Lediga deltidsjobb i Umeå

Det finns totalt 194 lediga deltidsjobb att söka i Umeå

Receptionist Blå Huset
Blå Huset Hotell Umeå AB
Hotellreceptionister m.fl.

Som en del av receptionsteamet för Stora Hotellet och U&Me har du en social och utåtriktad roll som i det dagliga arbetet alltid fokuserar på att leverera service på förstklassig nivå. Du jobbar i huvudsak med drift av receptionen där du hanterar in- och utcheckning, välkomnar gäster, löser deras önskemål och problem samt betar av administrativa uppgifter som bokningar och fakturahantering. Vårt prioriterade fokus är alltid gästen framför oss. Du kommer att vara en del av ett mindre, väl sammansvetsat team där varje medarbetare är en nyckelperson. Arbetsuppgifter Gästbemötande i världsklass, premiumservice och hög tillgänglighet för gästen. Att i det dagliga arbetet sträva efter att leverera ett värdskap utöver det vanliga. Daglig drift av receptionen, t.ex in- och utcheckningar, bokningar och fakturahantering. Aktivt värva medlemmar till Best Western Rewards Driva merförsäljning så som uppgradering av rum och tillval. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort leende, en positiv inställning och ett genuint engagemang för magin som uppstår i det lyckade gästmötet. Du har en bred förståelse för hur ett varmt värdskap och ett personligt bemötande kan ta gästupplevelsen till en helt ny nivå. Vi söker en Receptionist som utmärker sig med sin goda service och tar varje tillfälle att förmedla det lilla extra till våra gäster. Du är också; Stresstålig, lösningsfokuserad och uppmärksam på gästens behov Ordningsam & noggrann Tycker om att jobba under varierat tempo Fungerar bra i team Har 1 år som hotellreceptionist eller liknande roll inom service på ditt CV Talar flytande svenska och har goda kunskaper inom engelska tal/skrift Meriterande Kännedom om bokningssystemen Opera Cloud Eftergymnasial utbildning inom hotell/turism/restaurang/service management Erfarenhet av att jobba med service och värdskap Erfarenhet av att jobba inom ett Best Western hotell Kännedom om Umeå som besöksstad Språk Tjänsten är en tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 21/7, vi intervjuar löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Företaget: Blå huset är en familjeägd hotell-, restaurang- och konferenskoncern som i dag driver sju verksamheter i Umeå. Vi erbjuder starka koncept och upplevelser med hög kvalitet och vi strävar efter att ge en personlig och minnesvärd upplevelse för alla som besöker oss, vår ambition är att konkurrera med de bästa i världen. Hos oss kan du mötas, bo, äta, dricka och uppleva det bästa Umeå erbjuder under ett och samma tak, dygnet runt, året runt. Blå Huset är: Stora Hotellet, Gotthards krog, U&Me Hotel, Kulturbageriet, Sävargården, Kajen och P5.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Personlig Assistent i Umeå (Heltid eller delad tjänst på deltid 75-100%)
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

#jobbjustnu Vi söker i första hand en kvinna som vill jobba som personlig assistent åt en 68 årig man i Umeå som bor i en villa tillsammans med sin fru som han delar ansvaret för. Arbetet innebär bland annat att vara behjälplig vid mat och hygien, utomhusvistelse, trädgård, promenader med el-rullstol. Vara hans personligt stöd vid uppstigning, påklädning, hygien, matsituation och träning samt hjälpa honom med städning och förflyttningar. Det är bra om du har utbildning inom vården eller erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, men det viktigaste är att personkemin stämmer mellan dig och brukaren. Tjänsten innebär att normalt under veckan arbeta på schemalagd tid och att kunna vikariera vid övrig personals sjukdom och ledighet. Passen ligger för närvarande på vardagar måndag-fredag, dagtid- och under eftermiddagar fram till kl. 22. Intervjuer och anställning sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi är ett lokalt Umeåföretag. På kontoret i Umeå arbetar ekonomi-, juridiskt- och personalansvariga. Personal som finns till som stöd både för våra kunder och dig som anställd. Det är enkelt att nå oss på kontoret och vi arbetar för att du ska få svar på eventuella frågor så snabbt som möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Extrajobb inom reservdelssupport/administratör till välkänt bolag
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Backofficepersonal m.fl.

