Caféansvarig Grand Café
AB Nya Grand Hotel
Kafé- och konditoribiträden

Caféansvarig till Grand Café Nu söker vi en erfaren och engagerad caféansvarig till Grand Café, en sommaroas belägen vid Södra Blasieholmshamnen med en fantastisk utsikt över Stockholms vatten och båtliv. Som en del av Grand Hôtel erbjuder vårt café en inbjudande atmosfär för både stockholmare och turister under säsongen, som sträcker sig från maj till september. Vår uteservering är känd för sina bekväma soffor och färgglada parasoller, och vi söker nu en driven person som kan leda och ansvara för den dagliga driften av caféet. Arbetstiderna är förlagda enligt ett rullande schema veckans alla dagar mellan 09:00 till 19:00. Om rollen Som caféansvarig har du en nyckelroll i att säkerställa en hög servicenivå och en väl fungerande verksamhet. Du kommer att ansvara för: Daglig drift och planering av caféets verksamhet Arbetsledning och stöttning av personalen Kvalitetssäkring av service och produktutbud Kassahantering och enklare administrativa uppgifter Beställningar och lagerhållning Skapa en trivsam och effektiv arbetsmiljö för teamet Säkerställa att caféet är rent, snyggt och inbjudande för våra gäster Vi söker dig som har: Erfarenhet av arbete inom café eller restaurang, med fördel som caféansvarig eller skiftledare Goda kunskaper i baristaarbete och kassasystem Erfarenhet av arbetsledning eller ansvar för en mindre grupp Förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva verksamheten framåt Ett naturligt sinne för service och gästvänlighet Flexibilitet och vilja att arbeta under hela sommarsäsongen Tillgänglighet att arbeta morgon, dag kvällstid och helger – schemalagda arbetstider varierar Vi erbjuder: En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö vid en av Stockholms vackraste platser En ansvarsfull och utvecklande roll i en prestigefylld verksamhet Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse Anställning om 80% mellan 28/4-30/9 med möjlighet till mertid De kandidater som går vidare i processen kommer att bli inbjudna till vår rekryteringsdag här på hotellet. Som en del av vår rekryteringsprocess utför vi bakgrundskontroller.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Runners till Grand Soleil - Sommar & Extraanställning
AB Nya Grand Hotel
Hovmästare och servitörer

