Leg. sjuksköterska -
AB Big Care
Grundutbildade sjuksköterskor

Hej! Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag på Akutmottagningen i Stockholm på uppdrag vintern/våren 2025. Ströpass natt finns att ansöka hela tiden. 2 års erfarenhet på akutmottagning krävs. Kvalifikationskrav -Svenskt legitimerad sjuksköterska -Två års yrkeserfarenhet som sjuksköterska senaste 4 åren. -2 chefsreferenser Meriterande -Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople för att se alla uppdrag samt lön, supersmidig app för konsulter att ansöka om jobb på.

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Sommarvikarier sökes till Patia Speciallösningar
Patia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Har du erfarenhet av att arbeta med klienter i behov av stöd? Vi söker nu sommarvikarier som vill ta nästa steg i sin karriär och göra skillnad i ungdomars liv. Om verksamheten Patia Speciallösningar bedrivs utifrån konceptet en till en behandling. Det innebär att den placerade ungdomen bor i en egen bostad med personal dygnet runt. Den placerade har således sin egen personalgrupp och det finns ej andra placerade i samma lokaler. Verksamhetens lokaler är välanpassade för ändamålet. Lokalerna är rymliga och utgörs av lägenheter på cirka 80kvm med eget rum för den placerade, personalkontor och jourrum för personal, gemensamma ytor för placerad och personal samt kök och två badrum. Verksamheten vänder sig i första hand till de barn och unga mellan 12-21 år som har svårigheter att klara sin dagliga livsföring och med, utagerande beteende, aggressivt beteende och/eller annat avvikande beteende och därmed har svårigheter att fungera i grupp. Målsättning för verksamheten är att den placerade efter avslutad placering på Patia Speciallösningar ska kunna återgå till en mindre personalintensiv verksamhet såsom familjehem, stödboende eller kollektivt HVB. Verksamheten är belägen i Flemingsberg. Om tjänsten Vi söker nu sommarvikarier till vår verksamhet under perioden v 24-v 33. Sysselsättningsgraden varierar mellan ca 80-90%. Tjänsten innebär arbete under både dagtid, kvällar och helger med sovande jour.  Som behandlingspedagog kommer du att spela en viktig roll i vårt arbete med att stödja och hjälpa klienter till en bättre och stabilare livssituation. Du arbetar nära våra klienter och andra aktörer för att skapa en individuell och hållbar behandlingsplan. Dina arbetsuppgifter I din roll som vikarierande behandlingspedagog kommer du, under ordinarie medarbetares semesterfrånvaro, att tillsammans med din arbetsgrupp att ansvara för stöd- och behandlingsarbetet för en ungdom. Ditt arbete innefattar bland annat: Genomföra motiverande samtal och erbjuda stöd i myndighetskontakter. Arbeta med social färdighetsträning och stödja klienter i deras utveckling. Samverka med andra viktiga aktörer för klientens utveckling och hälsa. Utföra administrativa arbetsuppgifter som daglig journalföring och upprättande samt revidering av genomförandeplaner och riskanalyser. Ansvara för månatlig rapportering till ansvarig socialsekreterare. Vi söker en relationsorienterad behandlingspedagog som har förmågan att möta människor med olika behov och personligheter. Du är trygg i dig själv och kan anpassa ditt arbetssätt för att skapa meningsfulla relationer med klienter, vilket är en viktig egenskap för att arbeta framgångsrikt inom socialt arbete och klientnära stöd. För att lyckas i denna roll bör du vara flexibel och ha en engagerad attityd, vilket gör att du kan hantera olika situationer och utmaningar i arbetet på ett professionellt sätt. Din drivkraft och passion för att bidra till individers utveckling och välmående är avgörande för att skapa långsiktiga förändringar i deras liv. Med ett starkt intresse för socialt arbete, beteendeförändring och att stötta människor i svåra livssituationer, kommer du att spela en viktig roll i att främja klienternas hälsa och välmående. Dina kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten som behandlingspedagog ser vi att du uppfyller följande krav: Pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning motsvarande minst två års heltidsstudier, exempelvis som behandlingspedagog, socialpedagog eller socionom. Arbetslivserfarenhet inom socialt arbete och god kännedom om socialtjänstlagen. Du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Tidigare arbete med NPF-diagnoser och utagerande beteende är meriterande. Om du går vidare i rekryteringsprocessen, kommer vi att be om ett utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB-hem, samt kontroll av egna uppgifter. Vi ber dig att beställa utdraget vid ansökan. Tänk på att bifoga ditt examensbevis eller resultatintyg tillsammans med din ansökan som styrker de efterfrågade kvalifikationerna (maskera gärna de fyra sista siffrorna i personnumret enligt GDPR). Om examensbeviset inte bifogas, kan vi inte handlägga din ansökan. Varmt välkommen in med din ansökan!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Receptionist till exklusiv fastighet i Stockholm city (deltid)
Middlepoint AB
Hotellreceptionister m.fl.

