsa eller liknande verksamhet och har erfarenhet från arbete med riskbedömningar, bedömning och rådgivning kring arbetsrelaterade besvär samt rehabkoordinering. Du är prestigelös och delar gärna med dig av din kunskap såväl som en nyfikenhet till att lära av andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hålla föreläsningar och utbildningar. Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt då det förekommer resor i tjänsten. Vårt hälsocenter täcker in hela Skaraborg geografiskt och arbete kan komma att förläggas på samtliga våra enheter likväl som ute hos våra kunder.  Placeringsort är primärt Mariestad men kan möjligen styras till annan ort utifrån egna önskemål (exempelvis Skövde). Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag. Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, men intervjuer sker från och med 26 augusti. För att ansöka denna tjänst, vänligen klicka här: https://avonova.varbi.com/what:job/jobID:842013/ Vill du veta mer om tjänsten kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected] och konsultchef Jessica Larsson, [email protected]  Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Shift Leader till Skövde Sjukhus 30h/veckan

Espresso House söker en Shift Leader som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Shift Leader på Espresso House utför du alla arbetsuppgifter som en Barista gör men rollen innebär också ansvar för och planering av daglig drift tillsammans med Coffee Shop Manager.   Arbetstiden är förlagd i coffee shopen, där du arbetar direkt i kontakt med våra gäster, tillsammans med det team av Baristor som är dina kollegor. Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Att du är baristautbildad är en merit men inget krav, eftersom vi utbildar alla våra anställda i egen regi. Din målsättning som Shift Leader skall vara att utvecklas och växa inom Espresso House. Det är därför meriterande om du har arbetat inom café/restaurang eller har likvärdig erfarenhet sedan tidigare och har god kännedom om branschen och är van vid att arbeta oregelbundna tider.  Vad erbjuder du oss? • Du är en glad och positiv person som smittar av sig till kollegor och gäster • Du har förmågan att leda och fördela arbetsuppgifter till dina kollegor • Du är tävlingsinriktad och drivs av försäljning • Du är ansvarsfull och initiativrik och säkerställer att coffee shopen är i toppskick • Du är en effektiv person som trivs bäst i ett högt tempo Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

27 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Säljande Installatör till SVENSKA ALARM SKARABORG
Svenska Alarm Gruppen AB
Företagssäljare

HUR ÄR DET ATT JOBBA PÅ SVENSKA ALARM? Att jobba på Svenska Alarm innebär att du kommer att bli en del av ett företag som har det största fokuset på att skapa trygghet och säkerhet i våra kunders hem. Våra anställda liksom företaget har tydliga mål med att revolutionera larmbranschen med att växa oss ännu starkare. Dagarna är inte den andra lik och tillsammans med dina kollegor hjälper du kunder runt om i Sverige med deras trygghet. Vi ser inte att du som ny behöver någon tidigare erfarenhet för vi kommer att utbilda och coacha dig för att du ska känna dig trygg i din roll hos oss.   VAD SÖKER JAG SOM ANSVARIG HOS EN SÄLJARE? Det vi har uppmärksammat är att efterfrågan av trygghet- och säkerhet för att säkra upp sitt hem som privatperson har ökat och med det sagt så har vi nu möjligheter till att öppna upp för nya kollegor runt skaraborgsregionen. Så vi söker dig som vill starta din karriär som säljare och som brinner för aktiv kundkontakt, försäljning och utmaningar. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av dig som blir anställd hos oss utan det vi vill se är att du har ett intresse för det vi gör och är beredd på att gå in med vilja, driv och engagemang för att lägga hårt arbete bakom. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara ute på fält och ta fysisk kontakt med både privat och företagskunder samt med stor professionalism installera sålda larmlösningar.   Till detta team så söker vi även en Team ledare som innebär att om du som säljare är redo för att ta dig an ansvaret och att som ledare kan motivera dina kollegor, inspirera genom att boka/sälja själv men även är duktig på att strukturera upp dagen så kan denna roll vara något för dig.   VAD FÖRVÄNTAR VI OSS UTAV DIG SOM BÖRJAR HOS OSS? - Vågar tar för sig och kommer med “Aldrig ge upp” andan till dina arbetspass - Inga prickar i belastningsregistret - Inte rädd för att utmana dig själv eller dina kollegor   VAD KAN VI ERBJUDA? - Vi söker både heltid och deltid - Vi kommer att erbjuda provision på varje bokat/genomfört möte och sälj. - Varierande arbetstider - Karriärs möjlighet   Har du viljan till att utföra detta arbete, drivet till tjäna pengar och engagemanget för att våga utmana dig själv eller din kollega till att tjäna lite mer så har vi den roligaste arbetsplatsen för dig. Till denna tjänst så är där inget krav på körkort. Svenska Alarm är en specialist på smarta larm. Bolaget startade 2009 och växer nu väldigt snabbt. Vi kommer nära kunden med våra lokala kontor. Svenska Alarm är medlemmar i Säkerhetsbranschen, SSF Stöldskyddsföreningen och Brandskyddsföreningen. Vi har även blivit DI-Gasellföretag tre år i rad. Vi är ett ledande företag på smarta larm för privatpersoner och företag. https://www.svenskaalarm.se/jobba-hos-oss/ Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sales and Service Staff
Actic Sverige AB
Kassapersonal m.fl.