OM ROLLEN I tjänsten som runner / nisse arbetar du tillsammans med servispersonalen med målet att ge gästerna bästa möjliga service. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå i att se till att alla ytor hålls rena, duka av och på bord, påfyllning av material/produkter samt diskplockning. Du tillsammans med servisen är gästernas främsta kontakt under deras besök och ansvarar för att säkerställa gästnöjdhet. Du följer med självklarhet våra Leading standards gällande att leverera en femstjärnig service. För att passa in i denna roll behöver du därför vara en mångsidig och snabbtänkt person med några års vana som runner/nisse i à la carte servering. Vidare behöver du ha förmågan att kunna överblicka vad som händer samtidigt som du snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter för att finnas på plats där du behövs. Det kommer stundtals att krävas en hel del arbete och att vara stresstålig och lösningsorienterad är därför ett måste. Vi söker just nu efter två runners som vill arbeta 80% från slutet av april fram till den 30:e september, samt två stycken runners som vill arbeta extra med omgående start. Då restaurangens absoluta högsäsong är under sommaren söker vi dig som har möjlighet att arbeta mycket under denna period och som även kan vara tillgänglig vid behov. Arbetstiderna varierar och fördelas på såväl morgnar, dagar, kvällar och helger. VEM ÄR DU? Som person är du positiv, strukturerad och passionerad. Du har minst 1 års yrkesvana från restaurangbranschen - gärna med internationell erfarenhet. Du har dokumenterad utbildning inom yrket alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet. Vi söker personer som är självgående, strukturerade och har mycket energi. Hög social kompetens och som brinner för uppgiften att ge våra gäster en fantastisk service. Alla som arbetar hos oss måste ha fyllt 18 år samt tala och skriva god svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett plus. VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda. En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Arbetsplatsen är placerad på hotellet där vi har högt i tak och en stor variation i arbetsuppgifter Tjänst 1: Anställning om 80% mellan 28/4 - 30/9 Tjänst 2: Behovsanställning med omgående start, majoriteten av arbetspassen kommer vara förlagda mellan april - september. Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World. Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse. Du som går vidare i processen kommer att bli inbjuden till vår rekryteringsdag här på hotellet. VI ERBJUDER Grand Hôtel som arbetsgivare erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete i en femstjärnig internationell miljö. Vi genomför bakgrundskontroll som del av vår rekryteringsprocess. Värdesätter Du hög service och kvalitet är Du välkommen med Din ansökan.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Personlig Tränare till Nordic Wellness Stockholm Sydost
Sportlife M W AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 450 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu letar vi efter fler ihärdiga, viljestarka och inspirerande entreprenörer, som hjälper oss med spridningen av träningsglädje i rollen som Personlig Tränare till våra klubbar i Stockholm Sydost. Vill du anta utmaningen? Låt oss berätta mer! Att vara Personlig Tränare på Nordic Wellness Något av det bästa du vet är att sprida känslan vidare av ett bra träningspass. Vad är ett bra träningspass? Ingen kan förklara det bättre än du! För du vet att vissa uppmuntras bäst av ett tydligt mål, att bara riktigt hårt arbete är vägen till ett nytt personbästa. Och du vet att andra försöker hitta träningsglädjen för första gången och behöver en lugnare väg för att hitta sin plats på gymmet. När du börjar jobba på Nordic Wellness är vår förhoppning att det finns medlemmar som är där och tränar, om inte bara, så till stor del för att just DU är deras personliga tränare. Ibland kanske det till och med är dina marknadsföringsknep som gör att de hittar vår klubb från första början. Dina egenskaper att knyta kontakter och skapa relationer till kunder och medarbetare är uppskattade här. Och din förmåga att själv administrerar och på egen hand sälja dina tjänster är vad som kommer få dig att trivas extra bra hos oss. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har gått en personlig tränarutbildning hos ett godkänt utbildningsföretag och kan stolt visa ditt väl förvärvade certifikat. Ditt egna ansvar kommer sättas på prov. Du brinner för försäljning och drivs av att sätta mål – extra mycket av att slå dom. Du får givetvis hjälp genom att synas på vår hemsida och i säljande material på klubben, men det är din drivkraft och engagemang som kommer vinna dina kunders hjärtan. Du ser det som en självklarhet att hjälpa dina kollegor med att hålla klubben fräsch, du höjer servicegraden hos oss och gör det lilla extra för att lyfta träningsupplevelsen för våra medlemmar. Din känsla för ordning märks också i ditt sätt att föra journaler och rapporter. Du gör det förstås för att du vet att dina kundrelationer kräver omsorg, att kunderna litar på att du leder dem mot resultat de inte hade klarat nå utan din hjälp. Tjänsten är en timanställning, har du möjlighet att jobba allt från några timmar i veckan till heltid är det av intresse. Du kommer att arbeta både dagar, kvällar och helger. Kan du dessutom visa oss dokumenterad kunskap inom kost och hälsa utöver din PT-utbildning är vi än mer övertygande om att du kommer göra ett fantastiskt jobb hos oss! Att jobba på Nordic Wellness Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill ha hjälp med att nå sin träningspotential är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Här erbjuds du en stimulerande arbetsplats med flera års erfarenhet av yrket. Du får en introduktion för att komma igång och stöttning i försäljning längst vägen. Bered dig på ett utmanande, energirikt och ständigt utvecklande företag. Bifogat i din ansökan vill vi få med din licens eller certifikat. Vänta inte med din ansökan, vi vill få in vår nya stjärna så snart vi hittar dig!

