Mister York expanderar och söker nya stjärnor till STOCKHOLM! Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige. Tjänst Denna tjänst utgår från 50%. Arbetstid kommer att variera och vara förlagd på alla olika dagar och tider i veckan. Tjänsten beräknas starta omgående. Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är ambitiös och gillar utmaningar. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. OM ROLLEN Vi på Grand Hôtel letar just nu efter flera Guest service agents till vår boutique Grand Affections under vår mest intensiva period: sommaren. Vi söker främst efter personer som kan arbeta 75% mellan 1:a juni till 31:a augusti, men möjlighet att arbeta mertid. För rätt person kommer det finnas mycket goda möjligheter till en extraanställning även efter säsongens slut. Grand Affections är en liten boutique som gäster och kunder besöker för att hitta det där lilla extra. Placerad mitt i vår lobby erbjuder den sin lilla yta till trots allt man kan tänkas behöva för att förgylla vardagen, så som smycken, skor och kläder men även vårt eget te och egenproducerad honung. Vi samarbetar även med olika leverantörer och märken för att erbjuda ett varierat och förstklassigt sortiment. Grand Affections är en del av vårat Front Office och är även hotellets växel dit alla inkommande samtal kommer. Butiken är öppen mellan 08:00 på morgonen till 20:00 på kvällen, arbetstiden är förlänga i enlighet med butikens öppettider. I rollen som guest service agent följande uppgifter: Växelansvar: Svara och koppla varje enskilt samtal till rätt person på ett professionellt och effektivt sätt enligt våra standards Försäljning och kassahantering Prismärkning och påfyllnad av varor Ge rekommendationer och vara behjälplig för butikens kunder Hålla sig uppdaterad och kunnig om alla hotellet delar för att kunna hjälpa och hänvisa våra gäster på ett korrekt vis Handha förfrågningar om telefoni och gästservicefrågor Vid behov: In och utcheckning av gäster VEM ÄR DU? Vi värdesätter personliga egenskaper högt och söker dig som har en genuin känsla för service. Dina egenskaper inkluderar en glad och varm personlighet, noggrannhet i utförande av arbetsuppgifter och förmågan att trivas i en ibland hektisk arbetsmiljö. Du måste vara flexibel och kunna anpassa dig till föränderliga situationer samt vara en problemlösare som trivs i ett snabbt tempo. Vidare ser vi även att du har: Minst ett års tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln eller hotell. Flexibel gällande arbetstider och har möjlighet att arbeta större delen av sommaren Flytande och bekväm att uttrycka dig i tal och skrift på både engelska och svenska Övriga språkkunskaper är meriterande Tidigare arbete med hotellsystemet Opera är meriterande VI ERBJUDER Vi erbjuder inte bara en roll utan en möjlighet att vara en del av en exceptionell gästupplevelse där varje dag är en ny möjlighet att skapa magi! Anställning på 75% med möjlighet att arbeta mertid mellan 1:a juni - 31:a augusti. Möjlighet att arbeta extra både innan och efter. En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Lön enligt avtal Tillträde enligt överenskommelse Som en del av processen utför vi bakgrundskontroller. Vi motser din ansökan senast den 30/4, urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Just nu letar vi efter entusiastiska och erfarna cafébiträden till vårt team på Grand Café, en pärla belägen vid södra Blasieholmshamnen med en oslagbar utsikt över vattnet och Stockholms båtar. Som en del av Grand Hôtel är vårt café en uppskattad destination för både stockholmare och turister under säsongen, som sträcker sig från maj till september. Vår uteservering är känd för sina bekväma soffor och färgglada parasoller, vilket skapar en avslappnad och inbjudande atmosfär för våra gäster att njuta av. För att förenkla både personalens arbete och gästernas upplevelse sker alla beställningar och betalningar direkt i kassan. Arbetsuppgifter: Servering av glass, klassiska konditoribitar, kaffe, öl och vin. Skapa och servera drycker med baristakvalitét. Hantera en liten uteservering med soffor och parasoller. Säkerställa att caféet är rent, snyggt och inbjudande för våra gäster. Leverera enastående kundservice och skapa minnesvärda upplevelser för alla besökare. VEM ÄR DU? Som en del av vårt team förväntas du leverera utmärkt service till våra cafégäster samt vara med och skapa den magiska atmosfären som gör vårt café till en verklig pärla vid vattnet. Du behöver därför ha ett leende på läpparna och passion för kundservice så varje besökare känna sig välkommen och omhändertagen. Minst ett års erfarenhet som cafébiträde med kunskap om baristaarbete kassavana. Förmåga att arbeta effektivt och hålla hög kvalitet även under stressiga perioder. Naturligt leende och en positiv attityd gentemot kunder och kollegor. Tillgänglighet från början av maj till slutet av september. Flexibilitet att arbeta morgnar och dagar, med senaste sluttid kl. 19. Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder tre tjänster på 80% med möjlighet till mertidsarbete med start 28/4 fram till 30/9. Vi motser din ansökan senast den 25/3. Du som går vidare i processen kommer att bli inbjuden till vår rekryteringsdag här på hotellet. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller. Vi ser fram emot att välkomna dig till Grand Café i sommar!
