Vad roligt att du vill jobba hos oss! När du registrerat dig kan du hittas och kontaktas av våra arbetsledare i de olika assistanserna. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Varmt välkommen med din Intresseanmälan! Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent som vikarie vid behov hos en kille i 25 - års åldern . Kunden har en Cp -skada och Autism boendes i Bagarmossen. Vår kunds intressen är bland annat musik, dans, gå på konserter ,åka på utflykter och träna . Du behöver vara van vid att hantera rullstol. Måndag till fredag dagtid är kunden på daglig verksamhet där du som assistent följer med. För att bli aktuell för denna tjänst krävs det att du kan arbeta flexibla arbetstider vid ordinarie assistenters frånvaro vardag som helg. Främst dagtid och kvällstid. Kan du även arbeta nätter så är det extra meriterande Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft kan förekomma vid manuella förflyttningar Följa med på aktiviteter Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Vardagar: 7.00-15.00. 11.00-19.00. 15.00-21.00 Vaken natt 21.00-07.00 Helger: 09.00-18.00. 12.00-21.00. Vaken natt: 21.00-10.00. Om dig: Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande i din personlighet och en engagerande lagspelare då kunden har dubbelassistans . Du behöver vara fysisk stark eftersom manuella förflyttningar förekommer. Du kan inte vara allergisk det finns pälsdjur i hemmet. Meriterande : Erfarenhet inom kommunikationsstöd samt kunskaper om olika funktionsnedsättningar. Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent. Yrkesmässig erfarenhet av kundens funktionsvariation Krav: Flexibel till arbetstider främst dag och kvällstid vardag som helg. Fysisk stark då manuella förflyttningar förekommer Ej allergisk mot pälsdjur God svenska i tal och skrift Omfattning:1-2 Vikarie vid behov Tillträde: Omgående , tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, boendestöd ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Om rollen OBS - B-körkort är ett krav Vår nattpatrull opererar i Stockholms innerstad samt i stadsdelar i Västerort Vi söker nu nya medarbetare till vårt gäng som vill arbeta på timmar vid behov samt för sommarvikariat med heltid. Arbetstiden är enbart nattetid mellan klockan 22:00 - 07:00. Beskrivning av tjänsten Som nattarbetare hos oss kommer du att delta i ett team som fältarbetare med ett självständigt schema med fasta nattbesök och ett flexibelt larmansvar. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av Hemtjänstarbete är ett krav Tidigare erfarenhet av nattjänst är meriterande men inte ett krav Undersköterskeutbildning är meriterande men inte ett krav Utbildad Undersköterska ska kunna uppvisa skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en självständig och ansvarsfull person som brinner för vården av äldre Du finner det stimulerande att samarbeta i ett team och är inte rädd för att göra snabba bedömningar i en hektisk miljö Anställningsform Behovsanställning med möjlighet till Tillsvidareanställning efter sex månader provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Vad kan vi erbjuda Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen till oss – Tillsammans för framtidens omsorg!
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos en flicka i Vaxholm. Vad innebär den här tjänsten? Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en glad flicka på 10 år. Kunden har en fysisk funktionsnedsättning och behov av stöd i kommunikationen. Tjänsten som personlig assistent innebär hjälp i samband med förflyttningar, måltider och personlig hygien. Du stöttar barnet med allt i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser, både i och utanför hemmet. Du finns som ett stöd vid lek och bus och aktiviteter. Viss fysisk förmåga krävs då arbetet omfattar lyft i samband med förflyttning. Kunden sitter i rullstol men kan gå med stöd. Hon tycker om att göra utflykter, bada och lyssna på musik. Kunden går i skolan dagtid på vardagar, så vi söker i första hand någon som vill arbeta eftermiddag och helg. Arbetet skulle passa dig som studerar eller har annan sysselsättning. I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Vi erbjuder dig• Ett viktigt arbete där du gör skillnad för kunden • Ett utvecklande arbete • Ett kundnära arbete • Friskvårdsbidrag • Interna utbildningar – Frösundaakademin Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Vem söker vi? Du som person är omtänksam, lyhörd och trygg i dig själv. Tidigare erfarenhet av assistansyrket och/eller arbete med barn i behov av särskilt stöd är meriterande men inte ett krav. Övrig information• Anställningsform: Visstid så länge assistans uppdraget varar • Tjänstgöringsgrad: Deltid • Arbetstider: Helg • Tillträde: Enligt överenskommelse. B-körkort är ett plus, men inget krav då kund är i behov att åka iväg på aktiviteter. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Martina Malmström [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för att skydda vår planet och har en talang för försäljning? Naturskyddsföreningen i Stockholm söker nu modiga och utåtriktade värvare till vårt dynamiska team. Vill du ta ställning för en frisk och levande planet och en hållbar framtid? Vill du jobba 6 timmar per dag, livet är trots allt inte bara arbete. Utvidga ditt nätverk, arbeta med fantastiska kollegor. Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning eller kommunikation Har hög social kompetens och älskar att engagera människor Är modig och inte rädd för att möta nya människor på stan. Din roll: Möta människor på stan och inspirera dom att bli månadsgivare och medlemmar. Kommunicera effektivt och engagerande om våra viktiga miljöfrågor. Bidra till att öka vår medlemsbas och därmed vårt genomslag för miljön. Vi erbjuder: Två olika anställningsformer. En flexibel anställning för dig som vill ha det. Möjlighet till fast anställning med månadslön och SL-kort. Marknadens kanske bästa sälj och marknadsutbildning. Daglig coachning och träning. Goda karriärmöjligheter. Join the good Guys – save the planet. Ansök nu! Om Naturskyddsföreningen Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation och en folkrörelse som sedan 1909 står upp för naturen. Vi sprider kunskap, bildar opinion och påverkar beslutsfattare – lokalt, nationellt och globalt. Klimat, skog, jordbruk, miljögifter, vatten, hav och hållbar konsumtion är våra viktigaste arbetsområden. Bra Miljöval är vår miljömärkning och Sveriges Natur vår medlemstidning. Välkommen att bli medlem, engagera dig eller skänk en gåva. Tillsammans har vi kraft att förändra. Naturskyddsföreningen vill vara en inkluderande folkrörelse som speglar samhället, och vi vill att det ska genomsyra hela vår verksamhet. Vi vill vara en arbetsplats som är attraktiv för alla, eftersom vi tror att en variation av perspektiv, erfarenheter och bakgrund gör oss ännu starkare. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Övrigt Tjänsten är antingenen tillsvidareanställning på 75% med månadslön. Du arbetar fem dagar i veckan. Eller en visstidsanställning på mellan tre och fem dagar i veckan. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Naturskyddsföreningen tillämpar provanställning. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bland annat både friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Frågor Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vid frågor om rekryteringsprocessen eller tjänstens innehåll, kontakta: Raluca Roiescu, F2F chef, 073-782 01 65, [email protected] Göran Beskow F2F säljledare 073-675 57 17 [email protected] Fackliga kontaktpersoner Unionen: @Jakob Svensson, 072-014 87 84 Saco:@Petra Holgersson, 072-565 44 05
Är du en serviceinriktad person som trivs med kundkontakt och vill arbeta i en roll där du får hjälpa kunder och arbeta med försäljning? Memira söker nu en engagerad och driven medarbetare till vår Sales & Service-avdelning i Sverige på timbasis vid behov. Gruppen har gemensamt ansvar för inkommande och utgående samtal till och från Memiras kunder. Du ska trivas med daglig kundkontakt där du både hjälper kunder med frågor och arbetar med försäljning av Memiras produkter och tjänster. Om du brinner för kundservice och försäljning, är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter Som en del av vårt Sales & Service-team kommer du att ha daglig kontakt med Memiras kunder, främst via telefon. Det innebär att kontakta kunder för att göra en första screening inför bokad förundersökning, ta emot inkommande frågor samt arbeta med försäljning. I arbetsuppgifterna ingår: Hantera inkommande samtal och hjälpa kunder via telefon Enklare supportärenden Erbjuda kvalitativ service efter kunders behov Följa upp och administrera kundserviceärenden Du kommer att samarbeta nära dina kollegor där vi ständigt strävar efter en hög servicenivå för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vem du är Vi söker dig som är kund- och lösningsorienterad. Du är en positiv person som motiveras av att arbeta mot resultat och trivs i en roll där kundkontakt är en naturlig del av vardagen. Vidare är du en lagspelare med god kommunikativ förmåga som inte är rädd att ta initiativ till förbättring och utveckling av arbetsuppgifter. Meriterande om du har erfarenhet av kundservice och försäljning eller studerar till optiker. Vad vi kan erbjuda Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats med en god sammanhållning och trevlig stämning. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant inom vårt område och hos oss har du möjlighet att utvecklas. Våra värdeord är Målmedvetenhet och ambition, Transparens och värme, Effektivitet och kompetens – vilka är egenskaper vi värdesätter högt. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Placering: I nybyggda lokaler i Solna, Hagastaden Anställningsform: Timanställning vid behov Arbetstider: Vid behov dagtid Start: Omgående Välkommen med din ansökan! Läs mer på vår karriärsida genom att klicka här www.memira.se/jobb. Memira by Bergman Clinics har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 800 MSEK och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira by Bergman Clinics främsta prioritet är att sätta människor först och erbjuda våra kunder planerad hälso – och sjukvård av högsta kvalitet. Nu finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se.
