Sommarjobb som Undersköterska på Aleris Basal hemsjukvård
Aleris Sjukvård AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb där du gör skillnad på riktigt?  Vi söker engagerade och flexibla undersköterskor till vår hemsjukvård under sommaren. Om du vill utvecklas i en dynamisk och välorganiserad verksamhet samtidigt som du bidrar med din kompetens – då kan detta vara jobbet för dig! Vill du bli en del av vårt team i sommar? Vi ser fram emot din ansökan. Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen I rollen som undersköterska arbetar du genom delegering av sjuksköterska. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat läkemedelsadministrering, insulin, sond, stomi, inhalation och lättare sårvård. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder vårt system Epsilon för planering av våra patientbesök. Hos oss har får du alltid stöd av vårt administrativa team för planering av ditt arbete. Tillsammans arbetar vi för att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Vi söker semestervikarier till våra verksamheter i Bromma, Ekerö, Farsta, Stockholms innerstad, Sollentuna, Solna, Täby och Upplands Väsby. Som anställd hos oss utgår du från en verksamhet och besöker patienter inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan besöken använder du en av våra miljöklassade bilar. På vår enhet i innerstaden finns även möjlighet att arbeta utan körkort och ta sig runt till fots. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En god introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska och innehar skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Har tidigare arbetslivserfarenhet av delegerande arbetsuppgifter från sjuksköterska Har god datorvana och gärna erfarenhet av journalsystemet Take Care Innehar B-körkort Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvård. Vi ser att du arbetar självständigt och är ansvarstagande. Samtidigt är du strukturerad och metodiskt i ditt arbete. Anställningsvillkor  Anställningsform: Semestervikariat  Omfattning: Deltid  Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.  Vi använder specialanpassade tester i denna rekryteringsprocess för att objektivt bedöma relevant kompetens hos våra kandidater. Om du uppfyller våra grundläggande krav kommer de första testerna att skickas ut automatiskt. För att gå vidare i processen är det viktigt att du genomför testerna och uppnår godkänt resultat. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig som vår nya kollega!

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Ekonomiassistent på deltid till Swatch Group
Rp Rekrytering Bemanning AB
Ekonomiassistenter m.fl.

SNABBFAKTA Omfattning: Deltid, 40h/månaden Arbetstider: Måndagar kl.08.00-17.00 & första vardagen i månaden kl.08.00-17.00 Ort: Stockholm Startdatum: Önskad start i augusti Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vår kund Swatch Group en ekonomiassistent på deltid som kommer tillhöra ett utvecklande och målmedvetet team i ljusa och fina lokaler på Kungsholmen! Swatch Group är en internationell koncern som är verksam inom design, tillverkning och försäljning av färdiga klockor, smycken, komponenter och tidtagning. Företaget levererar majoriteten av alla komponenter som krävs av sina 18 klockmärken. I Norden är Swatch Group återförsäljare av: Omega, Rado, Longines, Certina, Tissot, Balmain, Swatch och FlikFlak med mera. Deras kontor är beläget i centrala Stockholm. Läs mer om Swatch Group här! Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innebära att: Inläsning av bankfiler för Sverige, Danmark, Norge och Finland Uppföljning med kund via mejl Bokföra settlementfiler för E-Commerce Kundfakturering och packa fakturor Hjälpa till med avstämningar Täcka upp på kundreskontra och leverantörsreskontra under sommarperioder VEM ÄR DU?  Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har flera terminer kvar av din utbildning. På sikt kan det finnas möjlighet att både timmarna och ansvaret i tjänsten ökar. Du är en ansvarstagande person som vill lära dig mer inom ekonomiyrket och som ser detta som en bra grund för din framtida karriär. Du är en strukturerad, noggrann och självständig person som vågar ta för sig och är nyfiken. Du är framåt och gillar nya utmaningar där du får möjlighet att växa i din roll och utvecklas! Skallkrav för tjänsten: Studerar en ekonomirelaterad eftergymnasial utbildning Har ett systemintresse Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift Vi ser det som meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare Har erfarenhet av att arbeta i Excel VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Undersköterska till Aleris Basal hemsjukvård Innerstaden
Aleris Sjukvård AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som undersköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Vi utgår från vårt kontor på Sabbatsbergs sjukhus och arbetstiden är förlagda till kvällar, helger och röda dagar - under tider när vårdcentralen är stängd. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker just nu personal för fasta deltidsanställningar, timanställningar och sommarvikariat. Det finns även möjlighet till fast anställning under enbart helger.  Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen I rollen som undersköterska delegeras du av sjuksköterska och dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat läkemedelsadministrering, insulin, sond, stomi, inhalation och lättare sårvård. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg för att planera arbetspassen. Hos oss har du alltid ett administrativt team som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Vi utgår från kontoret på Sabbatsbergs sjukhus vid Odenplan, och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. På innerstadens enhet har vi både gå- och bilslingor. Detta innebär att du tar dig runt i våra miljöklassade bilar, alternativt till fots.  Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska och innehar skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Har tidigare erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet Take Care Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvård. Vi ser att du är självständig och ansvarstagande med en god förmåga att hantera föränderliga situationer med lugn och fokus. Samtidigt arbetar du strukturerat och metodiskt, även i ett högt tempo. För oss är det även viktigt att du har patienten i fokus.  Anställningsvillkor  Anställningsform: Tillsvidareanställning, timanställning eller sommarvikariat Omfattning: Deltid  Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.  Vi använder specialanpassade tester i denna rekryteringsprocess för att objektivt bedöma relevant kompetens hos våra kandidater. Om du uppfyller våra grundläggande krav kommer de första testerna att skickas ut automatiskt. För att gå vidare i processen är det viktigt att du genomför testerna och uppnår godkänt resultat. Vi ser fram emot att höra från dig!