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Om företaget Vi söker just nu en student för extrajobb hos en av våra kunder i Umeå som är ett globalt tillverkade industribolag. Du förväntas jobba 4–5 timmar 1 dag i veckan (anpassningsbart vilken vardag) och vara tillgänglig vid arbetstoppar och ledigheter hos ordinarie personal. Under sommarperioden kommer rätt person att få möjlighet att jobba heltid under perioden juni – halva augusti. Vi söker därför dig som är flexibel med dina studier och som ser den stora möjligheten att få relevant arbetslivserfarenhet under dina år som student. Du kommer tillhöra ett team som jobbar globalt med företagets eftermarknad och materialplanering. Dina arbetsuppgifter Teamets arbetsuppgifter består av reservdelssupport och jobbar nära de globala säljbolagen med reservdelsfrågor, distribution och fakturering. I teamet kommer du vara en resurs som vid behov underlättar administrativa sysslor så som att uppdatera affärssystem, skapa fakturaunderlag och uppdaterar lagersaldon. Du kommer ha omfattande kontakter externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis säljbolag. Din profil Vi söker dig som studerar civilekonom med inriktning handel och logistik alternativt dig som studerar en teknisk utbildning med inriktning mot maskinteknik eller likvärdigt. Meriterande är om du har erfarenhet inom tullregler och tulldeklarationer. Vi ser gärna att du har administrativ erfarenhet sedan tidigare och vana av att arbeta i affärssystem. Ett krav är att du behärskar både svenska och engelska såväl i tal som skrift. För att lyckas i rollen krävs det framförallt att du är en flexibel och driven person som motiveras av att lösa problem. Du har ordning och reda och drivs av att ge god service både till kunder och kollegor. Som person tror vi vidare att du är socialt säker, prestigelös och självgående i ditt sätt att arbeta. Du tycker om när det händer mycket och ser inga problem med deadlines. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och förmågan att fatta snabba beslut. Du kommer att anställas som konsult hos oss på Clockwork och arbeta ute hos kunden. Ansökan Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli på tfn: 073-351 27 13. Annonsen kommer att ligga ute under sommaren och intervjuer kommer att ske under augusti. Ansök så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 2025-08-10.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Extrapersonal sökes till ett uppdrag utöver det vanliga
Trygga Assistans i Norr AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent med en fantastisk tjej i en härlig grupp Hos denna tjej jobbar vi alltid två assistenter samtidigt. Gruppen består av tjejer och killar med olika utbildning och erfarenhet. Gemensamt är att vi arbetar som ett lag för att vår kund ska utvecklas på bästa sätt. Det vill vi att du också ska göra. Kunden är en ung kvinna som efter ett trauma förvärvat massiva hjärnskador. Hon har olika kognitiva och fysiska utmaningar. Hon bor i ett eget hus ca 1.5mil utanför Umeå. Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag. Det innebär mycket omvårdnad men stort fokus läggs på bus, utveckling och att höja livskvalitén. Här jobbar vi med aktiv närvaro hela tiden. Vi söker dig, kille eller tjej som har hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet vårdarbete och du får gärna vara intresserad av fysisk aktivitet. Vi behöver dig som kan påbörja din inskolning redan nu och kan jobba 1-3 pass/v i sommar, främst andra perioden. Vi ser gärna att du kan arbeta på en mindre schemarad eller vid behov även till hösten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med K071 Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym. Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag. Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
DHL Åkeri Umeå söker: CE Chaufför Spetsbyte Natt
Dhl Freight (Sweden) AB
Lastbilsförare m.fl.