Om tjänsten Vi på Middlepoint söker en ny servicestjärna till vårt team! I den här rollen arbetar du i receptionen hos vår kund, centralt belägen i Stockholm city. Detta är ett prestigefyllt uppdrag där du får jobba i en social, affärsmässig och professionell miljö. Du arbetar självständigt i rollen som receptionist och levererar service i världsklass till alla människor du möter. Du blir ansiktet utåt och ett positivt första intryck som representerar huset och dess hyresgäster med en stark fokus på personlig och proaktiv service. Fastigheten har två receptioner och du ingår i ett serviceteam om fyra personer. Du kommer att vara stationerad i den mindre receptionen där du arbetar ensam men får avlösning av en kollega under lunchen och vid behov. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Ansvara för gemensamma ytor och lobbyn Posthantering och bud Passerkortshantering Växel och telefoni Kontakt med leverantörer Vem är du? Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att trivas i den här rollen ser vi att du är trygg i dig själv, representativ och har lätt för att kommunicera. Du trivs med att arbeta självständigt och sätter alltid service i första rummet. Du är ansvarstagande och ser lösningar i de utmaningar som kan uppstå. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Bekväm med Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning Om Anställning Anställning: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning Sysselsättningsgrad: 87,5% Start: Maj 2025 Arbetstider: Måndag till fredag kl 06:30-14:00 Om Middlepoint  Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Hallvärd med fotoinriktning (timanställning)
Carla AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Om Carla Vi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Vårt mål är att fler människor ska kunna uppleva fördelarna med att köra elbilar. Därför har vi skapat det säkraste, mest bekväma och transparenta sättet att sälja, köpa en elbil på. Carla grundades år 2020 i Stockholm och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas. Om rollen Vi söker nu en Hallvärd med fotoinriktning för en timanställning, där du är vår back up när livet händer, vid sjukfrånvaro eller arbetstoppar. Du kommer att arbeta på vårt nya servicecenter i Kungsängen. Arbetsuppgifter: I din roll som Hallvärd kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att fotografera alla bilar som ska publiceras på carla.se Extern och intern 360-foto gör vi i en modern fotobox, medan detaljbilder på highlights och eventuella brister fotas manuellt Tillhörande arbete med bilen, såsom att lyfta i och ur i hjul vid fotografering och parkering efter att den är klar vid fotostationen Uppladdning av bilder i vårt interna affärssystem samt uppdatera bilens status i produktionsflödet Nära samarbete med Content-teamet som skapar annonserna till hemsidan Omfattning: Timanställning vid behov Vanligaste arbetstiderna: Måndag till fredag kl: 8-17, 11-20 eller 16-20. Körkort: B-körkort krävs Ort: Stockholm, Kungsängen Vi söker dig som Gillar ordning och reda, arbetar strukturerat samt har ett öga för detaljer Är flexibel i ditt arbetssätt och gillar att lära dig och bli bra på nya saker Är en god kommunikatör och teamplayer som enkelt driver en tydlig dialog både i tal och skrift med ditt team och andra kollegor Gärna har någon erfarenhet av att arbeta med bilar eller ett intresse av det Har fotografering som hobby och vill skaffa dig ytterligare erfarenheter inom område Vad har vi att erbjuda dig? Först och främst så erbjuder vi en fantastisk möjlighet att ansluta till ett bolag som bygger en ny onlinemarknad, med starka värderingar och en affärsmodell som ska vara hållbar på alla sätt. Utöver det så erbjuder vi: En chans att skapa din egen väg på ett relativt nystartat bolag, med möjligheten att växa och lära sig av duktiga och trevliga medarbetare. En arbetsplats som på riktigt tror på mångfald. Vi har anställt och fortsätter anställa helt oberoende av etnisk bakgrund, utbildning, erfarenhet, sexuell läggning och allt annat som borde vara självklart 2024. Konkurrenskraftig och marknadsmässig ersättning. Vill du bli vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast.