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojke i Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Är du en do:er med ett brinnande intresse för hälsa och välmående? Vill du ha ett inspirerande jobb där du verkligen gör skillnad i människors liv? Gaudii Clinic är en snabbväxande klinikkedja med stora ambitioner att förbättra människors livskvalitet – på riktigt. Vi söker nu en förtroendeingivande person med erfarenhet av serviceyrken för en timanställning till våra kliniker i Stockholm. Om rollen Som klinikpersonal på Gaudii Clinic är din roll avgörande för kundupplevelsen. Du kommer att välkomna kunder på kliniken och utföra behandlingar med Emsella och Emsculpt Neo (utbildning ingår). Kundservice är av yttersta vikt hos oss på Gaudii Clinic – ditt bemötande skapar första intrycket och präglar hela kundens upplevelse. Därför är ditt jobb centralt i organisationen; du säkerställer att varje kund känner sig professionellt bemött, respekterad och trygg genom hela besöket hos oss. Du kommer att: Genomföra konsultationer Utföra behandlingar med Emsella och Emsculpt Neo Välkomna och ge stöd till kunder genom hela deras besök Journalföra Säkerställa att kliniken alltid är i toppskick Svara i kliniktelefon och hjälpa till med bokningar Informera och utbilda kunder i bäckenhälsa Vi söker dig som: Har en hög arbetsmoral och trivs med högt tempo Brinner för kundservice och har ett stort intresse för hälsa och välmående Är en do:er med mycket god social kompetens och förmåga att skapa trygghet och tillit Har ett stort intresserad av träning och hälsa Det är meriterande om du: Har en vårdbakgrund (exempelvis undersköterska, sjuksköterska, fysioterapeut eller läkare). Studerar idrottsfysiolog, läkare, sjuksköterska, fysioterapeut eller liknande Har erfarenhet inom försäljning och kan kombinera service med affärsmässighet Vad vi erbjuder: Kvälls- (lördagar och söndagar) och helgjobb Sommarjobb. En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att växa och utvecklas. Entreprenöriell kultur och ett inspirerande team. Få göra skillnad för män och kvinnors hälsa och livskvalitet - på riktigt! Anställningsform: Timanställning Plats: Stockholm, Östermalm och/eller Södermalm Startdatum: Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt – vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker nu timanställda undersköterskor till vår enhet i Hägersten. Start omgående. Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsten avser dag-, kvälls- och helgarbete. Krav För att söka tjänsten behöver du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver ha gått vårdbiträdesutbildning, omvårdnadsprogrammet eller ha likvärdig utbildning. Du behöver ha B-körkort. Du ska kunna tala och skriva svenska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Lön Timlön. Arbetsplats Tjänsten utgår från vårt kontor på Tegelbruksvägen 4, BV, 126 32 Hägersten Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.
Dina arbetsuppgifter och profil Vi söker drivna och stresståliga medarbetare till vår kund i Rosersberg. Detta är ett AutoStore-lager, vilket innebär att vi söker dig som är tekniskt intresserad och redo för din nästa utmaning. För att kunna gå vidare i denna process behöver du vara student på heltid (100%) eller ha en annan sysselsättning på minst 50% (deltidsjobb). I denna tjänst finns det goda utvecklingsmöjligheter. Som person tror vi att du gillar att arbeta i högt tempo och gärna tar dig an nya utmaningar. Du kommer att arbeta med sedvanliga uppgifter inom lagret, såsom orderplockning och packning. Om detta låter som något för dig, tveka då inte att söka redan idag Villkor Arbetstiderna är förlagda mån-fre 07:00-16:00 & 10:00-19:00. Du ska kunna arbeta minst 3 dagar i veckan. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Du ska ha truckkort. Insitepart tillämpar utdrag ur brottsregistret hos de kandidater vi väljer att anställa På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
Välj ett jobb för att visa detaljer