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   För DHL Åkeri är Umeå en viktig utgångspunkt för att kunna bedriva partitrafik i hela Sverige. Härifrån lotsas fjärrbilar runt hela dalarna och hjälper även andra bilar från angränsande linjer med inhämtningar och utkörningar. Vi söker CE-chaufförer för lotsning dagtid samt för spetsbyten nattetid. Du är en driven och självgående medarbetare, men lika viktigt att vara en lagspelare. Teamet som du kommer tillhöra, består av positiva kollegor med högt engagemang som gillar ordning och reda.   Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att lasta och lossa ditt ekipage hos olika kunder i Västerbotten/Norrbotten samt angränsande län, alternativt köra spetsbyten mot diverse orter i landet. Lastningarna och lossningar sker oftast med truck hos företag eller på terminaler. Profil & Bakgrund För att lyckas i det här jobbet behöver du vara lösningsfokuserad, engagerad och ha vana av att lotsa med lastbil och släp. Du innehar CE Behörighet, YKB, ADR samt truckutbildning.   Nedan kännetecknar dig som person: * Älskar utmaningar och inte vara rädd för att ta i * Visar engagemang och uthållighet  * Är strukturerad och ordningsam  * Brinner för att kollegor och kunder är nöjda * Kommunicerar väl och är tydlig Tjänsten är ett vikariat med chans till förlängning. Tjänsten är placerad i Umeå. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-19,​ urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta Arbetsledare Nicklas Backlund eller [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

3 juli 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent till barnkund Natt
Inkludera assistans i Sverige AB
Personliga assistenter

Personlig assistent till 7 årig flicka som bor i Hörnefors med sin familj.  Flickan du ska jobba med har dubbel assistans dygnet runt, största fokus ligger på övervakning och hantering av hennes syresättning, men även hjälpa till med personlig hygien, av och påklädning samt sondmatning. Du behöver kommunicera på obehindrad svenska. mer uppgifter ges vid intervju, just nu söker vi både assistenter på rad, vikarier och semestervikarier Företagsinformation Inkludera assistans har kontor i Skellefteå, Ö-vik, Falun och Uppsala och Kalmar och Malmö

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Elgiganten Umeå söker Sales Advisor
Elgiganten AB
Butikssäljare, fackhandel

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.  Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.   Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 60%-80% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Näringslivsutvecklare Internationell talang till Näringsliv
Umeå kommun
Personal- och HR-specialister