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Konsulter till Lager och Mottagning - Hos kund i Västberga
Lex-Man i Stockholm AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Lexman Bemanning söker just nu efter motiverade och arbetsvilliga konsulter för en spännande uppgifter hos vår kund i Västberga. Ingen tidigare erfarenhet utav lagerarbete krävs. Om tjänsten: Du kommer att arbeta på lagret i Västberga där vårt kundföretag tar emot donationer av b.la kläder. Din huvudsakliga uppgift blir att avlasta lastbilarna som inkommer till lagret fyllda med kläd donationer. De inkommande donationerna är packade i påsar som väger cirka 3 kg, med undantag för vissa större påsar som kan väga upp till 10 kg. På plats kommer du att få tydliga instruktioner från det team du arbetar med, så det är viktigt att du är lyhörd och kan följa anvisningar. Tjänsten är en behovsanställning. Krav: God fysik: Du behöver vara i god form för att orka med arbetsdagens fysiska krav. Svensktalande: Du behöver kunna kommunicera effektivt på svenska. Arbetsvillig: Vi söker dig som är engagerad och beredd att ta i när det behövs. Inte känslig: Ibland kan hushållssopor förekomma i återvinningen, så det är viktigt att du inte är känslig för detta. Truckkort: Detta är inget krav, men det är en fördel om du har det. Vad vi erbjuder: Ett roligt och omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik. Möjlighet att arbeta i ett engagerat och professionellt team. Konkurrenskraftiga villkor och en arbetsmiljö där du känner dig uppskattad. Ansökan: Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Chaufförer med B-körkort till lätt lastbil – Västberga
Lex-Man i Stockholm AB
Lastbilsförare m.fl.

Vill du ha ett flexibelt arbete där du gör skillnad varje dag? Vi på Lexman Bemanning söker just nu fler engagerade chaufförer med B-körkort för att arbeta för vår kund i Västberga. Om tjänsten Som chaufför hos oss kommer du att: Köra enligt en ruttlista till olika återvinningsstationer. Tömma klädinsamlingscontainrar och lasta in innehållet i lastbilen. Återvända till lagret och tömma bilen när dagens rutt är klar. Arbetet innebär en mix av körning och fysiskt arbete, och du blir en viktig del av ett hållbart kretsloppsarbete. Vad vi erbjuder Anställningsform: Behovsanställning. Arbetstid: Minst 3 dagar i veckan, kl. 08:00–17:00. Möjlighet att utvecklas och få fler arbetspass. Vi söker dig som: Har giltigt B-körkort. Körkort för manuell växellåda  Trivs med självständigt arbete och kan ta ansvar. Är flexibel och inte rädd för att ta i när det behövs. Tidigare erfarenhet som chaufför är meriterande, men inget krav. Om oss Lexman Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som samarbetar med flera välkända kunder. Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt personer till rätt plats och erbjuder möjligheten att utvecklas inom olika uppdrag. Ansökan Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar ansökningarna löpande.

