Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personlig assistent till en härlig ung kvinna som sitter i rullstol. Hon bor i lägenhet i Trelleborg. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe som vill vara kundens förlängda armar och ben. Hon kommunicerar via små tecken och du som assistent kommer följa med på diverse aktiviteter. Vi söker dig som kan arbeta deltid på ca 50% och extra vid behov. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Dagliga rutiner, aktiviteter, tunga lyft, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15-09 vardagar Kl. 09-09 (dygnspass) helger Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekrytering sker löpande! Krav Du är rökfri Inte pälsdjursallergiker. Meriter Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: ca 50 % samt 1 extra vid behov Tillträde: Mars Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personlig assistent till en härlig ung kvinna som sitter i rullstol. Hon bor i lägenhet i Trelleborg. Vi söker dig med hjärtat på rätt ställe som vill vara kundens förlängda armar och ben. Hon kommunicerar via små tecken och du som assistent kommer följa med på diverse aktiviteter. Vi söker dig som kan arbeta deltid på ca 50% och extra vid behov. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Dagliga rutiner, aktiviteter, tunga lyft, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15-09 vardagar Kl. 09-09 (dygnspass) helger Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Rekrytering sker löpande! Krav Du är rökfri Inte pälsdjursallergiker. Meriter Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: ca 50 % samt 1 extra vid behov Tillträde: Mars Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Mister York söker en Assistant Manager till Trelleborg Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell och restaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande. Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåt för att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 50% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
DRIVEN SÄLJARE 10-15H/V SÖKES TILL MARTY TRELLEBORG! Under Mars Månad öppnar Marty Group bolagets nionde butik, denna gång i Trelleborg. Vi söker efter en ny kollega och stjärnsäljare med gedigen erfarenhet inom detaljhandeln. Med sin bakgrund inom modehandeln tillsammans med övriga teammedlemmar kommer du ansvara för att maximera försäljningen i butik, samt öka konsumenternas kunskap om Marty och våra varumärken och per automatik blir du en ambassadör för Marty. Du har en god förmåga att prioritera, du utför ditt arbete strukturerat med mycket god kvalitet där ditt personliga engagemang bidrar till kundupplevelser utöver det vanliga. För att lyckas i rollen anser vi att man måste ha passion för mode och trender. Man ska älska kundmötet och tycka om sociala interaktioner. Som person har du god självinsikt och förmågan att motivera, engagera och utveckla dina kollegor med en positiv, ödmjuk inställning. Du är en självgående, flexibel lagspelare med stort engagemang inom försäljning. Genom din kunskap om produkter, material och service samt förmåga att läsa människor, blir du en nyckelperson, inte bara för Marty, utan även för konsumenterna. Tidigare erfarenhet inom försäljning samt detaljhandeln ser vi som sagt som en självklarhet och att du har fyllt 18 år är ett krav för att söka tjänsten. Vidare behöver du trivas med att arbeta i en mycket dynamisk och flexibel miljö, med högt tempo. I tjänsten erbjuds möjligheter att arbeta med många etablerade varumärken, i en utvecklande miljö. Bland bolagets mest välkända kan nämnas Stenströms, Sand, Busnel, Oscar Jacobson, Filippa K Hansen & Jacob m.fl. Anställningen sker i bolaget Marty Group, tjänsten är på 10-15h/veckan vilket innebär att du till största del arbetar helg samt enstaka vardagar men med eventuell chans till mertid enligt överenskommet grundschema på månadsbasis. Om tjänsten: Titel: Säljare Anställning: Tillsvidareanställning med tillämpning av 6 månaders provanställning Rapporterar till: Butikschef Tjänsteställe: Trelleborg Anställningstid: 10-15h/v Förmåner: Pension och försäkringar enligt kollektivavtal Handelsanställdas förbund Ansökan med CV och personligt brev mailas till: [email protected] Märk ämnesraden i din ansökan med ”MARTY – TRELLEBORG”. Sista ansökningsdag är söndagen den 23-MARS 2025. Önskat startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Mister York söker en Assistant Managertill Trelleborg Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus.Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap av en ledande befattning inom hotell ochrestaurangbranschen. Erfarenhet inom fast food är meriterande.Du är en driftig person som trivs med att ha flera bollar i luften och arbetar lösningsfokuserat. Du är serviceinriktad, organiserad och trivs i ledarrollen. Vad innebär rollen som Assistant Manager på Mister York? Du kommer tillsammans med din General Manager driva restaurangen framåtför att uppnå uppsatta mål, vilket inkluderar ekonomi, medarbetarutveckling, renlighet, kvalitet och service. En Assistant Manager beskrivs generellt som General Managers högra hand, där du utvecklar dina egenskaper och skapar förutsättningar till att driva en egen restaurang i framtiden. Du är ansvarig för restaurangens drift när din General Manager inte är närvarande. Tillsammans med General Manager och Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Arbetsuppgifterna innefattar att vara fullt upplärd och assistera inom samtliga följande områden som General Manager bär huvudansvar för: Optimering av restaurangens drift. Utbildning. Miljö, renlighet och hälsa. Försäljningsprognoser. Inventering av varulager och inköp av varor. Schemaläggning Behovsanalys och rekrytering Att restaurangens produkt och bemötande håller Mister Yorks standard. Coachning av medarbetare. Ekonomiskt ansvar - resultat och budgetefterlevnad. Säkerställning av att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. Som ledare är det viktigt att du bidrar med positiv energi på arbetsplatsen och skapar en trygg miljö för alla anställda. Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning:50% Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetstider: Varierande (dag, kväll, helg) Mister York är anslutna till kollektivavtal.
På Internationella engelska skolan i Trelleborg serverar vi en schysstmåltidsupplevelse till eleverna under läsårets alla skoldagar.Nu söker vi efter en ny stjärna till vårt team! Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta i kök samt matsal med löpande restaurangarbete. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! Vad säger kollegorna om Nordrest? ”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Vi kör även lite spontana AW:s lite då och då och ibland mer uppstyrda.” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör besöket i matsalen till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat Tidigare erfarenheter från restaurang och kök Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Säsongsbunden anställning (under läsåret) Omfattning: 75% Tillträde: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Beskrivning av tjänsten som Personlig Assistent Vi sökeren timvikarie som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder i Trelleborg. Kunden är en man i 55-års åldern som bor själv i ett radhustillsammans med sin katt. Kunden har drabbats av en ryggmärgsskada och är rullstolsburen men har inga kognitiva nedsättningar. Hans intressen är bland annat att lägga pussel, vara ute i sin trädgård, titta på all sorts sport på TV och har även ett stort bilintresse. Arbetet innefattar hjälp med både personlig hygien, hushållssysslor och övriga göromål som får kundens vardag att fungera. Som assistent gör man promenader tillsammans med kunden varje dag då han åker i sin permobil och hjälper honom med till exempel handling och vårdbesök. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Krav på erfarenhet inom vård/omsorg sedan tidigare Ej pälsallergiker då kunden har en katt God fysik krävs för att klara förflyttningar Vi ser gärna att du har lätt för att ta initiativ, att du är social, lyhörd, ordentlig och omtänksam. Om Frösunda Personlig Assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Vid behov Arbetstid: 08.30 - 21.30 eller 21.00 - 09.00 Tillträde: Inskolning påbörjas omgående Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-03-15 Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Love Sennerdal, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 17 av 17 jobb