Vi söker nu flera medarbetare till våra olika enheter i Söderort. Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsterna avser både dag- och kvällsarbete. Krav För att vara aktuell för någon av tjänsterna ska du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver vara utbildad undersköterska. Du behöver ha B-körkort. Du ska kunna tala och skriva svenska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. För att jobba på vår enhet på Södermalm behöver du kunna cykla (ej krav på övriga enheter) Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Lön Timlön. Arbetsplats Tjänsterna utgår från någon av våra enheter i Söderort (Bandhagen, Södermalm, Skärholmen, Hägersten eller Enskede-Årsta). Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.
Vi söker nu flera medarbetare till våra olika enheter i Akalla och Vällingby. Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsterna avser både dag- och kvällsarbete. Krav För att vara aktuell för någon av tjänsterna ska du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver vara utbildad undersköterska. Du behöver ha B-körkort. Du ska kunna tala och skriva svenska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Lön Timlön. Arbetsplats Tjänsterna utgår från någon av våra enheter i Akalla eller Vällingby. Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.
Om tjänsten: Som Xameras studentambassadör kommer du få vara del av ett härligt och sammansvetsat gäng som arbetar med att hjälpa juniora ingenjörer få en bra start på karriären genom att matcha dem mot spännande företag. Du kommer att vara Xameras ansikte utåt mot studenterna på KTH och hjälpa till med vår marknadsföring genom att delta vid arbetsmarknadsdagar, mässor, event med föreningar, konsultkvällar och mycket mer. Du är med både i planerandet och genomförandet av eventen och vi ser gärna att du kommer med nya innovativa idéer och förslag på hur vi når ut till allt fler studenter. För att förstå vår verksamhet på bästa sätt kommer du få en ordentlig introduktion där vi går igenom allt och lite till om Xamera för att du ska kunna föra vidare vårt budskap till studenterna. Att vara studentambassadör hos oss ger dig en bra merit inför ditt framtida arbetsliv samtidigt som du blir en del av vårt härliga gäng här på Xamera! Vi söker dig som: Vi söker dig som studerar en teknisk utbildning och har minst 1 år kvar till examen. Som person är du social och kreativ men har ändå en känsla för vad som är realistiskt att kunna genomföra. Du gillar struktur och planering. För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du är eller har varit aktiv i studentliv/föreningsliv och tycker att det är kul att vara med på event. Vilka är vi? Xamera har varit verksamma sedan 2013 och vår affärsidé har sedan starten byggt på att det inte är svårt för unga juniora talanger inom industri- och techsektorn att hitta ett jobb. Utmaningen ligger i att hitta rätt jobb. Genom att löpande lära känna unga talanger och förstå deras, styrkor, ambitioner och drivkrafter samtidigt som vi har en nära kontakt med näringslivet ser vi till att matchningen mellan talanger och företag blir rätt från början. På så sätt kommer värdefull arbetskraft ut på marknaden snabbare vilket ökar produktiviteten och skapar fler framgångsrika verksamheter och karriärer. Vad erbjuder vi? Trevliga kollegor, ett stort nätverk och en tät koppling till universitetet. Ja ett riktigt dynamiskt arbete helt enkelt. Vi är ett nära team som tycker om att ha roligt på jobbet samtidigt som vi arbetar för att göra vårt yttersta för våra talanger. Denna vision tror vi att du delar och tillsammans kommer vi arbeta för att nå högre! Startdatum: Start enligt överenskommelse. Om anställningen: Du är anställd som studentambassadör och kommer vara timavlönad. Arbetets omfattning kommer att variera mellan 5-10 timmar/vecka. Arbetet kommer vara förlagt dagtid, kvällstid och helger. Allmän information: Låter ovanstående utmaning intressant? Vill du veta mer om möjligheterna? Ansök redan nu på knappen nedan eller på länken! Denna tjänst tillsätts löpande så ansök så snart som möjligt.
Är du kunnig inom personlig assistans, lösningsinriktad och gillar snabba puckar? Sök vår lediga tjänst som rådgivare i vår telefon- och mejlsupport Svar direkt. Om oss: JAG Personlig assistans är ett assistanskooperativ för personer med intellektuella funktionsnedsättningar och Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Läs mer på https://jag.se/assistans Om rollen: I arbetsuppgifterna ingår rådgivning i allmänna assistansfrågor och att ge service och vara bollplank till JAGs uppdragsgivare, företrädare, personliga arbetsledare och assistenter. Om dig: Du är en utmärkt kommunikatör och ambassadör för assistansreformen som kan svara på alla typer av frågor med värme och engagemang. Du trivs med att hjälpa andra och ser olika it-verktyg som en naturlig del av din arbetsdag. - Ditt viktigaste arbetsredskap är din dator och du behöver ha datorvana, erfarenhet av olika it-system och intresse för teknik. - Andra viktiga egenskaper är att tycka om att prata i telefon, vara lyhörd och stresstålig. - Du kan formulera dig tydligt och pedagogiskt i skrift och har goda kunskaper i svenska. Flerspråkighet är meriterande. Tjänsten gäller en tillsvidareanställning. Arbetstid: deltid, schemalagd vardagar mellan kl 8.30 och 17. Vi är öppna för att lyssna in ditt önskemål men tänker oss en tjänstgöringsgrad någonstans mellan 40-70 procent. Det viktigaste för oss är att vi hittar rätt person! Arbetsplats: JAGs kansli i centrala Stockholm. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Vi kallar till intervju löpande och anställer när vi hittat rätt person. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Är du nyfiken på hur det är att jobba i Svar direkt? Ring 08-789 30 00 (knappval 2) och prata med någon av dem som kanske blir din framtida kollega i Svar direkt. Vid specifika frågor om tjänstens utformning/omfattning, mejla till [email protected]. JAG Personlig assistans är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi är stolta över våra assistenter och vill att du som assistent ska trivas och vilja stanna länge och utvecklas. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. Välkommen du också! Vill du veta mer om yrket personlig assistent?