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Personlig Tränare till Nordic Wellness Stockholm Sydväst
Sportlife M W AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 450 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu letar vi efter fler ihärdiga, viljestarka och inspirerande entreprenörer, som hjälper oss med spridningen av träningsglädje i rollen som Personlig Tränare till våra klubbar i Stockholm Sydväst. Vill du anta utmaningen? Låt oss berätta mer! Att vara Personlig Tränare på Nordic Wellness Något av det bästa du vet är att sprida känslan vidare av ett bra träningspass. Vad är ett bra träningspass? Ingen kan förklara det bättre än du! För du vet att vissa uppmuntras bäst av ett tydligt mål, att bara riktigt hårt arbete är vägen till ett nytt personbästa. Och du vet att andra försöker hitta träningsglädjen för första gången och behöver en lugnare väg för att hitta sin plats på gymmet. När du börjar jobba på Nordic Wellness är vår förhoppning att det finns medlemmar som är där och tränar, om inte bara, så till stor del för att just DU är deras personliga tränare. Ibland kanske det till och med är dina marknadsföringsknep som gör att de hittar vår klubb från första början. Dina egenskaper att knyta kontakter och skapa relationer till kunder och medarbetare är uppskattade här. Och din förmåga att själv administrerar och på egen hand sälja dina tjänster är vad som kommer få dig att trivas extra bra hos oss. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har gått en personlig tränarutbildning hos ett godkänt utbildningsföretag och kan stolt visa ditt väl förvärvade certifikat. Ditt egna ansvar kommer sättas på prov. Du brinner för försäljning och drivs av att sätta mål – extra mycket av att slå dom. Du får givetvis hjälp genom att synas på vår hemsida och i säljande material på klubben, men det är din drivkraft och engagemang som kommer vinna dina kunders hjärtan. Du ser det som en självklarhet att hjälpa dina kollegor med att hålla klubben fräsch, du höjer servicegraden hos oss och gör det lilla extra för att lyfta träningsupplevelsen för våra medlemmar. Din känsla för ordning märks också i ditt sätt att föra journaler och rapporter. Du gör det förstås för att du vet att dina kundrelationer kräver omsorg, att kunderna litar på att du leder dem mot resultat de inte hade klarat nå utan din hjälp. Tjänsten är en timanställning, har du möjlighet att jobba allt från några timmar i veckan till heltid är det av intresse. Du kommer att arbeta både dagar, kvällar och helger. Kan du dessutom visa oss dokumenterad kunskap inom kost och hälsa utöver din PT-utbildning är vi än mer övertygande om att du kommer göra ett fantastiskt jobb hos oss! Att jobba på Nordic Wellness Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill ha hjälp med att nå sin träningspotential är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Här erbjuds du en stimulerande arbetsplats med flera års erfarenhet av yrket. Du får en introduktion för att komma igång och stöttning i försäljning längst vägen. Bered dig på ett utmanande, energirikt och ständigt utvecklande företag. Bifogat i din ansökan vill vi få med din licens eller certifikat. Vänta inte med din ansökan, vi vill få in vår nya stjärna så snart vi hittar dig!

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Personlig assistent till 22-årig kvinna i Farsta
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

