Lediga deltidsjobb i Sundsvall

Det finns totalt 86 lediga deltidsjobb att söka i Sundsvall

Seniorstöd till Veterankraft i Sundsvall!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Sundsvall. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Fristående begravningsrådgivare sökes
Lavendla AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Butiksmedarbetare (vikariat) för Flying Tiger Copenhagen, Sundsvall
TZ-shops South Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Föreställ dig ett arbete där dagarna flyger förbi. En arbetsplats omgiven av kreativa produkter och härliga kollegor. En plats med glada och lojala kunder. Så är det hos Flying Tiger Copenhagen, och nu vill vi ha dig ombord! Brinner du också för att alltid ge kunden det lilla extra? Då tycker vi att du ska bli vår nya kollega i Sundsvall!    Det krävs något utöver det vanliga att arbeta hos oss på Flying Tiger Copenhagen. Du ska veta vad god service är och brinna för att visa det! Våra kunder ska känna sig välkomna i våra butiker och lämna med ett leende på läpparna och en lust att komma tillbaka!    Vem är du?   Det ska vara roligt att vara i en Flying Tiger Copenhagen butik – både för våra kunder, och för dem som arbetar där. Därför är du en person som sprider positiv energi som smittar av sig på både kunder och kollegor. Du är bra på att hålla i ordning runt om kring dig och ser till att butiken alltid ser fin och inbjudande ut. Din främsta arbetsuppgift är att ta hand om våra kunder men innefattar också att packa upp leveranser, exponera varor och kassaarbete.     Vi förväntar oss att du är:  Serviceinriktad  Ansvarstagande  Lösningsorienterad och effektiv  Samarbetsvillig och flexibel  Någon som trivs med att arbeta i ett högt tempo    Vilka är vi?  Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln till framgång!    Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig!    Tjänsten är ett vikariat (12 månader pga studieledighet) på 4 timmar per vecka med tillträde enligt överenskommelse. Mycket kan hända på ett år och vi vill såklart att vårt samarbete ska fortsätta även efter det! Du behöver ha fyllt 18 år för att tillträda denna tjänst.    Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan!  Sista ansökningsdag är 31/7.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rekryteringsassistent på deltid till KFX HR-partner Nord
KFX HR-partner Skandinavien AB
Personal- och HR-specialister

Är du student och är intresserad av konsult – och rekryteringsbranschen? Brinner du för service och är flexibel? Vi på KFX HR-partner söker dig som vill bli en del av vårt familjära team och stötta med HR-administration och rekrytering som rekryteringsassistent. Hos oss på KFX har vi ett högt arbetstempo som varvas med mycket skratt. Du kommer att arbeta på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, mål och med stort fokus på kund, konsult och kandidat. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en allt mer digital värd. KFX fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Med inte mindre än 35 år i branschen har vi idag regionala kontor runt om i hela landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget. Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, teamkänsla och en positiv anda. På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång. Arbetsuppgifter I rollen som rekryteringsassistent kommer du stötta rekryteringsansvarig med annonsskrivning, urval, telefonintervjuer, referenstagning samt HR-administration. Du kommer även vid behov att få stötta upp i våra kunders receptioner där du bland annat kommer arbeta med växeltelefoni och internservice – därmed något för dig som gillar att agera spindeln i nätet och vara flexibel. Kvalifikationer Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning och har ett intresse för HR eller motsvarande och har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med någon form av service och administration. Du behöver finnas tillgänglig 1-3 dagar per vecka samt vara öppen för att hantera vår jourverksamhet genom att ta emot, schemalägga och koordinera konsulter vid sjukdom. Jourtelefonen kan hanteras hemifrån. Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är prestigelös och handlingskraftig. Hos oss kan det gå snabbt- det vill vi att du ska trivas i. Vi genar inte när det kommer till kvalitén, som person är det därför viktigt att du är strukturerad och noggrann. För att trivas i vårt team tror vi att du är utåtriktad, positiv och effektiv. Du har även: • God datorvana • Flytande kunskap i svenska och engelska, tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tillträde: Hösten 2025 enligt överenskommelse Omfattning: Deltid, ca. 50% Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tandsköterska till Tandlaget Sundsvall
Praktikertjänst AB
Tandsköterskor