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Servisbiträde deltid 50% (20h/vecka) - Phil's Sergels torg Stockholm
Phil's Burger AB
Hovmästare och servitörer

Hej, vill du växa med oss? Phil’s grundades 2014 med målet att förändra snabbmatsbranschen från grunden. Den första restaurangen öppnades på Kungsholmen i Stockholm och idag har vi 7 restauranger runtom i Stockholm och ett team på över 120 härliga kollegor. Men nu behöver vi en till stjärna: Servis till Stockholm. Mer än bara burgare...Phil's föddes ur övertygelsen att god mat i en inspirerande atmosfär varken behöver vara pretentiöst eller komplicerat. Vi drivs av att skapa en helhetsupplevelse för våra gäster, och även om vi som burgar-älskare tror att en matupplevelse kan börja med en hamburgare i världsklass så vill vi ha en bred meny som passar för både lunch, middag och en AW då och då. Därför är vi precis lika passionerade över att skapa smakrika tacos, fräscha sallader, vegetariska alternativ och spännande cocktails som vi är över att skapa stilrena, inbjudande restauranger som känns helt rätt oavsett tillfälle eller sällskap. Kan det falla dig i smaken? Rollen som ServisSom Servis är du Phil’s ansikte utåt. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att skapa en trevlig atmosfär i restaurangen, välkomna gäster, ta emot beställningar i kassan eller vid bordet, löpande stämma av väntetider och beställningar med köket, servera mat och dryck, kommunicera med gästen och slutligen se till att gästen lämnar med gott humör. I arbetsuppgifterna ingår också att öppna och stänga restaurangen och att säkerställa en ansvarsfull alkoholservering. Teamet är grunden i vårt framgångsreceptVi vill vara restaurangbranschens bästa arbetsplats. Det är stora ord men det är verkligen vår ambition. Vi jobbar i tuff konkurrens med många duktiga branschkollegor. Gamla och ständigt nya. För att lyckas skapa en smakupplevelse och ett gästbemötande som verkligen sticker ut behöver vi också personal som har det där lilla extra. Och för att lyckas attrahera och behålla dessa behöver vi erbjuda en arbetsplats utöver det vanliga. Det finns många sätt att vara en bra arbetsgivare på. Här är några av de saker vi menar när vi säger att vi ska skapa branschens bästa arbetsplats: En bra chef som tar fram det bästa i varje individ Teamkänsla och kollegor som ger energi Inkludering av alla och frihet att vara sig själv Tydliga mål och förväntningar En trygg och säker arbetsmiljö Möjlighet att ta egna initiativ och ägandeskap Möjlighet att utmana sig själv och utvecklas Kontinuerlig feedback Kollektivavtal och schyssta villkor Vår Philosofi Vår kultur skapas av alla oss som jobbar här. För att passa in på Phil's behöver du därför dela vår philosofi. Det betyder att du känner samma passion för god mat och bra service som vi, och att du kan uppvisa följande personliga egenskaper: Att du vågar utmana dig själv och vill växa som person. Att du sätter laget före jaget och är en schysst kollega. Att du är lösningsorienterad och trivs med ett högt tempo. Att du bidrar med positiv energi till din arbetsplats. Att du är noggrann och vill hålla hög kvalitet i allt du gör. Utöver dessa generella förmågor behöver du förstås också ha tillräckliga kvalifikationer för att klara av arbetsuppgifterna. Löpande rekrytering – ansök idag!Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Timanställd Sjuksköterska till Aleris Basal Hemsjukvård på natten
Aleris Sjukvård AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som sjuksköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du både arbetsleder undersköterskor och utför hembesök hos våra patienter. Arbetsuppgifterna innefattar enklare medicinska insatser till insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi hanterar även larm från 1177 och SOS Alarm. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg ute på slingorna. Hos oss har du alltid ett team av administrativ personal som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Vi utgår från kontoret på Sabbatsbergs sjukhus vid Odenplan och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar. Arbetstiden är förlagd nätter mellan kl 22:00 – 08:00. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska och minst två års erfarenhet  Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom hemsjukvården är mycket meriterande. Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor  Anställningsform: Timanställning Omfattning: Deltid vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu.  Vi ser fram emot att höra från dig!