PASSAR DU IN I MITT CREW? Jag behöver nu ett stabilt långvarigt crew runt mig som stöttar mig så jag kan leva det aktiva liv som jag vill leva. Jag söker både fasta personliga assistenter och vikarier. Vill du vara med att skapa detta crew och göra skillnad? Vem skulle du hänga med? En 22-årig framåtsträvande kvinna som är envis och driven. Struktur och organisation är mycket viktigt för mig. Som person är jag kreativ, glad, bestämd, orolig, eftertänksam och empatisk. Jag kommer ifrån Sydkorea. Jag har ett stort intresse för människor, musik, språk, historia, kultur, litteratur, mat och arkitektur. Det jag tycker om att göra på fritiden är att läsa, lyssna på musik och laga mat. Min hudvård och mina kläder är viktiga för mig. Natur är något som trivs i. Aktiviteter såsom att vandra, cykla, vara i skogen, tälta samt åka snowboard och skidor är jag mycket förtjust i även om det kräver en hel del energi. Jag är aktiv i kyrkan. Skinn på näsan men försiktig och har mycket humor. Min funktionsvariation Jag har Cerebral Pares som är på den tyngre sidan av måttlig. Den påverkar hela kroppen men mest högra sidan och oral motoriken. Jag har motoriska begränsningar som påverkar min förmåga i alla aktiviteter fysiskt. Min oralmotorik är mycket begränsad så att dricka och äta är svårt men jag är glad i mat. Jag äter via munnen men har svårt att få i mig tillräckligt och ska få en Mic-Key (”knapp på magen”) inom en framtid som komplement. Min bristande oralmotorik gör också att jag inte kommunicerar verbalt utan olika alternativa kommunikationssätt såsom bokstavskarta, tecken, Bliss, Ipad och kroppsspråk. Jag är kommunikativ och kan tala om vad jag behöver samt vill. Jag går men har också rullstol för längre sträckor. Vem är du? Du är dig själv vem än du är. Du är genuin och djupsinnig. Intresserad av människor och psykologi. Du är närvarande, lyhörd och nyfiken. Mogen och har livserfarenhet. Gärna ha humor och ta saker med en klackspark. Personkemi med mig är mycket viktigt. Arbetsuppgifter Det är viktigt att förstå att det förekommer kroppsnära samt intim stöd och assistering i detta jobb. Du befinner dig där jag är eller i rummet bredvid. I hemmet, skola/jobb, aktiviteter utanför hemmet. Dagligen ingår det att assistera mig med personlig hygien, påklädning, matsituationer, vardagliga sysslor och hushållssysslor. Andra exempel på saker som jag behöver stöd/assistering med är saker som kräver två händer och bra motorik. Ta anteckningar, tvätta glasögonen, sminka och fritidsaktiviteter såsom lyssna på LPs. Kommunikation är också en sak som min CP gör mer knepigt och tidskrävande. Träning är en stor del av mitt liv dels för att jag tycker om det men också på grund av min CP. Du i din assistentroll? Du ger stöd, inte tar hand om. Du ska kunna ta emot både detaljinstruktioner och arbeta självständigt. Till exempel när vi lagar mat behöver du ha ett viss självgående, jämfört med när det kommer till min hudvård där det är viktigt hur det genomförs. Du som personlig assistent främjar min självständighet och arbetar aktivt för det. Du bör vara trygg med att ibland bara finnas till hands och ge mig utrymme när jag är upptagen med saker som jag kan göra själv. Du är lyhörd för hur jag vill ha saker genomförda. Du utför hjälpen och stödet med noggrannhet. Du lär dig mina rutiner för att effektuera förloppet men är öppen för att jag kanske vill göra på ett annat sätt. När du bistår mig i kommunikationssituationer är du tydlig med att det är jag som för samtalet. Du frågar när du inte förstår något eller finner något konstigt. Du kan inte fråga för mycket. Du är ärlig och kommunicerar mycket med mig då detta är ett samarbete. Det är viktigt för mig att det finns en öppenhet i jobbet och i relationen. Du finner detta jobbet givande och tycker om att samarbeta med mig. Egenskaper Uppmärksam,lyhörd, kommunikativ, noggrann, organiserad, närvarande, engagerad, nyfiken, empatisk Krav Ha goda kunskaper i svenska och engelska - skrift & tal Att laga mat är något du behärskar Grundläggande kunskap om träning Kunna anteckna i undervisningsmiljöer Grunläggande kunskaper om Ipad/Mac/PC Vara organiserad Kunna sminka i någon omfattning Meriter Erfarenhet av PEG Erfarenhet av människor med psykisk ohälsa (till exempel ångest) Livserfarenhet Villig att lära sig tecken Intresserad av smink och hudvård Arbetets omfattning/Anställningsvillkor Jobbet är antingen visstidsanställning som fast personlig assistenter eller timanställda som kan vara flexibla och ställa upp vid behov Frösunda erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Övrig information Anställningsform: Behovs- eller visstidsanställning Omfattning: Vid behov eller rad på ca 43-50% (eller mer/mindre) Arbetstid: Dag, kväll,helg Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Undersköterska till Aleris Basal hemsjukvård Farsta
Aleris Sjukvård AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som undersköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Vi utgår från vårt kontor i Farsta och arbetstiden är förlagda till kvällar, helger och röda dagar - under tider när vårdcentralen är stängd. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen I rollen som undersköterska delegeras du av sjuksköterska och dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat läkemedelsadministrering, insulin, sond, stomi, inhalation och lättare sårvård. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg för att planera arbetspassen. Hos oss har du alltid ett administrativt team som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Vi utgår från kontoret i Farsta och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesöken använder du våra miljöklassade bilar. Våra arbetstider är förlagda till kvällar, helger och röda dagar. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska och innehar skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Har tidigare erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet Take Care Innehar B-körkort Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvård. Vi ser att du är självständig och ansvarstagande med en god förmåga att hantera föränderliga situationer med lugn och fokus. Samtidigt arbetar du strukturerat och metodiskt, även i ett högt tempo. För oss är det även viktigt att du har patienten i fokus. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning eller timanställning Omfattning: Deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi använder specialanpassade tester i denna rekryteringsprocess för att objektivt bedöma relevant kompetens hos våra kandidater. Om du uppfyller våra grundläggande krav kommer de första testerna att skickas ut automatiskt. För att gå vidare i processen är det viktigt att du genomför testerna och uppnår godkänt resultat. Vi ser fram emot att höra från dig!