Information om arbetsplatsen Privattandläkarmottagningen Tandlaget ligger centralt i Sundsvall. Vi skapar tillsammans en lugn och trygg miljö för våra patienter. Kliniken har tre behandlingsrum och vi erbjuder bastandvård, implantatprotetik och estetisk tandvård. Tandlaget består idag av en tandläkare två tandsköterskor. Ett käk kirurgteam finns på kliniken en dag per månad som utför dentoalveolär kirurgi och implantatinstallationer.     Arbetsuppgifter Tjänsten hos oss innebär omväxlande uppgifter. Huvudsakligen assistans, profylax, steril och  implantatverksamhet. Du kommer också att arbeta administrativt samt i reception med patientkontakter, kallelser och tidboksplanering. Vi hjälps åt med inskolning för att du successivt ska komma in i de olika arbetsmomenten. Självklart får du kompetensutveckling och handledning  vid behov.   Kvalifikationer - Utbildad tandsköterska.   Personliga egenskaper Vi söker Dig som är glad, trevlig och noggrann. Vi behöver Dig som är engagerad i patientens välbefinnande och orala hälsa. Du har en god social kompetens och lägger stor vikt vid våra patienters välbefinnande under behandlingen. Du är engagerad i din och klinikens utveckling.   Övrig information Arbetstidens förläggning kan diskuteras. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande vilket  innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!  Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

3 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Studerande kundservicemedarbetare på deltid till Skandia, Sundsvall

Om tjänsten Är du serviceinriktad, engagerad och trivs med att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan rollen som kundservicemedarbetare på Skandia vara något för dig. Vi söker dig som studerar och vill kombinera detta med ett givande deltidsuppdrag. Skandia befinner sig i en spännande fas med starkt fokus på digitalisering och kundvänliga lösningar. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av den förändringsresan, där du inte bara stöttar kunderna i deras frågor, utan också vägleder dem i Skandias digitala kanaler och bidrar till en tryggare framtid för dem. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Om företaget Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas! Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare hanterar du utgående samtal till kunder och hjälper dem i frågor som rör digitalisering av betalningssätt. Du kommer att skapa mervärde genom att en effektivare lösning för kunderna och även bidra till Skandias digitala utveckling genom att guida kunder i digitala flöden. Exempel på arbetsuppgifter: • Ringa ut till kunder • Ge stöd i användningen av digitala tjänster • Bidra till kundnöjdhet genom lösningsfokuserat bemötande • Delta i teamets utveckling och interna förbättringsinitiativ Kvalifikationer Vi söker dig som studerar och är serviceinriktad, har en stark egen drivkraft och gillar att arbeta mot tydliga mål. Du är lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter, med en positiv inställning till både förändring och utveckling. Du är lättlärd och tar snabbt till dig ny information, samtidigt som du är nyfiken och har en naturlig vilja att förstå hur saker fungerar och hur de kan förbättras. Du trivs i samarbetet med andra men tar också eget ansvar för att bidra till teamets gemensamma resultat. Med din positiva attityd, ditt engagemang och din vilja att växa, både i rollen och som person, är du en värdefull tillgång i ett team som drivs av att ge kunderna bästa möjliga upplevelse. För att lyckas i rollen har du: • God datorvana och erfarenhet av Officepaketet • Förmåga att snabbt ta till dig ny information och omsätta den i praktiken • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: • Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt via telefon • Erfarenhet från försäkringsbranschen Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och din inställning till lärande och förändring. Eftersom Skandia är i en digital transformation är det viktigt att du är nyfiken, anpassningsbar och vill bidra till Skandias utveckling framåt. Övrigt Tillträde: Utbildning v. 34 , start v. 36 Omfattning: deltid, 25 % Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundskontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent sökes till manlig kund ca 1,5 mil väster om Sundsvall
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 50 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, matlagning, tvätt/städ och aktiviteter. Vi ser gärna att du som söker är social och uppskattar de små sakerna i livet, så som musik, spela sällskapsspel och lösa korsord då detta är något kunden själv tycker om. Kunden uppskattar även att vara ute när vädret tillåter för att ta en promenad eller sitta ute på altanen en varm sommardag där han har utrymme att kunna socialisera sig med sina vänner och familj.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.  För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, trygg och lugn, gärna med en stor portion humor.  Vi ser gärna att du:  inte är rökare och ej använder parfym under din arbetstid. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg.  har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning och behovsanställning Omfattning: Fast anställning och behovsvikarier som kan hoppa in vid ordinarie personals frånvaro. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Lärare i Spanska 50% åk 6-9
Njurunda Friskola AB
Grundskollärare