Sales and Service Staff till Actic Skövde Arena Vi söker fler medarbetare till vår anläggning Actic Skövde Arena.  Önskat startdatum: snarast enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad: Varierande, vid behov Anställningsform: Timanställning Som Sales and Service Staff är du en inspirationskälla för våra medlemmar, du ser till att sprida glädje, energi och arbetar för att skapa bästa möjliga kundupplevelse genom att vara närvarande och behjälplig. För att trivas i rollen gillar du varierade arbetsuppgifter. Du kommer att: Stå i reception och hjälpa våra medlemmar med bland annat tränings- och medlemskapsfrågor Ansvara för att anläggningen och utrustningen är i bästa skick samt att det är rent och fräscht genom att städa Arbeta med försäljning, främst medlemsskapsförsäljning samt få våra medlemmar att nyttja hela vårt träningserbjudande För att lyckas i rollen har du Fyllt 18 år Stort intresse för träning och hälsa Ett stort intresse för människor och service Möjlighet att arbeta varierande arbetstider så som dag, kväll och helg Det är meriterande med erfarenhet inom försäljning och/eller kundservice Våra Värderingar: På Actic tror vi på en företagskultur som är rolig, energisk och bygger på ömsesidig respekt. Vi arbetar efter tydliga värderingar: Passion, Customer Focus, Performance och Teamwork. Som medlem av vårt team bidrar du till en arbetsplats vi alla kan vara stolta över.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Kurator till Realgymnasiet Skövde

Vi vet att meningsfullt lärande börjar med elevernas personliga intressen. Genom att förena intresse med kunskap skapar vi utbildningar som både inspirerar, engagerar och förbereder våra elever för framtiden – oavsett om det gäller arbetslivet eller vidare studier. Vi samarbetar nära branschen och arbetar aktivt för att ge varje elev de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas, under skoltiden och i framtiden.  Vi söker dig som är kurator Som skolkurator på Realgymnasiet Skövde arbetar du som en del av elevhälsan utifrån skollagen. Du arbetar i nära samarbete med lärare och elevhälsoteamet för att bidra till de bästa förutsättningarna för lärande för våra elever. Du träffar elever, vårdnadshavare och personal som erbjuds yrkesspecifik kompetens i form av samtal, stödkontakter, rådgivning och handledning inom det psykosociala området. Du driver elevhälsoarbetet tillsammans med dina kollegor, i det breda perspektivet utifrån aktuellt utbildningsutbud på skolan. Arbetet sker även tillsammans med övrig pedagogisk personal på skolan för att bidra till elevernas måluppfyllelse. Kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: • En relevant utbildning inom exempelvis socialpsykologi, socionom, beteendevetenskap alternativt socialpedagogik på högskolenivå. • Tidigare erfarenhet av uppdraget som kurator inom gymnasiet. Vi söker dig som delar Lärandes kärnvärden- trygghet, utveckling, team och framgång. Du har en god samarbetsförmåga är flexibel och förändringsorienterad med siktet inställt på mål och resultat.  Varför välja Lärande? Vår framgång bygger på trygghet, teamkänsla och ständig utveckling. Hos oss är mod, nya idéer och kunskapsutbyten viktiga delar av vår kultur, och vi ser olikheter som en styrka. Sedan starten har vi gått vår egen väg och vi ser lärande som nyckeln till att möta en värld i ständig förändring. Genom nära samarbeten med näringslivet, branscher och andra aktörer så lär vi för morgondagen.  Sök till oss och bli en del av Lärande – där din insats gör skillnad!    Läs mer om våra verksamheter på:  https://www.larande.se/ (https://www.larande.se/)  Inom Lärande är vi stolta över att vi är certifierade enligt Great Place to Work® internationella standard. Läs mer här (https://www.greatplacetowork.se/).

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Butikssäljare Thansen Skövde Deltid
thansen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker en driven säljare på deltid till vår butik i Skövde. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi gärna att du hör av dig. Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdelsförsäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt, så ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år.Ansök via vår hemsida www.thansen.se och bifoga CV som bilagor i PDF- eller Word-format.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Säljare deltid Thansen Skövde
thansen AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi behöver nu deltids- butikssäljare till vårt team i Skövde. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Skicka in din ansökan via vår hemsida jobb.thansen.se Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personlig assistent 70%
Mira Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill vara ett stöd i vardagen för ökad livskvalité i vuxenlivet. Ett stöd till att vidhålla och utveckla självständighet och förmågor hos brukare med funktionsnedsättning.   Brukaren bor i ett hus i Hentorp nära naturen, i huset finns det fyra lägenhet samt gemensamt allrum, uteplats och trädgård. Du behöver trivas både med ensamarbete och att ingå i en arbetsgrupp.   Som personlig assistent är du ett stöd och hjälper brukaren att skapa trygghet i vardagen. Du behöver vara omhändertagande, inkännande, lyhörd och nyfiken. Det är fördel om du har erfarenhet av autism och kognitiva funktionsnedsättningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande.   Mest avgörande är ditt engagemang och att du har ett genuint intresse av att bidra till ökad livskvalité för brukaren i vardagen.   Schemat består av övervägande dygnspass. Dubbelassistans förekommer vissa dagar.   Selektering och intervjuer sker löpnade. Tillträde för introduktion efter överenskommelse, gärna omgående. Företagsinformation Mira Assistans är ett assistansbolag med basen i Skövde. Vi anordnar assistans för ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Mira betyder beundransvärd, och det är just så vi ser på både våra brukare och duktiga medarbetare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Serveringspersonal till Sushiyaki SKÖVDE
Sushiyaki AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker en serviceinriktad, stresstålig och positiv lagspelare som självklart gillar kundkontakt. Det krävs stor initiativförmåga och flexibilitet för att trivas i rollen. Meriterat är om du tidigare arbetat med service men vi lägger störst vikt på dina personliga egenskaper. Positionen som är öppen nu är personal om 30-40 timmar i veckan. Möjlighet till heltid finns. Skicka ditt CV med bild & personligt brev till: [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025