Näringsliv finns inom Umeå kommuns Stadsledningskontor och vi är Umeå kommuns operativa och strategiska organ för näringslivsutveckling och tillväxt. Avdelningen har bred kompetens om utvecklings- och näringslivsfrågor och samverkar nära näringslivet, universiteten och andra aktörer i syfte att skapa bästa möjliga förutsättningar för Umeås tillväxt. Det övergripande målet är fler arbetstillfällen och företag till platsen Umeå! Projekt Gateway Umeå jobbar med de stora utmaningarna kopplat till kompetensförsörjning som finns idag och på längre sikt. Primär målgrupp för projektet är framför allt små och medelstora företag inom industri, digitalisering och kulturella och kreativa branscher. Ambitionen är dock att en bredd av arbetsgivare i Umeå kommer att gynnas av projektets resurser och aktiviteter. Väntade resultat är att deltagande företags kompetensbehov i högre grad tillfredsställs och att vi har vidareutvecklat kompetensförsörjnings- och platsattraktionsarbetet i Umeå.  Nu söker vi en person som vill arbeta deltid med internationell talangattraktion på ett vikariat tom 30 april 2026. Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att skapa förutsättningar för små och medelstora företag att utveckla sitt kompetensförsörjningsarbete. Dina insatser ska stärka företagens mottagarkapacitet och struktur för att introducera nya medarbetare men också deras arbetsgivarvarumärke och i synnerhet internationaliseringsarbetet kopplat till talanger. Du kommer driva aktiviteter som inkluderar support och stöd riktat till internationell talang, matchmaking, samhällsinformation, interkulturell orientering, parrekrytering, onboarding etc. Du arbetar uppsökande för att identifiera arbetsgivares behov och leder kompetenshöjande insatser för företagen vilket kan innebära möten och workshops, deltagande på rekryteringsmässor, nätverksevent och andra likande aktiviteter. Du är den som ger talangerna god service innan, under och efter inflyttning. För internationella inflyttare hjälper du till med samhällsorientering, matchmaking och andra aktiviteter. Du jobbar i ett team på fyra personer som ingår i enheten Försäljning och marknad och du rapporterar till försäljningschefen. Anställningen ligger inom Umeå kommun Näringsliv som har totalt 18 medarbetare. Tjänsten är ett vikariat på 60% from 1 okt 2025 tom 30 april 2026. Om dig Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR eller annan relevant inriktning. Har du inte högskoleutbildning måste du ha erfarenhet av området internationell talangattraktion. Du har erfarenhet av matchmaking och/eller studie-yrkesvägledning mellan arbetsgivare och talanger - särskilt talanger som inte har en relation till Umeåregionen idag. Vi tror också att du har erfarenhet av att arbeta med par-rekrytering – dvs att partner och barn hittar sysselsättning, fritidsaktiviteter, sociala sammanhang mm. Du har också kunskaper om modeller för parrekrytering för att stötta företagens kompetensförsörjningsarbete genom att kunna visa på ”hela-familjen-konceptet”.  Vi söker dig som har: drivkraft, idéer och organisationsförmåga att skapa och följa upp aktiviteter och event. Du får helt enkelt saker gjorda! god förmåga att självständigt söka kunskap och insikter god samarbetsförmåga och inger förtroende och engagemang hos målgruppen god struktur och förmåga att följa satta tids- och budgetramar. Mycket god förmåga att uttrycka dig både på svenska och engelska i tal och skrift, detta då du kommer ha mycket kontakter både nationellt och internationellt. Vi erbjuder dig Ett nära samarbete och stöd från kollegor och chef i en kultur präglad av många externa kontaktytor och framåtanda. Flexibel arbetstid som underlättar balansen mellan arbete, fritid och familj. Subventionerad friskvård med avtal på flertalet träningsanläggningar. Medlemskap i vår personalförening Sporren där du kan ta del av olika aktiviteter, förmåner och rabatter. Läs mer om dina förmåner här. Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Övrigt Anställningen är ett vikariat med start 1 oktober 2025 tom 30 april 2026. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Deltidsanställnng som personlig assistent till tjej i Umeå
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull medarbetare till vårt dynamiska team på Assistera Skandinavien AB. Vi är ett företag som specialiserar oss på personlig assistans och vi värdesätter samtliga medarbetares bidrag till verksamheten. Personliga egenskaper och kvalifikationerVi letar efter en individ som behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift. Det är avgörande att du kan kommunicera effektivt med assistansanvändare, kollegor och vårdpersonal för att undvika missförstånd. Du bör vara noggrann, initiativrik och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du är lyhörd och har förmågan att läsa av brukarens outtalade behov samt besitter empati och stabilitet i stressiga situationer. En positiv attityd och tydlig kommunikation är också viktigt för denna roll. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenSom vår medarbetare kommer du att stödja assistansanvändaren i allt de inte klarar av själva, i linje med deras beviljade insatser. Detta inkluderar hjälp med förflyttningar, hushållsuppgifter, personlig hygien samt aktiviteter både i och utanför hemmet. Dokumentation, rapportering och vissa delegerade uppgifter kan också ingå i dina arbetsuppgifter. Övriga krav och informationEtt B-körkort är meriterande och kan vara ett krav beroende på brukaren. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dagar, kvällar, nätter och helger. Väntetid förekommer i schemat. Urval och tillsättning sker löpande. Vid vidare process kommer du att behöva verifiera din identitet och arbetsrätt i Sverige. Notera att bakgrundskontroller och polisutdrag kan komma att begäras.  Om anställningenLönLönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Vi ser fram emot att få läsa ditt CV och personliga brev. Tveka inte att höra av dig för mer information om hur du kan bli en del av vårt fantastiska team!

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Kvinnliga personliga assistenter sökes till Holmsund
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Holmsund! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Kunden är en man i 30-års åldern som bor i Holmsund (1.5 mil utanför Umeå) Med ett omfattande vårdbehov så är det dubbel assistans dygnet runt. Assistansen utförs i hemmet. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Du får gärna dela kundens intresse för film, data och historia. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker just nu assistenter för tillsvidareanställning samt vid behov med varierande arbetstider. Vi söker både dag och natt personal, dubbelassistans dygnet runt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse   Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.   Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!   Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025