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Personlig assistent sökes till aktiv kvinna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Är du vår nya stjärna Vi söker nu en personlig assistent till en snart 60 årig aktiv, självständig och positiv kvinna med muskelsjukdom. Hon bor i Hölö, jobbet utgår därifrån eller där hon befinner sig. Just nu jobbar hon hemifrån 3 dgr/ v, resten på kontoret i Södertälje. Nu när hennes ena stjärna ska flytta till annan ort, söker vi en ny stjärna till hennes team. Vi söker dig som vill bli en del av hennes vardag – och som assisterar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som hennes personliga assistent kompenserar du hennes svaga muskler - tänka, besluta och initiera gör hon själv, gillar dock om du kommer med egna idéer. Hon lever ett aktivt liv. Jobbar, tränar både i bassäng och det egna gymmet, trädgårdspysslar, kör Mustang 65a och hittar på en massa annat roligt. Ser du detta som vård och omsorg, så är hon inte rätt person för dig att arbeta hos. Hon behöver hjälp i sin vardag, tex städ, tvätt, laga mat, fixa i trädgården, plocka fram/ ta undan grejer, dvs pyssel hemma. Manuella förflyttningar förekommer varje dag. Hon använder en manuell rullstol överallt, hela tiden. Behöver putthjälp utomhus. Vem är du - KVINNA (!!) - Mycket god fysik (inga rygg-, nack-, knäbesvär osv). Viktigt då manuella förflyttningar ingår. - God svenska. - Kunna arbeta såväl heldag 06:30-21:00 som helg 09:00-17:00. - Kunna följa med på resor både i Sverige och utomlands om det blir aktuellt. - Har körkort och vana av bilkörning. Du måste uppfylla SAMTLIGA ovanstående kriterier. Om du inte gör det, så är du tyvärr inte aktuell för anställningen. Du behöver vara trygg i dig själv, kunna anpassa dig till olika situationer och trivas med högt likväl som lågt tempo. Viktigt är att du är lyhörd, serviceminded, lojal, flexibel och har hög känsla för integritet. Du behöver vara ordningsam och ha lätt för att ta instruktioner. Vi lägger stor vikt vid personligheten och ingen tidigare erfarenhet krävs, du får nödvändig intro på plats. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är ca 85%- tjänst, med möjlighet till extra timmar. 4-veckors schema där man jobbar 8 längre pass, 4 kortare inkl. 1 helg och är ledig resten. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Hölö" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. På Omsorg Assistans har vi som policy att begära utdrag ur belastningsregistret från Polisen på alla personer som arbetar hos våra kunder vid eventuell anställning. Vänligen kontakta oss för mer information.

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Spansktalande personal hemtjänsten
Nordisk Hemservice AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Om oss Nordisk Hemservice är ett familjeföretag som funnits sedan 2002. Företaget startades av systrarna Maria Irebro och Marie-Louise Bergqvist. Idag är vi cirka 150 medarbetare som arbetar i Danderyd, Östermalm och Södermalm. Nordisk Hemservice har avtal med Stockholms Stad. I arbetet följer vi fastställda rutiner och riktlinjer tillsammans med kontinuerliga kvalitetskontroller. God kvalitet i omsorgen är viktigt för oss Vårt mål är att alla våra kunder ska känna sig nöjda och trygga med vår omsorg. Genom att samarbeta med vårdpersonal, distriktsköterskor och Avancerad sjukvård i hemmet (ASiH), kan vi utveckla och individanpassa vård och omsorg.  Vi söker nu en spansktalande person som även kan svenska flytande som kan vikariera hos oss i hemtjänsten för ordinarie personal som ska gå på semester från slutet av juni till slutet av augusti kvällar 16.00-22.00. Kvalifikationer Erfarenhet av serviceyrket Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) Erfarenhet av omvårdnad Har en god fysik då arbetet innebär mycket promenader och tunga lyft Meriterande -  Vård- och omsorgsutbildning - Skyddad yrkestitel som undersköterska - Erfarenhet av hemtjänsten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har ett gott bemötande och vill ta ansvar. Du har också en förmåga att planera och organisera, samt är positiv, glad och hjälpsam. Om du är utbildad undersköterska kan det finns möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning). - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt). - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet). Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation och du tar dig mellan kunderna till fots, cykel eller bil. Besök hos kunderna sker kl. 07:00-22:00, årets alla dagar. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid samt helger. Ansökan ska bestå av ett CV och ett Personlig Brev. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen (obs öppnas ej): https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem

14 april 2025
Sista ansökan:
1 oktober 2025