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
HelloLilly söker timanställda karriärcoacher i Stockholm
HelloLilly AB
Övriga utbildare och instruktörer

Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för lite mer än tre år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 3.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat nästan 2000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som coach är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Vi söker nu personer som vill växa tillsammans med oss som företag, och är intresserad av en anställning på deltid eller timbasis. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa karriärcoach. För att få jobba som coach inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som karriärcoach Ett närvarande ledarskap Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som karriärcoach verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Extrapersonal till Heat i norra Stockholm!
Heat Restauranger AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag och privatpersoner i våra närområden. Vi strävar alltid mot att gästen ska få en bra upplevelse på Heat, och därför är vår trevliga och kunniga personal en viktig del av konceptet. Våra menyer är centralt planerade och utifrån recept kan vi bibehålla Heats kvalitet och hjärta. Vi finns för närvarande i Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Om tjänsten Att vara restaurangmedarbetare hos oss innebär omväxling och ett stundtals högt tempo. Du möter våra gäster i matsalen och ger dem ett bemötande som överträffar deras förväntningar. Utöver det så tar du hand om våra kalla och varma bufféer och ser till att de är snygga, påfyllda och rena. Alla i våra team samarbetar och hjälps åt för att våra gäster ska få den godaste maten och den bästa servicen. Vi söker dig som vill och kan arbeta extra vid behov främst måndag-fredag dagtid, men kvällar och helger kan förekomma. Våra restauranger i norra/nordvästra Stockholm finns i Kista, Spånga, Akalla, Upplands-Väsby och i Arlandastad. Om dig Du har någon tidigare erfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke - gärna inom snabbmatskedja, restaurang eller café. Som person är du social, positiv, lösningsfokuserad, ansvarsfull och gillar att jobba i team. Du behöver vara minst 18 år. God svenska i tal och skrift är nödvändigt för att du ska kunna ta emot den information som du behöver för att känna dig trygg och kunna göra ett bra jobb hos oss. Vi erbjuder En trygg och säker arbetsplats med kollektivavtal, härliga kollegor och chefer och ett roligt och omväxlande arbete. För rätt person som vill utvecklas med oss så finns goda möjligheter till fasta tjänster och en karriär inom företaget! Varmt välkommen med din ansökan och till Heatfamiljen!