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
HR Business Partner
Edge of Talent AB
Personal- och HR-specialister

Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Vi söker en erfaren HR Business Partner (HRBP) för ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget är på deltid 50-60% och sträcker sig över ett år, med start i april 2025. Vi välkomnar både dig som egenföretagare och du som är intresserad av en anställning att ansöka. Din roll Som HRBP-konsult kommer du att vara en strategisk partner till verksamheten och arbeta nära ledning och chefer. Du kommer att stötta organisationen i att driva HR-relaterade initiativ och de årliga aktiviteterna samt säkerställa att HR-strategier och processer implementeras effektivt. Ditt ansvar Rådgivning och stöd till chefer i HR-relaterade frågor Stöd i de återkommande årliga HR aktiviteterna. Utveckla och implementera HR-strategier som stödjer affärsmålen Hantera arbetsrättsliga frågor Säkerställa stöd för att HR-processer och riktlinjer följs inom organisationen Kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet av arbete som HRBP Erfarenhet av arbetsrätt och fackliga diskussioner Stark kommunikations- och samarbetsförmåga Erfarenhet av att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö Meriterande erfarenheter Erfarenhet av att driva HR-operativa processer, exempelvis inom lön och förmåner Erfarenhet av att arbeta med internationella organisationer Placering Hybridarbete med möjlighet till arbete både på plats hos kunden och på distans. Detta är ett deltidsuppdrag hos kunden och vill ha närvaro större delen av leveransen. Tidplan och omfattning Startdatum: April 2025 Varaktighet: 12 månader Omfattning: Deltid 50-60% Är du intresserad? Skicka in ditt CV och berätta mer om din erfarenhet! Vi ser fram emot att höra från dig.