Vi söker behörig lärare i spanska i åk 6-9. Njurunda Friskola är beläget ca 1,5 mil söder om Sundsvall. Med bil tar det ca 10 min från Sundsvall. Skolan är omgiven av vacker natur och har närliggande centrum runt knuten med affärer, ishall och caféer. Njurunda Friskola är en f-9 skola med ca 220 elever uppdelade på tre stadier samt ett fritidshem. Varje stadie bildar ett arbetslag där arbetslag 7-9 blir det du kommer att ingå. Är du intresserad eller har fler frågor kring tjänsten kan du ringa rektor Alex Åsenlund på tel: 070-341 37 40. Går även att mejla på: [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personlig assistent till flicka i Sundsvall
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker assistenter till en liten flicka som behöver hjälp dygnet runt. Flickan bor med sin familj i en villa utanför Njurunda, vilket ligger ca 20 minuters bilresa söder om Sundsvall. Här bor flickan, som snart är ett år gammal tillsammans med sin mamma, pappa och 3,5 år gamla storasyster. Som assistent kommer du vara en viktig del av deras liv då flickan behöver ständig tillsyn dygnet runt. Då flickan andas genom en trakeostomi kommer ni alltid att arbeta två assistenter med uppdragsgivaren för att säkerställa att hennes andning fungerar korrekt. En stor del av arbetet är att förebygga stopp i kanylen genom att regelbundet ta bort slem genom att suga med en slang (sugkateter) och ge slemlösande inhalationer.  Som assistent får du anpassad introduktion i de medicinska uppgifterna kring trakeostomin. Introduktionen sker över flera dagar och avser teoretiska och praktiska moment tillsammans med flickan och sjukhuspersonalen. Därefter sker fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. Personkemin och samspelet mellan dig som personlig assistent assistent och uppdragsgivaren med familj är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Som assistent med en uppdragsgivare som har andningshjälp behöver du kunna arbeta noggrant enligt instruktioner, även när det är bråttom.  Vi ser därför att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Vi ser helst att kvinnliga sökande söker jobbet som assistent. En förutsättning för att du ska kunna ta dig till och från arbetet på de tider som schemaläggs. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil för att kunna arbeta i uppdraget. Om Novum Assistans Novum Assistans är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Om anställningen Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Personlig Assistans: Fremia/Kommunal). Anställningsform som tillämpas är viss tid så länge uppdraget varar. Arbetstiderna varierar och du som assistent kan få arbeta dag, kväll och nattpass baserat på din schemaläggning. I dagsläget söker vi främst nattpersonal. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse.  I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl om du uppfyller skallkraven för tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9) och finns på webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Biträdande Verksamhetschef Klippangården
Frälsningsarmén
Socialsekreterare