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Extrapersonal till Heat i centrala Stockholm!
Heat Restauranger AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag och privatpersoner i våra närområden. Vi strävar alltid mot att gästen ska få en bra upplevelse på Heat, och därför är vår trevliga och kunniga personal en viktig del av konceptet. Våra menyer är centralt planerade och utifrån recept kan vi bibehålla Heats kvalitet och hjärta. Vi finns för närvarande i Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Om tjänsten Att vara restaurangmedarbetare hos oss innebär omväxling och ett stundtals högt tempo. Du möter våra gäster i matsalen och ger dem ett bemötande som överträffar deras förväntningar. Utöver det så tar du hand om våra kalla och varma bufféer och ser till att de är snygga, påfyllda och rena. Du får även möjlighet att arbeta med event av olika slag på kvällar och helger. Alla i våra team samarbetar och hjälps åt för att våra gäster ska få den godaste maten och den bästa servicen.  Vi söker dig som vill och kan arbeta extra vid behov alla veckans dagar med flexibla arbetstider.  Om dig Du har någon tidigare erfarenhet av att arbeta i ett serviceyrke - gärna inom snabbmatskedja, restaurang eller café. Som person är du social, positiv, lösningsfokuserad, ansvarsfull och gillar att jobba i team. Du behöver vara minst 18 år. God svenska i tal och skrift är nödvändigt för att du ska kunna ta emot den information som du behöver för att känna dig trygg och kunna göra ett bra jobb hos oss.  Vi erbjuder En trygg och säker arbetsplats med kollektivavtal, härliga kollegor och chefer och ett roligt och omväxlande arbete. För rätt person som vill utvecklas med oss så finns goda möjligheter till fasta tjänster och en karriär inom företaget! Varmt välkommen med din ansökan och till Heatfamiljen!

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Consumer Insights Interviewer (Part-time)
Svea Renewable Solar AB
Marknadsundersökare och intervjuare

För tio år sedan satte vi solenergi på kartan i Sverige. Vi började med solpaneler men utökade snart vårt erbjudande till att omfatta elavtal, batterisystem och laddboxar – och blev landets största solenergibolag. Vi jobbar aktivt med att förstå hur våra kunder upplever resan med oss – oavsett om de väljer oss eller någon av våra branschkollegor och här kommer du in i bilden. Följ med på resan – Join the Power Shift! Om rollen Vi arbetar idag aktivt med kundundersökningar, men för att få ännu djupare förståelse letar vi nu efter en person som över telefon kommer att intervjua våra kunder och konsumenter som visat intresse för Svea Solar. I rollen kommer du att undersöka hur deras upplevelse har varit i kontakten med oss genom att lyssna in, ställa nyfikna frågor och fånga upp värdefull feedback som vi sedan kan arbeta vidare med Detta är ett flexibelt deltidsjobb som passar perfekt vid sidan av en annan huvudsaklig sysselsättning. Du förväntas arbeta 25h/månad där du tillsammans med din närmsta chef kommer överens om fördelningen av arbetstimmarna. Du förväntas vid behov kunna arbeta på vårt huvudkontor som är beläget vid Alvik Strand även om rollen erbjuder möjlighet att arbeta från distans. Som Consumer Insights Interviewer kommer du att:  Löpande genomföra telefonintervjuer med kunder till Svea Solar och konsumenter som visat intresse för Svea Solar Sammanställa data och feedback från intervjuerna i Excel och/eller Power Point Vara Svea Solars röst gentemot våra kunder – din hjälp och stöttning kommer ha stor påverkan på hur Svea Solar uppfattas. I detta ingår också att vid behov slussa kunder vidare till våra säljteam eller kundservice. Hjälpa till att vara våra kunders röst internt och bidra till insikter och ökad kundförståelse som kan översättas till actions och affärsnytta. Är vi en match? För oss är dina personliga egenskaper allra viktigast. Vi värdesätter: Förmågan att tänka snabbt och anpassa dina frågor efter varje kund Att du är nyfiken och har ett genuint intresse att lyssna in och förstå varje kund   Social och kommunikativ - du är Svea Solars röst gentemot våra kunder! Utöver detta behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, grundläggande kunskaper i Excel och Power Point samt tycka det är kul att lära dig. Det är meriterande men inte ett krav om du tidigare jobbat med service, kommunikation eller på annat sätt med människor. Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här! Övrig info Arbetstider: 25h/månad, du kommer överens om dina arbetstider med närmsta chef Arbetsplats: Alvik Strand (möjlighet till distansarbete) Mångfald och inkludering Vi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen. Bli del av the Power Shift och Grow as we grow När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan. På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow. Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor. Enkel ansökan - sök med mobilen på under 15 minuter Du behöver inte bifoga personligt brev och inte ansöka med CV. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key! Varmt välkommen med din ansökan! #LILS2