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Personlig assistent till kvinna på södermalm
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som Personlig Assistent Vi söker dig som vill arbeta extra som personlig assistent hos en glad kvinna på Södermalm, Stockholm. Exempel på arbetsuppgifter är hjälp vid måltider, skötsel av personlig hygien, av- och påklädning och hushållssysslor. Samverkan med vårdpersonal, anhöriga och daglig verksamhet förekommer, så det är viktigt att du kan göra dig förstådd i tal och skrift. Kunden har begränsad kommunikation men gör sig förstådd både via tal och via gester. När kunden inte är på daglig verksamhet gillar hon att göra utflykter med rullstolen. Kunden gillar även att känna sig fin, (så som val av kläder, fixa håret) där du som assistent spelar en viktig roll i att erbjuda hjälp och stöd. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Det söker vi hos dig Kunden önskar endast kvinnliga assistenter. I detta uppdrag är det viktigt att du som assistent är lyhörd, strukturerad och noggrann. Du tar eget ansvar för arbetet och är tydlig i din överrapportering till kollegor. Samverkan med andra aktörer förekommer och det är du som assistent som för kunds räkning ansvarar för att detta sköts korrekt. Personliga egenskaper som lugn, flexibel, tålmodig och nära till skratt är något som uppskattas av kunden. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning, vikariat för sjukskriven kollega. Omfattning: 13,5h/v (ca 33% anställningsgrad) Arbetstid: Dagtid, vardagar. Se separat schema. Tillträde: enl. överenskommelse Måndag: 08:00-12:30 Torsdag: 07:00-10:00 Fredag: 07:00-13:00 Möjlighet till att ta extra pass vid kollegas frånvaro finns. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 250315 Varmt välkommen med din ansökan!

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Personlig assistent till sportig tjej i Solna!
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Solna! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker en personlig assistent till en mycket positiv, aktiv och sportig tjej i 30årsåldern. Hon är intresserad av att bio, gå på gym/workout och träffa kompisar samt att spela elhockey och bågskytte. Hon har som mål med sin assistans att kunna bli mer självständig och göra saker mer spontant. Vem är du? Du som söker tjänsten är tjej, mellan 20 år och 35 år och du bör vara aktiv, glad och pigg samt vara intresserad av idrott och att träffa människor. Du kan hantera spontana utflykter och händelser. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad samt har förmågan att lyssna in andra personer och förstå arbetet som personlig assistent. Det är också viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig. En positiv egenskap vi gärna ser är att du är initiativrik, och gärna kommer med egna förslag om idéer och saker att hitta på! Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarier vid behov, finns även möjlighet till fasta pass för rätt person. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

24 februari 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Fastanställd sjuksköterska till Aleris Basal hemsjukvård Innerstaden
Aleris Sjukvård AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som sjuksköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Vi söker just nu en fast sjuksköterska till vår enhet i Innerstaden. Det finns möjlighet att jobba vardag och helg, men vi kan även erbjuda en tjänst på endast helger. Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi vanligtvis på uppdrag av vårdcentraler eller husläkarmottagningar när de har stängt – kvällar, nätter och helger. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen Som sjuksköterska hos oss har du ett varierande arbete där du både arbetsleder undersköterskor och utför hembesök hos våra patienter. Arbetsuppgifterna innefattar enklare medicinska insatser till insatser med avancerad medicinsk utrustning och teknik. Vi hanterar även larm från 1177 och SOS Alarm. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg ute på slingorna. Hos oss har du alltid ett team av administrativ personal som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Vi utgår från kontoret på Sabbatsbergs sjukhus vid Odenplan, och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesök använder du våra miljöklassade bilar. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska och minst två års erfarenhet Har B-körkort Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet TakeCare Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet inom hemsjukvården är mycket meriterande. Du är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Du är en positiv, engagerad och kommunikativ person som aktivt vill bidra till vår gemenskap och utveckling. Du är trygg i din yrkesroll, har lätt för att samarbeta och har en bred medicinsk kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Deltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig!

24 februari 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025