Vi på Lexman Bemanning söker nu fler engagerade och noggranna lagerarbetare för uppdrag hos vår kund i Sollentuna. Arbetsplatsen producerar plastprodukter i alla dess former och storlekar. Om rollen: Som lagerarbetare kommer du att arbeta med varierande uppgifter inom lager och logistik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Plock, packning samt montage av kundorder Produktion In- och utlastning Vem är du? Vi söker dig som är arbetsvillig, noggrann och har en positiv inställning till arbete. Du behöver ha: God kunskap i svenska, både i tal och skrift Truckkort A och B (skjutstativ och motviktstruck) God fysik (vissa moment innebär tunga lyft) Erfarenhet av lagerarbete är meriterande men inget krav God samarbetsförmåga, stresstålighet och social kompetens Fyllt 18 år vid anställningstillfället Arbetstid & anställningsform: Måndag - fredag kl. 07:00 - 16:00 Behovsanställning Hos Lexman Bemanning blir du en del av ett auktoriserat bemanningsföretag där vi värdesätter kompetens och engagemang. Vill du bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag!
Trött på att folk skriker "Kan du bara sitta still en minut!?". Bra, för vi letar efter ett riktigt energiknippe som vill joina vårt fantastiska team på foodora market. Om du trivs i en miljö med högt tempo, och vill vara i närheten av din kärlek hela dagarna (mat) - då är kanske just du vår nya Picker. Hungrig på att veta mer? Fortsätt läsa i så fall! Tjänsten är på deltid där du förväntas arbeta cirka 0-20 timmar per vecka VAD DU KOMMER (MEN INTE BARA) GÖRA Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att se till att hela flödet med plock och paketering av beställningar från kunder fungerar som det ska, även att de plockas korrekt inom uppsatt tid. Säkerställa och kontrollera att rätt varor inkommit till vår butik, samt att varorna håller förväntad kvalitet. Du kommer ansvara för att varorna markeras och märks på hyllorna på ett tydligt och överskådligt sätt. Psst... Du behöver hålla ordning och reda arbetsplatsen för att du och dina kollegor ska kunna göra ovan. Andra uppgifter kan förekomma, till exempel hjälpa dina kollegor på andra avdelningar. VEM DU ÄR Energisk - Du är en person som bara inte kan sitta still och gillar att ha många järn i elden. Flexibel - Du tycker att det är tråkigt att göra samma sak om och om igen och föredrar att ingen dag är den andra lik. Strukturerad - Om organiserad är ditt mellannamn så kanske just du är den vi letar efter. Prestigelös - Du är en sann lagspelare och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till när det behövs. KVALIFIKATIONER Det är meriterande om du har någon tidigare erfarenhet av ett liknande arbete inom varu- och lagerhantering. Du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. FÖRMÅNER Friskvårdsbidrag Personalrabatt på foodora market (woho!) Tjänstepension och försäkringar Benify deals VILKA VI ÄR Vi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We win together as one team, We are fueled by diversity, We move at supersonic speed, We own it och We dare to always go further. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång. Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram lifeatfoodora_se för att se vad som händer hos oss just nu. *LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;)
Är du jurist med erfarenhet av socialrätt? Ansök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en jurist till en socialförvaltning i norra Stockholm. Uppdraget sker med start omgående och beräknas vara klart den 30 juni. Uppdraget sker på plats hos kunden. Omfattningen kan komma att variera under uppdragstiden. Dina arbetsuppgifter Som jurist på socialförvaltningen kommer dina arbetsuppgifter innebära att bistå kommunen med att ta fram förslag till delegerade beslutanderätter (delegationsordning) utifrån den nya socialtjänstlagen. Baserat på detta ska du sedan medverka i arbetet med att ta fram mallar för olika typer av delegationsbeslut. Dina kvalifikationer Examen från juristprogrammet vid svenskt universitet Meriterande Det är meriterande om du har relevant yrkeserfarenhet genom att ha arbetat med socialrätt eller ha fördjupning i socialrätt i din examen Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-03-03. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Välj ett jobb för att visa detaljer