Vill du ha ett meningsfullt arbete samt vara med och leda ett engagerat team med stort hjärta i en verksamhet som gör verklig skillnad för människor i utsatthet? Klippangården söker nu en trygg och närvarande biträdande chef på 75% som vill bidra till utveckling, struktur och arbetsglädje i vår Stödboende. Klippangården är ett Stödboende, Natthärbärge samt Utslussningslägenheter som är en del av Frälsningsarméns sociala verksamheter i Sundsvall. Frälsningsarmén är ett kristet trossamfund med rötterna i England. De värdeord som karaktäriserar Frälsningsarmén är ”välkomnande, troende och hjälpande”. All verksamhet bedrivs av dessa kännetecken, vilket innebär en öppen gemenskap dit alla är välkomna. Där människor möts utan åtskillnad, utifrån var och ens unika värde och behov, där hopp och tro på framtiden kan få växa. Klippangården arbetar utifrån uppdrag från Sundsvalls Kommun. På stödboendet och i Utslussningslägenheterna bor människor med långvarig missbruksproblematik samt problem med den bostadssociala situationen. Stödboende och Utslussningslägenheterna ger gästerna/klienterna stöd och struktur i sin vardag och hjälp till en fungerande tillvaro utan alkohol eller andra droger. Natthärbärget erbjuder varm mat, en säng, dusch, kläderna tvättade samt möjlighet till goda samtal. ARBETSUPPGIFTER I rollen ingår ett nära samarbete med verksamhetschefen, med ansvar för att planera, genomföra och följa upp beslutade insatser. Du har ett operativt ansvar för personal, rutiner och arbetsmiljö, och är med och driver förbättringsarbete i vardagen. Du är också ett stöd för medarbetarna i det dagliga arbetet och bidrar till en trygg och professionell miljö för våra klienter. • Du arbetar med frågor som rör budget, personal och verksamhetsplanering, samt fungerar som ställföreträdare för verksamhetschefen vid dennes frånvaro. • Du ansvarar för att utveckla klientarbetet och ta aktiv del genom samtal och motivationsarbete, ge vägledning och information om samhällets resurser och ge stöd att komma i kontakt med dessa. • Säkerställa att rutiner följs, dokumentera och ansvara för uppföljning av dokumentation. • Leda, stödja och inspirera personal i arbetet med gästerna/klienterna. • Profilera den kristna tron som en väg ut ur destruktiva livsmönster. Ge distansstöd efter planerad utflytt såsom telefonsamtal och hembesök. • Beredskap ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • Är utbildad socionom med tidigare arbetslivserfarenhet av arbete med människor i utsatt livssituation såsom missbruksproblematik. • Har erfarenhet av arbetsledning inom vård, omsorg eller socialt arbete, minst 2 år. • Är trygg, engagerad, tydlig och lyhörd i ditt ledarskap • Har god kännedom om målgruppen (blandmissbruk, samsjuklighet, NPF-diagnoser, psykisk ohälsa) • Är strukturerad, drivande och har hög integritet Det är meriterande om • Du har kännedom om Frälsningsarmén, är soldat eller medlem i Frälsningsarmén. • Du har kunskap om dokumentationssystem som Idok • Du har erfarenhet av kris- och konflikthantering • Du har ett körkort Har du förmåga att skapa förtroendefulla relationer, har ett reflekterande och analyserande förhållningssätt? Ser du möjligheter i stället för problem och kan du genom motivation skapa förutsättningar för gästerna att få en tillvaro utan alkohol och droger? Då är det dig vi söker. En kristen tro, positiv människosyn och att du delar Frälsningsarméns värderingar är viktiga för ett lyckat samarbete. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. ÖVRIGT Du kan läsa mer om Frälsningsarméns arbete samt Klippangården på vår webbsida www.fralsningsarmen.se Hos oss omfattas alla av kollektivavtal. Vi tillämpar kollektivavtal Vård & Omsorg genom Arbetsgivaralliansen. För denna tjänst krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret innan tillträde. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdagen. Vi tillämpar Provanställning. Vi som är kontaktpersoner kommer ha semester olika perioder under sommaren. Mejla oss dina frågor så svarar vi när vi är tillbaka från semestern. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025