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Sjuksköterska till kvällspass ASIH i Innerstaden (Garnisonen, Östermalm)
Familjeläkarna i Saltsjöbaden AB
Grundutbildade sjuksköterskor

När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en sjuksköterska till ASIH i Innerstaden, kvällspass (40-60% eller enligt ök) Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och  stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och  fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Alfa Welfare (fd Epsilon). Vi kan erbjuda en trevlig arbetsplats i nyrenoverade lokaler på Östermalm, ett stenkast från Djurgården. Bli en del av vårt härliga Team med möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig  säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt  arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet av hemsjukvård eller avancerad sjukvård i hemmet. Adekvat specialistutbildning är meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska.  Tjänsten är kvällspass/ inkl. helg, (40-60% eller enligt ök). Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

16 april 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Intresseanmälan - Personlig assistent med Arbetsledande roll, i och runt St

Just nu söker vi efter dig som vill jobba som personlig assistent med arbetsledaransvar i Stockholm! Vi söker dig som utöver rollen som personlig assistent även vill ha ett utökat ansvar som arbetsledare hos en av våra Uppdragsgivaren. Det innebär att du utöver att vara personlig assistent även är din Uppdragsgivares förlängda arm och även arbetsleder assistenterna som hen själv hade gjort det. För att passa i rollen är du ansvarsfull, lösningsorienterad och engagerad. Ditt uppdrag innebär bland annat att du: - leder det dagliga arbetet och ger stöd och vägledning till övriga assistenter - säkerställa bemanningen i assistansen tillsammans med bemanningsansvariga  - schemalägger och planerar utifrån uppdragsgivarens liv - rekryterar och säkerställer en bra start för nya assistenter - arbetar med systematiskt arbetsmiljöarbete  Du blir med andra ord en extra viktig pusselbit i uppdragsgivarens assistans! Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknande yrken, men ofta är personkemin det som avgör. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår från varje enskild persons behov och önskemål. Tanken är att du ska dela detta uppdrag med en kollega och hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så att du kan känna dig trygg i din roll. Då arbetsledaransvaret är ett särskilt utökat uppdrag utgår ett ansvarstillägg som ersättning. Om rekryteringsprocessen: Förklara gärna i din ansökan varför just du passar bra för tjänsten, det ökar dina chanser att gå vidare i processen. Är du aktuell för tjänsten kommer uppdragsgivaren eller ansvarig arbetsledare att kontakta dig, oftast inom några veckor. Om du går vidare i processen finns möjlighet att ställa frågor om tjänsten. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. För tjänster hos minderåriga uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Skicka din ansökan redan idag! Vår rekryteringsavdelning arbetar dagligen med att matcha inkomna ansökningar med lediga tjänster. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

16 april 2025
Sista ansökan:
9 september 2025
DHL Västberga söker truckförare för extrajobb på eftermiddagar
Insitepart AB
Lager- och terminalpersonal

Dina Arbetsuppgifter och profi Vi på Insitepart söker erfaren truckförare till vår kund DHL i Västberga. Denna tjänst kräver att du har truckkort A1-A4 och B1-B4. Du som söker ska gilla att arbeta aktivt i ett högt tempo och kunna hjälpa till där behovet finns. Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av lager/terminalarbete. Vi ser att du som person är flexibel och har hög arbetsmoral. Oavsett vart vi har plats för dig så tror vi att du är målinriktad gillar att arbeta självständigt, men även i team. Du kan arbeta mot uppsatta mål och är hungrig på att utveckla dig. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag och varierar mellan 15:00-21:00. Behovet kan variera så vi ser att du som söker är flexibel och kan hoppa in vid kort varsel. Vänligen notera att ett krav för den här tjänsten är att du som söker har en annan sysselsättning. Det kan exempelvis vara heltidsstudier på högskola/gymnasiet eller annat jobb på minst 50%.Vi erbjuder digDu som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt.  Villkor Du ska vara minst 18 år gammal Arbetstider varierar mellan 15:00-21:00 Truckkort A+B  Erfarenhet av att köra ledstaplare Den här tjänsten innebär att du blir anställd som konsult hos Insitepart och kommer att arbeta ute hos vår kunder i Stockholm med omnejd. Insitepart tillämpar bakgrundskontroll i rekryteringsprocessen. Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025